Ta kontrolka wskazuje uszkodzenie w obwodzie świateł hamowania.Pewnie żarówka spalona,ale wogóle się światła "stop" nie zapalają.
a i jeszcze jedno mam pytanie zawsze po uruchomieniu samochodu świeci sie kontrolka hamulca i pasy czemu gdy naciskam hamulec za każdym razem zapala mi sie ponownie na około 2 sek ?? Heh, dawno już "Poldolotem" nie jeździłem, ale jeśli dobrze pamiętam, oznacza to uszkodzoną żarówkę stop-u
Brak masy w tylnej lampie,sterownik wykrywa niewłaściwe obciążenie przez to.Możliwe też że jest wciśnięty klawisz "jazda z przyczepą",lub błędnie podpięte światło trzeciego stopu.
Za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku . Zdejm kable z czujnika w korku-nakrętce i zobacz czy po zapaleniu zgaśnie.
Jeśli kontrolka hamulca ma kształt pedału, to spalona żarówka STOP.
kable ok? może coś od wibracji P.S Elegancki silnik:]
trzeba sprawdzić czy nie jest właczony przycisk "jazda z przyczepą". Jeżeli nie,a żarówki są o mocu odpowiedniej (21W,trzonek Ba15) to uszkodzone urządzenie mikroprocesorowe-ten niebieskie pudełko w skrzynce bezpieczników. Zamontowany trzeci stop?
Kontrolka migała w starszych wersjach, w Plusach nie miga. Co ciekawe problem głównie wystęuje właśnie w Polonezach z czasów Daewoo.
Sprawdzcie jeszcze czy jest płyn hamulcowy albo czy jest dobrze założony korek. Kiedyś się spotkałem w polonezie że źle był założony gumowy korek i czujnik pokazywał jakby nie było płynu hamulcowego i świeciło się światło STOP.
Polecam takze sprawdzić klocki hamulcowe miałem podobny problem jak twój tylko że u mnie zapalał się stop i kilka razy zapaliłą się lampka hamulców a potem się przepaliła i zapalał się tylko stop
Z przodu za wykladzina po lewej stronie przy slupku drzwi. Powinny byc 2 zlacza
Mam 240 000 km bez remontu. Cały czas właśnie ma lotosie mineralnym. Hydraulika klepie, ale nie ma tragedii Szczerze mówie: jestem pod wrażeniem przebiegu twojego silnika. Mało jest takich rodzynków które tyle wytrzymują, chyba że non stop na długich odcinkach śmigały.
Tak,częsty problem.Wypala się złaczka odpowiadająca stykowi 87 przekaźnika bodaj świateł długich. Trzeba wyjąć przekaźniki swiateł długich i krótkich i przyglądnąc sie zaciskom w skrzynce-czy nie ma deformacji i wyraźnych śladów nadtopień. Drugim powodem jest kostka pod stacyjką-załacza ona dwa obwody.Jednym z nich są światła.Trzeba sprawdzić czu na...
Jak z nawiweu ;eci ci zimne powietrze to znaczy ze to wina plynu chlodniczego. Albo za malo albo zapowietrzony albo termostat non stop otwarty.
Kontrolka aku i stop zaświecają się razem.
W niektorych samochodach nic to nie da - np ople mialy taki patent ze pompe zalaczal albo sterowany przez urzadzenie sterujace przekaznik albo podlaczone rownolegle do niego dodatkowe styki w czujniku cisnienia oleju - kiedy pojawialo sie cisnienie oleju pompa zalaczala sie nawet bez wpietego przekaznika , nawiasem mowiac ten czujnik czasem padal (zgrzewaly...
Taki układzik (do świateł stop) ma każdy polonez po 94'. Wiem bo jak zapalę silnik, to mi to draństwo miga dopóki nie wcisnę hamula. Ale swoją drogą, to fajnie wiedzieć, bez patrzenia na światła z tyłu, że są sprawne. Pozdrawiam.
po dodaniu gazu kontrolka całkowicie nie gaśnie tylko ja widac bardzo kiepsko a po puszczeniu gazu kontrolka pojawia sie znowu wskazując ze nie ma ładowania ( symbol akumulatora i znak stop jednocześnie)
Jeśli nie ma to się zgodzę, ale jeśli jest niekoniecznie. Ponadto w podobny sposób chyba programuje się przerywaną pracę wycieraczek więc może okolice modułu uP, który kontroluje również żarówki stopu?
Witam,polonez jak w temacie po wyłączeniu zaplonu nie ma ochoty zgasnąć. Pomaga zapalenie świateł,albo włączenie jakiegoś odbiornika energi np.tylnej szyby,Swiatel stopu!!!
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
To ja może narysuję schemat od nowa, dla jednej lampy. Druga będzie miała takie same polaczenia. https://obrazki.elektroda.pl/4017527400_... Wyjaśnienie: Obie żarówki na włóknie 5W - pozycyjne Lewa żarówka na włóknie 21W - tylko STOP Prawa żarówka na włóknie 21W - Przeciwmgielne i STOP. Takie ustawienie diód nie będzie powodowało zakłóceń...
Mam pytanie który opornik w wymienionym module odpowiada za identyfikacje podłaczenia dodatkowej żaówki w układzie świateł stop. Ponieważ w moim polonezie dodatkowe światło stop podłaczone jest do lewego tylnego stopu, a co za tym idzie mikroprocesor wykrywa obecność dodatkowej zarówki co interpretuje jako podpięcie przyczepki i przechodzi w tryp jazdy...
Jeśli jest to Polonez po 1995r. przyczyną będzie mikroprocesor jest on odpowiedzialny za kierunkowskazy, światła awaryjne, kontrolkę pedału STOP, ogrzewanie tylnej szyby, wycieraczkami. Jest on przykręcony ścianki za licznikiem po lewej stronie. [url=http://alejahandlowa.pl/tr/produkt/...
Ten sam temat chyba bywał już poruszany, sam wysyłałem jakiś schemat. Chodziło chyba o brak pożądnej masy tylych lamp. W niektórych polonezach całe to ustrojstwo było automatyczne, bez przełącznika i wykrywało podłączenie przyczepy po ilości żarówek stopu podobno.
Miernik kosztuje 60pln i można zbadać kompresje. Nawet pokręcić wałem i czy idzie lekko czy kompresja stawia opór.
Problem rozwiązany. Wystarczy dołożyć opornik między przewodem LH a modułem i sprawa rozwiązana. A co do wyłącznika ten typ rozpoznaje przyczepkę po dodatkowym obciążeniu w układzie świateł stop.
Czwarty bieg dmuchawy załączany jest przez przekaźnik i on mógł ulec uszkodzeniu znajduje sie tam gdzie bezpieczniki. Co do światełka prawdopodobnie uszkodziło się urządzenie mikroprocesorowe steruje ono wycieraczkami, ogrzewaniem szyby i lusterek, światełkiem, awaryjnymi kontrolką świateł stopu.
A nie zrobił tam ktoś patenta? Poloneziarze uwielbiali łączyć ze sobą stop i przeciwmgielne, by mocniej to dawało po oczach...
Jest czerwony STOP i pomarańczowy SERVICE A oprócz tego jak kolega napisał w poście #1 (z wyjątkiem STOP). Wielką czerwoną kontrolkę STOP to widziałem pierwszy raz w Polonezie Caro.
Przy ślizgającym pasku nie miał by 14V na aku.Zobacz czy kontrolka się nie rozjaśnia na wycieraczkach lub światłach hamowania(stop)
Witam. Problem spowodowany jest chyba spadkami napięcia na różnych stykach już trochę skorodowanych. Trzeba pomierzyć napięcia ze "stopem" i bez i szukać. Pozdrawiam.
A to ma do rzeczy że gaźnik może mieć obroty jakie zechcesz . Tak, tylko, że nie będę kręcił bez przerwy śrubą, bo ją rozrobię, a na wolnych obrotach 1500 nie będę jeździł, bo mi auto się będzie non-stop gotować.
witam. przepala mi sie bezpiecznik nr 14 w polonezie caro 96rok i nie dzialaja mi zegary i swiatla od wstecznego i stopu. pomocy
Mam tylko te z których coś widać, reszta nie czytelna. Na zdjęciu poniżej łożysko jest w obudowie która jest dospawana do lewarka.W obudowie i śrubie są rowki na pierścienie zegera. Krańcówka to włącznik stopu od poloneza. Silnik się trzyma na jednej śrubie średnicy 8mm.
kidu33 po czym wnioskujesz, że to alternator? Po napięciu ładowania, kontrolce STOP czy przygaszaniu deski rozdzielczej?
Jakiś baran, który nie potrafił ustawić czujnika stop, uczył się jeszcze na polonezach. Trzeba wszystko wyprostować, i będzie dobrze.
Sluchaj przychodzi pracownik i mowi szefie lampy sprawne podejrzewam BSI, to sprawdzasz zarowki czy kazesz mu szukac przy bsi ? Zakladasz ze sa sprawdzone i sa wlasciwe :P Oczywiscie ze sa drivery w bsi, a co spodziewales sie ze myslalem ze to polonez ?
Od czasu do czasu najczęściej przy włączonym kierunkowskazie i naciśniętym stopie zapala się kontrolka żarówek stop (obrotomierz oscyluje w takt kierunkowskazu i żarzy się kontrolka ładowania samochód ma 56 tys przebiegu i jest po wypadku lewy przedni błotnik)po czym wszystko ustępuje
Kolega jeżeli jadąc za autem nie odróżnia czy kierowca nacisnął hamulec czy włączył pozycyjne - uuuu może trzeba by zbadać wzrok i nie stwarzać zagrożenia Odróżniać to odrużniam jeśli jest porównanie jasności światła. Dla zobrazowania: pozycyjne poloneza z 90-tego i pozycyjne np citroena jumpy, te z cytryny świecą jak stop w polonezie. Teraz skąd mam...
Poziomu oleju?
Oprócz problemu "prawnego" to sam pomysł jest ...dziwny, gdyż właściciel obawia się awarii regulatora napięcia alternatora, przy której może wzrosnąć do 16V to spalenie taśm będzie najmniejszym problemem. Stabilizacja na plusach będzie wymagała dwóch takich układów (dla każdego koloru, to tylko kilka elementów więc bez większej różnicy), stabilizacja...
Patrząc na to co kolega napisał w temacie, to tak akumulatory mogły się skończyć, ale tu też trzeba zwrócić uwagę na przewody którymi są połączone akumulatory, bo jeśli są w kiepskim stanie, np zaśniedziałe, albo też po prostu zczarniały, to wiadomo też będzie znaczna utrata mocy, do tego przy tak rzadkim użytkowaniu warto by było zerknąć, co się dzieje...
Dzisiaj spawałem tig kadłubek do laptopa ze stopów magnezu, ale poloneza tez bym pospawał :) ale polonez i 125p to polska POLSKA jakbym chciał jezdzić TOYOTA Nissanem P11 to bym jezdził. Ja wybieram Cię 1500 OHV. Mam Klime, ciemne szyby,CB. Pełny Zbiornik LPG w przeliczeniu pali mi 10LPG/100km. Żyć nie naprawiać.
A o jakie światła ci konkretnie chodzi bo jeżeli o stop kierunki to moduł od poloneza jest dobry a przy okazji jest tam jeszcze niezły programator wycieraczek i serowanie ogrzewaniem tylnej szyby.
jak polonez to pewno z gazem. Zrób od nowa regulacje po wymianie uszczelki.
Witam,, sprawdz czy przypadkiem nie odłączyłeś przewodu od wskaznika Ciśnienia oleju i / lub przwodu od czujnika poziomu oleju... jak odłączysz któryś to pompa chodzi non-stop :) ach te polskie konstrukcje ...
Witam.Tak samo możesz zrobić jak nie zgaśnie Ci kontrolka stopu mimo sprawnych żarówek.
Sprawdź też ładowanie, może to być awaria alternatora.
TYPOWA USTERKA. Uszkodzoną masz kostkę stacyjki. Tak jak w Polonezie, Żuku, Nysie, Tarpanie. W kostce stacyjki są osobne styki na "ZAPŁON" i drugi na "ODBIORNIKI" (stop, kierunki, zegary, wycieraczki). Przestaje wtedy działać wszystko zasilane +15 poza zapłonem.
Napisałem Polonez 58, żeby zasilić automat stopu a nie kierunkowskazy. Pozdrawiam.
mam akumulator 12V napiecie niewiem jakie a żeby to starczało na 3 godziny jazdy non stop
A jednak polonez ma takie cuda :) to nie awaria tylo normalna praca. Za to jest chyba odpowiedzialna skrzynka za zegarami po lewej stronie samochodu przy jakiejs tam temperaturce zalacza szybe po jakims tam czasie po odpaleniu. Nie kazdy samochod tez ma kontrolke przepalenia sie zarowki stopu.
nie myl wydajności z ciśnieniem. Pompka w pralce ma wydajność powiedzmy 30 l\min a jakie robi ciśnienie? Palcem przytkasz. Poza tym bartek dziwne że nie masz non stop zagazowanych opli z padnięta pompą. W polonezach żadna nie zyła.
Teraz "załapałem"! ale masz świetną okazję do wymiany poduszek,ponoć powinno się to robić co parę lat,i do sprawdzenia wszystkiego ,przy takich naprawach najlepiej poznaje się własne auto.Jeszcze pytanie ,nie było kontrolki ładowania?
Od '97r. nie ma żadnego układu, który by przyciemniał zegary bądź kontrolki, po prostu spadek napięcia po włączeniu świateł, to samo się dzieje jak się zapalają światła stopu taki urok instalacji poloneza.
Witam, a tu pojawia się ciekawostka. U mnie na przykład w skrzynce bezpieczników nie ma tego modułu, a mimo to wycieraczki dają się programować, kontrolka żarówek świateł STOP działa poprawnie. To gdzie on jeszcze może być??
Włącznik tylnej wycieraczki miał takie cyko. Bodajże Polonez. Niezbędne przekaźniki oczywiście.
Pewnie polonez staruszek, przerywacz bimetal, wiązka zaśniedziała...Spadek napięcia w instalacji i mamy problem, pocieszę Cię,że jeszcze troszkę a po naciśnięciu dodatkowo stopu auto zgaśnie! Do zlokalizowania masz szereg miejsc gdzie występuje spadek napięcia;) Klemy, masy, kostki, bezpieczniki...oczyścić, wymienić końcówki itd...
Legalne? Bezpieczne? ... Odnośnie przepisów to mój kolega kilka lat temu dostał mandat za dodatkowe światło STOP! bo nie jest to oryginalne wyposażenie samochodu Polonez -paranoja. Według mnie zabrakło "władzy" logiki.
Witam, posiadam dwa polonezy i w obu po dłuższym postoju problemy z elektryką. Polonez Truck 1999r Po wyłączeniu kierunkowskazów nadal pikają, znaczy żarówki nie migają, ale słychać pikanie tylko szybkie, takie jak mamy gdy jest przepalona któraś żarówka. Przestaje dopiero po wciśnięciu hamulca. Ale w momencie działania kierunkowskazów, jak wyjmiemy...
Fajnie że naprawiłes ale ja dodam "trzy grosze" do wcześniejszych postów. Jeśli czujnik na kole jest uszkodzony to samochód robi STOP. Bez sygnału z czujnika komputer odmawia posłuszeństwa.
Dzień wcześniej po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "STOP" wyłączyły się wszystkie kontrolki a silnik nadal chodził - dopiero ponowne przekręcenie na "START" i "STOP" dało rezultaty. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z moimi późniejszymi perypetiami. uruchomiłeś tzw tryb awaryjny nie przejmuj się tym to samo w sobie nie oznacza uszkodzenia. podczas...
Mam następujący problem. Od jakiegoś czasu świeci mi się non stop światło stopu, gdy wcisnę pedał i puszczę to zgaśnie na jakieś 2 sekundy a potem znowu. Przepompowałem pół litra płynu i nic - dalej to samo. Zmieniłem czujnik, znowu pół litra płynu i żadnych efektów. Do czujnika dołożyłem przekaźnik muszę to zrobić bo przegląd mi się zbliża .
wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju musi mieć + po stacyjce żeby pokazywał, masę no i oczywiście kable sygnałowe od czujników. stop pewnie ma czujnik w pedale taki jak w polonezie to jest ogólnie proste jak maluch więc nie wiem czego się boisz.. parę kabli na krzyż
Parametry sprawdzałem wczoraj na Polonezie 1,6.Oto wyniki:wolne obroty,bez obciążenia-14,5V. Wolne obroty,włączone św.mijania,awaryjne,stop-13,8V. Obroty 2,5tys. obc.j./w. -nap 14,2V. Pomiar był dokonany na zaciskach akumulatora.
Palec i kopułka do wymiany. Gołym okiem będzie wszystko wyglądało ok, ale palec potrafi się wypalić w środku. Co do tych silników serji K nie zgodzę sie z kolegą misiekts. Poza uszczelkami pod głowicą nie spotkałem sie jeszcze z tym żeby ten silnik sie rozpadł, poza tym, że ktoś jeździł tak długo z uszkodzoną uszczelką że się kolektor ssący stopił.
masz racje z przeczyszczeniem gaźnika ponieważ właśnie on jest tego powodem. Wiele ludzi non stop jeździ na gazie by zaoszczędzić no i to sa tego skutki
Trochę dobrze ale i źle wykombinowane. A gdy chcesz tylko coś wyjąć z samochodu albo grzebiesz pod maską? Alarm rozbrojony a sygnał +12V ciągle jest dany na akcesoria, pomyślałeś o tym? Coś podobnego montowałem w polonezie, tylko bez uC.
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
Rocky o co ci chodzi ??:) - non stop mnie cytujesz i nie bardzo wiem o co chodzi - mozesz to wyjasnic?
Witam,wykręć czujnik stopu,masz za mały luz na pedale hamulca.
Polonezy ATU tak miały że silink chodził po wyjęciu kluczyka, wystarczyło nacisnąć stop i auto gasło. Wina była w obwodzie od kontrolki ładowania.
Witam. Mam problem z Polonezem. Dodatkowo tylko 4 dni na rozwiązanie gdyż startuje w tegorocznym rajdzie Złombol. Pilnie proszę o pomoc. Pali non stop bezpiecznik oznaczony jako światło wsteczne po włączeniu zapłonu. Niezależnie czy jest wbity bieg wsteczny. Nie działa światło wsteczne, stop, oraz kontrolki zegarów. Uwaga! Nie jest to zwarcie przy czujniku...
Mają panowie rację, jest przekaźnik który odpowiada za wycieraczki kierunkowskazy i awaryjne. Polonez rok 1995 z silnikiem rovera. masa pociągnięta od żarówki stopu do blachy dała rade. dzięki za podpowiedzi. dodam tylko ze jeździłem już może siedmioma polonezami i wszystkie tak miały ;] pozdrawiam.
Witam mam poloneza 1.6 gli z 94r. i od pewnego czasu gdy włączę lewy kierunkowskaz i bieg wsteczny to światło od wstecznego miga wraz z kierunkowskazem i jakie światło bym nie włączył to one będą migać albo słabo świecić i to wszystko dzieje się w lewej lampie w prawej miga tylko stop prosze o pomoc z mojej strony brak pomysłow
Jak będziesz miał uszkodzoną żarówkę to ten komunikat nie zniknie po naciśnięciu stopu. To jest tak jak w polonezie caro taki pedał hamulca. Reasumując - jak żarówki są dobre komunikat znika a jak są uszkodzone nie znika. bremslicht prufung - w dokładnym tłumaczeniu - egzamin (sprawdzenie) świateł stopu
Nie napisales ktory rocznik tego poloneza, czy caro do 96r czy juz plus. Kontrolka zuzytych klockow chyba pojawila sie z wersja plus a w starszych wersjach moze to oznaczac niski poziom plynu hamulcowego lub jesli pojawia sie ta kontrolka z naciskaniem pedalu hamulca oznacza przepalona zarowke w swietle stopu lub brak oswietlenia stopu.. Nie pamietam...
witam a co ma wspólnego komputer z wycieraczką czy światłem stopu , prawdopodobnie urwał ci się gdzieś przewód masowy
problem polega na tym że non stop pali się ta kontrolka poldek jest z '93 na jednopunktowym wtrysku Bosh. Za wszystkie rady dzieki.
Przyczyną tego dziwnego zachowania było to iż poprzedni właściciel podłączył dodatkowy stop pod lewe światło stopu i jest za duży pobór prądu. Jak ktoś wie jak prawidłowo podłączyć to dodatkowe światło stopu albo obniżyć czułoś tego urządzenia wykrywającego tę nieprawidłowość proszę o pomoc. Może wystarczy zmienić wartoś jakiegoś opornika w układzie....
Tak mają .87/92 masz w dole chłodnicy to u góry jest ponad 100. Sprawdz rzeczywistą temperature np termometrem na podczerwień
Pompa hamulcowa w pozycji spoczynkowej zapewnia swobodny przepływ płynu między całym układem a zbiorniczkiem, może tego nie robić tylko w 2 przypadkach: Pierwszy, o którym wspomniał Robokop, to spuchnięte gumki na tłoczkach, które zasłaniają otworki w cylindrze, drugi to brak luzu pomiędzy tłokiem a trzpieniem serwem lub niewłaściwa regulacja pedału...
Kolego jak naciskasz stop to lekko przygasają kontrolki. A po drugie sprawdz ładowanie. Jak go brak to wentylator wyraźnie słabiej dmucha.
_JF_ , nie pomogę Ci w temacie ale pomogę prawidłowo napisać u ż ytkownicy w Twojej stopce. Jak Cię proszę zmień to bo w oczy szczypie !
Witam, mam dosyć nietypowy problem. Polonez Caro 1997r., już ze zmodernizowaną deską rozdzielczą. Po odpaleniu samochodu palą się i przygasają (efekt jakby złego styku) kontrolki STOP, ciśnienia oleju, hamulca ręcznego. Wskaźnik temperatury drga praktycznie w całej swojej skali. Czy jest jakiś ogólnie znany problem z tymi deskami, który daje taki efekt?
Oczywiście, że można. Wystaczy nawet sterownik zamka centralnego z osobnym przewodem 30-to sekundowego komfortu. Do tego dokładasz przekaźnik, lub przekaźniki i robisz co chcesz. Ale będzie to działać tylko po zamknięciu samochodu. Jeżeli ma działać po otwarciu, to sterownik i czasówka, na przykład z oświetlenia wnętrza Poloneza, albo uniwersalny moduł...
Kolego ja u siebie poldku jak zaczoł klepać zaworek ustawiałem na zimnym silniku . Mianowicie blokowałem ruch zaworu i obracając silnik kluczem do momentu aż zatrzyma się wał rób z wyczuciem i stopniowo żeby pozbyć się oleju z regulatora . Potem obróciłem wał o pół obrotu z powrotem i ustawiałem zawór na zero luzu .Po tym zabiegu nastała cisza zero...
To odpowiem w tym watku, zeby nie mieszac tematow z podgrzewaniem gazu :) Po ppoerwsze - poszukaj na stronie, z ktorej pochodza oba linki ktore Ci podalem - bo jest nastawiona na FSO, wiec moze tam byc cos o samym poldku (ja poldka nigdy dotad nie "ujezdzalem" :) ) Stronka sprawia dosyc "bogate" wrazenie, jest szansa ze tez cos bedzie. Jak nie - to...
Sprawdź czy w trzecim stopie jest żarówka o mocy 21W oraz czy oświetlenie tablicy rejestracyjnej jest prawidłowe (2 żarówki)
Użyłem całego układu mikroprocesorowego z Poloneza Caro, firmy APE. Dodatkowo uruchomiłem programator wycieraczek, który w tym module występuje. Model APE 07. Pozdrawiam.
Witam. Jeśli w Lublinie jest ten sam moduł mikroprocesorowy jak w polonezie ,to odpowiada on tylko za kontrolę świateł stopu,pozycyjnych i mijania . A właściwie kontrolę żarówek . Przełącznik z symbolem haka zmienia warunki kontroli tych żarówek.
Witam posiadam wentylator chłodnicy na 12V. Wentylator jest 1 biegowy. Podczas rozruchu pobiera 30A a podczas pracy 20A. Chciałbym zrobić stopniową regulację obrotów tego wentylatora. Myslałem o zamontowaniu 5 stopniowego przyciska od poloneza do regulacji prędkości dmuchawy ogrzewania, ale obawiam się, że przełącznik może nie wytrzymać takiego prądu....
Witam. Sprawa ma się tak: silnik AHU, kąt wtrysku statyczny w BS oscyluje 55-60, natomiast w MB kąt na jałowym wynosi 115. Z wałem nie ma problemu, wtrysk sterujący sprawny, w teście N108 przestawia kąt. ECU widzi temperaturę silnika 90.6 stopnia, paliwa też w normie. Podpowie ktoś coś, gdzie można szukać problemu? Dziś chciałem wyjąć n108 do przeczyszczenia,...
Za zegarami znajduje się moduł który steruje pracą awarxjnych, kierunków, wycieraczek, ogrzewaniem tylnej szyby, kontrolką sygnalizującą spaloną żarówkę światła stopu. Mógł ulec uszkodzeniu ten moduł.
Jeszcze nie spotkałem samochodu w którym wentylator miałby studzić płyn chłodniczy przy temperaturze 75 stopni. Opisz jakoś dokładniej o co Ci chodzi i co wg. Ciebie jest nie tak tylko jakoś dokładniej :) Lada 2107 Kolego w instrukcji napisane "temperatura załączania się wentylatora 75 stopni :D Być może kolego nie miałem z takową do czynienia :) ale...
witam mam problem w polonezie 1.6 gsi 98r.otoz coś sie dzieje z ładowaniem gdy jade normalnie 2-4tys obrotow ładowanie nie świeci gdy jest na normalnych obrotach kontrolka ładowania jarzy a po właczeniu kierunków miga razem z nimi to samo ze stopem przy hamowaniu świeci bardziej co moze być przyczyna regulator?
Ja mam na 20 stopni i muszę około 3 km przejechać żeby przełączyła na lpg Coś nie tak, miałem Poloneza z silnikiem 1,6 po przejechaniu ok 4 km miałem temp. ok 50 st. C. W zimie chłodnicę zasłaniałem kartonem do połowy. W lecie jak samochód stoi na zewnątrz to temp otoczenia jest wyższa. U mnie silnik nawet zimny, po osiągnięciu 2000 obr/min sam się...
Jazda na światłach w mieście na pewno nie wpływa na bezpieczeństwo ile to razy zdarzyło mi się nie zauważyć włączonego kierunkowskazu przez włączone światła mijania. Poza tym jak jadę w korku przez miasto 5km/h to co komu po tym, że mam włączone światła, to jakaś paranoja. Z kolei w nowych samochodach, mających lampy soczewkowe - w dzień włączone światła...
Ja bym posprawdzal masy w lampach.Takie cuda lubia sie dziac jak przez ktoras zarowke idzie "lewy" prad.Zobacz czy ktorys stop nie swieci slabiej, albo ktorys kierunek.U mnie kiedys jak hamowalem to gasly pozycyjne tylne.Przyczyna : zasniedzala oprawa zarowki jednego stopa. Pozdrawiam.
chłodnica polonez polonez chłodnica mikroprocesor polonez immobilizer polonez
caddy kontrolka zasilacz linksys wrt54gc asrock goodram
Telefon stacjonarny Panasonic - wybór modelu i funkcje Zmiana częstotliwości rezonatora piezoceramicznego po 3 latach