Stopień sprężania w cylindrach wg producenta Volvo XC90 z silnikiem B 5254 T2 w roku 2006 wynosi 10.5:1.
To co się dało, czyli podmiana, zamiana. Ok. A jak wygląda stopień sprężania, na cylindrach?
Stopień kompresji to stosunek objętości komory spalania do sumy objętości komory spalania i objętości cylindra ponad tłokiem w jego dolnym położeniu. Ciśnienie sprężanie to ciśnienie jakie wytwarza tłok w komorze spalania w końcowej fazie suwu sprężania. Tu jest to dość dokładnie wyjaśnione. http://zssplus.pl/publikacje/publikacje3... Nie ma uniwersalnego...
Dobra Ustawię
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
Stopień sprężania to nie to co ciśnienie sprężania. Stopień sprężania jest to wielkość ile razy pojemność cylindra zostaje zmniejszona do wielkości komory spalania. Obrazowo przesuwając tłok z dolnego martwego położenia do górnego martwego położenia pozostaje mała pojemność- komora spalania.
Łańcuch strzelił to zawory pogięte, nie ma co się oszukiwać. Ciśnienie 14-16 bar, on na duży stopień sprężania.
Cylinder za krótki, ktoś planował by zwiększyć stopień sprężania, głowica też jest pewnie płytsza o jakiś milimetr.
A jakie powinnien byc stopień sprężania? Ciśnienie sprężania Normalny 25 - 31 (bar) Minimum 19 (bar)
A swoją drogą poczytaj o silniku C20GET GET to nie jest to samo co NE, on ma mniejszy stopień sprężania nawet niż LET.
Ja wcale nie twierdzę, że nie jest niższe bowiem znacznie wyższy stopień sprężania współczesnych silników to mniejsze zapotrzebowanie na paliwo ale wszystko da się poprawić ale producenci zwyczajnie idą na kompromis cenowy. Jeszcze niższe spalanie silnika to konieczność użycia droższych materiałów do budowy. Stopień sprężania współczesnych silników...
Każdy silnik ma przedmuchy do skrzyni korobwej. Po to jest odma lub odmy. Mechanik oczywiście może sprawdzić naprzykład stopień sprężania aby określić ogólną kondycję silnika.
Powiedzmy że mamy silnik 2.0 150KM i jego ddoładowany odpowiednik 200 KM W silnikach jest inny stopień sprężania i gdyby nie sprężarka to taki silnik byłby po prostu słabszy niż seryjny NA.
Witam czy ktoś z was wie jak można obliczyć stopień sprężania w silniku bęzynowym?
Witam. W silnikach diesla większy jest stopień sprężania czyli stosunek objętości skokowej (zakreślanej przez tłok od dpz do gpz) do objętości komory spalania - nad tłokiem będącym w gpz. Stąd ciśnienie sprężania jest kikakrotnie większe, niż w silniku benzynowem. Pozdrawiam.
Jężeli będą te wtryski pasowały możesz próbować ale nie jestem przekonany czy to zda egzamin. Patryłeś w specyfikacje czym te silniki sie różnią moc moment obrotowy stopień sprężania?
Dokładnie jak kolega , popromienny , pisze też uwarzam że główną przyczyną w pierwszej kolejności jest zapłon , / musi tam być jakaś regulacja / stopień sprężania łatwo sprawdzić , a tak przy okazji kiedyś wymieniałem pasek rozrządu w hondzie ustawione idealnie na znaki po odpaleniu dostała takiego kopa jakby była po niezłym tuningu i dobrze że test...
Wątpię żeby diesel w ogóle odpalił z przestawionym rozrządem, benzyna owszem. Ropniaki mają, muszą mieć większy stopień sprężania. Spróbuj zakręcić silnikiem (ale nie rozrusznikiem), kluczem przez każdy suw i wtedy się dowiesz czy rzeczywiście zawory kochały się z tłokami.
dobierane od innego silnika.Według katalogu Mahle to pochodzą od F.Ducato. Może tu jest problem. Jeżeli średnica nie zgadza się 0.2 mm, to trochę potrwa zanim się to dotrze. Nie znam tego silnika. Ale stopień sprężania nie przekracza pewnie 15. Kompresja pewnie będzie oscylowała między 15 a 20 atm.
Witam ,można zmienić wałek ale to niewiele da najlepiej było by zmienić głowice na tę z tych mocniejszych silników (chodzi o stopień sprężania)ale to kosztuje i skąd wiemy że kupujemy tą o kturą nam chodzi i w miare przyzwoitym stanie,(chyba że gość by ją wyjmował przynaz z samochodu ;) . Może strumienice ale to niewiele daje.
W sumie silnik modelarski to też Diesel , jednak wolnossący. Proponuję poszukać dokumentacji do silnika ze świecą żarową . Szansa przerobienia jest , jednak trzeba będzie usunąć przeciwtłok a to zwiększy komorę spalania , co z kolei zmniejszy stopień sprężania. Jednak myślę że po odpowiednim przerobieniu i zastosowaniu paliwa do silników z zapłonem...
nie chciałbym skłamać ale chyba Janowski w jednej ze swoich książek opisywał jak zrobić silnik spalinow (łącznie z rysynkami) Dalej proponował hulajnogę z tym właśnie silnikiem. W zasadzie jedyna różnica do typowych silników modelarskich to stopień sprężania zamiast regulowany śrubą na głowicy to ekcentryczne osadzenie wału korbuwego i tu regulacja.
Witam jak w temacie, Nigdzie nie mogę znaleźć jaki jest stopień sprężania w megane 1.9d mógłby ktoś podrzucić informacje ??
Zmienia się stopień sprężania, bo głowica bez uszczelki jest niżej.
To że bez świecy jest lekko to normalne, nawet jeżeli silnik był przegrzany lub zatarty. Z benzyną jest lżej palić każdy sprzęt bo już od drugiego obrotu mieszanka może się spalać. Jeżeli ten silnik ma 4 KM to musi mieć duży stopień sprężania i wysokie obroty. Najciężej jest pociągnąć za szarpankę, gdy ta się zaczyna kręcić to potem jest lżej. A ta...
głowica była stoczona około 1,5mm stopień sprężania wynosi teraz 8,5:1 Dodano po 10 Myślałem też nad zmianą głowicy z np.jakiegoś endurowca na przykład yamaha dt 80 stopień sprężania wtedy by wynosił 13:1. By się dało grubą uszczelkę.
Tam stopień sprężania 9:1 czyli jakieś 12,5-13 bar idealnie. Granica zużycia (kwalifikacja do remontu) pewnie 9 bar.
Słabo. O ile dobrz pamiętam powinien mić w granicach 26, ale niech ktoś poprawi mnie jak się mylę. Luz zaworowy s-10 w-30
Witam Mam problemy z odpalaniem MF70. Sprawdziłem stopień sprężania na zimnym i wychodzi lekko powyżej 6 Bar. Silnik miał szlif jakiś czas temu... Czy to nie za mało? Ktoś mierzył, ile wychodziło? Pozdrawiam Mateusz
Stopień sprężania masz 10:1 więc ciśnienie powinno być 12-13 bar.
Kształt komory spalania ma znaczenie i w sportowych silnikach nawet duże. Akurat w Romecie tam szału nie ma. Oryginalnie stopień sprężania 8:1, głowica półokrągła i tłok o wysokim denku. Chodzić to będzie, ale po założeniu musisz sprawdzić squish. Nie powinien być mniejszy niż 1 mm, inaczej silnik zacznie głośniej dzwonić. Najlepszym rozwiązaniem w...
1.Zawory odcisną się też jak będzie źle zgrany rozrząd , albo np.poluzuje się kółko na wale korbowym. 2.Nie trzeba zmieniać grubości uszczelki jak się ,,wpuści" zawory i skróci trzonki.Jak zwiększa się grubość uszczelki to zmniejsza się stopień sprężania.
ale to gdzie mogę znalesc ten stopień sprężania? w ładowarce teleskopowe Merlo P33.7 KT
16,5 atm. 16.5 to stopień sprężania dla tego silnika. Natomiast ciśnienie sprężania powinno być wiele wyższe. Przykładowo dla silnika S4003 w C360 ciśnienie powinno zawierać się w zakresie 26 ÷ 30 bar (stopień sprężania 17). Więc u Ciebie również powinny być podobne wartości.
Ja myślę, że kogoś to tu zdrowo fantazja poniosła. Wg specyfikacji stopień sprężania w A-grupowym Clio Williams to 12:1 Stopień sprężania nie równa się ciśnieniu sprężania. Dla 12:1 ciśnienie wyliczone to 15bar. Przynajmniej przy standardowym silniku ZI, a tu mamy rajdowy, wyżyłowany silnik.
Stopień sprężenia na każdym cylindrze 27 bar. Ciśnienie sprężania, nie stopień. Stopień sprężania to stosunek objętości nad tłokiem w jego dolnym położeniu do objętości nad tłokiem w jego górnym położeniu. Jest wielkością niemianowaną, np. 24:1. W barach lub megapaskalach wyraża się ciśnienie sprężania.
Z tym olejem to masz podobnie jak u mnie {corsa 96 1.2 8V} , u mnie stopień sprężania w tym silniku to wg danych zawartych w WKŁ "Sam naprawiam opel tigra corsa" to 10,1 czyli ciśnienie sprężania powinno zawierać się w granicach 1,15-1,20Mpa , obecnie mam 1Mpa czyli spadek o jakieś 10% auto ma przejechane 164 000 km , również mam założony gaz . Mam...
Po co pieprzycie takie głupoty ? skoro silnik ma 40cm3 a ma stopień sprężania 10:1 to taka gumowa rurka ogromnie wpływa na wynik bo taki stopień sprężania wyniesie wtedy 3:1 https://www.youtube.com/watch?v=lMZlvB6I...
Co znaczy słaba kompresja? To jest silnik doładowany więc ma niższy stopień sprężania niż wolnossące.
Skoro pompa sprawna i głowica i reszte toru paliwowego to przyczyna może leżęć w sprężaniu. Skoro dymi na biało i ma problem z wejściem na obroty przy zimnym silniku to obstawiam gary. Czyli mały stopień sprężania. Gdzy dostanie temperatury wtedy chodzi jak powinien. Ja bym sprawdził jeszcze jednak głowicę. Podobnie miałem przy C 330. Gniazdo zaworu...
A kto ma te chinole serwisować jak kosz całego silnika jest mniejszy od części. A gdzie robota? Przecie niczego nie zmniejszasz tylko przesuwasz skok tłoka. Objętości te same. Za to zmieniasz stopień sprężania. Masa wszystkiego się liczy by prawidłowo wyważyć silnika. Dasz lżejsze tłoki to trzeba zmienić wyważenie wału korbowego
Jak zwiększyłeś stopień sprężania to teraz nie dmuchaj, bo będzie stukał albo cofał zapłon i żadnego zysku z tego nie będzie. Przy tak gruntownej modyfikacji trzeba było od razu pójść w turbo/kompresor, kompleksowo zawsze jest dużo taniej. Teraz to już trochę „po ptokach”.
Obecnie cylinder 70ccm kosztuje 220zł. Głowica z 50 była zostawiona celowo, aby zwiększyć stopień sprężania = większa moc i mniejsze spalanie. W każdym razie było szczelne. Nigdy nie miałem problemu z zacieraniem, choć zawsze prosiłem o "ciasny szlif".
Sprawdziłem w swoich ruskich źródłach, EPIC był od 1992 roku, ale było wspomniane o turbosprężarce w wersji do 1992 roku. Zwykły silnik miał stopień sprężania 20.8:1, silnik turbo był odprężony do około 18:1 w zależności od wersji. W innym razie pozostaje robienie pompy wtryskowej hybrydy z regulatorem. W UK to duma narodu, może gdzieś na forach znajdziesz...
Sprawdzałeś jaki masz squish i stopień sprężania? Airsal moim zdaniem to są jedne z najgorzej zaprojektowanych cylindrów tuningowych na świecie. Jeśli masz wydech odblokowany lub tuningowy, to seryjny gaźnik na pewno daje za ubogą mieszankę. Seryjny dozownik ma za małą wydajność na odblokowany silnik, potrzebuje dolewania oleju do paliwa. Tak w ogóle...
Tak łopatologicznie to przybliżony stopień sprężania można obliczyć w następujący sposób, jeżeli w dolnym położeniu tłok jest powiedzmy 20mm od głowicy a w górnym 5mm od głowicy to stopień sprężania wynosi 20:5 czyli 4:1 Co do oringa to raczej lepiej aby był w pełni szczelny, przy moim 4-suwie było tak, że po ustawieniu tłoka w GMP trzymał ciśnienie...
Sprawdź stopień sprężania. Stopień sprężania się oblicza. Sprawdzić (zmierzyć) można ciśnienie sprężania.
Najlepiej splanować głowicę, wtedy stopień sprężanie zwiększy się. Jeśli trzeba to wymień uszczelniacze zaworowe, pierścienie i wlewaj dobry olej i spokój.
Może i te silniki mają mniejszy stopień sprężania. Dokładnych informacji jak dobrać odpowiednią grubość uszczelki trzeba by szukać w serwisówce dla konkretnego silnika lub katalogach producentów uszczelek.
ADZ ma większy stopień sprężania. Ocizu, ale większy stopień sprężania, to większa podatność na samozapłon - czyli pozytywnie w kierunku diesla.
To nie chodzi o "nowoczesność" układu paliwowego, tylko po prostu o stopień sprężania silnika. Ten ma 11:1, więc nie ma szans żeby jako tako na tym pracował.
Możesz. Stopień sprężania ten sam tylko wtopka żeliwna na pierwszym pierścieniu tłoka. Nieprzydatna w wolnossącym.
http://obrazki.elektroda.pl/3807073600_1... Z tego co piszesz wynika że nie działa ci drugi stopień spreżania. Mam pytanie, jak widzisz na zdjęciu jest zawór do ustawienia ciśnienia pierwszego stopnia sprężania, czy jest tam taki sam zawór tylko że on powinien być na wyjściu z środkowego tłoka czyli 2. Tym zaworem powinno się regulować...
Ze spalaniem stukowym czy raczej większą odporność tego silnika to bzdura. Bo wpływ na to ma ukształtowanie komory spalania, stopień sprężania, wymiana i uwarstwienie ładunku, i oczywiście liczba oktanowa paliwa. A nie gorący zawór wydechowy. Były silnik wyczynowe które miały stopień sprężania przekraczający 16 i pracowały poprawnie. Dziś wysoki stopień...
Oczywiście woda odparowując zwiększa pozornie stopień sprężania i chłodzi silnik od środka, Nie zwiększa pozornie, bo stopień sprężania co liczba związana z geometrią cylindra i komory spalania. Sama woda nie pozwala na zwiększenie go, tylko niższa temperatura spalania.
No to ja nie czaje. Ksiazka podaje 8.6 Ale to jest stopień sprężania, a nie ciśnienie.
a efektem kopcenia może były zużyte uszczelniacze?? Nie, efektem kopcenia było brak możliwości kontroli równomierności pracy silnika zaraz po odpaleniu, chmura białego dymu (nie spalona ropa) a przyczyną były popękane pierścienie czwartego cylindra, uszkodzone przez lejący wcześniej pompowtryski, które w dalszej eksploatacji uszczelniał olej i zaczynał...
Czy końcówki wtrysku są wielootworowe? Jakie jest ciśnienie otwarcia? Czy mierzyłeś stopień sprężania poszczególnych cylindrów?
[url=https://www.deltaservicedieselengi... ENG Tam stopień sprężania wynosi 20,3:1, więc ciśnienie wynosi około 35-40 bar. Tylko tam jest odprężnik automatyczny i nie tak łatwo wykonać test ciśnienia sprężania (trzeba żwawo kręcić).
Saron22, sprawdź wałek rozrządu tzn. pomiary wychylenia krzywek zaworowych i pod pompą. Od tego zacznij, ale błąd może generować niedostateczne ciśnienie paliwa, niedostateczny stopień sprężania, wybita panewka korbowodu, czy uszkodzony wtryskiwacz albo króciec wysokiego ciśnienia do wtryskiwacza. Ciśnienie paliwa, kompresja, krzywki rozrządu, to na...
Sory że odgrzewam zamarznięte kotlety ale silniki w traktorach jako że są dieselkami (duży stopień sprężania) to jeszcze wolnoobrotowymi czyli max 2400 (taka sobie , nie za duża moc = duży moment obrotowy + niskie obroty) potrzebują ogromu energii do rozruchu (szczególnie zimą) ze względu na duży stopień sprężania
Ten parametr określa stopień sprężania. Trzeba być precyzyjnym, bo potem dyskusja o d..pie marynie. Stopień sprężania – stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania. Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym...
Jak silnik benzynowy starszego typu Jego "wiek" nie ma znaczenia, najważniejsza sprawa to stopień sprężania, z dużym źle będzie znosił mało oktanowe paliwo, z małym pojedzie na wszystkim co jest w stanie odparować.
Google piszą co i jak, czym się różni stopień sprężania i ciśnienie sprężania, dla ON i PB oczywiście różny. Ale to wykracza poza nauczanie przedszkola, ew. gimnazjum.
Witam Potrzebuje stopień sprężania dla silnika D0826LF
Może ktoś wyjaśnić jak to jest, że olej napędowy, który nie zapali się od iskry świecy zapłonowej, nagle zaczyna zapalać się przedwcześnie w cylindrze silnika benzynowego, który na ogół ma niższy stopień sprężania, a tym samym niższą temperaturę niż panująca we wnętrzu silnika diesla?
Odległość od osi sworznia do denka tłoka jest taka sama? Jeśli będzie większa to tłok będzie wystawał nad powierzchnię bloku, jeśli zaś mniejsza to zmaleje stopień sprężania i też lipa.
Kto powiedział że w dieslu jest płaski tłok. Może być ale nie musi. Kolejna rzecz to stopień sprężania silnika z którego robimy sprężarkę. Ważne by tłoki były płaskie, raczej nie wystawały ponad blok, bo podniesie to koszty. Stopień sprężania zależy od kształtu tłoka, ułożenia tłoka w GMP względem bloku i przede wszystkim kształtu głowicy. Poza tym...
... i trochę szybsze obroty wału co zwiększa stopień sprężania. No cud, miód. Stopień sprężania zależny od akumulatora. Rewelacja za 5zł aktywacja. Takie rzeczy to tylko w Erze. Może już czas na naukę?
odłączyłem przewód na pompie od zaworu stop oraz wyciągnąłem przekaźnik świec więc spokojnie sprawdzę stopień sprężania
jeśli kolizji z zaworami do tej pory nie zrobił to ta różnica widocznie jest niezbyt istotna :) czasem zakłada się specjalnie tłoki z innej wersji silnika np żeby podnieść stopień sprężania i dzięki temu moc tutaj efekt będzie losowy, równie dobrze mocy może być mniej, ale to nie powinno spowodować akurat większego problemu
Nie tylko stopień sprężania ale tez i wysokość suwu tłoka, jego średnica, kształt denka tłoka, komory wirowej, szczelność zaworów, pierścieni itd.
Ciekawe czy to kompensuje zmniejszony stopień sprężania. Dodano po 2 Te stare diesle w golfach podobno paliły bardzo mało 5L/100km albo jeszcze mniej. Te nowe palą 6L/100km i to się mówi że to jest mało. Co prawda moc mają nieporównanie większą i trochę większą pojemność i stąd pewnie większe zużycie paliwa.
Witam. Zmierzyć ciśnienie na cylindrach i podać stopień sprężania ze wszystkich cylindrów.
Piszesz że wymieniłeś gaźnik, ale na jaki? Bo zwykle chińskie gaźniki lubią się masakrycznie rozjechać. Dodatkowo dysze paliwowe w chińskich gaźnikach nie trzymają wymiaru. Więc może być po prostu tak, że stary gaźnik miał zniszczoną membranę i ogólnie był dojechany, a w twoim nowym, wartości nie trzymają norm, głównie dysza paliwowa. Może warto wkręcić...
Wszystko zależy jak zostanie zamontowany. Różnica w skoku tłoka jest niewielka, więc nie powinna wpłynąć znacząco na kąty otwarcia okien. Znaczenie ma regulacja rozmiaru squishu poprzez dobranie grubości uszczelki pod cylindrem. Przy zbyt małym squishu wzrasta stopień sprężania i wychodzą różne negatywne skutki. Przy zbyt dużym squishu silnik pracuje...
Ale wtedy byłby stuk i problem w GMP lub kilka stopni przed i w każdym suwie. U mnie jest efekt za dużej kompresji. Na szybko licząc mamy 500 cm3 czyli praktycznie to samo co w 2 litrówce (tu jest tylko 4x500) niby stopień sprężania mniejszy ale rozrusznik to maleństwo. Bez odprężnika nie przeżyci.
Ciśnienie sprężania zostaw w spokoju, norma to tam około 15 bar bo ma duży stopień sprężania, a reszta to pewnie "precyzja" chińskiego sprzętu.
A to jest dwusuw. Dwusuw nie potrzebuje rozprężnika. Dwusuwy mają sporo niższy stopień sprężania niż czterosuwy. Zresztą robokop napisał nieco wcześniej: Tylko 4-suwowe i wyposazone w automatyczny odpręznik, który domyka zawór. Inaczej albo byś urwał szarpak, albo szarpak urwał by tobie palce. Były też dwusuwy średnioprężne, odpalane ręczne, np. Lanz...
November52, z tym stopniem sprężania to jest trochę inaczej, Ursus c45 miał stopień sprężania 4,75, wiec mniej niż w konwencjonalnym dwusuwie.
Nominalne ..... to trzeba pomnożyć stopień sprężania przez 1.1.
Są dwie możliwości za niski stopień sprężania lub co bardziej prawdopodobne źle ustawiony początek wtrysku.
dane z instrukcji dla silnika 1D90T: stopień sprężania /od zamknięcia przewodu wylotowego/ - 15 ciśnienie sprężania 40 kp/cm2
Dziękuje za pomoc :) Ostatecznie okazało się, ze luzy są w porządku, filtr był w porządku, świecie trochę mniej w porządku, ale główną przyczyną był niski stopień sprężania na jednym cylindrze. 3 miały stopień sprężania 12, jeden natomiast 5. Prawdopodobnie wypalony zawór, póki co nie mam więcej informacji. W każdym bądź razie może sie to komuś przyda....
z tego co gdzieś po necie czytałem to zwykle silniki benzynowe mają stopień sprężania ok 13 co daje nam ok 13 barów. Diesle więcej ale dokładnie ile to nie jestem w stanie powiedzieć. Jeśli chodzi o silniki doładowane to stopień sprężania jest mniejszy i ciśnienie też (chyba) ok 9
witaj miałem podobny problem , u mnie felerna okazała się uszczelka pod głowicą sprawdz stopień sprężania na zimnym i czy nie robi się ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego powodzenia
Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania. Panie mądralo, a co jest główna przyczyną...
Koledzy, z silnikami jest tak, że im mniejszy tym ma mniejsza sprawność tzn. więcej ciepła a mniej mocy mechanicznej. W praktyce dla malutkich silników to trzeba się liczyć ze sprawnością 25% tzn. ciepła jest 3x tyle ile mocy mechanicznej. Te małe silniki to nie maja jakichś wyszukanych unowocześnień i czy nowe czy stare to sprawność jest w zasadzie...
splanowanie głowicy zmniejszy objętość skokową i tym samym zwiększy stopień sprężania. To ma wpływ na osiągi silnika, ale myślę, że nie będzie to duża poprawa o ile w ogóle będzie odczówalna. Zależy jakiej pojemności to jest silnik i ile splanujesz głowicę. Przesadzić też nie można:) Gdyby ktoś nie wiedział to pojemność skokowa jest to przestrzeń od...
Tu masz dane z "Samochody osobowe" K. Wiśniewski czesc 10 WKŁ Renault megane I 1,4 eco. Dane o cewce i sondzie lambda BOSH. Jeżeli chodzi o stopień sprężania to wg. K. Wiśniewskiego " - ciśnienie sprężania 1,35 MPa <=> 13,5 Bara - stopień sprężania 9,5 "
Najprawdopodobniej silnik może tracić kompresję na ciepłym i tu możliwe są dwie opcje: nieszczelności związane ze zużyciem pierścieni, tłoka itd. Ale problemem może być również zbyt mały luz zaworowy i niedomykanie zaworów na ciepłym silniku. Tak czy siak, warto byłoby zmierzyć stopień sprężania na zimnym i ciepłym silniku. Poza tym bardzo często fachowcy...
23:1 to jest stopień sprężania a nie wartość ciśnienia.
Skąd to wziąłeś zwiększa się sprężanie? Ja wkładałem do skuterów cylindry od 60 ccm do 80 ccm i żadnych zmian sprężania nie było. Wziąłem ze wzoru na stopień sprężania. ε=Vc/Vk ε - stopień sprężania Vc - objętość całkowita (objętość skokowa+objętość komory sprężania) Vk - objętość komory sprężania
Rodzaj obecnego paliwa nie powinno mieć znaczenia. Dla zabytkowego silnika znaczenie ma niski stopień sprężania (w obecnych czasach można zwiększyć, kwestia innego tłoka), odporność zaworów (gniazd, prowadnic) na benzynę bezołowiową i układu paliwowego na zawartość etanolu. Radziłbym sprawdzić czasy otwarcia/zamknięcia zaworów, kąt wyprzedzenia zapłonu...
Sprawdż tak na wszelki wypadek stopień sprężania
Raczej patrzyłeś na stopień sprężania.
Sprawdzić stopień sprężania w cylindrach.
Zmierz stopień sprężania.
Skoro na śmietnik. A zdania podzielone chciał bym zapytać co go kwalifikuje do wyrzucenia? Poproszę od was wyjaśnienie głębsze od jednego słowo (śmietnik) takie drobne zadziory moim zdaniem nie wpłyną na nic ale po to pytam żeby się upewnić, cylindry będą honowane :) Dodano po 1 Inny stopień sprężania? Inne odprowadzę idę temperatury? Coś innego? Odpowiedz...
99% przypadków ciężkiego palenia tych silników to uciekające ciśnienie paliwa przez przelewy wtrysków, a ich uszkodzenie to z kolei przeważnie skutek opiłków z przycierającej się pompy. To samo jest w Renault z CR Delphi. Co do odpalania go z plaka to ten silnik nie toleruje innego niż cytrynowy, poważnie, i trzeba umiejętnie dawkować bo ma duży stopień...
stopić sprężać ciśnienie stopić sprężać silnik stopić plastik
wykorzystanie zasilacza drukarki filtr cząstek stałych przekaźnik hager
sklep endoskop sklep internetowy
Sharp LC-24CHF4012E TV Firmware Update Guide Updating Firmware on MP5 Player 7012: Steps and Tips