(at)jarwoj dzięki za nazwę rysunku i książkę. Powiedz mi czy znajdę w niej odpowiedzi na ww. Pytania i czy jest to napisane dla ludzi, czy kolejny skrypt dla studentów, bo niestety kilka takich książek trafiłem w innych dziedzinach i to strata kasy. Widziałem kilka maszyn w środku, podobnie jak samochodów i szukam informacji jak takie rzeczy się oznacza.
Witajcie, Paweł z tej strony. Poszukuję pomocy w dodaniu dodatkowych diod w oświetleniu modelu łódki. Chciałbym dołożyć boczne oświetlenie do istniejącego. Czy miałby ochotę i chęć ktoś mi pomóc? ja... Bezpośrednia odpowiedź 1. Nie podpinasz nowych LED-ów do punktu „3,1 V”, bo to tylko spadek napięcia na już istniejącej diodzie – nowa dioda tam nie...
http://obrazki.elektroda.net/19_11965296... Witam wszystkich , tak się złożyło że miałem trochę wolnego czasu i chciałem odpocząć od wszystkich procków , przetworników itd. i na chwilę powrócić do szkolnych lat gdzie na warsztatach uruchamiało się tgz lampiaki. Postanowiłem że wezmę stare radio Pionier typu Mazur całkowicie nieużyteczne stojące...
Kolego, fzyga43! Z dwóch nieszczęści wybierają mniejsze - lepiej utracić część koercji, lecz zachować głośnik, czym zachować koercju, lecz utracić głośnik. Strata częśći koercji zagraża tylko magnesowi. Lecz jeśli minimalizować mechaniczny czy cieplny wpływ na magnes i zabezpieczyć jakościowe przyleganie powierzchni nabiegunnikow i magnesu to i straty...
Polecam ładowarkę typu MH-C9000. Nawet stare akumulatorki można nią czasem wskrzesić. Cena trochę wyższa niż 160zł, ale warto. AdamK. powinieneś trochę poczytać i popraktykować, zanim zaczniesz pisać bzdury na temat "dowolnych ładowarek automatycznych". Pozdrawiam Widzę ze mam do czynienia z praktykiem i osoba oczytaną więc możemy podyskutować o przewagach...
Przy okazji, kolejny link do testów akumulatorów: http://www.candlepowerforums.com/vb/show... Dodano po 38 Spalone eneloopki w BC-900: http://www.candlepowerforums.com/vb/show... Dodano po 30 Ponieważ nie wiem jak odnaleźć link do pojedynczego postu w danym wątku, zacytuję poniżej całą wypowiedź AdamaK z tego wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Jeśli chodzi o sterowanie to myślałem żeby po prostu podłączyć jedną gąsienice do jednego potencjometru, drugą do drugiego i w ten sposób otrzymam możliwość skręcania i obrotu wokół własnej osi. To nie lepiej kupic tanie..ticko czy inne auto i przerobic je na lazik dodajac np gasinice ? Przechodziło mi coś takiego przez myśl ale stwierdziłem, że z rozbiórką...
Jakiej mocy silnik posiadasz? Istotne dla tej konstytucji są nie tylko obroty, ale i moc na wale alternatora po zastosowaniu przekładni. Jeśli Twój silnik ma moc 4kW to po zastosowaniu przekładni na wale alternatora zostanie około 1,33kW ( nie licząc strat mechanicznych). Dla takiego silnika i przy takiej przekładni max. Moc alternatora to jakieś 700-800W.
Dzień dobry ! Ja mam taki aparat na strychu - nieogrzewanym poddaszu. W związku z Twoimi pytaniami nasuwają mi się takie spostrzeżenia: - pewna strata ciepła zawsze nastąpi, chociażby dlatego, że nie jest możliwe, aby całkowicie odizolować obudowę aparatu od otoczenia (bodajże z jednej strony aparatu, po stronie regulatora - termostatu, są w obudowie...
Oczywiście można się bawić w różnego rodzaju testy tych kart i szukanie winnego tylko moim zdaniem to strata czasu. Osobiście wymienił bym wszystkie przekaźniki w tych kartach na nowe ewentualnie przy braku środków finansowych brał bym na cel te które wykonywały najwięcej przełączeń i te które przełączały duże prądy. Jak wiadomo przekaźnik jest to element...
dzięki za jasną odpowiedź i za schemat, spróbuję zbudować ten układ i dam znać jak działa ale jeszcze mam kilka pytań. Niestety nie da się, gdyż układ LM317 nie nadaje się do prądu większego niż 1..1,5A. Poza tym występuje na nim napięcie ok 2,4V więc będzie się na nim wydzielać spora moc; dodatkowo przy tak niskim napięciu zasilania w motocyklu (6V)...
jaki jest wzór na stratę mechaniczna w maszynach?
Proponuję porzucić ten projekt. Autko zużyje więcej energii, gdyż będzie musiało kręcić alternatorem, co spowoduje straty przez opory mechaniczne, a w czasie ładowania wystąpią straty na przetwornicy, BMS-ie i ogniwach (jest to nieuniknione), co spowoduje, że autko będzie jeździć o kilka minut krócej.
Te moce, które podaję, to moc maksymalna odbierana przez turbinę teoretyczną. Od tego należy odjąć straty przetwarzania energii wiatru, straty mechaniczne i elektryczne.
Alternator nie nadaje się, bo jest to prądnica wysokoobrotowa. Można doposażyć go w przekładnię i podnieść obroty niestety kosztem dużego momentu rozruchowego i strat mechanicznych. Szybciej jakieś efekty można uzyskać z prądnicy typu amerykanka. Można taką kupić albo zrobić przewijając dawne silniki indukcyjne wielobiegunowe.
czy musi przekroczyć wartość napięcia akumulatorów? Zależy co kupisz jako kontroler ładowania. Proste i tanie wymagają ileś tam voltów powyżej. Tylko że jak widziałeś na moich wykresach mocy turbiny wiatrowej, w zasadzie jakakolwiek sensowna moc wiatr niesie powyżej 3m/s. Do tego dochodzą straty mechaniczne i elektryczne. Zależy od śmigieł pewnie Bardziej...
Jakich informacji bym potrzebował żeby obliczyć jakie łopaty to ruszą. To już szukaj informacji na forum dot. budowy wiatraków. Jak wyliczyć potrzebny moment obrotowy podałem. Dzielisz moc generatora przez prędkość obrotową przy której ta moc jest generowana. Tylko prędkość kątowa w radianach na sekundę, nie rpm. Wzór przekształcenia jest prosty, pewnie...
Silnik BLDC można potraktować jak komutatorowy DC - przełączanie uzwojeń zachodzi przy określonych położeniach kątowych tak aby moment obrotowy był zawsze w tą samą stronę (i w miarę stały). Silnik DC (komutatorowy) nawet bez zasilania daje SEM na wyjściu, proporcjonalną do prędkości obrotowej (cewki poruszają się w polu magnetycznym). Ta SEM nie jest...
rozwiązanie dość skomplikowane i przede wszystkim bardzo ciężkie (jakieś300-400kg) wymagające dodatkowych zabezpieczeń mechanicznych. silnik diesla musiałby pracować na obrotach max mocy bliskich max dopuszczalnych (niewielki nadmiar mocy silnika nad alternatorem -ok 7KW silnik /5,5KW prądnica) wiele miejsc gdzie wystąpią straty(spadki napięć,tarcie...
Sprawność przetwarzania energii na pracę mechaniczną/cieplną. Zauważ że prąd do napędu jest faktycznie najtańszy - jeśli chodzi o napęd maszyny silnikiem spalinowym/elektrycznym. Za to silniki spalinowe, to równierz silniki cieplne, o mizernej sprawności procesu przetwarzania energii cieplnej, na mechaniczną - gigantyczne straty. Przy prądzie elektrycznym...
Rozumiem, żę chodzi Ci o straty mechaniczne, ale w jakiej maszynie?
Czy nie miales na mysli Qms i Qts? No bo jak zmiana mechaniczna moze wplywac na dobroc elektryczna? Chyba, ze się myle... ...niestety tak :( To Qes jest wprost proporcjonalne do rezonansowej, masy membrany , rezystancji cewki, a odwtornie proporcjonalnie do kwadratu sily B•l. Natomiast Qms zalezy odwrotnie proporcjonalnie od rezonansowej, podatnosci...
A wiesz może na jaka dokładność można liczyć przy wyznaczaniu momentu twoim sposobem? Czy nie będzie jakiś strat mechanicznych? Jeśli chodzi o moja metodę to myślisz ze to ma racje bytu? Rozumiem, ze kalibracja, ale chyba będzie to działać?
Pewny nie jestem, ale myślę że to transil na 15V, a tą stronę skierował bym poszukiwania. Ponieważ cały układ "Współpracuje z pakietami NiCd, NiMh, LiPo o napięciu od 7.2V do 12V. Likwiduje on straty powstające podczas zwierania mechanicznych styków spustowych oraz zabezpiecza je przed przepaleniem."
Witam, Dzięki Quarz, jednak to przejście najniższego napięcia na wyższy poziom od dwóch wyższych napięć nie jest spowodowane, według prowadzącego, żadnymi stratami. Do obliczenia wartości P2 użyta została suma mocy prądnicy oraz strat w prądnicy w postaci strat mechanicznych, strat w żelazie i strat w uzwojeniach twornika prądnicy. Podejrzewamy, ze...
Moc = moment obrotowy x obroty. Jeżeli zwiększa się obroty n razy, to moment obrotowy maleje n razy. Nie liczę strat mechanicznych przekładni.
Tak więc podziel te 3,5 kWh przez ok. 2. Ja przyjmuję, że realnie z 1 litra benzyny ok. 2 kWh idzie w napęd - a reszta ucieka do atmosfery przez chłodnicę i na straty energii mechanicznej w silniku i reszcie układu napędowego - np. skrzyni biegów, kole zamachowym sprzęgle czy wale napędowym. Każdy silnik cieplny - nawet współczesny TDI czy TSI - ma...
Ile watów na tym stracisz - nawet jak kilka, to nieporównywalne ze stratami mechanicznymi. Można pominąć, jeżeli nie przekroczy się napięcia przewodzenia. Zgodnie z zaleceniami producenta. Tak, przy częstotliwościach MHz indukcyjności podłączeń wewnętrzne robią swoje. Poczytaj o udarowych badaniach uziomów.
Witam Punkt pierwszy nie bardzo ma sens. Chyb chodzilo Ci o silnik szeregowy, silnik szeregowo-bocznikowy i silnik bocznikowy. Informacje na temat charakterystyk tych silnikow znajdziesz w ksiazce Antoni Plamitzer, "Maszyny Elektryczne". Stara ksiazka, ale bardzo dobra. Wszystkie trzy charakterystyki sa na stronach 587, 588, 589 wydania szostego tej...
Najprawdopodobniej masz jednak głowice zaparkowane na talerzu, a więc bez ingerencji mechanicznej się nie obejdzie, a do tego musisz się liczyć z jakimiś niewielkimi stratami.
Nie żartuj. Tylko GX160 to minimum, bezpośrednio sprzężony z alternatorem sprzęgłem kłowym. Wg. Ciebie będą aż tak duże straty mechaniczne? Nie sądzę. Ale jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz.
Nie wiem co ty chcesz robić ,jeździć czy produkować prąd po co ci 3 silniki, nie lepiej 1 większej mocy ,fizyka jest okrutna 3 silniki 3 razy większe straty mechaniczne - enegetyczne do pokonania!!!!!!!!!!!!
Żadnych innych ozdób (regulatorów i przekładni) bo wtedy nie ma korzyści i interesu. Brak zastosowania regulatora ma sens tylko przy grzaniu wody/powietrza. A przypadkiem nie zastosuj regulatora przy ładowaniu akumulatorów to szybko się mozna z nimi pożegnać. Jesli ktoś potrafi zbudowac regulator pobierajacy 4mA ( jest to juz sztuka ale mi sie udało...
z HOLLYWOOD IMPACT to daj sobie spokoj , chlam jakich malo - poczytaj na forum o tych wzmakach - male trafa - zero zabespieczen - male radiatory - niestaranny montaz niewiem czy to prawda - panel przedni jest wyjatkowo malo odporny na mechaniczne uszkodzenia " strata " kasy jednym slowem ! podziubaj jeszcze kasy i postaraj sie o cos firmowego , jesli...
Czemu , po remoncie kolejne 100 000 km zrobisz No właśnie widać po doświadczeniu autora - 1,5 roku i 3 razy do naprawy co zawsze sporo kosztuje. Dodatkowo te skrzynie generują spore straty mechaniczne - więc i paliwa wyraznie więcej i osiągi gorsze.
Jeżeli jeszcze odliczysz straty na: 1 zamiana energii mechanicznej na elektryczną ( sprawnośc od 50% do ...) 2 przetrzymanie w akumulatorze też kilka procent zabierze; 3 silnik też ma sprawność ok 80-90% Ma to sens, jeżeli potrzebowałbyś zbierać energię na (nie)spodziewane przeciążenia. A i sam sprzęt (prądnica, akumulatory, silnik i cała otoczka też...
rozwiązanie z paskiem ma jeszcze jedna zaletę której nie maja prądnice w piaście tak ostatnio popularne, można w każdej chwili taka prądnice odłączyć wystarczy zdjąć pasek . Odłączenie prądnicy umieszczonej w piaście polega na wyłączeniu świateł! Ona pracuje bezstykowo, więc nie ma tam co odłączać, bo nie wprowadza żadnego oporu. Po wyłączeniu światła...
Przekładnia nie zwiększy mocy silnika. Duża część mocy pójdzie na straty mechaniczne przekładni. Możesz spróbować, może jakieś cieniutkie deseczki tym utniesz?
Porzuć wszelką nadzieję. Porównaj ilość energii wyprodukowanej z wody płynącej w dół i energii potrzebnej na wpompowanie jej z powrotem. Grawitacja, tarcie, lepkość, straty mechaniczne i cieplne przeszkadzają w wynalezieniu perpetum mobile.
Witam Zastanawiając się co do mocy silnika napędzającego betoniarkę - wszystko zależy jaka to jest duża betoniarka. Energia mechaniczna dostarczana przez silnik przeznaczana jest na ciągłe unoszenie masy betonowej (woda, kruszywa, cement) w obracającym się bębnie betoniarki. Zróbmy małe oszacowanie potrzebnej mocy dla takiej niedużej betoniarki (jak...
tuZORRO-Ideą działania prądnic jest zamiana energii mechanicznej na energię elektryczną. Oczywiście ta przemiana nie odbywa się bez strat. Straty te są raczej spore, i można jest podzielić na straty mechaniczne (tarcie łożysk, moment bezwładności) jak i elektryczne ( np prądy wirowe w wirniku). W tym momencie widzisz sprzeczność Twojego rozumowania.
Teoretycznie sprawność silnika Stirlinga może być dowolnie bliska dozwolonej przez II Zasadę Termodynamiki, ale w praktyce są w nim straty, do nich należą: opory ruchu mechanizmu i opory przepływu gazu roboczego; różnice temperatur przy przepływach ciepła (źródło ciepła -> gaz w ciepłym cylindrze, wymiennik ciepła, gaz w zimnym cylindrze -> chłodnica)...
Kręciłem kiedyś na siłowni rowerkiem z pomiarem mocy. Spokojnie byłem w stanie generować 100W. Brawo, wzbudzenie bierze około 4A przy 12V, dołóz straty mechaniczne, ideaz rowerkiem całkowicie pozbawiona sensu.
"dlaczego alternator ten daje 15kW bo nie wiem w czym jest sęk jeżeli chodzi o napęd tego alternatora" Alternator odda tyle ile sam otrzyma (pomijam straty). Odda 1kW pobierając 1kW mocy mechanicznej , napędzając silnikiem o małej mocy nie wyciągniesz z niego więcej niż moc tego silniczka . To jest fizyka na poziomie podstawówki .
Zeimp, Nie tylko opony. Kazda transformacja energii powoduje jej straty. Produkcja pradu do "czystych" samochodow nie jest wcale czysta. Szczegolnie tam, gdzie do uzywa sie do niej ropy. Czyz nie lepiej przetworzyc rope bezposrednio na energie mechaniczna w samochodzie niz przetwarzac ja na energie mechanicza napedu generatora, ktora ten przetwarza...
To wtedy Te dwa pozostawione czynne cylindry przejmą na siebie całe obciążenie kręcenia silnikiem aby utrzymać obroty biegu jałowego, i będą musiały ciągnąć jeszcze dwa nieczynne cylindry ( dodatkowe straty mechaniczne). Czyli nie dość że nie zaoszczędzisz, to jeszcze spali Ci więcej. Nie zabłysłeś.
Nie było tak źle, chociaż czasami były problemy po zestawienia połączenia. Zauważ, że nie było czegoś takiego jak światłowód, w centralach wybieraki były na stykach mechanicznych, a i kable miedziane niejednokrotnie różnej jakości. Połączenie żył na skrętkę też powodowały straty, ale czasy były za to fajne.
Ze wzglądu na straty w przekładni, na jej wyjściu uzyskamy zawsze mniejszą moc niż doprowadzona. Możemu jedynie mówić o momencie obrotowym...
Układ który prezentuję byłby spójny w 100% z postem #125 gdybyś wywalił neodymy, a wrzucił zwykłe placki metalowe... Ja o analogii a Ty o (nie)identyczności obu rozwiązań. Nie onanizuj się tymi neodymami bo to magnes jak każdy inny, tyle że o większej gęstości energii. Widać pomarańczowe sprzęgło do synchronizacji konta pomiędzy wirnikami, ale w rzeczywistości...
Mi sprawność cieplna dla tego co policzyłem wcześniej z pominięciem strat na pompie i strat mechanicznych na generatorze i inwerterach wychodzi na poziomie 9%. Z uwględniem tego co pominąłem sprawność będzie niższa. Ładuje 520MJ w węglu i żeby dostać 15kW biorę 50MJ na godzinę. Reszta jest tracona na ogrzewanie i w skraplaczu. Jak coś źle liczę to niech...
czujnik strata ciepłomierz strata shottky strata
telewizory philips opinie połączyć słuchawkę telefonem sterownik x18xe1
mikrokomputer cobra1 prostownik tyrystor
Akumulator do Citroena C5 Break Diesel 2017 Start/Stop Czy szyba w pralce Samsung WF1802XCE nagrzewa się podczas prania?