Jakiej mocy silnik posiadasz? Istotne dla tej konstytucji są nie tylko obroty, ale i moc na wale alternatora po zastosowaniu przekładni. Jeśli Twój silnik ma moc 4kW to po zastosowaniu przekładni na wale alternatora zostanie około 1,33kW ( nie licząc strat mechanicznych). Dla takiego silnika i przy takiej przekładni max. Moc alternatora to jakieś 700-800W.
Te moce, które podaję, to moc maksymalna odbierana przez turbinę teoretyczną. Od tego należy odjąć straty przetwarzania energii wiatru, straty mechaniczne i elektryczne.
Proponuję porzucić ten projekt. Autko zużyje więcej energii, gdyż będzie musiało kręcić alternatorem, co spowoduje straty przez opory mechaniczne, a w czasie ładowania wystąpią straty na przetwornicy, BMS-ie i ogniwach (jest to nieuniknione), co spowoduje, że autko będzie jeździć o kilka minut krócej.
Alternator nie nadaje się, bo jest to prądnica wysokoobrotowa. Można doposażyć go w przekładnię i podnieść obroty niestety kosztem dużego momentu rozruchowego i strat mechanicznych. Szybciej jakieś efekty można uzyskać z prądnicy typu amerykanka. Można taką kupić albo zrobić przewijając dawne silniki indukcyjne wielobiegunowe.
Jakich informacji bym potrzebował żeby obliczyć jakie łopaty to ruszą. To już szukaj informacji na forum dot. budowy wiatraków. Jak wyliczyć potrzebny moment obrotowy podałem. Dzielisz moc generatora przez prędkość obrotową przy której ta moc jest generowana. Tylko prędkość kątowa w radianach na sekundę, nie rpm. Wzór przekształcenia jest prosty, pewnie...
czy musi przekroczyć wartość napięcia akumulatorów? Zależy co kupisz jako kontroler ładowania. Proste i tanie wymagają ileś tam voltów powyżej. Tylko że jak widziałeś na moich wykresach mocy turbiny wiatrowej, w zasadzie jakakolwiek sensowna moc wiatr niesie powyżej 3m/s. Do tego dochodzą straty mechaniczne i elektryczne. Zależy od śmigieł pewnie Bardziej...
Silnik BLDC można potraktować jak komutatorowy DC - przełączanie uzwojeń zachodzi przy określonych położeniach kątowych tak aby moment obrotowy był zawsze w tą samą stronę (i w miarę stały). Silnik DC (komutatorowy) nawet bez zasilania daje SEM na wyjściu, proporcjonalną do prędkości obrotowej (cewki poruszają się w polu magnetycznym). Ta SEM nie jest...
A wiesz może na jaka dokładność można liczyć przy wyznaczaniu momentu twoim sposobem? Czy nie będzie jakiś strat mechanicznych? Jeśli chodzi o moja metodę to myślisz ze to ma racje bytu? Rozumiem, ze kalibracja, ale chyba będzie to działać?
Rozumiem, żę chodzi Ci o straty mechaniczne, ale w jakiej maszynie?
Nie żartuj. Tylko GX160 to minimum, bezpośrednio sprzężony z alternatorem sprzęgłem kłowym. Wg. Ciebie będą aż tak duże straty mechaniczne? Nie sądzę. Ale jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz.
Wystarczy nawet benzyna ekstrakcyjna i wyczyszczenie elementów roboczych do sucha. Z osi pokrętła oraz talerzyka od dolnej strony, smaru nie usuwamy bo pokrętło straci płynność mechanicznego obracania.
Moc = moment obrotowy x obroty. Jeżeli zwiększa się obroty n razy, to moment obrotowy maleje n razy. Nie liczę strat mechanicznych przekładni.
Tak więc podziel te 3,5 kWh przez ok. 2. Ja przyjmuję, że realnie z 1 litra benzyny ok. 2 kWh idzie w napęd - a reszta ucieka do atmosfery przez chłodnicę i na straty energii mechanicznej w silniku i reszcie układu napędowego - np. skrzyni biegów, kole zamachowym sprzęgle czy wale napędowym. Każdy silnik cieplny - nawet współczesny TDI czy TSI - ma...
rozwiązanie z paskiem ma jeszcze jedna zaletę której nie maja prądnice w piaście tak ostatnio popularne, można w każdej chwili taka prądnice odłączyć wystarczy zdjąć pasek . Odłączenie prądnicy umieszczonej w piaście polega na wyłączeniu świateł! Ona pracuje bezstykowo, więc nie ma tam co odłączać, bo nie wprowadza żadnego oporu. Po wyłączeniu światła...
Nie wiem co ty chcesz robić ,jeździć czy produkować prąd po co ci 3 silniki, nie lepiej 1 większej mocy ,fizyka jest okrutna 3 silniki 3 razy większe straty mechaniczne - enegetyczne do pokonania!!!!!!!!!!!!
rozwiązanie dość skomplikowane i przede wszystkim bardzo ciężkie (jakieś300-400kg) wymagające dodatkowych zabezpieczeń mechanicznych. silnik diesla musiałby pracować na obrotach max mocy bliskich max dopuszczalnych (niewielki nadmiar mocy silnika nad alternatorem -ok 7KW silnik /5,5KW prądnica) wiele miejsc gdzie wystąpią straty(spadki napięć,tarcie...
Czemu , po remoncie kolejne 100 000 km zrobisz No właśnie widać po doświadczeniu autora - 1,5 roku i 3 razy do naprawy co zawsze sporo kosztuje. Dodatkowo te skrzynie generują spore straty mechaniczne - więc i paliwa wyraznie więcej i osiągi gorsze.
Witam, Dzięki Quarz, jednak to przejście najniższego napięcia na wyższy poziom od dwóch wyższych napięć nie jest spowodowane, według prowadzącego, żadnymi stratami. Do obliczenia wartości P2 użyta została suma mocy prądnicy oraz strat w prądnicy w postaci strat mechanicznych, strat w żelazie i strat w uzwojeniach twornika prądnicy. Podejrzewamy, ze...
Czy nie miales na mysli Qms i Qts? No bo jak zmiana mechaniczna moze wplywac na dobroc elektryczna? Chyba, ze się myle... ...niestety tak :( To Qes jest wprost proporcjonalne do rezonansowej, masy membrany , rezystancji cewki, a odwtornie proporcjonalnie do kwadratu sily B•l. Natomiast Qms zalezy odwrotnie proporcjonalnie od rezonansowej, podatnosci...
Żadnych innych ozdób (regulatorów i przekładni) bo wtedy nie ma korzyści i interesu. Brak zastosowania regulatora ma sens tylko przy grzaniu wody/powietrza. A przypadkiem nie zastosuj regulatora przy ładowaniu akumulatorów to szybko się mozna z nimi pożegnać. Jesli ktoś potrafi zbudowac regulator pobierajacy 4mA ( jest to juz sztuka ale mi sie udało...
Porzuć wszelką nadzieję. Porównaj ilość energii wyprodukowanej z wody płynącej w dół i energii potrzebnej na wpompowanie jej z powrotem. Grawitacja, tarcie, lepkość, straty mechaniczne i cieplne przeszkadzają w wynalezieniu perpetum mobile.
Przekładnia nie zwiększy mocy silnika. Duża część mocy pójdzie na straty mechaniczne przekładni. Możesz spróbować, może jakieś cieniutkie deseczki tym utniesz?
Sprawność przetwarzania energii na pracę mechaniczną/cieplną. Zauważ że prąd do napędu jest faktycznie najtańszy - jeśli chodzi o napęd maszyny silnikiem spalinowym/elektrycznym. Za to silniki spalinowe, to równierz silniki cieplne, o mizernej sprawności procesu przetwarzania energii cieplnej, na mechaniczną - gigantyczne straty. Przy prądzie elektrycznym...
tuZORRO-Ideą działania prądnic jest zamiana energii mechanicznej na energię elektryczną. Oczywiście ta przemiana nie odbywa się bez strat. Straty te są raczej spore, i można jest podzielić na straty mechaniczne (tarcie łożysk, moment bezwładności) jak i elektryczne ( np prądy wirowe w wirniku). W tym momencie widzisz sprzeczność Twojego rozumowania.
Pewny nie jestem, ale myślę że to transil na 15V, a tą stronę skierował bym poszukiwania. Ponieważ cały układ "Współpracuje z pakietami NiCd, NiMh, LiPo o napięciu od 7.2V do 12V. Likwiduje on straty powstające podczas zwierania mechanicznych styków spustowych oraz zabezpiecza je przed przepaleniem."
Teoretycznie sprawność silnika Stirlinga może być dowolnie bliska dozwolonej przez II Zasadę Termodynamiki, ale w praktyce są w nim straty, do nich należą: opory ruchu mechanizmu i opory przepływu gazu roboczego; różnice temperatur przy przepływach ciepła (źródło ciepła -> gaz w ciepłym cylindrze, wymiennik ciepła, gaz w zimnym cylindrze -> chłodnica)...
Mi sprawność cieplna dla tego co policzyłem wcześniej z pominięciem strat na pompie i strat mechanicznych na generatorze i inwerterach wychodzi na poziomie 9%. Z uwględniem tego co pominąłem sprawność będzie niższa. Ładuje 520MJ w węglu i żeby dostać 15kW biorę 50MJ na godzinę. Reszta jest tracona na ogrzewanie i w skraplaczu. Jak coś źle liczę to niech...
Kręciłem kiedyś na siłowni rowerkiem z pomiarem mocy. Spokojnie byłem w stanie generować 100W. Brawo, wzbudzenie bierze około 4A przy 12V, dołóz straty mechaniczne, ideaz rowerkiem całkowicie pozbawiona sensu.
Ile watów na tym stracisz - nawet jak kilka, to nieporównywalne ze stratami mechanicznymi. Można pominąć, jeżeli nie przekroczy się napięcia przewodzenia. Zgodnie z zaleceniami producenta. Tak, przy częstotliwościach MHz indukcyjności podłączeń wewnętrzne robią swoje. Poczytaj o udarowych badaniach uziomów.
Jeżeli jeszcze odliczysz straty na: 1 zamiana energii mechanicznej na elektryczną ( sprawnośc od 50% do ...) 2 przetrzymanie w akumulatorze też kilka procent zabierze; 3 silnik też ma sprawność ok 80-90% Ma to sens, jeżeli potrzebowałbyś zbierać energię na (nie)spodziewane przeciążenia. A i sam sprzęt (prądnica, akumulatory, silnik i cała otoczka też...
Witam Punkt pierwszy nie bardzo ma sens. Chyb chodzilo Ci o silnik szeregowy, silnik szeregowo-bocznikowy i silnik bocznikowy. Informacje na temat charakterystyk tych silnikow znajdziesz w ksiazce Antoni Plamitzer, "Maszyny Elektryczne". Stara ksiazka, ale bardzo dobra. Wszystkie trzy charakterystyki sa na stronach 587, 588, 589 wydania szostego tej...
To wtedy Te dwa pozostawione czynne cylindry przejmą na siebie całe obciążenie kręcenia silnikiem aby utrzymać obroty biegu jałowego, i będą musiały ciągnąć jeszcze dwa nieczynne cylindry ( dodatkowe straty mechaniczne). Czyli nie dość że nie zaoszczędzisz, to jeszcze spali Ci więcej. Nie zabłysłeś.
jaki jest wzór na stratę mechaniczna w maszynach?
Witam. Przekładnia jest dobrym rozwiązaniem, spacja ]lecz będą występować straty mechaniczne. spacja ]Wybór należy do ciebie. spacja ]Pozdrawiam. Nieprawda... :!: Straty mechaniczne w przekładni będą na pewno mniejsze od obniżenia mocy nominalnej tego silnika w przypadku przezwojenia go z dwóch par biegów - prędkość synchronicza 1500 obr/min , na trzy...
Witam Zastanawiając się co do mocy silnika napędzającego betoniarkę - wszystko zależy jaka to jest duża betoniarka. Energia mechaniczna dostarczana przez silnik przeznaczana jest na ciągłe unoszenie masy betonowej (woda, kruszywa, cement) w obracającym się bębnie betoniarki. Zróbmy małe oszacowanie potrzebnej mocy dla takiej niedużej betoniarki (jak...
Układ który prezentuję byłby spójny w 100% z postem #125 gdybyś wywalił neodymy, a wrzucił zwykłe placki metalowe... Ja o analogii a Ty o (nie)identyczności obu rozwiązań. Nie onanizuj się tymi neodymami bo to magnes jak każdy inny, tyle że o większej gęstości energii. Widać pomarańczowe sprzęgło do synchronizacji konta pomiędzy wirnikami, ale w rzeczywistości...
Atreyu Makiavel, po pierwsze - dążymy do tego aby takie opory były jak najmniejsze bo nie po to pracowicie sprężamy powietrze w baniaku aby potem tracić te cenną energie na straty mechaniczne. Po drugie zaś - spróbuj choćby oszacować jakie ilości ciepła będą potrzebne na ogrzanie rozprężającego się powietrza - a zapewniam Cię, że nieprzyjemnie się zdziwisz.
To już się poddaję. Nie wiem co zrobić z tym wzbudzeniem. Może właśnie nic? I wtedy wzór P_{Cu1}+ P_{Fe}+ P_{m}+P_{d}= P_{WE}- cos_{N}*S_{n} jest poprawny. Albo wcześniejsze rozumowanie jest błędne. Dodano po 17 Wg tego źródła prądnica synchroniczna prądu trójfazowego może mieć straty mechaniczne - podane, w żelazie - podane, w miedzi - do obliczenia....
Zeimp, Nie tylko opony. Kazda transformacja energii powoduje jej straty. Produkcja pradu do "czystych" samochodow nie jest wcale czysta. Szczegolnie tam, gdzie do uzywa sie do niej ropy. Czyz nie lepiej przetworzyc rope bezposrednio na energie mechaniczna w samochodzie niz przetwarzac ja na energie mechanicza napedu generatora, ktora ten przetwarza...
"dlaczego alternator ten daje 15kW bo nie wiem w czym jest sęk jeżeli chodzi o napęd tego alternatora" Alternator odda tyle ile sam otrzyma (pomijam straty). Odda 1kW pobierając 1kW mocy mechanicznej , napędzając silnikiem o małej mocy nie wyciągniesz z niego więcej niż moc tego silniczka . To jest fizyka na poziomie podstawówki .
P.s. Pewnie pierwsze skojarzenie to pompka do C.O. gdzie tuleje pewnie nie mogą pracować w pozycji pionowej :P W przypadku pompek CO, może chodzić tylko o ochronę wirnika samej pompki, sprzęgniętego magnetycznie z silnikiem napędowym. Żeby nie darł o obudowę pod wpływem własnego ciężaru. Tutaj to marginalne znaczenie ma, jeśli chodzi o alternator....
z HOLLYWOOD IMPACT to daj sobie spokoj , chlam jakich malo - poczytaj na forum o tych wzmakach - male trafa - zero zabespieczen - male radiatory - niestaranny montaz niewiem czy to prawda - panel przedni jest wyjatkowo malo odporny na mechaniczne uszkodzenia " strata " kasy jednym slowem ! podziubaj jeszcze kasy i postaraj sie o cos firmowego , jesli...
Z tego co widac z zewnatrz to ten zasilacz ma dwa kable zlaczone ze soba. Rozumiem, ze trzebaby obciac koncowke i troche gumy zeby wysuplac kabelki. Jak pozniej to podlaczyc z wentylatorem? Ktore kolory od wentylatora sa wazne? I czy wystarczy jak skrece je ze soba i skleje tasma czy musze lutowac? żółtym i niebieskim się nie przejmuj (utnij, zawiń...
Tyle tylko, że rzeczone 100dB osiągane jest z 1-nego wata, nie dwustu... No i emitowana fala nie jest kulista, ale zbliżona do płaskiej. Gdyby nie straty mechaniczne (miewielkie) na ruchu cząstek powietrza kurzu pary wodnej itp to fala płaska dawała by ciśnienia takie same niezależnie od odległości od źródła. A fala kulista - ćiśnienie spada na łeb...
Kiedyś dawno rozbierałem taki sprzęt, były tam jedna na drugiej dwie cewki, zapewne jedna służyła za czujnik położenia, druga była "napędowa", na wahadle był magnes przyciągany lekko przez cewkę, gdy poruszał się w kierunku cewki, potrzebne siły i moce są naprawdę znikome, bo i straty mechaniczne podczas ruchu wahadła są małe. To raczej powinien być...
A jakiej mocy byście mi polecili silnik do roweru. Jeżdżę bardzo dużo czasami nawet po 60km dziennie, no ale przydałoby się trochę "po odpoczywać" na rowerze. Z początku myślałem o silniku 350W 24V. Człowiek trwale produkuje około 100W. Zatem silnik 250-350W spokojnie starcza do napędu roweru z uwzględnieniem dodatkowych strat mechanicznych jakie powstają...
No i wszystko jasne :) Dzieki za pomoc. A powiedzcie jeszcze czy jest jakies silnik, ktory bedzie mial dosc duze obroty ok 20 tys, nie musi byc mocny 2 - 5 W, i napiecie stale, no i oczywiscie obroty regulowane napieciem :) ? Witam. Silniki szeregowe prądu stałego mogą uzyskać takie obroty, ale przy tak małej mocy nie jest to możliwe (straty mechaniczne),...
Witam. Mówiąc krótko trochę nieściśle się wyraziłeś. Tak dla wyjaśnienia.Moment rozruchowy występuje w silnikach elektrycznych i właśnie przy n=0. Alternator jest źródłem energii.Nie ma nic za darmo.jeżeli chcesz otrzymać z niego energę to oprucz wzbudzenia trzeba go napędzać dostarczać moc mechaniczną.Przy biegu jałowym (alternator bez obciążenia)...
do kolegi Krzysztof Kamienski: W sieci znalazłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9981971800_1... Pmw- moc mechaniczna dostarczana do wału Pm- moc mechaniczna użytkowa Pt- straty mechaniczne (tarcie) Pew- moc elektryczna wirnika Pcsw- całkowite straty wirnika Pag- moc przenoszona przez szczelinę powietrzną Ps- moc przekazywana...
acha i może ktoś z was będzie wiedział czy potrafiłby obliczyć jakie obciążenie będę miał pedałując stosując te silniczki Obciążenie na "nogach" będzie równe mocy elektrycznej generowanej przez tą prądnicę + straty mechaniczne w silniku. Czyli np. mając silnik, generujący 30 V 1 A będziesz musiał generować dodatkowe ponad 30 W aby pokonać opory toczenia....
greenpeace! Sprawność jest stosunkiem energii przetworzonej do włożonej. Różnica jest zamieniana w ciepło, na skutek strat mechanicznych (opory obracania - w tym opory w łozyskach, straty w przekładni - jeśli jest), elektrycznych (oporność uzwojeń, prąd na magnesowanie wirnika - jeśli nie ma magnesów trwałych) i magnetycznych (histereza, prądy wirowe)....
Deformacja nie przeszkadzała w pracy bo była zbyt mała Z powyższego rysunku widać, że jeśli to przęgło byłoby odpowiednio duże to przy małych odległościach od strony wypukłej nie bezie problemu bo igiełka odepchnie tarczę ale po drugiej (mokrej) stronie tarcza będzie ocierać zewnętrzną krawędzią. Naprawdę system z rurką w smarze jest najpewniejszy a...
Najprawdopodobniej masz jednak głowice zaparkowane na talerzu, a więc bez ingerencji mechanicznej się nie obejdzie, a do tego musisz się liczyć z jakimiś niewielkimi stratami.
Dzięki temu możemy zobaczyć, że średnia moc najlepszych z około godzinnego wyścigu to 260-290W, średnia moc ważona 290-320W i moc znormalizowana ok. 305-350W. Najlepsi i solidnie wytrenowani. Docelowo zasilać będzie dwa silniki DC rzędu 1000 W każdy, czyli potrzebuje prądnice o mocy 2000 - 2500 W i napięciu 48 V. Czyli chcesz napędzać prądnicę mocą...
. Skrzynia biegów zwiększy zasięg, podnosząc vmax przy tym samym amperażu (dobra, opory powietrza i toczenia przemilczę). Przepraszam (at)kubasupermax ale piszesz bzdury. Skrzynia biegów zmniejszy zasięg. Samo jej zamontowanie spowoduje straty mechaniczne na niepotrzebnych kołach zębatych. Pomijanie oporów powietrza to wielki błąd, one stanowią największy...
"Ciężarek" 2-tonowy (nieważne, czy w całości, czy w częściach) wiszący na wysokości 5 m ma energię potencjalną: E = mgh = 2000 kg*9.81 m/s2*5 m = 98100 J 1 kWh = 3600000 J Czyli energia potencjalna wiszącego "ciężarka" to: E t=\sqrt{\frac{2*h}{g}}=\sqrt{\frac{2*5m}... m/s2}} \approx 1.01s Ale nie ma wytwarzania energii elektrycznej. Układ prądnicy...
W teorii naszyny asynchronicznej są zależności określające przybliżone wartości prądów magnesowania (wartość względna bardzo słabo zależy od mocy silnika), straty w miedzi (chociaż te akurat są bardziej istotne przy pracy silnika) oraz moc tracona na straty mechaniczne. Proponuję więc zajżeć do podręcznika lub skrypty od maszyn i tam powinieneś znaleźć...
Bo to jakaś badziewiasta wkrętarka jest :) - jak Ty wrzeciono ręką zatrzymujesz... A o jakiej w tym temacie mowa? Chciałem w tym temacie opisać przeróbkę mojej wkrętarki Ferm. No ale może to kwestia przekładni - chińszczyzna ma szereg dwustopniowy, porządne maszyny czterostopniowy... Choć silnik z profesjonalnej maszyny na zatrzymaniu też pewnie więcej...
Teoretycznie tak, ale musisz wziąć pod uwagę sprawność samego alternatora która na pewno nie jest 100%. Musisz rozważyć też obciążenie które podłączysz do alternatora i pomiar prądu płynącego przez nie. Sam alternator bez obciążenia, napędzisz byle czym co pokona straty mechaniczne. 90A *12 V to ~1kW wydzielonej mocy - można by zastosować sekwencyjnie...
Silnik o mocy np. 15kW ma moc mechaniczną 15kW na wale, ale to oznacza, że elektrycznie musi wziąść więcej, we wspomnianym przypadku musi wziąść 15kW + moc strat w uzwojeniach + straty na wiroprądy + straty mechaniczne (opór łożysk i wentylatora). Zaten 16,5kW poboru mocy elektrycznej to jak najbardziej teoretycznie poprawny wynik. Ale u nas (dla prądu...
Nie miałem zbytniej ochoty przekopywać się przez nieco dłuższe posty, więc co następuje: To "urządzenie" generuje nieuniknione straty mechaniczne(m. in. łożyska, przekładnia pasowa, zębatki, opór aerodynamiczny). Magnesy w niczym nie pomogą, układ ma punkt równowagi w miejscu największej odległości między magnesami. nikt z was nie podal zadnego naukowego...
Witam, potrzebuję obliczyć nominalne straty P_{Cu1} w skojarzonym w trójkąt uzwojeniu stojana prądnicy synchronicznej. Dane: moc znamionowa S_{N} , 2 pary biegunów, współczynnik mocy cosN, częstotliwość, prąd wzbudzenia I_{f} oraz napięcie wzbudzenia U_{f} , straty w rdzeniu stojana P_{Fe} , straty mechaniczne P_{m} , straty dodatkowe P_{d} oraz mam...
Niestety mimo, że jest postęp fizyka nieubłaganie nie zmienia się od czasów Newtona. Kazdy układ mechaniczny ma opory powodujące straty - układ elektryczny także. Pomysł jest czysto akademicki.
A Ty uważasz, że nie zamknięty? Uważasz, że to na powietrzu atmosferycznym zasuwa? Tak ładnie prosiłem... a Ty znów.. Piszesz: "weź sobie odczep pasek od kompresora samochodowego i zacznij kręcić ręką. i sprawdź, cz ci się cokolwiek uzyskać!" A może tak bardziej merytorycznie? Znaczy, który z wymienionych przeze mnie elementów " Moc jaką wtedy będzie...
Nie jedno równanko a kilka, za dużo zmiennych. Z pierwszego postu wynika ze chodzi o prądnicę obcowzbudną. Moment napędzający taką prądnicę jest wprost proporcjonalny do prądu twornika (w założeniu było Iw=const). Prąd twornika jest wprost proporcjonalny do jego prędkości obrotowej a odwrotnie proporcjonalny do rezystancji w obwodzie twornika (plus...
Ok, już rozumiem o co chodzi, (chwilowo nie mam magnesu stałego) ale gdybym przyłożył magnes stały i nie obracał nim to przy zmianie polaryzacji byłby raz przyciągany raz odpychany ? Tak. Wtedy biegun powiedzmy N magnesu stałego będzie ciągle blisko bieguna elektromagnesu... i tu właśnie biegunowość zależy od polaryzacji. Czy mógłbym prosić o jakiś...
I mam takie pytanie, jak obliczyć moc przekładni która będzie zwiększać obroty wału z 1 obrotu na minutę do około 3000 obrotów na minutę... To musiałaby być przekładnia wielostopniowa. Interesuje mnie moc generowana po stronie przekładni której wał obraca się z ilością obrotów 3000 obr. / minutę. Moc na wyjściu będzie mniejsza od wejściowej o straty...
To może ja się dokleje. Mam napisać sprawozdanie z silników klatkowych 3 fazowych. I mam podać prąd stojana Io i moc pobieraną Po. Z pomiarów mam tylko prądy i moce (z watomierzy) na poszczególnych fazach, napięcia zasilania (zmieniane od 420V do 280 V) oraz obroty silnika. W danych znamionowych mam moc silnika 5,5kW, nap zasilania 380/220V, prąd nominalny...
Doskonale o tym wiem bo taka prądnice wykonałem własnie z magnesnica zewnetrzną. Tyle że takich silników jest niewiele by przerobić... Nie patrz w amerykanke jako "cudo" bezoporowe wolnoobrotowe.. W układzie z stojanem ferro magnetycznym zawsze bedzie opór. To że powiększasz szczeline powoduje jedynie straty strumienia magnetycznego i spadek sprawnosci...
Nikt nie pomógł więc sam zacząłem szukać. Oparłem się co prawda na zakłamanej wikipedii ale ma to sens: https://en.wikipedia.org/wiki/Induction_... Obrazek podpisany jako "A three-phase power supply provides a rotating magnetic field in an induction motor." sugeruje że w wirnik należy wsadzić dokładnie dwa magnesy w tym samym kierunku. Czyli tak aby...
Nieprawda. W praktyce, rzadko kiedy silnik pracuje na pełnej mocy przez cały czas. Nieprawda. Kolejna nieprawda. Silniki bardzo często pracują przy pełnym obciążeniu, a nawet przy obciążeniu większym od znamionowego. Znowu nieprawda. Przepraszam za zamieszanie. Właściwa interpretacja Twojego stwierdzenia powinna brzmieć: "Silnik o mocy 7 kW, pracujący...
Kolego kiedy to w końcu pojmiesz że obniżając częstotliwość obniżasz moc jaką może oddać silnik. I przy 25Hz to 3,8kW . A wentylator wprost przeciwnie. http://obrazki.elektroda.pl/7960233200_1... Przyjęto: 1. Silnik-falownik zapewnia moment o idealnej charakterystyce stałego momentu w całym zakresie prędkości. 2. Wentylator wymaga momentu...
... To w końcu jaka jest moc tej pompy - 1100 czy 1800W?!... Moc 1100W to moc mechaniczna silnika zmierzona na wale. Moc 1800 to moc pozorna pobrana z sieci, jednostką takiej mocy jest VA. Moc czynna (jednostką jest W) pobrana z sieci jest większa od macy mechanicznej na wale o straty mocy (np. tarcie łożysk, grzanie uzwojenia itd.), a moc pozorna...
a jak takowej tabliczki nie mamy? :/ czy z charakterystyk da się coś zauważyć? Dodano po 5 Do Quarz mam pytanie z innej beczki a nie chce zakładać nowego tematu: Jakie są przyczyny rożnych wartości tych samych wielkości w silniku indukcyjnym na początku zasilanym trójfazowo a później przy przerwaniu jednej fazy i przełączeniu tak aby byla praca przy...
Zagadnienie nieco szersze niż kolega założył. Chyba faktycznie niezły pomysł na tęściową. Ale do opanowanie jeszcze kilka zagadnień, Mianowicie przełożenie mechaniczne zapewniające ponad 2 tys obr/min na alternatorze (oczywiście przy nominalnym wysiłku. Dalej to właśnie poziom odbioru mocy elektrycznej. Przecież zechcesz to regulować aby tęściową zachęcić...
Ty chyba też nie próbowałeś. Policz sobie jaką pracę może wykonać woda, płynąc pod typowym ciśnieniem instalacji, przez taką rurę. Oraz obniżenie ciśnienia z powodu obecności , no niestety, korka w rurze, bo ustrojstwo będzie tamować wodę.. To wcale nie są wielkie wartości. Od tego odejmij straty mechaniczne, sprawność prądnicy i się okaże, że koszt...
Mam napisać sprawozdanie z silników klatkowych 3 fazowych. I mam podać prąd stojana Io i moc pobieraną Po. Z pomiarów mam tylko prądy i moce (z watomierzy) na poszczególnych fazach, napięcia zasilania (zmieniane od 420V do 280 V) oraz obroty silnika. W danych znamionowych mam moc silnika 5,5kW, nap zasilania 380/220V, prąd nominalny 11,2A, obr nominalne...
Nie było tak źle, chociaż czasami były problemy po zestawienia połączenia. Zauważ, że nie było czegoś takiego jak światłowód, w centralach wybieraki były na stykach mechanicznych, a i kable miedziane niejednokrotnie różnej jakości. Połączenie żył na skrętkę też powodowały straty, ale czasy były za to fajne.
Ze wzglądu na straty w przekładni, na jej wyjściu uzyskamy zawsze mniejszą moc niż doprowadzona. Możemu jedynie mówić o momencie obrotowym...
Witam. Od kilku dekad używam: CHY 15. Osobiście dla mnie używanie teraz jakiegokolwiek mechanicznego przełącznika zakresów pomiarowych to czysta strata czasu Moim zdaniem, to co Kolego piszesz, to kompletna bzdura. :cry:
Dynamo dociskane do opony zwykle daje duże straty energii, i daje wyraźnie wyczuwalne hamowanie; ale takie wbudowane w piastę też hamuje, tylko na tyle płynnie, że się tego nie zauważa - prawo zachowania energii obowiązuje, ile się uzyska elektrycznej, tyle (co najmniej, bo plus straty) wkłada się mechanicznej.
To nie wietrzenie, tylko wentylacja. Nikt nie mówi o otwieraniu okien na oścież, tylko o ich rozszczelnieniu. A że straty ciepła jakieś muszą być jest oczywiste. Żeby ich nie było, to stosuje się wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła.
Witam. Problemem jest mała wydajność pompy hydraulicznej. Chłonność silnika hydraulicznego jest 48 l/min natomiast wydajność pompy jest tylko 26 l/min należy tutaj również uwzględnić straty hydrauliczne i mechaniczne.
Tak! Pamiętam też system "awaryjnego podtrzymania zasilania" dla komputera ODRA, to bylo osobne pomieszczenie gdzie strasznie hałasował(łożyska!!!) taki bąk. Ale to jest podtrzymanie zasilania NA KILKA - albo KILKANAŚCIE MINUT! To jest rozwiazanie z czasów, kiedy UPS-ów nie było. Takie też są granice stosowalności tego rozwiazania: energia kilka kilowatogodzin...
Ciekły azot nie zrobi z prądnicy perpetummobile. To że nie będzie ( a raczej zmniejszą się ) strat w miedzi w uzwojeniach, to nie znaczy że znikną straty na prądy wirowe w rdzeniu, straty na przemagnesowanie, straty w oporach mechanicznych. Nie wiem jaką lepkość ma ciekły azot. Bo jeśli większą od powietrza, to dochodzi jeszcze ten problem.
Nie da się nic wyliczyć z tego. Oprócz tego ile faktycznie silnik powietrza przez siebie przepuści. Na pewno nie uzyskamy dokładnej wartości mocy maksymalnej, jednakże wiadomo że czym więcej turbina wtłoczy do silnika powietrza tym większą moc możemy uzyskać. Oczywiście mamy jeszcze kaloryczność paliwa, sprawność rzeczywistą silnika, straty cieplne,...
(at)jta Równoległy też może wytworzyć napięcie wyższe niż zasilanie, tylko nie wiem jaka dobroć wyjdzie, w końcu "straty" obwodu przetwarzane są na drgania mechaniczne.
Pamiętać tylko trzeba, że silnik który ma na tabliczce znamionowej moc=5kW, to jest to moc mechaniczna na wale. Z sieci pobierze on te 5kW plus energię na straty. Można właściwie powiedzieć że za mało jest danych do obliczenia zużycia energii.
Tylko powiem szczerze, nie wiem, czy wyciągnie się z niego 30 V? A to nie problem. Mam silnik na 28V z przekładnią i przy 12V ma 50% mocy minus straty mechaniczne. Czyli bardzo mało, i podniesienie napięcia już do 20V znacznie polepsza sprawność i moc użyteczną. A co do pozostałych wypowiedzi to troche wolniej panowie. Jestem totalnym amatorem w kwestii...
Straty mocy w żelazie i miedzi owszem małe ale relatywnie do mocy znamionowej :D, przy małym obciążeniu to chyba nie idzie tak liniowo w dół i wychodzi większy procent a do tego nieuniknione są straty oporów mechanicznych praktycznie stałe bez różnicy na obciążenie a i prądnica nie jest nowa to i łożyska suche będą. Ale nie sprzeczam się - jak napisałem...
Czyli jak nasz Konstruktor wyciągnął moc elektryczną w granicach 50 W i "wysiadł", to albo sprawność układu przeniesienia mocy z nóg w kable od prądnicy jest koszmarnie niska, co świadczy o niedopracowanym jak na chwilę obecną projekcie, albo Konstruktor o godzinke dziennie zbyt długo siedzi przy lutownicy... Na ten 50W "uzysk" składa się kilka spraw...
Najprościej wymienić silnik na sześciobiegunowy 1000 obr/min. Zmiana prędkości nieomal identyczna z oczekiwaną. Brak strat na przekładni (tak między nami nie sa to jakieś wielkie straty), brak problemów mechanicznych z konstrukcją przekładni, opasaniem itp. moment większy niż w silniku czterobiegunowym.
ostatnio zastanawiałem się dlaczego sprawność silników elektrycznych zależy od obciążenia. Czytałem artykuł na ten temat odnośnie silnika indukcyjnego, jednak nie było tam żadnych wyjaśnień. Moje wyjaśnienie jest takie,że skoro sprawność to stosunek mocy wyjściowej na wale do pobieranej mocy elektrycznej, to w przypadku silników AC wynika to z obecności...
I wszystko jasne - dzieki Dodano po 5 No ale żeby wyjaśnić do końca to jeszcze to z tego wzoru wynika P= √3 • U • I • cos φ , że moc wych 16,48 Kw na tabliczce jest 15Kw rozumiem że te 1,48 Kw to straty na oporach mechanicznych lub ciepło ?
Ale cena zmagazynowanej energii w paliwie jest najmniejsza i wielokrotnie kompensuje straty sprawności. Cena paliwa mniejsza (do silnika modelarskiego?) :| Niż energii elektrycznej? :| Sam silnik wytwarza nadmiar mocy który można zaniżyć uwzględniając straty mechaniczne układu. Czyli dla silnika 2KM zakładamy moc 1,8KM (po odjęciu na straty tarcia,...
Oczywiste jest, że energia będzie wytwarzana tylko wtedy, gdy magnesy będą się poruszały (np. ruch obrotowy tego okręgu). Obowiązuje zasada zachowania energii, czyli aby odebrać 1W energii elektrycznej musisz zużyć 1W energii mechanicznej + straty przetwarzania. Jeżeli zechcesz dołożyć jeszcze 9 dodatkowych, takich samych cewek, to musisz włożyć 10...
Dziś nie pierwszy kwietnia więc mniemam że piszesz poważnie. Próbuj jeśli się uda oprócz darmowego ogrzewania przy pomocy PC dostaniesz jeszcze nobla za wymyślenie perpetuum-mobile :) Od dłuższego czasu chodzi za mną budowa tego silnika. Więc silnik może kiedyś zmontuje. Wtedy zbadam jego moc i zobaczymy co dalej. Perpetum mobile to coś co bierze energie...
To bardzo wysokie pasmo, tam straty są duże. Najgrubszy jaki mechanicznie ogarniesz, dobrej marki, żadne tam noname
Kiepski pomysł, z wielu powodów kłopotliwy zarówno w realizacji i eksploatacji. Jak już chcesz kombinować to skleć przetwornicę 12/230V co daje sinus na wyjściu i zasil z dużego akumulatora główną pompę CO. W dalszej części możesz dobudować wiatrowe ładowanie akumulatora. Weź pod uwagę choćby to że pompa CO działa przy obrotach ponad 1400/min.Rozpędzisz...
Nt PKL w środowisku mówi się dużo złego (straty, rezystancja), ale raczej na plus parametry mechaniczne ze względu na elementy stalowe Moje PKL-ki nigdy nie wisiały tak długo, abym podpadł po podobne zjawisko, wypowiedź prywatna
konstrukcje mechaniczne wspomaganie mechaniczne przestawienie mechaniczne
legalizacja butli sprawdzić kapilary termostatu mastercook wiertarka młot
generator iskier generator iskier
Jak podnieść obroty silnika na biegu jałowym w Mercedesie A-Klasa 1.7 CDI? Kiedy w Polsce będą stosowane folie Olgi Malinkiewicz?