Dzień dobry Wszystkim. Niedawno nabyłem Fiata SC ze swapniętym silnikiem z Punto I jw. i mam pytanie dotyczące silnika. W silniku jest założona - podobno - przepustnica z silnika 1.6 i dlatego też w motorze brak jest tzw. "dołu". Komp nie był strojony pod tę przepustnicę, więc chciałbym na razie założyć oryginalną przepustnicę. Przeglądałem znany portal...
Mam cały wykres w górę podnieść o 5-10 a teraz jest źle ? A podniesienie w górę to potem jazda tylko na LPG ? Kalibracje przepustnicy zrobię coś ma pomóc ktoś przykleił przepustnicę bo chciałem wyczyścić i nie da rady jej wyjąć. Na benzynie i LPG wywala błędy pierw są w silniku nie widoczne i po parę km wyskakuje Check . Na vcds mogę spróbować sprawdzić...
No wiece tłumik mozna przerobic cos na sposob tego jak sa tłumiki ze zmiennym natezeniem dzwieku czyli jeden dorabiasz jedna koncowke obejscia przez tłumi i montujesz na nim przepustnice regulowana elektrycznie oczywiscie wszystko musi byz zaroodporne bo sie zjara :) niewiem czy to dobry pomysł ale jak sie nudzi a masz 2 zapasowy tłumi to jeden mozesz...
Ok, tylko chodzi mi bardziej o fakt, że np lekko poluźni się klapka WG i błędów brak a auto będzie późno wstawać i pewnie gorzej reagować na gaz tak? spadnie też doładowanie zgadza się? Albo dolot będzie gdzieś dziurawy. Mam jeden błąd związany ze składem mieszanki? muszę sprawdzić jaki to numer. No bo tak w skrócie dla laika, co powoduje lub co musi...
Jak masz umiejscowione wtryski? Wyczyszczona przepustnica? podaj podciśnienie jakie widzi op com. Na tym drugim zdjęciu cisnienie gazu jest 1 bar Ale według mnie instalacja była na benzynie? I to było 3 lata temu.☺ Pisałeś że planujesz zmianę reduktora - zmieniłeś go? Tak jak kolega pisze wyżej wklej zdjęcia przy rozgrzanej instalacji do 90 st...
Oryginalne gaźniki Harder pn4500 są bardzo dobrej jakości. Byle jaki zamiennik nawet podczas regulacji musisz dysze H wykręcić ok 3 obrotów żeby piła chodziła poprawnie. A w oryginalnym gaźniku Hardera piła pracuje przy wykręconej dyszy H o 1 obrót do 1,5 obrotu. Poza tym musisz kupić gaźnik, który będzie pasował do pompki paliwa. Więc jak trafisz...
Ad 1/ Najlepszą procedurą ustawiania obrotów jest procedura, polegająca na wykorzystaniu obrotomierza i regulacji wg jego wskazań. Jakikolwiek inny sposób ustawiania obrotów na słuch lub "oko" jest bardzo ryzykowny i wymaga tzw. ucha skrzypka i sporego doświadczenia. Przykład: każdy muzyk wie, że strojenie instrumentów rozpoczyna się od dźwięku A, który...
Żeby można było zacząć stroić, należałoby odblokować regulację iglicy (L) w przepustnicy. Z doświadczenia powiem, że kosy 43 cm³ nie da się prawidłowo zestroić gdyż rozjeżdża się progresja, tj. da się zestroić tylko w określonym zakresie obrotów i obciążeń, a nie w całym zakresie. Te silniki mają skopane strojenie cylindrów, mają przyblokowane...
Pilarol to jest olej do smarowania łańcucha/prowadnicy. Śrubę/dyszę regulacyjną H wykręcaj aż silnik zacznie czwórkować na pełnym gazie i zaczną spadać obroty maksymalne silnika. Następnie załącz hamulec łańcucha i miarowo dodawaj gazu. Jeżeli silnik będzie sprawiał wrażenie duszenia się wraz z większym otwieraniem przepustnicy, wykręć śrubę regulacyjną...
Są dwie ścieżki działania w sprawie "fachowców" od montażu LPG. Pierwsza, częściej polecana to "zamęczenie" fachowca do momentu aż doprowadzi instalację do poprawnego działania albo się załamie i zdejmie "sprzęt" zwracając pieniądze. Druga to przyjęcie do świadomości, że za instalowanie LPG biorą się ludzie bez uprzedniego przygotowania teoretycznego...
Z mojej prywatnej statystyki wynika że 80% aut z LPG jeździ na zbyt ubogiej mieszance. Póki ktoś ledwo muska pedał gazu jeżdżąc po mieście, to nic się dzieje, ale jak ktoś właśnie przegoni auto po autostradzie, to efekty są jak u Ciebie. Warto przed założeniem instalacji zadać dwa kontrolne pytania gazownikowi i w razie jak źle odpowie - natychmiast...
Czujnik położenie przepustnicy. Można samemu ale trzeba wiedzieć jak dlatego pytałem jak to stroisz, czy widzisz lambde itp itd.
Myślę że masz tu standardowy problem związany ze strojeniem gaźników przez chińskich producentów. Zazwyczaj to źle ustawiony poziom pływaka, albo dysza główna za mała. Regulacja iglicą ma znaczenie tylko w połowie otwarcia przepustnicy.
Prawidłowe zestrojenie gaźnika Dellorto w warunkach domowych jest praktycznie niewykonalne. Strojenie to nie tylko dobór dyszy głównej, ale jeszcze kilkanaście typów iglicy, rozpylacza, dobór dyszy biegu jałowego... Jeśli ktoś nie wie o czym piszę, to tutaj mały tutorial: Jako przykład podam, że w Piaggio z gaźnikami PHVA 17.5 (tymi ze "blokadą" na...
Teraz wkleję tekst z www.obd2.pl z podpisem autora. Jest to istotny tekst, który warto przeczytać zanim rozpoczniemy regulacje sterownika lpg. Ten tekst pozbawia nas złudzeń, co do tego, że możliwa jest w ogóle szybka jednorazowa operacja wgrania mapy lpg, oczym często mówią instalatorzy. Oni nie jeżdżą naszym samochodem. Pierwszy szybki wniosek, to...
Czytam sobie te posty i powiem wam, że ten cały blos nie jest chyba taki rewelacyjny. Wyrażę swoje skromne zdanie na temat tego wynalazku. Wydaje mi się, że sama idea działania jest dobra bardziej na papierze, w teorii niż w praktyce. Sami widzicie ile osób ma z nim problem. Dla mnie blos ma 3 podstawowe wady, które powodują kłopoty w ustawieniu. Pomijam...
Czy helikopter powinien sie uniesc w lini prostej do gory i zawisnac ? czy tez powinno go znosic na jaks strone a potem lot sie ustabilizuje ? Ustabilizuje się na większej wysokości. Zakłócenia w locie przy małej wysokości to normalne, zawirowania i podmuchy powietrza od łopat. Regulację stabilności wykonaj na wysokości powyżej 1 metra przy bezwietrznej...
Słowa "zostawić przepływomierz tak jak jest" zrozumiałem ze tłoczone powietrze przez sprężarke "podłączyć" na wlot układu dolotowego silnika no ale tez mi sie coś nie zgadzało to zapytałem ponownie. Z "umiejscowieniem" np. turbosprężarki myślałem tak samo jak Ty czyli pomiędzy przepływomierz a przepustnice, Dochodzi zamontowanie czujnika ciśnienia(nadciśnienia)...
Witam, W przedstawionej strukturze regulacji zastosowanie dwóch regulatorów PID jest nadmiarowe i najprawdopodobniej będzie powodować powstawanie oscylacji w układzie. Wystarczy jeden PID wyliczający sterowanie (Contro Value, CV) na obie przepustnice w sposób P1 = CV, P2 = 100% - CV, przy założeniu proporcjonalengo sterowania przepustnicami. Inaczej...
Walczę z identycznym problemem już od ponad roku we Fiacie Bravo z sekwencyjną instalacją gazową. przy instalacjach starszego typu z reguły pomagała modyfikacja dolotu powietrza. przy sekwencji sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. w wielu przypadkach pomaga reset parametrów adaptacyjnych (w przypadku mojego auta tylko przez diagnoskop) oraz okresowa...
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Jeżeli chodzi o blosa to jest niezły pomysł,tylko,że w Polsce nie ma ludzi co potrafią go zestroić. A gdzie są? Mylisz się, BLOS jest znany w Polsce od....no ja znam przypadki montażu sprzed około 10lat(a jak wliczyć IMPCO...) -praktyka też już jest całkiem bogata, niestety poprzez dziwaczne manipulacje prawa unijnego, podziemna raczej -niemniej dostępna....
Witam, Chciałbym się spytać osoby znające się na silnikach. Jak to jest, że firmy robiące chip-tuning mówią , że przy odpowiednich modyfikacjach map i przy zachowaniu oszczędnego stylu jazdy możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa, bez wpływu na trwałość silnika. Nie znam się na tym, ale wydaje mi się to nielogiczne. Pytaniem jakie najpierw mi się...
Witam, podłączam sterownik stand alone EasyEcu3+ do fiata seicento 900 po swapie na 1.4 16v Turbo, przepustnica z 1.6 16v. Mam taki problem że nie wiem dokładnie jak podłączyć silniczek krokowy, jest to 4 pinowy krokowiec jak w wielu fiatach FIRE. na sterowniku mam wyprowadzenia opisane jako: -Stepper winding 1B -Stepper winding 2B -Stepper winding...
********** Mary patrzyła szeroko otwartymi oczyma na zgrabne nogi Gosi oraz opięty krótką spódniczką tyłek. - Ale? Jak? - Później ci wyjaśnię, ubierzcie się! Ucisk kolan na moje ramiona zelżał a po chwili znikł ciężar z mojej piersi. Powoli podniosłem się z podłogi i spojrzałem na twarz Mary, była identyczna jak Gosi. Jedyną różnicą były oczy, w przeciwieństwie...
Miałem podobną sytuacja do Ciebie kilka ładnych lat wczesniej Masz kilka sposobów ograniczenia mocy : 1.Najtańszy - twoja ręka , wiedząc jaką charakterystykę ma twój silnik i jaka generuje moc/moment przy jakich obrotach zakładasz jazdę przez 1 m-c do 1/3 max obrotów 2-3 mc do 1/2 max obrotów później już dowolnie .... ten sposób u mnie zdał egzamin...
Dziekuję za pomoc wszystkim .Rowery sa trzy trzeci ma silnik od kosy prymityw nad wisłe.Pierwszy srebrny jest slaby ten niszczy swiece wymienilem tylko gaznik on mam slaba moc mozliwe ze jest docierany stad to .Drugi rower to prawdziwy szatan zrywny i szybki lancuch od ogara i zebatka ten wyrwal zeby .Stalo sie to po wymianie linki od sprzegla mialem...
Gaźnik do wersji 2-mix ma dodatkowy element do lepszego oddzielenia strug mieszanki i powietrza: Pompka przyśpieszająca jest ukryta wewnątrz korpusu, w otworze przez który przechodzi oś przepustnicy (widać to na powyższym zdjęciu). W chińskim gaźniku na pewno masz zamontowaną membranę pompującą wykonaną z ceratki teflonowej. Ten materiał sprawia problemy...
gaziarze stosuja jakies emulatory wtryskiwaczy , pozatym masz jakas metode na strojenie zaplonu ? czy wychodzisz z zalozenia ze stabilniejsza iskra jest leprza niz rozwiazanie z aparatem zaplonowym a krokowca moze poprostu odkrec od przepustnicy i niech wisi soibe na kablach
W moim jedenastoletnim PoldoRoverku przy identycznych objawach również skończyło się na wymianie czujnika położenia wału. Przy okazji czy raczej w drodze próby naprawy zostały wymienione świece, kable, wyczyszczona kopułka, umyta przepustnica... dopiero czujnik i strojenie silinika na komputerze serwisowym załatwił problem odpalania, zrywania czy gubienia...
Mam kolego większe pojecie niz Ci się wyadaję... Nie masz pojęcia bo pytasz jaką turbinę założyć, a nie podajesz co chcesz osiągnąć. Oczywiście,że mam pieniądze W takim razie proponuję wstawić auto do jakiejś znanej firmy np. VTG, Tomson etc. powiedzieć ile chcesz mocy i po kłopocie. Podstawa to silnik w idealnym stanie. Odnośnie kosztów to jest bardzo...
Autoryzowanego montera w pobliżu niestety nie ma. Wczoraj znalazłem jeszcze zagięty wężyk gumowy (łączący chyba pokrywę zaworów z kolektorem powietrza czy przepustnicą). Wymieniłem na nowy, ale nie wiem czy to pomoże w strojeniu :(
ale mam znajomego który ma taką samą honde i jemu pali bez dotyku...może coś mam z gaźnikiem albo przepustnica coś nie stroi...??
Kogo obrażam? Jak to mawiali starożytni Rzymianie: uderz w stół a nożyce się odezwą. Widziałeś w ABD np. MPI albo plastykowy kolektor? Widziałeś w ABD sondę w kolektorze? Wiesz co to sekwencja a co to 2 generacja LPG? Wiesz, że sekwencji bez sondy się nie da stroić wcale? Itp... a co opisałem tutaj Regulacją ilości gazu zajmuje się silniczek krokowy...
No i pierwsze schody. Po zdjęciu rozdzielacza i ponownym jego założeniu Merc nie pali, a jak już zapali to kopci na czarno i z gazem w podłodze ledwo silnik pracuje. Sugeruje to bogatą mieszankę, tyle że nic kompletnie nie było rozbierane prócz odkręcenia kalosza. Dziwi mnie jednak tylko to że zawór od powietrza dodatkowego (wolnych obrotów) mimo sterowania...
Sprawdź gumowy łącznik między dolotem, a przepustnicą. A co to niby zmienia w sekwencji? Najpewniej wtryski do wymiany + strojenie na nowo instalacji. Ale to pod warunkiem że na benzynie jest poprawna jazda.
Nadal jeździ, moc nie spadła, ogólnie jestem zadowolony choć chciałoby się żeby było bezawaryjnie. Zrobione jakieś 60 tys km - nie wiem, nie liczę. Spalanie 8 - 15 l/100km LPG (jazda spokojna na trasie, jak się da za tirem - maksymalny fun czyli wysokie obroty, mocne przyspieszenia itp). Technicznie: Co mnie martwi: 1. Przerwane ścieżki ogrzewania tylnej...
- zdjąć klemę z akumulatora - wyjąć bezpiecznik z kabla zasilającego sterownik LPG (aby "uśmiercić" instalację") - przekręcić kluczyk w stacyjce ze 2x żeby rozładować wszelkie kondensatory pojemnosciowe itp systemy podtrzymywania pamięci - podpiąć klemę na akumulator - włączyć zapłon, odczekać 30sek i wyłączyć (sterownik beznynowy silnika właśnie wczytał...
Davvvi, to jest właśnie ta różnica. Za dużo paliwa. Stąd czterotaktowanie. U mnie w motocyklu, jak nie podniosę dźwigni wzbogacania mieszanki(potocznie zwanej ssaniem) to czterotaktuje na wyższych obrotach. Spróbuj dać delikatnie mniejszą dyszę od standardowej, może być fajny efekt. Nie wielkie różnice a potrafią wiele zmienić. W moim motocyklu rozmica...
Czy może być gdzieś leciutko nieszczelny dolot powietrza. Jeśli na PB pracuje poprawnie to jest szczelny. Czy jest sens rozbierać, dokładnie weryfikując przepustnicę, wężyki podciśnieniowe? Co najwyżej od gazu ale to już chyba robiłeś. Sądzisz że 20s i auto jest skalibrowane na gazie? ... Być może nie takie proste. Skoro program ma taką możliwość to...
Witam. Posiadam merive 1.8lpg. Auto jest słabe na benzynie i gazie na LPG jeszcze jakoś tam jedzie ale na benzynie Mongoł. Wymieniłem cewke bo miałem wypadanie zapłonu i świece. Przerwę na świecach ustawiłem na 0.8mm,filtr powietrza olej file oleju sondę druga za kątem plus strojenie gazu u gazownika. Zawór evap wymieniony. Dodam że niedawno okazało...
Gaźnik Amal prosto z pudełka nie nadaje się do normalnej eksploatacji. Obecne partie mają za duże dysze biegu jałowego (#39). Ten gaźnik wymaga zabawy w strojenie, a części do niego (nietypowe dysze z gwintem UNF) są bardzo drogie. Mieszanka biegu jałowego jest za bogata, dlatego silnik odpala zimny bez ssania, a na rozgrzany się zalewa. Świeca ma izolator...
To czujnik ciśnienia gazu i ciśnienia w dolocie, więc jest niezbędny. Kolego, to Ty nie masz pojęcia - czujnik ciśnienia w dolocie to właśnie jest MAP sensor... Utrzymujesz jakąś prędkość aby czas wtrysku się utrzymał na stałym poziomie, przełączasz na LPG i patrzysz co się dzieje. Już Ci pisałem co przy takim strojeniu myślę na temat stałości czasu...
Witam, jestem posiadaczem golfa 3 1.6 aea z turbosprężarką (gt1549). Zabrałem się za robienie projektu turbo i jak mechanicznie mogę sobie wszystko zrobić tak z elektroniką jestem zielony. Jeżeli chodzi o strojenie to tylko na lpg jest ustawiony, ale planuje poszukać jakiegoś tunnera który ustawi to na seryjnym ecu. W golfie zrobiłem remont kapitalny...
Dobra, zrobię screeny. Dodam do tego, że jak jadę na benzynie to patrząc na mapkę strojenia po obrotach, to dodając gwałtownie gazu, to tez okienko przeskakuje przez - 0 ms i wskakuje na 15 od razu, z tym że nie ma szarpnięcia, łagodnie i prawidłowo wzbogaca benzynę. Na gazie jest tak samo tylko występuje szarpnięcie nie mocne ale jest. Instalkę wystroiłem...