(co jest też dziwne, że nie tłukło na biegu jałowym tylko podczas przyspieszania) Wariator przestawia wałek przecież. Dalej nie wiadomo ile głowica poszła w doł.
Może co napisze to głupota ale miałem taki przypadek :) Na pasku jest napis z nazwą firmy i numerem ,był pokryty lakierem bezbarwnym który podczas pracy nagrzewał się i przyklejał delikatnie do rolek oddając właśnie specyficzny dźwięk . Po wymianie paska na inną firme jak makiem zasiał....
A rozrząd dobrze złożony wygląda mi na zawczesny zapłon
Cześć, jaki dokładnie był problem w tym kole, co niby tam stukało? rozrząd cały rozbierałeś czy jak? Jak tam samo co kolwiek ma się przestawić?
Vacum pompa stuka. Odepnij podciśnienie od serwa i zobacz czy przestanie, lub jak zacznie stukać pompuj pedałem hamulca bardzo szybko ( spadnie podciśnienie w serwie) i jak przestanie stukać to masz winowajcę.
Nie pal tego silnika bo prawdopodobnie uszkodzony jest napinacz i łyżwa. Są dwa rodzaje napinaczy i ślizgów do górnego łańcucha. Nie zakładaj ślizgu z cienkiej blachy pokrytej plastikiem i napinacza bez sprężyny. http://obrazki.elektroda.net/35_12733438...
Zamieniałeś wtryskiwacz?
Dzięki kwantor. W sobotę się za to wezmę. Bo coś tam stuka, albo coś się wytarło Nie koniecznie, taka jest praca rolek dżwigni pompwtryskiwacza. Ale baw się. Bywa, że jest uszkodzony wałek rozrządu, wtedy stuka, nie stuka.. Opiłki na korku spustowym przy wymianie oleju powiedzą ewentualnie, że tak się stało.
Robiłem tak: wsiadam koła w lewo ruszam, i nic. Wsiadam koła w prawo ruszam, i nic. Wsiadam jadę wrzucam na luz skręcam w lewo, i nic. Wsiadam jadę skręcam w lewo w czasie skrętu dodaje gazu, stuki są puszcze gaz w czasie skrętu stuków nie ma. Nie jestem fachowcem dlatego pisze tu, i proszę o pomoc bo wiem że sa mądrzejsi ode mnie. Jeżeli stuki występują...
Też nie było luzów.
Prawa strona to rozrząd. Stuka i kopci bo przeskoczył. Jeszcze pare uruchomień i silnik się całkim rozpadnie. Te silniki niestety takie są. Serwis mówi: wymieniaj co 120tysięcy, a zrywa się po 100. Naprawa nieopłacalna, ewentualna wymiana. Jak wymiana to znowu jaki to typ. Podsumowując; zdjąć obudowy rozrządu i go wymienić zgodnie z instrukcją. Ps:...
Rozumiem że chodzi o silnik 1.4 VTI na łańcuchu? Jeśli tak to padały napinacze łańcucha
łancuszek rozrządu
Jak dla mnie to klekocze koło zmiennych faz rozrządu. Znajduje się na walku ssącym.
"Walą" panewki podporowe, wada tych silników...raczej nie do naprawy tylko gęstszy olej...teoretycznie można jeździć bez problemu...przy okazji może wymieniałeś olej?
hey. Pompa raczej nie stuka. A rozrząd by szumiał bardziej niż stukał! (chociaż jest opcja że napinacz ma luz i stukać może) Łańcuszka się nie zmienia wcale wedle konstruktorów hopla. niby... A prawda jest taka że zmieniałem co samochód miał przejechane 70 tys. raczej tego nie zrobisz samemu bo trzeba mieć blokady żeby to zgrać wszystko.
Stuka w okolicy rozrządu, może bloku silnika. Ciężko stwierdzić. Rozrząd zaraz po zakupie wymieniłem standardowo z olejem i filtrami
Stary kręci się razem z wałkiem. Jak ustawialiśmy rozrząd, to kręciliśmy wałem duuuzo razy żeby się znaki zeszły i też kręciło się wszystko razem. Wariator z wałkiem.
Witam, mam spory problem ze zrywającym się paskiem w skuterze Zipp Otis 50ccm 4T. W serwisie powiedzieli mi, że sprzęgło albo wariator. Wymieniałem już 3 komplety i dalej ten sam problem. Dodam, że słychać jakieś stukanie. Czy możliwe, że coś jest nie tak z wałem korbowym lub rozrządem?
Dziś mechanik rozebrał kolektor. Silnik z16xe bez klap, o dziwo jest on pęknięty i zasadzie nie wiadomo co tam stuka. Będzie wymieniony na inny bez pęknięć. Co do samego stukania zastanawia mnie rozrząd który ma 2lata -19 tys km i był przekładany już po remoncie silnika.
Musisz mieć jeszcze rysunek gdzie się blokuje rozrząd.
Co ma rozrząd do stukania?? Na początek ciśnienie oleju do sprawdzenia, a później silnik w mak i weryfikacja.
Witam. Po wymianie rozrządu pojawił się problem. Samochód odpala i działa bez problemu wchodzi na obroty i ma moc. Nic nie stuka, rozrząd pracuje cicho. Żadnych innych błędów nie ma. Problem polega na tym że za każdym 3 odpaleniem auta i przejechaniu około kilkuset metrów zapala się żółta kontrolka silnika i błędy P2006 P2007. Kasuje je od razu ponieważ...
Peugeot 308 1.6 2011r silnik 5EF MEV 17.4 przyjechał bo niby padła cewka,sprawdziłem 2 cewki do wymiany plus komplet świec,odpalił ale coś silnik nie pracował dobrze. Wywaliło błąd P000b sprawdzony rozrząd przestawiony był ok 2 zębów wymienione 2 nowe koła zmiennych faz bo stukały, rozrząd ustawiony na blokady kąt wałka wydechowego 89,7 stopnia czyli...
Od znaku do znaku powinno byc 16
https://obrazki.elektroda.pl/1312322700_... https://obrazki.elektroda.pl/8493740900_... https://obrazki.elektroda.pl/9160220400_... https://obrazki.elektroda.pl/8375033900_... https://obrazki.elektroda.pl/5085854100_... https://obrazki.elektroda.pl/6212365600_...
Silnik do rozbiórki.
Witam, Podczas jazdy na rondzie doszło do osunięcia się paska rozrządu, zaczęło stukać o obudowę tego rozrządu, tak mi się wydaje, po przejechaniu około 200 metrów do zatoczki auto zatrzymałam, by sprawdzić co się stało, pasek całkiem nie spadł, a auto chodziło dalej normalnie, ale trochę ciszej, a rozrząd się nie kręcił, tylko stał w miejscu. Auto...
Witam, Podczas jazdy na rondzie doszło do osunięcia się paska rozrządu, zaczęło stukać o obudowę tego rozrządu, tak mi się wydaje, po przejechaniu około 200 metrów do zatoczki auto zatrzymałam, by sprawdzić co się stało, pasek całkiem nie spadł, a auto chodziło dalej normalnie, ale trochę ciszej, a rozrząd się nie kręcił, tylko stał w miejscu. Auto...
Nikt ci nie powie co stuka bo nie słyszał. Jak zmieniłeś rozrząd to nie wiem co tam stuka panewka, popychacze? Reszta diagnoza np testerem.
Moim zdaniem stuka tłok. Wymiana rozrządu może nie jest bardzo skomplikowana ale śruba trzymająca koło pasowe jest dość mocno dokręcona i trzeba mieć mocny klucz pneumatyczny lub dorobić blokadę, (w kole są gwinty m8.)
Zmieniono fazy rozrządu.
Witam wszystkich serdecznie 👋 Panowie i Panie również, Insignia 2016 rok produkcji, silnik 1.6 TDCi, 88 kW. Po odpaleniu auta stukanie, coś jak wtrysk. Rozrządu nie słychać, łańcuch oczywiście. Żadnych błędów. Coś, ktoś miał takie doświadczenie? Dziękuję za wszelkie pomocne opinie. Pozdrawiam serdecznie 👋 👋
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
Strzałki równo z głowicą. tak przynajmniej jest w kz440. Zakręć minimum dwa pełne obroty silnika ,i jeśli nic nie blokuje , stuka ,powinno być oki
I to jedz do mechanika jak najszybciej bo możliwe że rozłazi ci się rozrząd i stuka tłok w zawór. Całkiem możliwe też że ktoś skręcał rozrząd bez blokad i jeśli to jest problemem to będzie płacz i pusta kieszeń ...
Wyje bo jest zbyt mocno napiety pasek rozrządu
Stuka pierwsza panewka główna (od strony rozrządu) , problem ten pojawia sie w ZX , Berlingo, Xsara. W serwisach ASO Citroena problem ten jest znany od dawna i nawet z Francji serwisy otrzymały noty techniczne jak krok poi kroku usuwać tę wadę w tych silnikach. W każdym bądz razie należy wymienić panewkę ( panewki ) na nadwymiar. Pozdrawiam P.S. I kup...
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
A mogla pasc rolka z jego winy ? Mogl cos schrzanic, ze teraz rozrzad stuka ?
Silnik 1.5dci wytępuje w wielu markach i z doświadczenia wiem że np nissan nie przyjmie kodów renówki albo przyjmie i wyrzuci błąd. Nie spodkałem się jednak z tym żeby błędne kody powodowały aż taką różnice żeby auto dymilo jakoś strasznie czy stukało. Sprwdz rozrząd bo ścinało kliny i to by tłumaczyło stuki.
Nie stuka ci przypadkiem napinacz łańcucha rozrządu?
Rozrząd.
W ursusie C-360,C-355,4011 przed górnym punktem są jeszcze 2 znaki,służą one do ustawienia pompy wtryskowej tj.mniej więcej 5,5 mm przed GMP, jeżeli ktoś ustawi według tych znaków rozrząd tak zwaną mijankę to zawór będzie stukał po tłoku.
Tak dla ścisłości twierdzisz, że to stukanie słyszalne zwłaszcza na drugim filmie może powodować rozrząd, a jeśli tak to dlaczego cichnie po rozgrzaniu? Mam dokładnie taki sam samochód a w szczególności silnik i u mnie jest dokładnie tak samo to znaczy na zimnym silniku stuka na tyle głośno jak by miał się rozpaść za chwilkę a po rozgrzaniu się słychać...
Prze wymianą kół też stukał?
Witam mam problem z astrą gdy zimna szarpie ciepła nieraz też. Na ssaniu obroty pod 2 tysiące kiedy się wyłączy ssanie obroty trochę falują (na rozgrzanym silniku jest ok). No i jeszcze jakiś czas temu na zimnym silniku słychać od strony rozrządu stukanie jakby blacha była luźna w miarę nagrzewania silnika klapanie ustępuje. Zdjąłem osłony i pasek cały...
robiłeś coś z tym stukaniem? Tak wymieniłem rozrząd i przeszło.
Rozrząd raczej ok, stuka pusty popychacz nagrzej silnik i potrzymaj na obrotach parę minut powinien się napełnić jak nie to do wymiany. Napinacz pracuje prawidłowo, jedyne co mnie razi to ta tona silikonu na misce, od środka taki nadmiar może się oderwać i poprzytykać smok no i ten brud, wszystko tłuste aż przykro patrzeć.
Robiłem takie dwa silniki. 1. Na trzecim cylindrze słaba kompresja, korowód był skrzywiony. 2. Na rozrządzie, jest takie koło zębate pośrednie z kastorem luzu. Wyrabia się i skacze wydając odgłos stukania. U Ciebie stawiałbym na punkt pierwszy lub wtryskiwacze.
Po wymianie : tulei panewek tłoków cylindrów głowic po regeneracji jednej klawiatury i 2 lasek popychaczy występuje dziwne stukanie w silniku. Nic z rozrządem nie robiłem. Co to może być? Wtryski jeszcze były sprawdzane Stukanie tak jakby u góry
może pasek przeskoczył. Sprawdź ustawienie rozrządu, bo stukać nie musi jak jeden ząbek dygnął.
prawdopodobnie obróciło panewkę na wale, ale najpierw tak jak koledzy pisali rozrząd sprawdź
Testowałem z zakręconą butlą, zmieniłem również parownik na nowy i bez zmian. Nie wspomniałem, że nie był dawno wymieniany rozrząd. Słyszę z pod pokrywy rozrządu metaliczne stukanie przy wyższych obrotach. Objawy nieodpalania na ciepłym mogą być związane z rozciągniętym paskiem? Ostatnio na benzynie śmierdziało spalinami z pod maski i w środku auta....
Problem rozwiązany. Gdy zaczęło stukać cały czas trzeba było już rozbierać. Wytarta krzywka na wałku rozrządu i starta dżwignia zaworu wydechowego.
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Najtańsze zamienniki 30-40 PLN. Czy sobie poradzisz nie mam pojęcia. Będziesz potrafił rozpoznać, który to? Będziesz potrafił ustawić rozrząd? Nie ruszaj tego sam, jeszcze nie masz powodu.
silnik z16xer nie ma hydraulicznych popychaczy więc jedynie mechaniczna regulacja luzów natomiast częstą przypadłością jest stukanie wariatorów (czyli kół wałków rozrządu z regulacją faz ) warto też zobaczyć czy sitka w zaworach wariatorów nie są pozatykane przepalonym olejem to te dwa zaworki po obydwu stronach głowicy zaraz za osłoną rozrządu.
W tych astrach często chrobota alternator, i zaręczam-nie są to winne łozyska.
Przeskoczył pasek rozrządu
Sprawdź dokładnie ten rozrząd. "Stukanie w głowicy" wskazuje raczej na kłopoty np. uszkodzone zawory i być może dlatego nie uruchamia się silnik. Czy mechanik zanim odpalił silnik, najpierw ręcznie obracał wałem silnika np. za pomocą klucza. Pewnie sam remontowałeś auto i coś przeoczyłeś.
Witam, na wolnych obrotach słychać stukanie w górnej części silnika od strony rozrządu, co może przyczyną? Czy może to być łańcuch łączący wałki rozrządu? Pozdrawiam.
Rozrząd wymieniony dziwne stukanie nadal jest
Uszczelka może sobie wystawać poza obrys elementów silnika. To nic nie znaczy. Szczególnie taka. Skoro zaczęło coś stukać, to coś się kończy - wał, korbowód, rozrząd... Trzeba silnik zdiagnozować.
Wszystko się już wyjaśniło. Pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek i zaczęły przez to zawory stukać. Niby zestaw z górnej półki a zawiódł. Teraz ustawiło się rozrząd jak powinien być i chodzi jak dawniej. :D
Witam. Pewnie że ma wpływ, do tego może uszkodzić sam wał i przednią pokrywę rozrządu.
A koła nie są spasowane zbyt ciasno? To jest bardziej wycie czy stukanie ?
Witam zobacz przy okazji czy napinacz rozrządu odpowiednio napina łańcuch
Pamiętaj o dokładnym sprawdzeniu sprzęgiełka na alternatorze. Jego awarie kończą się zwykle w tym silniku na przeskoczeniu paska rozrządu poprzez wkręcenie kawałka paska w/k w rozrząd!!
Korbowód, tłok w cylindrze, któryś zawór (pęknięta sprężyna, źle wyregulowany, źle ustawiony EVB) sprężarka, rozrząd - to przychodzi mi do głowy.
Stukot jest z dołu czy z góry? Tam stukały też dźwignie na wałku rozrządu. Jak się panewka obróci to klepie dość mocno. Az w końcu coś się urywa.
Stuki na zimnym silniku 1 , 2 minuty , na biegu jałowym , i podczas dodawania gazu na niskich obrotach , po rozgrzaniu brak , stuki dochodzą od samego dołu po stronie rozrządu , możliwe że to koło pasowe od wału korbowego , ma minimalne bicie , ale czemu na ciepłym nie stuka ? Stuka od listopada
Pomyślałem też o rozrządzie, ale podczas próby odpalenia nie słychać kolizji więc podałem samostartu do przepustnicy i samochód na chwilę odpalił i równo pracował. Słyszałem również lekkie stukanie na małych obrotach( co mogłoby wskazywać na rozrząd) ale po przekroczeniu 1500 rpm stukanie ustąpiło. oczywiście po wykorzystaniu preparatu samochód zgasł...
cenia za podlaczenie kompa a on i tak g....mowi np na temat wtryskow ?? Dlatego ja praktycznie wszystkie naprawy robię, nie chwaląc się sam i to z dobrym skutkiem, że jeszcze znajomi mi chcą podrzucać auta, ale już czasu brakuje, na początku robiłem to aby się czegoś sam nauczyć, bo nie jestem rasowym mechanikiem i wtedy stukali się wszyscy w głowę,...
[Ty nie patrz na wałek, a rozbieraj silnik] W tej chwili silnik bez problemu daje się uruchomić , kontrolka oleju prawidłowo gaśnie. Pozostaje problem z brakiem smarowania wałka rozrządu i stukanie przy zaworach . Pozdrawiam i dziękuje za rady , jak zapewne zauważyliście mechanika nie jest moją mocną stroną .
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
stetoskop wykrył i oscylator błąd na rozrządzie
A może po prostu poduszka silinka ci się skończyła i zaczyna stukać?
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
Usterka usunięta przeskoczył pasek rozrządu o dwa zęby
Moja diagnoza to uszkodzenie rozrządu. Prawdopodobnie stuka uszkodzony zawór o denko tłoka. Zanim ściągniesz głowicę wykręć świece żarowe i zmierz ciśnienie sprężania.
ale pali po tym rozruchu i stuka ? Czy stuka w trakcie kręcenia rozrusznikiem ? Tak na ślepo to bym przycelował w łańcuch rozrządu...
Po złożeniu na blokady na początku też będzie stukać. Z nagrzaniem chodzi bardziej o napełnienie szklanek. Napinacz paska głównego tak pracuje, na zimnym silniku strzałka jest pomiędzy wycięciami w gmp ( na znakach), w innym położeniu nie musi być w środku.
Poszukuję schematu ustawiania rozrządu w samochodzie jak w temacie. Wymieniłem silnik i przy odpalaniu strasznie stukał, prawdopodobnie wymieniony silnik ma przestawiony rozrząd. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Tego płynu w zbiorniczku to ma ubywać gdy jest uszkodzona uszczelka (zobacz świece czy są zakopcone i przerwę), przewody podciśnieniowe na silniczku krokowym i zaworze 2-drożnym, kopnij w pedał gazu po wyciągnięciu ssania, osłuchaj silnik czy nie stuka - może wałek rozrządu i zawory hydrauliczne - przerabiałem to.
Rozrząd (pasek,napinacz,pompa) wymieniany był w sierpniu , silnik jest kolizyjny więc po przeskoczeniu usłyszał bym stukanie zaworów o tłoki , ale nic takiego nie było słychac , w piątek wieczorem przyjechałem normalnie bez żadnych problemów, rano w sobote nie odpalił Nic byś nie usłyszał. rozrusznik potrafi zagłuszyć. Rozrząd potrafi przeskoczyć właśnie...
Ale jakie to stukanie jest? Z tyłu na wałkach masz łańcuszek rozrządu z napinaczem hydraulicznym. Kończący się żywot napinacza oznaczał stuki.
Stuka po rozgrzaniu, czy chodzi zmienne fazy rozrządu?
A jak mam sprawdzić rozrząd? Żadnych błędów od strony czujnika wałka rozrządu nie było. Nic nie stuka nic nie piszczy.
Miska w dół i do sprawdzenia panewki.
był robiona uszczelka pod głowicą. założyłem nowe popychacze wszystko skręciłem tak jak powinno być. ustawiłem rozrząd.silnik odpalił ale słychać delikatne stukanie.
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Witam T4 2,5tdi silnik stuka jak grzechotka po rozgrzaniu oleju, zrobiony szybki test czyli odłączyłem rurkę od vacuum pompy od serwa i przestało stukać więc wymieniłem pompę na nową wraz z popychaczem. Niestety problem nie ustał czyli dalej stuka jak stukało ale jak rozszczelnię układ podciśnienia to przestaje. Na co stawiacie ubytek w wałku rozrządu???
Odpalając go na na po-pych mógł przeskoczyć rozrząd , zawory spotkały się z tłokiem.
Jeśli jest coś nie tak, to zrób to od razu, nie czekaj, aż się coś urwie/zepsuje. Takie rzeczy robi się na bieżąco i jest święty spokój. Najważniejsza jest diagnoza co stuka i dlaczego, następnie usunięcie objawu. Ile jeszcze wytrzyma? Ciężko powiedzieć - nie ma reguły na to.
Witam. Problem dotyczy kola zmiennych faz. Dzisiaj usłyszałem reguralne stukanie w okolicach rozrządu. Czytając podobne tematy dochodzę do wniosku ze problem tkwi właśnie w tym kolo. Pytanie brzmi, czy muszę od razu wymieniać to "koło"? Czeka mnie lada dzień wycieczka ok. 1500 km w jedna stronę, a w tym momencie nie mam już czasu na naprawę. Czy podczas...
Witam, proszę o pomoc w problemie. Silnik 4b12 mitsubishi 2.4 170km benzyna po regeneracji głowicy (wypalone gniazdo), honowanie i wymiana pierścieni oraz polerowanie wału z wymianą panewek korbowych. Po złożeniu silnik chodził jak zegarek, brak błędów, moc ok. Po przejechaniu ok. 500km zaświeciła kontrolka ciśnienia oleju, zapala się od razu po odpaleniu...
Mój t4 2,4d od kilku dni zaczął odmawiać mi posłuszeństwa z rozruchem ,palił tylko na zwiększonej dawce paliwa na tzw.ssaniu.Teraz zaczął niemiłosiernie kopcić i przerywa, słychać wyrażne stukanie jakby w klawiaturze.Podpowiedzieli mi że to może walić zapieczony wtrysk, wtryski zmienione i nadal to samo.Płynów nie ubywa ,głowica zmieniona niespełna...
Witam. Ostatnio wymieniałem czujnik temperatury w Audi A3 2002, spuściłem przy tym płyn i nalałem nowy. Po włączeniu silnika dobiegały dziwne stukania ze strony chłodnicy/paska rozrządu przez parę minut od uruchomienia silnika. Pomyślałem, że to może powietrze, więc rozgrzałem silnik do 90°C i odkręciłem korek od chłodnicy i zostawiłem na 20 minut.
Koło było sprawdzane przy okazji wymiany rozrządu. Wieszaki to też nie to. Były sprawdzane. To jest ewidentnie stukanie w rytm spalania w jednym cylindrze.
rozrząd stukać stukać wałek rozrząd peugeot stukać
strumienica zamiast katalizatora hasło wygasa oświetlenie przez bluetooth
sharp lc50le754e depollution system faulty peugeot
Krups EA8260: Błąd 12 i czyszczenie pojemników Nadciśnienie i rdzawy płyn w układzie chłodzenia