A tuleje sanek kołyski w jakim stanie są?
Szukanie przy skręcie, to raczej przegub, co do spalania, może masz ciężką nogę?
Dobrze podejrzewasz, raczej to jest przegub.
Robiłem tak: wsiadam koła w lewo ruszam, i nic. Wsiadam koła w prawo ruszam, i nic. Wsiadam jadę wrzucam na luz skręcam w lewo, i nic. Wsiadam jadę skręcam w lewo w czasie skrętu dodaje gazu, stuki są puszcze gaz w czasie skrętu stuków nie ma. Nie jestem fachowcem dlatego pisze tu, i proszę o pomoc bo wiem że sa mądrzejsi ode mnie. Jeżeli stuki występują...
wzrokowe sprawdzenie sworznia nie zda egzaminu, osłonka może być cała, luzu brak. Najlepiej chwycić w rękę a drugi niech porusza żeby wydobyć podejrzane dźwięki i jeśli to będzie sworzeń to poczujesz pod ręka przeskok kulki.
A czy wymieniane były łożyska amortyzatorów - te pod kielichami z przodu pod maską ? U mnie w B5 jak miałem to to skrzypiało i wymiana pomogła. NO tak ,łożyska w pasacie b5. Powiedz że jeszcze skrzypiały przy skręcie.
Taki dźwięk "jak w pusty bęben" to może wydawać sprężyna, gdy łożysko mcphersona jest uszkodzone i sprężyna przy skręcie nie porusza się płynnie tylko jest naprężana.
Po wymianie lozyska przegub dokręcamy siłą 220 Nm jak stoi pojazd na kolach .Raz, nie luzujemy i ponownie dokrecamy . Nakretka ma hamulec zabezpieczenie .Ponowne uzycie tej nakretki nie zapewnia bezpiecznego zabezpiczenia przed ewentualnym poluzowaniem .
Trudno wyrokować na niewidzianego ale poza wymienionymi pierwsza myśl po "stuka na skręcie" to przeguby zewnętrzne. Objaw tak charakterystyczny, że jestem przekonany, że majster wykluczył... Zobacz https://www.youtube.com/watch?v=qEKqyYSg...
Lewy był sprawdzany trochę miał większy luz niż na prawym ale to prawy został wymieniony, gdyż przy skręcie w prawo słychać było stukanie. Jak sprawdzić stan przegubów wewnętrznych, obracając nimi czy nie ma luzu?
I co było powodem - zbieżność? Problem zniknął?
Witam te objawy które opisałeś wskazują na uszkodzone przeguby zewnętrzne zawsze stukają przy mocnym skręcie.
(at)marseluss_2009 Jesli problem pojawia sie bezposrednio po jakiejkolwiek interwencji, na 99% jego przyczyna jest wlasnie ta interwencja.
Kiedy stuka? Przy luzach maglownicy właśnie stuka gdy kręcimy kierownicą na postoju i najczęściej stuka właśnie, gdy kierownica dochodzi do końca skrętu. Po prostu przekładnia przeżyła swoje i jest jej koniec - regeneracja lub wymiana na nową, regeneracji nie polecam. Regulacji raczej tam nie ma. Objawiło się po wymianie drążka, bo luzy na drążku kompensowały...
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Wymieniłem lewą półoś w audi A6c5 2.0alt Po wymianie półosi od strony kierowcy. W momencie pełnego skrętu w lewo, jadąc do tyłu lub przodu słychać szukanie, aż skacze auto. Mechanik nie ma pojęcia co jest. Jeden mówił że za długa półoś. Ktoś na forum miał podobny problem, ustal po wymianie " banana",co to jest? Może inne sugestie.
Czy przegub zew.może mieć luz?.Jaki jest dopuszczalny? Tak, przegub może mieć luz, ale nie powinien. Jeśli zablokujesz półoś, to kołem nie masz prawa ruszyć. Wcale nie musi stukać przy skręcie, jak kolega powyżej opisał a wibracje będą przenoszone na karoserię w ten sposób, że naprawdę czasami ciężko znaleźć przyczynę. Jeśli jest luz to po prostu go...
Ponownie pytanie czy stuka jak stoisz i kręcisz czy jak ruszysz na skręconych kołach
Zazwyczaj w półośce lub przegubie - jeśli jest stukanie tylko przy skręcie w jedną stronę a jazda prosto - cisza to można tak pomyśleć.
Przeguby raczej nie stukają przy jeździe na wprost tym bardziej ,że nie stukają na pełnych skrętach. Sprawdź czy stuka jadąc szybciej na 1biegu ? Tak samo czy stukanie pojawia się na 4biegu jadąc wolno? Czy pojawia się nawet na luzie gdy zwalnia ?
Przegub - jedno koło do góry i ruszasz ręcznie do przodu to tyłu, na przegub bym nie stawiał, ale dla świętego spokoju sprawdź. Szarpanie - nie powoli - bo się powoli oprze jeżeli jest luz. Musisz tak z wyczuciem, sprzęgło dodać gazu i potem sprzęgło puszczasz i naciskasz, żeby się silnik bujnął w komorze i wtedy usłyszysz czy są jakieś stuki. Na 1...
Prawdopodobnie przegub zewnętrzny.Sprawdzić czy stuka przy skręcie w obu kierunkach(prawo lewo) można podnieść przód i sprawdzić wielkość luzów.
Mozliwe , sprawdze to :)
Witam. Zużyty przegub, a łożysko w piaście to dwa różne objawy. Przegub stuka a łożysko szumi (grzechocze). W tym przypadku to początek zużycia łożyska w piaście.
VIN składa sie z 17 cyfr. każda z nich coś oznacza, np. 10 cyfa to rok produkcji, czasami wystepują też litery. pl.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identifica... - tu masz link, jak czytać nr VIN Tam znajdziesz, która cyfra odpowiada za silnik
Sprężyna ma się kręcić wraz ze skrętem koła, jak łożysko na górze kolumny jest zablokowane, to napina się, a potem przeskakuje z charakterystycznym brzdęknięciem ;)
Jakiś czas temu przy ostrym ruszaniu ze skręconymi kołami pękła mi półoś, po wymianie na nową z nowymi przegubami zaczęło coś stukać przy skręcie raz w prawo raz w lewo, nieregularnie, mechanik wymienił mi łożysko z piastą bez efektów, co może być jeszcze? Dodam że czterech przeglądało i jeździło i nie wiedza co to może być. https://obrazki.elektroda.pl/3449358000_...
To są stuki od mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów. Nas interesuje przegub przy kole. Bo pisałeś że przy skręcie ci stuka. Zawsze możesz odkręcić te śruby od przegubu przy skrzyni wyjąć półośkę do sprawdzenia dokładnego przegubów. https://obrazki.elektroda.pl/1130792100_...
Zrób zdjęcie licznika może się dogadamy z naprawą. Z tyłu nie ma jako takiego łożyskowania amortyzatora... Więc z tyłu będzie stukać coś innego... Jeśli z przodu to łożysko amortyzatora może strzelać jak będziesz kręcił kołami na postoju. Przy ruszaniu strzelają zazwyczaj przeguby ;) Ciężko stwierdzić przez internet
Skoro stuka w prawym kole przy skręcie w lewo, to albo łącznik stabilizatora, albo tzw. przegub kulisty zwrotnicy. Jedź na pierwszą lepszą SKP i na szarpakach wszystko wyjdzie.
Doprecyzuj czy chodzi o hałas przy kręceniu kierownicą czy o hałas przy jeździe na skręconych kołach .
idzie to jakoś sprawdzić?
A to jest w koparce samolocie czy czołgu. :D
Może przegub skoro na zakrętach sie odzywa. Sprawdz czy stuka przy maksymalnym skręcie jadać do przodu. Jeśli nie przegub to najlepiej było by wjechać na szarpaki wtedy było by łatwiej ocenic co stuka.
Witam, Przychodzę z problemem z którym borykam się już z 3 miesiące, zaczął mi stukać lewy przegub wewnętrzny, ze starości (400tyś km) i z mojego niedopatrzenia że pękła osłona, wymieniłem go na nowy GSP który zaczął stukać tylko przez pierwsze 2-3 minuty jazdy na zimnym silniku ale ostatecznie podczas skrętu w prawo wysypał się. Zmieniłem w poniedziałek...
Witam problem mam taki że jak wczoraj jechałem moją audi 1996r. to nie mogłem w pewnym momencie utrzymać kierownicy. Myślałem że to przeguby bo mi stukają przy skręcie oba, ale to chyba maglownica bo cieknie spod niej jakiś płyn czy olej. Najgorzej właśnie jest przy skręcaniu i to w prawą stronę. Pomóżcie z góry dzięki.
Kolego SQ5EKY - stuki przegubów są tak charakterystyczne że nawet początkujący mechanik od razu to wykryje. A poza tym na prostych, nie skręconych kołach przegub nie będzie stukał - tylko podczas skrętów gdy dodamy "gazu" czyli gdy koła ciągną (czytaj. pod obciążeniem).
skręcając w prawo np na rondzie stukanie słychać słabiej lub wcale,w przypadku skrętu w lewo słychać normalnie
może być i wróżka:) a jaki koszt naprawy tego??
W moim samochodzie przy skręcie strasznie stuka. Oczywiście przeguby do wymiany, ale jakie kupić. Ceny zaczynają się już od 80zł za sztukę niewiadomo jakiej firmy. Pomóżcie panowie z wyborem firmy by człowiek był zadowolony.
Sprawdzałem mazepa jest cała i nie chrupie przy ruszaniu tylko podczas jazdy przy skręcie w lewo. Przegub powinien stukać przy ruszaniu charakterystycznym pyk,pyk pyk. Chyba że dopiero zaczyn szwankować
Pewnie myślisz kolego o przegubie i jego specyficznym klekotaniu. Otóż nie. Stuka przy jeździe na wprost i podczas skrętów także. Wrażenie trochę jak przy sworzniach wahaczy. Ale to nie one.
Zwykle przy pełnym skręcie to przegub stuka. Kto wie, czy się nie zużył. Ja w ciągu 10.000 wymieniałem 2 przeguby, inne auto ale przegub brałem najtańszy.
Witam wszystkich na forum. Pojawił się problem w samochodzie Kia Carnival.mianowicie jak jadę stuka w lewym kole przy skręcie w lewo i w prawo.Na biegu jałowym jak skręcam nie stuka ale jak puszczę sprzęgło to znów zaczyna pukać.Na postoju nic nie puka.Jak jadę na wprost nic nie stuka. Bardzo proszę o wypowiedzenie się na ten temat.Z góry dziękuję.
Dzięki za zainteresowanie. Stuki słychać podczas jazdy jak i podczas postoju przy większym skręcie.
(at)lemmak Za komplet czyli dwa przednie koła tylko? Czy w każdym komplecie są końcówki kierownicze, bo podczas skrętu delikatnie słyszę takie stukanie, jakby luz, to chyba ich wina? I czy możesz mi jeszcze powiedzieć co można wymienić już podczas takiego kompletnego remontu? Z tego co mi wiadomo to obowiązkowo później zbieżność ustawić tak?
Na wymienionych sworzniach zrobiłem ok. 6000km. Czy to za mało? Czy można po gumy sworzni coś wlać - n.p. WD 40 ? Nie mam tu doświadczenia - stąd to pytanie. p-m $$ Ten wątek to żart ? Do takiego wniosku dochodzę czytając co niektóre odpowiedzi. Układ kierowniczy nie ma żadnego mechanizmy powrotnego, tak że normalne chyba że kierownicy trzeba pomóc...
Witam banał przednia prawa końcówka od kolumny kierowniczej była wybita ale nie było słychać żeby stukała po wymianie wszystko ok.
Podniosłem go do góry sciągnołem kołakwestia w tym ze zewnętrzne przeguby nie mają luzu a jak pokręce piastami w prawo i lewo to jest delikatny luz na wewnętrznych ale nie wiem czy to normalne. Ale jak stoi normalnie na kołach prosto i jak poryszam kierownicą to słychać delikatne pukanie w przekładni i czuć to na kierownicy. Jak ruszam z miejsca prosto...
Moim zdaniem to są łożyska amortyzatorów. Przy skręcie słychać chrobotanie a na wertepach słychać stukanie.
stukać skręt prawo mercedes skręt gasnąć skręt
rs232 przerwanie bascom tartarini sygnał zelmer worka
Jak włączyć szybszy bieg w pojazdach i urządzeniach? Honda Civic V 1.3 1995 - brak reakcji rozrusznika