Kiedy stuka? Przy luzach maglownicy właśnie stuka gdy kręcimy kierownicą na postoju i najczęściej stuka właśnie, gdy kierownica dochodzi do końca skrętu. Po prostu przekładnia przeżyła swoje i jest jej koniec - regeneracja lub wymiana na nową, regeneracji nie polecam. Regulacji raczej tam nie ma. Objawiło się po wymianie drążka, bo luzy na drążku kompensowały...
Stukanie w okolicy maglownicy przy ruchu kierownicą. Jaka może być przyczyna? Luz na kardanie wału kierownicy. Na taką przypadłość cierpiało np. STILO. Makówkę wsadzisz pod kolumnę podotykaj, poruszaj i wyjdzie co jest - na wyłączonym silniku i zaciągniętym ręczny - uważaj na palce. Jak luz na wieloklinie kardana to można dociągnąć nieco i zazwyczaj...
Jakie są objawy zużycia tulei zamykającej w Volkswagenie T5? Czy wymiana tulei w układzie kierowniczym i zawieszeniu jest skomplikowana? Sprawdź szczegóły i porady.
sprawdz jeszcze gorne mocowanie amortyzatora
Dzisiaj sprawdziłem w kanale.. dźwięk dochodzi z maglownicy, gdy wsiadłem do samochodu i poruszałem drążkiem kierowniczym to słychać było stukanie przy energicznych ruchach w prawo i lewo ale sam drążek wydawał się być sztywny i nie mieć luzów. Więc raczej jest to maglownica. Czy da rade to jakoś samemu w domu zrobić czy pomoże tylko wymiana maglownicy...
Cześć, mam problem z zawieszeniem w samochodzie Fiat Bravo 2. Mianowicie podczas jazdy małym prędkościami (0-20km/h) coś stuka/skrzypi z okolic nóg pasażera. Diagnoza mechanika to uszkodzona maglownica(przekładania kierownicza), z kolei diagnoza stacji diagnostycznej to łączniki stabilizatora. Gdy wspomniałem na stacji o maglownicy powiedzieli mi, że...
A że zapytam, długo jeździsz tym autem, czy się z jakiegoś innego przesiadłeś? czy stukanie powodowane jest luzem między listwą a ślimakiem w maglownicy czy może stuka gdzieś na krzyżakach w kolumnie kierownicy. Jak w cytacie do sprawdzenia, plus drążki kierownicze i końcówki tychże drążków. Dopiero później zadawaj pytania, typu: gdzie ewentualnie skasować...
Powodem była wyrobiona listwa w maglownicy która powodowała stukanie
Ja miałem podobnie niedawno przy Scenicu RX4. Stukało i było to czuć w maglownicy (magiel bez luzów) ale wyłapałem, że mam luźny krzyżak kolumny kierowniczej. Po wymianie stukanie w maglu ustało więc wnioskuje, że stukało w momencie gdy luźny krzyżak przy skręcie był napięty i puszczał.
Wbrew pozorom klocki jest ciężko sprawdzić, najlepiej zdjąć zacisk i zobaczyć czy blaszki trzymające klocki nie są wyrobione/rozgięte za bardzo. Co do maglownicy - u mnie waliło na postoju jak szybko zmieniałem kierunek kręcenia, raz lewo, raz prawo, energicznie i szybko. Nie wiem czy to dobry sposób na sprawdzenie Twojej maglownicy, bo podejrzewam,...
Mam stuki w zawieszeniu w czasie jazdy na dużych i małych wybojach.Gdy mechanik wziął samochód na podnośnik i zaczął szarpać za końcówkę wychodzącą z maglownicy zaczął wydobywać się stukanie z maglownicy.Po czym stwierdził ,że maglownica jest do wymiany. (chodzi mi o drążek do którego wkręca się końcówkę drążka a z drugiej strony wychodzi z maglownicy...
Witam Od pewnego czasu bardzo głośno słychać przednie zawieszenie w Unie, każdą nie równość bardzo dobrze słychać. Podejrzewam ,że są to amortyzatory lecz zastanawia mnie dźwięk który się wydobywa z pod moich nóg, dźwięk podobny jest do stukania jakiejś kulki. Przy wchodzeniu w zakręty z byt dużą prędkością delikatnie stuka. Myślałem może , że mam luzy...
Witam na początek sprawdziłbym drążki kierownicze,łączniki stabilizatorów jeżeli są ,spróbuj skasować luz musisz mieć kanał lub podnośnik jeżeli to nie pomoże to może być tuleja w maglownicy ale żeby ją wymienić trzeba rozebrać maglownice
Witam wszystkich, Mam następujący problem z moim Seatem. Od mniej więcej dwóch miesięcy podczas jazdy na wprost przy lekkim dodaniu gazy słychać jakieś stuki - ciekawostką jest że jak puszcze gaz to pukanie ustaje. Najbardziej słychać je na 3 i 4 biegu przy obrotach 1800-2100. W ostatnim czasie miałem wymieniane osłony przegubów, końcówkę drążka, stabilizatory...
bo to stuka maglownica lub "jabłko" (nie mam pojęcia, co miał na myśli) Niektórzy tak nazywają element łączący maglownicę z drążkiem kierowniczym, jest ukryty pod gumową osłoną.
invisibleman Wstawiłem zupełnie nowe drążki wraz ze śrubami regulacyjnymi i końcówkami, pojechałem do ASO ostawić zbieżność. Jak ruszam kierownicą lekko ( tak jak na przeglądzie np. ) to nic nie słychać zupełna cisza w układzie kierowniczym, ale jak pokręcę kierownicą w lewo i prawo mocno to słychać stukanie jednak. Czy to może być luz w samej maglownicy...
Witam wszystkich. Chciałem się poradzić, może się ktoś spotkał z czymś takim, czuję na kierownicy luz jak podjeżdżam pod krawężniki, przejeżdżam przez torowisko itp. co najśmieszniejsze nie słychać tego tylko czuć na kierownicy. Tak się dzieje tylko przy wolnej jeździe, podczas prędkości ponad 30 km/h wszystko wraca do normy. Byłem dzisiaj na stacji...
a od miesiąca stuka i puka gorzej niż przed regeneracją. Pytanie podstawowe. A skąd wiadomo, że to maglownica? Stukać może wszystko.
Musisz zajrzeć w okolice pedałów na wał łączący kierownicę z kolumna kierowniczą jeśli jest składany z dwóch części lubi stukać na połączeniu. Ewentualnie sama "maglownica" do wymiany.
Możliwe że stuka amortyzator wewnątrz (będzie tłumił jak należy ale bywa że przy tym stuka) jak i możliwe że jest luz w maglownicy.
Jeśli przeskakuje juz ślimak na listwie to pewnie przekładnia kierownicza (maglownica) jest do wymiany, a jeśli stuka, to można spróbować dokręcić nakrętke w przekładni pod ślimakiem
Witam Maglownica bez wspomagania, drążki całe, końcówki drążka OK. Luz między obudową a listwą jest spory i na nierównościach stuka, wymontowałem obudowę filtra powietrza, żeby dojście było lepsze, kierunek luzu zaznaczyłem strzałką ( do góry). Czy ma ktoś jakiś pomysł na stukającą maglownicę? Tulejowanie? jakieś simmeringi ustalające właściwe miejsce...
Teraz to już mam orkiestrę. Przełożyłem koła(przód-tył) bo myślałem że to coś pomoże . przy 90km/h jest taki stukot jak by się miało koło urwać. Krzyżak jet ok, gumy na stabilizatorach nowe. Zostały sworznie albo maglownica. Gumy na maglownicy mam całe. Czy to może być wina opon? Mam nalewki, ale wcześniej było ok.
Witam problem mam taki że jak wczoraj jechałem moją audi 1996r. to nie mogłem w pewnym momencie utrzymać kierownicy. Myślałem że to przeguby bo mi stukają przy skręcie oba, ale to chyba maglownica bo cieknie spod niej jakiś płyn czy olej. Najgorzej właśnie jest przy skręcaniu i to w prawą stronę. Pomóżcie z góry dzięki.
Pacjent Clio 2 1.2 8v 2003 lift. Poszukuję maglownicy, bo moja już stuka na dziurach. I teraz tak, mam maglownicę że wspomaganiem elektrycznym o numerach 6900000233 ind c Znalazłem na necie sprawną o numerach 6900000235 ind c. Pytanie teraz czy to będzie pasować? :)
Maglownica nie stuka?
Maglownica stukała. Wystarczyło podkręcić kierownica na postoju (takie szarpniecia lewo-prawo). W 99%, w 100% sprawnych, klasycznych przekładni z hydraulicznym wspomaganiem będzie stukać w takiej sytuacji przy niepracującej pompie.
Dziękuje za rade. Alen na sto procent będzie to wina maglownicy??? To stukanie czasami jest głośniejsze a czasami wo gule nie słychać.
Luz maglownicy największy jest w pozycji do jazdy na wprost - jeśli chodzi o sam magiel, ale jest tłumiony częściowo przez ciśnienie oleju w autach ze wspomaganiem. I nie skrzypi, tylko stuka głucho.
W Grande Punto 1,4 8V z 2006 r. sanki trzeba opuścić, inaczej nie da się wymontować maglownicy. Oczywiście należy w kabinie rozpiąć krzyżak. Maglownica stuka z prawej strony, bo tam jest tuleja, która się wyciera, robią się luzy, może być nawet pęknięta, a zęby też się zużywają. Z lewej strony nie ma tulei, jest śruba z sprężyną, która dociska listwę...
Dzisiaj wymieniona maglownica i dalej to samo.jakieś sugestie?A może to przeguby?
Ja bym jeszcze obstawiał, jako źródła tych stuków, łożyska amortyzatora lub ewentualnie przekładnię kierowniczą (maglownicę).
Mam problem z R. Meganą Coupe. Od jakiegos czasu coś stuka mi w zawieszeniu, byłem na szarpakach i nic nie widać, nie ma luzów a stuka dalej. Fachowiec stwierdził , że to jest maglownica ale to stuka i z przodu i z tyłu. Czy to nie moga byc amortyzatory ?
Witam. Posiadam samochód marki Ford Fiesta Mk7 rok 2010. Problem jest w maglownicy, jak kręcę kierownicą słychać stukanie, dodam że końcówki drążków są ok. Sworznie wahacza też są ok. Moje pytanie czy idzie w tej przekładni skasować luz czy zostaje tylko regeneracja takiej przekładni?
Pojedź do prawdziwego mechanika (są tacy uwierz) i niech sprawdzi co stuka. Bo jak ktoś mówi że maglownica do wymiany a nie widzi gum na drążku to sory. Także porządna diagnoza a potem dyskusja co i jak. A ty robisz odwrotnie.
Ostatnio coraz ciężej chodzi mi wspomaganie. Kiedyś dało się kręcić jednym paluszkiem na postoju , teraz trzeba użyć sporo siły żeby kręcić jedną ręką. Poziom płynu prawidłowy, wymieniony na zgodny z zalecanym Dextron III czerwony i prawidłowo odpowietrzony. Wycieków brak , maglownica delikatnie stuka. Prawdopodobnie w maglownicy słychać jakby syczenie...
Może jakieś sugestie? A kupno używki gdzieś z demontażu nie będzie lepszym i szybszym rozwiązaniem? Pzdr! Zalecenia mechanika: - jak robić to regenerować swoją bo nigdy nie wiesz co przeszła maglownica z internetu(ze często były regenerowane po 10razy i ledwo zipią) - jak nie to wymienić sam symerring jak nie ma luzow czy nie stuka - ewentualnie sylikon...
a myślisz, że nie próbowałem? Wsadź głowę między amortyzator , a maglownice :) Powodzenia :)
Zużyta listwa maglownicy też będzie stukać. Ścieżka diagnostyczna i rzetelne sprawdzenie wszystkiego po kolei. Zamykam.
Witam. Znalazłem dzisiaj przyczynę stuków jakie występują w trakcie jazdy po dziurach w aucie astra f 1,6 8v ze wspomaganiem kier. rocznik 95. Stuka sobie maglownica tj. jak szarpię drążkami kierowniczymi góra dól to czuć nie mały luz na listwie (brak luzu na kierownicy). Pytanie jest czy da radę skasować ten luz? a jeśli tak to gdzie szukać tej regulacji.
Witam mam pytanie coś w moim uno stuka z przodu z prawej strony dodam że odgłos odchodzi tylko wtedy kiedy jadę po nierównej nawierzchni wymieniłem już wahacze przeguby i nadal stuka każdy mechanik mówi coś innego a to amortyzator a nawet mówią że też to może być maglownica :?:
Słuchaj ja obstawiam, że to gumy stabilizatora. przekladnia wywalona albo sam drazek. w pierwszym odruchu końcówki drążków. No waśnie o tym pisałem. Każdy z Kolegów może mieć rację, ale może też jej nie mieć, bo objawy masz niespecyficzne i tylko sprawdzanie wszystkiego po kolei odnajdzie usterkę. Jak masz kawałek płaskiego placu i podnośnik to parę...
Kupiłem citroena c2 vtr 1,6 110 km i stuka mi z przodu z prawej strony jest to na 100% maglownica. Szukałem na necie i prawdopodobnie wystarczy wymienić tuleje plastikową, która jest dostępna na allegro za 50 zł. Moje pytanie to czy ktoś to robił sam albo coś wie na ten temat ? Może ma ktoś dostęp do schematu takiej maglownicy, bardzo mi to pomogło....
Zasadnicze pytanie bo się pogubiłem Czy podczas postoju i kręceniu kierownicą lewo/prawo do oporu słychać "trzaski,stukanie,przeskakiwanie" ?
Tak gdyby coś z maglownicą się działo to byś miał problemy ze wspomaganiem ewentualnie mogłaby ci się kierownica przycinać po prostu układ kierowniczy by ci mocno szwankował. Tutaj najbardziej prawdopodobne z tego co opisałeś są tulejki na wahaczach także jak będziesz wymieniał amorki to zmień tuleje przy okazji. Kup nawet zwykłe jakiś czas też pochodzą...
Na razie jeździ, stuka jak stukało, nic mniej nic więcej. Mechanik twierdzi, żeby jeździć dopóki jeździ. Czy powinnam go posłuchać czy może szukać innego mechanika?
drążki kierownicze lub maglownica
w układzie kierowniczym nie ma luzu, maglownice skręciłem, końcówki wymienione
Sprawdź krzyżak pod deską rozdzielczą czy się nie zaciera. Odnośnie pukania za krzyżakiem drążek kierownicy jest dzielony(rurka w rurkę wchodzi) i tam robi się luz i stuka. Do weryfikacji jeszcze końcówki drążków kierowniczych w maglownicy mogą mieć luzy.
To może być wina maglownicy. Łączniki najlepiej sprawdza się breszką gdy auto jest na kanale.
No bez przyczyny to on nie wypadl. A co rozumiesz ze nie ma luzow rozumiem psprawdzales to wzgledem tolerancji ? Czy tak stwierdzasz bo w rece nie stuka hee ?
wyciek maglownicy zablokowanie maglownicy przewód maglownicy
opcja zmiany hasła pralko suszarka bęben mikrofala dioda
Schemat wzmacniacza m.cz. tranzystorowego RADMOR FM3011 – płytka 3011-1500/B708, naprawa i modernizacja NE646 Dolby – konfiguracja pinu 8, tryby pracy, efekty redukcji szumów