Bez rozkręcenia i zobaczenia w jakim stanie są podzespoły to nie ma 100% pewności. Brzmi jak zatarty na wale ale jest możliwość, że to coś z osprzętu się rozpadło albo w ogóle jeszcze coś innego ale to już weryfikacja fizyczna, nie przez forum. Nadmiar oleju jest niepokojący. Pytanie czy przelałeś sam. Jak nie, to musi być czymś rozcieńczony - płynem...
48tys km i juz byla ingerencja w silnik.Widzialem goscia co mial przejechane 360 tys i nic nie robil przy silniku poza oczywiscie normalnymi czynnosciami eksploatacyjnymi ( tez silnik 1.4 ). Moze cos z rozrzadem tylko niekoniecznie z ustawieniem paska. Spotkalem sie z felernym walkiem rozrzadu. Ale ciezko cos ci poradzic tak na odleglosc.
(at)rumbo11 Jak zakończyła się historia z silnikiem ? Zaglądałeś do panewek ?
długo będę mógł na tym jeździć Dopóki się nie rozleci, czyli nie długo.
jeśli przed rozbiórką (naprawą) była cisza, a jedynym elementem który był naprawiany (regenerowany) było koło dwumasowe... to nie masz się co za bardzo zastanawiać co jest powodem?.. pod warunkiem, że wszystko jest poprawnie założone/poskręcane... nie jest dobrym rozwiązaniem, aby w takim stanie użytkować samochód... uszkodzone koło dwumasowe prowadzi...
Sprawdź panewki korbowodów. To tłumaczyło by brak stuku przy jeździe z górki ( bardziej obciążona jest panewka górna o ile się nie mylę która przyjmuje największe obciążenie podczas przyspieszania. Podczas jazdy z górki czyli hamowania silnikiem jest na odwrót: większe obciążenie przechodzi na paanewkę dolną dlatego stukanie moze byc mniej słyszalne....
Ciśnienie w porządku . Pojawił się kolejny problem , po praci silnika dosłownie wystrzela płyn chłodniczy ze zbiornika na płyn chłodniczy . Dzisiaj zrobiony będzie test uszczelki pod głowicą . Wczoraj wieczorem silnik pracował bez zarzutu dziś rano jak by ktoś zaczarował te auto . Sytuacja trwa około tygodnia , przewody chłodnicze sprawdzone , nic nie...
Dzięki za odp, tu koł rozrządu się nie dokręca. W wariatorze jest taki kołek z żółta zatyczką, ale jak przyszedł nowy wałek razem z wariatorem w całości tak włożyliśmy i wariatora nowego nie rozbieraliśmy, nie zaglądaliśmy do nowego. Jedynie ten stary rozkręciliśmy. Nie wiem jak sprawdzić w nowym bez rozbierania czy ten sworzen tam siedzi, ale no skoro...
Właśnie mam mały problem stukanie jest od dołu silnika caky czas tak samo przy wyższych obrotach tak samo jak po odpaleniu. Nie kopci nie traci mocy nic z tych rzeczy. I teraz pytanie żeby wymienić panewki muszę demontowac silnik? Byłem u 2 magikow ale żaden nie sprawdził ciśnienia tylko odrazu silnik do remontu kapitalnego
Po wymianie : tulei panewek tłoków cylindrów głowic po regeneracji jednej klawiatury i 2 lasek popychaczy występuje dziwne stukanie w silniku. Nic z rozrządem nie robiłem. Co to może być? Wtryski jeszcze były sprawdzane Stukanie tak jakby u góry
Jeżeli chodzi o panewki korbowodowe, to auto było u mechanika. Odkręcana była miska olejowa i panewki były sprawdzane, przy przebiegu 125tys. są jak nowe. Mechanik rozłożył ręce i nie wie co dalej. Wymieniane były też łożyska alternatora i rolka napinacza paska rozrządu. Nie wiem co robić, bo mechanicy nie chą ryzykować wyciągania silnika dla panewek...
Popychacze są hydrauliczne . To Ty pytając musisz uświadamiać odpowiadających? Z dnia na dzień popychacze nie padają raczej. Szczególnie w tym silniku. To, że puka - wcale nie znaczy, że popychacze. A że jedzie - no cóż, bez panewek też trochę pojedzie na ten przykład...
Problem polega na tym że zaczęło się od złapania panewki na 4 cylindrze zrobiony szlif wału nowe panewki, pierścienie generalnie cały remont zmieniona dwumasa i całe sprzęgło po ok 10 tyś zaczęło stukać. Wyjety silnik rozebrany w mak ponowna weryfikacja wału panewek głowicy wymienione sworznie i tulejki na korbowodach silnik poskładany i jak stukał...
Nie wiem czy to akurat w twoim samochodzie, ale wiem że była wada kolektora ssącego który jest plastikowy i powietrze na zimnym dawało taki efekt. Moim zdaniem to daj auto do sewisu, jeżeli jest na gwarancji to niech to robią. Parę lat temu w innej marce której nie wymienię, fabryka dała ciała z pasowaniem panewek i mieli taki problem.........Napisz...
Czy wymiana wspomnianej folii i panewek to bardzo skomplikowana sprawa?
Rozrząd wymieniłem był wyciągnięty 0,5 cm, dziś może włożę silnik do budy i zobaczymy. Lekki szum z rozrządu usunięty. Niestety klepie dalej, na moje ucho stuki dochodzą z komory spalania. Czy jest to możliwe? Przy wymianie panewek i pierścieni sworznie były sprawdzane. Stukanie występuje tylko powyżej 1500 obrotów. Na postoju i pod obciążeniem brak.
Ja raz miałem taki numer, że pierścień najwyższy uszczelniający popękał, latał sobie w rowku, aż przebiły się kawałki powyżej denka tłoka. A, że tam nie ma tyle miejsca, żeby sobie latały (diesel to był) to powbijały się w tłok i waliło strasznie. Najpierw byłoby słychać, że słabiej pali na jeden gar, ale ta maszyna na pełnych obrotach chodziła prawie...
W tych korbowodach są dwa zamki na panewkach górnej i dolnej, ale można je tak ustawic zeby były po jednej stronie lub po dwóch. Mnie zawsze uczyli że zamki panewek maja być po tej samej stronie. Żadnych uszkodzeń na walkach nie ma . Złożone też poprawnie. Luzu na kluczu napędzajacym pompe paliwa ani vacu nie zauwazylem ale sprawdzę jutro dla pewności....
Nie chciał bym tego tak zostawiać jaki koszt panewek lub przeciwagi i gdzie mogę takie dostać
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Wymiana panewek oraz polerowanie wału rozwiązały sprawę. To co stuka to zawór EVAP, jak jest za głośny to trzeba poszukać cichszego.
Kolego w silnikach Audi 2.8 AAH został zastosowany zmienny układ dolotowy.U mojego kolegi w A8 z takim motorem stukają przesłony zmiany długości dolotu powietrza.Kolega wyżej od panewek to ma niezłe poczucie humoru.On chyba nigdy tego nie słyszał.Powodzenia
A diagnozy jak nie było, tak i nie ma;) Potrafisz odróżnić stukanie popychaczy od stukania tłoków w zawory? Od stuku panewek korbowodowych? Tak mniej więcej wiesz, gdzie stuka, czy tak ogólnie wszystko stuka? To stuk przerywany, z amplitudą jakąś? Jest jakaś przerwa czy wali cyklicznie?...Spociłem się, za dużo napisałem.:D Dlaczego nie dasz tego posłuchać...
Jeśli stuka to obstawiam panewki.
Zle zinterpretowałem co napisałes , myślalem ze juz po tej naprawie wciąż stuka... hehe. spoko. narazie chyba odwalam robotę za mechanika i bawię w detektywa. fundusze ograniczone i nie chcę wymieniać wszystkiego co popadnie. ale coś mi się wydaje że po wymianie panewek nadal będzie stukało i będą problemy z obrotem wału na rozgrzanym silniku. a wogóle...
V-ki oplowskie maja slaby "dół" tzn wycieraja sie panewki i wał. Przerabialem ten problem u siebie, i znam go tez od znajomego. Pozatym poszukaj na forach opla o stukajacych panewkach. Wyglada to na wade konstrukcyjna, po wymianie walu i panewek stukanie pozostalo, troche slabsze, jednak szybko sie nasilalo wiec sprzedalem auto. Szkoda ze przy naprawie...
Witam, proszę o pomoc w problemie. Silnik 4b12 mitsubishi 2.4 170km benzyna po regeneracji głowicy (wypalone gniazdo), honowanie i wymiana pierścieni oraz polerowanie wału z wymianą panewek korbowych. Po złożeniu silnik chodził jak zegarek, brak błędów, moc ok. Po przejechaniu ok. 500km zaświeciła kontrolka ciśnienia oleju, zapala się od razu po odpaleniu...
A te szlifowanie bloku, to na czym polegało? Powinny być obrabiane na nowo podpory wału - obyło by się wtedy bez dorabiania panewek na zamówienie. Wał sam z siebie nie pękł.
Proponuję sprawdzenie panewek na wale bo któraś może mieć luz stąd to stukanie jako pierwsze , piszczenie to być może paski , podejrzewam tez zawory
Pytanie zasadnicze, czy stukanie pojawiło się po "naprawie" czy już wcześniej występowało. Dla mnie to jedno i drugie tu stuka, na jałowych faktycznie słyszysz tylko "górę". Ale to tylko takie gdybanie na podstawie filmiku.
moim zdaniem wypada się czepić wału i panewek - panewki nośne też mogą stukać a i któryś czop może być wytarty silnik klepie głośniej jak jest rozgrzany - żadszy olej słabiej tłumi stuki tłoki jeśli mają duży luz w cylindrze klekoczą na zimnym silniku głośniej a na ciepłym zwykle już wcale bo się rozszeżają i lepiej "wypełniają" cylinder jeden tłok...
Wszystkie głowice są te same od kiedy mam ten ciągnik, te dwie czarne były ostatnio zrobione bo olej kapał prowadnicami zaworowymi, wróciły w stanie oczyszczonym z rdzy i farby to je pomalowałem a pozostałe dwie po prostu zardzewiały, w nich były tylko docierane zawory. Panewki.. sprężarkę również podejrzewam dlatego czasowo z racji braku pneumatyki...
Przypuszczalnie może to być jedno z dwóch plastikowych panewek w mechaniźmie wałka do wrzucania biegów, jedna z panewek może być już wyrobina i są gdzieś tam luzy i jakis mechanizm stuka o obudowe,a jeżeli to stukanie występuje tylko przy włączonym silniku to bdzie to coś przypuszczalnie w skrzyni biegów.
Witam, Mam pytanie do mechaników znających silnik F4RT od góry/dołu :). Zabieram się do takowego silnika - objawy to stukanie na wolnych obrotach, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów. Wydaje mi się, że odgłos dochodzi z góry i to wina uszkodzonego popychacza, ale żeby się tam dobrać, trzeba rozpiąć rozrząd i trochę porozbierać :) Zostaje też opcja...
Witam. Okazało się, że moja madzia zatarła się na 4 cylindrze, a powodem były " kończące się panewki ", były cienkie jak papier, jedna panewka skruszyła się co spowodowało takie zatarcie, że wał nie nadawał się nawet na 3 szlif, przy okazji uszkodziły się zawory na tym felernym 4 cylindrze ( do tej pory nie wiem jakim cudem mogły się uszkodzić). Koszty...
Moje pytanie, czy da się to uratować? Mechanik mówił, że jeździć ile się da, odniosłem wrażenie, że średnio mu się chce. Źle podchodzisz do sprawy, ja też pozbywam się takich klientów. Chcesz być Gość to postępuj jak Gość. Podjedź do jakiegoś zakładu i opisz swój problem, następnie przylep na czoło mechanikowi z 10 "sobieszczaków" (sobieszczak to banknot...
Jak pamietam u mnie przyczyną był zabierak taśmy tak śmiesznie uszkodzony że na luzie kręcił się w miarę a pod naciągiem taśmy ciężko mu szło. Ale od tego przypadku jeszcze kilka innych zrobiłem. W przypadku AKAI żeby kilku czy kilkunastolatek dobrze chodził trzeba mu kilka rzeczy przejrzeć a szczególnie jeśli robisz to dla siebie. Kondensatory a szczególnie...
Nie możesz zakładać panewek z wyższego szlifu na wał bez przeszlifowania. Zatrzesz go wtedy. Wał oddajesz do przetoczenia na wymagany numer szlifu. Wtedy zakłądasz panewki na ten sam numer. Podobnie z cylindrami. Tylko jak robisz szlif, to zakładasz odpowiednio "szersze" cylindry. Stuk może występować na zaworach lub na hydraulicznych kasownikach luzu....
Wymienielem sprzeglo i teraz juz wiem na 100 % ze nie ma tu kola dwumasowego. Mimo wimiany sprzegla stukanie nie zniknelo Co jakis czas pojawialo sie. im badziej cieply silni tym czesciej Dzis tylko na zimnym nie stukal po chwili juz caly czas. Po zdjeciu miski olejowej okazalo sie ze w misce sa wiury. Rozebralem panewki korbowodowe. Trzy wyglodaly...
Dzięki za odpowiedź. Przysłuchiwałem sie uważniej i robiłem próby z przyspieszaniem (wtedy zazwyczaj zaworki grają najczęściej) ale wszystko w porządku. Rozrząd był wymieniany ale silnik wchodzi na obroty i nie traci mocy w najmniejszym stopniu. Co do panewek to chyba za wczas bo autko ma dopiero 125kkm a jestem 2 właścicielem a zarówno pierwszy jak...
Stukała panewka i łańcuch od pompy oleju
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
Nie mam jak posłuchać, ale uszkodzona panewka może postukiwać tylko w określonych warunkach (to dobrze bo może być tylko luz i obejdzie się na wymianie panewek, choć oczywiście może być i gorzej). Obrócona panewka (jak nawinie jedną półpanewkę na drugą) to już stały łomot (choć może być bezgłośnie, objawe będzie niskie ciśnienie oleju, wyjście korby...
Nikt ci nie powie co stuka bo nie słyszał. Jak zmieniłeś rozrząd to nie wiem co tam stuka panewka, popychacze? Reszta diagnoza np testerem.
Brak ciśnienia oleju i stuki sugerują że mogło dojść do zatarcia panewek. Ściągaj miskę olejową oraz panewki .
Ale jak chce obejrzeć panewki to niech ogląda. By stukał a nie nierówno chodził.
Stukanie* chodziło mi o stukanie. Panewki korbowodu, czy może coś innego?
Możliwe, że stuka panewka korbowodu.
Normalnie
Problem rozwiazany musiala stukac panewka bo po chwili wylecial korbowod bokiem.
dokręcanie panewek monta panewek numery panewek
kolor gruby servo silniki otwierać domofon
radio piekary naprawa pendriva
Błąd ESP/ASR w Citroen Xsara - diagnostyka i naprawa Oleo-Mac 937 – luzy łożysk w zamiennym cylindrze, dopasowanie wału, regeneracja tłoka