Bez rozkręcenia i zobaczenia w jakim stanie są podzespoły to nie ma 100% pewności. Brzmi jak zatarty na wale ale jest możliwość, że to coś z osprzętu się rozpadło albo w ogóle jeszcze coś innego ale to już weryfikacja fizyczna, nie przez forum. Nadmiar oleju jest niepokojący. Pytanie czy przelałeś sam. Jak nie, to musi być czymś rozcieńczony - płynem...
48tys km i juz byla ingerencja w silnik.Widzialem goscia co mial przejechane 360 tys i nic nie robil przy silniku poza oczywiscie normalnymi czynnosciami eksploatacyjnymi ( tez silnik 1.4 ). Moze cos z rozrzadem tylko niekoniecznie z ustawieniem paska. Spotkalem sie z felernym walkiem rozrzadu. Ale ciezko cos ci poradzic tak na odleglosc.
(at)rumbo11 Jak zakończyła się historia z silnikiem ? Zaglądałeś do panewek ?
długo będę mógł na tym jeździć Dopóki się nie rozleci, czyli nie długo.
jeśli przed rozbiórką (naprawą) była cisza, a jedynym elementem który był naprawiany (regenerowany) było koło dwumasowe... to nie masz się co za bardzo zastanawiać co jest powodem?.. pod warunkiem, że wszystko jest poprawnie założone/poskręcane... nie jest dobrym rozwiązaniem, aby w takim stanie użytkować samochód... uszkodzone koło dwumasowe prowadzi...
Sprawdź panewki korbowodów. To tłumaczyło by brak stuku przy jeździe z górki ( bardziej obciążona jest panewka górna o ile się nie mylę która przyjmuje największe obciążenie podczas przyspieszania. Podczas jazdy z górki czyli hamowania silnikiem jest na odwrót: większe obciążenie przechodzi na paanewkę dolną dlatego stukanie moze byc mniej słyszalne....
Ciśnienie w porządku . Pojawił się kolejny problem , po praci silnika dosłownie wystrzela płyn chłodniczy ze zbiornika na płyn chłodniczy . Dzisiaj zrobiony będzie test uszczelki pod głowicą . Wczoraj wieczorem silnik pracował bez zarzutu dziś rano jak by ktoś zaczarował te auto . Sytuacja trwa około tygodnia , przewody chłodnicze sprawdzone , nic nie...
Dzięki za odp, tu koł rozrządu się nie dokręca. W wariatorze jest taki kołek z żółta zatyczką, ale jak przyszedł nowy wałek razem z wariatorem w całości tak włożyliśmy i wariatora nowego nie rozbieraliśmy, nie zaglądaliśmy do nowego. Jedynie ten stary rozkręciliśmy. Nie wiem jak sprawdzić w nowym bez rozbierania czy ten sworzen tam siedzi, ale no skoro...
Właśnie mam mały problem stukanie jest od dołu silnika caky czas tak samo przy wyższych obrotach tak samo jak po odpaleniu. Nie kopci nie traci mocy nic z tych rzeczy. I teraz pytanie żeby wymienić panewki muszę demontowac silnik? Byłem u 2 magikow ale żaden nie sprawdził ciśnienia tylko odrazu silnik do remontu kapitalnego
Po wymianie : tulei panewek tłoków cylindrów głowic po regeneracji jednej klawiatury i 2 lasek popychaczy występuje dziwne stukanie w silniku. Nic z rozrządem nie robiłem. Co to może być? Wtryski jeszcze były sprawdzane Stukanie tak jakby u góry
Jeżeli chodzi o panewki korbowodowe, to auto było u mechanika. Odkręcana była miska olejowa i panewki były sprawdzane, przy przebiegu 125tys. są jak nowe. Mechanik rozłożył ręce i nie wie co dalej. Wymieniane były też łożyska alternatora i rolka napinacza paska rozrządu. Nie wiem co robić, bo mechanicy nie chą ryzykować wyciągania silnika dla panewek...
Popychacze są hydrauliczne . To Ty pytając musisz uświadamiać odpowiadających? Z dnia na dzień popychacze nie padają raczej. Szczególnie w tym silniku. To, że puka - wcale nie znaczy, że popychacze. A że jedzie - no cóż, bez panewek też trochę pojedzie na ten przykład...
Problem polega na tym że zaczęło się od złapania panewki na 4 cylindrze zrobiony szlif wału nowe panewki, pierścienie generalnie cały remont zmieniona dwumasa i całe sprzęgło po ok 10 tyś zaczęło stukać. Wyjety silnik rozebrany w mak ponowna weryfikacja wału panewek głowicy wymienione sworznie i tulejki na korbowodach silnik poskładany i jak stukał...
Czy wymiana wspomnianej folii i panewek to bardzo skomplikowana sprawa?
Nie wiem czy to akurat w twoim samochodzie, ale wiem że była wada kolektora ssącego który jest plastikowy i powietrze na zimnym dawało taki efekt. Moim zdaniem to daj auto do sewisu, jeżeli jest na gwarancji to niech to robią. Parę lat temu w innej marce której nie wymienię, fabryka dała ciała z pasowaniem panewek i mieli taki problem.........Napisz...
Rozrząd wymieniłem był wyciągnięty 0,5 cm, dziś może włożę silnik do budy i zobaczymy. Lekki szum z rozrządu usunięty. Niestety klepie dalej, na moje ucho stuki dochodzą z komory spalania. Czy jest to możliwe? Przy wymianie panewek i pierścieni sworznie były sprawdzane. Stukanie występuje tylko powyżej 1500 obrotów. Na postoju i pod obciążeniem brak.
Ja raz miałem taki numer, że pierścień najwyższy uszczelniający popękał, latał sobie w rowku, aż przebiły się kawałki powyżej denka tłoka. A, że tam nie ma tyle miejsca, żeby sobie latały (diesel to był) to powbijały się w tłok i waliło strasznie. Najpierw byłoby słychać, że słabiej pali na jeden gar, ale ta maszyna na pełnych obrotach chodziła prawie...
W tych korbowodach są dwa zamki na panewkach górnej i dolnej, ale można je tak ustawic zeby były po jednej stronie lub po dwóch. Mnie zawsze uczyli że zamki panewek maja być po tej samej stronie. Żadnych uszkodzeń na walkach nie ma . Złożone też poprawnie. Luzu na kluczu napędzajacym pompe paliwa ani vacu nie zauwazylem ale sprawdzę jutro dla pewności....
Nie chciał bym tego tak zostawiać jaki koszt panewek lub przeciwagi i gdzie mogę takie dostać
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Wymiana panewek oraz polerowanie wału rozwiązały sprawę. To co stuka to zawór EVAP, jak jest za głośny to trzeba poszukać cichszego.
Kolego w silnikach Audi 2.8 AAH został zastosowany zmienny układ dolotowy.U mojego kolegi w A8 z takim motorem stukają przesłony zmiany długości dolotu powietrza.Kolega wyżej od panewek to ma niezłe poczucie humoru.On chyba nigdy tego nie słyszał.Powodzenia
A diagnozy jak nie było, tak i nie ma;) Potrafisz odróżnić stukanie popychaczy od stukania tłoków w zawory? Od stuku panewek korbowodowych? Tak mniej więcej wiesz, gdzie stuka, czy tak ogólnie wszystko stuka? To stuk przerywany, z amplitudą jakąś? Jest jakaś przerwa czy wali cyklicznie?...Spociłem się, za dużo napisałem.:D Dlaczego nie dasz tego posłuchać...
Jeśli stuka to obstawiam panewki.
Zle zinterpretowałem co napisałes , myślalem ze juz po tej naprawie wciąż stuka... hehe. spoko. narazie chyba odwalam robotę za mechanika i bawię w detektywa. fundusze ograniczone i nie chcę wymieniać wszystkiego co popadnie. ale coś mi się wydaje że po wymianie panewek nadal będzie stukało i będą problemy z obrotem wału na rozgrzanym silniku. a wogóle...
Witam, proszę o pomoc w problemie. Silnik 4b12 mitsubishi 2.4 170km benzyna po regeneracji głowicy (wypalone gniazdo), honowanie i wymiana pierścieni oraz polerowanie wału z wymianą panewek korbowych. Po złożeniu silnik chodził jak zegarek, brak błędów, moc ok. Po przejechaniu ok. 500km zaświeciła kontrolka ciśnienia oleju, zapala się od razu po odpaleniu...
V-ki oplowskie maja slaby "dół" tzn wycieraja sie panewki i wał. Przerabialem ten problem u siebie, i znam go tez od znajomego. Pozatym poszukaj na forach opla o stukajacych panewkach. Wyglada to na wade konstrukcyjna, po wymianie walu i panewek stukanie pozostalo, troche slabsze, jednak szybko sie nasilalo wiec sprzedalem auto. Szkoda ze przy naprawie...
A te szlifowanie bloku, to na czym polegało? Powinny być obrabiane na nowo podpory wału - obyło by się wtedy bez dorabiania panewek na zamówienie. Wał sam z siebie nie pękł.
Proponuję sprawdzenie panewek na wale bo któraś może mieć luz stąd to stukanie jako pierwsze , piszczenie to być może paski , podejrzewam tez zawory
Pytanie zasadnicze, czy stukanie pojawiło się po "naprawie" czy już wcześniej występowało. Dla mnie to jedno i drugie tu stuka, na jałowych faktycznie słyszysz tylko "górę". Ale to tylko takie gdybanie na podstawie filmiku.
moim zdaniem wypada się czepić wału i panewek - panewki nośne też mogą stukać a i któryś czop może być wytarty silnik klepie głośniej jak jest rozgrzany - żadszy olej słabiej tłumi stuki tłoki jeśli mają duży luz w cylindrze klekoczą na zimnym silniku głośniej a na ciepłym zwykle już wcale bo się rozszeżają i lepiej "wypełniają" cylinder jeden tłok...
Wszystkie głowice są te same od kiedy mam ten ciągnik, te dwie czarne były ostatnio zrobione bo olej kapał prowadnicami zaworowymi, wróciły w stanie oczyszczonym z rdzy i farby to je pomalowałem a pozostałe dwie po prostu zardzewiały, w nich były tylko docierane zawory. Panewki.. sprężarkę również podejrzewam dlatego czasowo z racji braku pneumatyki...
Przypuszczalnie może to być jedno z dwóch plastikowych panewek w mechaniźmie wałka do wrzucania biegów, jedna z panewek może być już wyrobina i są gdzieś tam luzy i jakis mechanizm stuka o obudowe,a jeżeli to stukanie występuje tylko przy włączonym silniku to bdzie to coś przypuszczalnie w skrzyni biegów.
Witam, Mam pytanie do mechaników znających silnik F4RT od góry/dołu :). Zabieram się do takowego silnika - objawy to stukanie na wolnych obrotach, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów. Wydaje mi się, że odgłos dochodzi z góry i to wina uszkodzonego popychacza, ale żeby się tam dobrać, trzeba rozpiąć rozrząd i trochę porozbierać :) Zostaje też opcja...
Witam. Okazało się, że moja madzia zatarła się na 4 cylindrze, a powodem były " kończące się panewki ", były cienkie jak papier, jedna panewka skruszyła się co spowodowało takie zatarcie, że wał nie nadawał się nawet na 3 szlif, przy okazji uszkodziły się zawory na tym felernym 4 cylindrze ( do tej pory nie wiem jakim cudem mogły się uszkodzić). Koszty...
Moje pytanie, czy da się to uratować? Mechanik mówił, że jeździć ile się da, odniosłem wrażenie, że średnio mu się chce. Źle podchodzisz do sprawy, ja też pozbywam się takich klientów. Chcesz być Gość to postępuj jak Gość. Podjedź do jakiegoś zakładu i opisz swój problem, następnie przylep na czoło mechanikowi z 10 "sobieszczaków" (sobieszczak to banknot...
Jak pamietam u mnie przyczyną był zabierak taśmy tak śmiesznie uszkodzony że na luzie kręcił się w miarę a pod naciągiem taśmy ciężko mu szło. Ale od tego przypadku jeszcze kilka innych zrobiłem. W przypadku AKAI żeby kilku czy kilkunastolatek dobrze chodził trzeba mu kilka rzeczy przejrzeć a szczególnie jeśli robisz to dla siebie. Kondensatory a szczególnie...
Nie możesz zakładać panewek z wyższego szlifu na wał bez przeszlifowania. Zatrzesz go wtedy. Wał oddajesz do przetoczenia na wymagany numer szlifu. Wtedy zakłądasz panewki na ten sam numer. Podobnie z cylindrami. Tylko jak robisz szlif, to zakładasz odpowiednio "szersze" cylindry. Stuk może występować na zaworach lub na hydraulicznych kasownikach luzu....
Wymienielem sprzeglo i teraz juz wiem na 100 % ze nie ma tu kola dwumasowego. Mimo wimiany sprzegla stukanie nie zniknelo Co jakis czas pojawialo sie. im badziej cieply silni tym czesciej Dzis tylko na zimnym nie stukal po chwili juz caly czas. Po zdjeciu miski olejowej okazalo sie ze w misce sa wiury. Rozebralem panewki korbowodowe. Trzy wyglodaly...
Dzięki za odpowiedź. Przysłuchiwałem sie uważniej i robiłem próby z przyspieszaniem (wtedy zazwyczaj zaworki grają najczęściej) ale wszystko w porządku. Rozrząd był wymieniany ale silnik wchodzi na obroty i nie traci mocy w najmniejszym stopniu. Co do panewek to chyba za wczas bo autko ma dopiero 125kkm a jestem 2 właścicielem a zarówno pierwszy jak...
Stukała panewka i łańcuch od pompy oleju
Nie mam jak posłuchać, ale uszkodzona panewka może postukiwać tylko w określonych warunkach (to dobrze bo może być tylko luz i obejdzie się na wymianie panewek, choć oczywiście może być i gorzej). Obrócona panewka (jak nawinie jedną półpanewkę na drugą) to już stały łomot (choć może być bezgłośnie, objawe będzie niskie ciśnienie oleju, wyjście korby...
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
Nikt ci nie powie co stuka bo nie słyszał. Jak zmieniłeś rozrząd to nie wiem co tam stuka panewka, popychacze? Reszta diagnoza np testerem.
Brak ciśnienia oleju i stuki sugerują że mogło dojść do zatarcia panewek. Ściągaj miskę olejową oraz panewki .
Ale jak chce obejrzeć panewki to niech ogląda. By stukał a nie nierówno chodził.
Stukanie* chodziło mi o stukanie. Panewki korbowodu, czy może coś innego?
Normalnie
Możliwe, że stuka panewka korbowodu.
Problem rozwiazany musiala stukac panewka bo po chwili wylecial korbowod bokiem.
Zaślep EGRa i się przejedź. Mechanicznie nic nie stuka, panewka, sworzeń?
Czasami dochodzą delikatne i ciche stuki, a czasami głośniejsze i momentami mega głośne Które nie ustępują nawet po rozgrzaniu? Popychacz zaworowy jak klepie to od początku tak samo, tzn. równomiernie. Równie dobrze mogą stukać panewki albo sworzeń w tłoku (ale to już skrajność). Jak będzie stukać to zobacz czy dzwiek jest z góry silnika. Jak tak to...
Pytanko do posiadaczy lub tych co macali wana AW, mam do kupienia pompę która jakiś czas temu pracowała z silnikiem 5.5kw z zmniejszonymi obr, po uruchomieniu dmucha ale nie pokazuje ciśnienia oleju oraz czuć luz - stukanie na panewce wału, ktoś poda orientacyjny koszt remontu dołu tej pompy oraz z silnikiem 7.5kW dmuchając do tych 7 bar jakie można...
Przed remontem chodził bez zarzutów, tylko stukały panewki. Zrobiłem kapitalny remont silnika. Po remoncie silnika nastąpił drastyczny spadek mocy i zwiększyło się spalanie.
Może panewka stuka, jaki tam przebieg i kod silnika - 6/7/8 znak z Vin.
Witam, mam problem ze stukajacym z16xe. Stuka jak na filmiku. Była robiona glowica, pierścienie, panewki korbowodowe. Silnik byl strasznie zasyfiony w środku. Silnik stukał przed i po naprawie identycznie. Zimny ciepły nic się nie zmienia.
Lekkie nie stuka!! Panewki bez szlifu??!! Sprawdź koło pasowe
Jak zgasł z powodu braku oleju to mogą stukac panewki głowne.
Z tym silnikiem nie jest dobrze. Kontrolka ciśnienia oleju powinna zgasnąć natychmiast po uruchomieniu silnika, a nie po 30 sek. Faktycznie silnik może być do remontu lub wymiany, bo nie wiadomo co mogło się porobić z braku ciśnienia oleju. Mogą stukać panewki, i popychacze zaworów o ile są hydrauliczne, nie wiem nie znam tego silnika. Tak czy siak,...
Słaba jakość. Tu masz porównanie. https://m.youtube.com/watch?v=w1PpLdSgoa...
Miał, czy nie miał, masz rozbity albo sworzeń tłokowy albo na panewce na wale. Tak i tak remont się szykuje...
Jak nie ma ciśnienia oleju i zaczynają stukać panewki, to normalne, że knock sensor to rejestruje
Były juz lekkie slady zuzycia popychaczy wiec postanowiłem je wymienic. ładnie odpala i chodzi rowno tylko ze stuka Dodaje filmik slychac na poczatku
Witam, zastanawiam się czy jest sens zmiany Citroen-a c4 1.6 Hdi z kończącymi się wtryskami i stukającą panewką na Audicę A6 1.9TDI 110km? (Audi ma prawdziwy przebieg 300kkm, od mojego znajomego który ma auto prawie od początku). Może ktoś się wypowie na temat tego modelu, silnika, itp. Pozdr.
Witaj kolego, pożycz lub kup stetoskop i nim spróbuj zlokalizować potencjalne miejsce hałasu, przesuwając końcówkę w pobliżu miejsc podejrzanych. ta metoda jest bardzo skuteczna np. przy zlokalizowaniu wyjącego łożyska, stukającej panewki.
do 12030: przy takich obrotach zdarza się stukanie panewek. hydraulika zaworów stuka najczęściej na zimnym silniku, a jak mówią serwisy; na zimnym może stukać, problem dopiero wtedy się pojawia jak stuka też na ciepłym. Najważniejsza jest wymiana oleju. Ja proponuję Valvoline Max Life 10w40.
Temat uważam za zamknięty. Stukała panewka która miała być dorobiona przez warsztat na pierwszy szlif a okazało się ze dorobili w nominale.
witam, mam problem ze stukającym silnikiem (nie jest to panewka), stukanie zmienia się wraz z obicążeniem, jest takie jakby klepiące zawory w benzynie. czy ktoś z was kodował wtryskiwacze? sprawdziłem kody i okazało się że są wpisane w odwrotnej kolejności tzn wtrysk 1 ma parametry wtrysku 4 itd. Ogólnie to wtrysk nr 1 jest przy rozrządzie - espace...
To może stukać panewka na korbowodzie . Zrób sobie stetoskop z np kija od szczotki przystaw do silnika drugi koniec do ucha , zobaczysz jak wzmocni się dźwięk . Tak mi się wydaje jak korba zmienia kierunek posuwu to i stuka . Ile auto ma przebiegu . może pomiar ciśnienia manometrem coś wyjaśni .
Jakie panewki??? Jakie opiłki? Z czego??? Z panewek??? Musialalyby byc wyrzniete conajmniej polowe. Z tego co wiem, to wyebana panewka stuka bez przerwy, a nie tylko jak silnik jest na wysokich obrotach i goracy. Jezeli wtrysk leje, nawet po odpieciu wtyczki, bedzie stukac bo paliwo i tak leci do cylindra. Nie masz pojęcia to nie zasmiecaj forum i nie...
Przydała by się porządna diagnostyka, nie tylko miganie kodów błędów... ale jak ma błąd czujnika stukania, to ma mocno przestawiony zapłon... a dlaczego ma błąd - może nawalił czujnik, a może coś stuka w silniku i nie koniecznie musi to być spalanie detonacyjne, równie dobrze może stukać panewka.
po pierwsze to w e30 nie ma samoregulatorów a po drugie to może zaczęły stukać panewki a nie zawory bo ciśnienie oleju jest za małe po wymianie oleju pozdr
Jeśli myślisz, że można po tym jednoznacznie ocenić co stuka to się mylisz. Może panewka, może sworzeń tłoka a może dużo innych rzeczy.
Olej się rozgrzewa to jest rzadszy, ciśnienie spada. To mogą być panewki, przejedź się nim, zazwyczaj pod obciążeniem bardziej hałasują (podjazd pod górkę, zmiana na wyższy bieg itp.). Dobry mechanik ci powie jak posłucha. Zawory (itp) to by cały czas stukały, panewki na wolnych z reguły cichną.
Głowica sprawdzona na 100% włacznie z wałkiem i popychaczami. Cisnienie mierzone . tłoki byly "przeswietlane". pierscienie nowe. Sprawdzane byly wszystkie panewki i inne czesci mogace stukac. Wiec przyczyna jest poza silnikiem. Pozostał kolektor i z tad to pytanie.
Niebieski dym to spalany olej. Panewka raczej by zaczęła stukać. Albo zalany zły olej albo turbina się kończy.
Mi panewki stukały przez rok na wolnych obrotach i auto jeździło
Może stukać wtryskiwacz, panewki, szklanki popychaczy... Najlepiej nagraj dźwięk silnika.
Witam. Odebrałem wczoraj auto od mechanika (przyczyną oddania auta była stukająca panewka zrezygnowałem z naprawy) dzisiaj zauważyłem ze nie mam sprzęgła po dolaniu płynu zauważyłem wyciek miedzy skrzynia a silnikiem i braku kilku śrub które lezą w bagażniku. Podczas ściągana miski olejowej mogli coś rozłączyć przy wysprzegliku?
Panewki mają groźniejsze stukanie niż zawory. Mi to kiedyś tak panewka waliła jak by ktoś z młotkiem pod maską siedział i walił w silnik hehe
Tuleja jest gruba bez problemu ją wybijesz od dołu przez drewno a jak nie to prętem .Stukać może panewka jak oleju było mało.Po zdjęciu miski będziesz miał okazję sprawdzić ich stan.Jedyna trudność to sworzeń tłoka by zamontować nowy musisz podgrzać tłok.
cichutkie, waliły tylko panewki
pewnie panewka
Pociśnij na 2000 obr i pewnie pokaże co stuka ale może być silnik do wymiany po tym eksperymencie. Poważnie to może być panewka albo tulejka sworznia korbowodu. Niestety trzebaby rozebrać silnik żeby to zweryfikować.
Napiszę bo może komuś się przyda. Problemem były o dziwo panewki na wale.Były dość mocno fioletowe .Panewki nie stukały tylko objaw był taki,że silnik gasł po rozgrzaniu. Po wymianie silnik działa poprawnie.
Jak tłok się będzie zacierał to też uszkodzi panewkę korbowodową. Obserwujemy, po ilu sekundach gaśnie kontrolka ciśnienia oleju. Jak zaczyna dłużej świecić od razu ściągamy miskę i sprawdzamy panewki, nie czekamy aż zacznie stukać w silniku.
A ja bym zwrócił sprzedawcy złom. Panewka stuka na ciepłym, szklanka, to dobra teoria...
Panewki na wale,powodem był zatkany smok olejowy a to zas się stało przez podkładki pod wtryskami to taki standard w tym silniku.
Jeśli stuka na panewkach to wał napewno do szlifu jeśli wogle jeszcze wyda, i możliwe że korbowody też do wymiany.
Witam Też mam taką Meganke tylko 90KM też mi coś stuka, zawiozłem do mechanika, sprawdził zawory,koniki,wałek rozrządu i wszystko wygląda ok, ustawił zawory i dalej stuka... mówi ze to stuka dół (raczej go ktoś przegrzał kiedyś) i poprostu stuka panewka albo jakieś luzy na tłokach czy coś, powiedział mi bym sie tym nie przejmował bo jeżeli nie bd go...
Możliwe, że są luzy na korbowodzie lub górnej panewce wału. Poruszaj ręką za koło zamachowe na boki i zakręć w prawo i w lewo, zobaczysz czy stuka. Nie zapomnij przedtem ściagnąć fajki ze świecy.
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
Nie kupilem samochodu
Stukot jak przy panewce bo raczej klapy gaszenia nie masz.
Witam szanowne grono i proszę o wskazówki. Pacjent to Polonez Caro 1,6 Gli. Wczoraj jechałem z synem tym sprzętem i dojeżdżając do pasów, syn miał za wysoki bieg jak na swoją prędkość, Polonez zaczął gwałtownie szarpać tak z 3 sekundy zaczym syn wcisnął sprzęgło. Od tego czasu strasznie głośno pracuje silnik, i wydaje charakterystyczne stukanie takie...
Przed wymianą pompy nie stukało. Dziś jedzie do mechanika, bo może faktycznie panewka, ale biorę jeszcze pod uwagę wtrysk, bo wraz z pompą jeden był wymieniany, może on coś nie halo... Napiszę.
Pompy oleju nie zobaczysz bo jest w pokrywie rozrządu. Sprawdź jeszcze czy zaworek w obudowie filtra nie jest uszkodzony. Choć nie wiem czy taki tam jest. A miskę można zdjąć by ocenić czy smok nie przytkany i sprawdzić panewki. Bo jak będą zajechane to wymiana pompy będzie raczej nieopłacalna. I trzeba będzie szukac motoru.
Kilka lat wstecz rozłożyłem na czynniki pierwsze silnik 1,5 DCI 82-u konny z Renault Clio. Następnie zmontowałem go z powrotem. W efekcie dwa dni stracone i trochę pieniędzy na płyny i uszczelki a silnik jak sobie po cichu specyficznie stukał (przypominając stukot panewki) tak sobie stuka po dziś dzień. One tak mają.
Witam. Auto trafiło do mnie po naprawie mechanicznej (padła panewka na jednej korbie). Silnik po naprawie nie odpala. Podobno przed samą naprawą też już nie odpalał ale trochę wcześniej, już ze stukającą panewką chodził. Tyle wiem z wywiadu. Nie wiem ile w tym prawdy. Sterownik nie zgłasza żadnego błędu. W parametrach mam zezwolenie na uruchomienie...
Witam was. Potrzebuję podpowiedzi odnośnie stukania w silniku na 4 cylindrze. Sprawa wygląda następująca, zaistniała konieczność wymiany silnika w mojej megane 1.5 dci 105 KM. Zakupiłem silnik po przebiegu 120 tys km (podobno) z roku 2007. Przed założeniem silnika a po założeniu paska rozrządu zakręciłem wałem żeby posłuchać czy wszystko jest ok. Okazało...
dokręcanie panewek monta panewek montaż panewek
oporność głośnik kondensator mniejszy zasilacz pulsuje dioda
Impedancja wieży stereo DENON UDRA-F07 i UCD-F07 Zasilanie Arduino GIGA R1 ogniwem 18650: wybór przetwornicy