Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Silnik pracuje normalnie.
A silnik był płukany przed wymianą popychaczy?
Co Ci odpowiedzieli na Bliskiej?
przy popychaczach hydlaulicznych to normalne krótką chwilę chyba że klepią długo to moga być również prowadnice popychaczy lużne i potrzeba więcej czasu do napełnienia popychaczy olejem
Popychacze maja nie stukać i tyle.
Rozrząd raczej ok, stuka pusty popychacz nagrzej silnik i potrzymaj na obrotach parę minut powinien się napełnić jak nie to do wymiany. Napinacz pracuje prawidłowo, jedyne co mnie razi to ta tona silikonu na misce, od środka taki nadmiar może się oderwać i poprzytykać smok no i ten brud, wszystko tłuste aż przykro patrzeć.
Nie prawda.Jeśli stukają to zaworki w popychaczach nie trzymają i opróżniają się z oleju.
Czy juz sie wyjanilo, skad te stuki?
Zmiana oleju na 5w40 stukały popychacze hydrauliczne
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
Ewidentnie stuka popychacz. Ale to nie jest problem, jeżeli występuje sporadycznie.
stuka popychacz pompy próżniowej to standartowa usterka
Problem dotyczy polo 6N2 z silnikiem 1.0. Silnik po rozgrzaniu traci ciśnienie oleju, włącza się kontrolka i piszczy. Ciśnienie sprawdzane więc nie oceniam tylko na podstawie kontrolki. Słychać stukanie popychaczy zaworów, które niedawno były wymienione na nowe. Przy okazji filtr oraz olej. Przeczytałem dużo tematów na forach z podobnymi problemami...
Stukot przypominający stukanie popychacza ? To 4 cylinder wada chłodzenia - wyciera się materiał . Jest to podobno wada fabryczna tych samochodów . Niestety nie wiem czy w nowszych modelach problem został wyeliminowany. Pozrawiam
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Mam silnik 1,4 88km i u mnie jest tak, że jak odpalę go na zimnym silniku, to jest ok. Po chwili zaczyna klekotać. Myślałem, że może popychacze, bo stuka u góry ale wtedy powinno być odwrotnie.
Kolego na 99% stuka popychacz hydrauliczny,do wymiany kpl popychaczy
Nikt ci nie powie co stuka bo nie słyszał. Jak zmieniłeś rozrząd to nie wiem co tam stuka panewka, popychacze? Reszta diagnoza np testerem.
Zrobiłem tak jak napisałeś, przed pierwszym odpaleniem zrobiłem po 2 obroty wstecz. Silnik uruchomił się bez problemu ale stukały popychacze, po włączeniu się wentylatora wyłączyłem silnik i na zimnym zrobiłem wstępne napięcie. Praktycznie każdy zawór miał luz na mijance, ustawiłem luz na zero (czułem siłę popychacza) po czym wkręciłem 2 obroty. Po...
Jak stukają popychacze, to szykuj walizkę pieniędzy, bo będzie drogo, bardzo drogo
Vacum pompa stuka. Odepnij podciśnienie od serwa i zobacz czy przestanie, lub jak zacznie stukać pompuj pedałem hamulca bardzo szybko ( spadnie podciśnienie w serwie) i jak przestanie stukać to masz winowajcę.
Jak kontrolka od oleju świeci to wygląda że masz słabe ciśnienie albo za mało oleju. Najpierw zrób z tym porządek i zobacz czy nadal będą stukać popychacze. Jak nie będzie ciśnienia oleju to i nowe popychacze będą stukać a o zatarciu silnika nie wspomnę:)
Jeżeli chodzi o wtryski to bez odpowiedniego urządzania nie sprawdzisz czy leją czy nie, więc wizyta warsztacie nieunikniona. Proponowałbym też zrobić diagnostykę komputerową. Jeżeli chodzi o stukanie popychaczy przez pierwsze sekundy to jest normalne.
48tys km i juz byla ingerencja w silnik.Widzialem goscia co mial przejechane 360 tys i nic nie robil przy silniku poza oczywiscie normalnymi czynnosciami eksploatacyjnymi ( tez silnik 1.4 ). Moze cos z rozrzadem tylko niekoniecznie z ustawieniem paska. Spotkalem sie z felernym walkiem rozrzadu. Ale ciezko cos ci poradzic tak na odleglosc.
Dobre, to znaczy jakie? Tylko poprosze realne zmierzone, a nie wartosć znalezioną w sieci. To raz. Dwa - popychacze wymienione wszystkie? Pozostaje jeszcze kwestia zatkanej magistrali olejowej do klawiatury, popularne w Fiatach. o wyregulowaniu całosci o wymianie popychaczy nie wspomnę.
Bez względu na przebieg samochód powinien być eksploatowany na takim oleju jaki zaleca producent. Na pewno olej mineralny do EcoTeca to zły pomysł. Jesteś pewien, że stuka popychacz, a nie panewka? Warto by zmierzyć ciśnienie oleju.
Wałek zregenerowany jest w aucie tzn odbudowane zęby bo nowy wałek w ASO koło 2000 zł nie widziałem mojego wałka ale oglądałem wałki z innych silników żeby w nich były albo prawie nie było a gość miał na stanie kilka wałków i silników na miejscu nie dostałem zużytych części ale protokół zdawczo odbiorczy do wglądu powyżej gwarancję i paragon lub fakturę...
Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Te stukanie to popychacze.
hmmm Na pewno tak jest, bo kiedyś zmieniałem uszczelkę pod głowicą i spec powiedział, że nie reguluje się popychaczy, że same regulują się. Stuka popychacz już chyba ze 1 rok. Da rade samemu to zrobić ?
A-klasa 98r, A-140, W silniku było słychać głośne stukanie popychaczy i za namową mechanika wymieniłem olej z 5W40 na 10W40 Valvoline maxlife. Częściowo silnik umilkł ale do finału zalecił dodać specyfik o nazwie "LIQUI MOLY ŚRODEK WYCISZAJĄCY PRACĘ HYDRAULICZNYCH POPYCHACZY". Popracował tak na postoju jakieś 2 minuty i zgasł. Umarł na dobre. Co mogło...
Pojeździłem trochę i pompa ucichła. Mam jeszcze do was jedno pytanie. Czy ta nieszczelność na zaworze w pompie mogła mieć wpływ na to że po wyłączeniu rozgrzanego silnika i ponownym jego uruchomieniu po kilkunastu sekundach zaczynał stukać popychacz?
A diagnozy jak nie było, tak i nie ma;) Potrafisz odróżnić stukanie popychaczy od stukania tłoków w zawory? Od stuku panewek korbowodowych? Tak mniej więcej wiesz, gdzie stuka, czy tak ogólnie wszystko stuka? To stuk przerywany, z amplitudą jakąś? Jest jakaś przerwa czy wali cyklicznie?...Spociłem się, za dużo napisałem.:D Dlaczego nie dasz tego posłuchać...
Po wymianie popychaczy stukanie uspokoilo sie.
stuka ci najprawdopodobniej popychacz hydrauliczny. jak mówi VW "na zimnym silniku może się zdarzyć że popychacze stukają, ale objaw powinien zaniknąć po nagrzaniu silnika, jeżeli objaw nie znika popychacz do wymiany". jeżeli jest tak u ciebie to nie zwlekaj z naprawą, bo uszkodzisz wałek rozrządu.
Nagranie z komórki bardzo zniekształca dźwięk ale w/g mnie jeśli stuka na zimnym silniku i po kilkunastu sekundach albo dodaniu gazu przestaje to stuka popychacz. Jeśli chodzi o wałek rozrządu to trzeba go wyjąć, obejrzeć i pomierzyć czy bieżnie łożyskowania i krzywek nie są nadmierni wytarte.
Jeśli nie planowałes glowicy to nappewno jest problem z uszczelką i będzie pompował kompresje do układu chłodzenia. Stukanie popychaczy nie ma związku z uszczelką lecz z wytartym wałkiem rozrządu lub popychaczem. Nadmieniam były wtym samochodzie 2 rodzaje wysokosci popychacza. Różnica w wysokosci była 2 mm
Nie dopisałem że trzeba całe owężykowanie i okablowanie usunąc żeby nie przeszkadzało. Od góry. Koszt popychaczy to ok 450zł .
jak odpalę astrę rano to słychać stukanie jakby zawory Stukają popychacze,ale jak dojdzie do nich olej to powinny ucichnąć zobaczysz jak zmierzysz ciśnienie jakie będzie, a masz Lpg?ile masz przejechane tą asterką?i który to rok.
Witam jeśli to jest stukot meteliczny to najczęściej w tych silnikach stukają popychacze hydrauliczne przyczyną jest wytarty wałek rozrządu ale przyczyn może być więcej luz na panewce nadmierny luz tłoka w cylindrze, luz sworznia w korbowodzie pozdrawiam
Sprawdź koło pasowe, ogólnie cały pasek rozrządu i okolice.
Pewnie zawory, popychacze hydrauliczne.
Stukanie miałem kiedyś w starym BMW. Wymieniłem popychacze hydrauliczne i problemu ze stukaniem już nie miałem.
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
Autko ma juz kilka lat. Może stukać któryś popychacz lub wtrysk. A diagnostyka? Jaki jest kąt wtrysku?
To stukanie w silniku? a może to po prostu hydrauliczny popychacz który potrafi wydawać takie dźwięki że nie wiadomo skąd to dochodzi. Popychacze te powinny umilknąć gdy napełni je olej.
Sławek12328 - prawdopodobnie jeden z popychaczy. Ale to i tak mechanik musi zweryfikować.
Wygląda na to, że jednak będzie wina wałka rozrządu :[ szlag mnie trafia bo to już trzeci wałek w ciągu 20tys km (fabryczny). Wczoraj zaczął stukać popychacz. Czy te wałki są naprawdę tak niskiej jakości?? Czy jest jakaś przyczyna dla której padają jak muchy... Jeśli chodzi o głowicę to była robiona, uszczelka nowa, a pompa paliwa jest bodajże taka...
Niestety ten Mobil ostatnio strasznie się popsuł. Zmieniono parametry fizykochemiczne,oczywiście na minus obecnie temperatura płynięcia tylko -27. Prawdopodobnie zmienił się producent, myślę ze jakaś wschodnia rafineria. Wszystko to polityka oszczędzania i oszczędzania. Osobiście zrezygnowałem z Mobila 2000 ( szybko ciemniał w samochodzie, stukały popychacze...
Mam również problem z bardzo wysokim spalaniem, ale na benzynie (nie mam instalacji gazowej). Posiadam Cinquecento 900 z 1992 r., wersja bez sondy lambdy i bez katalizatora, silnik z gaźnikiem. Auto pali prawie 20 litrów / 100 km (!!!). Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane, czytałem, że zazwyczaj to sonda lambda, ale u mnie jej nie ma. W aucie...
Jakie ciśnienie oleju? Może tu jest problem.
To jeśli wcześniej nie miałeś tego problemu to nie jest raczej kwestia marki oleju. Jeśli po chwili stukanie znika i już go nie słychać to nie martwił bym się na zaś. Może któryś popychacz pomału daje o sobie znać. Gdy zaczął by bardziej hałasować to wtedy odśwież temat stukania.
1. Zdejmij dekiel. 2. Zbadaj, czy nie ociera łańcuch o obudowę. 3. Sprawdź, czy jest kulka popychacza i w jakim jest stanie. 4. Skontroluj luzy łożyska wałka sprzęgła.
Jeżeli to silnik 2,2l popychaczy jest 10 jeden od 23,-do 32,- zł. plus wymiana,ca 100,-zł.
A ja włąsnie mam diametralnie inne stanowisko w tej sprawie.Jesli auto było utrzymane w należytym stanie technicznym przed rocznym postojem to po prostu bym je odpalił.Kupiłem kiedys beemke e30 po blisko rocznym letnim postoju.Wkręciłem baterie,sprawdziłem płyny i ją odpaliłem.Z początku stukały popychacze zaworów ale po przejażdzcce jak sie nasmarowało...
Ja kupiłem komplet ślizgów, łańcuszek( tylko orginalny), napinacz plus koło zębate na wale korbowym ( sie zużywa). Puki co jeszcze nie zamontowałem bo nie mam kiedy. Sama wymiana napinacza podejrzewam ze nic nie da bo miały one bardzo krótki skok tego "dinksa " co sie wysuwa. Poza tym łańcuch, to taka bolączka tych opli.Dobra rada nie zostawiać auta...
witam mam taki problem jeden zawór mi stuka cały czas wymieniłem popychacze wszystkie i nic to nie dało mechanik stwierdził że wałek rozrządu nie jest zbytnio zużyty przynajmniej na oko wszystkie krzywki są podobne. u mnie objawia sie to tak że cały czas słychać takie klepanie patrzyłem na słuchawkach, ewidentnie jeden zawór chodzi głośniej. zastanawiam...
Jeżeli to było tylko raz to na 90 procent któryś z popychaczy hydraulicznych Ci się zawiesił. To się czasami zdarza, ja też to raz miałem ale od roku spokój. Nie stukają Ci popychacze zaraz po odpaleniu? Nie napisałeś jaką masz wersję 90 czy 110, bo podejrzewam że ten tryb awaryjny może być przez zasyfioną turbinę ale to tylko jeżeli masz 110 km.
Pokrywę zaworów zdejmowałeś? Może laski popychaczy?
Witam. Miałem kiedyś Bravę 1,4 i też zawory stukały. Wymiana popychaczy nie pomogła. Proponuję zdjąć pokrywę rozrządu pod którą są rurki miedziane podobne do przewodów hamulcowych. Należy je wyjąć i przeczyścić plastikowe końcówki a właściwie otworki w nich o średnicy ok 1 mm przez które doprowadzany jest olej do popychaczy. U mnie właśnie niedrożność...
Z tym silnikiem nie jest dobrze. Kontrolka ciśnienia oleju powinna zgasnąć natychmiast po uruchomieniu silnika, a nie po 30 sek. Faktycznie silnik może być do remontu lub wymiany, bo nie wiadomo co mogło się porobić z braku ciśnienia oleju. Mogą stukać panewki, i popychacze zaworów o ile są hydrauliczne, nie wiem nie znam tego silnika. Tak czy siak,...
Kiedy zmieniałes olej? Może zacznij od zwykłej wymiany oleju. Jeśli "klekot" ustaje na ciepłym silniku to ja bym na dzien dzisiejszy nie panikował. Warto jednak przy wolnej chwili zobaczyć (zlecić mechanikowi, bądz samemu) kondycje popychaczy, czy czasem wałek rozrządu nie stuka o popychacze, czy nie są wyrobione krzywki, oraz czy jest odpowiednie ciśnienie...
czy nieszczelny stukający popychacz może doprowadzić do jakiś uszkodzeń, czy to tylko kwestia stuków, ewentualnie drobnego spadku mocy? Raczej poza stukami, żadnych poważniejszych skutków nie spowodują. czy możliwa jest wymiana samych kieliszków (jak się je wyciąga), czy trzeba wymieniać z tzw. "konikami"? Samoregulatory znajdują się pomiędzy wałkiem...
Hehhh a tak sobie zapytam jak się w tym cienkim przestawia zapłon ?? Do autora Kolego coś ściemniasz. Albo wali w dolot albo w rure. Nic nie piszesz jak było przed remontem też stukały popychacze?? Walił w dolot i w wydech?? Tak na moje oko to przestawiłeś rozrząd na łańcuszku i dlatego ci stuka teraz w silniku. Tłok ściga zawory stąd stuki. fazy rozrządu...
Albo stukał wtryskiwacz, albo pogrywał popychacz...
No więc chyba wszytko się wyjaśniło.Mechanik zdjął pokrywę i okazało się że wszystkie popychacze sa ok ale okazało się także jednak to one stukają i to nie tylko jeden popychacz stuka ale wszystkie a przyczyną takiego stanu rzeczy jest olej który jest tak rzadki że po rozgrzaniu robi się z niego woda.Olej jaki zalałem to mobil super s 10W40 diesel .Nigdy...
Możę popychacze stukały jak przygazowałeś to przestały,bo jak duży przebieg to krzywek na wałku rozrządu już nie będzie jak nie był wymieniany
po uruchomieniu silnika słychać stukanie, ale gdy się rozgrzeje i obroty są mniej więcej na 2500 stukanie zanika Jeśli dobrze rozumiem, że stuka zaraz po odpaleniu, i jak pracuje ale silnik jest jeszcze zimny, i stuka również wtedy, kiedy już ciepły ale obroty ma poniżej 2500? Jeśli przyczyną są popychacz/e to: - najpierw zaraz po uruchomieniu silnika...
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
witam nie spotkałem się z awarią poniżej 200 tyśkm,ale często zdarza sieę usterka wałka i popychaczy(stukanie i duży luz na jednym z zaworów)
Obym się mylił ale w tych motorkach stukają tłoczki o cylinderek
Gdzieś czytałem o procedurze odpowietrzania popychaczy w tym modelu. Ktoś może ją zna? Przedstawię jednak mój problem: W moim aucie stukają popychacze. W zasadzie czasami stukają, czasami nie. W większości przypadków jednak problem występuje. Pierwotnie (po zakupie samochodu) zalałem do auta olej 5w40 castrol magnatec, teraz korzystam z Mobil1 5w50....
Ile kosztuje nowy wałek rozrządu do cc 700 i popychacze?
No tak, jak widzę nie rozróżniasz kodów miękkich od kodów twardych. Poza tym nie tędy droga. Gdy zapytam jak z ciśnieniem paliwa, jak z układem zapłonowym, jak z ogólna kondycją mechaniczną silnika o powiesz że nie wiesz co to jest i jak to sprawdzić. Co do ciśnienia paliwa nie wiem jak je sprawdzić, jedynie filtra wymieniłem miesiąc temu, Co do układu...
To "stukanie" to regulator hydrauliczny popychacza zaworów, na razie bym się tym nie martwił, dopiero jak zacznie walić na rozgrzanym silniku trzeba wymienić.
"Jak by poszedł wałek to samochód by nie jechał" Dziwne, że ja na 2 cylindrach jechałem Polskim Polonezem 90 km/h Gdańską obwodnicą. Winny był wałek rozrządu. Po wyjęciu praktycznie nie było krzywek. Śmieszna historia co? Popychacze lub wałek sprawdż. Popychacze hydrauliczne często się "zapychają" brudem i w taki sposób stukają. Najlepiej przeczyścić...
to nie egr.Systuacja od wczoraj stała się poważniejsza.Na postoju jest ok natomiast po przejechaniu jakiegoś odcinka strasznie stukają chyba hydrauliczne popychacze. Olej w normie:(
Prawdopodobnie było kręcone przez gazowca przy TPS. Brak pozycji spoczynkowej, i nie będzie regulacji obrotów zapomnij. A klepanie stukanie to proponuje zajrzeć jak wygląda wałek i popychacze do tego pomiar ciśnienia na garach.
A co ma ciśnienie, filtr oleju do tego, że mu klepie przez 5 sekund na zimnym? Lepiej byście zapytali, ile to ma przebiegu i jaki olej zalany. Popychacze stukają?
Słuchajcie, wymieniłem ten olej na 10W40. Wszystko było pięknie, silnik lepiej zaczął pracować ale dzisiaj rano po odpaleniu silnika zaczęły mi strasznie popychacze stukać. Wcześniej na mineralnym tego nie miałem. Ten olej wymieniłem jakiś tydzień temu. A ten stuki pojawiły się jak przejechałem wczoraj większy dystans bo wcześniej tylko do pracy dojeżdżałem...
Witam. Proponuję rozpocząć od zdemontowania instalacji gazowej - silnik jest zaprojektowany do jazdy na benzynie o LO >=95. Następnie kompleksowe czyszczenie gaźnika i regulacja np. wg książki K. Trzeciaka. Sam jeżdzę CC z Aisanem, ma juz 13 lat i chodzi jak złoto. rura idealnie czysta (husteczka biała posostaje biała) spalanie na trasie 3,5 w mieście...
Może stukać wtryskiwacz, panewki, szklanki popychaczy... Najlepiej nagraj dźwięk silnika.
to by się mogło zgadzać, gdyż jakiś popychacz tam stuka. poważnie może to być przyczyną?
a ja mam audi 2.3 i cos mi tez raaz stuka raz nie zdaje mi sie ze jeden popychacz nie ma regoly kiedy
silnik odpalił ale słychać delikatne stukanie. Nowe popychacze muszą się napompować olejem silnik musi się nagrzać do temperatury pracy i musisz go potrzymać przez chwile na obrotach 2.5-3tyś.
Po wymianie : tulei panewek tłoków cylindrów głowic po regeneracji jednej klawiatury i 2 lasek popychaczy występuje dziwne stukanie w silniku. Nic z rozrządem nie robiłem. Co to może być? Wtryski jeszcze były sprawdzane Stukanie tak jakby u góry
Prędzej wygląda na chałasujący popychacz jak zalany syntetyk to raczej na pewno ale to można stwierdzić tylko na warsztacie. Im szybciej tym lepiej .
Rozumiem że hałas był przed jak i jest po wymianie popychaczy ?
Naprawdę nikt nie wpadł na to, że jeden (lub więcj) popychacz hydrauliczny może stukać?
Jednostki 1.4 16V grupy VAG mają tendencję że stukają. Natomiast Twoim problemem mogą być popychacze hydrauliczne zaworów. Przy wyższych partiach obrotów też jest dźwięk stukania?
Ogólnie silnik pracuje bardzo dobrze tylko czasami jak silnik jest zimny to słychać jakieś stuki wydaje mi się że to popychacze tak stukają.
Spróbuj dodać stabilizator oleju (zagęszczacz czy jak to tam się nazywa). Może na jakiś czas ustanie to stukanie. ale jeśli to są rzeczywiście te popychacze to wymiana nieunikniona.
witam,chciałem się podpiąć pod ten temat, mam identyczny problem ze stukaniem któregoś z popychacza zarówno przy ciepłym jak i zimnym silniku, czy udało Ci się moze rozwiązać go? wymieniłeś popychacze? jaki to koszt?
Jeśli wałek nie wytarty popychacze nowe to po rozgrzaniu silnika musi się uciszyć.Najlepiej pojeździć bo wtedy najszybciej się napełnią.Jak poskładałeś auto to zacznij jeździć.
Coś jeszcze oprócz tych popychaczy mogło by wskazywać na te "stukanie"? 😁
Witam W temacie podałem Passat, choć temat dotyczy Golfa 2 gdyż silnik zamontowany jest obecnie w Golfie. Silnik jeździł do niedawna w Passacie i nie było z nim problemów, następnie przełożyliśmy go do golfa. Objawy są takie silnik podczas pracy na biegu jałowym "pyrka" , ma takie jakby wypadania zapłonów. Silnik jest troszkę "leniwy". Na testerze spalin...
We wszystkich silnikach z wtryskiem paliwa słychać głośniej lub ciszej cykanie wtryskiwaczy paliwa. Słychać w Seicento i w Fordzie, w wielopunkcie i w jednopunkcie. Popychacze zaworów słychać jak silnik jest zimny i wtedy słychać charakterystyczne stukanie które po chwili ustępuje (jeżeli są popychacze hydrauliczne)
Przy dużym zużyciu oleju smarnego przez silnik, mogą być anomalie we wskazaniach sondy , tym samym sensacje w zużyciu paliwa. tak właśnie sądziłem. Stary silnik zawożę do mechanika niech ocenią co padlo. Może remont aż tak drogi nie będzie. Wygląda na to, ze założyłem silnik, który także nadaje się do remontu. Pewnie pierścienie lub uszczelniacze zaworowe...
Wystarczy zbudować ciśnienie oleju przed odpaleniem i nie będzie stukać.
Witam. Zmień olej albo wymień popychacze hydrauliczne a przestanie klekotać ci pod deklem zaworów.
stukanie popychaczy wymieniłem uszczelki popychaczy stuki popychaczy
znaleźć fragment tekst fiesta schemat podwójnie całkujący
mikrokomputer cobra1 scania halogeny dalekosiezne
TCL L32E3003 Firmware Update Guide TCL 40-MT21X7-MPA2HG AU501 SMD 6-Pin IC Equivalent: OB2269, LN5S15 Pinout and Replacement