Wymieniam elementy zawieszenia i doskonale wiem z doświadczenia 30 lat siedzę w branży i pierwszy raz słyszę taką historię
Może być łożysko kolumny McPhersona.
Kiedy stuka? Przy luzach maglownicy właśnie stuka gdy kręcimy kierownicą na postoju i najczęściej stuka właśnie, gdy kierownica dochodzi do końca skrętu. Po prostu przekładnia przeżyła swoje i jest jej koniec - regeneracja lub wymiana na nową, regeneracji nie polecam. Regulacji raczej tam nie ma. Objawiło się po wymianie drążka, bo luzy na drążku kompensowały...
Jeśli przeskakuje juz ślimak na listwie to pewnie przekładnia kierownicza (maglownica) jest do wymiany, a jeśli stuka, to można spróbować dokręcić nakrętke w przekładni pod ślimakiem
Jeżeli stuka również na postoju przy małych szybkich ruchach kierownicą to tak.
Stukanie w okolicy maglownicy przy ruchu kierownicą. Jaka może być przyczyna? Luz na kardanie wału kierownicy. Na taką przypadłość cierpiało np. STILO. Makówkę wsadzisz pod kolumnę podotykaj, poruszaj i wyjdzie co jest - na wyłączonym silniku i zaciągniętym ręczny - uważaj na palce. Jak luz na wieloklinie kardana to można dociągnąć nieco i zazwyczaj...
wzrokowe sprawdzenie sworznia nie zda egzaminu, osłonka może być cała, luzu brak. Najlepiej chwycić w rękę a drugi niech porusza żeby wydobyć podejrzane dźwięki i jeśli to będzie sworzeń to poczujesz pod ręka przeskok kulki.
huczenie przy określonej 80 km/h stukanie nie ma różnicy nawet jak z garażu wyjeżdżam z betonu na kostkę stuka ;/ kierownica drży delikatnie podczas hamowania , generalnie auto prowadzi sie idealnie nic nie szarpie nie ciągnie na jedną stronę tylko sie ,,tłucze'' ;/
Może być zapieczone łożysko na kolumnie Mcphersona, ale to łatwo sprawdzić, jedna osoba wkłada rękę pod nadkole i łapie za sprężynę, a druga kręci kierownicą
Krzyżaki sprawdziłem i są ok tak więc co innego mogło by stukać podczas szarpania kierownica prawo lewo? Moim skromnym zdaniem stuka ci EPS...
Musisz zajrzeć w okolice pedałów na wał łączący kierownicę z kolumna kierowniczą jeśli jest składany z dwóch części lubi stukać na połączeniu. Ewentualnie sama "maglownica" do wymiany.
Maglownica stukała. Wystarczyło podkręcić kierownica na postoju (takie szarpniecia lewo-prawo). W 99%, w 100% sprawnych, klasycznych przekładni z hydraulicznym wspomaganiem będzie stukać w takiej sytuacji przy niepracującej pompie.
Wystarczy podnieść kabinę i przesmarować teleskop wałka kierowniczego, oraz zdjąć osłonę pod kierownicą i na górnym przegubie uzupełnić smar. Tam jest grafitowy, po niewielkim wysuszeniu już zaczyna stukać.
Może warto sprawdzić przeguby, bo to może być przyczyna stukania. Kierownica może drgać też przy wytłuczonych gumach drążka stabilizatora.
Nie grzeje tylna szyba. Po włączeniu grzania przekaźnik pod kierownicą stuka. Sprawdziłem miernikiem napięcie na złączkach, potem na polach do których są raczej przyklejone i napięcia są. Potem nie miało znaczenia czy na zatrzymanym silniku czy pracującym(oczywiście jak pracował to było ponad 13V). Następnie miernik podłączyłem do złączki po lewej stronie/kierowcy...
Jeszcze się zastanawiam czy to nie sworzeń wahacza na zwrotnicy. Pojadę do innego mechanika i sprawdzę też jeszcze łomem te zwrotnice. Felgi są proste, nic nie bije. Dodano po 9 Sprawdzałem co stuka przy ruszaniu kierownica w miejscu. Czuć przeskakiwanie, chrupanie, drgania na końcowkach drążków kierowniczych. Oba są nowe.
Auto ma wspomaganie . Dodam że podczas postoju ruszajac szybko kierownica słychac stukanie z okolic przekładni ale 100 % pewien nie jestem
Witam kupiłem nową półoś ze sklepu nie szrotu, wszystko działa idealnie dopóki nie skręcę kół na maksa w lewo i zacznę cofać.Wtedy coś przeskakuje i nie cofam bo cała siła idzie w ten stukot 0 napędu dopiero jak trochę odkręcę to mogę cofnąć.Dodam że przy zawracaniu do przodu w lewo czy prawo nic nie stuka,I kierownica jest skręcona na maksa i nic a...
Witam serdecznie posiadam 306 1.6 93r. I za chiny ludowe niemogę ściągnąć kierownicy(kierownica bez poduszki).Śrubę odkręciłem i nie idzie. Ciągnełem, stukałem,ciągnołem kierownice i biłem młotkiem 3kg przez kołek w ten gwint aby wyskoczyła i nic.Niewiem czy tam jakieś mocowanie jest jeszcze czy coś.Jeżeli ktoś zdejmował albo wie jak to zrobić był bym...
Bylem juz u dwoch mechanikow - wymienione przeguby przy skrzyni i kolach i dalej to samo , przez te 3 miesiace zauwazylem ze stukanie zaczyna sie jak tylko temp. Silnika dojdzie do 90 stopni, dodam jeszcze ze gdy wchodze lewy lub prawy zakret stukanie ustaje a jak wyprostuje tylko kierownice to znowu stuka. Chyba pozostaje ta skrzynia .... ;(
Witam. Posiadam samochód marki Ford Fiesta Mk7 rok 2010. Problem jest w maglownicy, jak kręcę kierownicą słychać stukanie, dodam że końcówki drążków są ok. Sworznie wahacza też są ok. Moje pytanie czy idzie w tej przekładni skasować luz czy zostaje tylko regeneracja takiej przekładni?
Gumy stabilizatora przy szybkich ruchach kierownicą? Końcówki drążków - zachęcam do sprawdzenia. Jak najbardziej kolego. Miesiąc temu w new Beetle miałem taki objaw. Jadąc ruszając szybko kierownica buda się buja na boki i stuka. Wymieniłem gumy i przestało. Zresztą już się nie udzielam w temacie bo widzę ,że tu sami "mechanicy" ;)
Witam, od jakiegoś czasu przy jeździe na wprost po kostce brukowej lub trylince dochodzą dziwne stuki z kolumny kierowniczej. Przy skręconej kierownicy nie stuka tylko i wyłącznie kiedy kierownica jest prosto dodatkowo kierownica wibruje. Czy miał ktos podobny problem? Proszę o pomoc . Kia Ceed z roku 2007 1.6 benz.
Zdejmij koło i obejrzyj czy są jakieś ślady. Podnieś samochód skręć kierownicę, pokręć kołem i słuchaj co stuka.
Najprawdopodobniej wybity wspornik z prawej strony(nowy ok 30-40zl)i zadne ustawianie nie pomoze,galki tez sprawdz.Jesli chodzi o przekladnie nie dokrecaj zbytnio bo mozesz miec przykra niespodzianke podczas jazdy,zablokuje ci sie kierownica.
Czy może to być łożysko wzdłużne na amortyzatorze-jakby to potwierdzić? Przy kręceniu kierownicą strzela coś? A stukać może sam amortyzator, sprawdź czy nie wyciekł.
Witam, autko Clio II 1.2 75 KM 55 kW benzyna. Mam problem z kierownicą, ciężko się obraca i przy skrętach podczas jazdy nie powraca na swoje miejsce, nie prostuje się. Zauważyłem to dopiero z przesiadki na inne Clio, ten sam model, tam działa jak rakieta. Problem był już rok temu, ale kierownica wracała tak do 45 stopni. Tej zimy zauważyłem, że problem...
Od wymiany łożysk i końcówki drążka przejechałem już 2tyś km i znów zaczęło trząść kierownicą. Fakt że słabiej, ale to może że względu na wymienioną końcówkę drążka. Spróbuję jeszcze wymienić lewy przegób, bo zaczyna stukać przy ruszaniu.
Zobaczę jak będzie na nowej maglownicy (jak nie pomoże to zwrócę). Na mojej są delikatne luzy na listwie z prawej strony i głośno stuka przy ruszaniu kierownicą na boki. Do tego przy jeździe kierownica sprawia wrażenie przycinania się (czuć opór na kierownicy przy delikatnym ruszaniu - jak poruszam nią na boki to działa płynnie, ale tylko przez moment...
Witam. Od pewnego czasu coś mi stuka przy kręceniu kierownicą. Wspomaganie też dziwnie się zachowuje, przy skręcie go nie ma a nagle stuk (puszcza) i wspomaganie jest, nie umiem inaczej tego opisać tak jak by chciało działać a nie mogło. Pompa wymieniona więc to odpada. Czytałem że mogą to być sprężyny, odpada wszystkie trzymają się bardzo dobrze, link...
Witam. Od jakiegoś czasu podczas jazdy po nierównościach z przedniego zawieszenia słychać jakby stukanie metalu o metal. Poza tym jadąc pow. 100km na godzinę, lekko rusza mi kierownicą. Boję się jechać więcej jak 120km/h.
Dokrecone. Nic nie stuka. Nie mam pojecia co to moze byc.
Po pierwsze, chińczyki "w dużej budzie" mają przypadłość wybijania się łożyska stożkowego na dole główki ramy. Zbyt mocne dokręcenie łożyskowania powoduje że kierownicę jak magnes przyciąga do pozycji środkowej, natomiast zbyt luźne dokręcenie powoduje stukanie podczas jazdy po nierównościach i hamowaniu. Po drugie, przy silnikach 4T notorycznie padają...
Doprecyzuj czy chodzi o hałas przy kręceniu kierownicą czy o hałas przy jeździe na skręconych kołach .
Pytanie do kumatych. Diagnosta stwierdził, że mam spory luz na przekładni, potwierdzilem to u mechanika. Sugerują regenerację lub kupno sensownej używki. Wiem, że moźna probować skasowac luz śrubą regulacyjną, pytanie czy to cos da? Brak wycieków, na samej kierownicy nie wyczuwam jakiegoś strasznego luzu, nic nie stuka i nie puka, kierownica nie chodzi...
Mój kolega ma taki problem - zacięła się stacyjka, kierownica jest zablokowana, WD40 i stukanie pukanie nic nie dają i wygląda na to, że trzeba to rozebrać. 1. Czy da się to rozebrać domowym sposobem? 2. Czy trzeba zdejmować kierownicę i rozgrzebywać pół samochodu żeby dostać się do mechanizmu stacyjki?
Witam.Możliwe, że są luzy na przekładni kierowmiczej i z tego powodu słychać stuki,Opóźniona reakcja na ruchy kierownicą jest raczej spowodowana złym stanem amortyzatorów. Pozdrawiam.
Nie musisz wyciągać końcówki aby stwierdzić luz w układzie kierowniczym , wystarczy że na postoju pokręcisz energicznie kierownicą w lewo i w prawo . Jak jest cicho to jest dobrze , a jak coś stuka to poproś kogoś o pomoc niech pokręci kierownicą a ty przyłóż rękę do podejrzewanego elementu , jeżeli jest luz to da się go wyczuć .
A czy kierownica delikatnie trzęsie jak jedziesz po równej nawierzchni ?? Ja miałem kiedyś podobny problem w Fabii. Na nierównościach stukało a na płaskim bardzo delikatnie trzęsło kierownicą. Nowe końcówki drążków kierowniczych pomogły.
Witam. Żeby sprawdzić końcówkę drążka kierowniczego trzeba dostać się pod samochód czyli najlepiej z kanału. Będąc w kanale ręką poruszamy gałką czując luz(gałka stuka) to jest ona do wymiany. Można to też robić w dwie osoby, jedna porusza kierownicą w lewo i w prawo(krótkie ruchy) a druga dotyka ręką gałki i wyczuwa luzy, stuki na niej.Na gwinty nie...
Na wstępie chcę napisać że tema ten poruszany jest na różnych forach bardzo wiele razy ale jest tam wiele różnych odpowiedzi. Od pewnego czasu zauważyłem że kierownica w mojej lagunie nie odbija. tzn jak skręcę kierownicą np na rondzie, zakręcie albo na prostym placu to po puszczeniu kierownicy zostaje on ana swojej pozycji czyli mogę jeździć w koło....
Witam Mam problem. Podczas ruszania kierownicą słychać lekkie stukanie. Po odpaleniu samochodu tez słychać te stuki oraz skrzypienie. Jak ktoś wie jak wymontować maglownice prosił bym o pomoc i rady. Pozdrawiam
Skoro takich stuków przed wizytą u mechanika nie było ,to istotnie może to być przegub :idea::idea:tylko że podczas wymiany wszystkich podzespołów w/w mechanik mógł coś nie chcący uszkodzić w tym przegubie :idea::idea:,sprawdzić to może Pan sam jadąc na jedynce i powoli kręcąc kierownicą na max w lewo i w prawo i jezdzić w kółeczko ,jeżeli nie będzie...
Witam, mam Clio II 2001 benzyna 16v 75 KM 55 kW 1.2 Mam problem z układem kierowniczym, otóż słuchać stuki na kierownicy, które nie zawsze występują. Zazwyczaj podczas większych skrętów kierownicą, np. na rondzie gdy z dużego skrętu zaczynam prostować kierownice stuka, dźwięk roznosi się po całej kierownicy i czuć go w dłoniach w chwili stuknięcia....
dodatkowo postawiłem w garażu i coś cieknie z pod niego, tzn z osłony silnika na samym jej środku. Chociaz kilka dni temu miał gaz zakładany więc to akurat może mieć z tym powiązanie. Dodatkowo podczas jazdy skręcając kierownicą słuchać taki świst z koła.
Moim zdaniem to są łożyska amortyzatorów. Przy skręcie słychać chrobotanie a na wertepach słychać stukanie.
Witam Serdecznie. Od ok miesiąca nasiliły się moje problemy podczas jazdy. Auto zaczęło mi wyraźniej ściągać na lewo lub prawo, a podczas jazdy na koleinach lub nierównościach wyczuwalnie samochód pływał, kierownica się ruszała i ogólnie rzecz ujmując wyraźnie czułem że coś tu jest zdecydowanie nie tak. Na diagnostyce wykazało, że tuleje, sworznie,...
Proszę was o pomoc bo dostaje już na łeb. Problem jest taki że trzęsie mi calym autem przy przyspieszaniu. Wibracje są tak mocne że dłuższą jazda strasznie męczy. Najbardziej to czuć przy ok 30-40kmh i potem 70-80kmh. Problem postępuje ostatnio zaczęło trząść juz nawet na postoju. Zarówno w pozycji wybieraka P (multitronic) jak i D albo R (na N nie...
jutro podjadę do zakładu i sprawdzą dokładniej,ale nic nie stuka a drgania nie przenoszą są na kierownicę,drży nadwozie,przy większych prędkościach jest nie odczuwalne.
Sworznie i końcówki obejrzyj,może gumki nie ma,jest rdza i woda zmniejsza tarcie.Tak samo osłony drążków obejrzyj.Zawieszenie nie stuka?
W każdym samochodzie z hydraulicznym wspomaganiem będzie stukać jak pompa nie pracuje i energicznie ruszasz kierownicą. Szukasz nie tam gdzie trzeba.
Zasadnicze pytanie bo się pogubiłem Czy podczas postoju i kręceniu kierownicą lewo/prawo do oporu słychać "trzaski,stukanie,przeskakiwanie" ?
Witam, Mam problem z wycieraczkami w audi A4 1.6 benzyna z 98r. Polega on na tym że po włączeniu zapłonu wycieraczki stukają o szybę, a jak się je włączy to podskoczą jakieś 10 cm i się zatrzymują. To stukanie po pewnym czasie ustępuje. Po zapaleniu samochodu wycieraczki zaczynają działać ale działają tylko w jednej szybkości i bardzo powoli. Moja diagnoza...
Na MK4 to mnie nie stać, Mk3 2.0 w gazie przed FL za 12 tyś, na gazie przejechane ma niby 14 tyś. I nie jest od zadnego handlarza tylko od właściciela autka. A no i co przyznał szczerze, to do wymiany przegub jest. Chodź nie jestem pewien, gdyż jak powiedział, dopiero gdy odbija kierownica to słychać stukanie.
Pisał zezawieszenie ok reczej mechanik nie przegapił by urwnego łącznika Dodano po 5 Wystarczy ze zmieniał kola a tarczy nie ma przykreconej do piasty poruszyła sie tarcza coś podeszlo pomiedzy piaste a tarczę i sie zaczęło jak by gumy na wahaczach były zle to by go ściągał przy hamowniu stukało na dziurach lub krzywa kierownica
A czy kontrolką albo miernikiem doszedł szanowny kolega kiedyś do tego jak zaprogramować np. ciche załączanie albo dezaktywować czujnik ruchu? Ja nie a bardzo bym chciał, bo mam Predatora z 96 roku (chyba, auto jest z tego rocznika) i o ile wiem jak dezaktywować wstrząsówkę (ja mam wstrzasówkę nie czujnik ruchu) to nie wiem co z tym cichym załączaniem....
Witaj. Na początek parę słów na temat przegubu. Nie powinno być w ogóle luzu ale im więcej kilometrów na liczniku tym większe zużycie. Jak już będzie naprawdę uszkodzony przy maksymalnym skręcie i jedż na jedynce usłyszysz stukanie. Wibracje na kierownicy usuniesz w warsztacie z wyważarką do kół. Sprawdż wyważenie i dokładnie obejrzyj czy nie ma guza...
Jeśli diagnosta nic nie znalazł - zmień ASO, a poszukiwania zacznij od sprawdzenia przegubów wewnętrznych (skrzynia) i zewnętrznych (przy kołach). One lubią stukać przy skręcie. Jak zachowuje się kierownica podczas jazdy na wprost i podczas jazdy po łuku? Czy kierownica drga, lata, bije - gdy wpadniesz w większą dziurę? W zawieszeniu najważniejsze rzeczy...
Witam serdecznie, mam taki problem z moim autem . Gdy silnik się nagrzeje zaczyna coś stukać od strony rozrządu, wymieniłem koło dwumasowe , napinacz , pasek, oraz pozostałe rolki ale stuki nie ustały. Dzieje się tak gdy auto jest rozgrzane i postoi 15-30 minut , jak go odpalę to na wolnych obrotach stuka ale gdy ruszam kierownicą zanika, przebieg 260...
Witam problem mam taki że jak wczoraj jechałem moją audi 1996r. to nie mogłem w pewnym momencie utrzymać kierownicy. Myślałem że to przeguby bo mi stukają przy skręcie oba, ale to chyba maglownica bo cieknie spod niej jakiś płyn czy olej. Najgorzej właśnie jest przy skręcaniu i to w prawą stronę. Pomóżcie z góry dzięki.
przegub drążka kierownicznego czyli końcówka drążka kierowniczego? wymieniłem, to samo. Chyba, że chodzi o przegub kierowniczy ale on jest po lewej stronie pod kierownicą a to słychać z prawej
No byłem wczoraj, mechanicy orzekli że to stuka łożysko (załącznik ) od strony kierowcy, lecz ja uważam że ten stuk jest od łożyska kierownicy. Bo jak poruszam kierownicą do góry i na dół to stuka. No ale mechanicy chcą wymienić mocowanie poduszki wraz z łożyskiem amortyzatora. Tylko pytałem przed zajrzeniem na stronę czy to nie ma znaczenia które to...
Stacyjka raczej wykluczona, usterka kilkakrotnie ustąpiła po stukaniu w tablicę bezpiecznikową pod kierownicą
Cześć, dziwna sytuacja. Stanąłem na światłach i zgasł mi samochód podczas ruszania, wszystkie kontrolki i wszystko kompletnie. Jakieś 10-15 min przed zaistniałą sytuacją wyłączyło mi się radio i włączyło ponownie dwukrotnie. Nie ma żadnych świateł, kontrolek, a tym bardziej nie ma mowy o kręceniu rozrusznikiem. Dodatkowo po 1krotnym przekręceniu stacyjki...
Witam, Opel Meriva A 1.6 BP. Od zakupu auta wspomaganie działa poprawnie tylko podczas skręcenia w lewo, kierownicą kręci się bardzo lekko, bym powiedział nawet tak jakby koła wisiały w powietrzu. W prawo jest duży opór, czuje jakbym walczył z kierownicą, ja chce skręcać a kierownica się prostuje. Brak błędów w sterowniku wspomagania. Podczas kręcenia...
Sprawdź luzy w pionie i poziomi na kołach jeśli nie naciśnij żeby amorek zaczolnpracowac.. Niech ktoś wskoczy do auta i pokręci kierownica jak będzie uniesiony przód. Zobaczysz w ten sposób co to stuka.
Listwa raczej nie jest skrzywiona - nie widać żeby z przodu była jakakolwiek przygoda, chyba że może się skrzywić od większej dziury, jak już pisałem maglownica jest zapocona na osłonach, ale płynu nie ubywa,ba, jest nawet go ciut więcej niż maximum.Przeguby są ok, to nie takie stukanie, w pasacie b3 jak przeguby mi się posypały to stukanie było non...
To obejrzyj dokładnie przekładnie kierowniczą.Na kanał nie na podnośnik i delikatnie kierownicą w prawo i lewo.
Cześć! Mam kilka problemów uprzykrzających jazdę moją Corsą. Jestem posiadaczem tego auta od 3 lat, rzeczywisty przebieg 152 tyś, bez wspomagania i ABS, 5 drzwi, wersja Swing, kupiony w salonie w Polsce, jestem drugim właścicielem - kupiłem auto od sąsiada. 1. Od jakiegoś roku przy dłuższej jeździe (powyżej 10 km) z prędkością powyżej 120 km/h z okolic...
Jeśli można coś doradzić to lepiej wziąć magiel bez drążków i dokupić sobie Lemfordera ( te oferowane razem z maglem często niedosmarowane i chyba tez jakoś regenerowane lub włożone jakieś najtańsze bo cena skądś się bierze ). Ale tutaj mówimy o tej z aukcji też? W sensie Borsehunga? tam też warte te końcówki zmienić na Lemfordera albo TRW np? Ja ogólnie...
Witam, podczas skrętu szczeliło coś w przekładni kierowniczej i traktor nie reagował na ruchy kierownicą. Po rozłożeniu przekładni okazało się że rozsypało sie łożysko ( stożkowe to na dole), kupiłem Nowe wymieniłem i nadal nie dział, przy ruchach kierownicą rusza sie cała kolumna, w przekładni coś stuka A koła sie nie kręcą, co jest źle zrobione?
Przy postoju przez okno uchylone, kręcąc ręką kierownicę - od razu poruszają się koła. Nie stuka też . Z takimi metodami "diagnozy" to my możemy cuda Ci tu nawymyślać....
Czy przyczyną może być przekładnia kierownicy ( maglownica). Poruszaj bardzo energicznie kierownica na postoju to bedziesz wiedzial czy to przekladnia stuka.
Dziękuję za podpowiedź.niestety nie zmieniło się. Takie szarpnięcia kierownicy pojawiają się wydaję się w równych odstępach czasu przy utrzymaniu stałej prędkość a ich częstotliwość zwiększa się wraz ze zwrotem prędkości. Geometria wszystkich kół zrobiona. Nic nie stuka,nic nie obciera tylko te szarpnięcia kierownicy..☹️
Bez przesady. Najważniejsze jest bezpieczeństwo czyli sprawne układy kierowniczy i hamulcowy, oświetlenie, ogumienie oraz białkowy łącznik pedałów z kierownicą. Rdza, czarna chmurka za samochodem czy stukanie spod maski to nie taki problem. Się zepsuje, się naprawi lub wymieni. Byle było bezpiecznie dla ludzi.
A więc tak dziś rano zdjąłem koło opona w b.dobrym stanie nie widać zużycia że tak powiem ani nic niepokojącego felga również cała nie widać żadnej przygody. Przegub bez najmniejszych luzów. tuleje nie są w jakimś tam opłakanym stanie nie widać nic niepokojącego. Obstukałem lód śnieg z zawieszenia,przejechałem się autem i dalej to samo przy 60 już zaczyna...
Zawsze się da jeśli wiesz jak się do tego zabrać, byłoby dobrze wjechać przodem na najazdówki lub kanał weź kogoś do pomocy kto będzie ruszał kierownicą a sam robisz "padnij" i słuchasz, patrzysz gdzie stuka, chyba nikt tego za Ciebie zdalnie nie odgadnie.
Witam Od pewnego czasu bardzo głośno słychać przednie zawieszenie w Unie, każdą nie równość bardzo dobrze słychać. Podejrzewam ,że są to amortyzatory lecz zastanawia mnie dźwięk który się wydobywa z pod moich nóg, dźwięk podobny jest do stukania jakiejś kulki. Przy wchodzeniu w zakręty z byt dużą prędkością delikatnie stuka. Myślałem może , że mam luzy...
"Od momentu ruszenia non stop do zatrzymania jakby przy każdym obrocie osi", "Na prostej drodze skręcając kierownicą jakby zanikało przy skręcaniu w prawo, a w lewo słychać wyraźniej stukanie". Sprawdź przeguby i półosie.
Witam. Na początek kilka danych: *Corsa b 1.2 *bez wspomagania *po przeglądzie technicznym *wymienione z przodu wszystkie tuleje, sworznie, przeguby *amory jeszcze oryginalne ale przyczepność 60% *wymienione sprężyny w amorach na KYB *brak bicia kół przy prędkościach ~ 100km/h (dobrze wyważone koła) Wizyta w stacji diagnostycznej oraz przy przeglądzie...
Witam! Mam problem z moim audi A4 b5. Sprawa wygląda następująco: -Podczas wchodzenia w ostry zakręt słychać pojedyncze stuknięcie. -Na pierwszym biegu (pomału też na drugim) przy dodawaniu i odejmowaniu gazu słychać stukanie. - Na postoju szybko szarpiąc kierownicą w prawo/lewo słychać stuki na maglownicy. Wymienione wszystkie wahacze, końcówki, drążki...
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu Otóż nie, miałem kiedyś przypadek mocnego stukania i wibracji kierownicy podczas jazdy, przyczyną był luz na drążku kierowniczym. Jakieś minimalne niewyważenie koła, nieodczuwalne w normalnych warunkach, przy dużym luzie drążka powodowało stukanie.
Witam Pewnie piszesz o przerywaczu kierunkowskazów.Odłącz przełacznik pod kierownicą ,jak przestanie ,to może oznaczać że jest mocno zabrudzony.Mogą one powodować wzbudzanie przerywacza.
miales ten sam problem ze wspomaganiem. JA pozdejmowalem osłony plastikowe koło kierownicy i najbardziej słychac jak stuka koło kierownicy jak jest silniczek od wspomagania. Wspomaganie dziala idealnie nigdy sie nie zacinało.prosze o pomoc. Co to moze byc
Zawor EGR N18 to nie to samo co zawor turbiny N75 , a blad 17965 mowi o przekroczonej wartosci doladowania przez turbo .Wiec masz do roboty kierownice w turbince a nie przeplywka.
Jakie te dźwięki? Stukanie, świst, szum, szmer, coś innego? Może coś się zatarło? Może się zapowietrzył układ? Pozdrawiam.
Witam. Od dłuższego czasu zmagam się ze stukaniem z przodu auta. Stuki słychać głównie podczas parkowania, wolnej jazdy, gdy kręcę kierownicą. Auto wyjechało właśnie od mechanika, założone nowe amortyzatory, łożyska amortyzatorów odboje i osłony. Niedawno wymienione zostały łączniki stabilizatora oraz sworznie wahaczy. Pozdrawiam
Witam, próbujemy namierzyć awarię w mojej Cordobie, ale nie wiemy już co to może być. Gdy tylko zaczynam skręcać koła w lewą stronę, to coś jakby przeskakiwało. Gdy robię to powoli to jest taki, delikatny przeskok, delikatny przeskok, bardzo głośny przeskok i potem do oporu można kręcić i nic nie słychać. Nieważne w jakiej pozycji są koła i kierownica,...
Witam. Po wejściu do garażu zauważyłem na podłodze plamę lekko oleistą , plama po stronie kierowcy mniej więcej w połowie długości silnika. Objawy podczas jazdy: opornie działa kierownica i coś trzeszczy trze i stuka przy kręceniu .Nie mam zupełnie pojęcia o mechanice więc prosze o pomoc co to mogło wyciec?? Auto nie posiada wspomagania. Z góry dziękuję...
Sprawdzał kolega stan łożysk kolumny MacPhersona? Wydawało mi się że łożysko w McPhersonie będzie słychać przy kręceniu kierownicą…. dzięki za sugestię …ale jak to sprawdzić bez rozbierania połowy zawieszenia ?
Miałem ten sam problem w innym samochodzie. Jedzie prosto ale kiera krzywo po geo. Na geometrii była równo zablokowana. Okazało się że podczas ustawiania nie wjeżdżali kołami na te obrotowe talerzyki tylko normalnie sobie kręcili tak jak stoi opony prężyły. Potem poprawiali, już na oko "panie o ile krzywo" i kręcili na oko drążkami bez włączania maszyny....
po wyprostowaniu kierowcy auto jedzie prosto, równo 🙂 Dodano po 36 po wyprostowaniu kierowcy auto jedzie prosto, równo 🙂 zawsze po wymianie opon wykonuję zbieżność kół 🙂 Dodano po 7 Żadnych luzów, żadnego stukania w zawieszeniu, wszystko pasowało do czasu wymiany opon i zbieżności.
Jeżeli coś stuka podczas jazdy to na postoju ciężko wykryć. Należy zabrać samochód do mechanika gdzie się przeprowadza diagnostykę układu jezdnego (tak zwane "szarpaki") i dopiero na czymś takim coś może wyjść. Kiedyś kolega miał problem z Pug 1007 (takim maleństwem z drzwiami odsuwanymi), problemem były wyrobione gumy na samej górze sprężyn. Nie do...
Podobny efekt dźwiękowy dają zużyte końcówki drążka lub sworznie. Chyba kolega nie odróżnia dźwięku wydawanego przez gumę od dźwięku zużytej końcówki drążka czy sworznia. One raczej stukają i to w czasie jazdy a nie na postoju przy kręceniu kierownicą.
Witam, Jak w temacie. Samochód to uno fire 1.0, 97 rok. Pierwsza sprawa to przy skrecaniu kierownicą w lewo słychac stukania. Niby przegub, ale jak juz kierownica jest skrecona to nie słychac stuków (sa one tylko jak sie wykonuje skret kierownica). Druga sprawa to zmieniajac biegi z 1 na 2 i z 2 na 3 czuje luz jak puszczam sprzegło i daje gaz. przy...
Witam. Od kilku dni borykam się ze stukami w okolicy silnika TDCI. Jest to gdzieś z prawej strony (trudno określić dokładne miejsce). Silnik stuka tylko na biegu jałowym, po lekkim wciśnięciu sprzęgła. Co dziwne ruszanie kierownicą zmniejsza lub zwiększa siłę odgłosów. Obstawiam koło pasowe ale jestem ciekaw czy ktoś miał podobne przygody?
Witam. Dzisiaj jak jechałem coś stuknęło głośno z przodu, z prawej strony i zauważyłem, że mi samochód ściąga na prawo, sama kierownica luźno puszczona skręca w prawo. I teraz słychać ciągle stukanie, głośne stuki przy ruszaniu, przy skręcaniu i na nierównościach. Może ktoś wie co może być przyczyną tego, jakie elementy wymienić? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Tak dokręcone. Te śruby ostatnio odkręcałem 4 lata temu przy wymianie osłony. Nie mam pojęcia co się przestawia. Podczas jazdy i nagłego skręcania lub hamowania nic nie stuka, nic się nie przestawia. Magiel też nie ma luzów. Każdy najmniejszy ruch kierownicy jest przenoszony na koła.
Być może bo przy skręcaniu ostro w lewo czuje lekkie drżenie i stukanie w prawym kole.No i czasami jak jade tak z 40 km/h to lekko fajta kierownica w prawo i lewo.Ale zdarza się to b. rzadko. :P
Jak końcówki drążków kierowniczych były wymieniane to trzeba zbieżność ustawić. A jak opony wyglądają przednie? Są poschodkowane na bieżniku? Jakby takie poszarpane? To objaw złej zbieżności. A kierownica jest prosto do jazdy na wprost czy krzywo?
peugeot stukać stukać skoda stukać scenic
access filtrowanie formularz pompa kulka sterownik ducati
dolny wysiew zabezpieczenie falownika
Yamaha RX-V373 Intermittent Power and Display Issues Diagnostyka obrotomierza w motocyklach Kawasaki