Panewki to napewno nie są , wygląda mi to raczej na duży luz zaworu co zdarza się w silnikach z hydropo popychaczami które długo stoją nie odpalane . Czasami po kilku dziesięciu minutach pracy popychacz się odblokowywuje i przestaje stukać , a czasem potrzebna jest wymiana . W polonezie dzwigienki zaworowe są regulowane warto sprawdzić .
T4 2003 , 2.5 TDI , z powodu wytartej krzywki wacu pompy wymieniony wałek rozrządu i popychacz . Wymienione popychacze , olej i rozrząd . Silnik po zagrzaniu zaczyna stukać na biegu jałowym , są momenty że chwile nie stuka , w czasie jazdy nie stuka . Auto przyjechało na warsztat już ze stukającym silnikiem .Popychacz wacu pompy nie ma luzów w całym...
Pojeździłem trochę i pompa ucichła. Mam jeszcze do was jedno pytanie. Czy ta nieszczelność na zaworze w pompie mogła mieć wpływ na to że po wyłączeniu rozgrzanego silnika i ponownym jego uruchomieniu po kilkunastu sekundach zaczynał stukać popychacz?
Czasami dochodzą delikatne i ciche stuki, a czasami głośniejsze i momentami mega głośne Które nie ustępują nawet po rozgrzaniu? Popychacz zaworowy jak klepie to od początku tak samo, tzn. równomiernie. Równie dobrze mogą stukać panewki albo sworzeń w tłoku (ale to już skrajność). Jak będzie stukać to zobacz czy dzwiek jest z góry silnika. Jak tak to...
Popychacze zaworowe można sprawdzić na gorącym silniku wciskając popychacze gdy krzywka wału rozrządu jest w górze. Popychacz musi być twardy, nie miękki. Stukać mogą też wybite trzonki zaworów.
Autko ma juz kilka lat. Może stukać któryś popychacz lub wtrysk. A diagnostyka? Jaki jest kąt wtrysku?
Witam, mam problem z wariującym ciśnieniem oleju w Seat Ibiza 1,6 TDI CAYB 90 KM. Ciśnienie było słabe na starej pompie — 0,75 bar na zimnym, więc została wymieniona. Również pasek był wymieniany, czujnik ciśnienia również. Nagle motor dostał ciśnienia i zaczęły stukać popychacze, i moje pytanie: czy po wymianie popychaczy problem może ustąpić? Dodano...
Nagraj film i puść linka, posłuchamy. Stukać może wiele rzeczy, jeśli dochodzi to z głowicy to albo wtrysk albo popychacz hydrauliczny zaworów. Mogą też być wybite trzonki zaworów.
Pompa oleju pompuje dobre ciśnienie więc powiedzmy że odpada. Co znaczy że tłok był uszczerbiony ? Jak to uszczerbienie wyglądało ? Być może kiedyś urwał się pasek rozrządu i jest zgięty zawór który śię kleszczy lub jest uszkodzony popychacz i dlatego stuka ? Wtedy na nowym oleju na chwilę przestał ci stukać , jaki zalałeś olej ?
Witam, mam problem ze swoim Vw trasporterem z 92r. Z silnika dochodziło jakieś stukanie. Stwierdziłem, że to popychacze hydrauliczne zaworów, więc je wymieniałem. Po wymianie auto przez chwilę chodziło dobrze, jednak po chwili zaczęło dalej coś stukać, na pewno stukają popychacze, jednak są wszystkie wymienione i nowe, nie wiem co teraz robić. Proszę...
Panewki na korbowodach ok sprawdzałem.auto jechało może 5 km od odpalenia i zaczło okropnie stukać a po chwili straciło moc.po przyjechaniu do domu nie było kompresji na 2 pierwszych cylindrach. zgadzam się z tą uszczelką pod głowicą. tylko skąd ten stukot?? Ciśnienie oleju traciło się czasami na 5 sekund przy dużych prędkościach. Sprawdzę wieczorem...
jedna krzywka jest lekko podtarta ale mechanik powiedział (przy wymianie popychacza) ze zrobie na tym jeszcze kilkanascie tys km. Pozatym kolejny popychacz zaczyna stukać :cry: Dodam ze silnik nierownomiernie pracuje na wolnych obrotach dobiero po rozgrzaniu kiedy wyłączy sie ssanie, w czasie jazdy jest OK. a co do tłumnika to jak ja mam to sprawdzić??...
Popychacze maja nie stukać i tyle.
Sąsiad zawsze sam naprawiał swojego poloneza a miał ich kilka. Ostatniego na wielopunktowym wtrysku, który miał inny pasek rozrządu co się potem okazało chwilę po wymianie. Końcówki do układu kierowniczego zrobili dłuższe ale z początku nikt o tym nie wiedział i sąsiad w miejsce dłuższej wstawił krótszą. Wkręcił trzy zwoje i tak jeździł rok aż koło...
Witam.Ostatnio pisałem na forum w sprawie dość głośnego,metalicznego stukotu wydobywającego się z silnika.Stukot ten pojawił się ok 200km po wymianie oleju.Okazało się że olej był trefny i po pewnym czasie zrobił się jak woda.Olej wymieniłem na Castrol 10W40 i do wczoraj była cisza.Po przejechaniu ok 600-700km na tym oleju słyszę znów niepokojące dźwięki.Słychać...
Witam!mam podobny problem co kolega,tylko że posiadam silnik 1.6 8v. Kupiłem wczoraj samochód i po przejechaniu 70km. Zaczęło delikatnie stukać w silniku gdy puszczalem pedal gazu,lecz gdy dodałem tak więcej,to stukanie zniknęło i silnik pracował cichutko. Jaka moze to być przyczyna Panowie?skończył się popychacz czy to będą panewki?a moze coś innego?...
Silnik zaczął stukać niedawno, wygląda to tak ze na zimnym oleju stukanie nie jest tak donośne jak na rozgrzanym silniku. Wcześniej był dolany do oleju doktor a po wymianie oleju na czysty stukanie jak by jeszcze bardziej natężone. Poczałkowo myślałem ze to popychacz z racji możliwie słabego ciśnienia oleju. Po zmierzenia ciśnienia okazało sie ze jest...
Witam ! Przy mojej Astrze F 1,4 8V Coś zaczeło pikać stukać w głowicy , odkręciłem pokrywkę a tam dzwigienka zaworu złamana na dwie części , popychacz się rozpołowieł . Chodzi mi mianowicie o to , że na reszcie dzwigienek jest dosyć duży luz . Krzywki na wałku nie są mocno wylizane . Zamówiłem już komplet popychaczy i dzwigienek . Wie ktoś dlaczego...
Ewidentnie stuka popychacz. Ale to nie jest problem, jeżeli występuje sporadycznie.
Dlaczego coś stuka w silniku na popychaczach po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni, zaczęło coś stukać — co to jest? Proszę o pomoc. Dodano po 3 Jak coś, to jest silnik cross Loncin 200 cm³
Witam, Auto: Mondeo mk3 TDDI 90km 2001r. Zaświeciła się rano rezerwa, więc zatankowałem chyba jako pierwszy klient rano (czynne od 6) na stacji Bliska diesla do pełna. Po przejechaniu trasą jakieś 3-4 km zaczęły klepać, stukać popychacze zaworów. W pierwszym momencie krótko (około 10 sec) za chwilę cały czas stukały, auto drastycznie straciło moc, do...
czy nieszczelny stukający popychacz może doprowadzić do jakiś uszkodzeń, czy to tylko kwestia stuków, ewentualnie drobnego spadku mocy? Raczej poza stukami, żadnych poważniejszych skutków nie spowodują. czy możliwa jest wymiana samych kieliszków (jak się je wyciąga), czy trzeba wymieniać z tzw. "konikami"? Samoregulatory znajdują się pomiędzy wałkiem...
A silnik był płukany przed wymianą popychaczy?
Ja kupiłem komplet ślizgów, łańcuszek( tylko orginalny), napinacz plus koło zębate na wale korbowym ( sie zużywa). Puki co jeszcze nie zamontowałem bo nie mam kiedy. Sama wymiana napinacza podejrzewam ze nic nie da bo miały one bardzo krótki skok tego "dinksa " co sie wysuwa. Poza tym łańcuch, to taka bolączka tych opli.Dobra rada nie zostawiać auta...
Normalka. Te typy tak mają.
Nie prawda.Jeśli stukają to zaworki w popychaczach nie trzymają i opróżniają się z oleju.
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
Jak jesteś pedentem i dążysz do ideału to podnieś wałki i wymień wszystkie popychacze. Bedzie po problemie. Raz wydasz kase i spokuj . Wlejesz mase specyfików niewiadom czy pomogą .
Czy juz sie wyjanilo, skad te stuki?
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
stuka popychacz pompy próżniowej to standartowa usterka
Zmiana oleju na 5w40 stukały popychacze hydrauliczne
Stukot przypominający stukanie popychacza ? To 4 cylinder wada chłodzenia - wyciera się materiał . Jest to podobno wada fabryczna tych samochodów . Niestety nie wiem czy w nowszych modelach problem został wyeliminowany. Pozrawiam
Bo komputer tu nic nie pokaże. A jeszcze może być piston slap czyli tłok latający luźno w cylindrze. Popychacze weryfikuje się przez sprawdzenie ich po demontażu. Tak samo panewka miska w dół i szukanie luzu. Luźny tłok jak mocno stuka można zobaczyć przez świecę. Na mój słuch popychacz. Ale to tylko przypuszczenie a nie diagnoza.
Mam silnik 1,4 88km i u mnie jest tak, że jak odpalę go na zimnym silniku, to jest ok. Po chwili zaczyna klekotać. Myślałem, że może popychacze, bo stuka u góry ale wtedy powinno być odwrotnie.
Kolego na 99% stuka popychacz hydrauliczny,do wymiany kpl popychaczy
Zrobiłem tak jak napisałeś, przed pierwszym odpaleniem zrobiłem po 2 obroty wstecz. Silnik uruchomił się bez problemu ale stukały popychacze, po włączeniu się wentylatora wyłączyłem silnik i na zimnym zrobiłem wstępne napięcie. Praktycznie każdy zawór miał luz na mijance, ustawiłem luz na zero (czułem siłę popychacza) po czym wkręciłem 2 obroty. Po...
Nikt ci nie powie co stuka bo nie słyszał. Jak zmieniłeś rozrząd to nie wiem co tam stuka panewka, popychacze? Reszta diagnoza np testerem.
No więc chyba wszytko się wyjaśniło.Mechanik zdjął pokrywę i okazało się że wszystkie popychacze sa ok ale okazało się także jednak to one stukają i to nie tylko jeden popychacz stuka ale wszystkie a przyczyną takiego stanu rzeczy jest olej który jest tak rzadki że po rozgrzaniu robi się z niego woda.Olej jaki zalałem to mobil super s 10W40 diesel .Nigdy...
To stukanie w silniku? a może to po prostu hydrauliczny popychacz który potrafi wydawać takie dźwięki że nie wiadomo skąd to dochodzi. Popychacze te powinny umilknąć gdy napełni je olej.
Jak kontrolka od oleju świeci to wygląda że masz słabe ciśnienie albo za mało oleju. Najpierw zrób z tym porządek i zobacz czy nadal będą stukać popychacze. Jak nie będzie ciśnienia oleju to i nowe popychacze będą stukać a o zatarciu silnika nie wspomnę:)
Jak stukają popychacze, to szykuj walizkę pieniędzy, bo będzie drogo, bardzo drogo
Dobre, to znaczy jakie? Tylko poprosze realne zmierzone, a nie wartosć znalezioną w sieci. To raz. Dwa - popychacze wymienione wszystkie? Pozostaje jeszcze kwestia zatkanej magistrali olejowej do klawiatury, popularne w Fiatach. o wyregulowaniu całosci o wymianie popychaczy nie wspomnę.
Nie dopisałem że trzeba całe owężykowanie i okablowanie usunąc żeby nie przeszkadzało. Od góry. Koszt popychaczy to ok 450zł .
1. Zdejmij dekiel. 2. Zbadaj, czy nie ociera łańcuch o obudowę. 3. Sprawdź, czy jest kulka popychacza i w jakim jest stanie. 4. Skontroluj luzy łożyska wałka sprzęgła.
Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Te stukanie to popychacze.
48tys km i juz byla ingerencja w silnik.Widzialem goscia co mial przejechane 360 tys i nic nie robil przy silniku poza oczywiscie normalnymi czynnosciami eksploatacyjnymi ( tez silnik 1.4 ). Moze cos z rozrzadem tylko niekoniecznie z ustawieniem paska. Spotkalem sie z felernym walkiem rozrzadu. Ale ciezko cos ci poradzic tak na odleglosc.
Bez względu na przebieg samochód powinien być eksploatowany na takim oleju jaki zaleca producent. Na pewno olej mineralny do EcoTeca to zły pomysł. Jesteś pewien, że stuka popychacz, a nie panewka? Warto by zmierzyć ciśnienie oleju.
hmmm Na pewno tak jest, bo kiedyś zmieniałem uszczelkę pod głowicą i spec powiedział, że nie reguluje się popychaczy, że same regulują się. Stuka popychacz już chyba ze 1 rok. Da rade samemu to zrobić ?
Sławek12328 - prawdopodobnie jeden z popychaczy. Ale to i tak mechanik musi zweryfikować.
popychacz stukać stukać popychacz zaworów stukać popychacz wymienić
symetryczny przedwzmacniacz mikrofonowy bezpiecznik deska skoda elektryczny paralizator schemat
bateria niteo interfejs multidiag
VW Sharan I: Kompatybilność panelu nawiewu 7M3907040J OKI MC 883 nie pobiera papieru A3 z podajnika