Pacjent Polo 9n 2004 r (produkcja koniec 2003 r) przebieg 285 000 km. Silnik 1.4 TDi PD o oznaczeniu BAY. Silnik przy gwałtownym przyspieszaniu (pierwszy bieg do 4000 RPM) zaczął nagle stukać i przestał pracować na cylinder jak później okazało numer 2. Po zdjęciu głowicy skasowany tłok i trochę drobnych części grzybka zaworu wydechowego. Teraz pytanie...
Moim zdaniem stuka tłok. Wymiana rozrządu może nie jest bardzo skomplikowana ale śruba trzymająca koło pasowe jest dość mocno dokręcona i trzeba mieć mocny klucz pneumatyczny lub dorobić blokadę, (w kole są gwinty m8.)
Może stukać tłok.
I to jedz do mechanika jak najszybciej bo możliwe że rozłazi ci się rozrząd i stuka tłok w zawór. Całkiem możliwe też że ktoś skręcał rozrząd bez blokad i jeśli to jest problemem to będzie płacz i pusta kieszeń ...
Witam, Jak wiadomo silniki 1.4 16V od Volkswagena mają problemy ze stukaniem tłoków. Różnie to zwą, spotkałem się z określeniem "piston slap" oraz "kolbenkipper". Chodzi konkretnie o efekt przedstawiony na poniższym filmiku, charakterystyczny klekot niczym diesel: https://www.youtube.com/watch?v=JMa2FoV7... Jutro jadę oglądać Lupo z silnikiem 1.4 16V...
Na warsztat wpadła 2080 co kiedyś nabyłem razem z zbiornikiem. Po złożeniu coś stukało, okazało się iż tłok jest wybity na sworzniu i czeka go wymiana.
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
witam dziekuje za wszystkie podpowiedzi ale przyczyne juz znalazlem i naprawilem
Nie tylko 1 ale i 4 bo chyba ciurkiem leje na cylinder i Ci tłok wypali.
Wyszło na to, że to jednak stukanie tłoków na ciepło, a nie spalanie stukowe czy dzwonienie zaworów.[/code]
Co wy piszecie za głupoty, silnik benzynowy - napisane na samym początku a wy teorie o karbach na uszczelce i wystawaniu tłoków..
może gdzieś zakliszczone pierścienie na innym tłoku,albo pęknięty tłok dlatego stuka,trzeba wszystkie wyjąc i obejrzec dokładnie.
Wał jak wygląda, jaki luz, sworzeń? Jaki luz tłok-cylinder?
Problem występuje przy zjazdach z większych wzniesień. Podczas hamowania silnikiem na wolnych obrotach bez dodawania gazu słychać dziwne stuki. Im większe wzniesienie, im silnik ma trudniej wyhamować pojazd tym dźwięk wyraźniejszy. Sprawdziłem wariator, sprzęgło (mokre odśrodkowe), sprzęgło/łożysko kierunkowe, cały napęd dryfty wszystko jest dobrze....
Tłok potrafi stukać o cylinder, ale za mały przebieg.
Jednak to stukanie tłoków. Znalazłem dobrego magika od Fiatów i powiedział że widział auta, które zrobiły z tym ponad 300 tysięcy km. Powiedział żeby jeździć i obserwować, jak wkurza to radio głośniej, nie ma innej opcji. Tzn jest, ale koszt to ponad 1000 złotych - wsadzenie nowych tłoków.
Tam jest silnik chłodony powietrzem? Jeśli tak to nie ustawiona komora i tłok pewnie wali w głowicę.
Obawiam się, że to nie musi być zawór :( Ale możliwe, że się mylę. U mnie kiedyś ładnie zaczął stukać ... pęknięty tłok jak mechanior zapomniał założyć zabezpieczenia sworznia i ...tłok pękł. Czy stało się to "gwałtownie" czy juz od pewnego okresu czasu to narosło ?
Czy nowe głowice do Ursusa C-360, powiedzmy te z górnej półki, miał ktoś problem taki, że założył nowe i by zawory waliły w tłok? Jest w ogóle taka możliwość, że w nowiutkiej głowicy dopadną nowe zawory i stukają o tłok? Ja wymieniłem jedną głowicę na nową i coś mi się w pracy nie podoba, jakby walił zawór o tłok... Hmmm... Nie do końca jestem też w...
U mnie tak samo było Taki sam remont wszytko tak jak pisałeś i pewnie trzebabylo wymienić ten tłok i ewentualnie tuleje Wszyscy mówią ze to tłok na nawrotce stuka
Mieliśmy kiedyś przypadek przy silniku od bizona że pękły pierścienie i wydostały się przez uszczerbek w tłoku ponad tłok i stukało dlatego pytam.
Nom i tak ustawiłem po wymianie uszczelki pod głowicą i zawory stukają o tłok I tu był mój błąd bo nie zaznaczyłem se względem czego ustawiałem Jak zmienie i dam na 4v to po odpaleniu nic się nie stanie ?? zawory się nie pokrzywią ?
W ursusie C-360,C-355,4011 przed górnym punktem są jeszcze 2 znaki,służą one do ustawienia pompy wtryskowej tj.mniej więcej 5,5 mm przed GMP, jeżeli ktoś ustawi według tych znaków rozrząd tak zwaną mijankę to zawór będzie stukał po tłoku.
Nie zgodzę się z opinią, że pierścienie w tych silnikach pękają. Przejechałem ponad 40 tys. km i nie miałem ani razu takiego przypadku. Najwidoczniej masz silnik złożony na dobrych częściach. Silnik na 2 pierścieniach będzie mieć mniej mocy ale będzie jeździć. Powinno się przynajmniej przehonoać cylinder aby zrobić świeżą choinkę (szczególnie w wysokoobrotowych...
Silnik Deutz Fahr po zrobieniu całej góry stuka, moim zdaniem źle ustawiona komora spalania, tłok wali o głowicę. Co myślicie? Z góry dziękuję za informacje.
Witam wszystkich Mam taki problem moja primerka po dłuższym postoju w trakcie odpalania zrobiła mi niespodzianke mianowicie puścił hydraulik i przeskoczył rozrząd na ssącym, silnik odpalał ale stukał tłok po zaworze po paru odpaleniach przeskoczył znów i poszedł kolejny zawór po tym silnik zaniemówił zablokowało wałek i pościnało zęby na zębatce więc...
A diagnozy jak nie było, tak i nie ma;) Potrafisz odróżnić stukanie popychaczy od stukania tłoków w zawory? Od stuku panewek korbowodowych? Tak mniej więcej wiesz, gdzie stuka, czy tak ogólnie wszystko stuka? To stuk przerywany, z amplitudą jakąś? Jest jakaś przerwa czy wali cyklicznie?...Spociłem się, za dużo napisałem.:D Dlaczego nie dasz tego posłuchać...
to tłok może stukać w głowicę i dźwięk jest podobny do popychacza. Tobie chyba coś w głowę stuknęło, nad tłokiem jest jeszcze komora spalania. No chyba, że w tym modelu są tłoki z zasobnikami powietrza i płaska głowica, ktoś miał kaprys i takie wsadził.
Witam. Porzebuje dane dotyczące luzu zawodowego w Mercedesie 4140 V6 z 2000 roku. Strasznie stuka na jednym tłoku. Może ktoś coś. Z góry dziekuje
Odpalając go na na po-pych mógł przeskoczyć rozrząd , zawory spotkały się z tłokiem.
Przy tym przebiegu wszystko jest możliwe, Wybita główka korbowodu może powodować stukanie, aby to zdiagnozować musisz wyciągnąć tłok z korbowodem z tulei.
Zdejmij pokrywę o obejrzyj wałek oraz hydroregulatory czy tam się nic nie wytarło. Generalnie te silniki 105KM z serii BKC/BXE/BLS miały masę przypadłości i problemów. Równie dobrze może to być sworzeń w główce korbowodu albo w tłoku albo pęknięty wał korbowy.
Trudno powiedzieć, zrób jakieś zdjęcia. Może pierścienie, zostały uszkodzone przy wkładaniu tłoka? Piszesz że zgrałeś znaki przy górnym położeniu tłoka. Nie wiem jak jest w tym silniku, ale gdy zgramy znaki na wale i wałku rozrządu to, tłok nie znajduje się wtedy w górnym położeniu. Jaki to model silnika?
pan_dziobak napisał: Otóż, dokonałem kilku modyfikacji technicznych w silniku motoroweru chińskiej produkcji o kodzie 139FMB. Teraz silnik osiąga wyższe obroty i sprezyny nie nadązają zamykać zaworów i te stukają o tłok, co sie moze skończyć tragicznie nie tylko dla silnika ale i dla mnie. Mógłbyś wyjaśnić o co ci chodzi? W którym momencie sprężyny...
Ugięta korba, tłok do wymiany.
Diagnoza! panewki na 1 i 3 tłok, pierścienie olejowe. Auto sprzedane!
z 10 lat napewno. Próbowałem już przez drewienko stukać ale nie z całej siły i dalej nic.
Może być też uszczelka pod głowicą, trochę tym smierdzi... Proponuje sprawdzić olej czy nie ma wody i wodę czy nie ma oleju. Choć mogło przerwać tylko uszczelnienie komory spalania i wtedy nic tam nie będzie. W następnej kolejności pomiar ciśnienia sprężania, bo może walić przez tłok lub uszczelniacze zaworowe.
(at)bambus94 Pompy wyporowe, czyli zgodnie z nazwą, te co wypychają są stosowane, bo to są np. głębinowe, a wśród nich są i odśrodkowe i śrubowe. Sam miałem przed laty pompę tłokową która ciągnęła wodę z kilkunastu metrów, ale poza zaletami miała tę wadę, że była dość głośna (stukanie zaworów) i wolno tłoczyła (mały tłok/cylinder).
No zdalnie nikt nie zrobi ale chciałbym wiedzieć co to za przyczyna i co mogło paść . Ja myślę, że tłok się skrzywił i stuka w blok .
Bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Masz luz w układzie korbowotłokowym. Na tym cylindrze. Lub nie dobrany luz tłok głowica. Przez internet nie słychać stuku.
Czasami dochodzą delikatne i ciche stuki, a czasami głośniejsze i momentami mega głośne Które nie ustępują nawet po rozgrzaniu? Popychacz zaworowy jak klepie to od początku tak samo, tzn. równomiernie. Równie dobrze mogą stukać panewki albo sworzeń w tłoku (ale to już skrajność). Jak będzie stukać to zobacz czy dzwiek jest z góry silnika. Jak tak to...
Wczoraj byłem u magika, który powiedział, że daje sobie uciąć rękę przy łokciu, że to zatarty tłok i że w tym silniku E270 zazwyczaj 3 tłok się zaciera. Czy ktoś słyszał taką teorię?
Czy w r-ce jest taki sam siłownik podnoszenia kabiny jak w 4-ce?Bo jeśli tak to w pozycji opuszczonej kabiny siłownik a raczej tłoczysko pływa w poszerzonej części cylindra nie dotykając jego ścianek.Więc opór tylko w przypadku takiego siłownika może stwarzać tuleja prowadząca tłok,a ewentualne stukanie może pochodzić również od tulejek łączących siłownik...
Tzn silnik zaczął pracować tak jakby na 3 świece strasznie nie równo i szarpało nim. po zgaszeniu już nie można było go odpalić <tzn po pewnym obrocie silnik stukał tak jakby zapłon był zanim tłok dotarł do GMP>. Świece nie są takie jak przy prawidłowo pracującym silniku tzn były lekko czarne.
Korbowód, tłok w cylindrze, któryś zawór (pęknięta sprężyna, źle wyregulowany, źle ustawiony EVB) sprężarka, rozrząd - to przychodzi mi do głowy.
Remont silnika był robiony ponieważ urwał się zawór,i tłok wbił go w głowice.Głowice kupiłem,cała zrobiona została,tłok zmieniony,panewki i pierścienie nowe..chodzi ogólnie idealnie,ale stuka..
No raczej paliwo mi się nie wraca kolego Popuściłem wtryskiwacze na każdym zrobiło się mokro od paliwa tylko że z lekkimi bąbelkami przez chwilę jak by coś zaczeło stukać w silniku na jeden tłok ale nic się nie stało odpowietrzałem aż aku padł to chyba trochę za długo bezpieczniki w porządku przekażnik raczej też oraz zawór bo dają paliwo na wtryskiwacze
Jesteś pewien że nie stuka sworzeń na tłoku lub wtrysk ? Dodano po 12 Po następne jak przerwy na zaworach tam są przecież płytki
1. Może ktoś podpowie dlaczego nie wyświetla mi wartości bloku pomiarowego 013 ( korekty paliwowe) w Audi A3 8PA SPORTBACK 1.6 102 km? Bo to benzyna, nie diesel. Regulacja prędkości cylindrów na biegu jałowym odbywa się poprzez regulację KWZ, nie ilość paliwa. 2. Blok pomiarowy 026 ( napięcie na cylindrach) Wydaje mi się,że mam za duże rozbieżności...
Nie wiem, czy tak można sprawdzić luz na korbie, ale ruszam magneto i jest spory luz, zanim ruszy się tłok. Łożysko pod sprzęgłem ma też luz, zamówiłem łożysko, zobaczę, jak będzie na nowym.
Przytarty pierwszy tłok ponoć częsty przypadek w tych silników. Można zamknąć.
Zależy ile materiału zeszło podczas planowania głowicy. Może faktycznie podwójna uszczelka coś poradzi. Wszystkie tłoki kolidują? Królu złoty, jakie to ma znaczenie, skoro tłok bije bezpośrednio w głowicę, nie w zawory? Należy oddalić głowicę np. poprzez podwójną uszczelkę. Może złożono bez uszczelki? Może stuki w zawory z powodu niezsynchronizowania...
Wiem o tym że tłok u góry zawsze jest węższy, co wcale nie znaczy że ma tłuc o cylinder, przecież jak tłok stuka jak ruszam go ręką to podczas pracy będzie, dosłownie nap........ał :D , kiedyś miałem podobnie w zaciachanym oplu benzyniaku, też oleju brał nie wiele, ale w nim stukało, przy okazji zdjęcia głowicy i przełożeniu tłoków z silnika pod płotem...
Tłok ma przesunięty otwór na sworzeń tłokowy względem osi symetrii tłoka. Kierunek przesunięcia ma być przeciwny do obrotów silnika. co by nie było ale racji nie miał , ponieważ jak założyłem go tak jak mi kazał było słychać stuki i wałek rozrządu o coś stukał juz nie pamiętam dokładnie o co Stukał odwrotnie założony korbowód a nie tłok. Znak na tłoku...
Przepraszam ze tutaj piszę ale nowego wątku nie mogę zrobić. Witam. Mam taki problem, ponieważ kupiłem renault clio 1.5DCI z uszkodzonym silnikiem stuki z silnika i i trochę kopci na czarno. No to zabrałem się za rozbieranie myślałem ze będą to panewki albo zawór. Sciągłem miskę panewki są ok sprawdziłem tylko korbowodowe. No to myślę pewnie zawór,...
Na plaku nie ruszył tylko się podusił moment ale nie zaskoczył. Jak sprawdzić rozrząd i to drugie? Czyli pompy nie ma w baku? Nie ma co otwierać. To jest silnik Isuzu 17DTH jak dobrze pamiętam. Dodano po 7 Aaa, jeszcze jedno. Obwód oznaczony w książce jako pompa paliwa czyli bezpiecznik nr 24 (15A) idzie do baku paliwa poprzez przekaźnik nr 13. Czy...
Regulator ciśnienia masz na pompie wtryskowej. To jest ta pompa zapięta z rozrządem. Ma z jednej strony koło a z drugiej strony jest właśnie ten regulator ciśnienia. Czy nie ma przypadkiem stukania zaworów ew tłoków o zawory? Nie jest zerwany klin na rozrządzie ?
Witam, posiadam Hyundaia Santa Fe 2.0 CRDi 113 km. Otóż przychodzę z problemem. Jechałem sobie spokojnie na stację, aż nagle przy delikatnym przyspieszaniu (normalna miejska jazda, nie żadne piłowanie) coś jakby strzeliło i zaczęło bardzo głośno stukać. Taki odgłos, jakby się tłok z zaworem spotykał, no naprawdę głośne pukanie. Auto pracuje normalnie...
Siemanko jestem tu nowy, ale trochę zdrowia straciłem na WSK-ach. Co do stukania i hamowania silnika miałem tak samo w WSK 175 po wymianie tłoka zaczął stukać, po zdjęciu głowicy okazało się że tłok uderzał o denko głowic.Porównując stary tłok z nowym okazało się że nowy tłok miał otwór na sworzeń wywiercony niżej niż ten stary o parę dziesiętne mm....
Podobnemu to nie, bo mój "puk" był cichy, ale miałem "na oko" 1,5 mm luźną sztycę amortyzatora od tłoka? Najlepiej, nie, "najsłyszalniej" pukało na równej drodze, tam gdzie ruch tłoka zawierał się w kilku milimetrach. U mnie też to nie jest strasznie głośne, "zwykli" pasażerowie nie zauważyliby nawet ;) Ja jestem dość mocno wyczulony na takie stukania...
Pomiar kompresji trochę rozjaśni sprawę. Wyglądało by na luźny tłok. Detonacje miałbyś na każdym garnku.
Jeżeli na jednym cylindrze masz 10 a na reszcie po 14 to masz najprawdopodobniej uszkodzony/wypalony zawór przez gaz, albo się ukruszył/podparł i wali w tłok skoro tak coś stuka. Ewentualnie niech sprawdzą jeszcze ciśnienie z próbą olejową. Ale co by nie wyszło to głowica do demontażu. Skoro przestało stukać a ciśnienie dalej jest 10 (no bo jakim cudem...
Sęk w tym ze nie mam manometru, sugerujesz dziurę w tłoku? poldek ma moc i ciągnie, tylko strasznie głośno pracuje.
Pierwsze co zrobię to zaleję lepsze paliwo. A tak mnie zastanawia czy mały luz na korbowodzie może powodować że stuka, bo jednak teraz większa siła działa na tłok? Co powinienem zrobić ostatecznie? Wrzucić seryjną głowice?
Maniek tłoki wystają ponad głowicę, a Ty składasz licząc, że nie będzie stukał? Ślad jest na głowicy więc cudów nie ma tłok w nią wali cóż innego. Wiesz ile wystają ponad tuleję wiec je wyjmuj i staczaj.
Kiedy robiłeś remont? Jak z ciśnieniem oleju. Mogło obrócić panewkę na wale. Nic dziwnego że bez paliwa nie stuka.
Gdzieś napisałeś że na tłoku były odznaczone zawory, to jest przyczyna stukania.
musisz określić skąd dochodzą stuki a nie od razu zdejmować głowicę, stukać przy obrotach może bardzo wiele elementów, panewka, tłok na sworzniu, nawet zawór w głowicy się przycierać, pompa paliwowa moim zdaniem mało prawdopodobne, ewentualnie w skrzyni pośredniej pompka wspomagająca podnośnik o ile jest (a dokładniej jej napęd ) przyczyn może być wiele....
kurcze hehe rozebrałem dzisiaj silnik. i pierścień się starł. założyłem na próbę stary cylinder bo znalazłem pierścionki do 50. i działa. stukanie ustało. w poniedziałek kupię nowy tłok założę i ma jeździć. Dodano po 2 nie sądziłem że pierścień może narobić tyle hałasu. tłok ma minimalny luz w cylindrze. więc albo to tłok albo pierścień...
Witam Okazało sie ze wlasciciel nie dbał o olej bo zamek od maski byl zepsuty dluzszy czas a silnik brał olej (pierscienie) i obrocilo panewke. Odgłos z filmiku to tłok uderzajacy od zawór
Mam do "naprawy" pilarkę Solo 651. W zeszłym roku po raz pierwszy do niej zaglądałem, bo coś stuka w silniku. Po zdjęciu cylindra okazało się, że tłok jest niemal na żyletkę starty jedną stroną (ale cylinder prawie ideał :?: ). W środku pełno mułu aluminiowego.Karter wymyty, wypłukany, ok. I teraz pytanie skąd wziąć tłok. Nowy kosztuje coś ponad 3stówki,...
Witam. Z tego co przeczytałem powodem stukania i ukręcenia wału była luźna panewka , obracając się zdeformowała gniazdo podpory i dlatego trzeba było je przeszlifować i dorobić panewkę - czy tak? Wobec tego czy obecne stukanie jest podobne do poprzedniego? Czy panewka zostało dorobiona poprawnie? Czy blok ( bo zrozumiałem ,że wał korbowy nówka) sprawdzany...
wał jest dobrze, ustawiając na magneto na pozycji "T" tłok jest w GMP, zastanawiam się czy od uderzenie w tłok zawór się nie zepsuł.
Witam Auto mam od 2 tygodni . Problem jest taki że po zakupie odpalało od pierwszego , postanowiłem wymienić olej na 5w40 bo był jakiś słaby 10w40 I i po 2 dniach od wymiany na zimnym załapie i zgaśnie za drugim razem pali od strzała na gorącym też idealnie Silnik ma objawy "piston slap" (stukanie tłoków) ale nie bierze oleju , ten dzwiek jest czesty...
hej. poszła uszczelka pod głowica między 2 a 3 tłokiem...
Pewnie tłok źle włożony ale niech się wypowiedzą mechanicy.
siema albo zawory albo tłoki , niektóre wejsje silików 1,1 były wyposarzone w tłoki bez tgz teflonowej wkładki dlatego mogą popukiwać, przerabiam to na codzien wiem domyślam sie ze o to Ci chodzi . Następny pukający tłok. Dosłownie tłok. Albo tłumok, nie wiem, późno jest.
Bez ściągania głowicy to chyba trudno będzie tylko specjalistyczna chemia w grę wchodzi (bezpieczna dla tłoków i reszty mechanizmów).
Witam. Potrzebuję pomocy przy dobraniu odpowiedniego silnika. Mam I30 z 2010r. 109 kM, niestety coś zaczęło mocno stukać i spadło ciśnienie na 4 tłoku. Mechanik mówi o uszkodzeniu tłoka i naprawie głowicy, koszt ok 2000 zł. Mam możliwość zakupu silnika 1,4 100 kM z 2017r, z przebiegiem 23 000 km, proszę o opinię czy te silniki będą pasowały na zamianę,...
Może być przytarty bądz jajowaty sworzeń tłokowy i w jednym położeniu nie chce się obracać(siedzi ciasno),a w innym jest luzny i stąd to stukanie.No i wtedy czasami tłok nie jest smarowany.
Problem rozwiązany olej za gesty i popychacze za bardzo nabijało i zawory spotykały się z jednym tłokiem.
Hehhh a tak sobie zapytam jak się w tym cienkim przestawia zapłon ?? Do autora Kolego coś ściemniasz. Albo wali w dolot albo w rure. Nic nie piszesz jak było przed remontem też stukały popychacze?? Walił w dolot i w wydech?? Tak na moje oko to przestawiłeś rozrząd na łańcuszku i dlatego ci stuka teraz w silniku. Tłok ściga zawory stąd stuki. fazy rozrządu...
Ja kolegi nie chce martwić ale na moje ucho to panewka i to nie stuka tylko napi....Jak cichnie to znaczy że jedna na drugą nachodzi a to jeszcze gorzej bo zeszlifuje wał i nie będzie co remontować.Po wcześniejszych postach był jeszcze możliwy tłok ale po filmiku stawiam na panewkę.
Pęknięty tłok, uszkodzony lifter, zawór... . Obawiam się że nikt Ci ze 100% pewnością nie powie co to może stukać, tym bardziej na odległość.
Hmnn kolego amerykańscy badacze flory i fałny morskiej chcieli zbadać jak się ma populacja wielorybów. Łowili je, mierzyli, zapisywali pomiary, po czym wypuszczali zpowrotem do morza. Pewnego dnia złowili okaz mierzą i jakież ich zdumienie... Od głowy do ogona wieloryb ma 14 metrów a od ogona do głowy tylko 13 metrów. Mierzą i mierzą i oczom swoim...
Witam, Postanowiłem założyć ten temat dlatego, że mam problem z moja sześćdziesiątką. Gdy ją zapale słychać stuki pochodzące od silnika, a gdy położę rękę na 3 i 4 pokrywie to czuć takie pukanie. Na 1 i 2 tego zjawiska nie ma. Nie wiem w czym tkwi problem. Zawory wyregulowałem 0,2 ssący, 0,3 wydechowy. Zastanawiam się czy to możliwe żeby zawór uderzał...
Więc gdyby była to panewka na wale to było by słychać stukot na środku silnika. Szybko się zagrzał bo może wypaliło uszczelkę pod głowicą. stuka po prawej bo może pękł tłok (w tym silniku jeszcze nie widziałem ale nie mówie że to nie możliwe). Tak czy inaczej radze nie odpalać silnika już więcej bez diagnozy co się stało. I czy można dojechac do mechanika...
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
Stuki dochodzą w okolicy 1 i 2 tłok, nad pokrywą zaworów .A może to być rozrząd ( wypracowany łańcuszek który stuka o obudowę). Co do popychaczy to pomierzyłem wysokość i wszystkie są identyczne .
Witam. Potrzebuję porady, dotyczącej lanosa 1.6 16V, otóż podczas jazdy zaczęło coś odczuwalnie stukać w silniku, po zdjęciu głowicy okazało się, że pękł tłok. Teraz mam pytanie, może przez to, może nie, że silnik stał 2 lata nieodpalany, gładź cylindrów jest trochę matowa, i chciałem zrobić szlif cylindrów 0,25 lub 0,50, ale zanim podejmę się tej roboty,...
Tuleja jest gruba bez problemu ją wybijesz od dołu przez drewno a jak nie to prętem .Stukać może panewka jak oleju było mało.Po zdjęciu miski będziesz miał okazję sprawdzić ich stan.Jedyna trudność to sworzeń tłoka by zamontować nowy musisz podgrzać tłok.
Winna była uszczelka pod głowicą :| przepuszczała ciśnienie z trzeciego cylindra do układu chłodzenia. Po jakimś czasie podczas jazdy usłyszałem co raz głośniejsze stuki pod maską aż zaczęło tak stukać, że dał bym sobie rękę odciąć, że stuka tak jeden tłok o połamany zawór :D Decyzja była szybka ściągam głowicę... no i okazało się, że uszczelka pod...
A może tłok uderza o głowicę??? A w ogóle jak można jezdzić na motorku gdy coś stuka? Niektórzy potrafią...
Mogło to być cokolwiek co złomiarz wrzucił do silnika, siedziało sobie w komorze tłoka dlatego nic nie stukało. Albo zostało zmielone na proch albo leży w katalizatorze i się śmieje ;)
Pierścienie mogą być powodem stuków jeśli np. są "zapieczone". Wtedy tłok nie ma właściwego "prowadzenia" i zaczyna stukać o ścianki cylindra. Ale wtedy silnikowi znacznie spada moc. Wszystko to i tak prowadzi w najmniejszym stopniu do demontażu cylindra i przynajmniej sprawdzeniu na "macanego" luzów całego układu tłokowo-korbowego i możliwa taka robota...
A więc wysyłam filmik z ciśnieniem oleju na wolnych obrotach (to klekotanie z lewej to kompresor sprężarki na chwilę obecną nie zależy mi na niej :P ) https://www.youtube.com/watch?v=UZ05Bk9V... i na lekko rozgrzanym silniku https://www.youtube.com/watch?v=WzxW54lm... Dodano po 45 Pytanie czy jest możliwe, że zbyt duże ciśnienie tak mocno wypełnia popychacze...
Sprawdz czy odpowiada to połozeniu któregoś tłoka w górnym położeniu. Możliwe że coś wpadło do silnika i wbiło się do tłoka lub z jakiegoś powodu tłok wali o zawór ale to sprawdzisz bez problemu.
Chce do mojego simsona zmienić tłok i pierścienie ponieważ przy większych obrotach słychać jak pierścienie stukają, nie wiem czy mógłbym kupić przy okazji większy cylinder mianowicie 60cm3? A i jeszcze jedno czy od większego cylindru wał nie padnie?
Witam. Mam otóż taki problem moja Yamaha jak odpaliła zaczęła mocno stukać po jednej stronie cylindra myślałem że to tłok wyjąłemąłem silnik z ramy i odkręciłem pierwszą pokrywę głowicy i zobaczyłem tam pęknięty wałek rozrządu i tu mamy winowajce ! Ale przed całą akcją byłem u mechanika i zmierzył mi ciśnienie na cylindrach i na jednym wykazało 4 a...
tłok hydrauliczny pęknięty tłok wymiar tłok
nawigacja bezpiecznik środkowy panel liczba mrugnięć
instrukcja obsługi amica fuser kyocera
Tryb serwisowy zmywarki Electrolux ESL6532LO: instrukcje i diagnostyka Polaryzacja w zasilaczu 12V do halogenów: czy jest istotna?