Łączniki stabilizatora na początek obadaj.
Nic się nie stało - system widział sygnał ruchu na jednym kole a na innych nie, co interpretował jako usterkę.
Jeżeli stuka również na postoju przy małych szybkich ruchach kierownicą to tak.
Nie pomyślałbym że klocki mogą taki hałas wydawać Mogą i do można w łatwy sposób sprawdzić. Otóż, ruszasz do przodu, aby tylko auto ruszyło z miejsca i hamujesz gwałtownie (wystarczy metr ;) ), następnie wsteczny, wprawiasz auto/koła w ruch i znów gwałtownie hamujesz - powinieneś słyszeć charakterystyczny stuk (jeśli to to)...
Powedz czy nie ścina Ci opon z przodu
I co to było? Pewnie któryś z tych elementów nawalił. Jest ich tam trochę. https://allegro.pl/oferta/wahacze-zestaw...
Po sprawdzeniu okazało się , że upalił się przewód neutralny za licznikiem na klatce schodowej. ( Prawdopodobnie był źle dokręcony). Moje pytanie brzmi. Skąd wzięło się 400 V w gniazdkach. Napiecie 400 V prawdopodobnie wzięło się z tego że sygnały które wysyłała instalacja zostały zignorowane. Można to przyrównać do stukającego zawieszenia w samochodzie....
Witam --to jest stuk tłoczyska pochodzący z wewnątrz amortyzatora- dla pewności trzeba sprawdzić obsadzenie z karoserią i zawieszeniem czy nie rozkręcone lub wybite tuleje metalowo- gumowe jak wszystko dobrze można jeździć tylko komfort nie taki ( wjechać na stację diagnostyczną i z kontrolować sprawność amortyzatorów )
Obstawiam drążki stabilizatora.
Możliwe że stuka amortyzator wewnątrz (będzie tłumił jak należy ale bywa że przy tym stuka) jak i możliwe że jest luz w maglownicy.
Dolna końcóweczka wachacza.
Luzy na wahaczach wydają przeróżne dźwięki wszystko zależy od działających sił na zawieszenie (kierunek).
Łączniki stabilizatora, bądź sworzeń wahacza. Górne mocowania Mcphersona też warto by obejrzeć.
Bardzo często w tego typu zawieszeniu stukała tulejka amortyzatora , ta dolna która jest w wahaczu. Wyrobieniu ulegała także śruba , czasami nawet więcej jak tuleja. Więc luz sumaryczny i stuki mogą z ta pochodzić.
Witam mam problem z astrą h 2004 1.7 101km przy wlączonej klimatyzacij jadąc np na 2 i hamując stuka mi coś w zawieszeniu/silniku A gdy wyłącze nic nie stuka
Jedź na szarpaki to Ci znajdą.
Mam problem z R. Meganą Coupe. Od jakiegos czasu coś stuka mi w zawieszeniu, byłem na szarpakach i nic nie widać, nie ma luzów a stuka dalej. Fachowiec stwierdził , że to jest maglownica ale to stuka i z przodu i z tyłu. Czy to nie moga byc amortyzatory ?
Dziękuje za odpowiedz. Wydech rura siedzi na sztywno , osłony też - szarpałem i nic nie stukało. Zawieszenie jest prościutkie- belka , amortyzator i sprężyna - żadnych łączników . Mocowanie amortyzatora też sprawdziłem, na dole śruba zwykła u góry śruba z nakrętką plus gumowe odboje. Odboje w dobrym stanie nie popękane. Nie mam już siły....może jeszcze...
Stuka o nabiegunnik ...za dużo czadu ;) PS: zobacz czy zawieszenie dolne nie puściło
Witam Od pewnego czasu bardzo głośno słychać przednie zawieszenie w Unie, każdą nie równość bardzo dobrze słychać. Podejrzewam ,że są to amortyzatory lecz zastanawia mnie dźwięk który się wydobywa z pod moich nóg, dźwięk podobny jest do stukania jakiejś kulki. Przy wchodzeniu w zakręty z byt dużą prędkością delikatnie stuka. Myślałem może , że mam luzy...
Udało się rozwiązać problem ? Gdyż u mnie w Astrze 1.6 105km występuję ten sam problem (przy przyśpieszaniu przy około 15km/h coś stuknie w okolicy skrzynie) i zastaniawiam się czym to może być spowodowane
Jest okej, robił zawieszenie nie stuka nie puka nie ma luzów stuka inny element, tylko nie stwierdzono jaki.
Być może Ci przenosi to stukanie i Ci się wydaje - w omegach stukają przeważnie łączniki lub obsady stabilizatora. Pzdr.
Czy udało się zdiagnozować problem?
Luz występuje bo przy podniesionym aucie poduszka nie siedzi w gnieździe tylko wisi na górnym "kapslu". Odkręć kapselek i obejrzyj poduszki, sprawdź czy nie mają luzu na łożyskach, a jak coś stuka to polecam przejrzeć całe zawieszenie.
Sprawdź poduszki górnego mocowania amortyzatorów.
Do początkujących zdecydowanie albo nawet kosz.
Chłopaki, słyszycie jak stuka? Bo ja nie....
Kolego. Wydajesz kasę na bzdurne szukanie dziury w całym! To tak jak mówić o smaku ciasta gdy Ono jest jeszcze w piekarniku! Kompletne durnoctwo! Wybacz, ale jak czytam o takich pseudo naprawach - gdzie ludzie wymieniają pół wozu tylko po to by w efekcie końcowym znaleźć usterkę za 50zł to mnie szlak trafia. Wiesz czego Ci brakuje? Rozsądku i logiki!...
Łożysko nie stuka.
Klocki Ci stukały??? Jak???
Samo przestało stukać.
Jak na początku tego roku samochód był u mechanika to mechanik mówił, że będą poduszki od amortyzatorów do wymiany bo widać, że są lekko pełen wtedy z boku także może to też jest powód stukania. Czytałem na forum golfa i jakiś gość miał podobny problem i gdzieś w jakimś ASO na stacji diagnostycznej i mu wykryli poduszki amortyzatora a jakoś ogólnie...
Może po prostu przegub stuka ale powinien być to metaliczny dźwięk, a przy okazji sprawdź sobie zawieszenie przednie i również zawieszenie silnika.
Nie mam gazu, to coś stuka w zawieszeniu, w poniedziałek podjadę na kontrole zawieszenia i kontrole geometrii czy nie ma luzów itp.
Problem to stukanie wewnątrz HDD (Seagate Barracuda 7200.12 1TB), które powoduje zawieszenie się systemu. O dziwo wystarczy trochę w niego popukać i wszystko wraca do normy. Po losowym czasie problem powraca. Czasami wszystko jest w porządku przez kilka godzin czasami sypie się co 10 min. Dysk ma około 5lat. Problem występuje od 2-3tygodni. Dorzucam...
prawda jest taka, że przegub zewnętrzny stuka przy skręcaniu i zazwyczaj jest tak, że jeśli skręcamy w lewo to stuka przegub zewnętrzny prawy i odwrotnie, przegub wewnętrzny stuka podczas jazdy na wprost ale w tym przypadku to nie będzie wina przegubów, wewnętrzny przegub napędowy nie stuka podczas jazdy na luzie tylko na biegu więc pozostaje kwestia...
-sworznie lewy i prawy 140zł -końcówka 60zł -zbieżność 100zł Wymiana sworzni to z tego najmniej roboty, więc trochę dziwna wycena. Po naprawie należy skontrolować kąty pochylenia kół w razie potrzeby wyregulować, potem zbieżność. nic nie stuka w samochodzie podczas jazdy Stukają zazwyczaj tylko najmniej istotne elementy zawieszenia, np stabilizator,...
Stuka przy szybkich ruchach lewo prawo na postoju czy podczas jazdy. Wał jest dzielony. Na frezach może stukać. Na krzyżakach. Najlepiej jak byś nagrał ten dźwięk na filmiku.
Audi A4 98r 200000Km przebiegu ..mam problem z zawieszeniem bo cos zaczeło stukac z przodu w zawieszeniu napewno jakis wahacz Czy trzeba wymieniac je wszystkie czy wystarczy ten który stuka Czy nie da sie jakos ich zregenerowac a jak wymieniac to na jakiej firmy najlepiej ??
Ok więc dzisiaj sprawdziłem piasty według mnie są w stanie idealnym, brak oznak brudu rdzy itp. luzu na łożyskach również nie wyczułem. Nie chciałbym wymieniać części bezpodstawnie, gdzie dalej szukać? Kolega pisał wcześniej o przegubach wewnętrznych i półosiach, jakie mogą być oznaki ich zużycia? (nic nie puka i nie stuka w zawieszeniu)
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
Falowanie to pewnie nieszczelności, silniczek krokowy, świece, itp. a stukanie przy ruszaniu to luz w zawieszeniu, poduszka,
Zbytnio tutaj zawieszenie się nie różni od G II. Tam jest tylko po jednym wahaczu na stronę. Sprawdzić ich tuleje - szczególnie te tylne w przednich wahaczach. Sprawdzić końcówki drążka stabilizacyjnego i gumki które trzymają go do wózka. Sprawdzić łożyska obsady amortyzatora. Toledo 2 czy Golf 4 Variant to to samo zawieszenie (może inne sprężyny) ale...
Strzelic to sobie mozna, w stope. Wez wjedz na kanal i popatrz co stuka. Uwies sie, szarp, krec kolami, bujaj autem, powinno wyjsc. A jak nie masz kanalu to 1sza lepsza stacja diagnostyczna i ci powiedza. Co jak co, ale stukanie zawieszenia troche trudno zdiagnozowac telepatycznie za pomoca forum ;)
Jak wymienione łączniki stabilizatorów lub inne skrętne elementy zawieszenia, to normalne zjawisko. Nie pleć bzdur, po takim serwisie ma być od razu cisza Wcale niekoniecznie. Poczekajmy, a przestanie. Wymieniam elementy zawieszenia i doskonale wiem z doświadczenia, jakie są objawy ciasnych gum na łącznikach ruchomych elementów zawieszenia.
Stukac moze bardzo wiele elementow. Na forum nikt ci tego nie zdiagnozuje. Jesli w zawieszeniu przednim jest wszystko ok to sprawdz zawieszenie kabiny oraz silownik podnoszenia kabiny.
No to teraz nic nie zrobisz jeśli nie uderza agregat o coś albo rurki to w środku zawieszenie silnika powoduje stukanie. Poziomowani nie ma znaczenia.
Jak jest luz to będzie stukać. Do sprawdzenia całe zawieszenie i będzie jasne.
Hehe, czyli to normalne ze cewka stuka i zawieszenie górne puka jak głosnik jest bez obudowy ?
zawiesić stukać stukać przedni zawiesić stukać tylny zawiesić
mistral parametry ekspres krups konserwacja focus kostka
sterownik solarów hewalexbo podnośnik samochodowy
Jak połączyć wyrwane kable wentylatora w Oplu Astra G 1.7 DTI Czarny dym z Diesla przy przyspieszaniu: przyczyny i rozwiązania