Witam. Posiadam Fiata Cinquecento 704ccm 1997r. W aucie 2/3 miesiące temu zmieniałem silnik z powodu uszkodzenia pierścieni tłokowych. Zamontowałem silnik 704ccm z roku 1993 z przebiegiem 88tyś km. Kosztował mnie 300zł, przywiózł go gość z Zawiercia, miał być w 100% sprawny. Od razu po odpaleniu zaczął stukać, po kilku minutach mu przeszło i pracował...
He,he - interesujące. Mam A3 8P poliftingowy - ale diesel 1,6 Mam (miewam) podobny problem. Też jak silnik zimny, ale tylko przy temperaturach bliskich zero stopni i poniżej. Nie są to jednak ciągłe stuki, ale raczej takie pojedyncze, niezbyt mocne uderzenia. Jakby koszyk łożyska się rozsypał. Nie jest to jednak ciągłe, tylko jak napisałem pojedyncze...
Łożysko kompresora klimatyzacji lub alternatora. Demontaż paska PK i będzie odpowiedź.
Nie mów nigdy nigdy! A jednak przyczyną stuków był przestawiony zapłon.Przyczyną było rozerwanie na kawałki we wcześniejszym okresie paska napędu alternatora.Pozostałości paska dostały się pod pokrywę rozrządu co spowodowało przestawienie zapłonu o ząbek.Miałem szczęście że tylko o jeden bo wszystkie zawory ocalały.Temat uważam za zamknięty, a osobom...
witam ponownie. znalazłem alternator , są tam dwa przewody ,jeden gruby czerwony przykręcony nakrętką, zapewne od akumulatora. Drugi zaś cieniutki i zakończony wtyczką , choć wtyczka jest przystosowana na dwa przewody - wychodzi z niej tylko jeden (biały) i tu zaczyna się czary mary: załączam stacyjkę- po 4 s. gasną wszystkie kontrolki prócz STOP i...
Sprawdź sprzęgiełko na kole alternatora.
witam mam problem od dluzszego czasu i juz nie wiem co robic mam drgania silnika i stuki z niego po zalaczeniu klimy stuki sa wieksze mam nowe kolo alternatora napinacz wymienilem pół roku temu na swaga i nie wiem co dalej robic dodam jeszcze ze na srubie napinacza sa widoczne drgania Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia",...
Zbuduj sobie prymitywny stetoskop, dwie rurki połączone elastycznym wężykiem. Jeden koniec do ucha a drugim tykać w różne miejsca silnika. Ja w ten sposób znalazłem "ćwierkające" łożysko w alternatorze, a najpierw też poszedł do wymiany pasek a następnie napinacz paska. Ty możesz mieć utrudnione zadanie z ustaleniem miejsca skąd dochodzą stuki z uwagi...
Te klekotanie to na 90% koło dwumasowe osprzętu (na wale - napędzające alternator, klimę itd). - Rozleciała się w nim masa spajająca 2 metalowe koła i teraz klekota. Pewnie przy dodawaniu gazu słychać to mocniej. Stuk przypomina mi natomiast odłączanie lub załączanie zaworu EGR - ale tego nie jestem pewien.
Bardzo proszę o pomoc bo nie chcę wymieniać połowy samochodu. Otóż kupiłam 3 miesiące temu 6-letnie Punto II FL silnik 1,2l. Od początku na wybojach coś piszczy w prawym przednim kole. Jak jadę szybko to nie piszczy tylko lekko stuka. Zaznaczam to jeszcze bo to chyba istotne - piski czy stuki słychać tylko na nierównościach jedni i dziurach. Nic nie...
Pierwsze cztery odpowiedzi to o kant d..y rozbić. Co do wyjęcia stojana z obudowy to mnie się kilka razy zdarzyło to robić. Najpierw dobrze rozgrzewam palnikiem obudowę, następnie wybijakiem i młotkiem stuk puk aż wyjdzie (stojan i tak do wyrzucenia). Dokładne czyszczenie i usunięcie tlenku glinu, solidne podgrzanie wyczyszczonej obudowy i montaż nowego...
Co byście zrobili na moim miejscu? Ja bym zdjął pasek, sprawdził ten alternator, i dopiero z górki :) W sumie, jak rolka alternatora się trochę rusza, to raczej nie stoi. Słyszysz rozrusznik ? Stuk spod maski ? Przygaszają kontrolki ?
Co może być przyczyną stuków w silniku zarówno na biegu jak i na luzie stuki dochodza jakby z lewej strony. Drugi problem to jakieś dziwne (żeżenie ) ale tylko jak samochód jedzie na biegu i puszczam gaz (np jadać na 2 biegu przy prędkodkości 40kmh ) na luzie nie ma talich objawów 1. Czy natezenie stukow roznie razem z obrotami? Jesli tak to pewnie...
Miałem kiedyś doczynienia z takimi objawami. Okazało sie że nie łączył kondensator na alt. po poprawieniu stuku napięcie się ustabilizowało. Ale co było w tym naljepsze. Gdy odpalałem samochód napięcie ładowania było 13V a po dodaniu gazu gdy obroty wzrosły do ok 3000 napięcie zmieniało się na 14,4V i takie już pozostawało. Po ponownym odpaleniu znow...
Stuki byly spowadowane wyrobieniem sie ciegna napinacza paska alternatora. Dzieki wszystki za sugestie i pozdrawiam. Temat uwazamza zakonczony
Ja też bym się podpiął pod to pytanie bo nic na forum nie znalazłem. Mój znajomy ma dokładnie ten sam problem. Słychać alternator i stuki w głośnikach. Kupił kondensator i nic, założył nowe kable zasilające grubsze i głośnikowe i nic, poprowadził przewody sygnałowe po drugiej stronie samochodu i też nic. Nawet próbowaliśmy poprowadzić kable sygnałowe...
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
tylko czy uszkodzenie popychacza może powodować dziwne odgłosy na biegu jałowym? blokada w niewłaściwym ustawieniu? Raczej nie widzę związku. Jest za to wyraźne pogorszenie osiągów. Jeżeli to z okolicy filtra - może luknij na napęd paska klinowego (alternator?)
Witam.Posiadam scenica 1.9dt i mam objaw taki że pasek na alternator co idzie przy obrotach od 1200 do ok 1700 lata przy niskich czy wyższych obrotach tego brak.Pasek naciągnięty co to może być?To latanie powoduje uciążliwy stukot.
Sam diagnozowałem kodem błyskowym, pali dobrze tylko falują obroty i jak szybciej jadę czy przytrzymam dłużej na większych obrotach, to zaświeca się check engine. Czujnika szukałem z tyłu czyli od strony alternatora, nie ma go tam gdzie powinien być.
Problem rozwiązany. Podmieniłem 3 wtryski bo tyle udało mi się załatwić i samochód jeździ. ma moc, o wiele ciszej chodzi. jest odczuwalny podczas jazdy ten jeden wtrysk ale już przynajmniej wiadomo co trzeba robić. problem z paleniem to wtryski a także słabe zasilanie z akumulatora gdyż alternator ładował 13.6V a teraz już nic nie ładuje. Pozdrawiam...
Wyjaśnione, rolka od paska alternatora się poluźniła i latała obijając się o silnik...
Najgorsze jest to, że nie mogę tego pokazać nawet mechanikowi bo zdarzyło się to kilka razy, przedostatni raz w lipcu a ostatni pod koniec września. Rozrząd (komplet) był wymieniany przy 180 tys. czy ma przejechane jakieś 35 tys. Niektórzy twierdzą, że może łapać rozrusznik. Przy tych objawach nie dopuszczałem do pracy silnika bo od razu cofałem kluczyk...
Witam, otóż potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego. Wczoraj jadąc do pracy pokonywałem szybciej ronda (tak, troszkę zaspałem) i w momencie odbijania z lewa na prawą, mimo dość głośno grającego radia usłyszałem, a może wyczułem, stuknięcie, tak jakby kamień wystrzelił spod opony. Ok, raz mogło się zdarzyć, ale drugie i trzecie rondo i ten sam objaw,...
Witam. Od dłuższego czasu (jak nie od samego kupna) z silnika wydobywa się u mnie nierytmiczne metaliczne "cykanie silnika". Najbardziej słyszalne było w trakcie mrozów, od razu po odpaleniu. Łożysko alternatora wykluczyłem, nie mogę jednoznacznie zdiagnozować gdzie cyka (siedziałem nawet w kanale ze stetoskopem...)... Mniej więcej z okolic przodu silnika......
Stuki są po stronie kół pasowych czy po stronie skrzyni biegow? Po stronie paska alternatora. Dodam jeszcze że na tym półsprzęgle trzęsie silnikiem właśnie z tamtej strony. Tylko dziwne jest że ruszanie kierownicą wpływa na na te stuki.
Witam, mam problem ze stukami w silniku w VW 2.5tdi 130KM AXD . Myślałem, że to pompa wspomagania, ale gdy ją wyjmowałem okazało się, że na zgaszonym silniku mogę obrócić o 1/3 obrotu i jestem ciekawy czy to tak ma być, czy jest tam coś wytarte na tych zębatkach? Usunąłem zbędne ozdobniki z treści postu. Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj...
Na początek to zrzuć pasek pomocniczy (ten od alternatora), być może to z osprzętu.
Może to być wina kabla rca, np tani kabel położony wraz z kablem zasilającym. Czy też uszkodzenie kabla rca który dotyka masy Lub uszkodzenia alternatora
Problemem bylo sprzeglo alternatora . Miało luz.
Brzmi mi to na zatarte sprzęgiełko alternatora. Spójrz na pasek, czyt sobie radośnie nie podskakuje w rytm tego stukania. szczególnie na odcinku od alternatora w "dół".
Witam Z racji tego iż jestem nowym użytkownikiem proszę o wyrozumiałość oraz cierpliwość co do mojej niewiedzy. Zakładam nowy temat ponieważ jestem w dużej kropce i na chwilę obecną nie mam czasu na przeszukiwanie oraz czytanie wszystkich tematów. pokrótce przedstawię mój problem. Jestem posiadaczem od 2 lat auta Renault Scenic II 1.5 DCI 82 KM z 2003...
Naładuj akumulator, bo te Na początku spod maski słychać było tykanie podczas przekręcania stacyjki może wskazywać na jego rozładowanie. Zapalone wtedy kontrolki na coś z kostką stacyjki, np nie rozłącza momentami zasilania rozładowując akumulator, a może też i nie włączać > rozrusznik był dobry + alternator nie ładuje, a teraz przygasanie kontrolek...
Po wymianie kompresora klimatyzacji stukanie nie ustało. Usterka okazała się prozaiczna: zużyte sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora. Przepuszczało, a potem nagle łapało i stąd te stuki. Aktualnie jest błoga cisza.
Nie ma znaczenia. Mi to wygląda na jakieś skoki napięcia w instalacji 12V. Sprawdz alternator... Co to za auto ...nie maluch czasem? :) Jesli piszesz o stukach powtarzających sie stukach wywołanych nie wiadomo czym bo radio jest wyciszone to na kiego grzyba piszesz jakieś bum bum i ze to ci nie schodzi tak nisko jak byś chciał skoro te stuki nie są...
Witam Wczoraj zamontowałem ( w profesjonalnym serwisie ) CB w aucie jak wyżej. Trochę kłopotu było z zamontowaniem anteny - w końcu kazałem zrobić otwór w masce silnika ( jedyny stalowy element poszucia karoseri ) Instalator uprzedził mnie że silnik w czasie pracy trochę zakłóca odbiór, ale po właczeniu filtra stuki się minimalizowały. Więc ustalilismy...
Dzięki za odpowiedź :) Dodam tylko, że takie napięcia obserwuje po wymianie paska alternatora. Na starym (parę dni temu) samochodzik po prostu nie odpalił. Ślizgał się pewnie i nie było ładowania. Czasami było słychać stuki, szmery z okolic alternatora.
Przy wtyczce presostatu znalazłem urwany kabelek, czerwony (przetarty prawdopodobne przez alternator) przylutowałem. Czy prawidłowe jest napięcie 8.8V na tym przewodzie? Sprzęgiełko łapie, gdy podam 12V. słychać stuki.
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Przecież ewidentnie słychać że coś zaiwania bo blasze na rozrząd to jest za głośne bo stuk zagłusza pracę silnika. Zobacz czy coś ci się nie poluźniło podczas zdejmowania i zakładania alternatora.
Samochód to AR 147 1.9 JTD 16V Przy ruszaniu na 1-ce i na wstecznym lekko szarpie samochodem. Na wyższych biegach jest ok. Może to subiektywne odczucie ale na zimnym silniku jest to jakby mniej wyczuwalne. Nie wiem na ile to jest związane z objawem ale przy dodawaniu gazu i hamowaniu silnikiem widać jak lewarek skrzyni biegów przesuwa się tył-przód...
Te stuki terkotanie to może powodować jeszcze sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Zdejmij pasek i sprawdź. Powinno działać w jedną stronę. W drugą obmykać. Dwumas ogólnie na jałowym nie terkocze. Bardziej szarpie podczas ruszania. Dużo na ten temat jest na forum oktawia pl. Ale przeważnie jest tak że jak nie rozbierzesz to nie ma pewnosci. Z zamianą...
Gwałtowna utrata prądu z akumulatora (nawet w czasie jazdy) świadczy o dużym poborze. Może to być usterka przekaźnika świec żarowych polegająca na "sklejeniu" styków co powoduje ciągłe działanie świec. Miałem osobiście dwa takie przypadki właśnie z tym typem przekaźnika. Był on w tych latach bardzo popularny w różnych modelach Mercedesa. Proste wstępne...
Dzięki za podpowiedź...czy jest to kosztowna naprawa? Czy ew można np zrobić to we własnym zakresie... Czy ten odgłos jest "stukania" też tym spowodowany? Turbina, przecież załącza sie chyba powyzej jakiś obrotów-a stuki, słychać na jałowych obrotach... Znalazłem na forum jeszcze taką opcje iż: Ale ok, może ktoś z was zna warsztacik w Wawie, ok wawy...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
u innego mechanika po zdjęciu paska z alternatora stuki ucichły, diagnoza tego mechanika była następująca, założono alternator bez sprzęgiełka. Ale sam już nie wiem czy to jest przyczyną stuków. Mam w związku z tym kolejne pytanie, czy w mojej Megance rocznik 2004 , dizel 1,9 DCi oryginalny alternator miał sprzęgiełko czy nie. Mechanik twierdzi , że...
moze to i glupie ale tez mam maluszka z 1997 roku ELX tez mialem jakies dziwne stuki na 1 i na wstecznym - zwlaszcza gdy po wrzuceniu biegu i ruszeniu odpuscilo sie gaz - i co sie okazalo - rozklekotane mialem lozysko w alternatorze i na wiatraku - dziwne ale gdy deplo sie gazu stuki znikaly - dodatkowo niezbyt mocno trzymaly sie tez szpilki na kole...
Jak pdłączyłem + akumulatora z grubym stukiem alternatora to lampka ładowania zgasła ale alternator wydaje jakieś dziwne dźwięki , piszczyi wydaje mi sie ze akumulator nie jest ładowany. Czemu na gnieździe alternatora ( gruby zacisk ) w stosunku do masy jest 30 V a w do pinu cienkigo alternatora jest prawidłowe 16V ?
Witam Wszystkich!!! Ostatnio kupiłem radio do samochodu za ok. 60 złotych. Słabo sciagało więc kupiłem antenę (fabrycznie anteny nie ma) którą umieściłem w tym samym miejscu co jest we Fiacie 126p. Mój problem polega na tym że gdy mam włączony silnik z głośników słychać różne stuki i szum. Jak zwiększę obroty silnika to częstotliwość tych stuków wzrasta....
Witam Państwa... Dawno nie odzywałem się bo od pół roku zapomniałem o moim problemie ale od początku. 6 miesiecy zakupiłem cały zestaw do wymiany rozrządu tzn - (paski, rolki, pompe, amortyzator napiecia paska klinowego). Szykowełem sie do pełnej wymiany (niestety napięte terminy letnie u mechaników uniemożliwiały mi to). W pewnym czasie zaczęłem zauważać,...
Witam! Posiadam samochód Mitshubishi Galant rocznik 1997, 2.0 diesel. Miał on problemy z alternatorem, który podobno dawał za duże napięcie, ale okazało się w warsztacie, że daje za małe. Przy zepsutym alternatorze szyby działały, jednak po pewnym czasie jazdy po prostu przestały działać. Działała tylko jedna szyba: tylna od strony kierowcy. Alternator...
No więc właśnie skończyłem naprawę dmuchawy. Tak jak pisał Paweł nie trzeba wykręcać silnika, tylko można dostać się tam od tyłu. Kłopot miałem z odkręceniem nakrętek z wałka. Wirnik miałem dobrze przykręcony ale były luzy na wałku, więc wymieniłem łożyska. To nie jest takie proste i chyba lepiej jest dać auto do mechanika. Kłopot jest z wyciągnięciem...
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
Na elektromagnes napięcie będzie dochodzić tylko w momencie przekręcenia kluczyka na start Ja bym to zrobił tak: 1.Podpinam żarówkę pok kabelek,który idzie do elektromagnesu i do masy(oczywiście kabelek odpięty i żarówka od postojowych) przekręcam kluczyk jak się zaświeci to teoretycznie stacyjka jest ok elektromagnes do wymiany.Jak nie to coś ze stacyjką...
Albo kupiłeś mega polepionego gniota albo jak pisze powyżej kolega, zmień mechanika. 1. sprawdź czy akumulator jest Ok, czy nie ma przebicia na celach itd, naładuj, odstaw na 2-3 dni i zobacz jaki masz spadek napięcia. 2. jeżeli bateria jest ok sprawdź kable, idące od alternatora do regulatora itd, czy nie ma przerw, luzów na zaciskach itd, ew spróbuj...
Witam serdecznie. Na początek proszę mnie nie odsyłać na forum w poszukiwaniu odpowiedzi bo już chyba wszystko przejrzałem i nie mogę nic znaleźć. Problem mój to głośny klekot przy obrotach równo 1500,na każdym biegu,czasem nawet przy ruszaniu z jedynki. Jadę np 80 km/h zdejmę nogę z pedału gazu obroty 1500 i kiedy lekko nacisnę gaz słychać ten klekot...
Witam mam pewien problem. Mam astra vauxhall 1.6 8v.Dzis w ciągu dnia podczas jazdy na odcinku ok 7 km silnik zgasł i wszystkie kontrolki jakby straciło ladowanie. Potem podczas jazdy dalszej wskazówki zegara zaczęły skakać i ponownie silnik się wył i tylko z biegu wchodził ponownie. Czasem na postoju gasnal i ponownie po przekreceniu kluczyka pali....
Witam, pytanie swoje kieruje głównie do właścicieli aut grupy VW/Audi/Seat z lat 90, miał ktoś Borę, albo Golfa albo Leona, Octavię lub moje aut a3 8l? Akurat posiadam 1,8 turbo, ale o ile silnik ładnie śmiga to z elektryką non-stop problemy. Auto mam od 4 lat i przez ten czas: regenerowałem rozrusznik, alternator, wymieniałem czujnik położeni wału,...
Takie stukanie jak opisujesz raczej nie pochodzi z zaworów, bo słyszalne byłoby już na zimnym silniku a wraz ze wzrostem temperatury cichło by. Co ile zmieniasz olej silnikowy? Stuki z silnika to mogłaby być panewka ale ciężko to wychwycić. Jeśli olej byłby zmieniany co zbyt wiele kilometrów to bywały przypadki ( Renault Megane np) że obracało panewki....
To silnik z wtryskiem wielopunktowym i sterowaniem elektronicznym. Dźwięk jest typowo mechaniczny i nie pochodzi od spalania stukowego. To takie głuche stuki w okolicy alternatrora, łapy podtrzymującej silnik. Nie są to łożyska w alternatorze, bo te zostały już wymienione.
Witam , oczywiście było juz trochę subwooferów na tym forum więc mój jest kolejny , ale chciałem się pochwalić , a może moje doświadczenia komuś pomogą . Jakiś czas temu ogarnęła mnie chęć zrobienia dobrego basu do samochodu , jeden subwoofer już miałem , ale ze wzmacniaczem na 2XTDA 1560 , więc trochę był słaby i przy większych mocach charczał , postanowiłem...
Ma większą pojemność i nic poza tym. Z jej wad to zajmuje pół bagażnika i uniemożliwia skorzystanie z rozkładanej tylnej kanapy... Nie wierz w zapewnienia osób sprzedających samochody co do spalania i brania oleju. 10 letni FIAT z silnikiem FIRE będzie brał olej (i to sporo 0,3l/1000km to norma w/g producenta dla nowego silnika) i po mieście na pewno...
Akumulator ma ledwo rok wygląda że wszystko z nim ok alternator czasami jak się rozgrzeje to świeci kontrolka ładowania na małych obrotach, sprawdzałem prąd ładowania na wolnych obrotach ma 13,8 v ,pomimo tego po przejechaniu około 20 kilometrów pojawiają się dziwne błyski paska kontrolek po kilku chwilach gasną światła po następnych kilku chwilach...
Witam odgrzeje trochę temat z kompresorem jest najmniej roboty tłoki od PG uszczelka pod głowicę od tdi metalowa pasuje,do tego kompresor ustawić doładowanie odpowiednią wielkością koła i prawie gotowe. Wtryski większej przepustowości,mocniejsza pompa paliwa, kompa wystroić i gotowe. Kompresor najlepiej od mercedesa jest trochę koszt ale nie musisz...
Sprawdz napiecie na klemach niesprawnego akumulatora , moze okazac sie ze jest grubo ponizej 12 V. Jezeli wezmiesz drugi sprawny akumulator z prawidlowym napieciem , dobrze naladowanym , to nastapi wyrownywanie potencjałow . W skrocie mowiac akumulator niesprawny pobierze prad z akumulatora sprawnego . Doprowadzi to do wyrownywania potencjałow obu akumulatorow...
Witam. Mam oto taki problem (Mój samochód to BMW E39 520i Turing 99r.): odpaliłem rano samochód i przejechałem 20 km po czym normalnie wyłączyłem silnik i zamknałem samochód. Po około godzinie przy próbie startu silnika rozrusznik kręcił ale silnik nie startował. Dzień wcześniej rozładował mi się akumulator bo zostawiłem włączone radio ale po naładowaniu...
Witam, niedawno kupiłem ten samochodzik, po pewnym czasie jego użytkowania wpadły mi w ucho dziwne stuki podczas lekkiego dodawania gazu. Sprawdziłem już alternator, pompę wspomagania, rozrząd wymieniony (pasek + rolka), dzisiaj miałem ściągnięta miskę i teraz nie wiem sam czy pompa oleju może pukać ? zauważyłem, za ma lekki luz (odczuwalny ręką lewo-prawo)...
A więc wszystko było ładnie i pięknie do czasu gdy dzisiaj jadę i stuku puku gra ładnie po chwili usłyszałem juz tylko trzeszczenie.. Przyciszyłem na skali do 12 gra ładnie bass mocny, podgłaszam do 20 iii słyszę już tylko i wyłacznie trzeszczenie, głośnik suba latał jak głupi wydając zamiast bassu trzeszczenie. Wzmacniacz to GMS 4 kanałowy, kupiłem...
A ja po pięciu latach sprzedałem Astrę. I strasznie się cieszę. Za całokształt - powiedzmy 6/10 pkt. Ale strasznie irytujące ciągłe stuki w zawieszeniu. Komplety brak hamulców na tyle, wiecznie coś tam niedomagało. Tzn . dopiero całkowita wymiana wszystkiego co z hamulcami związane na tylnej osi- jakiś postęp był. Ogólnie ja osobiście Opla już nie polecam....
U mnie w astrze f były też takie stuki puki cuda-wianki obstawiałem alternator kupiłem łożyska a co się okazało winna była pompa wody.Ale skoro było wymieniane u Ciebie to nie wiem...
Witam, Powywszy problem faktycznie leżał w przetartym przewodzie, elektryk naprawił i działo do dziś :) Przyjechałem po pracy pod dom ( 15 min jazdy ) po jakiś 20min wsiadam i chce dalej jechać. Kluczyk na pozycje testów, gasnie kontrolka świec .Przekrencam w pozycje rozruchu i zadnej reakcji. NIC ani pyku ani stuku. Dalej swieci sie lampka alternatora...
założone nowe szczotki i dooopa :( dalej trze i przestaje jakby coś wpadło do środka(alternatora) i blokowało jego pracę.... sprzęgiełko powinno bardzo luzno się obracać?? w jedną stronę się kręci w drugą nie ale to dobrze tak ma to działać Dodano po 8 trze, trze(świeci się kontrolka od ładowanie)....stuk/puk(ładuje bo widać nawet po światłąch) pare...
Czyli alternator bez sprzęgiełka. Przyjrzyj się kołu pasowemu na wale korbowym, możliwe że masz oberwany tłumik drgań Hmm jak to sprawdzić? nie wiem czy to ma znaczenie, lecz stuki napinacza z początku było tylko słychać podczas ruszania samochodem, na biegu jałowym była cisza. Masz: Jutro usunę :D ????
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Otóż kilka dni temu podczas normalnego uruchamiania silnika zaświeciła się kontrolka od elektrycznego układu silnika (samochód z kluczykiem) samochód odpala i gaśnie po 2-3 sekundach. Nigdy takiego przypadku jeszcze nie miałem. Próbowałem już odpinać akumulator, ładowałem go, próbowałem na zapasowych kluczykach....
Dla mnie też jest to absurd to co się dzieje. Rano odpalam auto bez problemu nie ma żądnych stuków puków. Potem zgasł mi na światłach bo za mało gazu dałem i szybko odpaliłem i zaczęły się stuki. Potem gdy miałem klime na 23stopnie i zmniejszyłem na 19 to znów stuki. " Stuki rozchodzą się po silniku i nie mogę stwierdzić gdzie jest źródło, ale najbardziej...
Iskra jest, napięcie na rozrusznik11, 99, bezpieczniki też sprawdziłem, jedynie jak jechałem raz słychać było jakieś stuki,puki, a na zapych nic nie słychać, jak nowy :D bendyx wymieniony miesiąc temu, alternator też
Witam czy udało się określić przyczynę stukania? Ja u siebie silnik 2.2 direct 2006 155km mam metaliczne stukanie przypomina mi ono odgłos rozgrzanego szczelajacego katalizatora. Jest tak metaliczny Tylko ze to jest na zimnym i silniku. I najlepiej słychać przy schyleniu się do prawego koła czyli jakoś od spodu. Przy dodaniu gazu stuka przyspieszają...
Obstawiał bym , że to są łożyska , albo rolek napinających lub samego alternatora . Z tąd charakterystyczny pisk . Zdejmij pasek i pokręć wszystkimi kołami . :| Dodano po 2 Ale niepokoją mnie te stuki jak napisałeś . :|
Witajcie, zmagam się z najgorszym problemem w samochodzie, czyli coś stuka i kompletnie niewiadomo skąd.... Co się dzieje ? W momencie odpalania z prawej strony słychać raz mniejsze raz mocniejsze stuknięcie (w przypadku odpalania słychać to tylko wewnątrz samochodu). Nie dzieje się to za każdym razem rozruchu. Następnie ów stuk słychać podczas ruszania...
Zostaw alternator i zajmij sie rozrzadem bo w niem jest problem, byc moze ze pasek luzny i sie rozlazi rozrzad. Masz stuki w silniku przez kilka sekund jak odpalisz rano ? Wtedy kzfr do wymiany.
Tu rada jest jedna. Skrzynia do wyjazdu albo silnik i oględziny. Tak na szybko sprawdź czy wał nie ma luzu po osi lub jak wciskasz sprzęgło to czy kółko napędu alternatora i reszty się nie wysuwa z bloku. Ale raczej gdyby wał miałby luz to były by stuki cały czas, a one są tylko przy wciśniętym sprzęgle. I co mają rolki osprzętu do tego?