Co ma rozrząd do stukania?? Na początek ciśnienie oleju do sprawdzenia, a później silnik w mak i weryfikacja.
odglos ten moze wskazywać na uszkodzenie uszkodzenie to moze byc związane z współpracujacymi metalowymi czesciami. jakie pytanei taka odpowiedz. podaj dokałdna lokalizacje dzwieku i dokładny opis jego powstawania (bo po rozruchu moze oznaczać wszystko np 1h)
Ani jedno ani drugie nie jest możliwe w tym przypadku...
Nie dziwne że stuka, skoro rozkrecasz go do 10-12 tysięcy obrotów/minutę.
Zapewne woda rozsadziła blok i dostała się do miski olejowej dlatego tyle oleju i '' masło '' się zrobiło. Także wymiana silnika będzie najlepszym rozwiązaniem .
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Tak, to normalne.
Nie wiem jak można w tym silniku zle ustawić rorząd serioo. Panewki sprawdz, stuk Ci się nasila przy zwiększaniu rpm silnika ? Pewnie tak.
Więc mam prawie pewność, że jest to, co napisałem wyżej.
Jeżeli panewka łożyska (widoczna na drugim zdjęciu) lata luźno w obudowie to raczej nic z tym nie zrobisz - ja na to nie mam pomysłu. Chyba, że hałasuje z powodu dużego luzu wzdłuż osi wirnika to wtedy trzeba skorygować go do minimum podkładkami.
Być może coś na osprzęcie, rolka ,sprzęgło altka. Albo coś na rozrządzie.
Na drugim i trzecim zdjęciu widzę kawałek pękniętej sprężyny vvt pod wałkiem wydechowym :o
Spróbować wyczuć... Lepiej rozebrać silnik i znaleźć przyczynę niż jeździć tak długo jak się rozpadnie, bo jak polecą opiłki po całym silniku to pozostanie tylko wymiana go na drugi.
Jeżeli jesteś pewien, że są to stuki w silniku to winowajcą mogą być panewki główne lub korbowodowe. Zmienne i dosyć duże obciążenie, (jakim jest kosiarka rotacyjna), powoduje stuki w silniku, nawet przy niedużych luzach na panewkach.
To normalne w tych silnikach, znaczy się stuki, silnik do wymiany, z Włoch same trupy przyciągają. KFU bliźniak NFU dobrze że to tanie silniki. W ogóle jaki jest problem, odczytaj błędy komputerem a nie smartsromem. Jak ciśnienie oleju na rozgrzanym po ok 5km.?
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć. Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około.
Może jest to "korek" z któregoś wykorbienia wału, cos jak na zdjęciu. Kiedyś w c385 znalazłem coś podobnego. http://obrazki.elektroda.pl/7187678800_1...
O ile dobrze pamiętam to jakaś seria miała wadliwe tłumiki drgań oraz problemy ze śrubami głównych stop, ale do tego potrzebował bym więcej danych.
Koło pasowe albo tulejka korbowodu ?
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
W dolnozaworowym Briggs regulacja? Autor pytania rozebrał silnik to ma pewność.
To zacznij od ściągnięcia paska osprzętu jak kolega Pisał. Jak się nic nie zmieni to kiepska sprawa, w ogóle ten silnik głośno chpdzi, jakby ciśnienia oleju nie było. Sprawdzales poziom oleju?
witam co z ciśnieniem oleju po takich objawach wydaje mi się że silnik do wymiany w jakich okolicach najbardziej stuk jest słyszalny
Nie wiem jak klekocze, nagranie też zbytnio tego nie odda, trzeba posłuchać na żywo, ale te silniki zawsze na zimno przez chwilę klekotały. Skoro nagle się to nasiliło to może "kończy" się któryś z popychaczy. Na dłuższą metę wykończysz głowicę ale jeździć tak można, nie wymaga to natychmiastowej naprawy... oczywiście pod warunkiem, że to to. Z drugiej...
Sprzęgło sprężarki klimatyzacji.
Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych.
W niektórych modelach panewki tego balansu są wymienne. Sprawdź to, balans jest dzielony na dwie części, skręcony jest tylko jedną śrubą, u dołu. Jeżeli uda się dokupić lub dorobić takie panewki, to po wymianie uszkodzonego łącznika, powinien silnik działać. Chyba, że ma luzy na ułożyskowaniu wału. Koło zębate, na wale jest na klinie i łatwo można je...
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Nie mam już kłopotów z biegami, na chwilę obecną wszystkie wchodzą dobrze zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Wykonałem następujące czynności : 1. wypiąłem gałki z końcówek dwóch linek sterujących dźwigniami wybieraka skrzyni 2. przy wysprzęgleniu zacząłem sprawdzać czy biegi wchodzą ruszając dwoma dźwigniami wybieraka, wchodziły wszystkie co świadczy...
Doszedles w czym byl problem? Mam to samo
czy trzeba na te śróby dawać coś w stylu loctite? Kolo - tak, stopy - nie. Odpowiednio 6.5 +/-0.5 i 3.0+47°.
Zdjęcie docisku pokaż jak już go odkręciłeś. Tylko od środka.
Witam! Sprawdzić należy: 1. Ogranicznik momentu (poduszka z łącznikiem odp spodu auta mniej więcej na środku) 2. Poduszki zawieszenia silnika (ta podobno sprawdzona) i zawieszenia skrzyni pewnie pod półką akumulatora. 3. układ wydechowy pod katem mocowań i odległości do sasiadujących elementów. z opisu wynika że przy "cofaniu" się silnika coś gdzieś...
Zamiast zmieniać olej lepiej zdiagnozuj co stuka bo może się okazać że zmienisz olej i silnik stanie
Stuki są po stronie kół pasowych czy po stronie skrzyni biegow?
Quad Kawasaki KLF 300 - głośne, nierównomierne stuki w silniku, na wolnych obrotach gaśnie. Stuki są bardzo głośne, ale rzadko i nierównomiernie. Co może być przyczyną? Łańcuch jest już prawie na końcu napinacza.
Stuki pojawiają się jak by z wolnych obrotów dodaje się gazu to w tedy słychać stuki, wymieniane były głowice bo silnik był zamrożony również, zawory też były ustawione według książki możliwe jest że pompiarz źle ustawił wtryskiwacze?
obstawiam przegub wew.
Drgania silnika? Czy silnik się "rzuca"? Bo jeśli się rzuca prędkość obr. biegu jałowego jest niewłaściwa (za niska) po włączeniu klimatyzacji.
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
korekty wtryskow sa ok" jak bedzie powyzej 1 to dopiero zaczyna byc zle
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
(at)BANANvanDYK dzieki , mam serwisówkę. Wał łozyskowany jest na łożyskach. Na 99% , z manuala zdejmie się je bez usuwania zębatek (rozrządu i pompy oleju). Korbowód nie wiem jak jest łożyskowany. Jak pisałem robiłem próbę na ad luz na korbie. Wygląda,że nie ma. Wolałbym nie rozbierać silnika - ciężko z uszczelkami. Łożyska główne wału o luzie C3?...
Podjechać do mechanika sprawdzi dokładnie, lub na stacje diagnostyki.
Z tego chaosu można wywnioskować że rozpadło się koło pasowe wału, to po którym jeżdzi pasek.
Rozwiązałeś problem?
Jeśli stuki z okolic rozrządu to trzeba tam zajrzeć.
Witam, Czy problem został rozwiązany? Co było przyczyną? Mam podobny problem. Do tego doszło jeszcze dymienie z korka wlewu oleju i z bagnetu. Temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... również przeczytałem. Proszę o pomoc.
Dodam ze stukanie nasila sie w miarę nagrzewania sie silnika Na zimnym prawie nie słychać za to na gorącym wali jak szalony
Witam. Od dłuższego czasu (jak nie od samego kupna) z silnika wydobywa się u mnie nierytmiczne metaliczne "cykanie silnika". Najbardziej słyszalne było w trakcie mrozów, od razu po odpaleniu. Łożysko alternatora wykluczyłem, nie mogę jednoznacznie zdiagnozować gdzie cyka (siedziałem nawet w kanale ze stetoskopem...)... Mniej więcej z okolic przodu silnika......
Wiec tak wracając z pracy na zimnym do momentu az temperatura nie osiągnie 90 stopni stuków nie ma na żadnym biegu. Dopiero jak temperatura jest 90 stopni i tylko 5 i 6 bieg stuki są .. wiec raczej to coś mechanicznego nie jest skoro stuka na rozgrzanym oleju ? kiedy jest rzadki itp ? jak zrobić logi z vcds może one coś podpowiedzą ?
Witam, czy już wiadomo, co dokładnie było przyczyną stukania, i czy to była uszkodzona panewka?
pompowtryskiwaczy na pewno nie bo takowych tam nie ma (nie widziałem jeszcze pompowtrysku w toyocie ) ).Zdejmowanie kostki z wtrysku na pracującym silniku grozi uszkodzeniem silnika!! jak i w mniejszym stopniu samej jednostki sterującej.Pewnie jest to wina wtrysków jak coś wyślij,przetestujemy,sprawdzimy,powiemy dlaczego padły(o ile uszkodzone) i oczywiście...
Ciężarówkę kupiłem wczoraj. Nie czuć spalin. Dymi i pracuje nierówno tylko na najniższych obrotach, po delikatnym dodaniu gazu jest lepiej. Najgorszy jest stuk w silniku, słychać go dopiero powyżej 1600 obrotów. Nie było słychać ich podczas kupna, pochodzi z górnej części silnika.
astra g z17dtl, u mnie też mi głośniej cykają wtryski, olej 5W40 preevy czy wymieniałeś olej na inny i jest poprawa?
Jak już to może rolka napinacza głośniej chodzi
no błedow niby nie ma a przed tym przejechał prawie 1000km i nic sie nie działo co jedynie mialem wrazenie ze wiecej ropy bieze, mogl sie przestawic rozrzad po 10000tys ,wieczorem przyjechałem a rano byl duzy przymrozek ale odpalil na dotyk tylko te stuki sie zaczely problemy z odpalaniem zaczely sie od wypietej kostki z pompowtrysku
Panewki kolego dostaniesz - są to panewki od c328. A jak z luzem na sworzniu tłoka? najłatwiej sprawdzić jeśli ustawisz wał pod kątem 90 stopni do korbowodu i spróbujesz poruszać kołem "przód - tył" będziesz miał łączny luz na korbowodzie. I jeszcze jeden drobiazg sprawdź luzy zaworowe...
przykra sprawa uszczelka pod głowicą ten typ silnika mial ten problem ,zbyt wąska scianka między 1i2 -3i4 cylindrem ,to jest stały problem tego silnika
zamykam , obrócona panewka na pierwszym cylindrze
Hej mam to samo. U mnie przebieg 152 tyś IX35 Na początku jest to takie pojedyncze poklikiwanie a potem juz prawie równe podstukiwanie. Wycisza sie prawie do zera na ciepłym silniku.... U mnie sprawdzane luzy zaworowe bo takie było podejrzenie i wyszło idealnie. Mechanik nie słyszy i nie widzi problemu a ja słyszę i mocno mnie to denerwuje. Rozrząd...
Udało się coś zrobić jak wygląda sytuacja z tym silnikiem
Nie, regulacja niema nic wspólnego z zapłonem, regulator struje przepustnicą gaźnika. To co na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/6679776200_1... Stukot słychać tylko, gdy zębatka rozrządu jest metalowa. Ten stukot pojawił się nagle, czy był już wcześniej. Sprawdź klin koła zamachowego.
Proszę o pomoc taki sam problem pojawił się u mnie :(
Witam mam problem ze swoja cytryną C5 x7 III z 2008. Silnik RHF 140 koni. Przy ok. 1500 obrotów słychać stuki, trochę metaliczne. Stuki słychać tylko na rozgrzanym silniku. Dźwięk się roznosi bardzo i przenosi do tyłu więc ciężko stwierdzić skąd dobiega. Np jak się schyle koło drzwi kierowcy to przy tych 1500 obrotów wyraźnie słychać ten stuk. Tak pod...
Stukot przypominający stukanie popychacza ? To 4 cylinder wada chłodzenia - wyciera się materiał . Jest to podobno wada fabryczna tych samochodów . Niestety nie wiem czy w nowszych modelach problem został wyeliminowany. Pozrawiam
Dzięki za sugestie okazało się że chydropopychacz uległ uszkodzeniu i stąd te stuki
Od pewnego czasu jest problem z odpalaniem na gorącym silniku.Przy prubie odpalenia zachowuje się jak przy zalanym silniku.Chwilami łapie i czasami uda się odpalić z obiawem zalanego silnika,ale naiczęściej musi wystygnąć kilkanaście minut i w tedy zapala za pierwszym razem bez objawów zalanego silnika.Samochód ma 52000km przebiegu w którym słychac...
Koło zamachowe o nic nie ociera.Gdy kręce kolbä jest cicho.Odkreciłem okrągły dekielek przez ktory widac łaczenie korbowodu z wałem ktore jest przykrecone dwoma srubami 19 i zabezpieczone drucikiem.Podczas gdy poruszalem ręką wyczułem leciutkie luzy ,ciche stuki.Mysle ze jak silnik chodzi to te stuki staja sie glosniejsze.Niewiem,moze ma byc tam jakis...
Miałem cos podobnego leżały popychacze hydrauliczne
Dzięki, że z całego pytania tylko to wyłowiłeś i mnie poprawiłeś, może to morze stuka?
A czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wyjąć popychacz hydrauliczny bo niewiem jak to zrobić
Mam problem moje audi a4 b6 za kreci ale nie odpalą słychać jakieś stuki w silniku czy miał ktoś kiedyś podobny problem albo wie co to może być?
Z panewki wiór się nie zrobił, koło pasowe wymieniłem ale to nic nie pomogło.
Wałki do góry.
Byłem u jednego mechanika, który po otworzeniu maski stwierdził, ze trzeba jeździć do puki nie stanie, a później założyć nowy silnik ;)
Witam mam podobne objawy auto gaśnie jak się nagrzeje, ale tylko przy obciążeniu podczas jazdy na biegu jałowy jest ok. Dodatkowo powiązane jest to ze stukami w silniku stuki metaliczne jakby ktoś wrzucił kilka nakrętek do silnika - oczywiście dzieje się to po nagrzanym silniku. Komputer pokazuje błąd zasilania paliwa, wszystko w układzie paliwowym...
Wygląda to na mocno zniszczone panewki co najmniej 2szt.
Witam poniższy film przedstawia stuki tylko na zimnym silniku jeżeli temp podniesie się do 50 st. Stuk jest mniejszy jeżeli dojdzie do temp roboczej sztuki są znikome dla wyćwiczonego ucha. Auto jest z 2012 r z silnikiem 2.0 d N47 183 km. Zostały sprawdzone wtryskiwaczy są bez zarzutów rozrząd walki z wałem na blokady. Do paliwa zostało dolane z bmw...
staciłem już pomysły , chyba zostaje jeszcze zmierzyć kompreję
Ciśnienie sprężania mierzone? Rozrząd sprawdzony? Jeśli nie ma hydro i luzy dobrze ustawione to zawory prawie nie mają prawa stukać. Chyba że któryś się w prowadnicy tnie i nie wraca do końca - tłumaczyło by to czkawkę silnika i stuki w głowicy.
Witam kolegów którzy maja lub mieli problemy z silnikami w i30 powiem tylko tyle ze miałem ten sam problem z stukami w silniku niestety serwis który podjął się remontu z kapitulował po roku moich wizyt u nich i wymienił mi silnik na drugi w razie jakichkolwiek pytań chętnie odpowiem proszę pisać.
do 7 :) 5 biegów, wsteczny i luz :)
Nagrania zniekształcają dwięki, ale coś podobnego trafiłem jakiś czas temu i boła poluzowana nakrętka wewnetrznego koła pasowego. Pierwsze musisz odkręcić i zdjać by dosć do nakrętki drugiego. Nakrętka tam jest jak w czołgu, więc szykuj duże klucze. PRzy skłądaniu uważaj, zeby nie pomylić pasków na kołach i silnikach.
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
Jeśli dymi na siwo to gdzieś musi brać olej do komory spalania, nie miesza Ci się olej z płynem chłodniczym ? Możliwe że pompa oleju tak stuka, spotkałem się kiedyś z taka sytuacją że jak kończyła się pompa oleju to podnosiła ciśnienie w układzie, może to jest jest wina.
witam.Do wad można zaliczyć zużywające się półpierścienie wału korbowego co wpływa na stuki silnika
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
Skoro zakup sprzed 4-5 dni oddajesz auto ze względu na ukrycie wady. Jeżeli nie masz takiego zamiaru , konieczna kompleksowa diagnoza układu paliwowego i rozrządu. Potem naprawa, w takim przypadku nie licz na zwrot kosztów od szrociarza .
Głośne stuki z okolic wału mogą pochodzić z wyrobionych obudów łożysk wału czyli problem z karterami. Jak piszesz, nie zostały zmienione. Na postoju nie ma dużego obciążenia to pewnie nie słychać. Jeśli częstotliwość stukania pokrywa się z obrotami silnika to chyba nic innego być nie może. Co do mulenia najważniejszy jest gaźnik i jego regulacja. Ale...
Witam. Jestem nowym uzytkownikiem forum. Opisze swoj problem z autem:) Otoz posiadam Renault Scenica II 1.6 16V. Pojawiły sie stuki w silniku, lub gdzies indziej,sam nie wiem. Podczas odpalania jest wszystko ok. Wciskam sprzegło i naciskam przycisk START. Po odpaleniu puszczam sprzeglo i w tym momencie zaczyna cos stukac, tak jakby wpadalo cos w wibracje....
okazało sie ze pęknął wał korbowy:/ trwaja poszukiwania silnika i auto idzie do sprzedania. pozdrawiam
Witam kolegów. Posiadam Nissana Almera N16 z silnikiem 1.5 dCi K9K z 2003 roku. Autko do tej pory nie sprawiało żadnych problemów. Regularne wymiany oleju i filtrów były normalką. Nissan nie ma dużo km bo jedynie 1o2,ooo i przy 9o.ooo miał wymieniany rozrząd. Do wczoraj było wszystko dobrze,aż do momentu kiedy nagle zaczął b.głośno hałasować. Metaliczny...
Witam. Mam taki problem. Od pół roku posiadam polo 9n3 z 2007. Przebieg oryginał 30tys. km. Niedawno zauważyłem, że w silniku coś stuka tak jakby zawory. Pracuje równo ale klekocze jak diesel. Zaraz po odpaleniu, kiedy jest zimny najbardziej, to słychać ale kiedy się zagrzeje również da się słyszeć. Ciśnienie oleju ok, wczoraj mechanik sprawdzał. Mechanik...
To zdejmij pasek i odpal silnik.
Kolego reklamacja. Coś ci się rozkręca.
zawór redukcyjny jest w pompie oleju i jego zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego wzrostu ciśnienia oleju tzn otwiera się gdy ciśnienie osiągnie 4bar i nadmiar oleju wraca do miski olejowej jeśli się nie zamknął do końca to pompa oleju ma dodatkową "dziurę do zapchania", a wydajność pompy jest ograniczona i stąd niedobór ciśnienia opcja druga...
Pompa vacum zblokowała rozrząd nie ma takiej opcji. mógł się przestawić rozrząd na ząbkach Tak
Ja obstawiam padający wtryskiwacz. Do wyjścia sprawdzenia, czy nie leja. Zobacz czy bardzo dymi spod korka bo mogą być też nieszczelne podkladki pod nimi.
passat stuki silnika głośne stuki silnika renault stuki silnika
regulacja indukcyjności głośniki krakow śmigło górne zmywarka bosch
thomson 40fc3201 sterownik grzałek
Jak usunąć monety z pralki - porady i kroki Połączenie pompy spryskiwaczy do szyb w samochodzie