Nie dziwne że stuka, skoro rozkrecasz go do 10-12 tysięcy obrotów/minutę.
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Jeżeli panewka łożyska (widoczna na drugim zdjęciu) lata luźno w obudowie to raczej nic z tym nie zrobisz - ja na to nie mam pomysłu. Chyba, że hałasuje z powodu dużego luzu wzdłuż osi wirnika to wtedy trzeba skorygować go do minimum podkładkami.
Z tego chaosu można wywnioskować że rozpadło się koło pasowe wału, to po którym jeżdzi pasek.
Na drugim i trzecim zdjęciu widzę kawałek pękniętej sprężyny vvt pod wałkiem wydechowym :o
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Być może coś na osprzęcie, rolka ,sprzęgło altka. Albo coś na rozrządzie.
Jeśli chodzi Ci o to terkotanie to generują je wtryskiwacze gaz/benzyna.
Zapewne woda rozsadziła blok i dostała się do miski olejowej dlatego tyle oleju i '' masło '' się zrobiło. Także wymiana silnika będzie najlepszym rozwiązaniem .
W dolnozaworowym Briggs regulacja? Autor pytania rozebrał silnik to ma pewność.
Więc mam prawie pewność, że jest to, co napisałem wyżej.
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
Nie mam już kłopotów z biegami, na chwilę obecną wszystkie wchodzą dobrze zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Wykonałem następujące czynności : 1. wypiąłem gałki z końcówek dwóch linek sterujących dźwigniami wybieraka skrzyni 2. przy wysprzęgleniu zacząłem sprawdzać czy biegi wchodzą ruszając dwoma dźwigniami wybieraka, wchodziły wszystkie co świadczy...
w fiatach to bardzo częste zjawisko>) po pierwsze drugie trzecie-jeżdzić jeżdzić jeżdzić to właśnie sucha głowica tak klekota:)
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
O ile dobrze pamiętam to jakaś seria miała wadliwe tłumiki drgań oraz problemy ze śrubami głównych stop, ale do tego potrzebował bym więcej danych.
witam co z ciśnieniem oleju po takich objawach wydaje mi się że silnik do wymiany w jakich okolicach najbardziej stuk jest słyszalny
W niektórych modelach panewki tego balansu są wymienne. Sprawdź to, balans jest dzielony na dwie części, skręcony jest tylko jedną śrubą, u dołu. Jeżeli uda się dokupić lub dorobić takie panewki, to po wymianie uszkodzonego łącznika, powinien silnik działać. Chyba, że ma luzy na ułożyskowaniu wału. Koło zębate, na wale jest na klinie i łatwo można je...
Przy pewnym przebiegu się zaczynają odzywać, ale jak to trwa tylko kilka sekund na zimnym silniku to nic z tym nie trzeba robić. Jeżeli grają cały czas to wymienia się je.
Zdjęcie docisku pokaż jak już go odkręciłeś. Tylko od środka.
Ustawiłem luz zaworowy tak jak powinno być: 0,10 mm ssący, a wydechowy 0,15 mm. Nawet na oko ustawiałem mniejszy luz i nie wiem
Doszedles w czym byl problem? Mam to samo
Witam, VW Caddy 1.9 TDi, na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła, słychać stuki, po rozgrzania zanikają. Wymieniona dwumasa, cały komplet, ale nie pomogło. Co może być przyczyną?
Stuki pojawiają się jak by z wolnych obrotów dodaje się gazu to w tedy słychać stuki, wymieniane były głowice bo silnik był zamrożony również, zawory też były ustawione według książki możliwe jest że pompiarz źle ustawił wtryskiwacze?
Nie wiem jak można w tym silniku zle ustawić rorząd serioo. Panewki sprawdz, stuk Ci się nasila przy zwiększaniu rpm silnika ? Pewnie tak.
Quad Kawasaki KLF 300 - głośne, nierównomierne stuki w silniku, na wolnych obrotach gaśnie. Stuki są bardzo głośne, ale rzadko i nierównomiernie. Co może być przyczyną? Łańcuch jest już prawie na końcu napinacza.
Jeżeli jesteś pewien, że są to stuki w silniku to winowajcą mogą być panewki główne lub korbowodowe. Zmienne i dosyć duże obciążenie, (jakim jest kosiarka rotacyjna), powoduje stuki w silniku, nawet przy niedużych luzach na panewkach.
Dokładnie, 15 tys. to zdecydowanie za długo. Te silniki są wrażliwe na jakość i częstotliwość wymiany oleju.
Spróbować wyczuć... Lepiej rozebrać silnik i znaleźć przyczynę niż jeździć tak długo jak się rozpadnie, bo jak polecą opiłki po całym silniku to pozostanie tylko wymiana go na drugi.
Witam czy znalazłeś problem w moim też słychać lekkie stuki na wolnych obrotach
Dodam ze stukanie nasila sie w miarę nagrzewania sie silnika Na zimnym prawie nie słychać za to na gorącym wali jak szalony
Dzięki, że z całego pytania tylko to wyłowiłeś i mnie poprawiłeś, może to morze stuka?
Wiec tak wracając z pracy na zimnym do momentu az temperatura nie osiągnie 90 stopni stuków nie ma na żadnym biegu. Dopiero jak temperatura jest 90 stopni i tylko 5 i 6 bieg stuki są .. wiec raczej to coś mechanicznego nie jest skoro stuka na rozgrzanym oleju ? kiedy jest rzadki itp ? jak zrobić logi z vcds może one coś podpowiedzą ?
Trudno powiedzieć niestety. Dźwięk podobny do pukania w drewniany element,miarowy,nie jest to metaliczny dźwięk. Pojawia się przy mocniejszym wciskaniu gazu na drugim,trzecim i czwartym biegu. Po przejechaniu kilku km cisza.
Miałem to samo u siebie wciskałem gaz i zaczynał stukać jak dzięcioł po chwili spadała moc bo sterownik ograniczał. na 100% wtryskiwacz. Wyjmij je i do sprawdzenia. nie są regenerowalne wiec tylko nowe. U mnie dwa były ok, jeden padł całkiem i jeden tak na granicy. A rozrząd nie był urwany wcześniej?
astra g z17dtl, u mnie też mi głośniej cykają wtryski, olej 5W40 preevy czy wymieniałeś olej na inny i jest poprawa?
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
Dzięki za sugestie okazało się że chydropopychacz uległ uszkodzeniu i stąd te stuki
Witam, czy już wiadomo, co dokładnie było przyczyną stukania, i czy to była uszkodzona panewka?
Stuki na zimnym silniku 1 , 2 minuty , na biegu jałowym , i podczas dodawania gazu na niskich obrotach , po rozgrzaniu brak , stuki dochodzą od samego dołu po stronie rozrządu , możliwe że to koło pasowe od wału korbowego , ma minimalne bicie , ale czemu na ciepłym nie stuka ? Stuka od listopada
Koło zamachowe o nic nie ociera.Gdy kręce kolbä jest cicho.Odkreciłem okrągły dekielek przez ktory widac łaczenie korbowodu z wałem ktore jest przykrecone dwoma srubami 19 i zabezpieczone drucikiem.Podczas gdy poruszalem ręką wyczułem leciutkie luzy ,ciche stuki.Mysle ze jak silnik chodzi to te stuki staja sie glosniejsze.Niewiem,moze ma byc tam jakis...
Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.
Panewki kolego dostaniesz - są to panewki od c328. A jak z luzem na sworzniu tłoka? najłatwiej sprawdzić jeśli ustawisz wał pod kątem 90 stopni do korbowodu i spróbujesz poruszać kołem "przód - tył" będziesz miał łączny luz na korbowodzie. I jeszcze jeden drobiazg sprawdź luzy zaworowe...
Nie w skrzyni a w silniku szukaj. Jak wciskasz sprzęgło to przesuwasz wał na wytartych, bocznych panewkach.
Proszę o pomoc taki sam problem pojawił się u mnie :(
zamykam , obrócona panewka na pierwszym cylindrze
Byłem u jednego mechanika, który po otworzeniu maski stwierdził, ze trzeba jeździć do puki nie stanie, a później założyć nowy silnik ;)
Witam mam problem ze swoja cytryną C5 x7 III z 2008. Silnik RHF 140 koni. Przy ok. 1500 obrotów słychać stuki, trochę metaliczne. Stuki słychać tylko na rozgrzanym silniku. Dźwięk się roznosi bardzo i przenosi do tyłu więc ciężko stwierdzić skąd dobiega. Np jak się schyle koło drzwi kierowcy to przy tych 1500 obrotów wyraźnie słychać ten stuk. Tak pod...
Witam poniższy film przedstawia stuki tylko na zimnym silniku jeżeli temp podniesie się do 50 st. Stuk jest mniejszy jeżeli dojdzie do temp roboczej sztuki są znikome dla wyćwiczonego ucha. Auto jest z 2012 r z silnikiem 2.0 d N47 183 km. Zostały sprawdzone wtryskiwaczy są bez zarzutów rozrząd walki z wałem na blokady. Do paliwa zostało dolane z bmw...
Witam sczytałem błędy Vagiem oto lista : Monday,07,January,2013,11:08:47:59303 VAG-COM Version: Release 704.1 Address 01: Engine Control Module Part Number: 036 906 034 KA Component and/or Version: MARELLI 4TV 7448 Software Coding: 00071 Work Shop Code: WSC 00000 Additional Info: WVWZZZ9NZ6Y184226 VWZ7Z0F3287892 5 Faults Found: 16804 - Catalyst System;...
Objawy uszkodzonej poduszki będzie słychać w kabinie, drgania i stuki jakieś w samochodzie ,lub na samym silniku .co do uszkodzonej u ciebie poduszki tez obstawił bym ta od strony rozrządu.
Mam problem moje audi a4 b6 za kreci ale nie odpalą słychać jakieś stuki w silniku czy miał ktoś kiedyś podobny problem albo wie co to może być?
Z panewki wiór się nie zrobił, koło pasowe wymieniłem ale to nic nie pomogło.
Brak ciśnienia oleju i stuki sugerują że mogło dojść do zatarcia panewek. Ściągaj miskę olejową oraz panewki .
Kolego janmuzyk, mam identyczne objawy w Kia Sportage III z tym silnikiem. Mineło kilka lat, możesz powiedzieć jaka tam usterka była ?
Auto zrobione, rozrząd przeskoczył o jeden ząbek na prawej głowicy. Naprawa, wymiana rozrządu nie jest jakoś bardzo skomplikowana, tylko dojście do niektórych śrub tragiczne. Trochę trzeba się nagimnastykować. Przydała się kamera endoskopowa i zwinne dłonie :)
no błedow niby nie ma a przed tym przejechał prawie 1000km i nic sie nie działo co jedynie mialem wrazenie ze wiecej ropy bieze, mogl sie przestawic rozrzad po 10000tys ,wieczorem przyjechałem a rano byl duzy przymrozek ale odpalil na dotyk tylko te stuki sie zaczely problemy z odpalaniem zaczely sie od wypietej kostki z pompowtrysku
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
Po złożeniu na blokady na początku też będzie stukać. Z nagrzaniem chodzi bardziej o napełnienie szklanek. Napinacz paska głównego tak pracuje, na zimnym silniku strzałka jest pomiędzy wycięciami w gmp ( na znakach), w innym położeniu nie musi być w środku.
Ja obstawiam padający wtryskiwacz. Do wyjścia sprawdzenia, czy nie leja. Zobacz czy bardzo dymi spod korka bo mogą być też nieszczelne podkladki pod nimi.
Tu nie ma co nagrywać tylko wymieniać kompletny rozrząd.Jest on na łańcuszku,a nowy jest juz poprawiony i nie przeskakuje (inne ślizgi).
Ciekawe co to... I ile wyleci z portfela... Popychacze koło 280 zł + wałek koło 700 plus robota (montaż regulacja). To tyle w temacie.
Witam. Jestem nowym uzytkownikiem forum. Opisze swoj problem z autem:) Otoz posiadam Renault Scenica II 1.6 16V. Pojawiły sie stuki w silniku, lub gdzies indziej,sam nie wiem. Podczas odpalania jest wszystko ok. Wciskam sprzegło i naciskam przycisk START. Po odpaleniu puszczam sprzeglo i w tym momencie zaczyna cos stukac, tak jakby wpadalo cos w wibracje....
Podjechać do mechanika sprawdzi dokładnie, lub na stacje diagnostyki.
Jeśli dymi na siwo to gdzieś musi brać olej do komory spalania, nie miesza Ci się olej z płynem chłodniczym ? Możliwe że pompa oleju tak stuka, spotkałem się kiedyś z taka sytuacją że jak kończyła się pompa oleju to podnosiła ciśnienie w układzie, może to jest jest wina.
Na początek to zrzuć pasek pomocniczy (ten od alternatora), być może to z osprzętu.
Witam. Mam taki problem. Od pół roku posiadam polo 9n3 z 2007. Przebieg oryginał 30tys. km. Niedawno zauważyłem, że w silniku coś stuka tak jakby zawory. Pracuje równo ale klekocze jak diesel. Zaraz po odpaleniu, kiedy jest zimny najbardziej, to słychać ale kiedy się zagrzeje również da się słyszeć. Ciśnienie oleju ok, wczoraj mechanik sprawdzał. Mechanik...
Witam kolegów. Posiadam Nissana Almera N16 z silnikiem 1.5 dCi K9K z 2003 roku. Autko do tej pory nie sprawiało żadnych problemów. Regularne wymiany oleju i filtrów były normalką. Nissan nie ma dużo km bo jedynie 1o2,ooo i przy 9o.ooo miał wymieniany rozrząd. Do wczoraj było wszystko dobrze,aż do momentu kiedy nagle zaczął b.głośno hałasować. Metaliczny...
Problem rozwiązany. uszkodzony mikroukład w komputerze. Nie zawsze dawał 7V (na listwę wtryskową). Przy okazji naprawiono problem z kontrolkami wyżej opisanymi. Błąd P0404 często występuje w tych modelach a powodem są zimne luty w komputerze. Jest duże prawdopodobieństwo że spalony układ był powiązany z tym błędem.
Witam mam podobne objawy auto gaśnie jak się nagrzeje, ale tylko przy obciążeniu podczas jazdy na biegu jałowy jest ok. Dodatkowo powiązane jest to ze stukami w silniku stuki metaliczne jakby ktoś wrzucił kilka nakrętek do silnika - oczywiście dzieje się to po nagrzanym silniku. Komputer pokazuje błąd zasilania paliwa, wszystko w układzie paliwowym...
0.25mm ssące i 0.5 wydechowe
Sprawdź olej.
Głośne stuki z okolic wału mogą pochodzić z wyrobionych obudów łożysk wału czyli problem z karterami. Jak piszesz, nie zostały zmienione. Na postoju nie ma dużego obciążenia to pewnie nie słychać. Jeśli częstotliwość stukania pokrywa się z obrotami silnika to chyba nic innego być nie może. Co do mulenia najważniejszy jest gaźnik i jego regulacja. Ale...
Kol., czy robiłeś coś przy silniku np. zdejmowałeś cylinder, bo jeśli tak, to najpierw ustaw poprawnie rozrząd (znaki na kole magnesowym, na kole rozrządu oraz tłok w GMP ), a później luzy zaworowe. Luzy zaworowe o ile pamiętam, to na ssącym ma być 0,05 mm a na wydechowym ok. 0,10 mm. Jaki przebieg ma silnik. Sprawdź, czy wałek rozrządu nie jest nadmiernie...
Kolego reklamacja. Coś ci się rozkręca.
Od pewnego czasu jest problem z odpalaniem na gorącym silniku.Przy prubie odpalenia zachowuje się jak przy zalanym silniku.Chwilami łapie i czasami uda się odpalić z obiawem zalanego silnika,ale naiczęściej musi wystygnąć kilkanaście minut i w tedy zapala za pierwszym razem bez objawów zalanego silnika.Samochód ma 52000km przebiegu w którym słychac...
Rozrząd wymieniłem był wyciągnięty 0,5 cm, dziś może włożę silnik do budy i zobaczymy. Lekki szum z rozrządu usunięty. Niestety klepie dalej, na moje ucho stuki dochodzą z komory spalania. Czy jest to możliwe? Przy wymianie panewek i pierścieni sworznie były sprawdzane. Stukanie występuje tylko powyżej 1500 obrotów. Na postoju i pod obciążeniem brak.
Pompa vacum zblokowała rozrząd nie ma takiej opcji. mógł się przestawić rozrząd na ząbkach Tak
A czy panewki nie powinny być słyszalne cały czas ? - od kiedy nagrałem filmik z tymi odgłosami minęło ok. 2 tygodnie. Od tamtej pory odgłosy nie pojawiły się ani razu - a autem jeżdżę codziennie (i nasłuchuję jak pracuje silnik - żadnych dziwnych dźwięków nawet przy zimnym silniku przy wysokich obrotach).
Czesc.Jestem w posiadaniu mercedesa sprintera 313cdi 2005r problem w tym ze w silniku podczas przyspieszania wydobywaja sie stuki metaliczne gdy silnik jest zimny stuki sa mniej slyszalne,pozatym silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie. Wielkie dzieki za porady.
stuki są takie metaliczne dochodzące ze wszystkich cylindrów tak na przemian Stukać tak mogą wtryski, spalanie., przez np. zapowietrzenie układu. Popychacze zaworowe to by cykały.
Gluche stuki moga tez byc przyczyną nadmiaru nagaru w silniku.
No to skoro mechanik stwierdził że to nie popychacze, to niech jeszcze stwierdzi co to tak tłucze. Zamykam.
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
Obcięty klin dolnego koła rozrządu.
właśnie rozebralem silnik,zdjołem głowice i co sie okazało?krzywy zawór nie zawsze sie zamykał przycinał sie w prowadnicy i on stukał,zamykam temat dziękuje za porady.Takze żadne korby czy panewki czy sworznie,z uwagi na mój wiek i doświadczenie zrobiłem nie jeden silnik w życiu i wiem jak sie zachowuje silnik z krzywa korbą lub wybitym sworzniem,ale...
0W40 byłby dobry, ale też trochę ryzyko, bałbym się żeby nic się nie rozszczelniło, ale jesli kolega zaleje 5W40 i nic nie będzie to przyszłą wymianę można by było zaryzykować z tym olejem. Już sama zmiana na 5W powinna wyciszyć silnik o ile jest on w niezłej kondycji.
4Bary
Maniek tłoki wystają ponad głowicę, a Ty składasz licząc, że nie będzie stukał? Ślad jest na głowicy więc cudów nie ma tłok w nią wali cóż innego. Wiesz ile wystają ponad tuleję wiec je wyjmuj i staczaj.
Witam.Co może być przyczyną stuków w okolicach pokrywy zaworów? Dodam że silnik jest świerzo po remoncie.Wymienione zostały panewki itp,,, Wczoraj zostały wymienione również popychacze. Jeśli chodzi o kompresje, prace silnika itp to rewelacja jedyne co mnie niepokoi to te stuki. Zauwarzyłem że delikatnie się sączy spod jednego wtrysku. Czy to może być...
Witam :!: Jako nowy na tym forum pozdrawiam wszystkich użytkowników :!: Kopalnia wiedzy :!: Mój zięć posiada dwa agregaty sprężarkowe właśnie z takimi silnikami jeden chłodzony powietrzem drugi olejem. Gdy w jednym pojawiły się niepokojące stuki spytał mnie czy przypadkiem nie podjął bym się usunięcia tych stuków . Już podczas rozbiórki zakręciło mi...
Witam, chciałbym zapytać czy jest ktoś w stanie mi pomóc. Mianowicie problem polega na stukaniu w silniku, rosną one wraz z obrotami i z tego co mi się wydaje są cykliczne. Panewki zostały wymienione i stukanie nie ustalo (podejrzewam sworzeń tłoka który na pewno sprawdzę lub stuki pochodzą spod klawiatury, zawory). Ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś kto...
Przepraszam, ale podłączę się pod temat - syn ostatnio zakupił VW Polo 1991 r., na jednopunktowym wtrysku, silnik o poj. 1050 ccm. Od wielu lat jeżdżę dieslami i moim zdaniem silnik w aucie syna słychać jak diesla tj. nawet wewnątrz auta, po nagrzaniu się silnika. Podobno jest to taka przypadłość silników benzynowych stosowanych w VW Polo.. Proszę o...
a jaki przebieg tej renówki
Wszystko jasne - problem rozwiązany. Winne było koło pasowe z tłumikiem drgań - to ono powodowało stuki. Wymienione na sztywne koło. Polecam - tańsze i wytrzymalsze. Tyle aut jeździ na sztywnym kole i do dziś żyją duchem swojego ciała ;) Pozdr.
To bezwzględnie należy go wymienić z kompletem popychaczy.
W nowo zakupionym motorowerze o silniku 50 cm3 4T Torg format, po przejechaniu 40 km w ciągu 4 dni, z zachowaniem reguł docierania, słychać metaliczne stuki podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Jaka może być przyczyna. I czy docierać i jeździć powoli dalej czy zgłosić w punkcie sprzedaży i reklamować. Stuki są wyraźne, czy to słychać zawory, czy...
Witam mam problem grudnia z moim bmw zaczęło się od tego że po rozgrzaniu przy dodaniu gazu między 1200 a 2500obr było słychać cykanie w silniku na początku myślałem że może wlałem złej jakości paliwo zostało dolany dodatek do paliwa ale problem nie ustal. Za kilka dni gdy jechałem zapaliła się kontrolka ograniczona moc silnika, stukanie w tamtym momencie...
Nagraj porządnym aparatem film pracy silnika i wrzuć na forum, bez usłyszenia tego dźwięku, nie można podjąć dyskusji w tym temacie.
stuki silniku renault stuki zimnym silniku stuki ciepłym silniku
pomiar charakterystyk wzmacniacza żelazo chlorek netbook samsung n102s
zegarek atmega tester rezonatorów kwarcowych
Jak zakodować nowy pilot do Toyoty Yaris Hybrid? Jak rozebrać mikser MS-2019: instrukcja krok po kroku