Nie dziwne że stuka, skoro rozkrecasz go do 10-12 tysięcy obrotów/minutę.
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Jeżeli panewka łożyska (widoczna na drugim zdjęciu) lata luźno w obudowie to raczej nic z tym nie zrobisz - ja na to nie mam pomysłu. Chyba, że hałasuje z powodu dużego luzu wzdłuż osi wirnika to wtedy trzeba skorygować go do minimum podkładkami.
Z tego chaosu można wywnioskować że rozpadło się koło pasowe wału, to po którym jeżdzi pasek.
Na drugim i trzecim zdjęciu widzę kawałek pękniętej sprężyny vvt pod wałkiem wydechowym :o
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Jeśli chodzi Ci o to terkotanie to generują je wtryskiwacze gaz/benzyna.
Być może coś na osprzęcie, rolka ,sprzęgło altka. Albo coś na rozrządzie.
Zapewne woda rozsadziła blok i dostała się do miski olejowej dlatego tyle oleju i '' masło '' się zrobiło. Także wymiana silnika będzie najlepszym rozwiązaniem .
W dolnozaworowym Briggs regulacja? Autor pytania rozebrał silnik to ma pewność.
Więc mam prawie pewność, że jest to, co napisałem wyżej.
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
w fiatach to bardzo częste zjawisko>) po pierwsze drugie trzecie-jeżdzić jeżdzić jeżdzić to właśnie sucha głowica tak klekota:)
Nie mam już kłopotów z biegami, na chwilę obecną wszystkie wchodzą dobrze zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Wykonałem następujące czynności : 1. wypiąłem gałki z końcówek dwóch linek sterujących dźwigniami wybieraka skrzyni 2. przy wysprzęgleniu zacząłem sprawdzać czy biegi wchodzą ruszając dwoma dźwigniami wybieraka, wchodziły wszystkie co świadczy...
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
O ile dobrze pamiętam to jakaś seria miała wadliwe tłumiki drgań oraz problemy ze śrubami głównych stop, ale do tego potrzebował bym więcej danych.
witam co z ciśnieniem oleju po takich objawach wydaje mi się że silnik do wymiany w jakich okolicach najbardziej stuk jest słyszalny
W niektórych modelach panewki tego balansu są wymienne. Sprawdź to, balans jest dzielony na dwie części, skręcony jest tylko jedną śrubą, u dołu. Jeżeli uda się dokupić lub dorobić takie panewki, to po wymianie uszkodzonego łącznika, powinien silnik działać. Chyba, że ma luzy na ułożyskowaniu wału. Koło zębate, na wale jest na klinie i łatwo można je...
Przy pewnym przebiegu się zaczynają odzywać, ale jak to trwa tylko kilka sekund na zimnym silniku to nic z tym nie trzeba robić. Jeżeli grają cały czas to wymienia się je.
Zdjęcie docisku pokaż jak już go odkręciłeś. Tylko od środka.
Ustawiłem luz zaworowy tak jak powinno być: 0,10 mm ssący, a wydechowy 0,15 mm. Nawet na oko ustawiałem mniejszy luz i nie wiem
Okazało się ze dwie głowice kupione z innej firmy i za mało wystawały końcówki wtryskiwaczy i lały po ściankach
Doszedles w czym byl problem? Mam to samo
Nie wiem jak można w tym silniku zle ustawić rorząd serioo. Panewki sprawdz, stuk Ci się nasila przy zwiększaniu rpm silnika ? Pewnie tak.
Witam, VW Caddy 1.9 TDi, na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła, słychać stuki, po rozgrzania zanikają. Wymieniona dwumasa, cały komplet, ale nie pomogło. Co może być przyczyną?
Quad Kawasaki KLF 300 - głośne, nierównomierne stuki w silniku, na wolnych obrotach gaśnie. Stuki są bardzo głośne, ale rzadko i nierównomiernie. Co może być przyczyną? Łańcuch jest już prawie na końcu napinacza.
Jeżeli jesteś pewien, że są to stuki w silniku to winowajcą mogą być panewki główne lub korbowodowe. Zmienne i dosyć duże obciążenie, (jakim jest kosiarka rotacyjna), powoduje stuki w silniku, nawet przy niedużych luzach na panewkach.
Spróbować wyczuć... Lepiej rozebrać silnik i znaleźć przyczynę niż jeździć tak długo jak się rozpadnie, bo jak polecą opiłki po całym silniku to pozostanie tylko wymiana go na drugi.
Dokładnie, 15 tys. to zdecydowanie za długo. Te silniki są wrażliwe na jakość i częstotliwość wymiany oleju.
Dodam ze stukanie nasila sie w miarę nagrzewania sie silnika Na zimnym prawie nie słychać za to na gorącym wali jak szalony
Witam czy znalazłeś problem w moim też słychać lekkie stuki na wolnych obrotach
Dzięki, że z całego pytania tylko to wyłowiłeś i mnie poprawiłeś, może to morze stuka?
Trudno powiedzieć niestety. Dźwięk podobny do pukania w drewniany element,miarowy,nie jest to metaliczny dźwięk. Pojawia się przy mocniejszym wciskaniu gazu na drugim,trzecim i czwartym biegu. Po przejechaniu kilku km cisza.
Wiec tak wracając z pracy na zimnym do momentu az temperatura nie osiągnie 90 stopni stuków nie ma na żadnym biegu. Dopiero jak temperatura jest 90 stopni i tylko 5 i 6 bieg stuki są .. wiec raczej to coś mechanicznego nie jest skoro stuka na rozgrzanym oleju ? kiedy jest rzadki itp ? jak zrobić logi z vcds może one coś podpowiedzą ?
Wtryskiwacze sprawdzone?
astra g z17dtl, u mnie też mi głośniej cykają wtryski, olej 5W40 preevy czy wymieniałeś olej na inny i jest poprawa?
Dzięki za sugestie okazało się że chydropopychacz uległ uszkodzeniu i stąd te stuki
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
Witam, czy już wiadomo, co dokładnie było przyczyną stukania, i czy to była uszkodzona panewka?
Stuki na zimnym silniku 1 , 2 minuty , na biegu jałowym , i podczas dodawania gazu na niskich obrotach , po rozgrzaniu brak , stuki dochodzą od samego dołu po stronie rozrządu , możliwe że to koło pasowe od wału korbowego , ma minimalne bicie , ale czemu na ciepłym nie stuka ? Stuka od listopada
Koło zamachowe o nic nie ociera.Gdy kręce kolbä jest cicho.Odkreciłem okrągły dekielek przez ktory widac łaczenie korbowodu z wałem ktore jest przykrecone dwoma srubami 19 i zabezpieczone drucikiem.Podczas gdy poruszalem ręką wyczułem leciutkie luzy ,ciche stuki.Mysle ze jak silnik chodzi to te stuki staja sie glosniejsze.Niewiem,moze ma byc tam jakis...
Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.
Panewki kolego dostaniesz - są to panewki od c328. A jak z luzem na sworzniu tłoka? najłatwiej sprawdzić jeśli ustawisz wał pod kątem 90 stopni do korbowodu i spróbujesz poruszać kołem "przód - tył" będziesz miał łączny luz na korbowodzie. I jeszcze jeden drobiazg sprawdź luzy zaworowe...
Nie w skrzyni a w silniku szukaj. Jak wciskasz sprzęgło to przesuwasz wał na wytartych, bocznych panewkach.
Co może być przyczyną stuków w silniku zarówno na biegu jak i na luzie stuki dochodza jakby z lewej strony. Drugi problem to jakieś dziwne (żeżenie ) ale tylko jak samochód jedzie na biegu i puszczam gaz (np jadać na 2 biegu przy prędkodkości 40kmh ) na luzie nie ma talich objawów
Proszę o pomoc taki sam problem pojawił się u mnie :(
zamykam , obrócona panewka na pierwszym cylindrze
Byłem u jednego mechanika, który po otworzeniu maski stwierdził, ze trzeba jeździć do puki nie stanie, a później założyć nowy silnik ;)
Witam mam problem ze swoja cytryną C5 x7 III z 2008. Silnik RHF 140 koni. Przy ok. 1500 obrotów słychać stuki, trochę metaliczne. Stuki słychać tylko na rozgrzanym silniku. Dźwięk się roznosi bardzo i przenosi do tyłu więc ciężko stwierdzić skąd dobiega. Np jak się schyle koło drzwi kierowcy to przy tych 1500 obrotów wyraźnie słychać ten stuk. Tak pod...
Witam. Pojawiły się stuki typowe dla zaworów. Regulacja przeprowadzona - nic nie dała. Dodam, iż stuki pojawiały się najpierw na zimnym silniku i w miarę nagrzewania cichły. Teraz stuka cały czas. Wykluczono panewki i sworzeń tłokowy - ewidentne stuki pod pokrywą rozrządu. Dokładnie takie jak na filmiku. https://www.youtube.com/watch?v... Co...
Witam,panowie przejechałem się i na zimnym coś stukało mocno dosyć ale odpalił i chodził trochę nim szarpało ale jak się nagrzał to zgasł na raz ,poczekałem chwilę ostygnął i odpalił ale tłucze się cały czas
Witam poniższy film przedstawia stuki tylko na zimnym silniku jeżeli temp podniesie się do 50 st. Stuk jest mniejszy jeżeli dojdzie do temp roboczej sztuki są znikome dla wyćwiczonego ucha. Auto jest z 2012 r z silnikiem 2.0 d N47 183 km. Zostały sprawdzone wtryskiwaczy są bez zarzutów rozrząd walki z wałem na blokady. Do paliwa zostało dolane z bmw...
stuki silniku peugeot stuki silniku renault megane stuki silniku
uruchomić matryca gasną światła skoda fabia spalony xperia
naprawa udaru makita zmywarka whirpool mruga start
Asus NUC14RVK – kompatybilność Lexar NM710 2TB PCIe Gen4 NVMe SSD Wydajność TF2 na procesorze Intel i3 2. generacji