Oscyloskop i wymuszenie spalania stukowego.
Jak w załączonym foto
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
Odpowiedzi na twoje pytanie bez problemu znajdziesz w internecie. Idą święta więc Ci pomogę: http://pl.lmgtfy.com/?q=spalanie+stukowe
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
A co to spalanie stykowe?. A może stukowe? Jak najbardziej przyczyną może być źle poskładany rozrząd.
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
To lecisz po wykresie wskazania temperatury i sond oraz spalanie stukowe lub wypadania zapłonu
Jaki tam jest model silnika?
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Czujnika nie zmierzysz. Odłączasz akumulator, odpinasz ECU i przewody od czujnika do ECU sprawdzasz żarówka 21W.
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Nad rozrusznikiem
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
A czujnik na podmianę masz może?
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
tak sie nie robi!! odpowiedź w poprzednim poście
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
Spalanie stukowe jedyne co przychodzi na myśl.
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Powinno Ci pomóc
Leje ci wtryskiwacz do komory spalania. Stad stuki i czarny dym. Przestan jezdzic bo wypalisz dziure w tłoku. Sprawdz wtryski na powrocie. To paradoks, ale ten który z powrotów nic nie leje, jest uszkodzony. Bo leje do srodka komory.
Na znaki - nie swoje mazakiem malowane (nie jestem artystą). Rozrząd jest ustawiony wg książki serwisowej, nie ma możliwości żeby było źle. Zawory ustawione. Zapłon opóźniony wg możliwej odchyłki. Georges jak sprawdzić pod obciążeniem? Rozumiem, że powinien wtedy się zmieniać ale o jakie wartości? Wloz kolki, bedziesz pewny. U PSA w zasadzie nie ma...
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
Nie jeden już taki był co mu się wydawało że sprawdził, ludzie wymyślali teorie a się okazywało że na najprostszej sprawie się wyłożył, dodatkowo twardo obstawał przy swoim. Koniec offtopicu.
zapewne czujnik spalania stukowego
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Piszesz o dwóch różnych zjawiskach jak o jednym, wypadanie zapłonu to nie spalanie stukowe i odwrotnie
Jest to czujnik spalania stukowego.
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Tak jak napisali wyżej, za wczesny zapłon - opużnić, możliwe spalanie stukowe. Pozdr.
Autor tematu wyraźnie pisze że problem jest widoczny w postaci ocierania łańcucha o pokrywę, więc nie jest to problem ze spalaniem stukowym, zmniejszonym squishem po „spłaszczaniu” głowicy. Gdyby łańcuch był nierównomiernie wyciągnięty, albo któreś z kół zębatych wykazywało mimośrodowość, to mógłby powstawać luz napięcia łańcucha, ale w granicach jednej...
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
obroty ok ale spalanie stukowe jest. Dałem nowe wtryski do spr. Mówią, że w porządku. Dzięki. Co masz na myśli? Spalanie stukowe czyli jak by lejący wtrysk? Czy tłucze coś mechanicznie? A może benzyna w ropie? Sprawdziłeś już parametry? Odczyt ciśnienia na cr co pokazuje? Są błędy?
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Witam, czy ktoś ma dostęp do danych, jakim momentem powinien być przykręcony czujnik spalania stukowego w Hondzie, jak w temacie?
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5. Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Jeśli zapłon masz prawidłowo ustawiony i nie występuje spalanie stukowe, to albo luz na sworzniach, albo tłoki "bujają" się w cylindrach. Jeśli nic poza tym dźwiękiem się nie dzieje, nie ma co kombinować, moim zdaniem.
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
Witam Muszę wymienić czujnik spalania stukowego Citroen C4 grand Picasso 1.2 benzyna 96KW Gdzie go zlokalizować?
Silnik przy przeciążeniu np. gesta trawa i przy uruchamianiu kiedy przygaśnie i wchodzi na obroty ma stukowe spalanie. Gdzie szukać przyczyny? Zapłon?
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
(at)emarcus knock sensor służy do wykrywania spalania stukowego. A nie do wykrywania spalania. I to nie jest mikrofon. Mierzy dość charakterystyczne drgania.
Jeśli ktoś ma tylko błędy P2337 i P1385, to warto wymienić czujnik stukowego spalania. W moim przypadku rozwiązało to problem i sterownik nie zgłaszał już żadnych błędów. Ważne, żeby zachować oryginalną pozycję czujnika i dokręcić go siłą 20-25 Nm.
Sporo chcesz splanować. Rozumiem,że chcesz podnieść moc silnika przez to? Dobrze kombinujesz,bo moc da się podnieść tylko przez trzy rzeczy : zwiększenie pojemności, zwiększenie stopnia sprężania, zwiększenie współczynnika napełnienia. Uderzasz zatem w drugą metodę. Polonezem akurat nigdy się nie bawiłem,ale z doświadczenia wiem,że mocno wyciągnięta...
Pytanie: gdzie znajdę czujnik spalania stukowego w tym silniku?
Witam Mam pytanie bo z tego co wiem mechanik założył mi jakiś używany czujnik spalania stukowego nawet nie patrzył jaki ma z tego co kojarzę i się różni od oryginalnego to może mieć wpływ ze pokazuje mi błąd spalania stukowego i ze silnik czasem dziwnie chodzi
Niestety oryginalne są już niedostępne Nie wiem, jaki tam masz motor dokładnie, bo M120 jest kilka rodzajów: na USA, Japonię, Europę, do 89 roku, po 89 roku. Przykładowy czujnik o numerze 003 153 86 28 jest jak najbardziej dostępny. Do motora M120 idą cztery sztuki. Podaj VIN auta, to ci sprawdzę numer i dostępność.
Błąd - czujnik spalania stukowego, czy błąd - spalanie stukowe? Bo to zupełnie dwie różne rzeczy.
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
Jesli ma zly odczyt temperatury cieczy to automatycznie zmienia kat wprzedzenia zaplonu co za tym idzie dochodzi do spalania stukowego i zapala sie check. Nie ma tam czasem dwoch czujnikow jeden od komputera a drugi dla deski rozdzielczej ? Jak nie to moze wiazka czujnik=komputer
Jeżeli silnik jest wyposażony w czujnik spalania stukowego, to bym go wymienił. Powinno ustąpić. A może zatankowałeś jakąś chrzczoną benzynę.
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
witam. mam nadzieję że zaglądasz czasem jeszcze na te forum. Mam bardzo podobny problem z takim samym berlingo . możesz napisać czy udało się naprawić i co było. mój ładnie pali ,ale brak mu mocy i przykapca , no i na wolnych telepie się silnik i stukowo spala.
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
Panowie powyżej, zweryfikujcie swoje informacje odnośnie zjawiska spalania stukowego. Bo mijacie się z prawdą. Podobnie z "oktanami".
z tego co wiem matiz ma zmodyfikowana głowice na bazie głowicy tico,zmienione zawory i wałek rozrzadu,bodajze inny materiał tych elementów, pewnie wałek ma inne krzywki.dół silnika jest ten sam zarazem w tico i matizie,w matizie na bloku jest zamontowany dodatkowo czujnik spalania stukowego do ECM.
Nie nie ma żadnych błędów, jedyne jakie były to po zakupie zatankowany był 95 i wyskakiwały błędy spalania stukowego, po wykasowaniu i odpaleniu wyskakiwały ponownie, oczywiście błędy były tylko zapisywane w pamięci sterownika - nie zapalała się kontrolka check na desce, paliwo wyjeździłem leje PB98 i od tego czasu odpukać żaden błąd się nie pojawił...
Czujnik spalania stukowego wpływa na ustawienie zapłonu tym samym jego uszkodzenie na pewno spowoduje przejście układu w tryb awaryjny a w konsekwencji wzrost zużycia paliwa. Twój opis może sugerować że czujnik raz działa a raz nie dlatego auto raz jest mocne a raz słabe.
Nagar to zostaw na razie w spokoju. Lepiej zmierz ciśnienie sprężania na początek. Sam nagar to pewnie spalanie oleju.
Masz tu wzorcowe z innego forum: Wartości bloków silnik X20XEV i X18XE - dla celów porównawczych. Wolne obroty Wybrany model>,1996,Vectra-B,Silnik,X 18 XE Sterownik Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Prędkość silnika,896...
jw. czujnik spalania stukowego
P2339 - Cylinder 4: uszkodzony czujnik spalania stukowego. Błąd. Żaden czujnik spalania stukowego!
świece na innych cylindrach są czyste, tylko 1 i 3 I tam szukaj problemu. Zdejmij chociaż pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego. Zresztą nie wiadomo czy świece które pokazałeś są właściwie dobrane ciepłotą do silnika. Jak widzę trzyelektrodowe to mam mieszane odczucia co do kompetencji tego co...
Diesle nie mają czujnika spalania stukowego.
U mnie ani ja ani mechanicy nie znaleźli tego czujnika a według katalogu powinien być. No i komputer samochodu wykazuje spalanie stukowe.
To akurat nie wina tłoków. Czy ten dźwięk z filmu to faktycznie spalanie stukowe? Jedyne co mi przychodzi do głowy to żarzący się nagar albo trzeba spróbować na nowo ustawić zapłon o ile się da. Jeszcze pytanie, czy uszkodzony czujnik spalania stukowego wywala check?
Przy ubogiej mieszance EGT dramatycznie rosnie i spłyną tłoki do miski. Plus dochodzi stukowe spalanie. Sportowe Ecu SA nie maja czujników stukowych i adaptacji. Są strojone na sztywno do paliwa.
Cześć, czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi gdzie, a dokładnie w którym miejscu znajdę czujnik spalania stukowego? Z góry dziękuję Pozdrawiam!!
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Nie odpinaj wtyczki bo będzie błąd na pewno. Jak jest 1 przewód to na czujnik podaj na gwint masę z silnika. Spróbować można.
szarpać spalać stukowy aster spalać stukowy spalać stukowy renault
przycisk stabilny krótkie przewody spawalnicze sharan schemat wiązka
proace subwoofer pcf801 odbiornik
Arduino ESP8266 Watchdog – przykład użycia, obsługa SW/HW WDT, kod, timeout Ducati hulajnoga nie rusza, brak błędów, bateria sprawna – diagnostyka Pro-II, Pro-2 Evo