Może ma 12V, ale niewystarczająco "siły" żeby pokręcić rozrusznikiem. Akumulator musi mieć określony prąd rozruchowy. Pewnie wartość tego prądu jest za niska. Spróbuj go odpalić na innym akumulatorze albo prostownik podepnij i na nim sprawdź. Wiem, że to dziwnie może wyglądać, ale parę dni temu kolega miał podobną sytuację. Zadzwonił do mnie, że mu...
Stycznik rozrusznika, pasuje większość chińskich od skuterów. Brzęczenie/terkotanie może być spowodowane niskim napięciem akumulatora, lub słabym połączeniem kabli
Motocykl nie odpala, brak iskry, tylko trzy kontrolki się palą. Czy przełącznik w prawej manetce może powodować zwarcie? Sprawdzone przewody i użyty spray oczyszczający.
Wpinając w kostkę sterującą stycznikiem rozrusznika (zamiast niego) żarówkę 12V/5W. Poza tym, z Twojego testu (zakładając, że wykonałeś go poprawnie) wynika, że układ jest niesprawny (ma przerwę). Układ startera zwykle składa się z włącznika normalnie otwartego przy klamce hamulca (lub sprzęgła/czujnika biegu neutralnego) który podaje masę na jeden...
Co którys raz nie chce zakręcić. Są trzy rzeczy. Stycznik ,rozrusznik i bendiks. Trzeba by było ustalić co ? I tak, jeśli w tym czasie że nie chce zakręcić-czy słychać pracę rozrusznika (powinien pracować na wysokich obrotach)- to wychodzi na bendiks. Jeśli nie słychać jego pracy -to może być wina stycznika lub samego rozrusznika (stycznik ? można...
No to do sprawdzenia jest cała droga od stacyjki po stycznik rozrusznika, trzeba się dowiedzieć gdzie i dla czego znika ten prąd.
https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb... http://www.wiringdiagrams21.com/2012/07/... Z tego co widzę, to w tym modelu jest wymyślona jakaś kombinacja z układem stycznika rozrusznika. Trzeba o tym dobrze poczytać, jak to działa i po co zostało wprowadzone. Jeśli "na krótko" rozrusznik kręci jak szalony,...
Bez podania modelu, trudno jest podać wymiar paska, musisz zmierzyć. Stycznik rozrusznika, możesz założyć jakikolwiek, byle na 12V. Na przykład: http://www.agroparts.pl/elementy-elektry...
Proponowałbym podłączyć jakąś kontrolkę pod cewkę stycznika rozrusznika. Trochę tu nie rozumiem o co chodzi z „pyknięciem”. Raz miałem przypadek z urwanym drutem uzwojenia wewnątrz stycznika rozrusznika, a urwał się dlatego iż karkas cewki latał luzem względem obudowy z wyprowadzeniami. Układ interlock zwykle połączony jest przez diodę z czujnikiem...
Przekażnik 40 A możesz montować bez problemu ale również możesz go pominąć stosując przycisk rozrusznika od ciągnika C4011 lub podobnego.Jest to lepszym rozwiązaniem z tego tytułu że jak się w przekażniku przypalą styki rozrusznik będzie kręcił do czasu jego uszkodzenia lub do zdjęcia klemy z akumulatora.
Witam wszystkich. Mam problem ze skuterem 4t. Ponieważ rozrusznik odmówił posłuszeństwa, jak klikam przycisk rozrusznika i hamulec, to nie słychać, żeby rozrusznik kręcił ani żeby prąd szedł do stycznika. Rozrusznik i stycznik wymieniłem i dalej nic. Sprawdziłem całą instalację i nie mogłem znaleźć błędu, proszę o pomoc, z góry dziękuję.
kostka zapłonowa w stacyjce lub sama stacyjka
Czy Styczniki MC-18b i MC-9b to prawidłowe elementy stycznikowego rozrusznika silnika 3fazowego 11kW? Nie, powinny być MC-22 i MC-18. Różnice w cenie styczników tej firmy są tak niewielkie że nie powinieneś brać mniejszych w ogóle pod uwagę.
Mając sprawny rozrusznik oraz naładowany akumulator, musisz mieć jeszcze sprawną instalację elektryczną tj. kable zasilające o odpowiednim przekroju, "czyste" styki w akumulatorze, styczniku oraz rozruszniku. Sprawdź, czy silnik ma należytą "masę" tj. pewne połączenie kablem pomiędzy minusem akumulatora a karterem silnika. Posłuchaj, czy podczas próby...
Zobacz w styczniku rozrusznika.
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
Przekaźnik na tej płytce uruchamia stycznik rozrusznika. Sprawdziłeś go ? Przy zwarciu w jego cewce oczywiste jest, że zniszczy się przekaźnik.
Powinien być bezpiecznik. Zrób jakieś fotki z widokiem połączeń od akumulatora do stacyjki. Bezpiecznik na linii akumulator-stacyjka. Na linii stycznik - rozrusznik nie będzie. Trzeba po prostu sprawdzić połączenie od akumulatora poprzez stacyjkę do rozrusznika.
Sprawdź główny bezpiecznik (MAIN) na styczniku rozrusznika oraz pozostałe bezpieczniki instalacji elektrycznej. Po takiej pomyłce uszkodzona może być nawet cała elektronika, tj. regulator napięcia, ECU + immo, liczniki.
Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika zapewne się przepalił, ale po takiej sytuacji do sprawdzenia regulator napięcia gdyż mógł tego nie przeżyć (regulatory w Suzuki palą się nawet podczas normalnej eksploatacji).
Z drugiego zlacza gwintowego na,,styczniku,,wychodzi plecionka,jakies 2cm.dlugosci i wchodzi w obudowe rozrusznika do szczotek plusowych.Ta plecionke stycznik laczy z kablem z aku.i rozrusznik kreci.dodaj do tego przewod sterowania ze stacyjki i masz 3kable
Najprawdopodobniej stycznik rozrusznika nie odbija (stycznik znajduje się na rozruszniku). Jeżdżenie z tą usterką spowoduje zniszczenie przynajmniej rozrusznika. https://obrazki.elektroda.pl/7304977200_...
(at)smiley12004 Jakie zwarcie ? Styków stycznika rozrusznika? To szukaj - bezpiecznik akumulatora, uszkodzona stacyjka, układ bezpieczeństwa (mikrowyłączniki w siedzisku i zamocowaniu zespołu tnącego oraz dźwigni biegów) o ile w tym modelu traktorka je zamontowano.
Witam, pierwsze co bym sprawdzil - to stycznik / przekaznik, ktory uruchamia rozrusznik - bo na ogol to styki w takich elementach ulegaja nadpaleniu, przegrzaniu, itp. Zmniejsza sie znacznie powierzchnia wypalonych stykow i przepuszczaja coraz mniejszy prad do rozrusznika - dlatego nie ma on sily 'pokonac kompresji' silnika... Pozdrawiam.
sprawdz dokładnie instalacje i zasilanie przed włącznikem
Winny okazał się stycznik rozrusznika.
Podczas uruchamiania przerzuca plus na minus i pali bezpiecznik Że co proszę ??? Tam jest mały 12 V akumulator, stycznik rozrusznika i magneto/alternator z regulatorem, czyli instalacja jak w każdym skuterze. Co ci i gdzie przerzuca?
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
Słychać że stycznik rozrusznika puka, czy nie? Jak puka a nie kręci, to do sprawdzenia plus na rozruszniku, masa na silniku, może być też uszkodzony sam stycznik. Jak nie puka, to masa silnika, kostka stacyjki, napęd stacyjki, kabel sterujący stycznikiem (50), może jakieś stare odcięcie zapłonu...
Jeśli to zapłon AC CDI, odłącz stacyjkę i gaszak na kierownicy i spróbuj odpalić zwierając śrubokrętem 2 nakrętki na styczniku rozrusznika (+bat i rozrusznik)
Znając życie, to rozrusznik na wyczerpaniu, słaby przekaźnik/stycznik rozrusznika, problem z przewodami masowymi lub akumulator.
Witam, przy tak wielu probach 'odpalenia' rozrusznikiem - na ogol ulegaja przegrzaniu / nadpaleniu styki / kotwica - w styczniku rozrusznika, czyli raczej bedzie do wymiany tenze stycznik... Chyba - ze okaze sie rozbieralny / wtedy mozna spilowac 'spalenizne' na stykach i kotwicy / drobnym pilnikiem i wygladzic powierzchnie stykow... Pozdrawiam.
Możliwe że szczotki w rozruszniku są na wykończeniu. Jeśli nie, to stycznik rozrusznika. Żeby się upewnić, musiałbyś w podróż zabrać miernik i sprawdzić czy na zacisku rozrusznika pojawia się napięcie. Chyba że układ rozruchu idzie przez dwa przekaźniki, tj. przekaźnik interlock który "cyka" i stycznik rozrusznika.
Mam też taki problem , w moim Multivanie , zaczęło się po 2 tygodniowym postoju auta i uszkodzeniu stycznika rozrusznika , po naprawie , pobór na postoju jest ok 1,3-0,7A - stale 0,7A nie ma fazy jakby usypiania po włączeniu alarmu. Kiedyś wcześniej jak mierzyłem pobór prądu był na poziomie 60-49mA , więc wiedziałem ze po tygodniu lub 2 trzeba doładować...
Instalacji w tym traktorze właściwie nie było. Poprzedni właściciel chyba sam sobie serwisował. Z tego co mówisz, mógł tam być elektrozawór. Zasilany ze stycznika rozrusznika? Posprawdzam to jeszce i odezwę się. Może jeszcze w tym roku ;) Dzięki za podpowiedź.
''+'' podłączyć do grubego przewodu przy rozrusznika Przy włączniku (styczniku) rozrusznika lub przy alternatorze, nie przy samym rozruszniku.
To sprawdź czy dochodzi napięcie do stycznika na te grube śruby. Jeżeli tak, to szukaj uszkodzenia pomiędzy stycznikiem, a rozrusznikiem. Jeżeli nie, to między akumulatorem a stycznikiem.
Normalnie w starszych skuterach Piaggio nie stosowano układów interlock, prosty układ sterowania cewki stycznika przez wyłączniki stop i przycisk rozrusznika. Nie było nóżek bocznych, a jak były to dokładane akcesoryjne które składały się automatycznie po podniesieniu skutera. W najnowszych modelach to się trochę zmieniło i w najnowszych modelach cewka...
Witam, podobne objawy mialem w kilku motocyklach : klikniecie stycznika od rozrusznika i spadek napiecia akumulatora / na ogol w samym styczniku byla wypalona 'zwora' / wypalone 'kratery', laczaca glowny przewod zasilania z akumulatora / z '+' rozrusznika... Jak udalo mi sie rozebrac bez wiekszych strat sam stycznik [ rozkrecic lub rozgiac obudowe ],...
Zamontowałeś nieoryginalny stycznik rozrusznika, ma inną kolejność wyprowadzeń. Styki nie są zespawane, bo rozrusznik kręci tylko jak włączasz kluczyk. Nie wsadziłeś odwrotnie wtyczki? Wiem że jest wypust, ale już widziałem różne cuda...
Idź po kablu wychodzącym z rozrusznika, pierwsze co napotkasz to będzie właśnie stycznik. :D Może być to wina stacyjki, stycznika, rozrusznika lub słabego akumulatora.
Czyli pozostał nam chyba tylko alternator, ewentualnie woda z solą w styczniku rozrusznika (bendixie) lub w którymś złączu (kostce) przed bezpiecznikami.
Akumulator nie jest uszkodzony, w sensie duża rezystancja wewnętrzna i po włączeniu stacyjki napięcie 0 V? Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika rozumiem że cały? Sprawdzałeś czy jest napięcie po stacyjce na bezpiecznikach w skrzynce bezpieczników?
Idź po grubym kablu od + akumulatora, znajdziesz elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika, ma 2 śruby prądowe i małą wtyczkę do sterowania, odłącz ją, jak dalej rozrusznik będzie kręcił to sam stycznik się "zespawał". Jak nie będzie kręcił, to szukaj gdzie jest zwarcie na kablu sterującym
Nie wiem dlaczego fabryka leciała jeszcze przez bezpieczniki . W większości przypadków jest połączenie bezpośrednie do + . Na filmie nie zrobili od razu z regulatora i nie polecieli tą prawą strona do grubego plusowego na styczniku rozrusznika . Polikwiduj spadki i daj znać czy nie wzrosło . Pomiar robiłeś na aku czy ze wskaźnika deski ?
Prądowe zidentyfikowałeś dobrze, to klasyczny stycznik rozrusznika. Biały to najprawdopodobniej albo włącznik rozrusznika albo gaszenie silnika.Brakuje mi jednego przewodu do gaszenia. Silnik nie ma zasilanej elektroniki z akumulatora. Zobacz jak jest rozwiązane ładowanie.
Witam, W A klasie są dwa rodzaje rozruszników: zwykły i z auto-start. Przy zwykłym rozruszniku trzeba trzymać kluczyk aż zapali natomiast przy auto-starcie trzeba tylko przekręcić na chwile kluczyk i rozrusznik sam kręci aż auto zapali. Przy zwykłym rozruszniku jest przekaźnik obok akumulatora a przy auto-start nie ma - jest tylko słynny fioletowy kabelek....
1. spróbuj sprawdzić czy po załączeniu rozrusznika kluczykiem stycznik się zamyka, powinien zadziałać elektromagnes i stycznik, będzie słychać stuknięcie. 2. Jeżeli nie pracują to znaczy że problem jest po stronie sterowania rozrusznikiem, weź próbnik z żarówką podłącz do +12V w akumulatorze i sprawdź czy cewka ma przejście następnie możesz rozłączyć...
Witam mam nadzieję że wybrałem dobry dział. Mam problem z Yamaha TDM 850 rok 1994. Motocykl nie ma światła stopu chociaż czujniki są ok. Nie ma kierunkowskazów oraz rozrusznik nie działa na przycisk. Jest nowy stycznik rozrusznika , drugi przekaźnik rozrusznika oraz drugi regulator napięcia i nowy akumulator. Nadal nic. Metodą na zwarcie śrubokrętem...
Kable się grzeją, bo płynie znaczny prąd cewki stycznika rozrusznika. Być może ma zwarcie w uzwojeniu. Czy słychać stuknięcie przy próbie startu?
Generalnie to jest tak M - wył zapł. B - akumulator G - masa S - stycznik rozrusznika L - alternator Ale róznie to bywa z tymi stacyjkami.
elektrozawór stosuje się w silnikach diesla a w benzynowych przerywa się przewód zasilania pompy paliwa ,cewki zapłonowej ,przewód stycznika rozrusznika
Już sprawdzałem. Do stacyjki napięcie dochodzi, za stacyjką też. Na stycznik do rozrusznika też. No to kręcić musi, chyba że gdzieś przewód masowy dostał przerwy.
Kontrolka od immo świeci się cały czas chwilę po przekręceniu stacyjki? W ogóle dysponujesz czerwonym kluczem „matką”? Wyłącznik zapłonu na kierownicy (prawa strona) działa prawidłowo? Słychać załączanie pompy paliwa? Silnik odpali „na krótko” przy zwarciu przewodów prądowych rozrusznika? Przewód od cewki stycznika idzie na pin...
Nie przypuszczałem takiej awarii a jednak... Byłem przekonany, że coś ze stacyjką. To jest tak: jeżeli po przekręceniu kluczyka w pozycje rozrusznika słychać delikatny stuk, to znaczy, że przekaźnik pracuje. Skoro przekaźnik pracuje, to stacyjka jest ok, a EDC i immo dopuszczają do startu. Więc rozrusznik jest kaput. Ale: to nie muszą być zwalone szczotki,...
Wydaje mi się że wszystko jest ok, natomiast po ładowaniu akumulatora przez 12h dalej nic. Gdy jest podłączony do prostownika światła itp działają, natomiast quad nie odpala i wydaje taki strzelający dźwięk prawdopodobnie od stycznika rozrusznika. Dodano po 2
Stycznik ma: 2 główne bolce z gwintem i na każdym z nich jedna nakrętka. Jest tylko jedna wsuwka. Prócz tych 3 elementów są 2 mocowania do obudowy. I nic więcej nie ma. Kable chude z blaszki prowadzą z stacyjki. Tylko jeden gruby kabel prowadzi od stycznika do rozrusznika.
Opcje są tylko dwie uszkodzony stycznik lub cały czas zasilany.
rozrusznik działa w każdym położeniu lewarka Nie rób testów z alarmem. Próbuj na razie wysterować przekaźniki "ręcznie" Bez centralki alarmu. Proponuję dwa zwykłe przekaźniki połączone równolegle cewkami. Styki wepnij w oba sterowane obwody: - stycznika rozrusznika - hamulca, który musi być wciśnięty jako zabezpieczenie
Stycznik rozrusznika nie jest urządzeniem przeznaczonym do pracy ciągłej. Wewnątrz znajduje się cewka nawinięta dość grubym drutem. Zmierz prąd pobierany przez cewkę. Potem pomnóż razy napięcie zasilania, a wyjdzie Ci moc wydzielana w cieple. Rozważ użycie innego przekaźnika, takiego który jest przeznaczony do pracy ciągłej.
Brak masy na regulatorze powoduje takie objawy, z czasem powoduje uszkodzenie regulatora. Szukaj jeszcze w instalacji pomiędzy bezpiecznikiem głównym (przy styczniku rozrusznika) a stacyjką, szczególnie przy główce ramy
Ale te 12V to tak napisałeś w tym sensie, że ma "normalne" czyli prawidłowe napięcie, czy dokładnie tyle ma? Sprawny akumulator powinien mieć statyczne napięcie po dłuższym postoju ok. 12,4V, jeżeli ma 12,6V to jest super. Więc jeżeli ma dokładnie 12,0V - to jest słabiutki. Jeżeli jednak aku jest sprawny, a napięcie po włączeniu rozrusznika spada do...
Jeżeli przepalanie następuje dopiero w momencie przekręcania na rozruch to możliwe jest zwarcie na świecy lub w styczniku rozrusznika. Odłącz przewód od świec (lub przekażnika świec i próbuj) albo ten cienki od rozrusznika i upewnisz się czy tam jest zwarcie.
"Próba odpalenia od akumulatora bezpośrednio z auta także nic nie dała. Pół obrotu i stoi." - a jak to podłączałeś? jeśli chińskimi kablami rozruchowymi to nic dziwnego te silniki potrzebują na prawdę dużo prądu do odpalania, musi być porządny aku (polecam od Tico) sprawny stycznik rozrusznika no i sprawny sam rozrusznik, Twój może mieć zajechane szczotki...
Ile przewodów dochodzi do tego "elektromagnesu"? Wyglada na to, że jest to stycznik rozruchowy.
Tykanie z kostki o której mówisz to załączanie się stycznika (przekaźnika) rozrusznika. Sprawdź mocowanie przewodów prądowych przy styczniku czy nie są przyśniedziałe. Nie wspomniałeś też nic o akumulatorze może jest po prostu wyczerpany, ale myślę że go sprawdziłeś ;)
Ja znam tylko jedną, inna jest konstrukcja zespołu sprzęgającego, no i stycznik jest zewnętrzy w motocyklowych.
Styczniki rozrusznika w tych traktorkach padają bardzo często, najlepiej od razu wymień na porządniejszy np taki: https://allegro.pl/oferta/cewka-el... A co do iskry to teraz pewnie zeskrob to co pomalowałeś tym lakierem przewodzącym i może pomoże Poza tym ten silnik powinien odpalić jak odłączysz od niego...
Stycznik/przekaźnik rozrusznika, ew. złe połączenia.
Fajnie że Beta podaje schematy do wszystkich modeli: https://betausa.com/content/SUPPORT_PDF'... Zapłon jest oczywiście typu TCI. Na niebieskim przewodzie masz zasilanie do elementów wykonawczych wtrysku paliwa, załączane przez główny przekaźnik układu wtryskowego. Motocykl ma trochę nakombinowany układ ładowania, bo regulator...
Mam pytanie dodatkowe czy jest możliwość puszczenia przez styki pomocnicze stycznika podstawowego w przypadku rozłączenia zasilania styki NO sygnału startu rozrusznika agregatu ?
Spadek napięcia na kablu rozrusznika nie spowoduje spadku napięcia na akumulatorze... Prąd zmierz miernikiem cęgowym, jaki rezystor zastosujesz do pomiaru ok 100A? Jak motocykl nie zapala, sprawdź złączkę na styczniku rozrusznika i bezpiecznik, tam jest główne zasilanie instalacji motocykla.
Te dwa pozostałe problemy wiem jak rozwiązać. No ciekaw jestem... Bendix sprzęgający w odwrotną stronę ma też frez "wyrzutowy" odwrotnie skręcony... Skoro mocniejszy wirnik kręcił w inną stronę, to jego frez też jest odwrotny. Chyba że to rozrusznik z przekładnią planetarną, wtedy problemu nie ma, bo oś po której chodzi bendix jest elementem niezależnym...
Na początek podmień stycznik rozrusznika na inny. Miałem kiedyś przypadek z identycznym problemem w styczniku w Kawasaki. Skoro kostka była przypalona, to w styczniku też mogło dojść do jakiegoś uszkodzenia. Kiedy dojdzie do kolejnej awarii weź miernik w ręce i sprawdzaj napięcia na drodze od akumulatora poprzez stacyjkę do skrzynki bezpieczników w...
Od dłuższego czasu zbierałem się do zrobienia takiego rozruchu, ale mam stary migomat 200A i kombuję jak zaprząc go do tej roboty. Do tej pory paliłem nim kilka osobówek, stara 660. Co do schematu, lepiej było by wyrzucić stycznik rozrusznika i sterować za pomocą stycznika od razu transformatorami. Jeżeli jednak chcesz go zostawić, to musisz albo dać...
Jak podłączysz termik przed stycznikami (w zasilaniu całego rozrusznika) 1-1.1xIn Jak podłączysz termik za stycznikami (liniowym lub trójkąta) 0,58x In.
Nie może być tak, że włączenie któregoś z czujników świateł stop powoduje złą pracę rozrusznika. Jeden i drugi musi dać prawidłowe zasilanie na światło stop, które z kolei zasila cewkę stycznika rozrusznika. Przypuszczam że mogą występować jakieś anomalie związane z masą silnika lub masą instalacji elektrycznej. Na przykład brak masy silnika (przerwany...
Auto na kanał, drugi akumulator, kable rozruchowe. Kabel plusowy podpiołem pod plus rozrusznika a drugi pod jego obudowe i mostek z plusa na drugi stycznik wychodzący z rozrusznika. Rozrusznik normalnie zakręcił i zaklekotał bendiksem.
Jeśli miałeś nowy akumulator (sprawny) i nie możesz uruchomić silnika, to przed kolejnym zakupem sprawdź instalację w skuterze. W szczególności sprawdź podłączenie "-" z akumulatora do silnika (kolor zielony) oraz "+" z akumulatora do stycznika rozrusznika (czerwony) do rozrusznika. Połączenia te muszą być "czyste", bez korozji. Sprawdź też sprawność...
Dziękuję Ci dobry człowieku za tak spójną i merytoryczną pomoc, po kilku tygodniach wróciłem do reanimacji tego ustrojstwa. Udało się quad pali. Okazało się że wszystkie moduły 3 szt. Były zasilane prądem zmiennym, w końcu udało się znaleźć ten stary moduł CDI i quad ożył. Teraz zaczynam zabawę z resztą tej hołoty czyli cały osprzęt, Mam przełącznik...
Kolego pewnie sprzedano Ci auto z podmienionym akumulatorem. Opisane objawy (terkotanie stycznika rozrusznika) wskazują na rozładowany lub zużyty akumulator. Może masz w aucie niesprawny alternator. Jeśli prawidłowo wykonałeś pomiar amperomierzem, to albo zbyt krótko czekałeś na uspokojenie się elektroniki, albo rzeczywiście masz "złodzieja" energii...
W samochodach na rozruszniku jest stycznik, który dodatkowo pomaga w zasprzęglaniu bendixu z dużym kołem, w traktorku nie wiem. Same rozruszniki ogólnie biorą dużo, ale zakładam że pytasz się o sterowanie "z kluczyka", a nie faktyczny prąd silnika elektrycznego? ps. rozważałeś aby zmierzyć?
Rozrusznik nowy, aku też, podłączyłem tak jak było poprzednio, na styczniku pod siedzeniem ( elektromagnes) dwa przewody na śrubki od akumulatora do stycznika, drugi ( druga śrubka) idzie do rozrusznika. Czerwony na wcisk idzie do stacyjki. Drugi gruby to masa, przykręcana łącznie ze stycznikiem do nadwozia i zielonym cienkim kabelkiem.
W którym miejscu i w jakich warunkach mierzysz napięcie, że masz nieregulowane 12–60V? Akumulator musi być podłączony i musi być sprawny. Regulator musi być podłączony do instalacji elektrycznej. Jeśli w takiej sytuacji masz nieograniczone napięcie na złączu między instalacją a regulatorem, to jedyna możliwość to przerwa w obwodzie — albo na przewodzie...
Sądzę po wypowiedzi że kabelek niebieski podłączyłeś bezpośrednio do rozrusznika.Powinien być on podłączony do stycznika sterującego rozrusznikiem
Przyczyna terkotania to ewidentne uszkodzenie akumulatora-Po podaniu napięcia na cewkę stycznika (solenoid) zostaje zwarty obwód główny , który podaje napięcie na rozrusznik powoduje to znaczny spadek napięcia na akumulatorze a jednocześnie wyłącza stycznik . Efektem jest słyszalne terkotanie pod fotelem . Podobny efekt jest przy utlenionych stykach...
Podałem już wszystkie możliwości. Kilka elementów podłączonych na stałe z akumulatorem, regulator, stycznik rozrusznika, stacyjka (może mieć rezystor zabezpieczający jeśli nie jest od tego modelu). Nie widzę innej możliwości jak tylko wyjąć całą wiązkę instalacji elektrycznej i wtedy sprawdzić, gdy na pewno nic nie jest do niej podłączone. Te 20 mA...
nurtuje mnie jeszcze elektronika w traktorku. Jest tam mnóstwo dla mnie nie potrzebnych kabli, które nie mają swojego końca czyli nie są podłączone. Z dużo kabli spadła izolacja ze starości, zaśniedziałe, brudne itp. Postanowiłem jak już wszystko poskładam i pomaluje ramy zrobię nową instalacje, bardzo uboga w zupełności mi wystarczającą. Mianowicie...
Witam Przyjacielu:P . Tak jak piszesz pali tylko wtedy jak trzymam przycisk zapłonu , a na manetce po lewej stronie jest START STOP niema tam jakiegoś dziwnego kluczyka bo już takiego kupiłem jest tam zwykły przełącznik membrankowy , taki jak nap. w klawiaturze komp. Wrzuciłem fotki centralki,jest tam elektronika sterująca zapłonem,cewka zapłonowa,moduł...
Witam ponownie. Problem ze skuterem mam nadal. Podłączyłem, niby działający stycznik rozrusznika do kostki i zero reakcji. Kupiłem kilka części do skuterka i w nich był stycznik, ale z bolcami tylko do przewodów czerwonych. Zaryzykowałem i podpiąłem pod jeden kabel masy (świateł i dyszy elektrycznej gaźnika) i w drugi kabelek wpiąłem fioletowy (chyba...
Witam, szukam schematów gdyż nie kręci mi przez kluczyk na krótko odpala, a na styczniki nad rozrusznikiem ten na 2 grubsze i 2 cieńsze kable. Na jednym cienkim mam 12.3V a masy brak oby sprawdzić wszystkie połączenia kabli i wtyczek, niestety nie pamiętam roku produkcji auta ale mam vin WMA18SZZ89W126307
Nie polecam odcięcia do niczego innego jak przewód od wyzwolenia elektromagnesu(stycznika) rozrusznika, ewentualnie przy wtrysku zasilanie pompy paliwa(jest to w pewnym sensie pewne ryzyko) Niestety w razie odcięcia zapłonu przy wyprzedzaniu lub jeździe na gumie może być bardzo nie przyjemnie i dlatego polecam tylko dobre i sprawdzone alarmy z certyfikatem...
Zastosowałem stycznik od rozrusznika z agregatu i to rozwiązuje problem (od skutera też był by ok). Kolega "zworys" ma oczywiście rację. Przy napełnionym zbiorniku tłok ma dużo większy opór i dlatego płynie tak duży prąd. Temat zamykam Dzięki za pomoc
60A to nie przekaźnik a stycznik wysokoprądowy jak do rozrusznika trzeba: https://allegro.pl/oferta/elektromagnes-... ale jak inni uważam że to bezsensowne co tworzysz bo prąd nie bierze się znikąd ps. u mnie w Masterze 1.9DTI jest takie ustrojstwo orginalnie, oczywiście odłączyłem to
30 - + stały 15 - + po zapłonie 31 - masa 50 - sygnał + z rozrusznika G - wyjście na świece NTC - czujnik temp silnika La - końtrolka
Sprawdź stycznik do załączania rozrusznika - może ma nadpalone styki - najczęstszy powód nieprawidłowości rozruszników w motocyklach.
A no właśnie, tylko pytanie gdzie mam zamówić ten stycznik? (dzisiaj zamierzam) Na ali, czy może 2X drożej dokładnie to samo na allegro? Z naprawą tych pakietów nie ma pośpiechu, bo to i tak złom... To co miałem zrobić, to zrobiłem kupując o 20% droższe ogniwa z przyspawanymi blaszkami... Nie dość że drożej, to miałem w ch..j roboty z lutowaniem tych...
Przewody przynajmniej takie jak są przy oryginalnym akumulatorze. Przycisk i ewentualny bezpiecznik wytrzymujący kilkaset A. Oryginalnie w samochodzie nie ma bezpiecznika w podłączeniu akumulatora do rozrusznika. Radzę aby przycisk załączał wytrzymujący stycznik kilkaset A, bo trudno o ręczny taki przycisk. Woltomierz może być podłączony dowolnymi przewodami...
Może spróbuj na krótko rozrusznik, bo stycznik może mieć wypalone styki.
Szczotki lub stycznik-automat wrzutowy.
Do przejrzenia układ interlock według schematu z serwisówki. Jak patrzę na schemat od XMAX 250 to układ jest bardzo prosty, bez udziwnień. Zasilanie na cewkę stycznika idzie z wyłączników światła stop, poprzez styki przekaźnika od stopki bocznej. Cewka stycznika jest sterowana bezpośrednio przyciskiem rozrusznika do masy.
stycznik stycznik brzęczeć rozrusznika terkotanie sprężyna rozrusznika
regulacja prędkości falownik edacs tetra mondeo usterka silnik
resetowanie baterii kettler sterownik
Kontrolka "M" w Mercedes Tourismo - co oznacza? Kontrolka "M" w Mercedes-Benz Tourismo - znaczenie i funkcje