Jest to normalny regulator mocy bez soft-startu kolego popatrz na Allegro co to jest - podałem sposób znalezienia silnik pierścieniowy w określonym zakresie pozwala na regulację obrotów i układ miękkiego rozruchu (soft-start) się nie sprawdza Kolego jesteś w dużym błędzie . Urządzenie UDT w takim razie są specjalne wymagania. Program do takiego falownika...
Styki ślizgowe zasilania na zębatce w silniku.
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Agregat nie ma zwarcia? Styki ślizgowe (na osi obrotu) czyste?
(at)krzysztofkamienski Jesteś pewien? Wszystkie NRDowskie zasilacze PIKO które pamiętam miały prostownik selenowy, ten lepszy zasilacz FZ1 https://forum.cxem.net/index.php?/topic/...
głowy nie dam ale sprężyna widoczna na zdjęciu jes już przegięta na drugą strone , ana przyszłość to wystarczy styki ślizgowe posmarować tawotem i zwijacz pięknie zacznie zwijać bez jego rozbierania.
W mechaniźmie eycieraczek masz styki ślizgowe które informują sterownik w jakiej pozycji są. Jak zaśniedzieją albo zabrudzą sie to taki efekt. Trzeba wymontować napęd i rozebrać i wyczyścić.
Witam Zmień kolejność przewodów zgodnie z tym co pisze na silniczku.Wydaje się że szczotki powinny być podłączone do 53a.Sprawdź styki ślizgowe w silniczku na kole zębatym .Taki silniczek sprawdzisz wyjęty na stole ,podłączając akumulator przewodami.
Elo. I po rozcinaniu/rozklejaniu modułu zamka. Okazało się że w module tym nie ma żadnych mikrostyków które mogłyby się zepsuć/upalić itd. Japońska myśl technologiczna w ogóle mnie nie zaskoczyła wręcz się uśmiałem :). W środku normalne styki ślizgowe upaćkane w specjalnym smarze dwie diody i opornik, trybiki, silniczek i kilka plasticzków. Wszystko...
To iż tak mówili to wynika z ich niewiedzy, komutator może zamieniać prąd zmienny na stały i odwrotnie zaś pierścienie ślizgowe nie i dlatego jest potrzebny układ diod prostowniczych. Pierścienie mają stały kontakt ze szczotkami zaś styki komutatora mają styczność ze szczotkami naprzemiennie. W linku artykuł wyjaśniający różnicę miedzy komutatorem i...
Witam Samochód jak w temacie. Problem polega na tym że wycieraczki zasuwają jak oszalałe (pracują za szybko niezależnie jaki tryb się włączy). Dotychczas zdemontowałem i wyczyściłem mechanizm wraz z silnikiem (wyczyszczone styki ślizgowe na kole przekładni ślimakowej, styki przekaźnika zamontowanego na płytce koło silnika, poprawione luty). Sprawdziłem...
Czujnik poziomu paliwa w tym aucie jest dość ciekawie wykonany- umieszczony w metalowej rurze układ dwu cienkich drutów oporowych z wędrującym po nich pływakiem. Jak te druty pokryją się nalotem, to zależnie od ilości paliwa w baku wskaźnik skacze. Wystarczy delikatnie przeczyścić druty i styki ślizgowe (ja to robiłem papierem ściernym 2500), ale delikatnie,...
W przełączniku są cztery wewnętrzne pola i każde z tych pól ma po pięć zewnętrznych styków z których wykorzystywane są trzy (10A;0,1A i 0,01A). Te cztery wewnętrzne pola z ich stykami łączą cztery styki ślizgowe z zaklepanymi końcówkami. Dwie pary styków (2 pary po pięć) są mniej ważne. Jedna para przyłącza kondensator 100µF równolegle do miernika,...
Przełącznik funkcji lub jak kto woli pozycjoner jest najczęsciej pod mechanizmem i wygląda z reguły jak czarne plastikowe koło z 5 lub 6 wyprowadzeniami.Jest połączony z zębatką mechanizmu głównego i poprzez styki ślizgowe wewnątrz pokazuje prockowi ster w jakiej pozycji jest mechanizm .Jeżeli po rozebraniu kamery przesunąłeś mechanizm to teraz procek...
Jak to jeden użytkownik elektrody określił pozycjoner: Przełącznik funkcji lub jak kto woli pozycjoner jest najczęsciej pod mechanizmem i wygląda z reguły jak czarne plastikowe koło z 5 lub 6 wyprowadzeniami.Jest połączony z zębatką mechanizmu głównego i poprzez styki ślizgowe wewnątrz pokazuje prockowi ster w jakiej pozycji jest mechanizm .Jeżeli po...
Selektor źródeł ALPS zmotoryzowany Element w celu regeneracji należy bezwzględnie wylutować z PCB Przed przystąpieniem do rozbierania należy oznaczyć kolejność segmentów selektora. Pierwszym krokiem do rozmontowania selektora jest wyprostowanie zagiętych zaczepów (1 na foto) Krok drugi to ściągnięcie pierwszego segmentu (2 na foto) Krok trzeci to demontaż...
Następnie obrócił całość wokół osi i zmierzył napięcie w obwodzie, jaki utworzyły styki ślizgowe dotykające do osi i zewnętrznej części koła. Skoro nie wystąpił ruch magnesu względem zwoju, Faraday spodziewał się, że obwód nie wzbudzi żadnego napięcia. Tymczasem obserwacja wykazała, że napięcie było porównywalne z tym, które pojawiłoby się, gdyby zwój...
Tak jak wcześniej kolega radzil musisz zrobić porządek z wybierakiem programu , gdyż jest tam płytka z precyzyjnymi rezystorami i zbieracze ślizgowe chyba na trzech śednicach a po latach tyrania styki się pogarszają bo muszą a podawane wielkości rezystancji docierają do procka i on dalej steruje programen wg fałszywych informacji dlatego masz to co...
Przedstawiony opis sugeruje uszkodzenie styków ślizgowych wewnątrz silnika wycieraczek, a dokładnie w przekładni zintegrowanej z silnikiem. Styki przerywają w przypadkowym momencie i pomimo podania napięcia silnik nie pracuje lub zatrzymuje się . Lecz zanim zmienisz silniczek upewnij się, czy masz napięcie na kostce do niego.
Co do użycia wkładu z ołówka w charakterze styku ślizgowego miałbym raczej pewne wątpliwości. Wkłady do ołówków powstają z mieszaniny proszku grafitowego, pyłu aluminiowego i glinki kaolinowej zmieszanych w proporcjach zależnych od twardości wkładu. Moim zdaniem najlepszym wyjściem byłoby skonsultowanie się z jakąś firmą specjalizującą się w produkcji...
Wracam po dłuższej przerwie, Wymieniłem wszystkie kartoflaki oraz te kondensatory, które zalane były smołą - musiały być zepsute bo od gorąca cała smoła wypłynęła na obudowę. Efekt jest już o niebo lepszy. Po drodze musiałem wymienić silnik ponieważ stary miał zatarte łożysko ślizgowe z brązu i okropnie głośno zaczął skrzypieć (na szczęście miałem zapasowy)....
Podobnego typu złącza były powszechnie stosowane w przetwornikach temperatur. Trochę kurzu i były problemy ze stykami. Często przetworniki te ulegały uszkodzeniom, a naprawa polegała na poruszaniu kartami lub wyjęciu ich i wyczyszczeniu złącz. Tyle, ze to było jeszcze za PRL-u i nikt się nie "szczypał" z kosztami - styki były grubo złocone. Jednak i...
Podajac bezposrednio minus z aku na zworke w skrzynce z bezpiecznikami to elegancko trabi ale jak juz dotkne kierownicy to zero odzewu. mam tu schemat ale z przekaznikiem a chcialbym zeby ktos go przerobil na zwore tak jak jest w aucie. Zwora zapewne łączy styki 86 i 87 w gnieździe bezpiecznika, a problem jest zapewne skutkiem oszczędności kilku złotych...
Dzięki za pomoc to były te piny. Mam jeszcze jedno pytanie . Jak naprawić tulejki ślizgowe w silniczku lasera w tym modelu lu gdzie go moge dostać?? Czy wogóle da się z tym zrobić by slinicziek nie miał luzu na tych tulejkach?? Pozdro Bartek
Jak napisal Ryszard ilość energii musi być dostarczona taka sama , a obnizenie temperatury grzewczej czasem powoduje wydluzenie procesu dogrzewania i pozorne 1-2%-owe oszczędności (w zwiekszonej sprawności kotla ) są zjadane np. przez zwiekszony pobór pradu przez kociol i pozostałą automatykę. Są to oczywiście niewiele ilosci ale i niewielkie są oszczędności...
W tym modelu ten silnik to "przekleństwo". Ja u siebie walczyłem z "dziadem" cały wieczór. Generalnie delikatnie go rozebrałem, potem wyczyściłem szczotki i styki izopropanolem, nasmarowałem łożyska ślizgowe (smar do mechaniki precyzjnej-dobre sklepy lektroniczne lub north.pl), złożyłem do kupy i ....... dalej d...a. Wkurzony przypomniałem sobie jednak...
łożyska ślizgowe w rozruszniku mogą być już wytarte i w momencie kręcenia wirnik "klei" się do stojanu, podobnie kiedy tulejka na bediksie jest wytarta bedzie blokowało rozusznik. Ale objawy były by przy prawie każdej próbie odpalenia a nie tylko przy pierwszej (np po dłuższym postoju ) Proponuje sprwdzić i ewentualnie oczyścić styki na akumulatorze,...
seryjny bezpiecznik 15 często się w tym układzie przepala, ponoć po wymianie na 25 jest dobrze...sprawdziłeś je dobrze? http://www.206club.net/showthread.php?t=... - może to się przyda.... Najczęściej w środku silniczka topią się gniazda szczotek i zaciera się łożysko ślizgowe (z żelaza niestety i rdzewieje). Trzeba lać na niego olej ile się daje....
Ja miałem dokładnie tak jak piszą koledzy - zabrudzone styki ślizgowe.
Otwórz dekielek przekładni silnika, oczyść wszystko ze starego smaru, sprawdź styki ślizgowe, wyczyść je, nasmaruj, poskładaj i po problemie...
Zwróć uwagę na to co napisał kol. McRancor na temat sterowania , musisz jednocześnie wysłać dwa sygnały dla obu silników , może tak będzie prościej - przód oba silniki w prawo - wstecz oba silniki w lewo -w prawo silnik1 stop silnik2 wprawo - w lewo silnik1 wprawo silnik2 stop pomijamy regulację prędkości i skręt z nawrotem , same regulatory zamieniają...
Czyścimy ściereczką papierową (chusteczka, ręcznik) nasączoną IPA. Później dobrze jest przeczyścić pędzelkiem z włókna szklanego bardzo delikatnie żeby nie zetrzeć posrebrzanych styków, delikatnie dogiąć styki ślizgowe, nasmarować switcha (np.wazeliną techniczną), złożyć i gotowe.
Sprawdź jeszcze styki ,,ślizgowe'' w przekładni silnika wycieraczek, może się odkształciły i one powodują zwarcia. Pozdrawiam
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Poczekam, reszta kontaktu na PW. Ustal cenę. Jak wspomniałem zalezy mi tylko na stykach, które wykorzystuję w miejsce wytartych styków ślizgowych krańcówki.
Może być przerwany jeden przewód kabla w zwijaczu lub uzskodzome styki ślizgowe. Sprawdź czy jest napięcie na pzrewodach wychodzących ze zwijacza.
Zasilanie było ok. pomogło czyszczenie styków ślizgowych w ukł. silnika wycieraczek, auto jeżdzi miesiąc czyli jest ok. Dzięki za pomoc.
Witam. Wszystkie impulsatory jakie widziałem do tej pory dały się rozebrać. Trochę zdolności manualnych i wszystko OK. Ale jak go rozbierzesz to jeszcze (oprócz czyszczenia) spróbuj lekko podgiąć styki ślizgowe.
Ja bym pokombinował z silnikami DC z przekładnią, takie jak np. od wycieraczek. Wewnątrz są styki ślizgowe, które można by wykorzystać jako czujniki położenia. Kawałek procka, dwa mostki H jako drivery, no i jakieś elastyczne sprzężenie ze skrzynią.
Dzięki za odpowiedź. Byłem przekonany, że w miejscu oznaczonym czarnym kółkiem na rysunku jest jakiś czujnik. Jest tam zębatka ze stykami ślizgowymi. Myślałem,że to to.
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
Autotransformator to jest taki transformator który zamiast uzwojenia wtórnego ma ruchomy styk ślizgowy poruszający się po zwojach uzwojenia pierwotnego z których delikatnie usunięto lakier z niedużej powierzchni aby był mozliwy styk ze stykiem ruchomym. Drugi biegun uzwojenia stanowi jeden z biegunów uzwojenia pierwotnego. Takie wykonanie umozliwia...
A nie da się jakoś prościej to zrobić? Jedyne co rozumiem z tego wszystkiego to czułość - mV Ale Rwe to nie mam pojęcia. "Radzę zasadzić w szereg z wejściem rezystor rzędu 10kiloomów" - to już jest całkiem pokręcone. Prościej od włączenia jednego opornika między przewód "gorący" z gitary a wejście to wybacz - już się nie da. A Rwe to rezystancja wejściowa...
Ciąg dalszy naprawy -zdjęcia . 025- miejsce uszkodzenia -czerwone 026- próba lutowania 027- słaba dostepność do lutowania drugiego przewodu 038- przed zapięciem na zaciski ślizgowe- UWAGA -jest możliwość odwrotnego założenia -i przewód będzie się zwijał w przeciwną stronę-co grozi ponowną potrzebą odpięcia podzespołu ze szczotkami.Tutaj nic na siłę....
Zastanawiam się czy mozliwe jest zbudowanie w warunkach domowych autotransformatora. Ostatnio rozebrałem stary zasilacz do kolejki PIKO , autotrasformator w środku wydawał mi się prosty w konstrukcji , dwa uzwojenia grubego drutu nawiniętego na rdzeniu i pokrętło ze stykami ślizgowymi . Może ktoś próbował zbudować to urządzenie ?
Witam. Ten autotransformator obraził się na nas i odwrócił "plecami". Zasada jest prosta i niezmienna. Lokalizujesz zacisk styku ślizgowego i jest on jednym z pary wyjściowej. Drugi zacisk wyjściowy jest wspólny dla wejścia i można zlokalizować, skręcając suwak w skrajne, lewe położenie (kierunek obrotu osi). Dalej może być różnie. Jeśli autotransformator...
Wygląda na to, że brakuje jednego magnesu podkowiastego i korbki na górnym wałku. Wyjście prądu jest na styku ślizgowym na końcu dolnego wałka po przeciwnej stronie niż koła zębate oraz na masie. Zespół zestyków uruchamianych końcem górnego wałka służył do chwilowego przyłączenia induktora do linii telefonicznej w momencie kręcenia korbką na górnym...
Witam! Ten labirynt (oznaczenie 10) ma na swoich końcach 2 zaczepy, którymi trzyma się szpuli (oznaczenie 1). Popatrz dobrze zobaczysz te zaczepy zaczepione na tej szpuli. Cienki płaski śrubokręt lub nóż włóż pomiędzy ten zaczep a płaską ścianę tej szpuli o którą jest ten zaczep zaczepiony. Nastepnie jak już nie będzie się zaczepiał to wypychaj go w...
Najprędzej szczotki nie mają styku z pierścieniami ślizgowymi. Ogólnie coś zaśniedziało. Zacznij od szczotek, wyczyść pierścienie.
nadal coś dynda (słaby styk) w obwodzie wzbudzenia W szczegolnosci szczotki i ich styk z pierścieniami ślizgowymi radzę obejrzeć.
tuleje ślizgowe kulkowe ślizgowe łożysk ślizgowe
chłodzenie oleju silnikowego astra elektryczne pralka sharp opinie
telewizor xiaomi intel celeron n3350
Różnice między przekaźnikami 409 a 410 w pojazdach VAG Wieża Philips FW730C - Samoistne otwieranie szuflady na płyty