Jest to normalny regulator mocy bez soft-startu kolego popatrz na Allegro co to jest - podałem sposób znalezienia silnik pierścieniowy w określonym zakresie pozwala na regulację obrotów i układ miękkiego rozruchu (soft-start) się nie sprawdza Kolego jesteś w dużym błędzie . Urządzenie UDT w takim razie są specjalne wymagania. Program do takiego falownika...
Agregat nie ma zwarcia? Styki ślizgowe (na osi obrotu) czyste?
głowy nie dam ale sprężyna widoczna na zdjęciu jes już przegięta na drugą strone , ana przyszłość to wystarczy styki ślizgowe posmarować tawotem i zwijacz pięknie zacznie zwijać bez jego rozbierania.
Ja miałem dokładnie tak jak piszą koledzy - zabrudzone styki ślizgowe.
Przedstawiony opis sugeruje uszkodzenie styków ślizgowych wewnątrz silnika wycieraczek, a dokładnie w przekładni zintegrowanej z silnikiem. Styki przerywają w przypadkowym momencie i pomimo podania napięcia silnik nie pracuje lub zatrzymuje się . Lecz zanim zmienisz silniczek upewnij się, czy masz napięcie na kostce do niego.
Otwórz dekielek przekładni silnika, oczyść wszystko ze starego smaru, sprawdź styki ślizgowe, wyczyść je, nasmaruj, poskładaj i po problemie...
Sprawdź jeszcze styki ,,ślizgowe'' w przekładni silnika wycieraczek, może się odkształciły i one powodują zwarcia. Pozdrawiam
Czyścimy ściereczką papierową (chusteczka, ręcznik) nasączoną IPA. Później dobrze jest przeczyścić pędzelkiem z włókna szklanego bardzo delikatnie żeby nie zetrzeć posrebrzanych styków, delikatnie dogiąć styki ślizgowe, nasmarować switcha (np.wazeliną techniczną), złożyć i gotowe.
Może być przerwany jeden przewód kabla w zwijaczu lub uzskodzome styki ślizgowe. Sprawdź czy jest napięcie na pzrewodach wychodzących ze zwijacza.
Ja bym pokombinował z silnikami DC z przekładnią, takie jak np. od wycieraczek. Wewnątrz są styki ślizgowe, które można by wykorzystać jako czujniki położenia. Kawałek procka, dwa mostki H jako drivery, no i jakieś elastyczne sprzężenie ze skrzynią.
W mechaniźmie eycieraczek masz styki ślizgowe które informują sterownik w jakiej pozycji są. Jak zaśniedzieją albo zabrudzą sie to taki efekt. Trzeba wymontować napęd i rozebrać i wyczyścić.
Witam. Wszystkie impulsatory jakie widziałem do tej pory dały się rozebrać. Trochę zdolności manualnych i wszystko OK. Ale jak go rozbierzesz to jeszcze (oprócz czyszczenia) spróbuj lekko podgiąć styki ślizgowe.
Witam Zmień kolejność przewodów zgodnie z tym co pisze na silniczku.Wydaje się że szczotki powinny być podłączone do 53a.Sprawdź styki ślizgowe w silniczku na kole zębatym .Taki silniczek sprawdzisz wyjęty na stole ,podłączając akumulator przewodami.
Ciąg dalszy naprawy -zdjęcia . 025- miejsce uszkodzenia -czerwone 026- próba lutowania 027- słaba dostepność do lutowania drugiego przewodu 038- przed zapięciem na zaciski ślizgowe- UWAGA -jest możliwość odwrotnego założenia -i przewód będzie się zwijał w przeciwną stronę-co grozi ponowną potrzebą odpięcia podzespołu ze szczotkami.Tutaj nic na siłę....
Elo. I po rozcinaniu/rozklejaniu modułu zamka. Okazało się że w module tym nie ma żadnych mikrostyków które mogłyby się zepsuć/upalić itd. Japońska myśl technologiczna w ogóle mnie nie zaskoczyła wręcz się uśmiałem :). W środku normalne styki ślizgowe upaćkane w specjalnym smarze dwie diody i opornik, trybiki, silniczek i kilka plasticzków. Wszystko...
Co do użycia wkładu z ołówka w charakterze styku ślizgowego miałbym raczej pewne wątpliwości. Wkłady do ołówków powstają z mieszaniny proszku grafitowego, pyłu aluminiowego i glinki kaolinowej zmieszanych w proporcjach zależnych od twardości wkładu. Moim zdaniem najlepszym wyjściem byłoby skonsultowanie się z jakąś firmą specjalizującą się w produkcji...
(at)krzysztofkamienski Jesteś pewien? Wszystkie NRDowskie zasilacze PIKO które pamiętam miały prostownik selenowy, ten lepszy zasilacz FZ1 https://forum.cxem.net/index.php?/topic/...
Witam! Ten labirynt (oznaczenie 10) ma na swoich końcach 2 zaczepy, którymi trzyma się szpuli (oznaczenie 1). Popatrz dobrze zobaczysz te zaczepy zaczepione na tej szpuli. Cienki płaski śrubokręt lub nóż włóż pomiędzy ten zaczep a płaską ścianę tej szpuli o którą jest ten zaczep zaczepiony. Nastepnie jak już nie będzie się zaczepiał to wypychaj go w...
Czujnik poziomu paliwa w tym aucie jest dość ciekawie wykonany- umieszczony w metalowej rurze układ dwu cienkich drutów oporowych z wędrującym po nich pływakiem. Jak te druty pokryją się nalotem, to zależnie od ilości paliwa w baku wskaźnik skacze. Wystarczy delikatnie przeczyścić druty i styki ślizgowe (ja to robiłem papierem ściernym 2500), ale delikatnie,...
Witam Samochód jak w temacie. Problem polega na tym że wycieraczki zasuwają jak oszalałe (pracują za szybko niezależnie jaki tryb się włączy). Dotychczas zdemontowałem i wyczyściłem mechanizm wraz z silnikiem (wyczyszczone styki ślizgowe na kole przekładni ślimakowej, styki przekaźnika zamontowanego na płytce koło silnika, poprawione luty). Sprawdziłem...
Przełącznik funkcji lub jak kto woli pozycjoner jest najczęsciej pod mechanizmem i wygląda z reguły jak czarne plastikowe koło z 5 lub 6 wyprowadzeniami.Jest połączony z zębatką mechanizmu głównego i poprzez styki ślizgowe wewnątrz pokazuje prockowi ster w jakiej pozycji jest mechanizm .Jeżeli po rozebraniu kamery przesunąłeś mechanizm to teraz procek...
Jak to jeden użytkownik elektrody określił pozycjoner: Przełącznik funkcji lub jak kto woli pozycjoner jest najczęsciej pod mechanizmem i wygląda z reguły jak czarne plastikowe koło z 5 lub 6 wyprowadzeniami.Jest połączony z zębatką mechanizmu głównego i poprzez styki ślizgowe wewnątrz pokazuje prockowi ster w jakiej pozycji jest mechanizm .Jeżeli po...
W przełączniku są cztery wewnętrzne pola i każde z tych pól ma po pięć zewnętrznych styków z których wykorzystywane są trzy (10A;0,1A i 0,01A). Te cztery wewnętrzne pola z ich stykami łączą cztery styki ślizgowe z zaklepanymi końcówkami. Dwie pary styków (2 pary po pięć) są mniej ważne. Jedna para przyłącza kondensator 100µF równolegle do miernika,...
Następnie obrócił całość wokół osi i zmierzył napięcie w obwodzie, jaki utworzyły styki ślizgowe dotykające do osi i zewnętrznej części koła. Skoro nie wystąpił ruch magnesu względem zwoju, Faraday spodziewał się, że obwód nie wzbudzi żadnego napięcia. Tymczasem obserwacja wykazała, że napięcie było porównywalne z tym, które pojawiłoby się, gdyby zwój...
Pytanie, jakie mają być parametry zasilania - napięcie stałe, czy przemienne; jakie napięcie i prąd? Niestety link nie podaje nawet, jaka jest moc tego silnika. Znalazłem [url=http://www.modelaccessories.co.uk/s... parametrów silników, ale akurat dla tego mocy nie podają - porównując z innymi można...
Napięcia na wtyczce są prawidłowe. Styki dochodzące do ścieżek ślizgowych (krańcówki? :-) chyba też, ale już co do samych ścieżek... to nie wiem czy one jeszcze są - sami oceńcie:
gdyby to był taki banał to bym nie pisał przecież każdy najpierw idzie na łatwiznę bo najczęściej psują się proste rzeczy więc najpierw sprawdziłem wszystkie połączenia łącznie z masą potem szczotko trzymacz (miałem kiedyś taką przygodę z lampką od ładowania też świeciła i powodem były zardzewiałe styki) potem pierścienie ślizgowe, regulator i diody...
Selektor źródeł ALPS zmotoryzowany Element w celu regeneracji należy bezwzględnie wylutować z PCB Przed przystąpieniem do rozbierania należy oznaczyć kolejność segmentów selektora. Pierwszym krokiem do rozmontowania selektora jest wyprostowanie zagiętych zaczepów (1 na foto) Krok drugi to ściągnięcie pierwszego segmentu (2 na foto) Krok trzeci to demontaż...
Zwróć uwagę na to co napisał kol. McRancor na temat sterowania , musisz jednocześnie wysłać dwa sygnały dla obu silników , może tak będzie prościej - przód oba silniki w prawo - wstecz oba silniki w lewo -w prawo silnik1 stop silnik2 wprawo - w lewo silnik1 wprawo silnik2 stop pomijamy regulację prędkości i skręt z nawrotem , same regulatory zamieniają...
Jeśli wystarczą 2 styki to warto zastanowić sie nad pierścieniem ślizgowym np ze zwijacza kabla w odkurzaczu - sprawdzony patent
Poczekam, reszta kontaktu na PW. Ustal cenę. Jak wspomniałem zalezy mi tylko na stykach, które wykorzystuję w miejsce wytartych styków ślizgowych krańcówki.
Zasilanie było ok. pomogło czyszczenie styków ślizgowych w ukł. silnika wycieraczek, auto jeżdzi miesiąc czyli jest ok. Dzięki za pomoc.
Dzięki za odpowiedź. Byłem przekonany, że w miejscu oznaczonym czarnym kółkiem na rysunku jest jakiś czujnik. Jest tam zębatka ze stykami ślizgowymi. Myślałem,że to to.
A nie da się jakoś prościej to zrobić? Jedyne co rozumiem z tego wszystkiego to czułość - mV Ale Rwe to nie mam pojęcia. "Radzę zasadzić w szereg z wejściem rezystor rzędu 10kiloomów" - to już jest całkiem pokręcone. Prościej od włączenia jednego opornika między przewód "gorący" z gitary a wejście to wybacz - już się nie da. A Rwe to rezystancja wejściowa...
To iż tak mówili to wynika z ich niewiedzy, komutator może zamieniać prąd zmienny na stały i odwrotnie zaś pierścienie ślizgowe nie i dlatego jest potrzebny układ diod prostowniczych. Pierścienie mają stały kontakt ze szczotkami zaś styki komutatora mają styczność ze szczotkami naprzemiennie. W linku artykuł wyjaśniający różnicę miedzy komutatorem i...
Autotransformator to jest taki transformator który zamiast uzwojenia wtórnego ma ruchomy styk ślizgowy poruszający się po zwojach uzwojenia pierwotnego z których delikatnie usunięto lakier z niedużej powierzchni aby był mozliwy styk ze stykiem ruchomym. Drugi biegun uzwojenia stanowi jeden z biegunów uzwojenia pierwotnego. Takie wykonanie umozliwia...
Zastanawiam się czy mozliwe jest zbudowanie w warunkach domowych autotransformatora. Ostatnio rozebrałem stary zasilacz do kolejki PIKO , autotrasformator w środku wydawał mi się prosty w konstrukcji , dwa uzwojenia grubego drutu nawiniętego na rdzeniu i pokrętło ze stykami ślizgowymi . Może ktoś próbował zbudować to urządzenie ?
przewróc ja na plecy zdemontuj czarna gumowa karbowana rurę łączącą zbiornik i filtr pompki wyczysc to dokładnie zwracając szczególna uwage na plastikowy kubek z 2 króćcami do których wciśnięte sa węzyki hydrostatów Wszystko sprawdziłem jeszcze raz . Jest czyste to nie to. Dodano po 21 Nie mogąc się doczekać żadnej innej podpowiedzi , zainspirowany...
A gdzie ty masz komutator w alternatorze? Podpowiedź: komutacja to znacyz przełaczanie. Komutator występuje w maszynach prądu stałego. W maszynie prądu przemiennego jaką niewątpliwie jest alternator są pierścienie ślizgowe. A w tym przypadku posprawdzałbym styki regulatora z "resztą świata". Noi szczotki pytanie czy dobre, niezuzyte
Witam. Ten autotransformator obraził się na nas i odwrócił "plecami". Zasada jest prosta i niezmienna. Lokalizujesz zacisk styku ślizgowego i jest on jednym z pary wyjściowej. Drugi zacisk wyjściowy jest wspólny dla wejścia i można zlokalizować, skręcając suwak w skrajne, lewe położenie (kierunek obrotu osi). Dalej może być różnie. Jeśli autotransformator...
Podobnego typu złącza były powszechnie stosowane w przetwornikach temperatur. Trochę kurzu i były problemy ze stykami. Często przetworniki te ulegały uszkodzeniom, a naprawa polegała na poruszaniu kartami lub wyjęciu ich i wyczyszczeniu złącz. Tyle, ze to było jeszcze za PRL-u i nikt się nie "szczypał" z kosztami - styki były grubo złocone. Jednak i...
Problem leży w szczotkach albo komuntorze byłaby cisza jakby byl uszkodzony elektormagnes to raczej by nie cykał rozrusznik będzie cykał jak nie zewrze styków i nie włączy go jw. wypalone styki prądowe zatarte łożyska ślizgowe????
Tak jak wcześniej kolega radzil musisz zrobić porządek z wybierakiem programu , gdyż jest tam płytka z precyzyjnymi rezystorami i zbieracze ślizgowe chyba na trzech śednicach a po latach tyrania styki się pogarszają bo muszą a podawane wielkości rezystancji docierają do procka i on dalej steruje programen wg fałszywych informacji dlatego masz to co...
Wygląda na to, że brakuje jednego magnesu podkowiastego i korbki na górnym wałku. Wyjście prądu jest na styku ślizgowym na końcu dolnego wałka po przeciwnej stronie niż koła zębate oraz na masie. Zespół zestyków uruchamianych końcem górnego wałka służył do chwilowego przyłączenia induktora do linii telefonicznej w momencie kręcenia korbką na górnym...
Adversus, Mi padł w tym roku w 1 samochodzie przy 160k - 3x był rozbierany i wszystko wydawało się ok, brak oznak nadmiernego zużycia a w końcu elektrowłącznik w najmniej oczekiwanym momencie zawodził, ale to chyba z powodu kobiecej ręki poprzedniej oraz obecnej użytkowniczki i skończyło się pełną regeneracją w Boschu. W drugim samochodzie czasem nie...
(at)Szymotrox1 , może być to spowodowane nagromadzeniem się włosów, jak również zwiększony opór na łożyskach ślizgowych. Jak pozbyć się włosów czytaj wyżej, co do łożysk wystarczy po kropelce oleju maszynowego.
Od tego czasu nie dało się uruchomić wirowania i spustu wody. Jest zasada- jak nie spuści wody to nie zacznie wirować. Proponuję na początek sprawdzić pompę na opory obrotu wirnika, w Wiatkach lubiły puszczać uszczelniacze osi wirnika i wtedy woda zacierała wirnik na łożyskach ślizgowych lub zabrudzała szczelinę wirnik-stojan. Najlepiej wymontować...
Co daje, ewentualnie przed czym się zabezpieczam stosując przekaźniki pośrednie do sterowania falownika? Bo sygnałem 230V nie wysterujesz falownika. Trzeba styki bezpotencjałowe. Waga ceownika 120 na prowadnicach ślizgowych to około 30 kg. Ktoś może pomóc co do mocy napędu? Nic to nie da do szczęścia trzeba doliczyć czas, ale to wyjdzie w praniu.
Najprędzej szczotki nie mają styku z pierścieniami ślizgowymi. Ogólnie coś zaśniedziało. Zacznij od szczotek, wyczyść pierścienie.
Autotransformatory http://obrazki.elektroda.pl/6335795800_1... Mają one zwykle jedno uzwojenie. Służą one najczęściej do zmiany napięcia z małą przekładnią (np. z 1 kV do 2kV) . Stosowane były często jako ściemniacze do świateł. Teraz wykorzystuje się do tego celu elektroniczne odpowiedniki autotransformatorów. Wg. mnie zbyt ogólnie....
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
nadal coś dynda (słaby styk) w obwodzie wzbudzenia W szczegolnosci szczotki i ich styk z pierścieniami ślizgowymi radzę obejrzeć.
Myślę kolego, że nie doceniasz tzw speców z powołania, którzy zajmują się takimi rzeczami "dla sportu", dla sprawdzenia samego siebie. Ja również należę do takich osób, lecz akurat z tą dziedziną nie mam zbyt wiele wspólnego. A wydaje mi się nawet, iż dla takiej właśnie pomocy m.in. to forum funkcjonuje. Ale nie to jest tematem przewodnim :) Bishofek...
Możliwe problemy to obluzowane diody na radiatorze, luźne lub utlenione połączenia. Nie problemy z paskiem bo by nie starczało prądu na włączonych światłach. Czy odłączony jest kondensator od obwodu szczotek ? Przy elektronicznym regulatorze ma go nie być. Zły styk szczotek z pierścieniami ślizgowymi ewentualnie zużyte szczotki, brudne względnie uszkodzone...
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
Podajac bezposrednio minus z aku na zworke w skrzynce z bezpiecznikami to elegancko trabi ale jak juz dotkne kierownicy to zero odzewu. mam tu schemat ale z przekaznikiem a chcialbym zeby ktos go przerobil na zwore tak jak jest w aucie. Zwora zapewne łączy styki 86 i 87 w gnieździe bezpiecznika, a problem jest zapewne skutkiem oszczędności kilku złotych...
Dzięki za pomoc to były te piny. Mam jeszcze jedno pytanie . Jak naprawić tulejki ślizgowe w silniczku lasera w tym modelu lu gdzie go moge dostać?? Czy wogóle da się z tym zrobić by slinicziek nie miał luzu na tych tulejkach?? Pozdro Bartek
W tym modelu ten silnik to "przekleństwo". Ja u siebie walczyłem z "dziadem" cały wieczór. Generalnie delikatnie go rozebrałem, potem wyczyściłem szczotki i styki izopropanolem, nasmarowałem łożyska ślizgowe (smar do mechaniki precyzjnej-dobre sklepy lektroniczne lub north.pl), złożyłem do kupy i ....... dalej d...a. Wkurzony przypomniałem sobie jednak...
Witam. W mojej ETZ 150 jest słabe ładowanie. Podczas jazdy bez świateł wszystko działa, po włączeniu świateł przejadę z 300m i moto gaśnie, wyłączę światła i pojade kawałek bez i włączę znowu ten sam problem. Lampka ładowania gaśnie dopiero od 2700RPM, a podczas jazdy na światłach żarzy się. Ładowanie akumulatora bez świateł od 13.1V do 14.4V, a na...
... W jaki sposób sprawdzić poprawność działania tego łożyska? Należy sprawdzić czy wałek przesuwu nie ma luzu poprzecznego, a jego powierzchnia styku z łożyskiem ślizgowym jest nieuszkodzona. Powinna ona być na całej długości wałka/osi koła zamachowego srebrzyście błyszcząca. Wszelkie zarysowania i zmatowienia tej powierzchni będą świadczyć o złym...
Pokręć kolumna bez kierownicy. Dźwięk jest tak sobie nagrany, do tego słychać silnik. Chodzi ci o to szuranie, czy przeskakiwanie? Skoro słychać to pod samą kierownicą to może też być to ślizg lub pierścień ślizgowy styku klaksonu. Styk jest na przełącznikach, a pierścień na kierownicy od tyłu. Jeśli wersja z Airbag to coś z taśmą się dzieje. Jak dźwięku...
klakson może być załączany poprzez miedziany pierścień ślizgowy i stykającą się z nim miedzianą blaszką........ ....wyjmij przekaźnik od klaksonu i sprawdź czy też radio szumi. Jeśli przez styki nie płynie żaden prąd, nie ma najmniejszej różnicy potencjału, to jakim cudem może wystąpić iskrzenie które zakłóca CB? To tak, jakbyś trzymał w rękach dwa...
Witam. Jeśli nie odtwarza gramofon, to pierwsze co zrób to: 1- włóż wtyczkę od gramofonu do gniazda w radiu 2- przełącznik zakresów przełącz na gramofon 3- uruchom gramofon, powinno odtwarzać płytę. Jeśli nadal nic nie słychać, to podnieś rączkę gramofonu, i dotknij cienkim wkrętakiem styki łączące wkładkę z przewodami, powinno być buczenie kiedy dotykasz....
Przeczyść styki elektromagnesu rozrusznika (wymaga rozwiercenia obudowy). Późnej uszczelnij z powrotem dziury. Jak nie pomoże to kup nowy elektromagnes- koszt ok. 70zł Przy okazji nasmaruj ślimak na wirniku i sprawdź tuleję miedzianą na łożysku ślizgowym między wirnikiem a obudową. Koszt ok 2 zł a oszczędza późniejszych wydatków.
łożyska ślizgowe w rozruszniku mogą być już wytarte i w momencie kręcenia wirnik "klei" się do stojanu, podobnie kiedy tulejka na bediksie jest wytarta bedzie blokowało rozusznik. Ale objawy były by przy prawie każdej próbie odpalenia a nie tylko przy pierwszej (np po dłuższym postoju ) Proponuje sprwdzić i ewentualnie oczyścić styki na akumulatorze,...
A ta płytka z ścieżkami ślizgowymi nie mogła się jakoś przesunąć, jak ośka była zatarta to różne rzeczy mogły się dziać. Czy to duże kółko na którym są ścieżki, ząbki do ślimaka i umocowanie ramienia mimośrodu składa się z jednego elementu czy może z dwóch które na wskutek zatarcia tulejki się przesunęły. Według mnie ułożenie ścieżek ślizgowych na drugim...
Witam. Proponuję dokładnie wyczyścić komutator prądnicy tachometrycznej i delikatnie przemyć wszystkie styki przekaźników w układzie sterowania posuwami. Problemem może być także drabinka rezystorowa w układzie regulacji prędkości obrotowej posuwu roboczego, lub przyspieszonego. Warto ją dokładnie przejrzeć, poprawić podejrzane lutowania i koniecznie...
W maszynkach do mięsa Zelmera jest m.in. smar LT4S a w mikserach Robi dwa smary: grafitowy przeznaczony do łożysk ślizgowych (posmarowane miejsca styku kol zebatych z tulejami metalowymi) oraz smar litowy Liten LT43 (posmarowane miejsca styku metalowego slimaka oraz plastikowych kol zebatych).
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Witam, wymieniałem pompę myjącą w zmywarce Indesit DIFP18B1AEU (ze dwa lata temu wymieniałem same łożyska ślizgowe, ale na długo nie starczyło) i coś jest teraz nie tak - zaraz po podłączeniu do zasilania włącza się pompa odpływowa i tak chodzi bez przerwy. Zmywarce można nawet zadać jakiś program i startuje (nie widać żadnego komunikatu błędu), można...
Jednym słowem nie jest to raczej udany produkt. Może zanim zaczniesz ferować takie bezkrytyczne wyroki wypadałoby najpierw sprawdzić co jest nie tak? Pisałem - to, że jest to mechanika precyzyjna może trochę przesadziłem, ale precyzji wymaga ustawienie kilku kluczowych elementów, a na pewno trzeba mieć pojęcie jak to działa. Inna sprawa to to, na co...
Przejrzyj szczotki i szczotkotrzymacz. Tam są po dwie szczotki na każdą fazę i dwie na zerze zamocowane na izolatorze na jednym trzpieniu. Muszą dobrze przylegać do pierścieni ślizgowych. W przeciwnym razie słaby styk powoduje takie objawy. A dość często szczotkotrzymacze w tych prądnicach zakleszczają sie na trzpieniu i usztywniają.Trzeba wtedy je...
Jest bardzo prawdopodobne, że jednak się "zastał".Wirnik kompresora jest łożyskowany na jednym łożysku ślizgowym i po długim okresie bezruchu mógł się skleić. Można próbować uruchomić spręzarkę potrząsając ją dość energicznie w momencie podłączenia napięcia. Termik oczywiście po krótkiej chwili rozłączy, ale czynność powtarzać do skutku. Jak się wszystko...
No to masz czas na ewentualne poprawki po "serwisie". Luzów na łożyskach raczej nie uświadczysz, to bardzo masywna maszyna. Zdejm talerzyki z bębenków hamulcowych (kilka śrubek), sprawdź i na wszelki wypadek umyj IPA okładziny hamulcowe, po których ślizga się tasiemka, tasiemki też. Styki wszelakie- zaopatrz się KontaktS lub Kontakt60 i KontaktU- stosuj...
Sprawdziłem silnik i przekaźniki zmiany kierunku obrotów jak radziłeś. Wszystko wydaje się OK! Przekaźniki prawidłowo łączą, zwierają styki. Sprawdziłem wirnik - komutator w dobrym stanie, lamelki nie wypalone. Pomiar omomierzem "po średnicy" wykazał oporność ok. 2,1Ω, a pomiędzy kolejnymi lamelkami ok. 0,6Ω. Oporności cewek stojana ok. 1,6Ω....
Pierścienie możesz wykonać na laminacie, zaś styki możesz użyć z gniazd na karty PCI z jakiejś uszkodzonej płyty z komputera. Laminat lepiej jest wtedy pocynować i nałożyć cienką warstwę wazeliny technicznej. Rozwiązanie z polami na laminacie i sprężynkami ślizgowymi stosowała kiedyś Silma w komutatorach silniczków przeznaczonych do magnetofonów i...
Cześć! Opel Astra 1,6 8V MPI(C16SE Mulctec M) 1993r. Czasem gdy przekręce kluczyk w celu odpalenia silnika to zapalają się światła pozycjne.Oczywiście włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej a jednak pozycyjne niemrawo świecą i całe podświetlenie licznika także. Gdy się samo rozmyśli to gaśnie. Natomiast czasem na zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku...
Czy to tzw. pęknięcie kontrolne Raczej nie. Trzeba wiedzieć coś więcej o konstrukcji sufitu. Czy są profile obwodowe? Czy płyty są przykręcone do nich? Czy zastosowałeś taśmę ślizgową? Czy profile CD mają odpowiedni luz wzdłużny?
Już odpowiadam. Do Mrrudzin: Te "styki" wymieniane są mniej więcej co dwa lata. nie grzeją się zbyt mocno, bo choinka kręci się mniej więcej ok 15-25 minut, później jest wyłączana. Do DruMmer: z tego co mi wiadomo ten silniczek wraz z zębatkami został wymontowany z jakiejś maszyny sterującej z fabryki tkanin "Fasty" Do Dudkam: Tu też nogi są metalowe,...
Witam wszystkich ! Pół dnia spędziłem na tą nieszczęsną kopiarka i nadal nie naprawiona.. Jest to Canon NP6216 spory przebieg prawie 700.000, klient używa szuflady A-3 , a A-4 podaje z podajnika bocznego. Przy kopiowaniu drugiej strony A-4 zdarzają się zacięcia. Wygląda to tak że karta "frunie" do bębna (unosi się), często wskutek tego albo zagnie się...
Wracam po dłuższej przerwie, Wymieniłem wszystkie kartoflaki oraz te kondensatory, które zalane były smołą - musiały być zepsute bo od gorąca cała smoła wypłynęła na obudowę. Efekt jest już o niebo lepszy. Po drodze musiałem wymienić silnik ponieważ stary miał zatarte łożysko ślizgowe z brązu i okropnie głośno zaczął skrzypieć (na szczęście miałem zapasowy)....
Zapiekło się łożysko tylne wycieraczki tylnej szyby tak mocno , że wirnika nie można było obrócić nawet kombinerkami. Dolną część obudowy zawierającą łożysko zalałem płynem WD-40 i po kilku godzinach udało mi się wyjąć wirnik. Łożysko kilkakrotnie przemyłem rozpuszczalnikiem i nałożyłem świeżego smaru. Po skręceniu, wirnik można obracać palcami, choć...
Jedno łoże jest plastykowe BIAŁE i ono nie podaje napięcia (tylko dociska) . Prąd podawany jest przez czarne "plastykowe" łożysko ślizgowe i to ono jest połączone ze stykiem metalowym (blaszką) w kartridżu , która dotyka koncówki HV w drukarce. Ot i wszystko :-) C.
Witam, Znalazłem już post na ten temat, niestety został on zamknięty bez wyjaśnienia do końca przyczyny problemu, dlatego wznawiam temat. Wypaliły się styki sterujące zaworem napełniającym w zewnętrznym przełączniku hydrostatu. Zastosowałem inny rodzaj czujnika (monolit) z innej zmywarki. Regulacja pozwala na ustawieniu poziomu wody przełączenia w komorze...
Selektor źródeł ALPS zmotoryzowany Element w celu regeneracji należy bezwzględnie wylutować z PCB. Przed przystąpieniem do rozbierania należy oznaczyć kolejność segmentów selektora. Pierwszym krokiem do rozmontowania selektora jest wyprostowanie zagiętych zaczepów (1 na foto). Krok drugi to ściągnięcie pierwszego segmentu (2 na foto). Krok trzeci to...
seryjny bezpiecznik 15 często się w tym układzie przepala, ponoć po wymianie na 25 jest dobrze...sprawdziłeś je dobrze? http://www.206club.net/showthread.php?t=... - może to się przyda.... Najczęściej w środku silniczka topią się gniazda szczotek i zaciera się łożysko ślizgowe (z żelaza niestety i rdzewieje). Trzeba lać na niego olej ile się daje....
Witam, czasami po prostu pompa zachodzi kamieniem (w komorze hydraulicznej, odkręć 4 ampule i wyczyść wszystko skrobakiem) i to jest przyczyna. Względnie ma przepalone styki biegów 1 i 2 (dzieje sie tak, gdy sie zmienia biegi pod prądem, nie należy tego robić, powoduje to usterkę dopiero po pewnym czasie co jest mylące) Jak to zweryfikować: wyjmij pompkę...
https://obrazki.elektroda.pl/5303779500_... Wpadł mi w łapki taki miernik. Nie byle jaki miernik. W rzeczywistości wygląda zdecydowanie lepiej niż na zdjęciu powyżej oraz na tych, jakie mu zrobiłem zaraz po wyjęciu z pudełka: https://obrazki.elektroda.pl/1022065500_... https://obrazki.elektroda.pl/5086167500_...
Przyczepiłem się tylko do drobiazgów. Gwoli ścisłości. A nie po to by się przyczepić bo mogę. Dzięki, za zwrócenie uwagi. Dzięki temu mogą się wyjaśnić pewne sprawy, które ja przedstawiłem niejasno, zawile lub zbyt dogłębnie. Z resztą każdy powiniem sobie wyrobić własny, indywidualny obraz sprawy. Taki obrax ma kolega Gregory92. Jednak w dyskusjach...
Grafiki (paski. stare logo UNITRA itp) są oryginalne i takie się zachowały od początku do dzisiaj. Sparciały tylko gąbki na pokrywie przytrzymujące szpule; zlasowały się. Tak samo zlasowały się gąbeczki na sprzęgłach ślizgowych pod talerzami (obok tych filcowych). Jak na razie jeszcze nie zrobiłem tych gąbek, ale też to jest w planie. Magnetofon z wyglądu...
Skoro: napięcie ładowania na desce pokazywało różnie raz 28 a za chwilę 26 i tak skakało teraz cały czas pokazuje 25 to w jakim stanie jest sam alternator, szczotki, pierścienie ślizgowe, można wyjąć regulator bez odkręcania alternatora i zobaczyć, kilka przypadków spotkałem z korodującym stykiem w regulatorze możesz to sprawdzić. Jeśli altek ok to...
Witam na wstępie chciałem powiedzieć, że nie jestem dobry w programowaniu, bo dopiero zaczynam i mnie to powoli wciąga. Mam parę pytań i postanowiłem napisać. Chce zrobić sobie taki mini komputer pokładowy do Fiata Cinquecento 700. Ten mały układ ma wskazywać temperaturę w środku samochodu i na zewnątrz a tak, że będzie pokazywać napięcie, jakim jest...
Przyjrzyj się dokładnie wyłącznikowi odśrodkowemu. Czy na jego dźwigni nie powinien byś założony jakiś element ślizgowy, który współpracuje z pierścieniem. Bo jeżeli był a nie ma, to teraz dźwignia nie dociska styku wyłącznika odśrodkowego podczas postoju silnika.
Piotr36 Widzę, że dość "selektywnie" czytasz posty. Tzn. wybierasz z nich tylko to co potwierdza "Twoją rację". To, że uwaga Gerri na temat Ciebie była niepotrzebna i powinien przeprosić za wycieczkę osobistą, nie zmienia logiczności jego wypowiedzi. Trzeba oddzielić logikę od emocji, co jest bardzo trudne. Przytoczyłeś informację o odpięciu kabla...
Smar miedziany carlube stosuję od lat.Smaruję nim tylko elementy układów hamulcowych piasty kół pod tarczą, miejsca styku klocków z jarzmem ewentualnie śruby zawieszenia.Do tych celów się nadaje ale łożyska ślizgowe to już nie ten smar.
Generalnie robota o kant d... obić. 1.- Pomiar napięcia zrobiłeś na altku i akumulatorze >14V ??? 2.- Jak masz słabo naładowany akumulator plus dogrzewanie świecami w tdi podczas pracy zimnego silnika to alternator się grzeje normalka. 3.- Sprawdziłeś stan pierścieni ślizgowych i szczotek?? 4.-Masz 7V napięcia na styku W alternatora (kabelek z nasuwką...
Do wymiany pierścień ślizgowy w alternatorze. Jak jest już spory rowek to szczotka nie układa się dobrze i ma małą powierzchnię styku.
Powiem tak, auto pełni role "lać i jeździć" z braku funduszy, a i tak było sporo większych wydatków. Skąd ja to znam... :D Zanim odstawisz auto do serwisu lub też skombinujesz mocniejszy rozrusznik, złap się za klucze, skrobak, szczotkę drucianą- rozkręć wszystkie połączenia wysokoprądowe (grube kable :) ) między akumulatorem, rozrusznikiem, masą,...
Miałem zupełnie odwrotną sytuację w przypadku szynoprzewodów ślizgowych aluminiowych zasilanych przewodami miedzianymi - firma sprzedająca szynoprzewody dołączała specjalną pastę, którą smarowało się miejsca styku i działa to tak już ponad 10lat bez konserwacji (obciążenia rzędu 100A i duże drgania - zasilanie suwnic) Pasta była niemiecka, ale nazwy...
Zużywające się szczotki, wada łożyska ślizgowego lub panewki, wada komutatora, niewspółśrodkowy, wada przekładni, rozebranie i złe żłożenie, zwarcia lub przerwy w wirniku lub na styku komutator-wirnik, lub żle wyważony wirnik, niewspółśrodkowa tarcza szlifierska, żle założona, żle wyważona, źle wypośrodkowany otwór w tarczy szlifierskiej, zdejmij ją...
tuleje ślizgowe kulkowe ślizgowe łożysk ślizgowe
scalanie komórek pionowe wiatrowe zapieczona sonda
sharan centralny zamek lidlomix silnik
Wizjer Ezviz offline: przyczyny i rozwiązania Gdzie kupić silnik do maszyny Łucznik 884?