Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
Spróbuj skontaktować się z kol. Józek z tego tematu. Masz tam podane namiary, może coś znajdzie jak nie to dalej pokieruje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
około 230ohm
Niestety nikt nie podejmuje mojego tematu dotyczącego regulacji prędkości obrotowej silnika z prądnicą tacho, zgodnie z załączonym powyżej schematem z układem MAA436. Pytałem w dziale AGD, ale też byli bezsilni . Piszą że mało danych.
Zrób tak jak na załączonym obrazku i będzie działać. Sprawdzone.
W tej navi nie ma przypadkiem funkcji kalibracji systemu? Dodano po 3 Niedawno zakladalem jakiegos blaupunkta travel pilot i na poczatku tez pokazywal blednie predkosc(zanizal).Po tygodniu klient przyjechal i mowi ze jest juz ok.(tak jakby skalibrowal sobie odczyty predkosci z sygnalami pozycji z satelit)
https://obrazki.elektroda.pl/1394345100_... Miałem dziś na stole. Wylutowalem C16 i jest 100nf. Pozdrawiam
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
W zależności od wersji pompy. Korpus pompy cały metalowy- ok 220 om, częściowo z tworzywa- ok 240 om.
Witam ! moja rada to delikatnie się dobrać do uzwojeń bardzo często urywa się sama koncówka przy wyjściu , na połączeniu uzwojenie a przewód odejściowy kilka razy udało mi się to naprawić .Zawsze można spróbować zanim się ma to kupić .
Jak sam zmieniałeś impulsator, to musisz go teraz kalibrować , bo będą błędy na tachografie.
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Tachogenerator 68,70 Ω ±7%.
Popatrz w załącznik który dałeś. Widzisz tam screena z VAG TTACHO a na górze napis Interface Not Found? To jest Twoim problemem, póki tego się nie pozbędziesz to nie wgrasz wsadu do licznika. Ten napis powinien zniknąć po podpięciu kabla do USB i w jego miejscu powinien pojawić się nr kabla. Czy tak się dzieje za każdym razem? Czy jeżeli tam widzisz...
Witam. Wymień cewkę tachogeneratora i po problemie, przecież błąd wskazuje wyraźnie na jego uszkodzenie. Zamontowany jest z tylu pompy myjącej, wstaw dowolną o takiej samej średnicy, jest tego pełno na Allegro.
33Ω (treść w celu spełnienia wymogu wpisania więcej treści w odpowiedzi ;) )
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
https://obrazki.elektroda.pl/2958531700_...
Innych cewek luzem nie ma. Ta którą kupiłeś zawsze dawała radę, chyba, ze masz jakąś dziwną i rzadką odmianę pompy, ja w każdym razie z taką podmianą nigdy problemu nie miałem. Magnes na wirniku cały ?
Czerwona linia na powyższym rysunku to jeden przewód w instalacji na danym odcinku, od złącza A do złącza B. Jeśli w danym odcinku instalacja jakiegoś elementu posiada 4 przewody to taką próbę wykonujesz 4 razy kolejno dla każdego jego przewodu.
Wciśni/zatwierdz ten komunikat dwa razy przyciskiem "OK" i błąd zniknie.
Witam, jak dla mnie to awaryjne przekaźniki w tablicy, była taka kampania - czarne zastępowało się zielonymi, było mocniejsze i z tego co wiem zabezpieczone diodami, na początku pomyślałem o impulsatorze ale to on ie powoduje odcięcia zasilana tachografu, natomiast może powodować zanik przebiegu na ICL czyli zegarach, pozdrawiam Dodano po 3 i oczywiście...
Spojrzałem dzisiaj na "serwisową instrukcję domontowania tachografu do Sprinter CDI". Zalecają całkowicie niezależną instalację opartą na niezależnym czujniku zamontowanym w wolnym otworze (zaślepka) na skrzyni biegów. Jednocześnie zastrzegają się, że nie odpowiadają za ewentualne niezgodności z rzeczywistością :) Osobiście nie pamiętam, żeby była tam...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem.
Jeśli to tacho cyfrowe to mogło zdechnąć
W opisie digi masz opisane na PDF wszystko zależy w jakim liczniku niektóre wymagają wylutowania chociaż większośc zakładasz klipsa odczyt i nowy zapis No i jak to diga chińskie nie znaczy że bezpieczne
Zobacz na (aukcja 2547893300 lub 2547760085) czy on tak od strony tacho wygląda. Jeżeli tak, to jeszcze pozostaje kontakt ze sprzedawcą w celu porównania otworu w magnesie.
To są oporniki umieszczone z drugiej strony płytki i nie mają numerków . Wychodzą z numerów 1-2 złączki K1 . Wychodzą z numerów 1=100 Om, 2=22 kOm- złączki K1 http://obrazki.elektroda.net/98_12118273...
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Po co usuwać klucze. Spróbuj to zrobić tak vag lub vcds 17 ( licznik) ,potem dopasowanie 10 kanał 00 i ok. Sterownik dopasowany.Jeśli nie pójdzie przez licznik 17 to 25 immo i dalej tak samo
I ma prawo nie działać przebieg, ani prędkościomierz. Bo masz fabryczną instalację zrobioną pod tacho. I schemat działania wygląda tak: skrzynia -> impulsator -> tachograf -> CAN -> deska I w takim układzie na desce jest pokazywany przebieg i prędkość z tachografu po szynie CANbus (pin A4 i A8 - biała kostka) lub po k-line (pin D6 - brązowa kostka)....
Ciekawe dlaczego poruszasz jeden problem na wielu forach.... Dla tych ktorzy nie wiedza: http://www.maltchev.com/kiti/vag.zip http://www.obdprog.da.ru/ Sterowniki w gestii sprzedajacego.
będzie działać poprawnie bez dodatkowych rezystorów
Ten kkl(vag com) co masz wystarczy. Tu masz gotową instrukcje: https://www.youtube.com/watch?v=vNQCDDtI... Jeszcze do kkl ten program dobrze śmiga vag eeprom programmer 1.19
Coś mi sie zdaje, że ubiłeś ten silnik tym kombinowaniem. Szczotki, cóż upalone obie od strony mniejszego skosu. Że jakiego mniejszego skosu ? Szczotki mają i muszą mieć tylko jeden skos. Zrób ino zdjęcie tych szczotek.
sprawdź czy przewody się nie załamują W tym sprzęcie się nie załamują - są stalowe (linka) :!:
Komutator w silniku iskrzy?
Trzeba wiercić, tylko ostrożnie ,żeby nie spłynął plastyk. Ja potem kleiłem do kupy i chodzą.
Obserwacji, tzn ? Wylutuj triak i sprawdź opór pomiedzy anodami. Powinien byc nieskończenie duży. Jeżeli masz miernik z buzzerem, pisk bedzie oznaczał uszkodzenie triaka. O ile dobrze podłączyłeś, objaw pasuje do zwarcia triaka.
Ten po lewej 123, a po prawej 330.
To jest raczej dioda zenera równolegle z kondensatorem zasilana z tacho i wyprowadzonym sygnałem na bazę tranzystora.
jestem poczatkujacym w tym temacie I takim pozostaniesz, bo nie jest to ogólnie dostępna wiedza. Tym zajmują się serwisy tachografów. To co chcesz zamontować to jest cyfrowy tachograf na kartę - urządzenie rejestrujące. Dlatego licznik też musi być. Samo zamontowanie to nie wszystko. Urządzenie to nusi zostać przy pomocy odpowiednich przyrządów sparowane...
Przekaźniki na module sprawdzone? Zrób reset błędów. Sprawdź, czy ramiona myją naprzemiennie - jeśli zablokowany jest regulator przepływu moduł zablokuje grzanie. Wykonaj kalibrację hydrostatu. Sprawdź, czy zmywarka prawdłowo się napełnia bo IF0 to jest błąd długiego czasu napełniania i wtedy moduł nie uruchomi grzania.
....lub ciut dalej jak z ramy wiazka wchodzi na silnik ( kazdy TGL sie tam przetrze , taka konstrukcja ). Zerknij tez w komore z akumulatorami na ewentualna korozje przy malych bezpiecznikachpo lewej stronie akumulatorow.
No to kup k+can commander robi liczniki i działa z vw tool do diagnostyki podobno.
jeszcze nie wiem czy to sam silnik czy tacho Zacznij od tacho. nie wiem gdzie to wrzucić? AGD Serwis >> Schematy tylko z opisem od czego to.
Z tego co piszesz, pewnie odłączyłeś akumulatory, rysik prędkości "poszedł" do góry i dlatego świeci Ci się prawa lampka. Załóż obie wykresówki i spróbuj kawałeczek ruszyć-rysik powinien zejść do swojej pozycji. Dziwna rzecz trochę z tym zegarem, przyczyn usterki może być kilka. Z reguły jeśli są takie oznaki uszkodzeniu ulega płyta główna tachografu....
zawartość do tacho
Jeśli chodzi Ci o Tacho Uniwersal to oferowane na allegro za 1200 zł powiedzmy to z tym różnie jest miałem osobiście jakieś trzy sztuki tego i chodziło różnie jeśli chodzi o samo urządzenie.Niby piszą że sie nie blokiuje ale mi sie zdażyło osobiście dwa razy że sie zblokowało po zrobieniu jakiejś tam ilości liczników.Po OBD wcale tak dużo nie robi wiadomo...
Rezystorek smd 272 czyli 2.7 kilo.
Witam Po pierwsze sprawdź dokładnie jeszcze raz wąż pomiędzy zbiornikiem a hydrostatem (sprawdź czy aby przypadkiem nie ma tam pozostałości po wycinaniu fabrycznym otwory w rurce. Czasami zdarzały się przypadki pozostawienia resztki gumy w tym o to wężyku. Następnie połączenia kości silnika, moduł ,programator. Jeżeli dasz radę zdemontuj programator...
Odczytaj zawartość pamięci licznika (z tego co pamiętam siedzi tam 93c56) i jak trzeba będzie to sobie ze stanem poradzimy ;)
Wypnij kostkę z modułu ECAS. W module przebity transil.
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
Straciłeś synchronizację zegara. Wyjmij obie wykresówki i zamknij tacho, jak przestanie "rzęzić" to go otwórz i załóż wykresówki z powrotem na swoje miejsce. Jak go prawidłowo podłączyłeś to nie powinieneś mieć aktywnego błędu (wykrzyknika z prawej strony). Jeśliby się pojawił wykrzyknik to klawisze "M" sprawdź aktywny błąd i podaj mi go. Napiszę Ci...
Witam, sprawdź upływność do masy w silniku. Miałem coś takiego w innym modelu, chociaż tacho sprawne, to upływność do masy w silniku powodowało zwiększenie napięcia na tacho. Skończyło się uszkodzeniem portu procka.
proszę bardzo. a może wersja ostatnia 2.1 też Ci się przyda :D
Na moje oko przekaźnik, albo pierwszy albo drugi, dwa przekaźniki u góry deski jak dobrze pamiętam to 60A zamień je i zobaczysz czy tacho rusza.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Podłączyć kompa i sprawdzić błędy a jak chcesz po macku to rozcinaj wszystkie po kolei... Przejście rama - kabina w 90% to miejsce...
Numery kabli Diga - prcessor nec 1-73 2-72 3-71 4-70 5-69 6-68 7-67 8-66 9-14 10-40 11-10 12-35 13 - pole 18,19 14- pole miedzy 20 a 21 Nóżki 10,14,35,40 podnieść
Nikt na ciebie krzyczy zastosuj, niezalezny czujnik czujnik z progiem działania np. www.www.twt.com.pl/produkty-kat/indukcyj... Zamontuj to na wyjściu ze skrzyni biegów i problem rozwiązany.
przeciez pisze ze OK.. trafily Ci sie auta ktorych licznikow nieobsluguje TU akutat licznik UNKSI
Musi ten na aluminiowym radiatorze - TC1 : http://obrazki.elektroda.pl/3193125400_1...
aby działała sensownie sygnał tacho MUSI być doprowadzony - zapewnia to należytą dokładność navi i pozwala ją skalibrować - co do znalezienia sygnału w Transicie 2002 powinien być pod tablicą zegarów w 10 pinowym złączu po prawej stronie - pin 6 kolor biało-zielony lub biało-fioletowy pozdr
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Wymontuj cewkę tacho z silnika, wrzuć ją do szklanki z gorącą wodą i wtedy zmierz jej rezystancję.
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Ja w takich przypadkach wpinam się miernikiem w przewody od tacho i obserwuje napięcie podczas pracy, czy w momencie tego szybszego zakręcenia tacho działa. Miałem podobnie w elektroluksie i winne było tacho.
zero napięcia stałego na wyjściu z prądniczki. Bo prądnica tacho generuje napięcie przemienne :) .
Szczotki są super a tacho to będę sprawdzał.Ok dzięki
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
VDO old. Nie zapomnij o zrobieniu kopii zapasowej eeprom, taka moja rada ;-)
Taki sam jak R71 , czyli 13 kΩ.
Sterownik eas jest wewnątrz głównej pompy Adblue- koło zbiornika Adblue.Duża aluminiowa skrzynka z rurkami, kopułką piltra i kostką od spodu.To koło resoru przy o/s/F kole to jest moduł miksujący- to nie to. Wysokie biegi zostają jako default range w przypadku, jak elektrozawór do niskich straci zasilanie elektryczne, chociaż nie wykluczam i usterki...
Rezystory R1 i R10 mają oba po 22K ... :D http://obrazki.elektroda.pl/2355358400_1...
Witam. To nie jest silnik komutatorowy. Tak jak zaznaczyłeś te dwa czerwony przewody są od prądniczki tachometrycznej. 5 przewodów jest on uzwojeń silnika a pozostałe 2 są od bezpiecznika termicznego (chyba). Daję pomocną rozpiskę wyprowadzeń: http://obrazki.elektroda.net/58_12752317... http://obrazki.elektroda.net/54_12752318... Tylko...
Czy mogę zamiast niej wstawić diodę 1N4148? Parametry wydają się odpowiednie. Sądzę iż tak i nie powinno być żadnych niepożądanych reakcji :D A7W (Dual, U-Sp, 75V, 125mA, Vf<1.2V(100mA), 0.5pF, 4ns) 1N4148W (Dioda przełączająca 0,15A/75V 0,4W SOD123)
Trzeba sprawdzic polaczenia tacho z elektronika, ponieważ takie objawy daje brak kontaktu elektroniki z sygnalem tacha. Chodzi o kostki, oraz samo tacho, po podgrzaniu suszarki, a były przypadki gdy tacho dostawalo przerwy w wyniku nagrzania.
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Niby błąd tacho silnika ale czy grzałka nie ma upływności??? Sprawdź , bo silnik niby normalnie zachowanie ale grzałka do sprawdzenia.
Wsad do 3B0920829A :
Magnes tacho cały nie popękany, i na swoim miejscu? Cewka chyba powinna mieć o ile dobrze pamiętam 140Ω czy nawet więcej, ale nie jestem pewny. Sprawdź tj. przedzwoń przewody od silnika do modułu łącznie z tacho. Tutaj na tym forum ktoś ogłaszał się z cewkami tacho bo w north to cena z kosmosu (150 zł).
Jeśli masz możliwość w Polsce dorobienia nowego klucza ,to dlaczego nie sklonujesz starego,wszystko będziesz miał gotowe . A jesli zrobisz czysty to dopisać można vag tacho,ale najpewniej jest zrobić to vagien ,ale nie polskim ,tylko vag comem w pełnej wersji,procedurę bez problemu znajdziesz w necie na jakimś forum golfa ,passata,seata.
Weź wymontuj tacho z pompy, podłącz omomierz i nagrzej porządnie cewkę suszarką do włosów. Będziesz miał 100% pewność, czy to tacho.
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
jeszcze troszke i będziemy dopłacać by ktoś cofnął licznik... edytować można choćby PONY albo Axe ...
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Słuchaj to może głupie ale w Iveco te czujniki są blisko siebie i kilka razy widziałem jak sparowali tacho i założyli plomby N czujnik obrotów - pisze o tym bo piszesz ze chyba może być Soft od 16 biegowej - jak i kiedy? Jeżeli tak się dzieje w Iveco zawsze wymieniam czujnik i tacho do kalibracji. Po za tym czy są błędy na tacho np. 20 czy 21
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Przyklej delikatnie klejem super glue magnes tacho. W tych małych silnikach lubi się obrócić. Pozdrawiam
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Nie dyskutuj tylko poskładaj tacho.
Jest to błąd czujnika prędkości obrotowej na wyjściu skrzyni ( tacho). Czyli prędkość na wejściu jest różna od prędkości na wyjściu ze skrzyni. Czujnik , jego okablowanie,
Tacho, jak szarpie i bęben kręci się lekko, ewentualnie hydrostat i przekaźniki obrotów silnika, ale to na koniec. Tacho to taka cewka, znajdziesz na osi tylnej części silnika, zobacz czy dobrze, równo obsadzone i czy nie popękany magnes.
zmniejszysz ale ogólnie word nie jest programem do obróbki graficznej i jakość pewnie sie pogorszy i nie daje on takich możliwości co corel
Ja takie GPSy podpięte do tacho montuję właśnie za nim, mam tam wszystko co potrzeba: CANy, tacho i zasialanie. Wysuń je i pozaglądaj, mogą być tez zewnętrzne anteny GPS i GSM, gdzieś tam powsuwane w okolice globa.
A do silnika to "zanurkowałeś"? Zdemontuj go i zobacz co się stało a magnesem od tacho, bo pewnie jest ok tylko nie wiem na co czekasz ,może na serwis? Moze ten magnes trzeba poprostu wkręcić? A jaka jest opornosć tej cewki tacho?
gtx1660 super condor super beretta super
citroen xsara paliwo makro kolor komórki passat przeróbka
czujnik położenia wałka rozrządu objawy czujnik położenia wałka rozrządu objawy
Jak usunąć komunikat "Attention" na monitorze lub w aplikacjach Słaba iskra po wymianie iskrownika i cewki - co sprawdzić?