wykrecamy ale to po 1/8 obrotu;)
Gaznik do rozebrania wyczyszczenia i przedmuchania kompresorem. Później regulacja składu mieszanki oraz obrotów biegu jałowego.
Witam Tez jestem posiadaczem samochodu Suzuki maruti rocznik 1993. Mam taki sam klopot - ale juz rozwiazany 1. zapchany gaznik 2. luzne styki przeowdow na rozruszniku 3. i to najwazniejszy powod - uszkodzony zaworek dolotowy powietrza do gaznika - na Slasku caly gaznik w sklepie motoryzacyjnym w Chorzowie kosztuje 1200 zl - sam zaworek jest bardzo ciezko...
Spróbuj podłączyć kabel zasilający cewkę zapłonową.
Wyreguluj obroty śrubą przepustnicy mieszczącą się zaraz za dźwignią przepustnicy :) Tam jest nakrętka 7 oraz imbus 2.5... Jednym słowem zmęczenie materiału. Jak będziesz ustawiał to parę razy przepustnicą dodaj gazu i popuść. Najlepiej sprawdzaj do takiego momentu, żeby nie było martwego punktu tzn jak przekręcisz przepustnicę to ma od razu nastąpić...
Wymieniłeś simmeringi na wale ?
To już prawie wykopaliska, ale dla potomnych odpowiem co jest powodem tego problemu. W gaźniku aisin stosowanym w Suzuki Samurai 413 są dwie śrubki regulacji obrotów pierwsza od strony aparatu zapłonowego i druga przy siłowniku podciśnieniowym od strony chłodnicy. To ta druga śrubka odpowiada za zwiększanie obrotów poprzez siłownik podciśnieniowy, po...
Wygląda a sprzęgło.
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Nie gazować mu. Jeśli psikniesz w miejsce zaciągania lewego powietrza to obroty powinny spaść. Ja już widziałem nie raz, jak silniki pracowały normalnie kiedy w gaźniku brakowało śrub od regulacji mieszanki, były połamane lub poprzewiercane, a króćce od dolotu niezaślepione. Śruba mieszanki biegu jałowego zwyczajowo jest wykręcona gdzieś w granicach...
Zapchana dysza wolych obrotów w gazniku
Masz w tym gaźniku membranę? Bo jeśli tak, to najpewniej ją ciul strzelił :P . Druga sprawa - luzy zaworowe do sprawdzenia. Jak masz mocno rozjechane, to nie będzie chciał równo chodzić. Po 3cie, jeśli silnik jest zimny, a ty wyłączysz ssanie, to nie jest dziwne że gaśnie, zwłaszcza w aktualną zimową pogodę. Po 4te. Najpierw ustawiasz skład mieszanki,...
Nie, znaczy to, że najwidoczniej przepustnica się nie domyka, lub zawieszony jest zawór mieszanki rozruchowej (ssanie). Nieszczelność w dolocie przed gaźnikiem nie spowoduje wchodzenia silnika na obroty. Trzeba obejrzeć dokładnie gaźnik. A jak się zachowuje po całkowitym wykręceniu wkrętu regulacji biegu jałowego (całkiem zamkniętej przepustnicy)?
Skoro jest napięcie łądowania powyżej 80V to powinno to działać. Jak ci nie zaiskrzy przy module skutera zrób prostownik 1 dioda i kondensator 2yf/200v I ZOBACZ do jakiego napięcia się naładuje po 1-2 obrotach.
A nie przyszło Ci do głowy że to koniec mocy i dlatego nie osiąga większych obrotów?
Niestety nie mogę znależć info na temat różnicy obrotów koła kierownicy.
Mam problem - nie przerzuca mi biegów na wysokich obrotach, czy może mi ktoś pomoc w diagnozie i naprawie tego problemu?
Witam, chyba już jest po temacie ale może jeszcze ktoś zajrzy, otóż chodzi mi o problem Piotra z łowicza, mam doładnie to samo w moim baleno 1.3, który kupiłem niedawno za nie wielkie pieniądze. Czy poradziłeś sobie z tym problemem? jak tak to czy możesz napisać w czym tkwi problem? Pozdrawiam
To jest prawie ten sam silnik co w starej Aprlii Ditech. Odczyt błędów tak samo jak w Ditech — manetka opór i włączenie zapłonu, kod to ilość mignięć. Natomiast jeśli chodzi o złą pracę silnika, to jest bardzo trudny temat.
Obroty to ok 1000 obr/min. W internecie znalazlem informacje o jakims regulatorze obrotow. Czy jest to regulator automatyczny czu jest w nim moze mozliwosc recznej korekty obrotow? Co moze byc przyczyna wiekszej ilosci obrotow?
Minęło trochę czasu ale naprawiłem w moim przypadku regulacja zaworów pomogła i teraz auto się zachowuje tak jak powinno. Został problem ogrzewania płukałem układ wymieniłem termostat rurki na wlocie do nagrzewnicy gorące a w środku zimno wieje może ktoś coś podpowie sesownego.
Jak jest mała nieszczelność to i tak zgaśnie a obroty potrafi podbić
Trochę dziwnie podchodzisz do pisania na forum. Prosisz o pomoc. Ja, bo innych nie widać, staram się pomóc. Zadaję pytania aby postawić diagnozę w tym dość trudnym przypadku. Z kilku zadanych pytań dostaję odpowiedź na jedno lub w ogóle. Na osłodę dostaje kolejną porcję utajnionych wcześniej informacji. Skaczesz po tematach. Raz gaźniki raz zapłon....
są 4 magnesy.Wzdłuż osi czyli po prostu patrząc na zębatkę z góry (od czoła) już obracałem i o 90 i o 180 stopni .Nie próbowałem jeszcze tył przód i zaraz to zrobię
Zamontować (jeżeli jest to możliwe) moduł ProgCDI, można zaprogramować miedzy innymi odcięcie zapłonu powyżej zadanych obrotów.
PO prostu obroty silnika podnosimy do 3-4tys/min puszczamy przepustnicę jeżeli zadziała "cut off" i potem obroty są około 750obr/min to TPS jest dobrze ustawiony.Z reguły to napięcie wynosi 0,5 do 0,7V. TPS daje info do komp. że kierowca zdjął nogę z gazu.
Do sprawdzenia rzeczywistego poziomu paliwa nie potrzeba specjalistycznych narzędzi, a jedynie przeźroczysty wężyk + liniał lub suwmiarka. Zmiana dyszy głównej w gaźnikach CV ma znaczenie jedynie przy maksymalnych obrotach silnika, gdyż tylko przy takich warunkach przepustnica sterowana podciśnieniem podnosi się na pełne otwarcie. Przy tym gaźniku trzeba...
Normalne zjawisko , sterownik zwiększa obroty silnika ze względu na większy pobór prądu przez odbiorniki .Sprawdź tylko jeszcze ładowanie i stan akumulatora.
Witam jestem świeżo po kupnie Suzuki bugmar 125 2004r(gaźnik)chciałbym was zapytać czy po odpaleniu skutera na zimnym silniku lub po 3 godzinach przerwy od jazdy też wchodzi wam na duże obroty przez około minuty max dwie. chwilę przerwy jak obroty są normalne co jakiś czas dodaje sobie gazu silnik.Przy jeździe nie widzę problemu przyspiesza normalnie.Czasami...
Wyjaśniło się ? Mam ten sam problem...
Witam mam problem z Swift 1.3 ddis nie wkręca się powyżej 4 tys na postoju czy podczas jazdy między 1.5;tys A 2.7 coś jedzie ale to jeszcze nie to.bledow brak.dpf czyszczony EGR zaślepiony wyprogramowany.bledow brak.turbo po regeneracji.po zgaszeniu pojawia się błąd w kolumnie kierowniczej c1122.po odpaleniu ginie. Dodano po 1 Witam mam problem z Swift...
Filtr powietrza jest oryginalny?Jeśli nie to możliwe że dostaje za dużo powietrza,spróbuj przytkać częściowo filtr i zobacz jak się będzie wtedy zachowywał. Filtr jest oryginalny pod siedzeniem i parę dni temu czyściłem całą komorę w środku, te wężyki co wychodzą z niego i filtr najpierw benzyną ekstrakcyjną po tym ciepłą wodą z płynem do naczyń i...
Wymiana wtryskiwaczy pomogła.
suzuki grand vitara 1,9DDIS 2006 nie wchodzi na obroty powyżej 3000 wymieniłem przepływomierz dalej to samo
Też 'mam' ten sam problem. Na chwilę obecną jest rozwiązany połowicznie, bo podobno naprawa może trochę kosztować. W serwisie dowiedziałem się, że suzuki ma dodatkowy silniczek elektryczny kontrolujący otwarcie przepustnicy. W moim modelu z '06 przy przebiegu ponad 50000km chyba po prostu padł. Nie miałem czasu się tym zająć, czy zabrać go do wyspecjalizowanego...
Nie mam ładowania na światłach mijania w Suzuki SV650S Mierzysz na obrotach biegu jałowego, czy na 5000 RPM?
wyciąganie i wkładanie wtyczki do silniczka krokowego nie powodowało żadnej różnicy Skąd taki bzdurny pomysł że powinno? Zostaw IACV w spokoju i szukaj usterki gdzie indziej.
A czy kolega pomyślał jaki będzie skutek odcięcia zapłonu podczas jazdy przy obrotach 10 tys/min? Chyba nie tędy droga. Odcinać/ograniczać należy dopływ paliwa.
Silnik do remontu
Podłączyłem grawitacyjnie układ paliwowy ale nic to nie dało. Linia paliwowa jest drożna. Odłączyłem jeden przewód wysokiego napięcia i silnik zgasł. Podłączyłem go ponownie i odłączyłem drugi przewód od świecy i silnik zaczął się wkręcać. Okazało się, że świeca była uszkodzona. Zakupiłem dwie nowe świece, założyłem, wyregulowałem gaźniczek i chodzi...
No właśnie zaczynają się schody w górę, w jednym miejscu mowa, że to błędy od regulatora ciśnienia, a drugie, właśnie jak Kolega robert199 podał od wtrysku, więc co w końcu?
Nie działa miedzy innymi automatyczne dogrzewanie świec po uruchomieniu silnika- do tego będzie problematyczne podnoszenie wolnych obrotów po zmianie obciążenia (np. przy włączeniu klimatyzacji). Ja robiłem swap w suzuki samurai, to akurat nie stanowiło dla mnie problemu.
Witam posiadam suzuki swift 1.0 98 r i od jakiegoś czsu po rozgrzaniu silnika pojawiły się pływające obroty silnika na biegu jałowym co może być przyczyną.
na gazie przejechało jakieś 5 tys obrotów
Tak wiem sterownik silnika widzi w parametrach bo czyta obroty.
Nie to samo, próbówka ma mały pobór prądu, klakson duży, próbówka może działać a klakson nie będzie, mimo to u Ciebie podejrzewam uszkodzenie samego klaksonu. Jeśli ma śrubkę regulacyjną, podłącz go bezpośrednio do akumulatora dwoma przewodami i pokręć nieznacznie śrubką (1-2 obroty w lewo i w prawo)
Witam. Sprawdź luzy zaworowe i ewentualnie wyreguluj.
Dzień dobry. Motor bez problemu odpalił po zimie. Przejechałem nim około 150 km. Następnie wymieniłem filtr powietrza i chciałem trochę podkręcić wolne obroty. Zacząłem kręcić pokrętłem do regulacji - nie dawało to zbytnich rezultatów. Nie wiem czy nie był wtedy jeszcze na lekkim ssaniu... Jak odpuściłem ssanie, to zaczął tracić wole obroty - spadały...
Witam, mam problem - kupiłem motocykl Suzuki Bandit GSF 600, ogólnie poprzedni właściciel zmienił licznik na ledowy i jest taki problem, że nie działają obroty silnika, co z tym zrobić?
Zmierz napięcie ładowania, pewnie padł regulator napięcia, skrajnie zasiarczony lub przerywający akumulator (a już na pewno jego odłączenie na pracującym silniku) mógł uszkodzić regulator.
Jak masz podłączony pod komputer i kręcisz rozrusznikiem to widzi obroty w parametrach?
Okazało się że pęknięta była membrana w kraniku przez którą wężykiem od podciśnienia zaciągał dodatkowe paliwo do lewego gaźnika. Teraz jest okej tylko tyle że jakoś słabo wkręca się na obroty tak do 5 tyś, i jak by na ułamek sekundy się na nich zawieszał.
Witam, mam problem z suzuki jimny 1998. Auto trzeba odpalic z lekko wcisnietym gazem i po odpaleniu dalej trzeba tak trzymac, nie trzyma obrotow. Po odpieciu czujnika polozenia przepustnicy problem ustaje i obroty lekko powyzej 1000. Wszystkie czujniki byly w aucie wymieniane z sprawnego smochodu lacznie z komputerem ale problem nie ustaje.
Witam od wczoraj jestem posiadaczem suzuki ts 50...Mam następujące problemy światła przygasają na wysokich obrotach akumulatora nie mam...Drugi problem to max 7 tyś obroty gaźnik czyszczony filtr powietrza stożkowy nowy regulowany gaźnik silnik pali normalnie z 1 pierwszego kopa...
mówisz że jest dobity lub że już są części zużyte. Może po prostu ona jest w oryginale i nic nikt przy niej nie robił, w sensie że jakoś ją tuningował. Ile taka suzuki w oryginale może jechać ? Mój ogólnie na początku ma wysokie obroty i na ssaniu równo chodzi, jeśli spuszczę ssanie motorek spada z obrotów lecz i tak ładnie się wkręca bez żadnego przerwania...
Nie wiem czy znajdzie odpowiedni komputer. Idzie na migi, złącze w okolicy prawego nadkola, i aku.
Cześć. U mnie włączenie świateł nic nie zmienia , duże obroty trzyma dopóki się nie nagrzeje , ale już zaczynam sie do tego przyzwyczajać. Pozdrawiam
Możesz wrzucić foto gaźnika, jakie masz śruby do regulacji? Gaźnik membranowy powinien mieć śruby składu mieszanki niskich i wysokich obrotów. Wrzuć foto tych membran i iglicy.
Chodzi dość nieciekawie, prawie jak diesel. To już po tej regulacji luzów zaworowych? Ile ten silnik ma przebiegu? Rozumiem, że temat uznajesz za rozwiązany, silnik odpala i wkręca się prawidłowo na wysokie obroty?
Tak dokładnie to wersja na gaźnikach, dzisiaj pomierzyłem z przyjacielem napięcia i co się okazało. Napięcie na włączonym silniku wynosi 15,20V Przy włączonych światłach 15,60V Alternator 15,64V oraz 15,56V Wydaje mi się że to jednak regulator napięcia jest strzelony, ale czy zawyżone napięcie ładowania powoduję spadek obrotów silnika w zależności od...
Tak bez problemów zapala.
Iglice mam ustawiona na najwięcej paliwa bo na innych ustawieniach nie chciał chodzic a na tym zawsze motor pali natychmiast od strzała. Może byc jeszcze coś innego. Mocy brakuje mu w całym zakresie pracy gdy jade bo gdy motocykl stoi to normalne ma obroty.
Może rolę odgrywają tętnienia z alternatora?
Zagadka rozwiązana. Nie zamykał się do końca zawór ssania. Dzięki za nakierowanie na odpowiednie tory.
Ok dzięki i tak dużego pola manewru tu nie mam więcej niż pół obrotu w jedną czy drugą stronę nie ma sensu kręcić
To dusi się czy przerywa? Jeśli przerywa to może odcięcie? Jeśli się dusi to prawdopodobnie silnik dostaje za dużo paliwa (wiem odkryłem Amerykę w tym zdaniu).
Sprawdź zaworek cut-off, jeżeli występuje w tym gaźniku. Gaźnik był mocno brudny? Mogły pozostać osady w dyszy biegu jałowego lub w kanałach gaźnika. Ewentualnie uszkodzona membrana przepustnicy tłokowej.
A ja stawiam na pierścienie do wymiany sprawdz kompresie ?
Wystarczy 0,5w 820ohm i wszystko, koszt znikomy. Patrzyłeś króćce? wydech gaźnik i filtr powietrza? ja w gnce więcej nie zaobserwowałem. i 820ohm jest na 1, ja brałem z 2 lub 3 opor bo lepiej się zbierała.
sprawdź jak już będziesz miał je na wierzchu czy śruby od składu mieszanki są dobrze złożone. w sensie sprężynka, podkładka, o ring . Nie raz się spotkałem z tym ze było źle złożone przez co cuda się działy z obrotami
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Spróbuj poszukać tutaj
Mam problem. Silnik w Suzuki Grand Vitara , Silnik po zatrzymaniu się na wolnych obrotach zaczyna wzrastać temperatura. Włącza się wiskoza.
Komputer nie pokazuje żadnych błedów. Narazie to wlałem 0,5 l denaturatu do baku- bez skutku. Auto naprawione. Problem rozwiązany- przebicie na kablu. Temat zamykam i dziękuje za pomoc!
Sprawdź iskrę zaraz po tym jak zacznie świrować. Jednak nie na świecy - to nie jest miarodajne - ale na samym kablu WN. Ma skakać ciągle (bez przerw) na odległość min. 8 mm. Sprawdź wydech czy nie jest przytkany. Czy można odpalić silnik po nieudanej próbie wkręcenia na większe obroty?
Nie jeździł szybciej, na wariatorze tulejki nie ma, jedynie chyba blokada na przełożeniach została. Lecz nie było tak gdy pasek był za krótki, wymieniłem pasek na katalogowy do suzuki ap i teraz takie obroty szybkie łapie na większej prędkości.
A ile km ma przelatane na tym mikserze?
Sprawdz zaworek PCV na kolektorze,
Zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. To jest właściwy trop. Zawsze mógł pójść olej do dolotu.. A to tłumaczyło by podwyższone obroty.
Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny moduł zapłonowy. Są zapłony CDI AC i DC - z cewką łądującą, albo bez niej. Do tego z regulacją KWZ potencjometrem, a nawet z "mapą" zapłonu, samoczynnie regulujące KWZ w funkcji obrotów.
2- pin 54 ecu (na pewno) +5v To jest pin sygnałowy. Te +5V to nie istotne. Twoim problemem nie jest przypadkiem rozrusznik? Przyjrzałbym się też czujnikowi obrotów wału. Tu pewnie jest problem. Czujnik wałka, nie ma nic do obrotomierza.
wymieniłem wszystko co związane z zapłonem Czyli co? Sterownik widzi obroty?
Przeplywomierz ma na 700 750 nawet 800 wejsc nie wchodzi dziura, otwarty egr czyli zaciety, przeplywomierz to klamot stary ten silnik... o ile turbo się nie tnie juz bo .... gdzieś coś ucieka przejechane na zamulaczu, dajesz gazu na postoju przeplywka ma wejść na 700 do 740 800 nawet...
Rocznik '96 - potrzebuję materiałów w jakimś chrześcijańskim języku - na razie przynajmniej odnośnie naprawy i regulacji gaźników. Ponoć rok przestała i zaczęły ją zalewać. Nie sposób odpalić jej normalnie, jak zapali, nie utrzymuje obrotów.
Jaki byś chciał założyć,bo żaden nie pasuje p&p ?
miałem takie autko z 1991 roku więc chyba to samo 59kw? z tego co pamiętam to był tam tzw jednopunktowy wtrysk paliwa. proponuje wymienić pompkę paliwa. to ona daje ciśnienie... a kiedy go brak to efekty są jak widać
https://obrazki.elektroda.pl/3181292000_... Skrzynia automatyczna, plus włączanie kompresora klimatyzacji zaczyna znacznie obciążać silnik, przez co na wolnych obrotach nie ma on siły tego napędzać. Jeśli problem zaczął się faktycznie po tankowaniu (a nie jest to zbieg okoliczności), to na początek wymień filtr paliwa. Dalsze zabiegi:...
Auto ma DPF, czy już usunięty?
Witam, przerywanie i strzały z wydechy wskazują na układ zapłonowy, ale samoczynne wchodzenia na obroty raczej na układ paliwowy.
Możesz wpiąc 3 żarówki 55W w 3 fazy . Ale nie gazuj bo je popali i obserwuj jasność. Oczywiście regulator wpięty. Nie bez powodu są one w przewiewnych miejscach . I jeszcze ciekawostka, te regulatory ładują wyższym napięciem na jałowych obrotach.
Sprzęgło do regulacji, jeśli nie pomoże, wymiana.
Witam, Tak problem ustąpił jak wymieniłem gaźnik na mniej wyeksploatowany. Nowy gaźnik jest jak pisałem bardzo drogi ok 2400 zł.
Co to są "przewody win"? Poza tym, skoro motocykl pracował dobrze po serwisie i pracuje poprawnie po uruchomieniu, to co - przewody nagle same się przepinają? Szukaj problemu gdzie indziej. Oczywiście możesz wykluczyć wszelkie zwarcia i przebicia.
Witam Po rozgrzaniu silnik nie chce się wkręcać na obroty / dławi się / nie ma siły Jak zimny wszystko OK. Może ktoś zna problemik? Pozdrawiam M.
launch , cdif , delphi , texa
Nie wiem czy cos ci to pomoze, znalazłem tylko ustawienia dla gaźnika BST 33 SS (bo takie tez wystepowaly w niektórych rocznikach): Wolne obroty: 1500 +-100 obr/min dysza glowna: 135 wysokość pływaka: 14,6 +-1 mm zapinka iglicy: 3 od góry dysza wolnych obrotow: 42,5 sruba składu mieszanki wykrecona o 1 i 1/8 obrotu Mysle ze dla gaźnika 40 ustawienia...
ok zamykam temat rozwiazany
komputer wykazał uszkodzony czujnik obrotów silnika.kupiłem drugi spróbuje wymienić. Może wolne obroty silnika się ustabilizują.
Alternatory tego typu stosowane były również w modelach Bandit 1200, GSXF i pewnie innych również starszych rocznikowo. Obserwowałem pracę kilkunastu motocykli z takim alternatorem i nie zauważyłem żeby oświetlenie przygasało na wolnych. Nie do końca więc wydaje mi się to normalne że na 3 sprawdzanych alternatorach przygasa. Dodano po 5 Regulator zastosowany...
Mam problem z Suzuki burgman 125 skuter przy odpaleniu nie wchodzi czasami w obroty przeryw mimo ze daje mu gaz max po paru minutach silnik pracuje normalnie
Witam mam problem z moim suzuki 2t gdy po rozgrzaniu silnika (ssanie się wy wyłącza) suzuki z automatu gaśnie porostu nie trzyma obrotów. W skuterze po dodaniu gazu zalewa świece. Co zrobić jak regulacja nic nie daje a ze świecą jest wszystko ok, gaźnik był czyszczony kilka dni temu nie mam pomysłów jak to naprawić.
suzuki wysokie obroty suzuki spadające obroty obroty suzuki swift
instrukcja obsługi klimatyzatora odbicie obrazu matrycy tokarka samoróbka
honda kierunkowskazy honda kierunkowskazy
Jak działa piecyk gazowy przepływowy Eurostar? Lokalizacja modułu sterującego Seat Ibiza 1.4 TDI