A ja mam takie zamienniki:2SD1071,2SD971,2SD991.Tak to jest na 100% 2SD1113.
Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Tam znajdziesz potrzebne informacje. Jak będzie mało to pytaj, ale schemat bezwzględnie konieczny.
Niema sie co bawić w jakies przeróbki (nieopłacalne) dzwonic do suzuki zamawiac nowy. kiedys do yamahy XT 600 załatwialem nowy moduł cena ok 600zł Chociaż bardzo mozliwe ze z dr 125 bedzie gadał jeżezli kostka ta sama hmm pozdro
Rozbiera się bardzo łatwo, wyciągasz ten pomarańczowy plastik, pod nim zobaczysz szare ząbki trzymające konektory, trzeba podważyć gruba igłą albo czymś takim i powyciągać
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
Do odpalania i użytkowania skutera należało by podpiąć akumulator ( choćby nie fabryczny byle 12V) ma on wpływ na zapłon ,a brak jego może spowodować uszkodzenie regulatora i modułu zapłonowego
Witam czy został odblokowany moduł, bo mam ten sam problem proszę o informację
Sprawdziłem brak zasilania do aparatu zapłonowego, muszę szukać pomocy.
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Coś jest namieszane. Przy gaźniku miałbyś chyba inną cewkę zapłonową (nie mam pewności) Model aparatu zapłonowego sugeruje, że to z Suzuki SJ413. Musisz dokładnie posprawdzać "klamoty". Podsyłam schemat dla wersji z gaźnikiem, może pomoże rozwikłać problem. https://obrazki.elektroda.pl/1619519900_... Dla porównania schemat z modelu...
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Trzeba by porównac schematy suzuki. Masz?
Miga kontrolka a więc problemy z immobiliserem.
Wtam Kolego pisałeś ze miales schemat instalacji od Amerykanskiej wersji Vitary takiego wlasnie poszukuje dokladnie Vitara 1.6 16V 94r jesli jeszcze posiadasz to poprosze o kontakt lub maila
Spróbuj podłączyć kabel zasilający cewkę zapłonową.
Witam Mam pytanie odnośnie dobrania modułu zapłonowego do mojej Suzuki DR 125 z 1996r. Czy taki moduł zapłonowy jak na zdjęciu(moduł orginalny( można zastąpić takim modułem zaplonowym https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonow... Jeśli nie, a ktoś zastępował oryginał jakimś innym modułem to niech napisze jakim.
Wymiana statora i cewki zapłonowej rozwiązała problem.
Napisz i zapytaj co mają ci do zaoferowania ;) http://www.ngk.de/Kontakt.1226.0.html
Witam, czy ktoś miał taki moduł zapłonowy tak jak na zdjęciu i jak się zepsuł to jakim innym modułem go zamieniliście? https://obrazki.elektroda.pl/2523220700_...
Czy możliwe byłoby zamontowanie modułu od innego japonskiego motocykla? Jakiegoś dostępnego i w normalnej cenie? A może jakiś samochód? Np Polonez? Nie jestem pewien czy oryginalny moduł miał przyspieszacz zapłonu w funkcji obrotów, ale może coś udałoby się podpasować nawet kosztem nieznacznej utraty mocy? To nie będzie motocykl na codzienne użytkowanie...
A może problem tkwi w module zapłonowym , albo po prostu swieca zapłonowa.
32900-05220 070000-0930 made in japan tylko to mi zostało z modułu wiem jeszcze że powinno iść 8 kabli
te cewki są w ice w orginale po coś ponad 200 zł 602790024
nikt nie ma pomysłu co to może być? Jak nie mam pojęcia, to co tam najlepiej wstawić, skoro moduł i tak uszkodzony. Większy rezystor z bezpiecznikiem?
Witam! Bardzo prawdopodobne jest to, że mogą ci się nie domykać zawory (mogą być też wypalone), ale jest też prawdopodobne, że objawy te wskazywały by na niesprawność układu zapłonowego (cewki). Musisz troszeczkę posprawdzać - ciśnienie na zaworach, układ zapłonowy... Elektroda wszak wróżką nie jest! Pozdrawiam
Robiłem już pomiary na wejściu do modułu przy odłączonych przewodach i zarówno cewki ładujące jak i impulsator ok. Podłącze cewkę zapłonową od skutera tak jak radzi BANANvanDYK i zobaczę czy będzie iskra.
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1... "1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna...
Witam zakupiłem quada z silnikiem od suzuki xf 650 i w tej instalacji po podłączeniu akumulatora podaje 33v w kostce do cewki zapłonowej wie ktoś może dlaczego tak się dzieje ? Zmieniłem moduł zapłonowy ,regulator napięcia i cały czas jest to samo
Witam poszukuje schematu do motocykla DR 250 a dokładnie interesuje mnie jak ma wyglądać układ zapłonowy do tego motocykla
Chyba że zły moduł zapłonowy dobrałem
Tam gdzie idzie napięcie+ do cewki zapłonowej
Witam a ja poszukuje informacji na temat oznaczonego elementu V1 oraz diody D1 . jakie wartosci powinny nosić. U mnie wszystko wypalone zostały druciki.
Nie "nie odpala po wymianie świec", tylko przed wymianą też nie odpalał, prawda? Więc szukaj w układzie zapłonowym. Kluczowanie cewek jest? Sygnał z impulsatora/ów jest? Paliwo dociera do cylindrów?
Witam. Mam problem z moim Suzuki Maruti 800cm3. Wypaliły mi się styki w przerywaczu zapłonu, nie mogąc go wykręcić wyciągnąłem cały aparat i nie zaznaczyłem w jakim był położeniu. Teraz wiem, że trzeba ustawić tłok 1 cylindra w górnej pozycji i włożyć aparat tak żeby była iskra na tym cylindrze. Proszę mi opisać co i jak mam zrobić.
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
Witam czy moduł z suzuki an250 burgman będezie taki sam?I czy można również pinologię takiego modułu.
można tak to określić z tego co kojarzę to w crosówce Suzuki Rm 125 nie ma akumulatora a jest moduł i cewka zapłonowa
Kompresja jaka? Dodano po 3 Jaki masz aparat zapłonowy?
zaczyna sie dusić przerywa na tylni cylinder i strzela z tłumika Do sprawdzenia kompresja cylindra, wymiana świec zapłonowych.
Witam Mam taki problem z moją DR 125 SE z 1996r że ostatnio zmieniłem moduł zapłonowy na taki od GN 125 taki jak na zdjeciu i motor ma dobrą iskre ok.1 cm i dobrze odpala ,ale ma mała moc i wydaje mi sie że nie jest dobry kąt wyprzedzenia zapłonu. Moje pytanie brzmi czy da się jakoś zmienić kwz w module czy trzeba oddać go do elektryka i on to zrobi,...
Witam. W moim Suzuki dr 125 z 1996r. padł moduł zapłonowy i mam problem z podłączeniem nowego. Kupiłem inne niż były orginalny,bo orginalne są niedostępne (jedynie w Niemczech znalazłem jeden ale za 800 zł). Kupiłem moduł do suzuki gn na 5 pinów(3+2) i zamiennik do dr na 8 pinow. Na module do gn pali, ale ma mało mocy, a do dr podinałem na wiele sposobów,...
Witam A jaki tam jest układ zapłonowy ?
Miałem przypadek z DR350 że moduł zapłonowy szalał po rozgrzaniu
a jaki masz MFA?
Suzuki dr 125 - Podłączenie modułu zapłonowego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
A skąd jest cały moduł wtrysku i moduł zapłonowy .
Jak mniemam iskrownik kupiony made in china, albo inny wynalazek nie wiadomo skąd za grosze. W takich iskrownikach dość często impulsatory nie trzymają parametrów, stąd kwiatki. Jeśli masz jeszcze stary iskrownik, spróbuj przełożyć z niego impulsator. Aaa, no i pamiętaj, że w nowym iskrowniku, przewody niekoniecznie muszą mieć takie same kolory jak...
Uzwojenie alternatora zasila także nietypowo rozwiązany moduł CDI, więc albo uszkodzenie nastąpiło teraz, albo jest jakaś inna kombinacja zapłonem. Z tego co dostrzegłem na zdjęciach to jest zamontowany oryginalny moduł zapłonowy.
Witam Mam problem z moim quadem Campell 650 a mianowicie nagle zniknęła iskra przez co nie mogę go odpalić. W instalacji samochodowy alternator od tico, cewka zapłonowa od suzuki Swift i aparat zapłonowy. Powiedzcie w czym i jak szukać przyczyny? Co pomierzyc i jak? Stało się to nagle w jeden dzień, zaczął mieć problemy z odpaleniem aż nagle w ogóle...
:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:
http://www.motoinfo.yoyo.pl/Suzuki/Suzuk... tu jest schemat, aczkolwiek chyba do starej wersji gdzie moduł miał bodajże 8 pinów tylko. Nie umiem znaleźć schematu z innym modułem.
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
Na twoim zdjęciu, element oznaczony jako 2 to nie cewka tylko aparat zapłonowy, (masz jedną cewkę w samochodzie nr 1 na zdjęciu). Przewód łączący element 1 i 2 to też przewód wysokiego napięcia.
Witam potrzebuje pomocy gdyż kupiłem silnik suzuki gn 250 i do tego silnika dokupiłem nowa instalacje, nowy moduł zapłonowy, regulator napięcia, i cewkę zapłonową, wszystko podłączyłem i nie ma iskry, cewkę sprawdzałem jest ok, mam 2 statory sprawdziłem je i one dają prad, proszę o pomoc.
Szukałem odpowiedniego miejsca na ten temat i pomyślałem ze może tu będzie dobrze. W moim quadzie (Suzuki 300ccm) stało się coś niedobrego i przestał działać, prawdopodobnie to moduł zapłonowy bo oglądając go widzę ze jest spuchnięty od wysokiej temperatury, W lato naprawiali mi to panowie z serwisu Kawasaki, ale pochodził miesiąc i sie zepsuł . Czy...
Sygnał na wtryski przy kręceniu rozrusznikiem jest? Czy pompa paliwa włącza się przy kręceniu rozrusznikiem ? Moduł zapłonowy ma dobrą masę? Jak to jest, to do sprawdzenia czy przychodzi sygnał na moduł zapłonowy.
Kolego zamień kabelki przy cewce zapłonowej jeżeli pomylisz bieguny zapłon przestawia się iskrzy nie w tym punkcie i nie zapala sprawdzone na własnej skórze.
chciałbym odświeżyć temat. poszukuje tebele rezystancji modułu zapłonowego do suzuki gs550m model 77r moj jest z roku 82.
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
ZO NOWYCH CZESCI DO CABA ZAPRASZAM DO ROZMOWY :D
Witam zerknij tu.http://moto.allegro.pl/item392072873_...
Witam mam Suzuki Dr 125 i ostatnio kupiłem taki moduł do niego: https://gmoto.pl/modul-zaplonowy-do-suzu... jednak motor na nim nie ma pełnej mocy i strasznie się grzeje. Czy da się coś z tym zrobić : wgrać inną mape czy trzeba kupić inny moduł a jak tak to jaki aby motor dobrze jeździł.
Jaki masz zamontowany moduł zapłonowy AC czy DC .
sprawdziłem, z odłączoną wtyczką obroty spadają ale silnik normalnie pracuje musisz mieć jakieś zwarcie gdzieś albo brak masy sprawdź, czy na cewce na kablu czarnym z białym paskiem jest ciągle plus po stacyjce i czy nie ginie jak odłączysz ten zawór i na aparacie zapłonowym tak samo chyba jest taki czarny z białym paskiem - to w suzuki zawsze kabel...
Ale przede wszystkim jakoś nie mogę znaleźć: CO TO ZA MOTOCYKL? W mz nie ma wirującego magnesu. Jest twornik zasilany prądem. Stefanek1: 9 - 10 V to dość nietypowe napięcie jak na pojazd. 6 V jest jak najbardziej prawidłowe jeśli utrzymuje się pod obciążeniem. Osobne uzwojenia zapłonowe występują w przypadku iskrownika lub zapłonu tyrystorowego (np....
Schemat lub dokładny opis układu zapłonowego. Miernik ma? Mierzyć potrafi?
Filtry paliwa wymienione, pompa daje paliwo normalnie? Nom, jeszcze silniczek krokowy. Widziałeś "Bandita" na oczy? Albo paliwo nie dopływa do gaźników, albo moduł zapłonowy umarł. W pierwszym przypadku ustaw kranik na zalewanie i odkręć śrubkę w komorze spustowej któregoś gaźnika - jak będzie lecieć, to szukaj modułu zapłonowego.
Kolego jaja sobie ze mnie robisz ?? Zobacz jak są ułożone bezpieczniki ? Obróć sobie o 180 stopni bezpieczniki, a w ogóle co do opisów to widziałeś w diesle'u cewkę zapłonową czyli IG COIL ?. Wysłałem Ci prawidłowy opis, i wartości są identyczne na rozpisie z twoimi w skrzynce.
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
okej, świece były mokre, po wyceszeniu wygrzaniu na kuchence gazowej i wkręceniu w motocykl - zapalił. Kolejne problemy, ale one już w sumie były od zawsze czyli trzyma wysokie obroty, a chwilkę jak się nagrzeje to słabe, że aż gaśnie. Po prostu falujące obroty od 1000 - nawet 5000 tys. Czyżby regulacja gaźników ? a może cewki zapłonowe?
Jaki moduł zapłonu moge podłaczy magneto jest takie same jak w aprili suzuki katana
W/g schematu nie ma związku między układem zapłonowym a akumulatorem i instalacją oświetleniową...
pompa chodzi po włączeniu zapłonu ale jej nie rozłącza po 2 sek a wtrysk nie otwiera i w tym problem. Po podaniu jakiegoś samostartu w dolot odpala i gasnie jak sie wypali. Również regulator biegu jałowego nie ma zasilania i obawiam sie ze ecu sie spaliło ale dla potwierdzenia wolał bym jeszcze mieć schemat w celu sprawdzenia wszystkich mas i zasilania...
Swieca na zlom albo modul zaplonowy
Dzięki za zainteresowanie. Sprawdziłem odpięty czujnik, pojawiają się impulsy dodatnie i ujemne na przemian o wartości maksymalnej 4V i -4V. Podłączyłem moduł zapłonu z wpietym oscyloskopem do styków czujnika i o dziwo motor zapalił, ale chyba uszkodzony jest układ ładowania, bo spaliło dwa bezpieczniki i warystor V1 zabezpieczający wejście zasilania...
Sprawdź działanie układu zapłonowego i elektronicznego przyśpieszania zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. Silnik powinien mieć okienko rewizyjne do określania punktu T i F, a czasami i maksymalnego wyprzedzenia zapłonu. Poza tym takie problemy może sprawiać niesprawna świeca zapłonowa oraz gaźnik.
Napisz dokładnie jaki to motorower, czy skuter. To bardzo ważne gdyż w skuterach z silnikiem Morini AC (Suzuki Adres itp.) były stosowane moduły zapłonowe "bezimpulsatorowe" a to nie o samo co cewka z quada.
Czy kupując moduł zapłonowy muszę kupić moduł Anglika gdyż mój motocykl pochodzi z Anglii? Wiem ze R1 pochodzenie modułu ma znaczenie
Stałe napięcie
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Skuter to suzuki tak 50 Dodano po 2 Suzuki ran sory za autokorekte
Błędy w sterowniku jakieś masz, który to rok auta?
Ciekawa sprawa z tym, że silnik nierówno pracuje na dwóch cylindrach. Z tego co widzę jest jeden gaźnik na dwa cylindry i zawory membranowe. Podejrzewam że może być problem ze szczelnością pomiędzy komorami korbowymi. Na jednym z katalogów części podano, że na środku wału jest zwykły simmering, a nie uszczelnienie labiryntowe. Jeśli rzeczywiście jest...
Tyrystor nie zostałby wyłączony gdyby przetwornica dawała napięcie stałe - tu się zgadzam. Przetwornica musi dawać - jak pisałem - prąd przemienny . Czyli symulacja tego, co normalnie wytwarza cewka w statorze. Samo prostowanie odbywa się w module, a układ zapewnia wyłączenie tyrystora. I nie trzeba wyłączać przetwornicy na czas rozładowania. Czas dużego...
Witam, przerywanie i strzały z wydechy wskazują na układ zapłonowy, ale samoczynne wchodzenia na obroty raczej na układ paliwowy.
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
hejka nie napisałes czy wymieniłes swiece zapłonowa i czy do cewki dochodzi napiecie...
Zobacz w serwisówce czy w stacyjce niema opornika. Może się okazać że między 2 przewody stacyjki trzeba włączyć opornik o określonej rezystancji aby moduł zapłonowy dał iskrę. Najprościej podłącz oryginalną stacyjkę.
Sądzę że to raczej nie rozrusznik. Możliwe że świece zapłonowe. Może też to być alternator lub zepsuty akumulator.
Pewnie chodzi o pompkę membranową: https://obrazki.elektroda.pl/9848687900_... Powinien być zasilany przez moduł sterowany zapłonem (impulsami zapłonowymi cewki WN lub modułem zapłonowym). To sprawia dużo kłopotu w przypadku kiedy zabraknie paliwa, ja w CBR dorobiłem switch który działał jak "primer". Przy bezpośrednim podaniu zasilania...
Tłok mam z TKJR więc nie jakiś chinski, normalnie był docierany. Impulsator wydaje się na dobry, ale bym musiał komuś dać do dokładnych pomiarów na oscyloskopie. A z modułem zapłonowym może być coś nie tak. Temperatura wpływa jakoś na prace modułu?
Witam, pacjentem jest bus Suzuki Carry 1.0 z 89'. Nagle stracił plus na cewce zapłonowej i stanął. Przez te ostatnie deszcze trochę dostał wody na silnik, który jest nisko pod autem. Kable zapłonowe również są od spodu, tak że jazda na LPG była niemożliwa bo traciła się iskra na jednym z cylindrów. Na benzynie było lepiej, ale tez zdarzało mu się poszarpać...
bardzo przerywa na biegu jałowym trzęsie silnikiem. Podłączałem pod komputer i są błędy z wypadaniu zapłonu na 1, 2, 3 cylindrze, wymieniłem świece, kable i cewki i dalej to samo... Za uboga mieszanka. Lewe powietrze. Zakładając, że silnik i układ zapłonowy ok. Co pokazują sondy i korekty?
Tak, jest tam aparat zapłonowy. Jest już u mechanika, zobaczymy co on tam znajdzie.
Podłączyłem w motocyklu Suzuki VL 1500 obrotomierz uniwersalny (do cewki zapłonowej ) i wskazuje mi obroty o połowę mniejsze. Gdzie należy wpiąć przewód impulsowy, żeby obroty pokazywał mi prawidłowo.
Nie chodziło mi o 1000 tylko 10000. Cały czas nie wiemy, czy to wina zapłonu czy gaźników. Zakładam, że zawory i wydech ok, choć Ty nie napisałeś jasno, że tak jest. Jeżeli efekt występuje na wszystkich biegach, to podejrzenie pada na układ zapłonowy. Sprawdź jeszcze elementy układu zapłonowego przy silniku. Daj zdjęcia.
Pilnie potrzebuję moduł zapłonowy CDI do silnika zaburtowego Suzuki DT40, rocznik 80-85...! Proszę o kontakt - rzeznik.malwa(at)gmail.com. Dziękuję!
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Powstał delikatny problem po zmianie silnika w aucie. Silnik stary: suzuki samurai 1,3 z jedno punktowym wtryskiem - sygnał do obrotomierza brany z cewki zapłonowej. Silnik nowy: suzuki baleno 1,6 z wielopunktowym wtryskiem i dwoma podwójnymi cewkami - sygnał do obrotomierza brany z komputera. Oryginalny samuraiowski obrotomierz jednak nie działa. Na...
świeca zapłonowy suzuki moduł zapłonowy suzuki cewka zapłonowy suzuki
siemens gigaset zasilacz wentylator halotron router multimedia cisco ustawić
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Programowanie kluczyka Peugeot 206: instrukcje i narzędzia Piec Vaillant grzeje cały czas - przyczyny i rozwiązania