Ten motor ma zapłon przyśpieszany w dwóch krokach,a moduł jest ten sam co do GN 125,Marouder itp. Dzisiejsze CDI mają trzy punkty zmiany zapłonu. Proponuję zakupić pierwszy lepszy na 12DC (istotne). https://allegro.pl/listing?str...a%C5%82... https://allegro.pl/oferta/modu...9c6e616... https://allegro.pl/oferta/modu...24ef086...
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Panowie Jest problem. Uszkodzony jest moduł zapłonowy. Wprawdzie jest to skuter Suzuki, ale pytanie brzmi, czy macie jakiś pomysł, co mogło się przypalić. Załączam zdjęcie. Może ktoś ma jakiś pomysł. Może ktoś widział taki moduł i wie co tam się powinno znajdować. http://obrazki.elektroda.net/25_12200311... Po prawej stronie pomiędzy 3 i 4...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
Witam wszystkich ;) mam nadzieję że jesteście w stanie pomóc mi w moim problemie . A mianowicie odrestaurowałem Suzuki gl 450 oprócz remontu silnika i wszystko było ok do momentu kiedy zauważyłem że pracuje mi tylko na lewym cylindrze lecz po małych kombinacjach z podmienieniem świecy bądź ściągnięciem kapturka podczas jazdy i zakładania go spowrotem...
Posiadam zapłon od Suzuki Rm 125 i chciałbym go zamontować do ETZ 150, ale jest jeden problem , nie ma modułu czy taki zapłon będzie dawał iskrę bez modułu z samą cewką ? Czy może moduł jest niezbędny?
Próbuj rozebrać moduł aby dostać się do płytki i elementów. Pozostałe podzespoły zostały sprawdzone? Jak wygląda zapłon w tym silniku? Cewka CDI bezmasowa i brak impulsatora? Jeśli tak, to proponowany moduł nie zadziała.
Powiem Ci tak. Mam bardzo podobny problem, posiadam Suzuki GSX 550 ES (a Twój to GS 400), tam są bardzo podobne układy zapłonowe. U mnie też wszystko było spalone, łącznie z impulsatorami. Zacząłem temat rozgryzać, mam tą samą sytuację z cenami modułu zapłonowego - używany niby pewny 700 zł, nowy ok. 3000 zł - bez sensu kupować. Znalazłem na Facebooku...
Silnik w tym Swifcie GTi jest mocno zmodyfikowany ale działał bez zarzutu aż do momentu przegrzania wraz z efektownymi obłokami pary z wydechu. Po wymianie uszczelni pod głowicą (oraz sprawdzeniu głowicy) przy identycznie ustawionym zapłonie (maksymalnie wyprzedzony na aparacie tak jak było) silnik na niskich obrotach pięknie pracuje (poza ssaniem które...
zapłon pochodzi od suzuki rm 125 ccm i po przełożeniu go na prawą stronę ustawię magnesy z piastą żeby grało tylko chodzi czy ten moduł się nie spali ? Nie znam się na elektronice a ten moduł to trochę drogi gips. Chodzi o to że moduł też jest od suzuki rm 125ccm od zapłonu z lewej strony. Biorąc to na logikę to nie powinno mieć znaczenia dla modułu...
W motocyklu urwał mi się jeden z magnesów, uszkodził stator zapłon typu magnet bezimpulsatorowy. Z okazji dość drogiego oryginału postanowiłem zaadoptować magneto i stator z suzuki ad 50 morini, wykonałem podstawę statora z dużą możliwością korekcji kąta zapłonu, za pomocą lampy ustawiłem zapłon w odpowiednim miejscu. Moduł zapłonowy oryginalny, po...
Proste jak barszcz -jeden przewód z impulsatora to małe czarne "coś" -drugi zasilanie CDI ten biały. -trzeci zasilanie instalacji pojazdu pozostałe trzy cewki, bez niego też będzie skuter odpalał, o ile jest to AC-CDI. W Pana przypadku może okazać się to bardziej skomplikowane. Proszę podać linka z lub zrobić zdjęcie jaki posiada Pan moduł zap. cewko...
nie będę udawał mega znawcy burgmana ja też nie. Po objawach stawiałbym na filtr. czy on jest zlokalizowany w zbiorniku ? Skoro po drodze go nie ma, to najprawdopodobniej tak jest. Może się okazać, że jedyny filtr to ten siatkowy na pompce: https://allegro.pl/oferta/filtr-paliwa-s... (ceną się nie sugeruj)....
Pisząc o zapłonie CDI, mam na myśli cały zestaw: moduł, cewkę zasilającą, cewkę wyzwalającą. Zresztą na schematach widać te cewki. A najprościej to dorwać całe magneto z cewkami i moduł od jakiegoś skutera, zrobić odpowiednie mocowanie i ustawić to poprawnie.
Sąsiad sprawdził miernikiem napięcie do cewki zapłonowej dochodzi ja włączałem zapłon, natomiast z cewki już nie wychodzi ( włączałem zapłon a sąsiad kablem dotykał do masy i nie iskrzyło.) Przepiołem cewkę do sprawnego auta i zapalił a od niego włożyłem cewkę do swojego i nic. Już mi rece opadają. Dodam że od miesiąca mam z tym problemy: a to szarpie...
Co do świec to chodzi o to że po założeniu kompletu świec po nie dłużej jak 500km przestaje chodzić na któryś gar wyciągam świece, a iskry nima ;/ . Co do uszczelek pod kolektorami to coś może i w tym jest bo zdejmowałem głowice jakiś czas temu ale stare uszczelki posmarowałem jeszcze pastą do uszczelniania tłumików. Ma ktoś jakiś patent jak spr. króćce...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Już wszystko jasne. Masz rozwiązanie podobne jak w skuterach Suzuki Adres - zapłon "bezimpulsatorowy" który wytwarza dwie iskry na obrót wału. Niegdyś miałem do naprawy mofę Puch, stator był taki: http://www.motelek.net/andere/iskra/12v5... a przyczyną braku iskry uszkodzona cewka zasilająca (nie można było dostać). Musisz się zaopatrzyć w...
Witam, mam problem z moim skuterkiem Suzuki katana 50. Katana posiada cewko-moduł 4 pinowy. Wszystko sprawdzone i pomierzone i wychodzi na to że CM jest do wymiany tylko nie jetem pewien 1 rzeczy i dlatego proszę was o pomoc. 1 pin masa - OK 2 pin masa podawana ze stacyjki (gaszenie) - OK 3 pin impulsator (sprawdzony, oporność ok, dioda miga) - OK 4...
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia,...
Winien prawdopodobnie jest immobiliser który został odcięty... Moje pytanie teraz brzmi czy da nie przerobić ten zapłon na taki z młodszym modułem zapłonu?
Poszukuje schematów / opisanych pinów dla modułów Suzuki GN 125 - najchetniej dla wersji 8 pin i 6 pin. Grzebiąc w googlach już się pogubiłem - nie wiem czy nie mam nagmerane jakoś w motocyklu. Mój GN jest z 1997 i mam moduł zapłonowy na 6 pin, a na allegro jako pasujący sprzedali mi 8 pin. Chciałem naprawić wiązkę, ale nie mam schematów jak powinno...
Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Tam znajdziesz potrzebne informacje. Jak będzie mało to pytaj, ale schemat bezwzględnie konieczny.
Kolego zamień kabelki przy cewce zapłonowej jeżeli pomylisz bieguny zapłon przestawia się iskrzy nie w tym punkcie i nie zapala sprawdzone na własnej skórze.
Dzień dobry. Od jakiegoś czasu pojawił się w moim motocyklu dziwny problem. Polega on na tym, że co jakiś czas nie odpala mi motocykl. Rozrusznik kręci normalnie, ale nie ma iskry. I nie ma znaczenia, czy jest on zimny, czy nagrzany. Trzeba wtedy wyłączyć i włączyć zapłon kluczykiem lub przy włączonym zapłonie włączyć i wyłączyć awaryjne gaszenie i...
Jaki moduł zapłonu moge podłaczy magneto jest takie same jak w aprili suzuki katana
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Proszę o schemat podłączenia modułu zapłonu suzuki dr 500- 1983 rok.
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Zamontować (jeżeli jest to możliwe) moduł ProgCDI, można zaprogramować miedzy innymi odcięcie zapłonu powyżej zadanych obrotów.
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Do odpalania i użytkowania skutera należało by podpiąć akumulator ( choćby nie fabryczny byle 12V) ma on wpływ na zapłon ,a brak jego może spowodować uszkodzenie regulatora i modułu zapłonowego
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Coś jest namieszane. Przy gaźniku miałbyś chyba inną cewkę zapłonową (nie mam pewności) Model aparatu zapłonowego sugeruje, że to z Suzuki SJ413. Musisz dokładnie posprawdzać "klamoty". Podsyłam schemat dla wersji z gaźnikiem, może pomoże rozwikłać problem. https://obrazki.elektroda.pl/1619519900_... Dla porównania schemat z modelu...
Suzuki GN 125 i inne zawsze miały zapłon DC
Czy moto łatwo się uruchamia? Czy świeca jest dedykowana do tego motocykla? Jak wygląda izolator świecy zapłonowej?(czarny, brązowy, kawa z mlekiem, biały?). Przydałby się stroboskop do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
witam. mój kumpel jest mechanikiem i remontuje motory.trafił mu sie ostatnio Suzuki GT250. zrobił kapitalke silnika i mechanicznie było by wszystko oki ale niestety prz próbie odpalneia motoru okazało sie ze ma uszkodzony modół od zapłonu. dał mi go do naprawy lecz jest on cały zalany w jakiejs zywicy. wiec stwierdziłem ze nie ma sensu tego naprawiac...
Motocykl nie ma żadnych czujników, więc zrobienie mapy powinno być proste. Jak nie ma czujników, to raczej będzie bardzo trudne, ponieważ komputer sterujący potrzebuje przynajmniej kilku informacji: - prędkość obrotowa i położenie wału korbowego, - obciążenie silnika mierzona jako ciśnienie w kolektorze lub natężenie przepływu powietrza, - temperatura...
zobacz czy cewka dostaje impuls z modułu, jeżeli nie to albo moduł albo czujnik na wale. Jeżeli jest impuls to cewka uszkodzona. Można założyć cewkę od czegoś innego aby była to cewka od zapłonu elektronicznego (od jakiegoś starszego suzuki powinna podejść)
Koło magnesowe nie ocierało o stator? Statory miałeś wyłącznie ze zapłonem (w tym modelu dwie cewki)? Istnieje możliwość że moduł zapłonowy jest uszkodzony i zbytnio obciąża cewkę zasilającą CDI, np. poprzez wyzwalanie tyrystora w nieodpowiednim momencie względem napięcia zasilającego. Znajomy miał taki problem z Yamahą że paliło statory, przyczyną...
Witam wszystkich mam problem z Suzuki DR 650 R z silnikiem od 650 RSE 95r Motor to składak , ktoś wrzucił nowszy silnik a z elektryką nie wiadomo co się działo . No i mam problem bo moto nie chce odpalać tylko ciągle strzela w gaźnik . Ze strony mechanicznej raczej jest OK rozrząd ustawiony , zawory szczelne nie są wypalone . Impulsator sprawdzony na...
Witam A mianowicie potrzebuję pomocy, ponieważ kupiłem motor z ,,zepsutem modułem,, ale moto było w części rozkręcone. Główny problem to brak iskry. Mam jakiś drugi moduł, pytanie tylko czy mogę go jakoś podłączyć i sprawdzić czy motor odpali? Który kabelek do czego, ktoś się orientuję? Jak potrzebne lepsze zdjęcia to proszę napisać A zrobię. https://obrazki.elektroda.pl/8176179000_...
Niepotrzebnie robiłeś pomiar prądu zasilającego CDI. Lepiej gdybyś zrobił oscylogram napięcia zasilającego CDI, przy podłączonym module i cewce WN. Powinno być widać do jakiego napięcia ładuje się kondensator w zapłonie. Oscylogram napięcia na wyjściu modułu też jest bardzo mylący, podchodzi pod błąd pomiarowy. Dziwi mnie bardzo konstrukcja koła magnesowego....
Post był raportowany. Przeniosłem z: Audio
Witam Mam taki problem z moją DR 125 SE z 1996r że ostatnio zmieniłem moduł zapłonowy na taki od GN 125 taki jak na zdjeciu i motor ma dobrą iskre ok.1 cm i dobrze odpala ,ale ma mała moc i wydaje mi sie że nie jest dobry kąt wyprzedzenia zapłonu. Moje pytanie brzmi czy da się jakoś zmienić kwz w module czy trzeba oddać go do elektryka i on to zrobi,...
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Zielony masa moduł niebieski impulsator moduł
moduł zapłon suzuki moduł zapłon schemat suzuki schemat moduł zapłon suzuki
błąd 17925 pomiar odległość radio uszkodzić regulator honda
electrolux mruga start kabel brake radio
Błąd ETC F166 w pojazdach Iveco - przyczyny i diagnostyka Lakierowanie zaprawek na bazie po złuszczeniu klaru – matowanie bazy, technika, gradacje