Masz przekaźnik "Main", na jednym styku zasilanie jest stale z akumulatora, na drugim pojawia się po załączeniu zapłonu. Który to przekaźnik dowiesz się po odwróceniu dekla który pokazujesz na zdjęciu.
Dokladnie przekaznik rozlaczajacy swiatla dzienne przy odpaleniu pozycji i wyzej lub modul swiatel DRL sie uszkodzil. Sprawdz najpierw czy do przekaznika lub modulu dociera +12 z zarowki pozycyjnej. Trzym przykladowe schematy https://www.google.com/imgres?imgurl=htt...
https://obrazki.elektroda.pl/8850529700_... Pamietaj o biegunowości przewodów przy podłączeniu LEDów. Przekaznik 12v DC kupisz za grosze w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym
PEUGEOT 406 - Bezpieczniki w kabinie: Bezpiecznik nr 15 - 20 A - ECU centralnego, pamiec radia, przekaznik wentylatora chlodzacego, bitron, polozenie siedzen, alarm, przekaznik reflektorow, pilot Bezpiecznik nr 25 - 10 A - wylacznik klimy, przel. cisnieniowy, swiatla dzienne, przekaznik wentylatora chlodzacego, regulator klimy, czujnik temp. wew. PEUGEOT...
Witam. Tak teraz mam. Ale po wlaczeniu klimatyzacji swiatla dzienne migaja. Poza tym, chce zabezpieczyc alternator. Pomoze ktos z przekaznikiem? Pozdrawiam
Witam Kolego mirpis jesli Twoja swiatla maja przewod zasilajacy 2 zylowy musisz zalozyc przekaznik aby wylaczal swiatla dzienne po zalaczeniu swiatel pozycyjnych (w/g nowych przepisow dzienne dzialaja bez pozycyjnych). Swiatla dzienne wlaczasz przez styk rozwierny do + po stacyjce a cewke przekaznika miedzy - a swiatla pozycyjne. Jesli masz jeszcze...
Witam. Panowie może ktoś miał taki problem i zna rozwiązanie. Toyota Yaris 2015 grudzień – nie działają światła dzienne. Wiem już, że nie ma sterowania na przekaźnik w skrzynce, z prawej strony, w komorze silnika. Sterowanie przekaźnika jest masą. Udało się na krótko załączyć światła poprzez podanie masy na odpowiedni styk przekaźnika. Pytanie...
Witaj! Po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie 12v tu należy wstawić wyłącznik i bezpiecznik. Musisz wstawić przekaźnik gdzie do jednego ze styków podłączasz zasilanie przychodzące od wyłącznika a do drugiego lampy świateł dziennych. Cewka przekaźnika- jeden styk do świateł postojowych drugi do mijania. Po załączeniu dodatkowego wyłącznika i...
Uszkodzony może być włącznik świateł, ten koło bezpieczników. Można zmostkować na próbę te dwa przewody idące do niego. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzony może być przekaźnik świateł dziennych. Znajduje się na płycie przekaźników pod deską rozdzielczą za włącznikiem świateł mijania. Jest to przekaźnik z oznaczeniem 484. Częsta usterka (zimne luty).
Witam. Dioda jest nie potrzebna. Potrzebny jest przekaznik co rozlacza kiedy wlaczysz swiatla mijania .
Moglbys to jakos dokladnie opisac? Zasilam jakims 1A spod zaplonu dzienne. Zrodlo sobie wybiore. Przekaznik wpinam pod pozycje tj przed swiatla pozycyjne? I w jaki sposob on ma odlaczyc dzienne? Czy z jednej pozycji (jeden przekaznik) obie lampy moge podlaczyc? Pradowo nie ma problemu. Moglbys to rozrysowac na jakiejs kartce papieru rozrysowac? Serdecznie...
Jeżeli masz funkcję świateł dziennych to być może pomocny będzie schemat. Sprawdź czy z nowego przełącznika wychodzą wszystkie sygnały do przekaźnika świateł dziennych, bo jak wynika ze schematu to on najprawdopodobnie wyłącza światła mijania po przełączeniu na światła drogowe.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Przekaznik jest dobry bo swiatla do jazdy dziennej wlaczaja sie po zaplonie i wylaczaja jak zapale postojowki chodzi mi tylko ze jak zgasze auto i przekrece kluczyk stacyjk na pozycje1 przed zaplonem to diody raz mrugna.Ma pan jaki pomysl jak to mrugniecie ominac tak aby prad z instalacji auta nie powracal na diody swiatel dziennych?
Czy w moim przypadku taka dioda przy przekaźniku jest potrzebna? Równolegle do cewki można dać.
dowolny 15 w komorze silnika podlacz pod przekaznik te swiatla, i tak aby nic nie splonelo :)
Witam, Nie spotkalem jeszcze auta wyposazonego w swiatla dzienne. Tylko te, eksportowane do Europy polnocnej je mialy. Nawet w katalogu czesci nie ma tego przekaznika (2400). Wg dokumentacji, w 206 przed MUX byl przewidziany przekaznik podwojny, podlaczony do wiazki glownej, tej, ktora idzie od kierownicy, przez tablice bezpiecznikow, BM34 az do reflektorow....
Moduł naprawiony już
Witam. Rozumiem że ten przekaźnik chcesz wykorzystać do włączenia świateł dziennych. Przekaźnik ten zawiera układ czasowy.Moim zdaniem lepiej zastosować moduł (60 zł) który włącza się po osiągnięciu napięcia 13,6V po rozruchu silnika,można czasowo go wydłużyć .Moduł ten stosowany jest w wielu samochodach ,nie ma z nim problemów.
Szukałem schematu ale też nic nie znalazłem, zwłaszcza do świateł mijania, znalazłem tylko przekaźnik do świateł do jazdy dziennej.
Co Wy kombinujecie...... same niedopowiedzenia i domysły. Tak jest jak się nie przeczyta tego co pisze założyciel tematu. Są to DWA OSOBNE UKŁADY. Jedna lampa - nie żarówka, to układ całościowy jako swiatła dzienne, a drugi układ ODSEPAROWANY to swiatła kierunkowskazu - nie w tej samej żarówce. Z każdej lampy wychodzą dwa przewody, masy łączymy razem...
Czyli mam wszystko podlaczone tak trzeba to czemu mi gasnie postojowka w tej lampie pod ktora jest podlaczony przekaznik jak wlaczam swiatla postojowe i drl gasnie i po chwili sie zapala?
Jak dla mnie to brakuje + swiatel dziennych w instalaacji saamochodu i dlatego nie dziala DRL, DRL ma byc osobno podpiety i nie ma prawa swiecic razem ze swiatlami pozycyjnymi. Dodatkowo modul swiatel DRL kosztuje od 40zl, a wystarczy kupic przekaznik rozlaczajacy obwod i podlaczyc jego cewke pod + swiatel pozycyjnych wtedy kiedy zapalasz swiatla pozycyjne...
+ po stacyjce/zapłon/ przez przekaźnik /nc/, nowy, do świateł dziennych. Cewka przekaźnika do masy, drugi koniec przez diody do świateł krótkich i długich.
Z całym szacunkiem, ale wystarczy poszukać na elektrodzie i zapewniam że jest tego wiele, choćby np. to : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam :)
Czyli tak. Biorę przekaźnik 24v. Do niego podłaczam: 87- zasilanie świateł dziennych 12 voltowych 87a - masa 30 - 12 volt po zapłonie np. od zapalniczki albo radia 86 - plus do pozycyjnych 85 - plus po zapłonie 24 v masa od ledów do karoserii. Czy tak będzie dobrze? Przepraszam że tak się cały czas dopytuję ale chciałbym aby ktoś wytłumaczył mi łopatologicznie,...
Swiatla dzienne (mijania) zalaczaja sie po uruchomieniu silnika dzieki przekaznikowi 1030 (informacja: silnik pracujacy), ktory uruchamia przekaznik swiatel dziennych 2400, umieszczony obok BSI. U nas ich nie ma (sa montowna np. na eksport do Skandynawi), wiec nie wiem dokladnie, jak on wyglada i nie udalo mi sie ustalic jego numeru katalogowego. Nie...
Prosty układ-wykrywa wzrost napięcia w instalacji powyżej określonego poziomu. Dwa tranzystorki, zenerka, PR-ka, trochę oporników, jeden przekaźnik i gotowe. Nie pytaj o schemat, piszesz w dziale elektronika i elektryka samochodowa, to już sa pewne wymagania.
Nie.Tak nie można.Światła do jazdy dziennej nie mogą świecić się z "krótkimi".Zasilanie świateł dziennych z akumulatora poprzez bezpiecznik .Z przewodu gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu włączanie świateł dziennych(poprzez zwarty przekażnik) .Włączenie świateł"krótkich"(rozłącza przekażnik) powinno powodować wyłączenie dziennych.Wiem że...
Witam serdecznie. Jest tylko przekaźnik od świateł dziennych. Drugi rząd od góry. Drugi przekaźnik od lewej.
Przekaźnik możesz sterować np układem do załączania świateł dziennych. Aktywuje przekaźnik jak tylko napięcie w instalacji zostanie podniesione powyżej 13.5 V.
Zrobię próbę z samą diodą np 30 A i zobaczymy co będzie dam znać Z tym że koledzy wyżej mają rację, jedną diodą tego nie załatwisz. Wstawiając ją w kierunku przewodzenia - nie ma separacji, drenuje oba akku. Wstawiając w kierunku zaporowym - nie ma ładowania małego akumulatora. Najprościej rozwiązać to tanio, sterownikiem świateł dziennych z dodanym...
Sam to probowales zrobic, czy jakis serwis Ci tak powiedzial? Oczywiscie, ze follow me nie mozesz uruchomic,ale swiatla dzienne jak najbardziej tak...w MR339 jest mowa o konfiguracji skrzynki na swiatla automatyczne. W wersjach ze slaba wersja UCH dostawia sie przekazniki na wiazke.
Niestety po odlaczeniu pionu TFL swiatla dalej swieca :cry: Musze sprawdzic przekazniki od swiatla ale nie wiem gdzie one sie znajduja. Dalej prosze o pomoc i wyrozumialosc
wystarcza dwa przekazniki pk1 podpiety pod + z zaplonu i zalaczjacy swiatla <styk no<>com> pk2 podpiety pod swiatla mijania i odcinajacy napiecie cewki pk1 styk <nc<>com>
Nie chciało mi się dalej szukać, więc zdublowałem automat w światłach dziennych montując przekaźnik tzw. 30/40A (2,13 zł). Wszystko chodzi prawidłowo. Jedno mogę założyć że wina nie leżała po stronie samochody, a prawdopodobnie wynikało to z czułości automatu w LEDach.
Przez zwykły przekaźnik napięcie z świateł drogowych załącza przekażnik napięcie na styki przekażnika +12V i do led odwróć z schematów podłączanie świateł dziennych znajdziesz tu lub na znanym portalu aukcyjnym
Nie mam pojęcia co tam masz w samochodzie - po samych fotkach ciężko określić. Jeśli chodzi o ładowanie dodatkowego akumulatora, to najlepszą opcją (najtańszą) jest sterownik świateł dziennych plus przekaźnik. Przekaźnik załączy się (zacznie ładować dodatkowy akumulator), gdy napięcie instalacji wzrośnie powyżej 14V (do tego włącznik świateł dziennych...
Witam Zamontowałem oryginalne światła do jazdy dziennej w moim ford s-max włącznie z dedykowaną wiązką ,teraz nie mam pojęcia jak je uruchomić czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za to lub przekażnik?
30 - + po stacyjce 87a- czerwony z DLR 85 – masa 86 – postojowe Czarny z DLR masa Biały z DLR wolny 87 - wolny Masz błąd w opisie.
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
Postanowilem doposazyc swoje auto w swiatla do jazdy dziennej. Poniewaz mam podwojne reflektory przednie (na zarowke H4 oraz na H1), to do drugiego odblysnika - tego od H1 chcialbym dolozyc diode. Bylaby ona skierowana w dol odblysnika i swiecila tak, aby mocno rozproszyc swiatlo i jednoczesnie aby auto bylo dobrze widoczne. Dodatkowo dolozylbym przelacznik,...
Wg. schematu jest dobrze, będzie działać tak jak napisałeś. Masy do przekaźnika nie musisz.
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Jako swiatla dzienne wykorzystywane sa swiatla mijania (w starych autach) lub dodatkowa zarowka 21W w reflektorze (w nowych autach), nie swiatla przeciwmgielne, ktore sa przeciez zakazane przy dobrej widocznosci. Ok, ale widziałem takie rozwiązanie w Skodzie. Jako światła dzienne aktywowane w BSI były Halogeny (na 1/2 mocy). Jednak nie wiem czy wtedy...
Witam ! W Fabii tego nie zrobisz mimo ze ma boardnetz czyli sterownik instalacji nadwozia, to same swiatla załaczane sa jaszcze analogowo. Pozostaja tylko przekazniki lub wlacznik swiatel, polecam MX-1. Pozdarwiam gka3
Twój układ to dla mnie czarna magia :wink: Ja mam wszystko w zestawie (przekaźnik zintegrowany z bezpiecznikiem, dioda) i chcę się podłączyć zgodnie ze schematem. Postraszyłeś mnie tym wyrokiem. Co prawda zakładam je głownie do jazdy całorocznej, to mimo homologacji, chyba będę w sezonie rzadko z nich korzystał, bo NA WŁADZĘ NIE PORADZĘ. PS. A PoRD...
A gdzie znajduje się ten przekaźnik, w książce znalazłem przekaźnik od świateł dziennych który znajduje się w skrzynce koło silnika. Czy to ten przekaźnik trzeba wymienic?
skoro daje masę na sterowanie po uruchomieniu silnika to może automatyczny włącznik świateł dziennych??
http://allegro.pl/item185415543_automaty... np. taki automatyczny włącznik świateł, który będzie realizował funkcję włączania po odpaleniu silnika. a co do wyłączania dziennych po włączeniu drogowych to można zastosować przekaźnik dwustykowy który po załączeniu odetnie zasilanie automatycznego włącznika świateł
Ale kombinujecie jak kobyła pod górę :D Wyciągasz włącznik świateł, odcinasz z niego kabel szaro/żółty i dajesz na niego plus po zapłonie(czarno/niebieski o ile pamiętam) i masz na wtyczkach halogenów zasilanie po zapłonie.
Wyprogramuj świata.
Spoko rozumiem, ja mam tą samą sytuację i ten sam samochód :) Myślę że można to podłączenie jakoś inaczej rozwiązać, czekam na odp od sprzedawcy
SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW TABLICY ROZDZIELCZEJ Skrzynka 28 bezpieczników Bezpiecznik Nr Natężenie* Funkcje* (Zabezpieczane obwody) 1 — Nie używany 2 7,5A Kalkulator automatycznej skrzyni biegów lub brzęczyk nadmiernej prędkości 35A Kalkulator ABS 4 5A Zestaw wskaźników - Centralny moduł zabezpieczenia kabiny - Czujnik temperatury płynu chłodzącego...
Znalazłem schemat świateł zewnętrznych w którym jest instalacja świateł dziennych LED. Pin2 w X9 GM (wyjście D+) na 87a przekaźnika świateł dziennych(K100). 30 (K100) na + LED. 31 (masa) na -LED. Pin 1 X7 GM (wyjście 58) na 86 przekaźnika K100. 85 K100 do masy 31. Czyli zwykłe analogowe rozwiązanie. Nr schematu PE 82.10-W-2000-99EA Co do tego w którym...
Ja podobny problem z AWS (automatyczny wyłącznik świateł) z zamianą załączania świateł z podania +12V, na podanie masy, rozwiązałem dołożeniem przekaźnika.
No tak cos się nie możemy zrozumieć ale postaram się to jakoś inaczej wytłumaczyć. Tak za licznikiem był moduł imobilajzera zamontowałem zwykły przekaźnik plusowy ze Świateł dziennych podłączyłem do przekaźnika a masowy ze Świateł dziennych podłączyłem do masy Główny plusowy ze stacyjki podłączyłem do przekaźnika i został mi jeden do podłączenia kiedyś...
Możesz zerknąć na schemat podłączenia? Czy nie jest przypadkiem na nim błąd i zamiast to pozycji nakazuje podpięcie pod mijania? To może mieć znaczenie? Mijania mam kontrolowane przez komputer, a postojowe nie (wykrywa przepaloną żarówkę mijania, a nie wykrywa przepalonej postojówki). Niektórzy polecają wbudowanie przekaźnika, podobno to załatwi sprawę...
Światła są sterowane przekaźnikiem, nie mam świateł dziennych ani czujnika oświetlenia. Zakłócenia są też niezależne od ustawionej jasności podświetlania zegarów
Witam. Odpalam silnik i zapalaja sie swiatla mijania (w pozycji 0 na przelaczniku). Chce zalozyc dzienne ale jak sie pozbyc ciagle wlaczonych swiatel po odpaleniu samochodu. Jedni mowia ze tylko kompem serwisowym da sie to zrobic. Inni mowia ze problem tkwi w przekaznikach. Jestem zielony w tym temacie. Pomoze ktos? Daf z roku 2012 Pozdrawiam
Można i można też: 85 po stacyjce 86 zasilanie postojowych 30 +12V 87 zasilanie dziennych Przekaźnik pracuje przy jeździe ze światłami dziennymi, po włączeniu oświetlenia pojazdu, rozłącza się.
Chcę wstawić do samochodu światła dzienne, które będą wyłączały się kiedy włączę światła mijania, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Z reguły światła dzienne są już wyposażone w taki moduł i wystarczy je podpiąć zgodnie ze dołączonym schematem. Mały problem jest wtedy, gdy światła mijania zapalane są przez podanie masy, jak np. w corolli. Jak...
Co do legalnosci wykorzystywania swiatel dlugich jako dzienne tyle ze po zmiejszeniu intesywnosci swiecenia bym dyskutowal. BMW stosuje fabrycznie takie rozwiazanie rozpoczynajac od modelu E39, E46 po FL itd. Sa to opcje FABRYCZNE, mozliwe do zaprogramowania w fabrycznym module LSZ za pomoca komputera serwisowego a funkcja ta ma oznaczenie DRL. Nie...
Czarny ,plus z pozycji.Biały ,masa.Niebieski plus po kluczyku.Czerwony do świateł dziennych jest to plus.Żółty zbędny.
Cześć. Problem dotyczny Vw Jetta mk6. Spaliły się obie przednie zarowki swiatel mijania, najwyrazniej doszło do jakiegos zwarcia. Bezpieczniki sprawne. Od tamtej pory nie działają swiatla dzienne oraz mijania. Światła drogowe mozna wlaczyc jedynie za pomocą manetki "migając". Włacznik swiatel sprawny - podmieniałem Podałem prad ze swiatel dlugich na...
Witam Mam maly problem, kupilem okazyjnie swiatla do jazdy dziennej marki Philips ale bez modulu sterujacego myslac, ze jezeli go podlacze przez przekaznik to wszystko bedzie dzialac jak nalezy. Okazalo sie po podlaczeniu, ze swiatelka swieca bardzi slabo i gdzies wyczytalem, ze w tym wlasnie sterowniku, ktorego niemam jest przetwornica i teraz chcialem...
goldwinger masz racje reflektor prawy jednak mocniej swieci(caly reflektor ) i w nocy jednak oslepialyby te swiatla (nie mam tu na mysli jazdy na dziennych w nocy Prosze mnie zle nie zrozumiec) Teraz tylko trzeba pomyslec nad wlaczaniem swiatel drogowych w szereg Ja sprobuje na dwoch przekaznikach Pozdrawiam wszystkich
Nie wiem czy to dobry trop czy to autko nie ma tzw. sterowania poprzez dołączanie masy ja w swojej Corolli miałem problem z prostym podłączeniem świateł dziennych wykorzystanie dodatkowego przekaźnika zlikwidowało problem potem dowiedziałem się że w takich przypadkach stosuje się inny zestaw. pzdr
Fajnie, tylko nie za bardzo rozumiem, dlaczego do prostego modułu załączania świateł dziennych, gdzie wystarczy przekaźnik i tranzystor a jak chcesz mieć wypas to jeszcze dwa tranzystory do schmitta, chcesz użyć komputera Arduino? Jakie zalety ma tego typu rozwiązanie wobec klasycznego?
Nie ma prawa coś takiego zaistnieć. Bo jeden to masa a drugi to + po przekaźniku . Zostaw to w spokoju i podłacz sie pod kabel wstecznego.
Tyle wiem ... no i że ma mieć 8 nóżek. A czy ty przypadkiem nie muwisz o przekaźniku świateł dziennych ??? Jeżeli tak to nie ma związku, być może masz kontrolę żarówek i jest przekaźnik kontroli za bezpiecznikami w kabinie.
Witam Was, oczywiscie problem sie pojawil bo od 1.10 trzeba swiatla miec wlaczone w naszym kraju, ale powiedzcie mi w jaki sposob skomponowac taki wlacznik ktory autoamtycnie bedzie zapalal swiatla, po np. 10 sekundach od momentu wlaczenia rozrusznika i ze bedzie sie wylaczacl po wylaczeniu silnika, oraz ze jak ktos zechce przelacznikiem od swiatel...
Na pierwszy rzut oka widze ze kierunkow typu amerykanskiego jest cala masa.. i niektore wymagaja zmian samych przelacznikow, inna zarowek z dwoma wloknami itd... Zamiast sie zaglebiac w temat nie prosciej bedzie rozwiazac ten problem? http://obrazki.elektroda.net/42_12806818... Tak powinno chyba dzialac i myslalem, zeby masa sterowac jakims...
Dokładnie, jeden przekaźnik będzie do wyłączania dziennych Led po zapaleniu świateł pozycyjnych, kolejnych przekaźników chciałbym uniknąć.
Witam Skąd najprościej i najlepiej w oplu vectra B pociągnąć tzw + po stacyjce, chodzi mi o podłączenie zasilania do przekaźnika świateł dziennych.
Kazu:Toyota auris swiatla do jazdy dziennej ,wlaczenie po uruchomieniu silnika,gasna po wlaczeniu sw.postojowych.Po wyl.stacyjki gasna po ok.45 sek.Wszystko niby OK ,ale zdarza sie ze gasna podczas jazdy ,po wlaczeniu i wylaczeniu swiatel postojowych zapalaja sie i przez jakis czas jest normalnie.Dla pewnosci czy swieca czy nie zainstalowalem kontrolke,/zar.led/...
Ja w tym roku wzialem sie za swiatla do jazdy dziennej w swoje fabii. :-) U mnie nie ma mozliwosci wykorzysytania lampki ladowania, bo nie mam lampek (diody LED), dlatego wykorzystalem sygnal z pompy paliwa, a konkretnie z bezpiecznika, bo mialem bliski i latwy dostep. Poniewaz pompa jest zasilana po przekreceniu stacyjki na 1-2 sekundy to zrobilem...
Jak najbardziej :], właśnie zdobyłem 3 różne przekaźniki świateł dziennych, będę kombinował :) bardzo dzięki za pomoc :) Jak pech, to pech.... :/ chyba żaden nie jest odpowiedni
Witam, szukam oznaczeń przekaźników świateł z wersji fińskiej Escorta MK 7. Chodzi mi o przekaźniki do świateł dziennych. Przeglądam od rana różne fora i znalazłem chyba z 8 różnych numerów. Może ktoś z Was wie jakie siedzą tam dokładnie przekaźniki, gniazda R20 i R18.
Kierunkowskazy podłączyl bezpośrednio z kostki świateł (wiązki) ponieważ w tym aucie nie ma oprawki kierunku z zasilaniem, tylko jest plastik z wąsami. Nawet kiedy wyjąłem przekaźnik od świateł dziennych to kierunki nadal działały w ten sam sposób
Cewka przekaźnika równolegle do żarówki.
To już kwestia namierzenia odpowiedniego przewodu w stacyjce , lub bezpiecznika od no dmuchawy i innych urządzeń działających po przekręceniu zapłonu i wpiąć się w obwód. Niby Led-y nie pobierają dużo prądu, ale może warto wykonać włączanie świateł na przekaźniku
Ksenony na starcie czyli odpaleniu potrzebują sporo prądu który wraz z ich "rozświeceniem" maleje.Prawdopodobnie w tym automacie do świateł dziennych jest malutki przekaźnik i przewody o zbyt małym przekroju na których ten prąd jest tracony.Mógłbyś spróbować dołożyć zewnętrzny przekaźnik,taki 30/40A który poda prąd na ksenony.
Witam wszystkich! Mam problem z podlaczeniem swiatel dziennych pod automatyczny ich wlacznik a mianowicie:w schemacie napisano ze jeden plus z automatu podlaczyc do stalego 12V a drugi do sygnalu 12V by swiatla zalaczaly sie po uruchomieniu silnika a wiec podpiolem sie pod kontrolke ladowania i wszystko dziala ale lampka w aucie sie caly czas zarzy.Ladowanie...
Musisz zastosowac przekaznik . Podlaczasz przekaznik do + swiatel np. pozycyjn i do masy w tem sposob ,by po wlaczniu swiatel przekaznik przerywal obwod swiatel do jazdy dziennej i tyle . Musze poszukac przekaznika i napisze ci jaki numer zlaczki do czego podpiac. Dodano po 16 Robisz tak nie musisz ciagnac od stacyjki kabli .Znajdz gdzies zrodlo pradu...
Podłączasz zwykły przekaźnik (cewka 12V) pod zasilanie świateł pozycyjnych , nie dziennych i styk normalnie rozwarty dajesz na te 2 kabelki od radia i po kłopocie. W dzien przekaźnik nie działa tryb dzienny jak złapie ze światłami tryb nocny. Chyba że u Ciebie światła dzienne to automat świateł mijania wtedy nie zadziała.
a nie prościej podłączyć to przez jeden przekaźnik? światła do jazdy dziennej nie mogą być włączone razem z postojowymi i mijania! polecam podpiąć się przez przekaźnik do + na wyjściu z alternatora (wówczas dzienne załączą sie po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu stacyjki) a drugi + do świateł pozycyjnych. jak uruchomi sie silnik, to zapala...
Witam, podlaczylem za pomoca najzwyklejszego przekaznika zwierno/rozwierajacego (nogi 85,86,87,87a oraz 30) tryb swiatel dziennych w moim peugeocie 407. Dziala w prosty sposob przekazujac sygnal do halogenow ktore sie świeca jako dzienne(nie potrzebuje informacji ze na kloszu nie ma homologacji RL00 E itp - o tym wiem,) Prosze o informacje jaki opornik...
Mam dwa Mondeo mkiI 95r i mkII96r.Obydwa mają te światła.Teraz to już jeden.Zielony przekaźnik w bezpiecznikach pod maską.To są wersje angielskie.W dwóch innych sprawdzałem i było tylko wolne miejsce na przekaźnik.Światła dzienne są też wymienione w instrukcji.
Żeby światła dzienne gasły, to trzeba podłączyć styk 85 do miejsca gdzie pojawia się + po włączeniu świateł postojowych. Wtedy prąd do cewki przekaźnika będzie płynął przez żarówki świateł postojowych. A w ogóle to osobiście nigdy nie stosowałem przekaźnika, tylko zamiast masy dla świateł dziennych diodowych używałem + świateł postojowych. Skutek jest...
Witam Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak: pin 85 - masa pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych pin 30 - plus 12v z alternatora pin 87a - plus ze świateł dziennych pin 87 - niepodłączony I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego...
Sprawdź bezpieczniki przekaźniki wiązkę. Świateł do jazdy dziennej fabrycznie nie montowali a jak to masz podłączone nie wiem więc się nie będe wypowiadał
Nie. Spalisz auto. Zrób tak, jak narysowałeś i miej przy sobie zapasowe żarówki. Możesz też zrobić kontrolkę świateł dziennych (ja bym nie robił). A możesz też połączyć to na przekaźniku ze stykiem rozwiernym i nie przejmować się żarówkami.
rzućcie okiem czy ten schemat jest prawidłowy do podłączenia świateł dziennych Na chwilę obecną załączenie postojówek (podanie + na 86) powoduje przyciągnięcie kotwicy przekaźnika. Kotwica rozłącza zasilanie świateł jazdy dziennej (otwierają sie styki 30-87a). Ty masz (filmiki w wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Zamiast twojego schematu spokojnie wystarczyłby przekaźnik wyłączany światłami postojowymi.
Czyli zamontowałeś kondensator do układu, który podał Rzuuf ? Tak sobie pomyślałem że wstawię ten prosty układ z przekaźnikiem jaką załączanie świateł dziennych. Dziś szukałem plusa po stacyjce w komorze silnika i nie udało mi się odnaleźć. Tylko do tego układu potrzebowałbym jeszcze jakiegoś tranzystora który po podaniu 12-14V wyłączał go. Ma to być...
Więc pewnie Fiat. Plus do zaciski KL15 masę do zasilania postojówek. Jak LED to powinno działać. W inny wypadku trzeba będzie dać przekaźnik.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
a nie mogą się światła dzienne załączać jak gaśnie kontrolka ładowania??? to jest jedne przekaźnik, jak włączasz mijania rozłącza sie ten przekaźnik PS. rozumiem , ze czasy sie zmieniają :) za moich czasów prawie wszystko dało radę zrobić na przekaźnikach ::)
swiatla dzienne swiatla dzienne dzienne swiatla swiatla dzienne
wykorzystać wyświetlacz radia regulacja kontrast wyświetlacz mixer pioneer
bezpieczniki swiatla mijania zmywarka simens
Noyafa NF-8209S: Przerwa w jednej żyle, długość OK Diagnostyka przerwy w kablu skrętkowym Noyafa NF-8209S