Swiatła dzienne dostaja masę poprzez żarówki postojówek.
:arrow: GSMUnlock: We wszystkich "współczesnych" samochodach sprzedawanych w UE zasilanie gniazda zapalniczki jest odcinane po wyłączeniu zapłonu (ew. po wyjęciu kluczyka ze stacyjki). Jednocześnie podłączanie jakiegokolwiek dodatkowego obciążenia (i to jeszcze indukcyjnego) pod kontrolkę ładowania jest stanowczo niewskazane i może być szkodliwe, zarówno...
wywal org modul i podepnij zwykły przekaźnik przełączny: 85 masa 86 postojowka + 30 +po zapłonie 87a +na swiatła dzienne lub jeśli masz moduł zabudowany w światła 85 masa 86 postojówka + 30 + po zapłonie 87 kabel idący do świateł dziennych opisany w instrukcji jako "do postojówki" :) Oryginalne moduły nie radzą sobie z obciętym napięciem na postojówkach......
Wymienilem cale drl-y na nowe z M-TECH-a. Zobaczę czy te się nie poddadzą. Pozdr
Potrzebuję zrobić takowy wynalazek. Czytałem kilkakrotnie, ale nic znalazłem na mój temat. Przy załaczonym zapłonie po nacisnieciu hamulca ma uruchomic swiatłą do momentu wyłączenia stacyjki. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. GM
witam wszystkich czy ktos wie jak wyłączyc swiatła dzienne w 407 coupe automatyczne właczanie swiatel juz wyłaczylem ale nadal po uruchomienu silnika zasiecają sie lampy mam xenony a chce zeby sie nie zapalały reflektory bo chce założyc led pozdr
funkcja dziala wyłacznie jak masz uaktywnione swiatła dzienne w uec i rec Kabel opcom, tech ale odradzam serwis - wystarczy włączony sam zapłon--- nie masz dziennych nie masz funkcji
tu nie chodzi o światła. ale o pytanie czemu na światłach dziennych nie świeci się deska rozdzielcza...a przyciski są podświetlane (taka ciekawostka) Bo tak właśnie ma być. Na światłach dziennych nie ma podświetlenia deski, bo jest niepotrzebne.
Przerobić to znaczy że trzeba w lampach cos grzebać? Nie. Założyć zewnętrzny "układ" odcinający zasilanie na nie. Raptem jeden przekaźnik. I to niewielki. Woź instrukcję i homologację do nich ze sobą na wypadek jakiejś kontroli. Niemniej nie wydaje mi się, by to było dopuszczalne działanie. to znaczy chomologacja jest na lampach i na podełku schemat...
https://obrazki.elektroda.pl/8850529700_... Pamietaj o biegunowości przewodów przy podłączeniu LEDów. Przekaznik 12v DC kupisz za grosze w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym
W pliku SOPS musisz mieć włączoną opcje xenon.Kiedyś zmiana z H4 na xenon była mozliwa z poziomu SDP3 lecz funkcja ta została wyłączona.Teraz aby to zrobić musisz dorwać kogoś z SOPS EDYTOREM lub wysłać plik przez serwis Scania do przeróbki.
W tym Golfie najprościej podłączyć to ACC z tego modułu świateł dziennych do styku TFL we włączniku świateł. Masa oczywiście pod akumulator albo gdzie bliżej. Trzeciego kabla nie podłączasz w ogóle. Włączysz postojówki czy drogowe to DRL gasną, wszystko zgodnie z prawem. ;)
witam ponawiam temat ja tez jestem zainteresowany jakie swiatła do jazdy dziennej załozyc do carolli verso e12 z 2005 r i jak ich zapiąc
Na 30 plus po zapłonie. 85 plus z pozycji. 86 masa. 87a wyjście na dzienne. Albo można i tak: Masa św. dziennych do plusa pozycji, plus dziennych po zapłonie. I przekaźnik nie jest potrzebny. Tego typu podłączenie jest najprostsze ale nie zadziała gdy: - jest kontrola przepalonych żarówek (choć nie zawsze to ma wpływ) - zastosowano żarówki pozycyjne...
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Oto łopatologiczny (ale zawsze) schemat krążący po sieci: 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od DRL 30 - plus po stacyjne/alternator Dodano po 1 Jak chcesz to podaj adres na PW, mogę Ci przysłać pocztą ten przekaźnik za darmo... Ty jedynie opłacisz przesyłkę!
światła dzienne załączane są z przycisków na liczniku -może przestawiając zegarek lub wyświetlanie temperatur niechcący wyłączyłeś
Masz przekaźnik "Main", na jednym styku zasilanie jest stale z akumulatora, na drugim pojawia się po załączeniu zapłonu. Który to przekaźnik dowiesz się po odwróceniu dekla który pokazujesz na zdjęciu.
O co ci chodzi? Auto musisz mieć oświetlone z przodu i tyłu i musisz mieć oświetloną tablicę rejestracyjną, tak? To załatwiają ci ŚWIATŁA POZYCYJNE. Więc MUSZĄ one być włączone. Wtedy też możesz włączyć swiatła do jazdy dziennej. Jednak mają one gasnąć w momencie włączenia świateł głównych (mijania), bo przejmują one rolę świateł do jazdy dziennej....
Jak awaria została usunięta? Trzeba zamknąć temat jako rozwiązany. Pozdro
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
Tym zarządza modul gem pod schowkiem jak całym oświetleniem
Witam, Nie spotkalem jeszcze auta wyposazonego w swiatla dzienne. Tylko te, eksportowane do Europy polnocnej je mialy. Nawet w katalogu czesci nie ma tego przekaznika (2400). Wg dokumentacji, w 206 przed MUX byl przewidziany przekaznik podwojny, podlaczony do wiazki glownej, tej, ktora idzie od kierownicy, przez tablice bezpiecznikow, BM34 az do reflektorow....
Witam Walcz jak byś miał problem to pisz.
Kiedyś spotkałem się że w wersji skandynawskiej Opla Kadetta serii E były światła dzienne i one świeciły połową mocy. Jak mi mówił właściciel auta sterowane one były przekażnikiem . Na moją logikę to po zmniejszeniu natężenia i mocy powinno to wydłużyć trwałość żarówek .
A po co te całe kombinacje z montażem tych świateł, czy nie wystarczy fabryczne wyposażenie?
Wg. schematu jest dobrze, będzie działać tak jak napisałeś. Masy do przekaźnika nie musisz.
to znaczy że w tym czasie już powinno być znów prawidłowe napięcie ??? To znaczy że po zgaszeniu silnika lampki zgasna z niewielkim opóźnieniem.
Jakie dzienne, do 2012 żaden CR-V nie miał fabrycznych dziennych???Nic się nie aktywuje, zasłaniałeś czujnik na szybie?
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
A czy są jakieś przypadki kiedy dioda jest obowiązkowa albo nie potrzebna ? Obowiązku nie ma. Zalecana przy sterownikach PLC.
Jeżeli zasilacz daje 13,8V a pobór prądu z jego zacisków wynosi ok. 2A to właśnie te dwie wartości powinny posłużyć do obliczenia mocy pobieranej przez światła (zestawu światła + sterownik). Po pomnożeniu tego napięcia i tego natężenia prądu otrzymasz pobieraną moc.
Drl włączasz manetką kierunkiwskazu. https://obrazki.elektroda.pl/1237514400_...
Na wytworzenie kilku litrów mieszanki wodoro tlenowej potrzeba tyle pradu co pobierają włączone światła samochodu. Wystarczy założyć swiatła dzienne i bilans się zgadza W moich palnikach zastapiłem grzałki od czajników 200W patronami.Zapas mocy będzie. Jak pisałem wczesniej zapalałem delawana tylko ciśnieniem powietrza na dyszę 0.1bar + olej ok 0,2...
Na dobrą sprawę chińczyk wytłoczy wszystko co potrzeba więc według mnie ważniejszy jest papier, choć mogę się mylić.
panowie.... chyba czegos tutaj nie rozumiecie.... Miałem zderzak orginalny i tam były halogeny. Teraz wymieniłem zderzak na inny i w zamian halogenow sa zamontowane swiatła jazdy dziennej. W poprzednim zderzaku halogeny sprawiały funkcje (odpowadzanie do domu) czyli swieciły przez 10 sek. po zamknieciu dzwi Teraz swiatła dzienne chce podlaczyc zeby...
http://de.openobd.org/vw/passat_3c.htm
Powinno sie przydac, wprawdzie w druga strone ale chyba dasz sobie rade. http://furmanka.blogspot.com/2006/02/wyc... Pozdrowienia Darek
Swiatła dzienne ze sterownikiem napięciowym , są do kitu. Każdy elektryk samochodowy ci to powie.
Sprawdź co będzie jak bezpiecznik DRL wyciagniesz.
Zaś w jednym ze swoich aut mam taki patent: https://allegro.pl/oferta/swiatla-led-2w... Wiem że homologacji brak itp. Ale, kierunkowskaz na jasności nie stracił za to na widoczności zyskał. No i jak na razie nikt się nie przychrzanił, ba diagnosta stwierdził że te moje dzienne to sto razy lepsze niż te małe...
Generalnie wieczorem dają po oczach jak sobie w nie popatrzę . A to są chyba swiatła dzienne prawda? Poza tym na oko to jeden umarł. Po trzecie w czym problem?
UCh- klucze- światła
Taki pomiar prądu wskazałem ci na samym poczatku tematu, ale nie załapałeś. Raczej nie kłamie, tylko może nie bierzesz pod uwagę rezystancji przewodów pomiarowych. Zewrzyj końcówki przewodów pomiarowych i odczytaj wartość. Tą wielkość musisz odejmować z odczytów wyswietlacza wartości rezystorów. Nie dziw się już kolejny raz powtarzam LED=dioda lecz...
Musisz zbudować układ na stacyjce, włączniku świateł i przekaźniku.Jeśli wiesz o co chodzi dasz rade.
Żarówki ok?
Używam tego w audi a3 8l i jest to najlepsza opcja moim zdaniem. G*wno ledy wyglądają paskudnie i z żywotnością kiepsko. Z modułem dziennych drogowych oszczędzamy prąd żarówki odbłyśniki i klosze przednie i tylne (bo nie świecą). No i świecą wyraźnie. Mam ukryty wyłącznik i w każdej chwili mogę moduł wyłączyć
Jaki canbus?? Masę z masy lampy zasilanie z przewodu świateł cofania.Proste jak drut. Wziął masę z pozycyjnych.Jakbym widział montaż radia w japońcu :)
Przecież z treści wynika, że to włączanie ma być dodatkową opcją. Ja miałem zrobione wg. schematu f-my hella, tylko zamiast włącznika jak w instrukcji (zwykły on-off) miałem przełączający źródło sygnału włączającego (stały plus lub po stacyjce). https://obrazki.elektroda.pl/7079746200_...
Włącznik rzuca parametry masowe do modułu bordnetz a ten załącza odpowiednie oświetlenie. Bordnetz jest konfigurowalny ale całą instalację do dziennych trzeba zrobić w oryginale. Niestety ale minęły już czasy prostego załączania odbiorników w aucie przez podanie +12 i działa, teraz to trochę bardziej skomplikowane
Tak to samo. YG317T jest innego producenta.
Pomiar napięcia na dzielniku jaki proponuję działa u mnie w wielu projektach.
Jeśli możesz to wrzuć schemat bo być może przewód zasilający jest zamieniony miejscem podłączenia z przewodem sygnałowym.
Witam Jest dużo tego typu urządzeń na Allegro wystarczy w wyszukiwarce wpisać "automatyczny włącznik świateł". Wg mnie na uwagę zasługuje ten: http://www.allegro.pl/item194156497_auto... ma wiele zalet których inne nie posiadają. Pozdrawiam ED
Załączanie świateł masą z lewej manetki, pozycja-szary, mijanie-brązowy
Poza filtrem zaproponowanym wyżej może być konieczne ekranowanie przewodów od przetwornicy do samych LEDów oraz samej przetwornicy jako, że zakłócenia występowały nawet przy zasilaniu lamp z akumulatora zewnętrznego.
Nie wiem jak twoje światła do jazdy dziennej. Ma montowałem w kilku samochodach i nie potrzeba żadnego sterownika. Światła dzienne miały 3 przewody. Dwa przewody zasilające +12V i -12V która podłączasz przez bezpiecznik z stacyjki, trzeci przewód sterujący i podłączasz do świateł pozycyjnych, można bezpośrednio z żarówki. Swiatła dzienne zapalają się...
Jeżeli masz funkcję świateł dziennych to być może pomocny będzie schemat. Sprawdź czy z nowego przełącznika wychodzą wszystkie sygnały do przekaźnika świateł dziennych, bo jak wynika ze schematu to on najprawdopodobnie wyłącza światła mijania po przełączeniu na światła drogowe.
2 chipowe ledy. Przez jednego możesz puścić 50mA (możesz i wlutować 4 chipowe). Opornik jest dostosowany tylko do jednego napięcia bo zmieniając napięcie zmieniać się zmieniać prąd dlatego warto zrobić proste źródło prądowe na LM317 które pozwoli na zasilenie ledów do 40V
Wyraznie pisze ,ze sygnaly krotkotrwale sygnaly swietlne nie musza wylaczac swiatel dziennych : http://www.mi.gov.pl/files/0/1791200/DzU... Tabelka pozycja 18 , kolumna 14 W moim aucie mam tak spiete ,ze po wlaczeniu dziennych dziala tylko sygnal dlugich ,ale nie ma mozliwosci wlaczenia ich na stale.
Zużycie paliwa może wzrosnąć o ok.0,2 l/100 km. Nie jest to wynik obliczenia gdyż teoretycznie nie jesteśmy w stanie podstawić to do jakiegoś wzoru.Natomiast w praktyce obciążenie alternatora przy włączonych światłach jest i zużycie napewno jest wyższe ale gdy weźmieny pod uwagę np.zużyty rozrusznik wówczas na sam rozruch zabierzemy kilka razy więcej...
Znalazłem taki tekst. "Halogen wychodzi po odkręceniu trzech śrub dużym i długim śrubokrętem krzyżakowym. Spójrz sobie w gniazdo i poświeć jakąś lampą a dojrzysz te śruby. Jak już je odkręcisz i będziesz wyciągał halogena to uważaj żebyś sobie zderzaka nie pocharatał, także gumy z niego nie ściągaj i trochę cierpliwości przy wyciąganiu bo trzeba go...
Uszkodzona dioda D3 lub zimny lut na którejś końcówce D3.
Oczywiście, jak to zwykle bywa, na polskiej stronie ani słowa na ten temat. Proszę zobaczyć zamieszczony rysunek i zakreślenie na czerwono. Żarówka nie podlega wymianie, lampa jest nierozbieralna. http://obrazki.elektroda.net/69_12685548...
Proszę może to ci pomoże [url=http://furmanka.blogspot.com/2006/0... Dziennych Świateł a tu proszę opis sposobu kodowania [url=http://www.swankmonkey.com/vw/jetta... Long Coding explained
Ja proponuję stabilizator L7809, a jak ma być do 2A to L78S09.
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/ukl...
Dokładane ledy?
Postanowilem doposazyc swoje auto w swiatla do jazdy dziennej. Poniewaz mam podwojne reflektory przednie (na zarowke H4 oraz na H1), to do drugiego odblysnika - tego od H1 chcialbym dolozyc diode. Bylaby ona skierowana w dol odblysnika i swiecila tak, aby mocno rozproszyc swiatlo i jednoczesnie aby auto bylo dobrze widoczne. Dodatkowo dolozylbym przelacznik,...
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Śmiało można tam podłączać. Tylko tak wpiąć ten adapter żeby obwód świateł dziennych też był zabezpieczony, czyli żeby nie działały po wyjęciu bezpiecznika.
Swiatła do jazdy dziennej.
Ja trzy dni temu miałem kontrolę . I odrazu pytanie czego pan jedzie bez świateł ? Bo jadę na światłach do jazdy dziennej . Tak jakoś ich nie widać a gdzie ony są ? Musiałem wyjść z samochodu i pokazać . AAA tutaj . Miałem wrarzenie że pierwszy raz są widziane przez tego pana . A homologacja na papierze jest . Niema bo jest na lampach po czym musiałem...
Witam, mam banalny problem, ale z racji że jestem laikiem, to muszę szukać pomocy, a mianowicie, kupiłem światła do jazdy dziennej LEDy firmy Amio 506hp. Są tam trzy kabelki: czarny, czerwony i żółty. Czarny wiadomo masa, i szukam teraz, gdzie podłączyć pozostałe dwa, czyli czerwony i żółty. Żółty powinien iść do świateł pozycyjnych, a czerwony do jakiegoś...
To czego szukasz, znajdziesz pod puszką ECU na podszybiu, i wolne przelotki się znajdą.
Czyli najprawdopodobniej zamienione przewody do modułu. Sprawdzę w wolnym czasie. Nie miałem zamiaru kombinować z PWM, podejrzewam tylko że tak to działa. Podobne rozwiązanie jest w niektórych autach pozycyjne/stop.
Witam! Zakupiłem na allegro swiatła dzienne . Dostałem je i jest z nimi oddzielny automat . Sprzedający nie potrafi mi opisać wszystkich kabli do czego one są . Może ktoś z Was miał taki i wie . Chodzi mi o to czy jest to automat taki który ma np. opcję coming home , doświetlanie zakrętów przy kierunku , a przedewszystkim że załącza się dopiero gdy...
Heja,przychodzę z pewnym problemem,mianowicie nagle przestal mi swiecic stop w lewej lamie oraz prawej,luz,kupie nową żarówke(P21/W5) wymienie i wszystko śmiga ,niestety bylo tak tylko w prawej lampie,w lewej natomiast zadziały się czary mary,schemat wygląda następująco: Wciskając pedał hamulca zapalają się swiatła dzienne,ale gdy włączymy normalnie...
Dzień dobry-chciałem załozyc swiatła do dziennej jazdy (led)Audi a 4 b6 1.8 T ,ale tak aby zapalały sie po uruchomieniu silnika -ktos cos podpowie?myslałem o podlaczeniu czujnika oleju przez przekaznik ale nie wiem czy to dobry pomysł czy z komputerem sie cos nie zacznie dziać no i nie wiem czy ten czujnik działa tak ze podaje plusa jak silnik nie działa-dziękuje...
Czarny ,plus z pozycji.Biały ,masa.Niebieski plus po kluczyku.Czerwony do świateł dziennych jest to plus.Żółty zbędny.
wymiana BSM na drugi o tych samych nr Nie było potrzeby zadnych adaptacji Jedynie skasowanie błedów poprzedniego auta Zawilgocenie BSM najprawdopidobniesz dostało sie przeż skapijącą wodę z gąbki uszczelniającej podszybie Teoretycznie skrzynka bezpieczników sucha czysta a jednak... Nawet nie było widać oznak wilgoci jednak woda dostała sie przez uszczelnienie...
Witam W moim Seacie Leon 1M1 chciałbym podłączyć moduł/sterownik do świateł dziennych w halogenach. Niestety gdy halogeny są wyłączone na kablu plusowym pojawia się masa co spowodowało uszkodzenie sterownika. W związku z tym mam pytanie jak mam podać plus na halogeny żeby ominąć ta masę? Czy podłączenie przez przekaźnik jest dobrym pomysłem? Czy wpiąć...
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Po prostu się chińszczyzna zes...ła, najlepszym rozwiązaniem będzie powrót do oryginału.
Sprawdź kodowanie w VCDS
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
Witam Ten cały majster po prostu bez mojej wiedzy odpiął kabelek + od świateł dziennych, który był połączony z czerwonym kabelkiem zasilającym radio oraz inne tam rzeczy PO ZAPŁONIE i wg. własnego uznania podpiął go pod brązowy kabelek zasilający czujnik poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku. Wówczas wywaliło automaty od świateł dziennych i zaczął...
https://obrazki.elektroda.pl/5359490700_... Witam. Mam problem z ustawieniem kamery. Mianowicie chciałem ustawić kamerę tak, aby tryb nocny wyłączał się po oświeceniu światła. Wszystko fajnie działa, jak oświecę światło, to tryb nocny się wyłącza i włącza się tryb dzienny kolorowy i jak zgaszę to na odwrót. Problem jest wtedy, gdy...
Kupić chiński zamiennik i po problemie. To się dzieje w całym Vag'u. ale myślę, że to VW wyeliminował po tylu latach na rynku. Przyciski w ałdi robią od 30 lat, a farbka jak schodziła tak dalej schodzi. Cały świat robi z czarnego plastiku a Vag maluje biały plastik. Jest drogo i juchowo, ale widocznie tak ma być, w końcu "marka" do czegoś zobowiązuje.
To taka wersja świateł dziennych, drogowe szeregowo, stosowana głównie w UK. Na schemacie rzeczywiście jest błąd.
Dotarłem do czegoś takiego. Pomoże ktoś to rozszyfrować? https://obrazki.elektroda.pl/5575179600_...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Do Rysio4001 Autorowi chodzi chyba o : Włączony zapłon 12v . Włączony zapłon swiatła mijania 11v Włączone kierunkowskazy 11v. Włączony zapłon swiatła mijania i kierunkowskazy 12v.
Musi być ta sama barwa, potrzebny symbol diody COB lub katalogowy odpowiednik.
Masz w samochodzie zakłócenia typu komutacyjnego, np. tylna wycieraczka, Bardziej bym poszukał chińskich ledów , świateł dziennych lub xenonów.
Witam !!! mam dodatkowe światła do jazdy dziennej w 126p, które same załączająsie jak tylko zgasnie kontrolka ładowania akumulatora. Jezeli wyciągne bezpiecznik, który jest przy przekaźnikach z świateł to automatycznie wyłączam te światła. jest mozliwosc aby niezapalały sie same, tylko dopiero po przełączeniu włącznika ??? Dodam iz mam takze dodatkowe...
swiatla dzienne w dlugich Czy klosze twoich reflektorów są odpowiedni przystosowane do takich świateł? Mają wybite na kloszach DRL? Jeśli nie, to możesz ten system zdemontować.
Patrząc na schemat to światła mijania i nie tylko te światła sterowane są plusem.
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
nie wiem jaki jest nr czesci chodziło mi o test zegarów po właczeniu kluczyka . swiatła dzienne głownie takie bajery ale nigdzie nie ma opcji kodowania długiego a tylko w taki sposob mozna aktywowac , Dodano po 50 mam audi a6 2007r inni moga to robic a u mnie nie ma? Dodano po 8 niby tylko u mnie nie ma długiego kodowania ? nie mozliwe...........
schemat swiatła dzienne swiatła dzienne schemat swiatła simson
prostowanie blach sonda hydrostatyczna synchronizować ustawić
17ips62 podświetlenie demontaż wanny
Zamiennik kondensatora 0,1µF klasy X 250V AC Blokada Webasto - przyczyny i rozwiązania