Witam. Na zimówkach było ok ponieważ zimówka jest z natury miętsza oraz na niej zrobiłeś na pewno mniej km niż na letniej. Czy felgi wszystkie są takie same? Odsadzenie (parametr ET na feldze) oraz szerokość? Przyjrzałbym się dokładnie wachaczom, sworzniom wachacza oraz amortyzatorom z przodu. Na geometrii bedzie ci wychodzić wszystko ok bo auto stoi...
Kolego moze luz na sworznie wachacza ? Trochę ciężkie do zdiagnozowania bo na obciążonym zawieszeniu cali jak auto stoi na kołach lub w 2 skrajnym położeniu auto na lewarku zdjęte kolo ciężkie do zdiagnozowania. Ewentualnie łapa skrzyni i lub silnika . Proponuję wizytę na stacji diagnostycznej za ok 30 zł sprawdzą całe zawieszenie .
Po wymianie wachacza lewego i prawego sworznia wachacza, przy skręcaniu w lewo na mokrej nawierzchni czuć jakby koło ciągnęło koło.
To zwróć uwagę jeszcze na dolny sworzeń wachacza bo luzu nie ma a skrzypi z praktyki
Z rovera mieliscie ubaw a teraz wszystkim opadna szczeki :) Przeglad przeszedł bez najmniejszego problemu a diagnosta po dokladnym sprawdzeniu powiedział, ze niedlugo trzeba bedzie wymienic tylne sworznie wachacza, oraz opony, bo powiedzial ze jesli auto pokonuje tyle kilometrów to warto założyć klasę srednia opon, reszta bez najmniejszych problemów....
Sworzeń wachacza ma luz
Do wymiany stabilizator przód + sworznie wachacza. Pozdrawiam
wymień sworznie wachacza u mnie też taki objaw był :)
Sworznie wachacza sprawdź, czy nie wybite
Podpis "mechanika" zmień na początkujący. Sworzeń wachacza jest na stożku osadzony w zwrotnicy, wszystko w temacie.
Doszedł jeszcze lewy sworzeń . Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :) Dodano po 51 Wymieniłem czujnik skrętu oraz lewy sworzeń wachacza.
dokładnie jak kolega wyżej mówi, dolny sworzeń wachacza na 1-szy plan bym wziął pod uwage.
Chłopak ściągnął kolumnę odkręcająć sworzeń wachacza i drążek kierowniczy, co prawda chciał też sciagać przegłób ale nie miał nasadki na tą śrubę wiec robił z. Co do przegłubu mówił ze jest on na "Bolty" i nic nie wypadnie.
mam forda monde 95 rok wymieniłem koncowki drażka sworznie wachacza jabka i dalej cos mi stuka co to moze byc????
Ok. Niech bedzie. Mowa jest o sworzniu wachacza. Wiec takowy sworzen jest to to samo co koncowka wachacza. Ale uzywamy okreslenia sworzen. Koncowka jest to okreslenie, za przeproszeniem, lamerskie. Ktos nie wiedzial jak to nazwac, wiec skoro jest na koncu wachacza to jest to ... koncowka :-) A o tym BMW to tak tylko napomknalem zeby nie mieszac. Moim...
Kolego kopnij się do apteki ,nabądź drogą kupna strzykawkę i igłę.Do strzykawki naciągnij oleju silnikowego i wstrzyknij go poprzez osłonę gumową sworzni wachacza do wewnątrz sworznia.Jak pisk ustąpi to znaczy że sworzeń do wymiany.Sposób sprawdzony i pewny.Z doświadczenia wiem że i nowe sworznie potrafią piszczeć ,nawet te dobrych firm.
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację. Dokładnie, toć sworzeń wsuwa w wachacz i jest możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
lub sworzeń dolny wachacza i to z lewej strony .
nie to jest silnik 1,4 na wielopunktowym wtrysku. jest to silnik EFI tylko nie pisze na kolektorze EFI tylko Ford. silnik który teraz mam to jest przełożony od escorta ten sam co był oryginalnie od Fiesty. fiesta ta ma zawieszenie po 95 roku. ponieważ tam mi powiedzieli jak kupowałem sworzeń wachacza. zdjęcię zamieszczę jutro
Doszedłem już, że zarówno po prawej jak i lewej stronie sworznie wachaczy były maksymalnie wysunięte, są na nich otwory fasolkowe do regulacji kąta pochylenia koła Pokaż takie rzeczy, nie bardzo pamiętam żeby tam była regulacja. Pochylenie to makperson ze zwrotnicą na 2 śruby.
Witam po dokręcania wachacza z lewej strony zaczął kapać olej z półosi przy wyjściu ze skrzyni co może być przyczyną i jak to usunąć dodam że stało się to jeszcze przed wyjściem sworznia wachacza ze zwrotnicy nie używałem żadnej siły wszystko szło lekko .Dodam że olej leje się w momencie gdy podniose polos do pozycji w miarę poziomej a jak ja lekko...
A to nie takie proste i nie każdy potrafi.Trza się glebnąć pod fure z brechą i podstukując ręką równocześnie naciągać brechą i patrzeć co z tym ustrojstwem.Jak się koleboce poprzecznie to może być jak wzdłużnie to robi się problem bo może luz wzdłużny być także zależny od obciążenia przodu i skrętu kół przy naprężonym sworzniu wachacza górnego i dolnego...
No powiem wam że to jest dziwne. Mój mechanik sprawdzał przednie są ok. Może to też być wina tego że gdzieś ukrzywiło wachacz? zmieniałem tylko sworznie wachacza... może pora zmienić całe wachacze... Samochód przed krawężnikiem jechał prosto jak po linie. PO tym zaje.... krawężniku. Jeszcze nie mówię jakbym przywalił z 50 i przeleciał przez niego a...
Na przegubach wewnętrznych jak mam auto podniesione i ruszam piastami w przód i tył nie w prawo i lewo to słychać stukanie na skrzyni a luz jest około 2 mm. A na przekładni to można wyczuć dopiero jak stoi na kołach prosto ze 2 minimetry luzu jak ruszam kierownicą w prawo i lewo i słychać takie pyknięcie. Dodam jeszcze że 2 miesiące temu ustawiałem...
A moze tak sworznie lub tuleje wachacza, to najszybciej mozna wybic na polskich autostradach.
wiesz nie wiem jak to jest w Lanosie do konca, sworzeń wachacza jest częściom wymienna w Lanosie czy nie? i trzeba wymieniać caly wachacz? Przy skrętach to głownie walić moze Ci przegub przy kole drgania kiery tez moga być od przegubu. Mi ktoregoś razu jak przegub padał to kierą waliło jak glupie. Sprawdz czy na puszczonym gazie i wcisnietym sprzegle...
Może łożyska na amortyzatorach,lub sworznie wachaczy.
Witam, mam problem z układem kierowniczym, mianowicie kręcąc kierownicą odczuwa się silne skoki, przycięcia. Odkręciłem oba koła, postawiłem auto na klockach i próbowałem przekręcić kołami na sucho łapiąc za koło, ale się nie dało, był tak opór, natomiast kierownicą poszło ale odczuwa się opór i właśnie te skoki, nie pracuje to płynnie i lekko. Sprawdziłem...
Witam. Wymieniałem w swoim saxo półoś z lewej strony i gdy włożyłem juz nową nie wiem jak włożyć sworzeń w zwrotnicę. nie potrafię ściągnąć w dół wachacza aby sworzeń wskoczył. Czy jest jakiś sposób w jaki trzeba to zakładać.
Witam ,wracam ponownie z problemem ,jak i nagranym filmikiem jaki znalazłem w sieci,odgłosy są identyczne .Byłem dzisiaj u mechanika który przejechał się i zasugerował mi wymianę gum stabilizatora -tak też zrobiłem (następnie powiedział ,że to łożysko górne amortyzatora -lecz z tym się wstrzymałem i tego już nie robiłem) ,niestety problem nadal jest...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
A można zamienić ten wachacz na jakiś inny ?
do przekladni lepiej sie nei dobieraj... bo potem czeka zbierznosc i wogole to prosta sprawa ...rzadnego tam lozyska nie ma.. moze masz koncowki drazka kierowniczego uszkodzone??? i Ci stuka??? ..jesli nie to wowczas w przekladni cos stuka przy szybkich ruchach prawo-lewo (u mnie tak juz troszke jest)... nadole obok pedalow i ile dobrze pamietam jest...
Ja mialem cos takiego u siebie.Pojechalem ustawic zbieznosc i tam podniesli mi caly przod do gory i okazalo sie za lekko jest wybity sworzen wachacza a mimo tego zadne stuki nie dochodzily z zawieszenia. Wymienilem obydwa sworznie, ustawili zbierznosc i przez okolo 6 tys.km wszystko jest ok.
Nigdy Francuza!! Jako że prowadzę warsztat i siedze w tym.Rozwiązania pod maskami w tych autach są chore i nieprzemyślane. Nieraz odnoszę wrażenie jak by ktoś celowo tak bezmyślnie poprzykręcał elementy osprzętu o dziwnych rozmiarach i kształtach. Silniki leżą na ścianie grodziowej,dojścia fatalne, hamulec ręczny w nie których Cytrynach na przód!!!!...
A może masz luzy na sworzniu ,albo wachaczach?,przy przyspieszaniu wszystko dobrze?
A jak sworzen wachacza ma tuleje wykonczona tez moze pukać podczas jazdy ?
Osobiście jestem pracownikiem w warsztacie Land Rovera. Zmieniłem łączniki stabilizatorów, sworznie wachaczy , tuleje, półoś z prawej strony razem z piastą i łożyskiem(ponieważ przegub wewnętrzny był już lichy). To nie chodzi o zawieszenie tu chodzi o przeniesienie napędu.Toczę walkę z tym samochodem 3 dzień . a ta poduszka jest taka, że nie widać gumy,...
Odkrecic srube poloski odkrecic sworzen od wachacza ( co latwiej pojdzie albo kulowy,gdzie potrzebny bedzie sciagacz, lub odkrecic od wachacza.) Odciagnac Mc.persona sciagnac z poloski Wyjac poloske ze skrzyni biegow Zdjac oslone gumowa Zdjac pierscien zabezpieczejacy segera Zdjac caly przegob ..to sprawa bardzo brudnej roboty... nast. wsadzic nowa...
zwrotnica byla używana takze nie mam pojecia czy mogla byc skrzwiona. Mam się rozumiec ze regulacja jest pmiędzy sworzniem a wahaczem tam gdzie się przykręca na trzech srubach sworzen do wachacza?? Ale jesli to sie ruszy to zbieznosc trzeba od nowa ustawiac :/
Tłucze mi swozeń na wachaczu. Czy po odkreceniu śruby zaznaczonej na czerwono odepne go od zwrotnicy? Tak, tylko po wyciągnięciu tej śruby sworzeń będziesz musiał poczęstować młotkiem aby wyskoczył.
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
Panowie dzieki za zainteresowanie:) Rozebrałem prawy i lewy Mcpherson wymieniłem amortyzator + górne mocowania, tyleje i sworznie na wachaczach, końcówki drążków kierowniczych, poduszkę pod silnikiem bo była w opłakanym stanie. I nadal słychać te strzały. Będę rozbierał półosie zobaczymy co tam się dzieje...
A ja głupi myślałem, że najpierw ustawia się kierownicę prosto i dopiero wtedy ustawia zbieżność. Człowiek uczy się całe życie. Też jestem ciekawy tego sposobu... Na bank autorze masz luz w zawieszeniu. Może pękniętą sprężynę. Na szarpakach powinno się luzy sprawdzać. Albo odpiąć chociaż sworzeñ wachacza wtedy zawieszenie się zluzuje i można sprawdzać....
Witam.Posiadam Lagunę 2 z 2002r hatchback.Zaraz po zakupie wymieniłem praktycznie całe przednie zawieszenie: -Amortyzatory -łaczniki stabilizatora -sworznie wachaczy -końcówki drążków kierowniczych -górne łożyska amortyzatorów czyli praktycznie wszystko z wyjątkiem wahaczy i jeszcze zostały takie łączniki z tulejami przymocowane do ramy,które widać...
"Gdy jadę po dziurach słychać stuki tak jakby od strony kierowcy z przodu"..niekoniecznie..czasem nawet bardzo doświadczony kierowca myli się z której strony coś stuka lub trzeszczy.. "Wymieniłem tuleje w wachaczach z tyłu"..a mówiłeś że stuka z przodu :D "zmieniłem amortyzatory przód"..czyli wewnętrzne uszkodzenie Mc.phersona odpada-dość częsta"niewykrywalna"...
Witam Mechanik wymienił mi sworznie dolnych wachaczy. Po tej operacji podczas jazdy i przy hamowaniu na normalnej nawierzchni od razu uruchamia się abs i tracę kontrole siły hamowania. Zauważyłem że najczęściej pojawia się to podczas wolnej jazdy gdy trzeba delikatnie zachamować. Zaczęła się także palic kontrolka SERW I ABS. Oczywiście naprawa do reklamacji...
witajcie mam pytanko jak ruszam kolem do siebie i od siebie lapiac z gore opony gdy auto stoi czuc wyraznie luz bylem na szarpakach i myslalem ze sworzen wachacza lecz stoi sztywno czy moze byc to lozysko kola?dodam ze gdy podniose auto tego luzu nie czuc ani nie szumi (kola dokrecone)
Pacjent Audi A6 avant 2,0tdi 140ps.rocznik 2007 Ogólnie samochód po przejściach z winy użytkownika (bo to audi panie to się niepsuje) Wczorajsza awaria a w zasadzie następstwa "naprawy" warsztatowej. Klient mowi że ma jakies dziwne przypadlości ze sprzęglem,,raz chodzi normalnie,raz ślizga,raz niemożna wcisnac pedalu sprzegla. Jakieś 2 miesiące temu...
Skręć kołem w prawo trochę i kopnij nogą mocno i zobacz czy całe zawieszenie nie chodzi bo to najlepiej pasuje na wybite simerbloki na wachacz ew dolny sworzeń
Witam. mam problem z moim autkiem otóż miałem taki objaw jadąc, gdy puściłem pedał gazu i ponownie wcisnąłem było szarpnięcie więc robiąc remoncik zawieszenia (końcówki,sworznie,tuleje wachaczy itd.)przy okazji wymieniłem wszystkie poduszki silnika x2 i pod skrzynią. I dalej jest to samo nie wiem co może być tego przyczyną coś w skrzyni? Miał ktoś taki...
chyba doszedlem co jest grane jak zlapie za lewe kolo od strony kierowcy i auto stoi normalnie na ziemi i szarpie nim do siebie i od siebie lapiac za gore opony to czuc luz tylko nie jestem w stanie okresic czy to lozysko czy moze sworzen wachacza .dodam ze jak autko jest podniesione to nie czuc nic
wszystko wymienisz sam sworzeń na dwie śruby do wachacza tylna tulejka też po odkreceniu nakretki zejdzie z bolca a przednia wciśniesz w limadle jak będziesz potrzebowal dokladniejszych porad to pytaj.Jak nie będziesz mógl wyjąć tylejki to wybij srodkowa tylejke a zewnetrzna natni brzeszczotem i wybij.Co do geometri to mozesz sobie obrysować sworzen...
Gumki dostępne wymiana możliwa u wszystkich trojaczków z tej rodziny. Najgorszy pierwszy raz ponieważ obejmy zanitowane / zaprasowane. Bardziej drażni mnie jakość elementów zawieszenia dolny sworzeń zwrotnicy puka po 20-40tyś i wachacz do wymiany. A wymieniłem w swoim różne tanie, drogie, firmowe i nie, efekt ten sam czyli lipa.
Sworzeń wahacza : 115-135 Nm Tuleja bliżej sworznia na jedna śrubę : 136-164 Nm Tuleja na dwie śruby : 127.5- 147 Nm
Witam Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Spieszę donieść że: - geometrię ustawiam po każdym grzebnięciu przy końcówkach - drążki chyba nezłe Motorcraft po ok. 100zł ( za końcówkę). Fakt chodzą trochę dłużej niż podróby ale to i tak za krótko - 2 miechy i zawieszenie zaczyna łomotać. Wizyta w warsztacie - diagnoza wybita końcówka. Myślałem że robią mnie...
Teraz wachacz rozpiąć na sworzniu,odchylić mcpersona , wyciągnąć ze zwrotnicy przegub.Zdemontować, wyczyścić, założyć nową osłonę , nasmarować i złożyć w odwrotnej kolejności. Kurna dłużej pisałem tego posta niż trwa wymiana ;)
W tym modelu wymienia się całe wachacze innego rozwiązania nie ma.
witam, miałem dzis na warsztacie samochód z podobnymi objawami , opel corsa ale to nie istotne i ściagał na prawą strone przy hamowaniu i bardzo prozaiczna sprawa, po wymianie przegubu wachacza nie ustawiono karosarzu( wyprzedzenie, pochylenie sworznia zwrotnicy ), po ustawieniu i sprawdzeniu zbieznosci prowadzi się jak panienka z dobrgo domu :), powodzenia
Niewyważone koła,jak tu wspomniano,na wyważarce jest wszystko OK.gorzej gdy koła są na samochodzie. Oczywiście wszelkie luzy:tulejki wachaczy,sworznie dolne,końcówki kierownicze (te ostatnie są często "niedoceniane "przez mechaników,którzy twierdzą że ich luz nie ma wpływu na "drżące ruszanie") Oczywiście błędne działanie układu sprzęgło/docisk. Osobiście...
Witam,mój problem jest taki , gdy zaczynam ruszac sciaga mi auto na prawą stronę dzieje się to przy kazdej zmianie biegu ale jak jade rownym juz gazem to nic sie nie dzieje tylko przy dodaniu gazu odrazu ucieka na prawo. Dodaje ze wymienione całe elementy zawieszenia,koncowki drązków,tuleje na wachaczach,sworznie, i zbieznosc ustawiona i w dodatku bierze...
Mihas66 nie zgodze sie z toba, ze czesci do francuzow drogie. Kupilem do mojej megany (ktorej w koncu nie sprzedalem) amortyzatory na tyl, olejowe francuzkie 100zl sztuka. Wachacz ze sworzniem np. jakies 80-90zl, tarcze brembo z klockami ferrodo 150zl na dwa kola. Czesci sa tanie tylko niestety czesto trzeba je wymieniac. Za cene wachaczy na jedno kolo...
zmienione bylo cale zawieszenie końcówki drążków,sworznie amortyzatory i gumy na wachaczach z obu stron. robilem wczesniej przegób zmienialem gumowa osłone na nowa moze to on? byl wyjety caly a pozniej oczyszcony i zalozony
Mam od roku i troche 97 rocznik po lift z belgi lub niemiec nie pamiętam malo mocy żadnej elektroniki totalny golas nie licząc centralnego z alarmem troche problemów było z wachaczem i sworzniem pojawia się też rdza ale niewiele do 100km/h bardzo wygodne autko i baaardzo pakowne potem robi sie troche głośne i malo stabilne ale baaardzo polecam :)
jak chcesz auto z tanimi częściami to szukaj astry 1.6 benzyna, golfa 3 1.6 benzyna i megane 1.6 benzyna, ceny części porównywalne. Te auta spalą ci benzynki od 8 do 10litrów po mieście w trasie od 5 do 7 w zależności od prękości. Gazu o litr więcej, więc zastanów się czy warto diesla? Ogónie są złe opinie o francuzach ale napiszę fakty: w megane wymieniasz...
Normalnie odkrec 3 śruby i wyciągaj wachacz ,spręzyne trzyma amortyzator nie wachacz odkręc tez półoske zeby nie wyskoczyła ci ze skrzyni
Witam otóż mam od początku kupna auta problem z ukladem kierowniczym w moim aucie...wymienione elementy zawieszenia,tzn koncowki drązkow,tuleje na wachaczach,sworznie,stabilizatory...jest po zbieznosci. Auto jezdzi jak chce po drodze,czuc kazda dziurke w kierownicy,przy maksymalnym skrecie kierownica nie odbija i w lewo i prawo tak samo.Auto nie jest...
Spróbuj moze najpierw nalozyc sworzen podlod podnosnik pod wachacz i dopiero go załóż do snek
Zabrales sie za krecenie drazkami, a podstawowe rzeczy nie sprawdziles czy nie ma luzow na wachaczach w mocowaniach do budy i kolyski oraz czy sworznie zwrotnic nie wybite.
Z przodu w ostatnich miesiacach wymienione : - nowe opony uniroyal - wachacze febi kompletne wraz z sworzniami i tulejami - drazek kierowniczy lewy wraz z koncowką drążka Z prawej koncówka ok. Zostaly z przodu tylko amory ktore sa juz slabe ale na zalaczniku widac ze roznica w wysokosci jest na poziomie 2mm
Na wstępie chcę napisać że tema ten poruszany jest na różnych forach bardzo wiele razy ale jest tam wiele różnych odpowiedzi. Od pewnego czasu zauważyłem że kierownica w mojej lagunie nie odbija. tzn jak skręcę kierownicą np na rondzie, zakręcie albo na prostym placu to po puszczeniu kierownicy zostaje on ana swojej pozycji czyli mogę jeździć w koło....
Lozysko wbite jest w zwrotnice(zwrotnica jest polaczona z kolumna Mc Pherson poprzez zacisk sruba - podejzewam, ze ciezko bedzie to polaczenie ruszyc wiec lepiej calosc odkrecic od gory : 2 nakretki M8 )Od dolu musisz rozpiac srube sworznia zwrotnicy i wybic wachacz w dol no i rozpiac koncowke drazka kierowniczego.Oczywiscie zacisk i tarcze trza zdemontowac...
Pan policjant z mojej okolicy kupił kilka lat temu a6 kosmosa jak je nazywają i zaczeły sypać się wachacze.Kupił nowy a stary zregenerował i zdradził mi tą straszną tajemnicę jak to się robi.Nie korzystałem z tej metody i nie skorzystam.A do autora-wachacz 100,remont blacharski -duuuużo droższy.
mazda ma sworznie przykręcone w stałych punktach,to samo tuleje wachaczy-wymiana tych elementów wcale nie musi pociągać za sobą konieczności regulacji zbieżności-po prostu zawieszenie wróci na swoje pierwotne punkty o ile wcześniej geometria byla ok.mimo wszystko sprawdzenie nie zaszkodzi dla świętego spokoju.wymiana łączników stabilizatora w żadnym...
Mam następujący problem. Przy skręcaniu w lewo, jak już odkręcam kierownicę występuje dziwny metaliczny dźwięk. Tak jakby metal o metal tarł. Występuje to tylko przy skręcie w lewo, tylko przy odkręcaniu kierownicy i tylko pod obciążeniem . Na postoju jak kręcę nic nie ma. Jak ruszam samochodem z miejsca delikatnie to delikatny jest dźwięk, jak ruszę...
Sanki jak najbardziej,nie dokręcone będą przy hamowaniu zgrzytać jak i nawet przy kręceniu kierownicą na postoju.Ale to nie reguła na każde auto.Wejdź pod auto niech ktoś ci porusza na boki itp i słuchaj.A poza tym to trza przyłożyć rękę do zawieszenia bo samym słuchaniem to nic nie wysłuchasz..Podociągaj jeszcze śruby zawieszenia jak piszą ,możesz...
NIEKOLIZYJNE SILNIKI FIATA SIĘ SKOŃCZYŁY Z 2005 ROKIEM I NAWET 8V SĄ KOLIZYJNE.KUPISZ DOBRY SILNIK,TYLKO TRZEBA MU PRZED KUPNEM GŁOWICE ZWALIĆ I OBEJRZEĆ GŁADZIE CYLINDRÓW.DOŁOŻYSZ NAJWYŻEJ USZCZELKĘ.JA MIĄŁEM WCZEŚNIEJ PUNTO 2 1.2 8V NA GAZIE I TEŻ JEŹDZIŁEM NA OLEJU 15W40 LOTOSA I ŻADNYCH PROBLEMÓW.PRZY SPRZEDAŻY MIAŁ 220000 TYŚ.I CHODZIŁ JAK PSZCZOŁA.NAJGORSZE...
2 i pol roku temu kupilem mercedesa w 124 260E od Polaka mieszkajacego na stale w niemczech. Auto bylo po 4tym wlascielu. Przy kupnie mialo 220tys - teraz ma 272tys - od tej pory wymienilem: sworzen wachacza 70 zl. That' all:). Oczywiscie oleje tez zmieniam. Moj znajmoy teraz kupil aste 1,7D MIesiac po sprowadzeniu. Wszystko ok, autko zadbane itp. Po...
podziele sie z wami moimi pogladami -amatora;) bedzie to na podstawie histori z zycia wzietej mialem-mam problem z abs w peugeocie 806- za podlaczenie pod komputer wyszlo 50 zloty - idzie przezyc. wykazalo ze czujnik lewego przedniego kola i przekaznik glowny. pan spiewa za czujnik 900 zloty a przekaznika to mi nawet nie powiedzial chyba ale zakladam...
Może sprecyzuj co to jest za "kołysanie". Czy to są jakieś wibracje (kolega sprawdzał wał) ,czy po prostu auto jedzie "wężykiem". Te dwie rzeczy mają różne przyczyny. Wał nie ma na trakcję żadnego wplywu tak samo jak na pękanie opon czy ich zużywanie,dlatego pytam. bicie wału napędowego, bo jest zarówno na biegu, jak i na luzie Bicie wału to jego złe...
witam mam problem z moim renault trafic od pewnego czasu auto zaczelo nie równo sie prowadzic plywa po drodze zostaly wymienione sworznie, koncowki drażkow, tuleje na wachaczach, gumy na stabilizatorze, laczniki stabilizatora, amortyzatory niby65% a efektow nie widac moze ktos wie gdzie jest przyczyna takiego zachowania auta z gory dzieki za dobre rady
Wymien lacznik stabilizatora i bedzie pan zadowolony. Miałem dokładnie to samo, przy małych predkościach i nierównym asfalcie (dziury-muldy) waliło w zawieszeniu jakby mialo sie auto rozleciec. Łącznik stabilizatora jest pionowo miedzy wachaczem a stabilizatorem i przy nierównościach raz jedno koło jest wyżej raz drugie, jak łącznik jest mocno zużyty...
Rozumiem że zawieszenie wielowahaczowe? Jeśli tak to dopóki koła nie odpadają lub tuleje tych wahaczy nie są pozrywane to nawet dość dobry diagnosta na szarpakach nic nie wyczuje, tam jeden wahacz trzyma drugi i redukuje luz. tak naprawdę sprawdzić to zawieszenie może albo naprawdę dobry mechanik na podnośniku albo zawieszenie trzeba zwyczajnie rozpiąć...
Witam! Otóż mój problem polega na tym, że auto(audi a3 8p 2006) samo skręca w lewo lub prawo pomimo trzymania kierownicy prosto( dużo zależy od pochyłości drogi, jadąc prawym pasem ściąga w prawo jeśli jadę lewym czyli pod prąd to w lewo, albo jeśli wjadę w koleinę auto robi sobie co chce, po 3 sekundach potrafie znaleźć się na innym pasie, nie muszę...
Czy na coś powinienem szczegolnie zwrocic uwage? Może polecacie coś innego? Kolego post wyżej od mojego masz świetnie ujęte sedno sprawy! Na co powinieneś zwrócić uwagę? Ano na to że po kupnie samochodu i to każdego używanego, musisz wymienić w nim, od ręki: 1) płyny eksploatacyjne czyli chłodniczy,olej w silniku( czasem tez w skrzyni jak auto ma ubytki...
Wziąłem się i porozbierałem i co? mechanik zmieniał sprzęgło ale z lewej na prawą i to dosłownie bo tarcza była założona na odwrót(!) wogóle wcześniej za czym przypadł mi peugeocik pod opieke to właśnie "mechanik" wymieniał sprzęgło i "coś" w zawieszeniu, za co wziął 1200pln dowiedziałem się od właściciela auta. Tym czymś okazał się prawy sworzeń przykręcony...
Przy okazji znalazł inne rzeczy, którymi trzeba się zająć: - wycieki z półosi (koszykowe?) - wyciek z miski olejowej - wyciek z lewego sworznia wahacza - łącznik drążka prawy/lewy wyciek (?) - wyciek oleju turbina - uszczelka - dolot turbiny ubytki pasty - ozonowanie klimy Kolego albo nie masz bladego pojęcia o mechanice albo rozmawiasz z mechanikiem...
Na pewno nie jest to sprawa zbieżności, bo wtedy nie ciągnęło by w jedną strone, tylko jadło by gumy po równo. Raczej chodzi o kąt pochylenia zwronicy, który w jakiś sposób się zmienił na jednym z wachaczy. Albo auto było po strzale, albo faktycznie jest jakiś trik z pozycją tulei, tu już nie pomogę, bo nie znam tego auta z tej strony. Auto dwa lata...
Mózg możecie sobie wycisnąc tą prasą jak chcecie. Do tego celu potrzebny jest zestaw prostych sciągaczy do łożysk lub troche oleju w głowie. Dodano po 1 Chłopaki ode mnie z serwisu chcą właśnie w renault master wymienić łożysko. I pytają czy byś nie pożyczył tego ściągacz do łożysk albo trochę oleju do głowy. No i się pytają jak to zdemontować żeby...
hmmm ja dość dużó podróżuje a jeżdzi się bajecznie moja esa to prawie max wyposażona wersja przedłużana pod maska pracuje jedyny słuszny silnik 5.0 plus do tego wsadzony kolektor ssacy od AMG i zdjety ogranicznik (niemiecka autobana 280km/h) to że stanie na trasie to już przerobiłem przy przebiegu 630 000 km padł sworzeń na tłoku i było lekkie bum pierwszy...
aloha to widze ze problem korozji mamy wszyscy.u mnie akurat to podłoge i podłuznice mam zdrowe czego nie moge powiedziec o nadkolach tylnych.mój poniacz ma juz 215000 i mam stuki w kierownicy.czy ktos robił to u siebie.ciekaw jestem ile wyszła naprawa i częsci.a rano jak odpale to słysze przez chwile jakis gwizd jakby z parownika.czy ktos to ma?a czy...
Jeśli chcesz sprawdzić czy ma luzy podnieś wymagane koło i złap za opone za brzegi i poruszaj na boki bez skręcenia i potem w pionie jeśli w któraś ma luz to masz odpowiednio Lozysko Wachacz lub sworzen Polos to na kardanie może mieć luzy lub w osadzeniu i to tyle. Ewentualnie mogła źle docisną poloś w piascie ale to chyba dobiłeś na sicher 👏😀.
Sworzen wachacz/macpherson zostal tez wymieniony?
Witam. W golfie czwartym mam halasujace zawieszenie. Kazda poprzeczna nierownosc, laczenie asfaltu czy dylatacje na estakadach to niemile efekty dzwiekowe dla ucha. Najmniejsza nierownosc poprzeczna czuje na kierownicy i calym nadwoziu. Kola 195/65 15. Cale wnetrze az z zapinek chce wyskoczyc. Ostatnio zmienilem praktycznie caly przod. Amorki, drazki...
tuleja wachacza tulei wachacza wymiana wachacza
rozruch transformatora podłączyć telewizor philips router prowadnica piła stołowy
pralka indesit cieknie pralka indesit cieknie
Suzuki Vitara 1.6 JLX – przerywanie i szarpanie silnika, diagnostyka układu zapłonowego i paliwowego Jak sprawdzić przepustnicę w lodówce Amica?