juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
To zwróć uwagę jeszcze na dolny sworzeń wachacza bo luzu nie ma a skrzypi z praktyki
Sworzeń wachacza ma luz
Podpis "mechanika" zmień na początkujący. Sworzeń wachacza jest na stożku osadzony w zwrotnicy, wszystko w temacie.
dokładnie jak kolega wyżej mówi, dolny sworzeń wachacza na 1-szy plan bym wziął pod uwage.
Chłopak ściągnął kolumnę odkręcająć sworzeń wachacza i drążek kierowniczy, co prawda chciał też sciagać przegłób ale nie miał nasadki na tą śrubę wiec robił z. Co do przegłubu mówił ze jest on na "Bolty" i nic nie wypadnie.
lub sworzeń dolny wachacza i to z lewej strony .
Kolego kopnij się do apteki ,nabądź drogą kupna strzykawkę i igłę.Do strzykawki naciągnij oleju silnikowego i wstrzyknij go poprzez osłonę gumową sworzni wachacza do wewnątrz sworznia.Jak pisk ustąpi to znaczy że sworzeń do wymiany.Sposób sprawdzony i pewny.Z doświadczenia wiem że i nowe sworznie potrafią piszczeć ,nawet te dobrych firm.
Witam. Wymieniałem w swoim saxo półoś z lewej strony i gdy włożyłem juz nową nie wiem jak włożyć sworzeń w zwrotnicę. nie potrafię ściągnąć w dół wachacza aby sworzeń wskoczył. Czy jest jakiś sposób w jaki trzeba to zakładać.
wiesz nie wiem jak to jest w Lanosie do konca, sworzeń wachacza jest częściom wymienna w Lanosie czy nie? i trzeba wymieniać caly wachacz? Przy skrętach to głownie walić moze Ci przegub przy kole drgania kiery tez moga być od przegubu. Mi ktoregoś razu jak przegub padał to kierą waliło jak glupie. Sprawdz czy na puszczonym gazie i wcisnietym sprzegle...
Kolego moze luz na sworznie wachacza ? Trochę ciężkie do zdiagnozowania bo na obciążonym zawieszeniu cali jak auto stoi na kołach lub w 2 skrajnym położeniu auto na lewarku zdjęte kolo ciężkie do zdiagnozowania. Ewentualnie łapa skrzyni i lub silnika . Proponuję wizytę na stacji diagnostycznej za ok 30 zł sprawdzą całe zawieszenie .
Sworzeń wahacza : 115-135 Nm Tuleja bliżej sworznia na jedna śrubę : 136-164 Nm Tuleja na dwie śruby : 127.5- 147 Nm
wszystko wymienisz sam sworzeń na dwie śruby do wachacza tylna tulejka też po odkreceniu nakretki zejdzie z bolca a przednia wciśniesz w limadle jak będziesz potrzebowal dokladniejszych porad to pytaj.Jak nie będziesz mógl wyjąć tylejki to wybij srodkowa tylejke a zewnetrzna natni brzeszczotem i wybij.Co do geometri to mozesz sobie obrysować sworzen...
Witam. Na zimówkach było ok ponieważ zimówka jest z natury miętsza oraz na niej zrobiłeś na pewno mniej km niż na letniej. Czy felgi wszystkie są takie same? Odsadzenie (parametr ET na feldze) oraz szerokość? Przyjrzałbym się dokładnie wachaczom, sworzniom wachacza oraz amortyzatorom z przodu. Na geometrii bedzie ci wychodzić wszystko ok bo auto stoi...
Po wymianie wachacza lewego i prawego sworznia wachacza, przy skręcaniu w lewo na mokrej nawierzchni czuć jakby koło ciągnęło koło.
Odkrecic srube poloski odkrecic sworzen od wachacza ( co latwiej pojdzie albo kulowy,gdzie potrzebny bedzie sciagacz, lub odkrecic od wachacza.) Odciagnac Mc.persona sciagnac z poloski Wyjac poloske ze skrzyni biegow Zdjac oslone gumowa Zdjac pierscien zabezpieczejacy segera Zdjac caly przegob ..to sprawa bardzo brudnej roboty... nast. wsadzic nowa...
Z rovera mieliscie ubaw a teraz wszystkim opadna szczeki :) Przeglad przeszedł bez najmniejszego problemu a diagnosta po dokladnym sprawdzeniu powiedział, ze niedlugo trzeba bedzie wymienic tylne sworznie wachacza, oraz opony, bo powiedzial ze jesli auto pokonuje tyle kilometrów to warto założyć klasę srednia opon, reszta bez najmniejszych problemów....
A jak sworzen wachacza ma tuleje wykonczona tez moze pukać podczas jazdy ?
Do wymiany stabilizator przód + sworznie wachacza. Pozdrawiam
wymień sworznie wachacza u mnie też taki objaw był :)
Sworznie wachacza sprawdź, czy nie wybite
Doszedł jeszcze lewy sworzeń . Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :) Dodano po 51 Wymieniłem czujnik skrętu oraz lewy sworzeń wachacza.
Ok. Niech bedzie. Mowa jest o sworzniu wachacza. Wiec takowy sworzen jest to to samo co koncowka wachacza. Ale uzywamy okreslenia sworzen. Koncowka jest to okreslenie, za przeproszeniem, lamerskie. Ktos nie wiedzial jak to nazwac, wiec skoro jest na koncu wachacza to jest to ... koncowka :-) A o tym BMW to tak tylko napomknalem zeby nie mieszac. Moim...
mam forda monde 95 rok wymieniłem koncowki drażka sworznie wachacza jabka i dalej cos mi stuka co to moze byc????
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
A ja głupi myślałem, że najpierw ustawia się kierownicę prosto i dopiero wtedy ustawia zbieżność. Człowiek uczy się całe życie. Też jestem ciekawy tego sposobu... Na bank autorze masz luz w zawieszeniu. Może pękniętą sprężynę. Na szarpakach powinno się luzy sprawdzać. Albo odpiąć chociaż sworzeñ wachacza wtedy zawieszenie się zluzuje i można sprawdzać....
Ja mialem cos takiego u siebie.Pojechalem ustawic zbieznosc i tam podniesli mi caly przod do gory i okazalo sie za lekko jest wybity sworzen wachacza a mimo tego zadne stuki nie dochodzily z zawieszenia. Wymienilem obydwa sworznie, ustawili zbierznosc i przez okolo 6 tys.km wszystko jest ok.
witajcie mam pytanko jak ruszam kolem do siebie i od siebie lapiac z gore opony gdy auto stoi czuc wyraznie luz bylem na szarpakach i myslalem ze sworzen wachacza lecz stoi sztywno czy moze byc to lozysko kola?dodam ze gdy podniose auto tego luzu nie czuc ani nie szumi (kola dokrecone)
Witam po dokręcania wachacza z lewej strony zaczął kapać olej z półosi przy wyjściu ze skrzyni co może być przyczyną i jak to usunąć dodam że stało się to jeszcze przed wyjściem sworznia wachacza ze zwrotnicy nie używałem żadnej siły wszystko szło lekko .Dodam że olej leje się w momencie gdy podniose polos do pozycji w miarę poziomej a jak ja lekko...
nie to jest silnik 1,4 na wielopunktowym wtrysku. jest to silnik EFI tylko nie pisze na kolektorze EFI tylko Ford. silnik który teraz mam to jest przełożony od escorta ten sam co był oryginalnie od Fiesty. fiesta ta ma zawieszenie po 95 roku. ponieważ tam mi powiedzieli jak kupowałem sworzeń wachacza. zdjęcię zamieszczę jutro
chyba doszedlem co jest grane jak zlapie za lewe kolo od strony kierowcy i auto stoi normalnie na ziemi i szarpie nim do siebie i od siebie lapiac za gore opony to czuc luz tylko nie jestem w stanie okresic czy to lozysko czy moze sworzen wachacza .dodam ze jak autko jest podniesione to nie czuc nic
A moze tak sworznie lub tuleje wachacza, to najszybciej mozna wybic na polskich autostradach.
A to nie takie proste i nie każdy potrafi.Trza się glebnąć pod fure z brechą i podstukując ręką równocześnie naciągać brechą i patrzeć co z tym ustrojstwem.Jak się koleboce poprzecznie to może być jak wzdłużnie to robi się problem bo może luz wzdłużny być także zależny od obciążenia przodu i skrętu kół przy naprężonym sworzniu wachacza górnego i dolnego...
Na przegubach wewnętrznych jak mam auto podniesione i ruszam piastami w przód i tył nie w prawo i lewo to słychać stukanie na skrzyni a luz jest około 2 mm. A na przekładni to można wyczuć dopiero jak stoi na kołach prosto ze 2 minimetry luzu jak ruszam kierownicą w prawo i lewo i słychać takie pyknięcie. Dodam jeszcze że 2 miesiące temu ustawiałem...
No powiem wam że to jest dziwne. Mój mechanik sprawdzał przednie są ok. Może to też być wina tego że gdzieś ukrzywiło wachacz? zmieniałem tylko sworznie wachacza... może pora zmienić całe wachacze... Samochód przed krawężnikiem jechał prosto jak po linie. PO tym zaje.... krawężniku. Jeszcze nie mówię jakbym przywalił z 50 i przeleciał przez niego a...
zwrotnica byla używana takze nie mam pojecia czy mogla byc skrzwiona. Mam się rozumiec ze regulacja jest pmiędzy sworzniem a wahaczem tam gdzie się przykręca na trzech srubach sworzen do wachacza?? Ale jesli to sie ruszy to zbieznosc trzeba od nowa ustawiac :/
Witam, mam problem z układem kierowniczym, mianowicie kręcąc kierownicą odczuwa się silne skoki, przycięcia. Odkręciłem oba koła, postawiłem auto na klockach i próbowałem przekręcić kołami na sucho łapiąc za koło, ale się nie dało, był tak opór, natomiast kierownicą poszło ale odczuwa się opór i właśnie te skoki, nie pracuje to płynnie i lekko. Sprawdziłem...
Witam ,wracam ponownie z problemem ,jak i nagranym filmikiem jaki znalazłem w sieci,odgłosy są identyczne .Byłem dzisiaj u mechanika który przejechał się i zasugerował mi wymianę gum stabilizatora -tak też zrobiłem (następnie powiedział ,że to łożysko górne amortyzatora -lecz z tym się wstrzymałem i tego już nie robiłem) ,niestety problem nadal jest...
do przekladni lepiej sie nei dobieraj... bo potem czeka zbierznosc i wogole to prosta sprawa ...rzadnego tam lozyska nie ma.. moze masz koncowki drazka kierowniczego uszkodzone??? i Ci stuka??? ..jesli nie to wowczas w przekladni cos stuka przy szybkich ruchach prawo-lewo (u mnie tak juz troszke jest)... nadole obok pedalow i ile dobrze pamietam jest...
witam, miałem dzis na warsztacie samochód z podobnymi objawami , opel corsa ale to nie istotne i ściagał na prawą strone przy hamowaniu i bardzo prozaiczna sprawa, po wymianie przegubu wachacza nie ustawiono karosarzu( wyprzedzenie, pochylenie sworznia zwrotnicy ), po ustawieniu i sprawdzeniu zbieznosci prowadzi się jak panienka z dobrgo domu :), powodzenia
2 i pol roku temu kupilem mercedesa w 124 260E od Polaka mieszkajacego na stale w niemczech. Auto bylo po 4tym wlascielu. Przy kupnie mialo 220tys - teraz ma 272tys - od tej pory wymienilem: sworzen wachacza 70 zl. That' all:). Oczywiscie oleje tez zmieniam. Moj znajmoy teraz kupil aste 1,7D MIesiac po sprowadzeniu. Wszystko ok, autko zadbane itp. Po...
Pacjent Audi A6 avant 2,0tdi 140ps.rocznik 2007 Ogólnie samochód po przejściach z winy użytkownika (bo to audi panie to się niepsuje) Wczorajsza awaria a w zasadzie następstwa "naprawy" warsztatowej. Klient mowi że ma jakies dziwne przypadlości ze sprzęglem,,raz chodzi normalnie,raz ślizga,raz niemożna wcisnac pedalu sprzegla. Jakieś 2 miesiące temu...
Nigdy Francuza!! Jako że prowadzę warsztat i siedze w tym.Rozwiązania pod maskami w tych autach są chore i nieprzemyślane. Nieraz odnoszę wrażenie jak by ktoś celowo tak bezmyślnie poprzykręcał elementy osprzętu o dziwnych rozmiarach i kształtach. Silniki leżą na ścianie grodziowej,dojścia fatalne, hamulec ręczny w nie których Cytrynach na przód!!!!...
Na wstępie chcę napisać że tema ten poruszany jest na różnych forach bardzo wiele razy ale jest tam wiele różnych odpowiedzi. Od pewnego czasu zauważyłem że kierownica w mojej lagunie nie odbija. tzn jak skręcę kierownicą np na rondzie, zakręcie albo na prostym placu to po puszczeniu kierownicy zostaje on ana swojej pozycji czyli mogę jeździć w koło....
Przy okazji znalazł inne rzeczy, którymi trzeba się zająć: - wycieki z półosi (koszykowe?) - wyciek z miski olejowej - wyciek z lewego sworznia wahacza - łącznik drążka prawy/lewy wyciek (?) - wyciek oleju turbina - uszczelka - dolot turbiny ubytki pasty - ozonowanie klimy Kolego albo nie masz bladego pojęcia o mechanice albo rozmawiasz z mechanikiem...
Może sprecyzuj co to jest za "kołysanie". Czy to są jakieś wibracje (kolega sprawdzał wał) ,czy po prostu auto jedzie "wężykiem". Te dwie rzeczy mają różne przyczyny. Wał nie ma na trakcję żadnego wplywu tak samo jak na pękanie opon czy ich zużywanie,dlatego pytam. bicie wału napędowego, bo jest zarówno na biegu, jak i na luzie Bicie wału to jego złe...
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację. Dokładnie, toć sworzeń wsuwa w wachacz i jest możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
Tłucze mi swozeń na wachaczu. Czy po odkreceniu śruby zaznaczonej na czerwono odepne go od zwrotnicy? Tak, tylko po wyciągnięciu tej śruby sworzeń będziesz musiał poczęstować młotkiem aby wyskoczył.
Krzywo to znaczy / -- \ ;-) Doszedłem już, że zarówno po prawej jak i lewej stronie sworznie wachaczy były maksymalnie wysunięte, są na nich otwory fasolkowe do regulacji kąta pochylenia koła, czy mogły się wysunąć same przy takiej akcji? Wątpie osobiście czykolwiek nakrętki nie były skręcone na chama. Amortyzatory sprawdziłem, wydają się prostę po...
A można zamienić ten wachacz na jakiś inny ?
wachacza przedni tuleja wachacza łożysko wachacza
bosch spalone oporniki fabryczny hasło android tulei wachacza
transformatory wyjściowe audio transformatory wejściowe audio
Wkrętarka Parkside PPBSA 20-Li A1 - mrugająca dioda, brak uruchomienia Mercedes W202 ABS Bosch 5.0/5.3 – lokalizacja sterownika, montaż, różnice rocznikowe