Żadne luzy i stuki nie zostały stwierdzone. Kontrolować i po ich stwierdzeniu. wymiana.
Na tylnym wahaczu nie powinno być luzu, są tam łożyska które się zużywają. Koszt nowych nie jest zbytnio duży i sama wymiana też nie jest trudna. W BS200s3 jeśli są wymienialne same sworznie to powinny być takie same. Chyba, że coś było kombinowane z wahaczami to wtedy różnie może być.
Stała się rzecz straszna Straszna, to się może stać jak nie wymienisz... Sworzeń dobrej firmy (trw, febi) to ok 40zł/szt, końcówka drążka ze 30, robocizna wraz z geometrią ok 100-150zł
Sworzeń jest na trzech śrubach do wahacza przykrecony i na jednej do zwrotnicy.I nie maglownica tylko przekładnia kierownicza.Poza tym pasowało by zbieżność ustawić po tych naprawach.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację. Dokładnie, toć sworzeń wsuwa w wachacz i jest możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Trzeba naprężyć wahacz łapką może się odkręci a jak nie to trzeba ciąć w środku jest sworzeń wahacza kula w plastiku a sam sworzeń jest na stożku nie powinien się poluzować . http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/...
Na pewno będzie się różnił tuleją P kształtną, inaczej nabita. A tak wahacze są w zasadzie identyczne. Tylko zwróć uwagę że w modelu 306 w 1998 roku zmienili sworzeń wahacza na rozmiar 18 z 16, a co za tym idzie także zwrotnicę.
Do sprawdzenia standardowo " silentblock " wahacza przedni i tylny oraz sworzeń wahacza. http://obrazki.elektroda.pl/1233944900_1...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Przecież sworznie są ruchome. Wyprostuj ręcznie.
Ponieś całą zwrotnicę do góry i podłóż coś pod nią tak aby się na tym wsparła i nie amortyzowała uderzeń. Wtedy czymkolwiek napręż wahacz w dół i jednocześnie walisz młotem. Nie ma takiej siły żeby to nie poszło, ewentualnie poproś kogoś o naprężenie wahacza z większa siłą lub przedłuż przedłużkę.
I co Arek znalazles jakies czesci zamienne?
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że niczego nie uszkodziłem ale mogłem skrócić żywot tego nowego sworznia. Błażej u mnie sworzeń trzeba było wprasować . W tym sworzniu jest taki rant wokół miseczki do którego dobrałem nasadkę, to dałem na prasę i wszedł z dosyć dużym oporem. Właśnie za ten rant podnosiłem samochód a nie za blachę wahacza. A te siły o...
A my pracujemy na codzień. Po wymianie wahacza trzeba robić ustawienie zawieszenia bo na wszystkich śrubach jest minimalny Luz. W szczególności jeżeli odkrecasz sworzeń na trzech śrubach. Pochylenia się nie ustawia w tym modelu samochodu.
Jeśli jest nitowany do wahacza to tak może być. Jeśli dostępny jest zamiennik to nity się rozwierca a nowy sworzeń skręca śrubami z zestawu. Co do sprężyn to kolor/klasa to chyba tylko ASO, w normalnym katalogu (sklepowym) dobiorą też bez problemu zamienniki, Lesjofors czy KYB.
na ostatnim przeglądzie stwierdzono ,że mam wybity sworzeń wahacza.Sworzeń kupiłem i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak go wymienić.Pzdr. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. S.
Witam. Wymieniłem wczoraj tulejki wahacza i w jednym wahaczu zauważyłem że swożeń jest luźniejszy niż w drugim wahaczu. Nie ma luzów góra - dół tylko jest luźny jak kręcę nim na boki. Nie ma wtedy żadnych oporów. Wiem że sworznie sprawdza się właśnie na obecność luzu góra dół. Ale czy jest dopuszczalne by tak swobodnie poruszał się na boki w gnieździe?...
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
Witam szanownych forumowiczów Z powodu pękniętej sprężyny po stronie pasażera zostały zakupione nowe części - sprężyna, łożysko i wahacz. Po złożeniu kolumny McPhersona do kupy i założeniu zwrotnicy na amortyzator, pojawia się identyczny problem jak opisany w wątku poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Nasadzenie zwrotnicy na...
Witam, Muszę przykręcić zwrotnicę ze sworzniem wahacza do samego wahacza ale wahacz jest odchylony zbyt wysoko do góry i dociskanie go ręką w dół aby naprowadzić śruby na otwory sworznia wahacza wymaga zbyt wiele siły. Dodam że sworzeń był już przykręcony do wahacza ale nie mogę go teraz przykręcić z powrotem. Co mogę zrobić w tej sytuacji ? Proszę...
Po prostu się nad tobą pochyliłem żebyś wiedział że jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział a jak nie masz zamiaru robić tylko jechać do mechanika i później mu wciskać kity panie wymień mi pan tobą i w internecie powiedzieli. Ale mogę ci parę pierwszych wymienić rzeczy. Górne mcowanie McPhersona, sworzeń wahacza, tuleje wahacza drążek reakcyjny...
Chociaż wydaje się to niemożliwe bo właśnie ta śruba poprzez wycięcie w bolcu go blokuje. Na Masakra ta zwrotnica widocznie. Tam sworzeń jest na wcisk osadzony.
Tutaj co najwyżej możemy wróżyć, na czym polega uszkodzenie tejże kolumny kierowniczej. Poza tym kolumna kierownicza to jest określenie tylko niewielkiej części układu kierowniczego, który składa się z koła kierowniczego (tzw. kierownicy), kolumny kierowniczej, to jest taka długa oś z dodatkowymi przegubami, następnie maglownicy, wychodzących z maglownicy...
Renault Master II, dolny sworzeń wahacza przedniego nie ma zabezpieczenia, dodatkowo w miejscu montażu sworznia jest pocieniony co spowodowało, że w czasie podnoszenia załadowanego auta lewarkiem podłożonym pod wahacz wyskoczył sworzeń .
Nie jest to samo, oryginały 1K0407366C 1K0407365C
Tuleje wymienne, sworzeń zintegrowany z wahaczem- do wymiany wahacz, detaliczny koszt sensownego zamiennika 400-500zł za szt.
Hej. Będę wymieniał, na dniach sworznie wahaczy i wahacze z przodu, wiem, że w moim przypadku sworzeń jest na dwie śruby, a wahacz na trzy, wiem, że odkręcić 3 śruby od wahacza i dwie od sworznia i wszystko wyjąć i włożyć nowe, ale czy skręcanie to ostateczne zrobić jak samochód będzie na kołach czy można jak będzie podniesiony? I czy coś jeszcze powinienem...
https://obrazki.elektroda.pl/1568706700_... Sworzeń od dołu wahacza
To moje zdanie, ale ja bym wymienił. Chociaż widziałem już nawet spawane /wózki/.
Skoro się zastanawiasz to pobadaj pod hasłem prostowód . A gdyby nie przeguby to nie udałoby się zapewnić przemieszczania koła względem nadwozia bez uszkodzenia elementów.
Witam. Czy da się wymienić sworzeń wahacza przedniego prawego koła bez ściskania sprężyn amortyzatorów? Peugeot 206, rocznik 1999, hatchback, silnik benzyna 1,4 Pozdrawiam.
I jak tam kolego doszedłeś co to może być?? U mnie pojawia się coś takiego samego ale byłem przekonany, że to dolny sworzeń wahacza bo to samo miałem jak go kupiłem i wymieniłem tyle, że z drugiej strony i pomogło :)
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
W zasadzie to ma stać /--\ z tego co pamiętam to -0.45st+/-0.30 ale jak na maxa regulacja to mogło się przestawić. Pochylenie to makperson ze zwrotnicą na 2 śruby Pochylenie to sworzeń wahacza na trzy śruby o których mówi. Co nie wyklucza że na tych dwóch śrubach też jest minimalny luz i mogło się przestawić i uciekł kąt pochylenia ale one nie służą...
Końcówka drążka jest okej, sworzeń wahacza również jutro podniosę i zobaczę jeszcze raz bo nie da sie jechać tak stuka jak sie wciśnie sprzęgło lub toczy na luzie i to na równej drodze nawet
z jakim momentem powinna być dokręcona śruba która przechodzi przez zwrotnice i blokuje sworzeń wahacza przed wypadnięciem. Ksiażkowo to jest podane 30 Nm
Sworzeń wahacza też lubi skrzypieć, poza tym jeżeli przymierzasz się do rwania wahacza a nie masz choć kanału to czeka cię niezła gimnastyka bo żeby wymontować wahacz trzeba opuścić sanie a to sporo rozkręcania pod autem
Witam , mam sworzeń wahacza ktory ma śruby wpuszczane na taki delikatny frez. Sruby urwały się czy można zastosować normalne śruby ? CZy trzeba wymienić sworzeń? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/8924055000_...
Jedna osoba szarpie za koło druga w kanale patrzy na końcówkę drążka albo sworzeń wahacza jeśli to nie łożysko.
Czy po podniesieniu przedniej osi bez pracującego silnika jest luźno bez oporów? Czasem sworzeń wahacza zatarty, czasem krzyżak na kolumnie kierownicy a zdarza się mechaniczne ukręcenie pompy wspomagania.
Jutro pod jadę do hurtowni elektrycznej bo zwykłe termokurczki mam a z klejem muszę kupić Dodano po 7 Ja siedzę w trochę innej branży ale jak to możliwe że w 5 letnim aucie sworzeń wahacza wypadł? Kierowca nie słyszał? Diagnosta nie widział? Tyle dobrze ze przy wyjeździe z parkingu
Może czas przeglądnąć zawieszenie? Oprócz tego sprawdzić komputer. Zawieszenie było sprawdzane, sworzeń wahacza z lewej strony wymieniony. Poza tym nic nie znaleźli. Komputer też w porządku.
Jeszcze się zastanawiam czy to nie sworzeń wahacza na zwrotnicy. Pojadę do innego mechanika i sprawdzę też jeszcze łomem te zwrotnice. Felgi są proste, nic nie bije. Dodano po 9 Sprawdzałem co stuka przy ruszaniu kierownica w miejscu. Czuć przeskakiwanie, chrupanie, drgania na końcowkach drążków kierowniczych. Oba są nowe.
Końcówkę wymieniłeś a sworzeń wahacza do piasty nowa czy ta cobyla? Jeśli nie może zgięła sam drążek Jeśli nie to zostaje wspomaganie
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
Byłem na stacji diagnostycznej amory dobre sprężyny itp ok skrzypi niby z łącznika stabilizatora kazał mi nasmarowac i lewy sworzeń wahacza niby ma luz mówił żeby wymienić
Witam serdecznie. problem polega na zdzieraniu opon od wewnętrznej strony. Tak wiem to zbierznosc. Ale przed zbierznościa drążki i koncowki wahaczy musze wymienic. Problem polega na tym ze z jednej strony mam sworzeń mocowany na 3 śruby a z drugiej na 2 .. Pytanie.. Czy nie bedzie przeszkadzało to w ustawieniu zbierznosci ? Czy nie sa krotsze/ dłuższe...
sworzeń wahacza peugeot sworzeń wahacza astra sworzeń wahacza renault
oznaczenie zasila lampa podajnik minimag excel zakres danych makro
Soundking AE101EE – jak bezpiecznie otworzyć wzmacniacz, lokalizacja śrub, BHP Whirlpool pralka T08 (F08) – błąd grzałki, NTC, przekaźnik: diagnostyka i naprawa