Wyście cyfrowe, zdaje sie 2 impulsy na obrot. Analog to bezsens, bo trzeba stosowac przetwornik A/D w kontrilerze obrotów. A skoro wiatrak i tak ma sterownik elektroniczny, to wyjscie cyfrowe to juz maly problem.
Przecież to dział dla początkujących. Co nie zwalnia od myślenia . :D W opisach od 1.DEF do 4.DEF przewijają się dwa zwroty " sygnał prędkości obrotowej" i "sygnał wałka rozrządu " . Jeśli pisało 2.DEF " sygnał prędkości obrotowej to poco się bierzesz za czujnik wałka rozrządu :?:
Wentylator daje sygnał prędkości obrotowej?
Pin 2 (zielono-niebieski) to jest sygnał prędkości obrotowej silnika. Immo to będzie raczej pin 61 W-line (zielono-czarny).
No i brawo Ty :D 11060 Przekroczenie limitu czasu (Time Out) odebrania komunikatu z układu BMS. Ten kod jest rejestrowany w przypadku zaniku lub braku jednego z komunikatów CAN oczekiwanych z układu BMS. Zanik komunikatu TC1 powodujący nieprawidłowe działanie. Na przykład koła napędowe mogły utracić przyczepność na śliskiej nawierzchni, co spowodowało...
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
Czujniki nowe czy używane Czy czoło czujnika czyste Czy cały czas prędkość 0 czy może cokolwiek pokazuje
Witam. W moim Atego (rocznik 2002) wyświetlił się błąd FR 0 4141. Znalazłem na forum opis tego błędu - Sygnał prędkości obrotowej na wejściu skrzyni biegów, sygnał nieprawidłowy. Proszę o więcej szczegółów na temat tego błędu oraz poradę, jak można zabrać się za naprawę. Z góry dzięki za pomoc.
Sprawa zakończona sukcesem. Drugi sterownik rozwiązał problem.
To są kostki serwisowe. Czarna do włączenia pompy, niebieska to sygnał prędkości obrotowej, a brązowa do ustawiania wstępnego KWZ. Te kostki nie powinny być wpięte w żadne inne, tylko "zaślepione". Aby uruchomić pompę paliwa, należy do czarnej kostki podać +12V - zwykłym przewodem, bezpośrednio z akumulatora. A te pokazane przewody na obrazku są w moim...
Witam. Do silników dochodzi plus i minus i sygnał sterowania prędkością obrotową PWM (w silniku jest elektronika sterująca) ,często plusy przy sterownikach są powypalane i jest dylemat jak to podłączyć ponieważ sterownik mierzy prąd silnika i nie da się podłączyć z innego miejsca .
To sygnał prędkości obrotowej silnika, taki sam jak do obrotomierza
wtryska raczej nie przebija bo jak tylko odstawię to gaśnie a z wtryskiem to nie jest to taka prosta sprawa podstawiam z forda transita. Orginalnego nie bardzo się da sprawdzić ,trzeba najpierw wyciągnąć wałek rozrządu potem płetwę a na końcu specjalnym kluczem wyciągnąć go z głowicy dlatego sprawdzam na innym Dodano po 3 tak prywatnie to staram się...
Dobrze sluszal kolego Kuncioch te dwie rzeczy nie moga byc wymieniane osobno programowane przez producenta
Musisz mu zasymulować prostokątny sygnał prędkości obrotowej silnika, inaczej nie włączy się. Poza tym trzeba obciążyć wałek wychodzący ze wspomagania żeby czujnik momentu obrotowego załączył wspomaganie podczas obrotu wałkiem kierownicy
Arduino uno powinno dać radę. To akurat nie jest największy challenge tego projektu. :-) Sygnały wejściowe powinny być odfiltrowane ze składowej zmiennej sygnału, tj.: - sygnał prędkości obrotowej zmienia się najszybciej -> częstotliwości powyżej 20Hz powinny być odcięte - sygnał prędkości pojazdu zmienia się w miarę szybko -> częstotliwości powyżej...
Zakup sobie testerek lub interfejs i po kłopocie.
Witam posiadam samochod Fiat Fiorino 1.4 z gazem 1998rok. Problemem jest to ze samochod szarpie i gasnie podczas jazdy a wszystko sie dzieje wtedy gdy pojawia sie czerwona kontrolka prawdopodobnie od wtrysku? Elektryk sprawdzil go na komputerze i wyskoczyl tylko blad " sygnal predkosci obrotowej silnika" Moze to byc tego powodem? Prosze o pomoc! Dodano...
Taki ściemniacz działa na zasadzie takiej, że jest przebieg prostokątny i ma regulowaną długość czasu stanu wysokiego, czyli jest to regulacja szerokości impulsu (ang. PWM). Im dłuższy impuls, tym więcej mocy do silnika dociera. Silnik będzie działał tak samo licho jak z poprzednim "mocnym" regulatorem, bo tam jest taka sama zasada działania. Jedyne...
Ekstremalny błąd sekwencyjny;nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu.Przyczyną może być nie skalibrowany tachograf,zły rozmiar opon w porównaniu z konfiguracja albo z sygnałami prędkości albo z jednym i drugim, uszkodzony czujnik prędkości obrotowej.
Wygląda to na zanik impulu obrotów silnika. Brązowy przewód w/w centralki podłączony do zacisku (1) cewkiza płonowej - czyli sygnał prędkości obrotowej.
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
GMS 13200 TCO, tachograf Usterka Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane. Przyczyna Jednostka sterująca nie otrzymuje sygnałów prędkości obrotowej silnika lub otrzymuje nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z układu TCO. Uwagi Prędkość obrotowa jest porównywana z sygnałami prędkości obrotowej z układów GMS i BMS. Jeśli sygnały prędkości obrotowej...
8091 No rpm czyli brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej wałka pośredniego.
Nie bardzo wiem, gdzie to umieścić, a sądzę że kilku osobom może się przydać. Niby to nic ambitnego, schematu nawet nie rysuję - wyjście przebiegu jest na pinie 8 Arduino (Duemilanove, UNO lub cokolwiek z ATMegą 8/88/168/328 taktowaną 16MHz) i wystarczy go podpiąć przez kondensator 47-100nF na wejście czujnika położenia wału korbowego (CKP/CPS) w sterowniku...
Sygnał prędkości obrotowej na wejściu skrzyni biegów, sygnał nieprawidłowy.
Złącze t12 czarne pin 6 to sygnał prędkości obrotowej silnika lub t12 pin 11 w zależności od licznika
Urządzenie zewnętrzne - sterownik - potrzebuje dla poprawnego funkcjonowania podłączenia do sygnału prędkości obrotowej silnika. Czy ktoś wie gdzie tego szukać ?
Jeżeli nie masz obrotomierza to sprawdź jeszcze przewody do alternatora te cieńkie. Jeden z nich to sygnał prędkości obrotowej silnika do tablicy wskaźników. Miałem przypadek przerwy w tym kabelku i kontrolka ciśnienia oleju właśnie się paliła.
3099–8 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej wału zdawczego skrzyni biegów (mierzonej przez wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (F705)) lub brak takiego sygnału Powoduje to wystąpienie następujących symptomów: - Wewnętrzny sygnał prędkości obrotowej zostaje zastąpiony sygnałem prędkości pojazdu z czujnika prędkości pojazdu (F533) - Brak...
To, że się obraca o niczym nie świadczy. Może brakować sygnału prędkości obrotowej. Sprawdziłeś to?
Koło oryginał używka.Brak sygnału prędkości obrotowej silnika.
KOD USTERKI 62 ZAWÓR PALIWOWY Usterka:Prędkość obrotowa silnika nie spada wystarczająco szybko po jego wyłączeniu. Przyczyna:Częstotliwość sygnałów prędkości obrotowej doprowadzanych do pinów 21 i 22 nie maleje wystarczająco szybko po zaniku napięcia na pinie 47. Komentarz:Prędkość obrotowa powinna zmniejszyć się co najmniej o 150 obr/min w ciągu 4...
Ja bym stawiał na tachoprądnicę. Stary typ licznika i tachoprądnicy miał osobno sygnał prędkości obrotowej oraz osobno naliczanie motogodzin na zegarze. Wewnątrz była przekładnia i mikrostyk który mógł się połamać. Metoda sprawdzenia jest bardzo prosta. Bierzesz kawałek przewodu i zwierasz do masy wyprowadzenia tachoprądnicy. Na liczniku powinna przeskakiwać...
Coś kolego mieszasz. Przekaźnik ten zasila 2 pompy paliwowe jak i wtryskiwacze. Sterowany jest z ECU - czyli na cewkę przekaźnika idzie plus po stacyjce a z drugiej strony dostaję masę z ECU. Jest on sterowany masą z ECU - pin 3 z ECU. Więc brak plusa ze stacyjki lub brak masy z ECU. ECU poda masę prze jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu. Później wysteruje...
a jakie masz? Czerwony, żółty i czarny? Jeżeli tak - czerwony - zasilanie coolera - żółty - sygnał zwracający wartość prędkości obrotowej - czarny - masa. Rezystor musiałbyś włączyć szeregowo z czerwonym. Tak na marginesie: Myślałeś o podłączeniu coolerka pod +5V (a nie +12)? Ewentualnie regulacja na termistorze.
Schemat instalacji elektrycznej EPS F14 Bezpiecznik, MAXI 50A F17 Bezpiecznik, 10A INS Zespół przyrządów, do lampki kontrolnej EPS K141 Moduł sterujący EPS M79 Silnik elektryczny (EPS) P77 Czujnik momentu obrotowego (EPS) SM Moduł sterujący silnikiem, sygnał prędkości obrotowej WUE Sygnał pomiaru drogi z P14 X13 Wtyk diagnostyki X50 Tablica rozdzielcza...
Pytanie czy jest zamontowany i podłączony manipulator klimatyzacji i ogrzewania? Przez niego idzie sygnał prędkości, który zezwala na zwiększenie prędkości obrotowej silnika przez FMR. Pinologia w załączniku.
Szyna CAN EDC : brak sygnału o prędkości obrotowej silnika , temperatury chłodziwa, prędkości pojazdu. ECAS:Brak sygnału CAN VSC1. Nie miałeś ostatnio problemu z bateriami lub odpalałeś na krótko ? Najlepiej abyś podpiął się pod komputer i sprawdził w czym tkwi problem .
Wersje tego przekaźnika są różne, ale zadanie proste: porównać sygnał prędkości obrotowej silnika TD z sygnałem przychodzącym z cewki na wałku kompresora klimatyzacji (styki 9 i 11 na poprzednim zdjęciu przekaźnika i na schemacie). Jeżeli jest różnica - to znaczy, że z jakiegoś powodu jest poślizg na pasku wieloklinowym. Jeżeli jest poślizg - to przekaźnik...
Dziękuję. Rozumiem, iż dokładniej oznacza to brak sygnału prędkości obrotowej kół. Czujników szukać przy piastach ? To jakaś typowa usterka ? Nie mam teraz samochodu pod ręką, a chciałbym się przygotować. Oscyloskop do sprawdzenia sygnału też się znajdzie.
iskra jest, ecu podmienialem z innego seata 1.8 i to samo wiec nie wina ecu. Od czego zalezy ze ecu podaje mase podczas krecenia silnika? Teoretycznie z tego co wiem to od czujnika temperatury, sondy lambda oraz czujnika prędkości obrotowej. Ale czy tylko? Dodam ze nie chodzi mi obrotomierz. Możliwe ze brakuje mu sygnału prędkości obrotowej i dlatego...
to czy moduł będzie otrzymywał fałszywe sygnały ? Kątowego położenia wału i jego prędkości obrotowej-nie. Uwaga- zębów jest 5, ten jeden jest taki charakterystyczny.
U siebie miałem ostatnio usterkę wtyczki od czujnika położenia wału. Auto gasło na sekunde i jechało dalej, komputer nie wywalał błędów, dopiero monitorowanie obrotów pokazało, że na ułamek sekundy zanika sygnał o prędkości obrotowej silnika. Charakterystyczny był restart elektroniki w srodku, w tym właśnie dmuchawy nawiewu kiedy to się działo.
92....Czujnik położenia wałka rozrządu - niewłaściwy sygnał prędkości obrotowej.
Witam Przewaliłem ,masy, zasilania ,can i nic nie znalazłem. BSI wyświetla błąd; 01C9 -komunikacja ze sterownikiem układu wtrysku 040E -lampka ostrzegawcza temp.chłodziwa-rozpoznanie usterki. Błędy zegarów; 3025 -sygnał prędkości jazdy-błąd sygnału 3026-info o temp.płynu chłodzącego-błąd sygnału 3027-sygnał prędkości obrotowej-błąd sygnał 3055-sygnał...
A jednak jest: - sygnał prędkości pojazu, z ABS do sterownika silnika - sygnał redukcji momentu obrotowego z ABSu do sterownika silnika (występuje gdy ABS realizuje kontrolę trakcji / ESP) - niekiedy wystęuje sygnał "rough road" czyli "wyboistej drogi" z ABS do sterownika silnika, uzywany m.in przez algorytm detekcji wypadania zapłonów.
Sygnał czujnika podać na obcinacz diodowy (gdyż ze wzrostem prędkości wzrasta amplituda sygnału) a następnie na przerzutnik schmidta, masz już ciąg impulsów prostokątnych o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej.
Zweryfikuj ustawienia w zakładce konfiguracji - jaki masz typ sygnału prędkości obrotowej. Czy to silnik z cewką pojedyńczą czy podwójną itp
nie wiem jaki to numer,ale treść błędu brzmi"brak sygnału prędkości obrotowej silnika"
No tak. Skoro więc sygnał prędkości obrotowej jest brany z alternatora to czy powinien nie działać obrotomierz? Obrotomierz normalnie działa.
A kolega podaje sygnał pwm do modułu? Sygnałem pwm reguluje się prędkość obrotową. http://obrazki.elektroda.pl/3369663400_1...
Witam! Niedawno zapaliła mi się kontrolka check engine, po podłączeniu komputera okazało się, że jest to błąd 370 (Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika A) , czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik?
22 przepustnca sygnał czujnika za niski 31 sygnał prędkości obrotowej nieprawidłowy prędkość przy rozruchu 38 sąda lambda zwarcie do masy
BOSCH Motronic ma to do siebie że sygnalizuje brak sygnału prędkości obrotowej silnika podczas gdy silnik nie pracuje. W przypadku faktycznego braku tego sygnału silnik nie będzie pracował.
Przy pół-sekwencji czy pełnej sekwencji musi być poprawny sygnał z czujnika fazy (wałka rozrządu), do pracy full-group wystarczy sygnał prędkości obrotowej i GMP (wału).
Domniemam że pierwszy blad to w AsTronic TCU a drugi to w EBS . Brak sygnału prędkości obrotowej koła 4-tego. ( oś 2-ga koło prawe ). Jeżeli nie masz więcej błędów to najbardziej prawdopodobnym jest usterka samego czujnika lub przewodów do niego .
co do 0370 znalazłem coś takiego: 0370 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika "A" Może ktoś trochę jaśniej mi to opisać ? Co oznacza wspomniany 0251 ?
Oryginalnie był tam jakieś proste urządzenie które przetwarzało sygnał PWN na prędkość obrotową Może podasz jaki to model wentylatora?
Witam Kod błędu 31 oznacza sygnał prędkości obrotowej silnika lub jego obwód brak sygnału piszesz kubus4995 ale z czym to się wiąże i od czego mam zacząć szukać prosiłbym o podpowiedz pozdrawiam czy może coś wymienić trzeba pozdrawiam.
A co i po co chcesz lutować? Na razie to rozpatrz się czego sterownikowi brakuje do przełączenia - są przeważnie 2 kryteria: Sygnał prędkości obrotowej silnika i temperatury.
Centralka Lecho WR nie pozwoli przełączyć się na gaz w trybie awaryjnym gdy nie ma sygnału prędkości obrotowej. Chodzi o to aby elektrozawory nie otwierały się w chwili włączenia zapłonu. Pozdrawiam.
Witam Miałem podobny problem z DML Odepnij sygnał zadawania prędkości obrotowej Podaj komendę start Potencjometrem P6 ( prędkość minimalna) ustaw jak najmniejsze napięcie na zaciskach silnika bliskie 0V Podepnij sygnał zadawania prędkości obrotowej Ustaw stabilność prędkości obrotowej wg dokumentacji pkt.11 Pozdrawiam Jacek
nowy filtr był zalany ropą ?? P0725 - sygnał prędkości obrotowej i P1630 - zawór sterujący dawką paliwa . Sprawdz rezystancję podzespołu czujnik położenia wału korbowego . spróbuj zdjąć rurę od filtra powietrza i siknąć mu plakiem , pewnie się zapowietrzył ... powinien odpalić.
3118 Sprzęgło nie rozłącza się pomimo włączenia zaworów elektromagnetycznych Y16 i Y17: Wewnętrzna usterka modulatora (D954) Wewnętrzna usterka zespołu sprzęgła (B385) Usterka elektryczna w wiązce przewodów pomiędzy modulatorem a zespołem sprzęgła Nieprawidłowy sygnał czujnika skoku sprzęgła, sygnał prędkości obrotowej silnika lub sygnał prędkości obrotowej...
APS 169; brak komunikatu lub nieprawidłowy komunikat z jednostki sterującej silnikiem ( CAN). COO 719; prędkość jazdy zmierzona za pomocą czujnika prędkości T20 różni się nadmiernie od prędkości pojazdu zmierzonej za pomocą układu ABS. EMS 4491; zawór bezpieczeństwa zadziałał.Ciśnienie w zbiorniku jest wyższe niż ciśnienie otwarcia zaworu bezpieczeństwa.Układ...
Jedynym czujnikiem obciążenia silnika, oprócz sygnału prędkości obrotowej z czujnika Halla, jest właśnie TPS - potencjometr przepustnicy. To właśnie na podstawie jego wskazań sterownik dawkuje paliwo. Brak sygnału - brak paliwa. Prawdopodobnie do wymiany.
EBS 03141; niekompatybilność oprogramowania między sterownikiem a modulatorem. FFR 03155-08;magistrala danych CAN, sygnał błędu EBC2 bajt 1 i 2 błędny sygnał. TCU 03198;magistrala CAN , prędkość obrotowa kół z EBS, błędny sygnał.Moim zdaniem musisz zaprogramować / skalibrować zamontowany modulator a część błędów na pewno zniknie.
Silniki BLDC mają elektromagnesy w stojanie. Prędkość obrotowa zależy od prędkości włączania i wyłączania tych elektromagnesów. Do tego służą specjalne sterowniki - są to obecnie dość małe specjalizowane układy scalone. Często mogą one pracować w jakimś zakresie napięć, zachowując tę samą prędkość obrotową. Niektóre rozwiązania mają możliwość regulacji...
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
Najlepsze rozwiązania to rozwiązania niekonwencjonalne-a do takich zalicza się ukryty wyłącznik zapłonu.Samochód na wtrysku najlepiej unieruchomić blokując sygnał prędkości obrotowej silnika,lub odcinając zasilanie sterownika blisko niego samego,żadne rozwiązania koło stacyjki.A diesla-tylko elektrozawór na przewodzie paliwowym do pompy.Plus jakaś blokada...
Witam ja bym się skupił na tym: 513Czujnik prędkości obrotowej silnika -G28 brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY Pozdrawiam
Witam, Mam sygnał prędkości obrotowej w postaci impulsów. A dokładnie 200 imp./ obrót. Jak w LOGO 8 zrealizować odczyt prędkości obrotowej tego silnika ? W obr/min ? Dodano po 10 Póki co zliczam impulsy counterem i resetuje go co 1s. Ale jak wpleść w to 200imp/obrot ?
Twoja koncepcja jest co najmniej niedorzeczna. Sygnał przebytej drogi... z alternatora? Sygnał prędkości obrotowej silnika tak, ale przebytej drogi? Chyba przebytej przez pasek klinowy :D . Pewnie brak zasilania licznika (może spalony bezpiecznik?) albo ktoś coś popalił w instalacji przy machinacjach z alternatorem. Elektryka do sprawdzenia...
Witam.EBS 04325;koło 2 (prawe przód) w połączeniu z logiką ABS: za szybkie przejście między aktywną a nieaktywną ingerencją ABS. Niezauważony błąd czujnika prędkości obrotowej,sygnał czujnika prędkości obrotowej z zakłóceniami.Sprawdź przewód od czujnika do modulatora pod kątem uszkodzeń i złącze lub wymień ten czujnik.
Witam po sprawdzeniu tego samochodu na lampce kontrolnej silnika (to znaczy na miganie ) wyskoczył taki błąd Kod błędu 31 oznacza sygnał prędkości obrotowej silnika lub jego obwód brak sygnału i chciałbym się dowiedzieć z czym to się wiąże i jak to usunąć czy trzeba jakąś część wymienić nie wiem od czego zacząć pozdrawiam.
Witam, dziś zauważyłem że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu kontrolka check engine nie gaśnie. Dopiero po uruchomieniu silnika ona gaśnie. Udało mi się odczytać błąd. 0370 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A" W czym jest problem?
na komputerze wyskoczyło dokładnie: -rejestracja prędkości obrotowej silnika, błąd sygnału wałka rozrządu, -czujnik prędkości obrotowej wału korbowego, sygnał niedopuszczalny.
31-sygnał obrotomerza lub jego obwód (brak sygnału).Ten rocznik to chyba jeszcze z aparatem zapłonowym .sprawdz kopułkę palec, kable wn świece, potem moduł. W systemie BOSCH EZ Plus kod 31: brak sygnału prędkości obrotowej silnika ale to chyba nie u ciebie.
Więc na obrotomierz idzie sygnał prostokątny 5V z ECU (CDI) o częstotliwości równej prędkości obrotowej silnika. Który przewód, nie powiem gdyż schemat jest nieczytelny.
Witam Jeżeli masz do dyspozycji komputer (najlepiej laptopa) to wystarczy kupić sondę szerokopasmową o charakterystyce liniowej (na wyjściu 0-5V), zrobić przetwornik A/C, puścić sygnał do komputera, napisać odpowiedni program i masz rejestrator. odczyt chwilowy itp. Dodatkowo można wpuścić sygnał prędkości obrotowej itp. Potrzebny zdolny elektronik...
Podpiąć pod czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP)
Jak masz sterownik z obsługą CAN to licznik też musisz mieć pod CAN . Rocznik bodaj 2001 był taki kluczowy. Własnie tamtędy był już transmitowany sygnał prędkości obrotowej silnika, nie tak jak w starszej wersji B5, gdzie ECU silnika generował ciąg impulsów prostokątnych w zalezności od obrotów silnika. Da się to obejść, trzeba ze sterownika silnika...
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
Zastanawiam sie nad ubitym ecu lub coś z elektryką od instalacji gazowej która blokuje sygnał do cewki Zastanów się raczej nad znalezieniem jakiegoś elektryka, który ogarnie temat, zanim auto spłonie. Skoro na tym czujniku inne auto zapala, a w parametrach brakuje sygnału prędkości obrotowej, to wypadało by chyba sprawdzić ciągłość przewodów do EEC,...
Podłączam j/w. Wszystkie sygnały już mam, jednak nie wiem skąd wydobyć sygnał prędkości obrotowej silnika. Nie mam schematu mojej wersji instalacji. Jest obrotomierz wiec ECU napewno ma wyprowadzony ten sygnał a nie chce rozpruwać wiązek z przewodami. Może ktoś już to robił i pomoże, z góry dzięki. ECU: IAW 16F.E3 Fiat Punto 1.2 SPI CM F.2 T.
Miałem podobny problem. Cewki są dwie z regulacją proporcjonalną. Jedna do jazdy do przodu, druga do jazdy do tyłu. Problem jest z ustawieniem pwm dla początku gdy maszyna zaczyna ruszać i końca regulacji, gdy dalsze zwiększanie pwm nie daje już zwiększenia przepływu oleju. Przy sprawnym regulatorem robi się to za pomocą programu bodas service z hasp-em...
A może do liczenia obrotów wiatraczka da się użyć komputera? Np. przez port RS-232? Niestety nie wiem, jaki jest sygnał z tego wiatraczka - jeśli cyfrowy, to nie ma problemu (może trzeba zasilać wiatraczek, żeby był sygnał); jeśli napięcie indukowane w cewce, to bez jakiegoś wzmacniacza czy komparatora się nie obejdzie, bo sygnał będzie za mały.
Byłem pod komputerem i wyskoczyly błędy następujące: 1.Obwod sondy lambda 13/przerwa 2.Obwód czujnika położenia przepustnicy 21/zły sygnał 3.Sygnał prędkości obrotowej 31/brak sygnału 4.Układ regulacji biegu jałowego 57 Mógłby ktos poradzic co moze byc wadliwe i powodowac ze wyskakuja te bledy? :) Dodam jeszcze ze sonda lambda ma caly czas takie samo...
Witam trafił do mnie na warsztat renult scenic II problem z nadmuchem , nowe kostki i sterownik cały czas na wyjsciu jest sygnał ok 30 % prędkości obrotowej nadmuch pracuje po złączeniu zapłonu brak zmiany prędkości mimo zdanej z panelu klimy panel podmieniony oscyloskop wyświetla PWM i miane według zadanej prekości
Witam ponownie Posiadam sterownik S7 314C-2DP i Step7 Pro 5.4+SP3. Na jedno z wejść analogowych wprowadzam sygnał prędkości obrotowej silnika, przy pomocy następującego fragmentu kodu dokonuję obliczenia różnicy tego sygnału i wartości zadanej prędkości: L PIW 754 L PIW 752 -D T MD 10 W MD10 mam liczby i dodatnie i ujemne (i tak chcę żeby było). Mam...
Pomyśl... sterownik sygnalizuje uszkodzenie czujnika fazy (czyli wałków), na jakiej podstawie może to sygnalizować? Np. niezgodność sygnału fazy z sygnałem prędkości obrotowej, czyli inaczej - przestawiony rozrząd. Mam rozumieć, że spadł pasek akcesoriów - może uszkodził wiązkę czujnika? Ruszałeś pasek rozrządu? Jak sprawdzałeś poprawność ustawienia...
WItam Mam krótkie pytanie, z którego z czujników komputer sterujący silnikiem oplowskim 2.0 16V 136 PS C20xev pobiera sygnał o prędkości obrotowej i przesyła dalej na obrotomierz???
Dzień dobry forumowicze, mam problem z projektem zadajnika prędkości obrotowej wentylatora 5 V (3-wyprowadzeniowego). Na wyjściu tachometru uzyskuję sygnał zakłócony przez tranzystor. Jak pozbyć się tego zakłócenia? Z góry dziękuję za pomoc. Niżej przesyłam schemat i przebiegi na oscyloskopie (górny przebieg to napięcie bazy tranzystora, dolny przebieg...
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
A jakiś opis błędu posiadasz? Znalazłem coś takiego: "19”-„czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej”
Mam problem z obliczeniem poniższego zadania. Na rysunku przedstawiono przebieg sygnału wyjściowego z enkodera fotooptycznego o rozdzielczości i=1000 impulsów na obrót określić odpowiadająca mu prędkość obrotową i dodany jest wykres w załączniku. Myślałem żeby to zrobić tak, zeby z wykresu zliczyc liczbę impulsów na określonym przedziale czasowym i...
Witam. Mam Vectrę z silnikiem C18NZ i standardowe zegary bez obrotomierza. Czeka mnie ich wymiana, bo prędkościomierz nie działa (wskazówka na 0 bądź maksimum). W związku z tym zastanawiam się, czy będą pasowały zegary z obrotomierzem od 2-litrowej Vectry (silnik C20XE). Nie wiem, czy sygnał prędkości obrotowej dostarczany jest zawsze do złącza liczników....
czujniki prędkości obrotowej prędkości obrotowej optyczny czujnik prędkości obrotowej
opalarka grzeje spawarka normy astra tylne hamulce
sterowniki kosiarki akumulatorowej skrzynia schemat
Aktualizacja oprogramowania radia Makita DMR114 Opel Vectra 2.0 Diesel - Błąd 1635 - Diagnostyka