Francuzy mają często czujnik w bloku i biorą z koła zamachowego szara potrójna kostka, ale alternator to standard.P
Jeden, obciążeniem trafko o 4 niezależnych uzwojeniach.
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Sygnał prostokątny, częstotliwość 100Hz przy 3000 obrotów, ~30Hz ja jałowym.
Witam, mam taki sam problem, też wywala błąd D5 - brak sygnału obrotów silnika. Czy udało się rozwiązać problem? Jeśli tak, to prosiłbym o podanie przyczyny.
Tylko 2 opcje mogą być żeby się przełączył, brak sygnału obrotów silnika lub zbyt niska temperatura reduktora. Obroty można sobie podglądać na oscyloskopie w programie, gorzej z temperaturą, trzeba by się cały czas gapić w monitor.
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
W aucie z tematu za rozpoznanie klucza odpowiada licznik i to on daje zezwolenie na start dla silnika. Odpowiadając na Twoje pytanie - TAK ale jest jakieś ale. Licznik i tak musi "pasować" do auta. Chodzi o to że są licznik z CAN (xxx920xxx) oraz bez CAN (xxx919xxx). Roznica w nich polega na podaniu sygnału obrotów silnika. Nie są one zamienne. Może...
Tak, brak plusa zalana wodą skrzynka bezpieczników.
Witam jak w temacie Clio 2 98r po podłączeniu do komputera błąd brak sygnału obrotów silnika co może być przyczyną
Sterownik Bingo S to nie jest sekwencja, nie ma w niej czujnika ciśnienia gazu, zimny lut na łączeniu przewodów od czujnika temperatury też może być przyczyną, do tego najlepiej też sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia, ale przy tak losowym przełączaniu najbardziej prawdopodobny jest zanik sygnału obrotów silnika, nieudolni monterzy często owijają...
Jeden jest w Iranie, ale niesprawny a drugi s Stanach, stan nieznany. Sprawdzę jeszcze oscyloskopem te sygnały -obrotów silnika i z czujnika sprężarki, bo na razie sprawdzałem woltomierzem, według instrukcji z tej strony: https://www.flickr.com/photos/97047353(a... Nie zgadza się mi napięcie sygnału obrotów silnika, ale zmiana napięcia...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Timer_555
Witam, Witam. Mam do wszystkich forumowiczów takie pytanie. Mam dwa sygnały prostokątne przesunięte w fazie o 90°. Te dwa sygnały pochodzą z czujników optycznych. Wykorzystane jest to do pomiaru kierunku obrotów silnika. Gdy np. silnik kręci się w prawo przysłonięty zostaje najpierw czujnik A potem B itd. Analogicznie jest dla lewych obrotów. Teraz...
Musisz się sam dowiedzieć co poeta miał na myśli pisząc o gradiencie w procentach, ale ogólnie gałką ustawiasz zadaną prędkość i twój sterownik ma do niej dojść stopniowo, w czasie, z krokami 0,1s Wydaje mi się że masz wziąć różnicę między aktualną a zadaną, pomnożyć przez procent i taką wartość dodać (odjąć) co 0,1s Z tego zapewne da się wyliczyć ile...
Czujnik masz on off, czy przetwornik p/U ? Generalnie to proste, potrzebujesz prosty sterownik, sygnał obrotów silnika, sygnał z czujnika ciśnienia czujnik oblodzenia parownika, wyjście sterujące zaworem, wyjście sterujące wentylatorami chłodnicy i gotowe. Jakbyś miał sprężarkę ze sprzęgłem można by pomyśleć nad jakimś prostym sterownikiem z aut lat...
Zadziała. Samo zasilanie 12V można uzyskać z tych 24V stosując jakiś stabilizator np. 7812 lub jakąś przetwornicę DC/DC. Ważny jest też pobór prądu przez silnik i częstotliwość sygnału PWM.
Cześć! Wróciłem jakieś 3 tygodnie temu ze szpitala i auto stało nieużywane do końca majówki. Podczas powrotu ze szpitala auto jeździło bez zarzutów. Po powrocie do normalnego funkcjonowania, czyt. używania auta, pracy itd.: - auto zaczęło losowo szarpać przy wciśniętym manipulatorze nożnym gazu (nie istotne, czy jest to mocniejszy docisk przy wyprzedzaniu...
Jeżeli to 60 kW, to odpowiada 81.6 KM, co daje 20.4 KM/cyl. Z tego wynika, że masz właściwe wtryskiwacze (niebieskie - na zdjęciu kropka wygląda na zieloną), a RC_inj może być poprawnie dobrane. nadal nie wiem dlaczego nie chce się przełączyć po osiągnięciu temperatury. Ta temperatura jest brana z programu diagnostycznego? Jeżeli tak, to po przekroczeniu...
J Transoptor + dioda zenera (transil) na jego wejściu to chyba najlepsze rozwiązanie. też właśnie myśle nad tym rozwiązaniem ale czy przepięcia nie spowodują przekłamań? Oscylacje napewno sie pojawią i taki układ będzie generował długi impuls a za nim kilka kruciutkich (tak sobie wyobrażam bo może ich być kilkdziesiąt) - najprostrzą radą na to jest...
Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.
Najprawdopodobniej to setra serii 300. szkoda że kolega się nie pofatygował podać typu rocznika, jaki silnik, skrzynia biegów ( manualna czy automatyczna) typ. Czy posiada tylko klapę na komin czy jest też retarder lub telma, tempomat. klimatyzacja. Każdy z tych podzespołów może wysyłać sygnał ograniczający obroty silnika. Każdy egzemplarz autobusu...
Ja tych błędów nie mieszam. One wyskakują jednocześnie przy próbie odpalenia silnika. Brak mi informacji, jakie napięcia mają być na tych czujnikach. Podejrzewam zwarcie pomiędzy kablami czujnika wału i lewego tylnego koła. Czy w takim przypadku sygnał obrotów silnika wysteruje w ABS prędkość 14 km/h??? Schemat sterownika silnika mam, ale nie mam schematu...
https://obrazki.elektroda.pl/1302142500_... odkręciłem te 2 śrubki i tam gdzie ten kwadrat czerwony po odchyleniu rozwierciłem plasik i jest dojście do 3 śrubki ale płytka ok, triak na 2 płytce sprawny sterowanie idzie na silnik pewnie na halotron. Objaw mam taki że silnik rusza z max obrotami i po 1s jest stop jakby nie dostawał sygnału...
Renault twingo 1 tylko zasilania(plus/masa)zapłon, sygnał obrotów silnika, prędkości pojazdu, kontrolka wspomagania i diagnostyka
Do uruchomienia sprzęgła na sprężarce musi pracować silnik po załączeniu sprzęgła na sprężarce nie potrzeba już sygnału obrotów. Dlatego klima działa do momentu zatrzymania silnika.
Da się zamontować elektryczne, wszystkie sygnały potrzebne do uruchomienia są w aucie, np, sygnał pracującego silnika to nic innego jak sygnał obrotów lecący do wskaźników (pin 70 w syrius32).
Przyczyna była w sterowniku, urwany przewód masowy prawdopodobnie był przyczyną jego niedomagań. Odczytałem kody błyskowe. Kod 2342 informuje, że sonda lambda do sprawdzenia i kod 2122, który informuje o braku sygnału obrotów silnika i tutaj jest pytanie, czy chodzi o cewkę czy o czujnika Halla?
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. 1.czujnik/obwod RPM; brak sygnału -obroty wału silnika gaśnie gdy silnik pracuje czujnik doładowania należy rozpatrywać pod względem poziomu napięcia na wyjściu czujnika. 15. dawka paliwa: sygnał za niski- czujnik HDK przerwa lub lużne połączenie lub listwa poniżej wartości zadanej (0.480V)...
Pewnie czarny to masa a zielony to sygnał.
Witam, Koledzy - przede mną zadanie. Potrzebuję przekonwertować sygnały analogowe (jeden to obroty silnika a drugi to sygnał z przepływomierza mechanicznego) na sygnał cyfrowy CAN BUS. Pytanie czy łatwo wykonać tego typu urządzenie oraz czy jest możliwe zakupienie gotowego sprzętu
Prawdopodobnie sterownik pompy. Wydatki się szykują. P1335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej - zobacz jeszcze czujnik obrotów.
Skoro na postoju się przełączał to moze być związane ciśnieniem lub sygnałem obrotów silnika.
Wykorzystujesz falownik, prawda ? Czemu nie zastosujesz układu, by z PLC został podany sygnał o zwolnieniu obrotów silnika przed osiągnięciem pełnego wypełnienia licznika. np 90 procentowego. Jestem na ,,wakacjach", po powrocie za dwa tygodnie mogę Ci podesłać gotowe takie rozwiązanie , jakie zastosowałem w maszynie do przewijania papieru. Mam to wszystko...
No ok pin 40 ale on na pewno nie ma on sygnału cyfrowego ?,bo obrotomierz potrzebuje sygnał analogowy.i to chyba jest pin 47 obrotów silnika ,mi się wydaje że sygnał jest cyfrowy ale jak uważasz że analogowy to sprawdzę chyba nie powinno się nic spalić . Nic się nie spali :) ECU pin 40 :)
Witam autko nie chce się przełączać na gaz. Problem ten pojawił się w momencie jak spaliła się cewka zapłonowa. Po wymianie jej na nową nie przełącza na LPG; miga cały czas żółta dioda na przełączniku gaz/benzyna. Sterownik LPG musi mieć m.in. wyraźny sygnał obrotów silnika, żeby przełączyć przy odpowiednio zaprogramowanych obrotach na LPG. Sygnał...
Potrzebuję pobrać 'obrobiony' czysty sygnał obrotów silnika z ECU. Sygnał potrzebny dla instalacji LPG. Nie można pobrać z cewki - jest zanieczyszczony (przy rozruchu silnika idzie zaśmiecony sygnał i włącza się LPG). Gdzie szukać?
Chodzi mi dokładnie o sygnał obrotów silnika który idzie do licznika (w celu podpięcia gazu).
Nic sam nie zrobisz, polegniesz na module chłodzenia silnika. Jeżeli wzrastają obroty to znaczy że sterownik silnika dostał sygnał żądania klimatyzacji.
Kolory są standardowe. W każdym silniku takie same. Czarny, czerwony zasilanie biały obroty niebieski, zielony, żółty właściwe sygnały
Witam!!! Poszukuję schematu z opisem przewodów dochodzących do deski rozdzielczej w Citroenie Evasion. Potrzebuję sygnału obrotów silnika i impulsów do prędkościomierza. pozdrawiam
z elektryki do sprawdzenia: dwa czujniki oleju i sygnał obrotów silnika (obrotomierz działa? czy to deska bez obrotomierza?)
Witam kod który się pokazał to 1335 nie prawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.Czy to jest czujnik od koła zębatego czy przy wałkach .
Zapłon to pin 4,żółty kabel, pin 5 to sygnał obrotów pracującego silnika. Nie wiem czy ruszyszy to wspomaganie na stole, na pewno trzeba obciążyć wałek wyjściowy ze wspomagania żeby tensometr na wale wykrył obciążenie i uruchomił wspomaganie
Po sczytaniu błędów występuje błąd 2122- brak sygnału obrotów. silnik odpala tylko ma niestabilne obroty biegu jałowego. Gdzie szukać przyczyny?
A poradzi ktoś z pompą oleju? Kontrolkę oleju zostaw w spokoju, dynamiczna kontrola ciśnienia oleju potrzebuje sygnału obrotów silnika, w tym przypadku z alternatora. Także dopóki nie zrobisz porządku z alternatorem "konewka" będzie migać.
Bez sygnału pracującego silnika(sygnał prostokątny) wspomaganie nie ruszy. W Clio II czujnik kata obrotu kierownicy jest w maglu, bez niego też nie ruszy.
Mam jeszcze pytanko,czemu np podczas hamowania silnikiem Ecu LPG nie otrzymuje sygnałów z wtrysków (nie widzi obrotów)? BO ich nie ma - przy hamowaniu silnikiem sterownik nie generuje impulsów otwierających wtryskiwacze. . Jeszcze coś,czy brak sygnałów obrotów to jest to samo jak by wyłączyć w programie opcję RPM w programie,bo wyłączałem ją tak jakby...
Hej, zarówno VCDS, jak i Delphi nie pokazuje żadnych błędów. Zrobiłem test licznika i wszystkie wskaźniki, kontrolki działają prawidłowo. Poprawka, po odłączeniu kostki z alternatora obroty się nie pokazują. Alternator był na sprawdzeniu, sprawny. Ktoś wie skąd ten samochód bierze sygnał obrotów silnika?
1 Szczelność przewodów paliwowych 2 Praca zaworu regulacji wydatku paliwa 3 Wtryskiwacze- szczelność, zacięcia 4 Uszkodzona pompa 5 Uszkodzony czujnik 6 Uszkodzony sterownik 7 Uszkodzona wiązka 8 Uszkodzony element obciążający prądowo a zasilany równolegle z zasilaniem czujnika ciśnienia paliwa 9 Zakłócenia sygnału obrotu silnika 10 problem mechaniczny...
Witam , od jakiegoś czasu bawię sie w instalacje gazowe. Fabia z silnikiem skody 1,4 8V ma gaz. Sterownik gazowy przestał stabilnie czytać sygnał obrotów silnika z cewki (tego modułu na świecach). Więc pomyślałem, że sobie znajdę sygnał obrotów silnika z komputera benzynowego podłączając do obrotomierza. Załączam oscyloskop (przystawka do laptopa DIAGNOSKOP...
datcik taxomietra - czujnik obrotów silnika
Witam, wracam do tematu znow z actrosem. Kierowca zgłasza, że auto co jakiś czas gubi biegi. Wyrzuca na N, lub na wyświetlaczu pokazuje np. 10 i 12 bieg jednocześnie, ale auto nie jedzie. Już kolejny raz wyskakuje na texie błąd "Sygnał obrotów silnika kod 5343 (0x352B)" Auto ma 400 000 przebiegu, więc myślę, że to wina jakiegoś czujnika. Może mnie ktoś...
P1220 - Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem P1345 - Uszkodzenie czujnika położenia pompy wtryskowej P0725 - Nieprawidłowy sygnał z obwodu czujnika prędkości obrotowej silnika P1335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej Co do przyczyny tych błędów niech się wypowie ktoś kto się na tym zna, ja...
Potrzebuję informacji na temat tego czujnika. Ma mieć na drugim pinie 12V stały czy sygnał sinusoidalny? Założyliśmy zamiennik i samochód ciężko zapala, błąd pozostał - sygnał obrotów silnika. Czy w przypadku tego czujnika sytuacja jest analogiczna jak z czujnikiem wałka - tylko oryginalny działa?
Jak się wyłączy po ustawionym czasie z powodu braku sygnału obrotów silnika to nie ma ani gazu ani benzyny, ale jak zaczniesz kręcić rozrusznikiem to włączy gaz. W przełączniku na pozycji II benzyna jest odcięta.
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
Sygnał czujnika prędkości pojazdu idzie przez moduł radaru jeśli w modelu występuje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Instalacja może się trochę różnić w zależności czy to jest model Nectra czy zwykły 120 lub 154, oraz który rok produkcji. Ostatnio robiłem licznik w 154 bez radaru więc szkic powyżej nie uwzględnia...
Wyglada na nieszczelność w dolocie lub przestawiony rozrzad jeden błąd mowi o braku sygnału czujnika obrotów silnika warto sprawdzic wtyczki czujnika wału i wałka .
Nie roboczogodziny tylko motogodziny. Tachogenerator wytwarza dwa sygnały: napięciowy, w zależności od którego wychyla się wskazówka obrotomierza (sygnał ten jest zależny od obrotów silnika), oraz sygnał impulsowy do licznika motogodzin. Licznikiem motogodzin steruje po prostu styk, który zwiera wyjście licznika motogodzin do masy co kilka obrotów prądniczki....
Trochę mało. Potrzebujesz dostarczyć takie sygnały - - prędkość pojazdu, - obroty silnika, - obciążenie silnika. jak będziesz bazować na samych obrotach, to nawet stojąc i przegazowując układ będzie przełączał w górę. Sterownik musi widzieć prędkość pojazdu, obroty silnika, by na tej podstawie dobrać przełożenie, a do tego znać aktualne obciążenie silnika...
Po podłączeniu auto skręcało, ale silnik tylko wydawał dzwięki pikania. wszystko zdobiłem wg instrukcji: pod 1 kanał dałem serwo pod drugi wyjście z esc Chyba wejście do ESC... ESC to układ który w oparciu o sygnał dla serwomechanizmu steruje obrotami silnika. Sprawdziłeś czy sam silnik jest sprawny? To szczotkowy silnik DC, więc możesz go zasilić...
Dynamiczna kontrola ciśnienia oleju potrzebuje sygnału obrotów silnika, w TD bierze go z alternatora, w TDI ze sterownika silnika. 1,9TD 90 konny Nie ma takiego, 1,9TD AAZ ma 75KM.
Nie rozumiem pytania, wentylator masz sterowany PWM. Obrotami steruje sterownik silnika. Masz dwa grube przewody i jeden cienki, to sygnał.
A tak na marginesie po co sterownikowi silnika sygnał prędkości pojazdu?? W przypadku M3E36 sygnał prędkości pojazdu był potrzebny dlatego ze już wtedy zaczynano stosować ograniczniki prędkości. Mając podłączony sygnał prędkości do ECU sterownik pozwalał na to by zakręcić silnik do odcięcia na każdym biegu prócz 6. W przypadku 6 biegu odcinał obroty...
wspomaganie <===> ECU nieb/biały <> A18 - VSS- czujnik prędkości pojazdu niebieski <> E26 - NEP - sygnał obrotów silnika żółty <> E9 plus po zapłonie. wygląda na to że złapiesz wszystkie przy liczniku, jeżeli do EMU masz daleko.
Przyczyny sa dwie: -albo brak sygnału obrotów silnika -zazwyczaj minus cewki-sprawdzić podłączenia -brak temperatury reduktora jeśli jest czujnik i taka opcja ustawiona-sprawdzić podłączenia -na próbę zewrzeć do masy przewód sygnałowy
Trochę sie rozpedziłem z kąd bierze sygnał obrotów silnika licznik - rzuciłem okiem na schemat can leci z ecu równolegle abs licznik , dodam że po zapaleniu esp silnik traci moc tylko że w silniku grama błedu Gdyby było coś nie tak z silnikiem to chyba powinienem mieć jakieś błedy w ecu silnika czy niekoniecznie ? Co proponujecie can i kable sprawdzic...
Możliwości jest naprawdę sporo, ale nikt z nich nie korzysta. Bardzo dobrym źródłem sygnału obrotu silnika jest pompa paliwa w zbiornikach samochodów na wszelkich wtryskach. W benzynie bez wtryskiwaczy cewka zapłonowa. W gołych dislach zasilanie obrotomierza z alternatora.
Najprościej dorobić regulator na triaku. Ten pewnie też by się dało podłączyć tylko trzeba by dostarczyć wszystkie potrzebne sygnały.
Brak sygnału obrotów pompy nie ma możliwości uruchomienia silnika
Diagnoza komputerem nie wykazała żadnych błędów A co sterownik "widzi" podczas kręcenia rozrusznikiem?? Diagnoza to nie tylko błędy ,to przede wszystkim "parametry". 1.Sprawdzić czy sterownik otrzymuje info. o obrotach silnika (sygnał z czujnika wału). 2.Jeżeli "widzi" obroty to czy steruje (kluczuje) cewkami.
Zobacz schemat i skup się na 1 sygnale, np. obroty silnika. Porównaj liczniki pod względem tego sygnału.
Auto po przekładce, potrzebuję info w którym pinie licznika zapięty powinien być sygnał obrotów silnika. W poprzednim wcieleniu auto miało starszy typ licznika bez obrotomierza na dwa złącza, obecnie szafa jest z 2004r na złącze jedno. I jeszcze prędkość by się zdała.
W aucie wymieniono sprzęgło i później rozrząd. Po wymianie auto nie chce odpalić. Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd: P0340 Spójność między czujnikiem wałka rozrządu / obrotami silnika, brak sygnału obrotów silnika lub zakłócenie w czujniku obrotów. Dodam, że przed wymianą auto paliło normalnie. Rozrząd sprawdzany był 2 x blokowany jak trzeba....
01375 to błąd poduszki silnika z prawej strony 01376 to błąd sygnału obrotów pompy wtryskowej 00550 to błąd regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Problemu szukaj w pompie niestety...
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
Hmm... Przerabiałem 2 razy ten temat. (U mnie P1335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej) Za pierwszym razem winowajcą okazał się czujnik obrotów na wale. OP-Com pokazywał obroty prawidłowo, jednak na oscyloskopie przebieg wyglądał już nie tak ładnie. Drugim razem z lenistwa na pewniaka wymieniłem czujnik..... lecz...
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
Zapewne chodzi o to aby silnik był sterowany obrotami innego napędu z możliwością przyśpieszenia/zwolnienia niezależnie od sygnału z czujnika.
Sekwencja... A dalej? Jaki sterownik i reszta gratów? Najbezpieczniej dla Ciebie to oddać auto do gazownika, bo widzę po wypowiedziach, że nie masz o tym bladego pojęcia. Do przełączenia na gaz potrzeba spełnienia kilku warunków: 1. Odpowiednia temperatura cieczy chłodzącej. 2. Odpowiednie ciśnienie gazu na listwie 3. Prawidłowy sygnał obrotów silnika....
No to pan policjant powie mi żebym kupił nowy zbiornik...... i wszystko Dodano po 7 czy sygnał obrotów silnika mogę wziąć od czujnika wałka rozrządu? nie mogę zdjąć holernego podszybia żeby dostać się do sterownika
Proponuje podpiąć jeszcze sygnał obrotów silnika do procesora. Przy dodawaniu gazu mieszanka przeważnie wychodzi zła. Jeśli weźmiesz tylko sygnał sondy lambda możesz przydławić silnik na przyśpieszeniu. W centralkach gazowych te dwa parametry są od siebie uzależnione. Jest tam często podpinany również sygnał położenia przepustnicy ale jest on wykorzystywany...
Nadal nie mogę znaleźć przyczyny. Co się stanie, jeśli odłącze wszystko i podłączę GDN, zasilanie stałe i po stacyjce oraz przewody do przełącznika benzyna/lpg? Czy wówczas którakolwiek z LED powinna się zaświecić? Jedyny możliwy błąd w połączeniu mogłem zrobić z sygnałem obrotów silnika, gdyż wśód 4 przewodów, jeden miał przy włączonym zapłonie (nie...
Prawdopodobnie brak sygnału o obrotach silnika.
Schemat ze stykami pomocniczymi, aby przełączały silniki na przemienne, jest prosty i oczywisty. Do kompletu musisz dołożyć np. (czujniki obrotów silnika), coś musi dawać sygnał, że silnik pracuje, i połączyć wszystko w jeden układ (czy inny układ, który daje informację, że pracuje).
Kupiłem sobie Op-coma za ok 100pln podpiąłem pod komputer, wywaliło kod 1335 /nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej /, poczytałem trochę co to może być, padło na czujnik położenia wału, kupiłem. wymieniłem i astra chodzi jak talala. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
To zależy jakie masz auto. Ale generalnie sygnał obrotów silnika dostepny na kasecie steującej silnika - patrz schemat auta, sygnał prędkości dostępny na złączu licznika - inpulsy z impulsatora na skrzyni biegów - patrz schamat auta. Do tego procesor parę linii kodu wyswietlacz LCD i możesz pokazać "swojej kobiecie" obroty, prędkość, bieg, co chcesz....
Zawór przez żarówke bardzo ładnie cyka. Ale… Podłączyłem żarówke pod przewody idące ze sterownika do tego zaworu i dziwna sprawa, bo sni wlaczajac zapłon, ani kręcąc, żarówka nawet nie mrugnie. Czy on powinien dać tam napięcie mając sygnał z czujnika obrotów silnika? Jeśli tak, to z którego?
Jeżeli brak jest sygnału obrotów, to prawdopodobnie emulator obrotów ma jakieś chimery. Sygnał obrotów w sterowniku gazowym podłączony jest do pinu nr 40, przewód podłączony do niego (wtyczka) jest koloru fioletowo-białego i opisany jest jako 40 RPM. Z tego co czytałem nie należy do sterownika gazowego podpinać sygnału z cewki zapłonowej, bo to grozi...
Założyłem dzisiaj oryginalny czujnik z VW i samochód zapalił i zgasł. Za drugim razem chodzi do momentu jak go nie zgasiłem, a potem znowu to samo. Zasilanie między 1 a 3 pinem +4,99V. Sprawdzona ciągłość przewodów od czujnika do ECU. Błąd ten sam (czujnik obrotów silnika sygnał anormalny/ brak obrotów silnika).
Wspoma z Corsy B wchodzi w rachubę. W wersjach z silnikiem X10XE i X12XE szła elektryczna mechaniczna wspoma, z silniczkiem na kolummnie. "Nieskomputeryzowane" auto, sterownik dostaje zasilania, sygnał obrotów silnika (ten co do obrotomierza) i sygnał prędkości pojazdu - to do zmniejszania siły wspomagającej ze wzrostem prędkości zapewne.
Napisz, czy jest sygnał z czujnika obrotów i ile pokazuje podczas kręcenia rozrusznikiem.
Sygnały muszą sterować obrotami silnika który będzie napędzał licznik.
Wiem na sto procęt że taki układ buł w Ładzie Samarze.Mam na myśli nie tylko sterowanie elektrozaworem po stacyjce ale i układ elektroniczny który współpracował ze stycznikiem przepustnicy i wykożystywał sygnał obrotów silnika. Gdzieś na szrocie pewnie coś się jeszcze poniewiera, a w kśiążce łady znajdziesz opis.
Jak byłem na pierwszym przeglądzie mojej instalacji BRC Blitz widziałem że majster używał testera którego zdjęcie załączam do tego posta. Tester pokazywał na 3 linijkach diodowych obroty silnika, sygnał z lambdy i pozycję aktuatorka. U mnie ta instalacja działa w Toyotce Avensis 2.0 i tak w mieście pali 9 litrów na trasie 7.8 średnio wychodzi 8.5 literka...
Jest ok. Żółty -> ? NA tym przewodzie masz napięcie jak ma pracować na benzynie . Tu można podłączyć pompę paliwa jeżeli jest to auta z gaźnikiem. ? -> Filoletowy/Pomarańczowy?? Tu wpinasz się w instalację wtryskiwaczy benzyny. Chodzi o to by odłączyć wtryskiwacze benzyny przy pracy na LPG. Przecinasz plusa idącego na wszystkie wtryskiwacze (powinien...
sygnału obrotów silnika pralki czujnik obrotów sygnału sygnału obrotu silnika
pralka siemens iq300 wymiana pierścień tłokowy satel czujka pożarowa
dławik przypalony zawiasy ślizgowe
Pulsująca lampka kontrolna: przyczyny i znaczenie Audi A2 - Czujnik klocków hamulcowych włącza się przy skręcie w prawo