Czy chodzi Ci o coś takiego: http://www.svrider.com/forum/showthread....
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Pozycja 10 na schematach to czujnik obrotów silnika. http://obrazki.elektroda.pl/4026210300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3681186700_1... Tak jak pisałem opornosc 450 ohm. Jak widzisz to nie czujnik obrotów tylko czujnik prędkosci traktora jest wspólnie z czujnikiem cisnienia oleju.
42 pin ECU idzie do 1 pinu żółtej kostki licznika.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
W Sumie Jurko i racja, i nie. Wszystko zależy od obrotomierza. Ten przykład z transformatorem i diodami, żeby obciąć górkę pamiętam z jakiegoś starego artykułu. Było tam nawet podane, ile powinien wskazywać obrotomierz synchronizowany siecią. 555 spokojnie będzie chodził przy 12V. Wystarczy tylko tranzystorek na wyjściu.
Jeśli sterownik bosch to piny 8 lub 18 lub 42, jeśli ECCS to pin 2.
Witam. Chciałbym podłączyć obrotomierz pod alternator w zetorze 7211. Pod który pin podłączyć kabel sygnałowy? https://obrazki.elektroda.pl/3237751900_...
Zobacz czego zaczyna brakować jak faluje i gaśnie. Podłącz oscyloskop pod wtrysk, potem pod sygnał obrotomierza, Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem paliwa.
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Sygnał idzie z czujnika na kole zamachowym do sterownika silnika, a dopiero z niego na obrotomierz. Sprawdź również zasilanie - czyli słynny "srebrny przekaźnik" za akumulatorem. Pękają w nim lutowania (wyglądają jak tzw "zimne luty") i w efekcie również może nastąpić zanik wskazań obrotomierza.
A nie bezpieczniej będzie okręcić którykolwiek przewód WN, przewodem sygnałowym?
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
I po co ten temat? Juz ci pisałem- sygnał obrotomierza idzie tam magistralą CAN. Nie potrafisz tego zrozumieć? A centralę jaką masz, IAW5NF?
Myślę że instalacja jest doprowadzona do licznika. Jeśli nie to musisz doprowadzić ze sterownika z nogi C1 sygnał obrotomierza. Dodałem schemat do Vectry 1.6i
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
[url=http://seicento.autokacik.pl/manual... masz kompletną instrukcję
- Masa zestawu wskaźników (za zegarami na grodzi) wymaga poprawy - dokładne oczyszczenie szybkozłączek zestawu wskaźników - dokręcenie trzech śrubek łączących obrotomierz z resztą zestawu wskaźników (+, -, Sygnał).
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Lewy dolny masa , prawy dolny sygnał!
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Nie, 47 czujnik, 40 to wyjście z ECU, sygnał prostokątny specjalnie dla obrotomierza.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Jedyny schemat, który wygrzebałem (trochę dziwny, bo niby do TU1M ale ma grzanie świec): https://obrazki.elektroda.pl/4066979700_... 1400 : czujnik górnego martwego punktu https://obrazki.elektroda.pl/2319930000_... W nowszym liczniku z jedną kostką podłączone jest to tak: https://obrazki.elektroda.pl/6665257600_...
Temat opanowany brak sygnału z IFS
W pliku są opisane kształty sygnałów generowanych przez ECU także tych na licznik.
Powinno pomóc.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
To jest wersja SP525 Euro 3 (z ECU Dellorto)? Tam sygnał na obrotomierz wychodzi z ECU. Mam serwisówkę, ale waży 86 MB.
sygnał na obrotomierz idzie z kompa ,bodajże z 6 pinu z dużej kostki.a bład to błąd obrotów.
Witam, jest to możliwe bo przekładałem koledze w SAXO zestaw bez obrotomierza na zestaw z obrotomierzem. Wszystko będzie funkcjonować prawidłowo tylko sygnał na obrotomierz musisz pobrać najlepiej ze złącza diagnostycznego (jeśli jest OBD) lub z cewki. Pozdrawiam
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
bialy kabelek od cewki zapłonowej
Witam, jak w temacie, kolega już ogarnął? Sam robię przeszczep 1.8is i z chęcią skorzystam. 😜
To logicze, bo sygnałem jest częstotliwość. Sygnał z ECU.
Jakby co to wypociłem schemat obrotomierza. To mój pierwszy więc nie krzyczeć na mnie. https://obrazki.elektroda.pl/1549396800_...
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz do styku. https://obrazki.elektroda.pl/9031510100_...
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Czy ktoś wie gdzie podłączy. Z silnika BMW kabelek z sterownika do obrotomierza do patrola 60 do licznika żeby chodził obrotomierz Dodano po 4 Czy ktoś ma schemat patrola 60 lub 61 lub wie ktoś ktury pin iczniku odpowiada za sygnał obrotomierza
Fiat panda 1,1 2005r silnik z kwadratowym korkiem wlewu oleju
Witam, Mam fabryczny obrotomierz w Polonezie 1.9 GLD z 96' Działał bardzo dobrze przez 13 lat, ostatnio wymieniałem linkę od prędkościomierza, bo się urwała. Robiłem to na zapalonym silniku, odpiąłem zegary aby było łatwiej. Niestety przy podłączaniu zegarów z powrotem coś pykło i obrotomierz przestał działać. Założyłem nowe zegary i obrotomierz działa,...
Tu mam aparat zapłonowy z rozdzielaczem , w poprzednim AX 1.1 prowadziłem impuls z Cewki ale tu jest juz zupełnie inna. Wygląda to tak http://obrazki.elektroda.pl/9711076400_1... Zdjęcie z innego forum gdzie ktoś niby podłączył pod dwa kable co troche mnie dziwi , chociaż moge sie mylić ;)
:arrow: Błąd ED8 – brak obrotomierza silnika wentylatora układu WDM Alarm ten uaktywnia się, gdy pracuje silnik wentylatora, ale nie jest dostępny sygnał zwrotny z obrotomierza.
Witam. Czy może ktoś mi podpowiedzieć skąd dokładnie Navara 2,5 DCI, 2006r D40 pobiera sygnał obrotomierza? Znalazłem schemat w internecie ale mam problem z interpretacją. Do D40 wrzuciliśmy silnik z nissana terrano 2,7 TDI, 125 KM, mechanicznie wszystko działa, ale chciałbym spiąć obrotomierz i czujnik temperatury silnika.
Witam! Pracuję nad pewnym układem do zamocowania w Polonezie i mam w związku z tym kilka pytań. 1) Jak wygląda przebieg impulsów wchodzących do obrotomierza w Polonezie? 2) Jaka jest amplituda napięć tych impulsów oraz maksymalne napięcie tam występujące? 3) Jaka jest maksymalna obciążalność prądowa tej linii? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Witam, poszkuje schematu albo pomocy w podłączeniu obrotomierza. Mam sierre z 1992 roku, zamontowałem zegary z innego modelu i chciałbym odłączyć obrotomierz, w starszej wersji nie było go. Pomocy, gdzie szukać sygnału do obrotomierza, słyszałem że ten sygnał jest brany ze specjalnego wyjscia na alternatorze, ale chyba go nie mam. Czy musze wymienic...
W Renault Megane gnije kostka połączeniowa. Ona jest z prawej strony w kącie pod blachą tam gdzie akumulator. W takim miejscu musi zgnić. Najlepiej ją wyrzucić i polutować przewody na stałe,
Generator VCO to takie ustrojstwo, które jest sterowane napięciem, a PLL to pętla fazowego sprzężenia zwrotnego z komparatorem częstotliwości. Dlatego napisałem, że raczej to można tylko w taki sposób zrobić. Co do wykonania niestety nie podejmuję się ze względów czasowych. Ale żeby nie było, iż nie chciałem pomóc, to poszukaj sobie taką książkę "Elektronika...
59101 Generator zacisk W – obrotomierz (wzmacniacz sygnału) 59000 Generator D+ - ochrona nadnapięciowa 15006 Bezpiecznik F107 – odbiorniki poza kabiną kierowcy
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Jeśli ma ktoś pomysł na jakiś prosty i praktyczny układ to będę wdzięczny za wszelkie propozycje. Pozdrawiam. Jeśli pytasz to nie masz bladego pojęcia w temacie, zaśmiecasz forum. Kumpel kombinował przy instalacji, samochód się zapalił, nie dotykaj instalacji LPG jak się nie znasz, z nudów zrób sobie migające diodki.
ok , dzieki, teraz juz kumam. Jest jakiś sposób , żeby za wczasu okreslić czy taki sygnał do obrotomierza idzie właśnie przez CAN? Oszczedziło to by mi następnym razem troche czasu :)
Okej dzięki, a podpowiedźcie jakie piny w obrotomierzu od poloneza są od czego. Obrotomierz z Poloneza Caro Plus, na obr. opis nt97a. Z tyłu są 3 śrubki.
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
lepszy będzie z dużego fiata. ..........a jeszcze ten na ledach, wypas :D Możesz spokojnie pruć z tablic poldka co miały wskaźnik ciśnienia oleju (zielone,kwadratowe)
Typ obrotomierza !!!
Nie nie były. Ale wątpię w to żeby to były zegary. Kolega wyżej pisze o dokładnie takich samych problemach jak moje dosłownie historia prawie jak skopiowana i zegary ma ok. Na moje oko wygląda to tak jak by coś wprowadzało zakłócenia albo sam sterownik z jakiegoś powodu wariował.
Witam Daf jest z roku 1998 Problem polega na tym ze któryś z sterowników zakłóca sygnał obrotomierza, szaleje obrotomierz i "kaganiec" w efekcie szarpie autem.Na oscyloskopie wyraźnie widać jak sygnał zniekształca sie w przedziale obrotów od ok 1300 do 1700.Pedał gazu jest na lince serwo "kagańca" z pompą też spięte jest linką.Jeśli odłączę serwo ogranicznika...
Witam Szukam schematów zegarów digital z Senatora B lub chociaż opisu złączy. Potrzebuję namierzyć sygnał obrotomierza, temperatury wody i prędkości. RPM i temperatura wyjdzie prosto z Megasquirta, więc nie powinno byc problemów. Problem z prędkościomierzem, bo skrzynia jest z BMW a dyfer został oplowski i nie ma miejsca na impulsator. Elektryk proponuje...
Powinno. Schematów do auta nie ma dostępnych?
Jeden, z odpowiedniego pinu.
Widzę 3 kontrolki (N, R, LAMPA) - to już 3 sygnały; czwarty - to zasilanie obrotomierza (najprawdopodobniej), piąty - sygnał dla obrotomierza. Szósty - mogłaby to być masa, ale chyba jest brana z obudowy. Trzeba woltomierzem sprawdzić napięcia na pinach (i ich zmiany - na kontrolkach powinno się pojawiać napięcie i znikać w zależności od ustawień świateł...
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z A zwłaszcza w palio, siena, i jak klient pytał gdzie podpiać sygnał obrotomierza, po zmianie licznika na bogato wyposażony , po odpowiedzi myślał zapewne że go w h... robię.
Witam. W moim mondku !,8 TD obrotomierz bierze sygnał z alternatora przewód ma kolor biały.Jak masz dwa przewody do alternatora to nie masz z alternatora a jak trzy to pewnie będzie jak u mnie z alternatora.
Mam podobny przypadek, raz jest w porządku raz opadnie na parę minut, czy sygnał obrotomierza wędruje z sterownika, alternatora czy czujnika wału? Komputer nie pokazuję błędów, test wskaźników przeprowadzony.
obrotomierz musi byc z 6 cylindrowego w starej wersji czerpie sygnał ze styku nr1 cewki zapłonu
Kurde to raz obrotomierz raz prędkościomierz. Pin 86 w komputerze tam idzie ten sygnał (prędkości)
Skąd idzie sygnał do obrotomierza w MB 124 3.0 benzyna ,a skąd w 2.5diesel
W B4 nie kojarzę TD, a w TDI sygnał na obrotomierz szedł z komputera.
Tach , to wyjście sygnału do podłączenia obrotomierza ( zostawiasz niepodłączone). Enable , włączenie/wyłączenie silnika. Tranzystory można wyrzucić. Wtedy łączysz pin 7 LM741 do +12V. Nie ma wtedy sygnału ENABLE. Silnik uruchamia się po podaniu zasilania.
Już wszystko jasne. Otóż wyciągnąłem ten czujnik w celu zeszlifowania powierzchni dolegającej do kadłuba (ciutkę, żeby czujnik był bliżej koła zębatego) i zauważyłem, że blacha mocująca czujnika się wygięła tak, że nie dociskała czujnika mimo mocnego dokręcenia śruby (najlepiej zobaczcie jak wygląda ten czujnik i będzie jasne). Blachę przegiąłem w drugą...
Raczej ten miernik się nie nada do tej roli. Generuje on tylko jeden sygnał o nieregulowalnej amplitudzie i częstotliwości, a aby skalibrować obrotomierz trzeba mieć możliwość zmiany częstotliwości sygnału, czego ten miernik nie posiada. Już lepiej byłoby kupić za pare groszy jakiś stary, sprawny generator testowy z możliwością regulacji.
Z czujnika połozenia wału korbowego
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Miałem kiedyś problem z obrotomierzem w yaris dieslu, ginal mi - problemem okazała się masa. Ale dużo kopalem w necie i na pewno było coś na temat sygnału i dzielnika
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
mam problemik z licznikiem z peugota 806 97r. diesel niedziała w nim obrotomierz i predkosciomierz potrzebuje rozpiske pinów gdzie te sygnały maja byc
Da sie podpiąc nie rozbierająć obrotomierza, trzeba zrobić sumator diodowy i układ zwiększający amplitudę przebiegu ( na jednym tranzystorze i cewce z przekaźnika). Robiłem tak i lanosach, i nubirach
Tak jak pisałem powyżej, tan mały moduł na boku bloku za czujnikiem wałka rozrządu. Widocznie on blokował sygnał obrotomierza.
A skąd bierze sygnał obrotomierz W124 250 20V ?
Podbiję temat.
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
Witam. Skąd w tym aucie wychodzi sygnał na obrotomierz? Pozdrawiam
To safir 2 , 35 pinowy , obrotek z pinu 21.Bardzo prosto sprawdzić , czy na tym pinie jest sygnał obrotomierza.
Za sygnał obrotomierza nie jest odpowiedzialna prądniczka od tego?? Myślę że to od niej zależy a nie od alternatora...
Witam, posiadam vw t3 po swapie na 1.9 tdi. Potrzebuje schemat licznika a dokładnie obrotomierz nie chce się obudzić, ścieżki popalone częściowo już naprawione wszystkie kontrolki oraz wskaźniki od temperatury i paliwa działają, obrotomierz ma być sterowany przez wyjcie z uzwojenia alternatora. Ma ktoś pomyśl gdzie wpiąć ten sygnał? https://obrazki.elektroda.pl/4434669700_...
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
dzwoni sygnale sygnale opinie przydźwięk sygnale
infolinia techniczna komputer zawieszać reset rozpoznawać słowa
CDM12.1 - Mechanizm lasera optycznego w odtwarzaczach CD Różnice między CD4528 a CD4538: Precyzja i Odporność