Rezystor i dioda zenera na 5,1V albo na trochę niższe (3,6V).
żółty podświetlenie + Niebieski sygnał z aparatu zapłonowego czerwony + po stacyjce czarny masa Płytka montowana za obrotomierzem jest nieoryginalna, nie wiem co to jest...
Na wtyczce przed modułem sprawdż czy jest sygnał z aparatu zapłonowego na oscyloskopie lub omomierzem potem masa,zasilanie.Uszkodzenie modułu zapłonowego to bardzo rzadki przypadek.
Na wtyczce aparatu są oznaczenia - 0 + - masa 0 sygnał + plus
Powinno działać.
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
pinologia modułu w załączniku. Hallotron-kabel czarny-masa,zielony sygnał ,czerwony plus
Tam pewnie miałeś przerywacz a tu czujnik Halla. Żeby czujnik zadziałał to musi mieć zasilanie (2 wsuwki) i sygnał wychodzący (1 wsuwka).
Wtyczka w aparacie zapłonowym trzy przewody śrotkowy to sygnał kolor chyba zielony z jakimś poskiem ale to nie ważne napewno śrotkowy .Ze sterownikiem też nie będzie problemów.
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Kolega marszałekkom pytał, to odpowiedziałem. Jest w tym aucie więcej problemów niż tylko czujnik obrotów do aparatu zapłonowego
w zasadzie moduł jest bardzo prosty tz wejście sygnału z aparatu zapłonowego , zasilanie i wyjscie na cewke, czy mógłbym wsadzić tam któryś z modułów od poloneza ? na próbę .Chyba że jakaś sugestia jak sprawdzić oryginalny moduł mam go juz wykręconego.
A widziałeś go w swoim samochodzie. Coś mi się wydaje, że u ciebie to siedzi w aparacie zapłonowym czujnik optotroniczny, zintegrowany ze wzmacniaczem sygnału. Sterownik silnika koryguje jedynie kąt zapłonu ewentualnie nie przepuszcza impulsu w przypadku blokady immo. Najpierw należy sprawdzić , czy sygnał z czujnika wychodzi.
jeżeli przy kręceniu rozrusznikiem nie ma iskry, a na pych odpala to przyczyną jest zużycie mechaniczne aparatu zapłonowego, zbyt mała amplituda sygnału z cewki aparatu, do wymiany aparat zapłonowy, czujnik magnetoindukcyjny i moduł zapłonowy mogą pozostać stare, kondensator nie ma wpływu na to czy jest iskra czy nie
Witam, mam problem z z poprawnym działaniem dodatkowego wskaźnika obrotów w hondzie civic 1.6 VTI 92 rok. Zainstalowałem dodatkowy wskaźnik jak z poniższego linku: https://www.defi-shop.com/products/advan... Problem pojawia się z pikami, które na wskaźniku się pokazują. Film w załączniku. Podłączałem się do wskaźnika sygnałem z komputera...
Odepnij wtyk z aparatu, na środkowy podaj masę z próbówki i zobacz czy masz iskrę.
Zostaw moduł, został cewkę - nie tam problem Weź się za aparat
U mnie okazało się, że nie ma iskry...a to ona daje sygnał do otwarcia elektrozawory.... Aparat zapłonowy? Cewka? Zobaczymy i na pewno dam znać znać :)
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Do 6 pina czerwono żółty kabelek podpinasz diodę. do słupka wn mocujesz kabel wn na końcu którego mocujesz zmasowaną świecę. do pinu wejściowego cewki od strony wzmacniacza zakładasz kolejną diodę ( na nim występuje sygnał masy) Kręcisz rozrusznikiem . obie diody mrugają a iskry niema uszkodzona cewka. Mruga tylko ta pa pinie 6 uszkodzony wzmacniacz.
Jaki tam schemat? Na wtyczce do aparatu masz narysowane +, 0 i -. Zewnętrzne zasilanie, środkowy sygnał. Czujnik Halla jest połączony z gniazdem na aparacie zapłonowym, ściągnij kopułkę, palec oraz osłonkę to zobaczysz czujnik.
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
Witam. Temat jest trochę przekłamany, dotyczy i Poloneza i Uaz-a i Cinquecento. Problem w zasadzie dotyczy silnika Uaz-a ( napędza maszynę ) pracującego na module GL 118 ( przerobiony aparat zapłonowy Uaz-a ). Chciałbym przenieść powstawanie sygnału zapłonu z aparatu zapłonowego na koło pasowe wału korbowego. Mam pytania z tym związane : 1. Czy moduł...
A dlaczego tak sądzisz że słabo, myślałem żeby jakoś wysterowac sygnał na moduł czujnikiem halla. Aparat jest oryginał i nie ma podcisnienia
Po przełożeniu mojego ECU (zgodnie z instrukcją Pawła) do innego samochodu , samochód zadziałał czyli ECU jest sprawne. Sprawdziłem też masę i zasilanie na ECU - jest OK. Czy ktoś może podpowiedzieć jakie sygnały muszą dochodzić do ECU żeby generowało sygnał do Aparatu zapłonowego? Chodzi o impulsy na pinie ECU A21 które zielono-żółtym kabelkiem idą...
Moduł kolego ;) To typowe w tych autach :) Moduł jest w aparacie zapłonowym (wewnętrzny) lub przy cewce zapłonowej (zewnętrzny). Zależy jaki masz układ zapłonowy. I często jest tak,że wali moduł i nie podaje sygnału na wtrysk i możesz miec wszystkie iskry świata,a i tak nie pojedziesz :D Pozdr.
No i co z tego? Wymień może coś jeszcze, a co... Czujnik w aparacie zapłonowym produkuje właściwy sygnał dla komputera?
Ja podłączyłem go do zasilacza w domu, przystawiłem mu wkrętarkę i podpiołem pod oscyloskop. Z tego co wiem to powinien być sygnał prostokątny jednakże ja miałem ciągle niski sygnał.
Witam. Problem rozwiązany. Problemem okazał sie źle dobrany sterownik silnika. Dla silników bez aparatu zapłonowego (dwie cewki zapłonowe na pokrywie zaworów) są montowane sterowniki z serii MR, natomiast do starszych silników z aparatem zapłonowym (bez cewek na pokrywie) przewidziane są sterowniki MD. Może się komuś przyda taka uwaga. Pozdrawiam
Goral220 , nie szukaj czujnika na wale , bo go nie ma , wszystkie są w zespole aparatu zapłonowego. Przeczytaj jeszcze raz post nr. 8 w części o sygnale z ECU (komputera silnika , sterownika ) i tam sprawdź czy jest sygnał sterowania na moduł zapłonu (bez odpinania wtyczki) i wszystko będzie jasne; jak będzie sterowanie (migać będzie LED ) to siedzi...
00515 - to normalne, bo podczas testu na wyłączonym silniki czujnik obrotów nie podaje sygnałów; po odpaleniu ten kod znika (czujnik jest w aparacie zapłonowym), 00282 - silnik krokowy - być może była odłączona wtyczka a włączona stacyjka i kod został zarejestrowany albo faktycznie coś źle zostało złożone, 00561 - to krańcowa regulacja składu mieszanki...
Witam Po zmianie silnika z 2.0 B na 1.9D nie działa obrotomierz. Prosta sprawa nie kręci się aparat zapłonowy - czujnik halla nie podaje sygnału. Chciałbym założyć czujnik halla trzpieniowy (kształt jak czujnik abs) w okolicy koła pasowego - rzeźbiarzem jestem dobrym więc dam rade :) Problem mam taki że nie wiem z jakiego auta zapożyczyć takowy czujnik...
Witam, w astrze 1,4 92r. usterka polega na tym że, jeśli silnik się uruchomi to po kilku kilometrach zaczyna przerywać i zapala się kontrolka silnika, po zgaszeniu silnik nie daje się uruchomić.Po dokładnym przeanalizowaniu okazuje się że nie załącza się pompa paliwa i nie pracuje wtrysk, natomiast iskra jest.Po włączeniu stacyjki przez chwile słychać...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Może to być cewka, ale przy tym błędzie sprawdził bym instalację i zrobił pomiary sygnału z czujnika, sprawdził luzy na na aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
Witam! Jakie sygnały dochodzą do czujnika Halla w aparacie zapłonowym. Mam taki problem, że jak odpalam silnik to pokrztusi sie 3 sek i gasnie. Czy dochodza jakies naięcia i jakie oraz jak jest rozpisane złacze.
Cewka ma 3 piny 1 - masa 2 - sygnał sterowania 3 plus po stacyjce Podajesz sygnał na 2 pin gdy jest zasilana cewka i po podłączeniu świecy do cewki (z ominięciem aparatu zapłonowego) powinna być iska. Sygnał to plus 12V jak się nie mylę (lub masa). Podłącz diodę LED z rezystorem 1K podłączonym szeregowo do niej pomiędzy plus a 2 pin wtyczki. Przy kręceniu...
Zmierzę sygnał na wyjściu ze sterownika silnika na zegary .Jeżeli chodzi o silnik to jest pełne mpi osobne cewki na cylinder,brak aparatu zapłonowego,wszystkim steruje sterownik silnika.
Nie kombinuj z multekiem, on ma zintegrowane sterowanie zapłonu i wtrysku paliwa, wbrew pozorom jest dość skomplikowany może dlatego kadety z tym wtryskiem są oszczędne. Podejrzewam że z dwucylindrowym silnikiem to poprostu nie pójdzie właśnie z powodu sterowania zapłonem a zmiana map zapłonu i wtrysku itp nie sądze żeby to było sensowne. Aby ciągle...
Mógł byś dokładnie i w skrócie napisać z czym masz problem? jeżeli chcesz coś zrobić w swoim samochodzie to co to za samochód? Jeszcze dodam że niema znaczenia jak ustawisz wałki bo na podstawie albo czujnik obrotów wałka albo bez pośrednio z aparatu zapłonowego jest sygnał o zapłonie więc on już dobrze wie kiedy ma mieć zapłon. Oczywiście niema znaczenia...
Cordoba rok 95. Silnik 1.6.(1F). Czujnik prędkości pojazdu daje sygnał do prędkościomierza i obrotomierza poprzez ECU? Czy prędkościomierz dostaje sygnał z czujnika halla z aparatu zapłonowego poprzez ECU? Ma ktoś wykaz pinów sterownika?
Sprawdź czujnik Halla w aparacie zapłonowym - jak nie poda sygnału to nie będzie iskry i sterowania wtryskiem.
31-sygnał obrotomerza lub jego obwód (brak sygnału).Ten rocznik to chyba jeszcze z aparatem zapłonowym .sprawdz kopułkę palec, kable wn świece, potem moduł. W systemie BOSCH EZ Plus kod 31: brak sygnału prędkości obrotowej silnika ale to chyba nie u ciebie.
Odczytałem kody migowe - 42 czujnik prędkości pojazdu. - 43 sygnał rozruch lub obwód. Nadmieniam że silnik posiada aparat zapłonowy. Gdzie jest ten czujnik ?. Czy trzeba wymienić cały aparat.
Zewnętrzne uniwersalne przyrządy diagnostyczne typu Diagnoskop, stroboskop, obrotomierz najczęściej sygnał pobierają z aparatu zapłonowego , lub z pierwszej świecy. Zbierany jest zapinaną sondą kleszczową w Twoim przypadku prawdopodobnym jest pobieranie sygnału z komputera ponieważ tam jest on odpowiednio obrobiony. Sprawdź wtyki i gniazda i nie zaszkodzi...
Witam jakie są metody wzmocnienia iskry a raczej cewki ? Auto ma jedną cewkę na 4 cylindry sygnał jest rozdzielany za pomocą kopułki i palca rozdzielacza na aparacie zapłonowym.
nie czytacie a już doradzacie pisze że cewkę dał nową a dwoje mu doradza podmiane cewki przeczytac pomyślec . czujnik hala na wale do sprawdzenia jest sygnał ok sygnał na moduł jest ecu ok z modułu sygnał na cewke jest moduł ok itd. oczywiście masy i zasilanie pierwsze do kontroli i jeszcze sygnał z rozusznika jest tu brany pod uwage z schematu Popraw...
I ma rację, bo kompem tam nic nie zdziała. Czy przepalanie bezpiecznika też następuje po nagrzaniu, czy nie? Bo ja widzę dwie usterki; w kwestii gaśnięcia przyglądnął bym się, czy nie ginie sygnał z któregoś hallotronu, oba są w aparacie zapłonowym. Obecnośc tych sygnałów stwierdzisz oscyloskopem bądź testerem z diodą świecącą. Zrób tak- zapnij dwie...
Odpowiem sobie sam. Sprawdzałem w innych unochodach, które działaja prawidłowo i jest tak samo, a wiec napiecie 4,6 jest prawidłowe. Czy ktoś wie czy w modelu 1.0 z '97roku jest czujnik położenia wału. Pytam ponieważ nie moge u siebie go zlokalizować i podejrzewam że go nie ma a sygnał bierze z impulsatora w aparacie zapłonowym?
Podpowiedziano mi aby podłączyć się do czujnika Halla (pod aparatem zapłonowym). Będzie to działać? dodano: Podłączyłem działa!!!
Nie no na Elpigaz nie zmieniaj jesli wogole to jak radzi kolega wsadz Bingo. Przelaczanie moze tez byc wina słabego sygnału predkosci obrotowej,czyli minusa na cewce/aparacie zapłonowym.
W m102 kąt zapłonu można regulować, kręcąc aparatem zapłonowym. Nieruchoma kopułka była w 6-cio cylindrowcach (m103). Sterownik wtrysku. Odpowiada on za "ssanie", wzbogacanie przy przyspieszaniu, odcinanie benzyny przy hamowaniu silnikiem oraz za stabilizacje jałowych. Teoretycznie, silnik będzie pracował nawet, gdy jest odłączony http://obrazki.elektroda.net/11_12900377...
Z czujnika Halla w aparacie zapłonowym a konkretnie to dostaje sygnał obrotów z modułu zapłonu, pewnie dlatego go umieścili tak blisko sterownika wtrysku :)
Koledzy, autko nadal stoi. Zasilania i masy na ECU są. Czy dobrze myślę, że wszystko wskazuje na aparat zapłonowy?Pomóżcie proszę. Dodano po 4 Więc dostań się do steronika silnika i sprawdzaj tam wszystko, zasilania, masy sygnały, a jak będzie ok, to uwalony sterownik. Ale wpierw sprawdź czy sterownik dostaje impulsy zapłonowe!!! Czy jesteś wstanie...
A może byc cewka od golfa 3 np 1.4 która już jest z modułem?? bo jak dobrze pamiętam to sygnał z czujnika halla idzie przez sterownik.To znaczy czy mogę podłączy sygnał bezpośrednio do tej cewki.
Dzień dobry, Toyota lata 90te, jakiś czas temu co pewien czas opadała mi wskazówka obrotomierza, pomimo braku spadku obrotów. Auto jeździ nie wypadają zapłony, nie ma błędów. Teraz zdarza się to częściej https://www.youtube.com/watch?v=x2xt-Wir... Wymieniłem obrotomierz na inny, bez zmian, wymieniłem także cały licznik - bez zmian. Do obrotomierza idzie...
Fachman-ja zrobiłem sobie taki układ do sprawdzania co nawaliło-czy moduł czy aparat.Układ jest na 555,z tym że sygnał wyjściwy musi się zmienaić symetrycznie względem masy.Jak zsymetryzować pewnie wiesz
Jaki silnik ?Prawdopodobnie kopułka razem z cewką zapłonową czujnik halla w aparacie i wzmacniacz sygnału ign na aparacie
Myślę i rozmyślam ciągle na temat przerobienia układu zapłonowego mojego silnika m10b18 czyli starego poczciwego 1.8 na silnik z cewkami. Miałem dużo problemów z tym nieszczęsnym aparatem zapłonowym poza tym myślę że lepsza iskra mogłaby dać stabilności w pracy silnika. Poza tym jak się uda to można modyfikować to dalej. Dwa główne pomysły: -przerobienie...
Wymień aparat i twoje problemy znikną.....
Witam przerabiam temat uno i brakuje mi kilku informacji na temat układu zapłonowego w uno. Za pomoc będę wdzięczny. Zagwozdka jest następująca: - jest sobie silnik uno 1,1 na gaźniku i trzeba z tego zrobić monowtrysk ;] mam następujące graty: sterownik bosch 0280000732, wiązka, monowtrysk i kolektor dolotowy, pompa paliwa. nie wiem jak jest z tym zapłonem:(...
Witam szanownych elektrodowiczów. Mam pewien problem z wyżej wymienionym autem, mianowicie męczę się w pracy z takim problemem: silnik zimny pracuje jak należy, zaś po porządnym rozgrzaniu zaczynają się cyrki tzn silnik strasznie szarpie przy ok 2,5 tysiąca obrotów co na dodatek objawia się skaczącą wskazówką od obrotów, tak jak by gubił gdzieś sygnał....
Witam, Kolega posiada Mazdę 323 z 1988r. na wielopunktowym wtrysku B6B1 Denso. Samochód nie odpala. Ustaliłem, że nie ma wysokiego napięcia z cewki. Zaznaczę, iż cewka jest dobra. Samochód posiada aparat zapłonowy (z regulatorem odśrodkowym!!), z którego wychodzą trzy przewody rozdzielające się na 2 wtyczki. Z tego co zdołałem ustalić to jeden z przewodów...
To mnie zagiołeś musisz iść w innym kierunku i zastanowić się co daje sygnał do otwarcia wtrysku? To też nie realne aby trzy sterowniki były walnięte. Sterownik z czegoś musi brać sygnał albo z czujnika położenia Wału albo z aparatu zapłonowego bo nie wiem co tam masz jakbyś podpiął oscyloskop to pewnie byś wiedział więcej doktora z tego nie robiłem...
Jeżeli zapalił,to nie będzie wina czujnika,gdyż sygnał z niego jest podstawowym sygnałem inicjującym. Sprawdź kopółke aparatu zapłonowego,częsta awaria w renault to wypalony wegielek,lub skorodowana sprężynka styku środkowego. Niewylkuczona awaria cewki. Moduł raczej nie,ale często koroduje ( aluminium,szary nalot) i mimo że wygląda na solidnie przykręconya...
Ktoś w ogóle sprawdził czy "aparat zapłonowy" jak i cewka ma zasilnie oraz czy jest ciągłość przewodów pomiędzy aparatem a ECU. Czy sprawdzany był sygnał jaki dostaje ECU z aparatu? Czy jest kluczowanie wtrysku? Wydaje mi się że taka informacja jak pojemność silnika ma tutaj znaczenie.
W Wartburgu 1.3 (silnik z Golfa/Polo) był tego typu układ zapłonowy - całość mieściła się w aparacie zapłonowym, napędzanym z wałka rozrządu. Był tam czujnik Halla, odśrodkowy i podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu oraz rozdzielacz zapłonu. Całość była wielkości puszki Coli. Do tego był tranzystorowy moduł zapłonowy, rezystor przeciwzakłóceniowy...
dobra- mój błąd źle robiłem odczyty, jestem coraz bliżej finału załatwienia sprawy Iskre już mam przy ręcznym mostkowaniu aparatu Halla , Przy wtrysku mam pewnie jakąś zware bo przy zapłonie wtrysk wydaje dziwne dźwięki .... obadam to i mam nadzieje że naprawie . Dodano po 3 kadett chodzi , czujnik halla w aparacie zapłonowym Boscha ma zwarcie między...
Witam, Czy ECU reaguje na rosnące czy opadające zbocze z czujnika halla (w aparacie zapłonowym). Konstruuje właśnie komputerek zapłonowy(taki chiptuning na LPG i PB) i silnik jak juz odpali to strasznie nierówno sie kręci. Jeszcze jedno pytanko, z aparatu wychodzą 4 przewody (impulsy, masa, zasilanie) a na czwartym przewodzie sa impulsy o 4 razy mniejszej...
wystapiła mała pomyłka w odczycie kodów kod "3" ale z innej tabelki (mój błąd) kod oznacza "czujnik obrotomierza lub obwód, sygnał predkości obrotowej silnika G" znaczy sie że aparat zapłonowy do wymiany bo ten czujnik właśnie tam się znajduje.
Brak sygnału zapłonu,musisz sprawdzić czujnik obrotów,cewkę(w aparacie zapłonowym) i moduł zapłonu który znajduje się w komorze silnika.Przede wszystkim sprawdź wiązkę między tymi urządzeniami a sterownikiem silnika bo to właśnie brakuje sygnału do sterownika.Mogła ulec uszkodzeniu w okolicy rurki EGR oraz gaziarz mógł się w nią wpiąć by uzyskać sygnał...
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
Różnie bywa z momentem pojawiania się błędu. Opis świadczy o niepodłączonym czujniku lub zwarcia przewodu do masy co oznacza brak odczytu sygnału z czujnika.
Niema żadnego czujnika cisnienia paliwa na szynie ani nigdzie indziej. po włączeniu kluczyka sterownik podaje mase i uruchamia pompe paliwa na pare sekund poczym czeka aż dostanie sterownik sygnał z czujnika halla w aparacie zapłonowym że obraca się wał to podaje mase na przekażnik tak długo jak długo otrzymuje ten sygnał a zawór na listwie to zawór...
Dzięki, czyli podłączony był dobrze. Klient podstawił auto z wymienionymi wszystkimi elementami układu zapłonowego (moduł, cewka, cewka sygnałowa, palec,itp.) i nie ma iskry. Błąd 42- brak sygnału z układu zapłonowego. Podając impulsy fali z miernika lub kręcąc wałkiem aparatu słychać działanie wtryskiwacza ale iskry brak. Myślałem, że może przewody...
Ale na pewno immo bo gdzieś wyczytałem ze taki objaw może być kiedy aparat zapłonowy padnie, bo niby immo ma dostać od niego jakiś sygnał przy przekręceniu kluczyka :/
Nie jest toporny tylko trzeba mu dać odpowiedni sygnał. Musisz wykombinować dodatkowy czujnik do obrotomierza. Może zamontuj zwykły aparat zapłonowy i wykorzystaj jego przerywacz. Ewentualnie możesz zamontować magnes na kole pasowym i dołożyć kontrakton lub czujnik halla.
Czyli hallotron nie generuje żadnego sygnału? A nie wykluczasz uszkodzenia termicznego hallotronu? Co może być przyczyną ? Nadmierna temperatura wewnątrz aparatu zapłonowego, spowodowana np. tarciem zużytych elementów. Pytam raz jeszcze - sprawdzałeś oscyloskopem sygnał halla?
Cewkomoduł z 3 pin złączem jest sterowany sygnałem +, natomiast 7 pinowy moduł jest sterowany masą, można go podłączyć bezpośrednio do wyjścia OC czujnika halla, jak to było w starych VW z gaźnikiem i mechanicznym aparatem zapłonowym (regulator odśrodkowy i podciśnieniowy)
Standardowa ten przewód owija się na przewodzie wysokiego napięcia, który dochodzi do aparatu zapłonowego. Jeśli impuls zaniknie na tym przewodzie sterownik musi odciąć gaz. Jest to prymitywna instalacja - ale tania. Jeżeli przebijał ci przewód WN to mogłeś uszkodzić centralkę gazu. Można też podpiąć ten przewód pod sygnał impulsu z cewki. Najlepsze...
to nie klikniesz na pomógł ,bo nie podam. :) Błedu nie popełnisz,jakkolwiek byś nie podpiął. Dochodzi tam sygnał z aparatu,i jezeli zalutujesz odrotnie,iskrę będziesz miał,ale samochód nie zapali,bo zapłon będzie zbyt wczesny. Wtedy w tej wtyczce co dochodzi do modułu (kabel ekranowany zielony) zamienisz sobie miejscami konektorki. Albo przelutujesz...
Częsta usterka w Matizach. Podłącz oscyloskop pod sygnały z aparatu (wychodzą dwa) w momencie gdy nie pali i będziesz wiedział. Czujnik optyczny na cztery piny: plus po stacyjce, masę i dwa sygnały,z których jeden wygląda jak typowy sygnał z czujnika położenia wału a drugi to jeden prostokąt na jeden obrót wałka rozrządu.
Dobra,a teraz tak-rozumiem że na wtyczce do modułu pin nr2.to masa i 5Ω. to wynik słabej masy,pin 3. to zasilanie idące z centralki lub po kluczyku,a pin 4. to sygnał z HALLA -środkowy pin na aparacie zapłonowym, więc rozumiem że napięcie na tej wtyczce 1i3. pochodzi z centralki czy też po kluczyku,a moduł zapłonowy to nic innego jak zwykły tranzystor...
Witam. Mam pytanie . Czy ktoś bawił sie w przerabianie klasycznych układów zapłonowych na układy z zastosowanie czujnika halla ?? Mnie nurtuje pytanie czy zastosoanie 2 czujników i naklejenie 1 magnesu z blaszką na wałek aparatu wzbudzi na tyle czujnik aby dał sygnał na modół zapłonowy np z poloneza 1500 ?? Moze macie jakiś doświadczenia w tego typu...
Witam. Chcąc zmienić zapłon w silniku VW Passata 1,8 ADZ (Mono Motronic MA 1.7), trzeba wejść VAG-iem w nastawy początkowe i wtedy kręcić aparatem. Inaczej kręcenie aparatem nic nie daje, bo sterownik na bieżąco robi korekty zmienionego kąta wyprzedzenia zapłonu, aby utrzymać taki kąt wyprzedzenia, jaki jest wgrany w mapę zapłonu. W przypadku, kiedy...
kody 2113 i 2122 dotyczą tego samego czujnika tj czujnika halla w aparacie zapłonowym 2113 błąd obwodu halla 2122 błąd sygnału z halla ECU o obrotach informuje właśnie Hall
na szrocie używka w granicach 60 do 100zł a w kadetach to częsta usterka. Należałoby sprawdzić czy cewka dostaje impuls w momencie gdy nie ma iskry, wtedy pozostanie sprawdzić czy moduł dostaje sygnał z halla i sprawa będzie jasna.
Sam sygnał PN można zlokalizować na wtyczce PCM (C2- szara) na pinie 76. Ponad to jeśli nie daje sygnału na rozruch, to: prawdopodobnie ASD nie jest wysterowany, a przyczyną może być: błędny sygnał PN, obwód przekaźnika ASD. Sam ASD zasila obwody rozrusznika i wtryskiwaczy. Sprawdź czy w momencie rozruchu zasilane są wtryskiwacze. Jeśli ASD nie załącza,...
Weź ten stary aparat ,podłącz do wtyczki auta , zakręć ręką ośką aparatu i zobacz czy iskrę daje? (oczywiście kluczyk na zapłonie) Dodano po 16 ....jeszcze na tej wtyczce do aparatu zap. sprawdz czy 12V dochodzi . Tam powinno być opisane z tego co pamiętam na aparacie +i - to te skrajne piny środek 0 czyli sygnał. interesuje Cię tylko + i - ..
Włąśnie chodzi mi to ten elektrozawór na przewodzie podciśnieniowym do "elektronicznej" zmiany kąta, w inny sposób jeszcze jak może być realizowana regulacja kąta wyprzedzenia przez komputer. Czy w trybie serwisowym tylko można zmieniać kąt wyprzedzenia, przez pokręcenie aparatu zapłonowego?
Szkoda, że dopiero po reprymendzie... A wystarczyłby pomiar przewodów masowych... Rozrusznik w końcu ruszył? Przemierz cewkę. Uzwojenie pierwotne powinno mieć około 3 omy, a wtórne kilka - kilkanaście kiloom. Tylko taki pomiar nie jest pełny, bo nie wykryjesz przebić. Sprawdź jeszcze, czy z aparatu zapłonowego jest podawany sygnał. No i czy cewka jest...
Gdybyś ułatwił określenie modelu silnika o co prosiłem na wstępie z dużym prawdopodobieństwem udałoby się znaleźć ustawienia wyjściowe aparatu zapłonowego. Tego się nie reguluje tylko ustawia zgodnie z wytycznymi producenta. Jest to o tyle istotne że w silnikach do łodzi w takim samym stopniu obroty reguluje się otwieraniem przepustnicy jak i z miana...
Auto nie ma mocy ,wyskakuje jeden błąd podczas pracy silnika ,czujnik halla błąd sporadyczny ,zapłon jest ustawiony na 20st. na biegu jałowym ,na ile ustawic ?Skąd bierze sygnał obrotów ,jak odłączę załącze halla przy aparacie zapłonowym ,to silnik pracuje bez żadnych zmian ,nie wywala błędu ,co inicjuje ukłąd zapłonowy ,wtryskowy w tym układzie ,czujnika...
czyli jesteśmy w domu. Założyli z czterema i się dziwią, że wali błąd "sygnał halla poza zakresem tolerancji" Dzięki!
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
ad CLIT byłeś na świecie jak to auto wyprodukowali ? O ile się pomyliłem w latach produkcji ? Kto szanownemu koledze rangę "specjalisty" dał ? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Nie ma tam żadnego mapsensora w sterowniku - to digifant, z przepływomierzem...
Szanowni Koledzy, Pacjentem jest FSO 1500. Silnik polonez. Odpala normalnie, na wolnych obrotach chodzi równo. Po dodaniu gazu natychmiast się dusi i strzela raz w gaźnik, raz w wydech. Po puszczeniu gazu znów na wolnych chodzi równo. Co było robione: - zdejmowane oba kolektory - zdejmowany aparat zapłonowy - wymieniony moduł zapłonowy (na starym było...
czy to jest mechaniczny ciągły wtrysk.Jeśli tak to może mieć uszkodzony wyłącznik termiczno czasowy.I nie podaje sygnału na wtrysk rozruchowy.Pozdrawiam Dodano po 5 zapłon też możesz sam sprawdzić wałna GMP i środek palca rozdzielacza musi sie pokrywać z kreską w aparacie zapłonowym,kreska jest pod plastikową osłonką
Widziałem ten temat ;) Tyle że tam była opisana przeróbka dla wersji na module zapłonowym ;) Gdybym miał na module to nie było by problemu :) Ja jednak mam wersje VR6 na aparacie zapłonowym i pojedyńczej cewce ( cewka jak w 2E, ABFie) I sygnał podpięty z cewki na obrotek zawyża ;)
aparat sygnał ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda
ultrak rejestrator dozowanie nabłyszczacza zmywarka praca buforowa
płyta indukcyjna electrolux ehd60020p mateusz konstruktor
Błąd 02 w kotle Ariston dwufunkcyjnym - przyczyny i rozwiązania Understanding BK AddClockEvent Command in Electronics