Jednak pokazuje prędkość jak zakręcę kołem. Te panele S866 mają różne softy a ostatnio to nawet wygląd ma zmieniony, może tu leży problem, tylko czy w komunikacji czy w sterowniku ?
Czujnik prędkości koła lewego tylnego zanik sygnału. Czujnik prędkości koła prawego tylnego usterka elektryczna. Kalibracja przepływomierza powietrza - proponuję diagnostykę. Komunikacja z układem ogrzewania - brak odpowiedzi z układu ogrzewania.
Mogę udostępnić rozwiązania jakie zastosowałem ale nigdy nie powstanie egzemplarz na sprzedaż - jest to jednorazowy projekt - podyktowany potrzebą rozpoznawania map w sterownikach silników.
100 - Błąd systemów sterowania, wzmacniacz 1 w jednostce sterującej DME. Przełożenie skrzyni biegów/silnika nieodpowiednie dla wybranego biegu. Wadliwy sygnał czujnika prędkości. Zbyt wysoki poślizg w transmisji. 153 -Jednostki sterujące o różnym statusie CAN są zainstalowane na ten sam bus. Wymień na prawidłowe jednostki. Ps. czy skrzynia biegów od...
Problem rozwiązany. Po sprawdzeniu wiazki i przekaźnika nic nie ustaliłem i oddałem w ręce elektryka. Wymienił sterownik, ponieważ tu tkwił problem, sterownik nie odbierał sygnału czujnika prędkości. Nie kupowałem całego kompletu z petelka immo i kluczykiem,tylko elektryk zaprogramował do nowego sterownika. Dziękuję za podpowiedzi i pomoc. Doceniamy,...
iwec tak BMS 2789 - [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... 2789: Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. Tachograf nie jest skalibrowany. Nieprawidłowy obwód koła. Uszkodzony czujnik prędkości koła. Czujnik impulsów (T20), który dostarcza...
Sygnał obrotów od ECU (biały przewód) musi być gdzieś zwarty z szarym przewodem sygnału z czujnika prędkości. Może też być zalana kostka.
Prędkościomierz jest przykręcony 3 albo 4 śrubami patrząc od tyłu na wskaźniki, jedna z nich przenosi sygnał czujnika prędkości. Wskaźniki mają chyba 3 kostki, w lewej górnej środkowy największy pin to VSS jak się nie mylę. ECU siedzi głęboko pod radiem, tam raczej ciężki dostęp z każdej strony żeby dołączać kable. W złączu diagnostycznym 14 pin też...
W necie w jednym z opisów skrzynki bezpiecznikowej Corsy C znalazłem: R8/9 - konwerter sygnału czujnika prędkości koła (bez ABS) czy ten sygnał byłby do wykorzystania ?
Jeżeli masz tam czujnik, to dalej sygnał z niego leci do skrzynki z bezpiecznikami / przekaźnikami. Tam jest taki przekaźnikopodobny element (bodajże pomarańczowy) który jest przetwornikiem sygnału z czujnika na sygnał drogi / prędkości. A pewnie problemem u ciebie jest walnięty czujnik -> wymiana razem z piastą niestety.
12 to brak błędu,następnie 33 błąd MAP sensora. 12 - brak usterek 13 - usterka w układzie sondy lambda 14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS) 21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy(TPS) 23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT) 24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu(VSS) 32 - niesprawność...
Napisz dokładnie co nie działa w liczniku. Ja do końca nie rozumiem opisu. Masz brak zasilania licznika lub licznik nie widzi sygnału z czujnika prędkości. Pokaz zdjęcie tylu licznika - ile wtyczek i jakie.
Brak sygnału z czujnika prędkości na skrzyni przez to szaleje wskaźnik i prędkościomierz. Uszkodzony impulsator w skrzyni lub przerwana wiązka elektryczna. Czasem strzela miedzy korytkiem z którego wychodzi a skrzynią biegów. Sprawdzic ciągłość przewodu z czujnika do licznika, zobaczyć czy czujnik ma zasilanie i wtedy wiadomo czy czujnik do wymiany.
Nie ma sygnału z czujnika prędkości trybu w skrzyni.
Z powodu braku sygnału prędkości wymieniałeś AGS? Fiu fiu! Na bogato. :) Prędzej bym podmienił z innego auta tacho z czujnikiem obrotów niż dobierał się do AGS. Przy kombinowaniu z modułem AGS zdarza się, że przerwany zostaje przewód do czujnika, niby cały w środku żyła raz łączy raz nie.
8091 No rpm czyli brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej wałka pośredniego.
Witam. Czy jest ktoś w stanie podać jaka powinna być częstotliwość sygnału z czujnika prędkości pojazdu w Seicento od 0-140km/h ten przedział nie zamyka żelazna granica, chodzi mi tylko o orientacyjną częstotliwość Pozdrawiam
Aby "zeskanować" ECM za pomocą lampki kontrolnej silnika,muszisz w gnieżdzie diagnostycznym(gniazdo znajduje się po prawej stronie w kabinie od strony pasażera i jest zaślepione zatyczką),zewrzeć piny A i B.Następnie włączyć zapłon(nie odpalając silnika) i obserwować mrugnięcia lampki kontrolnej).Kody błędów wyswietlane są następująco: -każdy kod błędu...
Czujnik prędkości koła zamachowego - brak sygnału. Sprawdź sam czujnik a być może uszkodzony jest tłumik drgań.
Ekstremalny błąd sekwencyjny;nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu.Przyczyną może być nie skalibrowany tachograf,zły rozmiar opon w porównaniu z konfiguracja albo z sygnałami prędkości albo z jednym i drugim, uszkodzony czujnik prędkości obrotowej.
Dokładnie, uniwersalne systemy nawigacji mają na tyle dokładne moduły GPS, ze działają prawidłowo bez sygnału prędkości a mierzą ją dokładniej niż czujniki auta
Tam wszystko idzie po canie.
W ABS pokazuje tylko C006A, sygnał czujnika prędkości. ABS działa ok. Proszę o pomoc jakąkolwiek, gdzie mieszczą się te systemy? Może ktoś ma jakiś schemat? Twoja zabawka diagnostyczna potrafi odczytać tylko początek kodu, więc możesz sobie wylosować jedną z czterech opcji: https://obrazki.elektroda.pl/6150427300_... Przyjmijmu, że...
Nie bardzo wiem, gdzie to umieścić, a sądzę że kilku osobom może się przydać. Niby to nic ambitnego, schematu nawet nie rysuję - wyjście przebiegu jest na pinie 8 Arduino (Duemilanove, UNO lub cokolwiek z ATMegą 8/88/168/328 taktowaną 16MHz) i wystarczy go podpiąć przez kondensator 47-100nF na wejście czujnika położenia wału korbowego (CKP/CPS) w sterowniku...
Na zdjęciu nr 1 jest prostokącik z numerem 555. To jest sygnał z czujnika przebytej drogi http://obrazki.elektroda.net/3_127170951... http://obrazki.elektroda.net/52_12717095...
Sygnał czujnika podać na obcinacz diodowy (gdyż ze wzrostem prędkości wzrasta amplituda sygnału) a następnie na przerzutnik schmidta, masz już ciąg impulsów prostokątnych o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej.
Może generator podać na wejście sygnału prędkości?
Temat jest prosty,błąd na postoju to: kabel czujnik ECM Błąd po ruszeniu czy podczas jazdy to zły sygnał a więc: czujnik, odległość, łożysko. Pomiar prędkości w formie wykresu i zasilań na czujnikach a nie "łomów" Jak kupiłeś najtańszy od czajnika to właśnie tak będzie .
Jeśli nie przerzuca na dolną,to sądzę iż kod COO 49 jest tutaj winny. Sygnał prędkości z TACHO jest interpretowany przez COO oraz pozycję lewarka i czujnik pozycji neutralnej, brak sygnału prędkości powodował będzie brak dolnej skrzyni.
Błędny sygnał czujnika prędkości pojazdu. Od ręki nie powiem czy chodzi o impulsator tacho czy inny sensor.
Coś koło tysiąca omów. Ale jak błąd sygnalizuje przerwę to raczej jest padnięty. W przypadku wysunięcia się będzie tylko błąd "brak sygnału"
Widocznie występują zakłócenia sygnału ABS z czujnika na tym kole i sterownik załącza działanie regulacyjne. Pierwsze co bym zrobił to podłączył komputer i sprawdził jak wyglądają sygnały prędkości z czujników kół w czasie powolnej jazdy i jednocześnie kręcenia kierownicą (nie piszesz czy lewe tylne czy przednie). A tak w ogóle to powinieneś właśnie...
Ten drugi to będzie od prędkości poprzecznej (przyspieszenia) pojazdu dla systemu ESP.
gniazdo niebieskie pin nr.28 wejście sygnału prędkości
A pomiar temperatury czujnika i jakaś kompensacja w zależności od tego by się nie sprawdziła? Jak przeliczany jest sygnał z czujnika na prędkość wiatru?
Więc pod licznikiem(napędzana linką) jest tarcza perforowana, współpracująca z czujnikiem prędkości. Zasilanie czujnika-czerwony(+12V),masa-czarny, sygnał-biały. Co do wartości napiecia nie jestem pewien bo są czujniki 5 i 8 voltowe(VW miał praktycznie wszędzie 12V)
Udało się rozwiązać problem. Po kilku miesiącach walki z tym czujnikiem,wymianie kilku i wielu straconych nerwach spróbowałem innej metody. Zakupiłem kabel VAG K+CAN i znalazłem jakoś poprawnie działający VAG Commander - przy ich użyciu wystarczyło zmienić jedną cyferkę!!!! we wsadzie licznika i czyta prędkość z ABS - mam wreszcie wskazanie prędkościomierza....
witam, podepnę się pod temat założyłem taką pompę do mojego driftowozu, mam pytania czy jeżeli pompa bedzie podpięta bez sygnałów czujnika prędkości i sketu to bedzie pracować na najwyższej wydajności czy na najniższej. mam wrażenie ze powinna podawać lepiej tylko nie wiem jak ja do tego zmusić pozdrawiam
Czujniki prędkości musisz mieć wszystkie sprawne. Jak sam najpewniej zauważyłeś czujnik prędkości silnika nie jest potrzebny do sterowania nim. A przekazuje sygnał do sterownika skrzyni. Gdy będzie on uszkodzony tez będą się wyświetlać błędy.
Brak sygnału czujnika prędkości jazdy, ewentualnie uszkodzony licznik.
Jakie dwie funkcje??? Sprawdź sygnał czujnika prędkości, wygląda na megnetoindukcyjny, mogło dojść do uszkodzenia wiązki, łącza. Te czujniki potrafią, w czasie pracy przy niesprawnej instalacji zacząć generować dziwne sygnały.
Mocą obliczeniową nie masz się co martwić, dla procka potrzebujesz jedynie tego aby pomiędzy stanem niskim i wysokim było strome zbocze sygnału.
Brak masy do czujnika wałka rozrządu lub sam czujnik do wymiany. Pewnie uszkodzona wiązka. Brak sygnału prędkości. Też trzeba się temu przyjrzeć, wiązka lub sam czujnik w skrzyni.
Ok, dzieki za konkretna odpowiedz
Mam pomysł. Sygnał z czujnika ABS który jest sygnałem sinusoidalnym zamienic na sygnał prostokątny; to podstawa. Trudne to nie będzie, wystarczy przerzutnik schmitta. Nie sądze też, aby można było taki sygnał skierować wprost jako wskazania przebytej drogi, trzeba będzie zrobić albo mnoznik albo dzielnik częstotliwości bazując na jakims znanym, zmierzonym...
To trzeba prześledzić obwód sygnału prędkości jazdy.
T: Kody błędów kontrolera trakcji L: Kody błędów sterownika podnoszenia 346,347,208,261,281,349 226,237,314,40,402 Dodano po 23 346 Napięcie fazy V nie odpowiada wartości zadanej 347 Napięcie fazy W nie odpowiada wartości zadanej 208 Przerwane sygnały z czujnika prędkości 1B2 261 Główny tranzystor stycznika pozostaje nieaktywny, mimo że otrzymał sygnał...
Przecież to dział dla początkujących. Co nie zwalnia od myślenia . :D W opisach od 1.DEF do 4.DEF przewijają się dwa zwroty " sygnał prędkości obrotowej" i "sygnał wałka rozrządu " . Jeśli pisało 2.DEF " sygnał prędkości obrotowej to poco się bierzesz za czujnik wałka rozrządu :?:
Podaj typ skrzyni biegów i pełne dane auta.
Witam wszystkich. Mam za zadanie zaprojektować układ sterowania wentylatora dachowego, który z zależności od zadziałania czujników ruchu nastawia prędkość wentylatora od 1 biegu do 4 - go. (tzn jesli czujnik ruchu działa w pierwszym pomieszczeniu - prędkość 1, jeśli w drugim - prędkość 2 itd). Znalazłem następujące urządzenie do regulacji prędkości...
Z tego co wyczytałem, to system uczy się unikalnych identyfikatorów poszczególnych czujników w trakcie jazdy - bez jakichś specjalnych zabiegów. Prawdopodobnie na podstawie sygnału prędkości z czujników ABS rozróżnia który jest w którym kole. http://orotekusa.com/TPMSResetProcedure....
czujnik prędkości 6-tego koła nieprawidłowy lub nie wiarygodny sygnał. sprawdź koronkę ABS,luz na łożysku i sam czujnik.
co mozna zrobic by to naprawic Podpiąć miernik pod czujnik prędkości i pomierzyć sygnał z czujnika. Jeżeli sygnał i przewody są dobre, wysyłkowo, albo na miejscu licznik poddać diagnostyce," na stole". albo dokonać pomiarów na motocyklu!
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
Sygnał z czujnika prędkości wchodzi do niebieskiego złącza licznika ,pin nr. 9 Podaj VIN to sprawdzę czy mam schemat.
Brak sygnałów z czujnika prędkości (impulsatora). Nie wiem czy tam jest brany sygnał z ABSu czy jest impulsator na skrzyni. Słusznie ,ale co z podświetleniem zegarów ?
[b] Wszystko zależy czy twoja nawigacja "przetrawi" sygnał z czujnika ABS.Wiekszość tych "dodatków" do aut które potrzebują informacji o prędkości przystosowana jest do sygnału prostokątnego bo taki generują np impulsatory w skrzyniach biegów. A w twoim przypadku czujniki w kołach generują prąd zmienny (sinusoide) o bardzo małej amplitudzie.
Adaptacja przepustnicy, odcięcie przy kompie sygnału z czujnika prędkości - auto śmiga już kilka miesięcy - rewelacyjnie i spalanie dość znacznie spadło.
Witam. Już mi ręce opadają z tym licznikiem. BSI nie posiadam w nim. ECU sprawne, kostka wyczyszczona, czujnik prędkości zmieniony i nadal nic.. Poszukuje czegoś takiego jak "wzmacniacz sygnału czujnika prędkości pojazdu" ktoś wie gdzie on dokładnie się znajduje i jak wygląda? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Spróbuj diodami zenera obciąć na stałym poziomie.
Może ktoś wie jak przebiega droga sygnału z czujnika prędkości w skrzyni biegów do licznika .Chodzi mi o schemat elektryczny uproszczony ,chciałbym wykluczyć ewentualne złe połączenia ,zimne luty.Który pin w liczniku dostaje sygnał ?
Zakładając inne radio niż oryginalne zawrłeś sygnał czujnika prędkości pojazdu, w wiązce radia należy uciąć doprowadzenie kabla niebieski z białym pasemkiem.
Sygnał z czujnika prędkości się zgadza, ale sygnał otwarcia przepustnicy, to nie jest to samo co sygnał na wtryskiwacz.
Najczęściej na wyjściach takich czujników jest sygnał prostokątny ale wyjście jest typu otwarty kolektor.
Witam.EBS 04325;koło 2 (prawe przód) w połączeniu z logiką ABS: za szybkie przejście między aktywną a nieaktywną ingerencją ABS. Niezauważony błąd czujnika prędkości obrotowej,sygnał czujnika prędkości obrotowej z zakłóceniami.Sprawdź przewód od czujnika do modulatora pod kątem uszkodzeń i złącze lub wymień ten czujnik.
Witam . Błąd może bezpośrednio dotyczyć układu EBS a ten z kolei ma wpływ na pracę rotardera.Jedyne co znalazłem to: czujnik prędkości kola 3 ; zbyt duża przerwa między kołem polaryzacyjnym a czujnikiem, sygnał nieczytelny.Może masz jeszcze jakieś błędy ?
Moje fusy podpowiadają uszkodzenie w obrębie któregoś czujnika prędkości - pierścień sygnałowy, przełamany kabel czujnika, różne obwody kół. Podłączyć tester i/lub oscyloskop, podejrzeć prędkości kół i generowany sygnał.
Po kolei lecimy- -kod 31 to brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej wału.Olać go,bo zawsze wyskakuje jak silnik stoi.Po prostu w chwili samodiagnozy ECU "nie widzi" sygału z niego -kod 64 to sygnał z członu istalającego ilość (zaworu suwakowego).To takie czarne h*jostewko przykręcone z boku pompy. 82-czujnik położenia wzniosu iglicy.To ten pierdolniczek...
Sygnał czujnika prędkości pojazdu idzie przez moduł radaru jeśli w modelu występuje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Instalacja może się trochę różnić w zależności czy to jest model Nectra czy zwykły 120 lub 154, oraz który rok produkcji. Ostatnio robiłem licznik w 154 bez radaru więc szkic powyżej nie uwzględnia...
Wiązka lub sam czujnik, bo licznik nie dostaje sygnału z czujnika prędkości.
Przepnij ten przewód na sygnał z czujnika wałka rozrządu lub na sterowanie cewki zapłonowej. Trzeba by sprawdzić później w programie czy zgadza się prędkość obrotowa silnika. Na tą chwilę wątpię by się zgadzała - wystarczy zobaczyć jak wygląda sygnał z czujnika wału w tym aucie by zrozumieć i co chodzi.
04599-00 Czujnik zużycia okładzin hamulcowych koła 1: Zbyt duża różnica między 2 sygnałami po tej i po drugiej stronie osi. 00790-04 Czujnik prędkości koła, koło 2 Brak sygnału 04615 09 Czujnik prędkości, koło 2, uszkodzony czujnik lub uszkodzone okablowanie połączeniowe, Wadliwe urządzenie
3099–8 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej wału zdawczego skrzyni biegów (mierzonej przez wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej (F705)) lub brak takiego sygnału Powoduje to wystąpienie następujących symptomów: - Wewnętrzny sygnał prędkości obrotowej zostaje zastąpiony sygnałem prędkości pojazdu z czujnika prędkości pojazdu (F533) - Brak...
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
Witam. Błędy dotyczą czujnika ABS prawy tył - niewłaściwe sygnały prędkości. Możliwe przyczyny: - niewłaściwy , krzywy , wyszczerbiony , skorodowany itp. pierścień impulsowy - nadmierny luz na łożysku (powoduje przesunięcie czujnika i nadmierne zwiększenie szczeliny) - nieprawidłowy styk na złączach czujnika - zbyt duża różnica w wymiarach opon
AsTronic nie zmieni biegu tylko jeżeli system otrzyma sygnał że auto jest na zakręcie .Podobny symptom może być w przypadku braku komunikacji z EBS ECU.A ty masz kod błędu 3198-8 czyli brak sygnału o względnej prędkości kół z systemu EBS.To może być spowodowane następującymi usterkami: brak komunikacji CAN ze sterownikiem EBS, problem s czujnikiem ABS,...
W autach tych nie ma linki prędkościomierza. sygnał prędkości pobierany jest z czujnika indukcynego umieszczonego na skrzyni biegów. Z zegara obrobiony sygnał trafia do ECU silnika i skrzyni. Dotyczy to zarówno zegarów VDO i Yazaki. Układ ABS w tym modelu jest układem niezależnym. Wspólnym jest natomiast (gdzie czujnik prędkości jest w tylnym moście)...
W astrze impulsator jest raczej z tyłu na płytce zegrów Sygnał prędkości poza sterownikiem silnika idzie jescze w inne miejsca: do radia i do TIDa (ten zegarek z termometrem). Przy toczącym się samochodzie można wywołać procedurę "samotestu" TIDa poprzez wciśnięcie obu guziczków na kilka sekund. Po teźcie wyświetlacza powinna się wyświetlić prędkość....
Najprawdopodobniej problem tkwi w krzywej tarczy impulsowej lub oddalonym zbytnio czujniku. Jeśli problem zostanie usunięty i system wykryje poprawny sygnał po jeździe próbnej z prędkością co najmniej 10km/ min to pojawi się prędkość koła i błąd można wykasować. Błąd mechaniczny to nic inne go jak problem modulacji sygnału z czujnika.
Rozwiązanie z jakimiś switchami/ czujnikami położenia lewarka biegów będzie bardzo trudno wykonać od strony mechanicznej, tak aby działało niezawodnie. Prościej będzie (choć też nie prosto) będzie wziąć sygnał z czujnika prędkości własnej pojazdu i obrobić go tak, by wyłączał czujniki powyżej jakiejś prędkości
Ogólnie wyświetlacz od samego początku jest zbędny No to może go pomiń, bo to co chcesz zrobić to faktycznie droga dookoła. Sygnał obrotów, sygnał prędkości, to już powinno wystarczyć mikrokontrolerowi do wykrycia na którym biegu jedziesz. Nie ma jakiś czujników w skrzyni biegów ?
21-37 Otwórz na zaciskach C4 i / lub C5 EBS jednostkę, czujnik koła (F513) - Dezaktywacja przedniej osi ABS prawego koła - Dezaktywacja sterowania hamulcem / ASR silnika 21-38 Niedopuszczalna częstotliwość czujnika prędkości koła (F513) na zaciskach C4 i C5 EVS: - Utrata pierścienia enkodera - Dezaktywacja ABS na kołach przedniej i tylnej osi - Dezaktywacja...
Witam. Mam u siebie C3 które nie odpalało - zgnił jeden pin(masa) w sterowniku silnika.Usterka naprawiona, auto odpala ale nie wolnych obrotów, nie przepala paliwa itd.Podstawowy błąd to: Usterka trwała - zasilanie czujników CC+ , CO a pozosstałe to przemijające czyli: Sygnał czujnika położenia przepustnicy. CC- Sygnał czujnika prędkości pojazdu CC-...
EMS 11180 Kod informacyjny dla sterowania NOx - nie można usunąć. Ten kod usterki wskazuje, że jednostka sterująca wygenerowała kody usterek dla układu EGR. BMS 2789 Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. BMS 3088 CAN-przyczepa przerwa uszkodzenie. 2794 2793...
. Potrzebuje schemat podłączenia kostki licznika Mercedes sel 450 Witaj na forum elektroda.pl! Twoje pytanie dotyczy podłączenia kostki licznika w Mercedesie SEL 450. Szczegółowe informacje dotyczące tego modelu są dość rzadkie, ale postaram się pomóc jak najlepiej potrafię. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrozumieć, to fakt, że proces ten wymaga pewnej...
Biały i zielony to magistrala CAN, jedyny analogowy sygnał prędkości pochodzi bezpośrednio z czujników ABS, natomiast kierunki dostępne są w wiązce elek.w lewym progu, z przełącznika idą cyfrowo CAN,em-kolego
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy, opiszę sytuację od początku. Problem się zaczął od wtrysku, był uszkodzony. Były problemy z jego wyciągnięciem i połamała się pokrywa zaworów. Trzeba było wyciągać wszystkie i podmienić pokrywę. Pokrywa była ściągnięta i podmieniona, a przed rozrząd ustawiony ,, głównie wał korbowy. Przy tym nowy rozrząd komplet....
Dlaczego pytałem o EBS? Bo sterownik skrzyni biegów korzysta z sygnałów czujników prędkości obrotowej koła, i często bywa tak ,że awaria tego systemu powoduje kłopoty ze skrzynią. Czteroobwodowy jest dość mocnym punktem w instalacji pneumatycznej i tak bez przyczyny zewnętrznej raczej się nie psuje.Sprawdź w zbiornikach czy nie masz syfu typu woda lub...
Uszkodzony licznik bądź wiązka. Podłącz komputer i sprawdź, czy widzi sygnały z czujnika prędkości.
Jest czujnik prędkości na skrzyni biegów, z niego sygnał "idzie" bezpośrednio do licznika (kostka niebieska pin 28, kolor przewodu brązowo/czerwony). Wydaje mi się, że w poliftowych modelach prędkość mogła być też na magistrali CAN, wysyłana z sterownika ABS/ESP.
Czujnik prędkości pompy odwrócenie biegunów lub sygnał przerwany, i niezgodność ustawienia pompy z kołem zamachowym(przesunięcie fazy lub sygnał niewiarygodny)
To może mechanik podepnie do czujnika oscyloskop i sprawdzi czy generuje sygnał prędkości . Może czujnik nie generuje impulsów , dlatego nie ma na zegarach żadnych informacji o prędkości . To może być równie dobrze uszkodzenie zegara , jak instalacji To że jest tam zasilanie nie oznacza że również sygnał prędkości .
na komputerze wyskoczyło dokładnie: -rejestracja prędkości obrotowej silnika, błąd sygnału wałka rozrządu, -czujnik prędkości obrotowej wału korbowego, sygnał niedopuszczalny.
W zależności od pojazdu: 1. bierzesz sygnał z impulsatora prędkościomierza w liczniku. 2. Bierzesz sygnał z czujnika prędkościomierza na skrzyni lub lince predkosciomierza. 3. Bierzesz sygnał z ABS. 4. Montujesz na półosi magnes a obok czujnik Halla. 5. Metoda ekstremalna - prędkość pojazdu pobierasz z GPS.
Skoro prędkość pokazuje poprawnie to wina leży w zegarze. Wskaźnik prędkości i licznik przejechanych kilometrów dostają sygnał z czujnika prędkości w skrzyni biegów.
Zasilanie czujnika to 12V, na forum jest opisane jak w prosty sposób sprawdzić obwód sygnału prędkości. Wymieniony czujnik był nowy czy używany?
No ale dostałeś dobrą podpowiedź, masz już tam czujnik prędkości a co za tym idzie właściwy sygnał....więc...
Licznik widzi 255 km/h czyli nie dostaje sygnału z czujnika. 1. Kręcenie czujnikiem czy symulowanie koła fonicznego daje odczyt prędkości. Bo to albo czujnik. Albo problem z napędem czujnika/kołem fonicznym (za duża odległość, opiłki). Albo kabelki/wtyczki uszkodzone.
Skoro twierdzisz że rozrząd na znaki ok czujniki sprawne, to pozostaje ci do sprawdzenia pierścień sygnału czujnika prędkości obrotowej wału. Może się poluzował albo wygiął ząbek. Bo podobny przypadek znałem gubienie synchronizacji ale to w innym silniku PERKINS na CR wiec twierdzę że to jest czasem realne. https://obrazki.elektroda.pl/8600531400_...
Mówię o sygnale z czujnika prędkości. Wtyczek na pamięć nie znam.
mercedes sygnał prędkość sygnał prędkość sterownik renault sygnał prędkość
iskra regulator napiąć skrętka połączenie komputerów format dysku linux
Zakres napięć dla standardu 24V DC w IEC 61131-2 Jak podłączyć dodatkowe gniazdo w BMW E46?