https://obrazki.elektroda.pl/8104405600_... Jeżeli Twój silnik to EW12J4 to (założenie ogólne, bo podstawiłem parametry, których nie znam jak np emisja spalin): 1350 sonda przed katalizatorem 4VE: gniazdo 4 pinowe koloru zielonego 1351B - zasilanie ogrzewania sond lambda 122 - sterowanie ogrzewaniem sondy lambda A przed katalizatorem...
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Trudno jest opisac sygnał na sprzecie który sie nie zna i na którym za przeproszeniem g..... widac. Podłacz oscyloskop pod aku i zobacz co pokazuje? i porównaj podziałke. Zadna sonda nie daje 10 V sygnału. I cos nie moge skojazyc passata z sonda 5 kebelkowa? Pod warunkiem ze jest to sonda szeroko pasmowa. Czyli tam sie napiecia nie mierzy tylko prąd.
Owszem znaczny wzrost zużycia paliwa przy uszkodzonej sondzie lambda jest całkiem realny. Sterownik silnika zbyt słaby sygnał z sondy lambda odbiera tak jakby silnik cały czas dostawał zbyt ubogą mieszankę i zwiększa dawkowanie paliwa. Dodatkowo taka sytuacja może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora w wyniku przegrzania i zawęglenia.
Tam jest: czerwony - "test" czarny - sygnał lambda niebieski - +12 gaz biały - masa Zewrzeć czerwony czyli z rzystora pull-up wejścia procesora do masy - to jego funcja "test". Czarny podaje bezposrednio sygnal od sondy. Ja powlaczam pod czarny tester sondy lambda i reguloje to "cos", jedynie mozna regulowac reduktorem.
Niekoniecznie, sygnał z lambdy może sterować "komputerem" który steruje silnikiem krokowym gazu i reguluje skład mieszanki na gazie.
>Tester pokazywał na 3 linijkach diodowych obroty silnika, sygnał z lambdy i pozycję aktuatorka. Wystarczy zwykly woltomierz, sygnaly na zlaczu DIN5 sa od 0 do 5V odpowiednio wyskalowane: 1) sygnal z attuatora 0V zamkniety ok. 5V 100 % otwarty 2) sygnal lambda 0V uboga ok. 5V bogata mieszanka 3)chyba masa 4)+12V 5) obroty 1V to ok. 1000rpm Ale to zalezy...
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
są sondy 1V i 5V ta na zdjęciu jest 5V Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście
Boscha te nowsze daja sygnał po 5 s.
Taki sygnał jest ok. Czasy przełączania takie same jak w cyrkonowej.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Od strony samochodu wygląda to tak, że przeważnie zasilanie grzałki to kable grubsze a masa i sygnał cieńsze. Od strony sondy przeważnie dwa białe to grzałka,szary masa, a czarny sygnał. Zasilanie grzałki (+)na jednym przewodzie jest zawsze .Albo po odpaleniu albo na zapłonie to zależy od instalacji. A na drugim masowym sterownik załącza masę (PWM)...
Jak przewód sygnałowy sondy nie był rozcięty, to niebieski pozostaje niepodłączony. Centralka LPG pobiera sygnał sondy do regulacji składu mieszanki, ale emulacja jest niepodłączona. https://docplayer.pl/16390889-Czakram-ja...
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Ostatnie pytanie: - jak ze zdrowiem silnika i zbyt ubogą mieszanką? Jeśli oscylacje sygnału mimo wszystko będą, to mieszanka nie będzie na tyle zubożona, żeby silnikowi z tego powodu stało się coś złego, ale z drugiej strony w takiej sytuacji nie ma co liczyć na jakieś wymierne oszczędności. Z tego względu trzymałbym się raczej jednak tych około 2,5V....
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
Witam Nie chcę cię straszyc ale 2 tyg. temu miałem na warsztacie u siebie takiego poldka i padł czujnik poł. wału korbowego.Dostępny tylko w serwisie 283zł:cry: Ale sprawdz jeszcze resztę układów:ciśnienie paliwa ,cewka zapłonowa,cy nie ma przebicia na sygnał sondy lambda Pozdrawiam
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
To chyba nie dobrze jak nie mam podglądu na mieszankę paliwa z powietrzem. Masz, ale z poziomu diagnostyki sterownika silnika. Do działania instalacji LPG IV generacji sygnał sondy lambda nie jest niezbędny (jest pomocny przy jej kalibracji ale też da się bez niego, kalibruje się na mapy wtrysku lub na korekty czasu wtrysku benzyny).
dawidek, pomyśl skoro przetniesz sygnał sondy lambda,i wepniesz się tam emulatorem,który potem chcesz wyłączać ręcznie z kabiny,to jak ecu ma widzieć sygnał??? kabel rozcięty,emulator nie pracuje bo odciąłeś zasilanie.wiesz co się stanie? ecu przełączy ci się w tryb tzw.awaryjny i autko zacznie ci dopiero palić....jak smok:) a o przeglądzie diagnostycznym...
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Będzie ok, podgrzewana nowej gen. ma tą zaletę że podaje sygnał 2-3s po uruchomieniu. 1 przewodowa ~1min.
Przede wszystkim, żeby nie wróżyć ze szklanej kuli, wskazane byłoby podanie jaką instalacją zainfekowałeś silnik. Błąd jak w temacie :"P0171-92 zbyt uboga mieszanka, rząd 1 - Nieprawidłowe osiągi lub działanie" Po tym wpisie od razu nasuwa się pytanie, czy ta sytuacja dotyczy tylko jazdy na gazie, czy występuje również na benzynie. Jeżeli tylko na gazie,...
Dobrze podpowiada Kolega (at)kwok, ja dodam: chcesz bingo, podłącz tps skorzystasz z dobrodziejstw cut-of i skoku attuatora do zadanej pozycji co zniweluje pewne błędy pracy tego układu. Tryb pracy sterownika proponuję przełączyć na "sport", odległość od mieszalnika do czujnika lambda to lekko jeden metr i odpowiedź układu (attuatora) na sygnał z "lambdy"...
Jak podłączysz kontrolkę 2W na białe to ma ona po rozruchu świecić. Czarnym leci sygnał , szary masa sygnału.
wymiana katalizatora przy wymianie sondy to naciągactwo, chyba że kat jest faktycznie dead. Uniwersalną bez problemu można podłączyć jako 3 przewodową, 2xbiały- grzałka ,czarny- sygnał , szary -do masy
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Srubą w Blitzu akurat reguluje się minimalny przepływ gazy. Attuator się jeszcze otworzy i zwiększy porcję. No chyba ze rozpatrujesz to od strony całkowicie otwartego attuatora to wtedy jak mówiszCo do Espero 2.0 kolegi NOMa to check engine pochodzi od braku emulacji lambda najpewniej - to akurat sterowniki sprawdzają zawsze Wiesz co, byc moze jest...
To jest tak jak Ci napisałem wyżej. 2 białe to grzałka, czarny sygnał i szary masa.
Rząd to normalnie rząd cylindrów. Masz tam fałkę,więc masz rząd pierwszy i drugi. Poprawniej powinno być lewy lub prawy bank cylindrów. 015 Za niski sygnał Sonda lambda rząd 1 czujnik 1 008 Obwód grzania sondy lambda rząd 1 czujnik 1 Uszkodzenie w obwodzie sondy pierwszego rzędu,sonda nr1,czyli przed katalizatorem "080 Przerywacz szkodzący katalizatorowi...
> I jeszcze jedno jeżeli sterownik gazu bingo jest podłączony do lambdy to znaczy ze on ma udawać lambde dla benzyny i robi to źle, czy czyta wskazanie lambdy dla gazu, bo czegoś takiego jak emulatora lamby jako osobnego urządzenia to nie mam. Sterownik gazu powinien zawierać emulator sondy. Sterownik gazu potrzebuje sygnału z sondy lambda do regulowania...
Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).
Witam. Mam jeden problem. Mianowice wymieniłem silnik z 1.6 na 2.0 ale kolektor i reszta wydechu została z 1.6. Problem polega na tym że 2.0 ma dwie sondy lambda przed katalizatorem a 1.6 tylko jedną. I tu pytanie. Czy mógłbym do sondy podłączyć drugą wtyczkę i powielić sygnał czy bez dołożenia drugiej sondy się nie obejdzie? Raczej z samym sygnałem...
Polecam interfejs OBD2 na bazie ELM327 , pełno tego na każdym portalu aukcyjnym, obejrzysz nim pracę sondy czy korekty zasilania . Oznaczenia przewodów w Twojej sondzie typowe : Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście Na biegu jałowym sonda może nie oscylować, najlepiej jej działanie sprawdzać na...
12 to brak błędu,następnie 33 błąd MAP sensora. 12 - brak usterek 13 - usterka w układzie sondy lambda 14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS) 21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy(TPS) 23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT) 24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu(VSS) 32 - niesprawność...
Dziękuję Panu za szybką odpowiedź. Rzeczywiście schemat połączenia może się przydać, a co do sprawdzenia sondy (która jest 4-przewodowa) to który to może być przewód sygnałowy? Jak zobaczę czy jest zastosowany tryb emulacji sondy lambda? Pozdrawiam Sonda: dwa białe to grzała, szary to masa, czarnyto sygnał Tryb emulacji sprawdzisz poprzez program diag....
skąd te 0,45V??? Sygnał zastępczy??? Dla kolegi wojtka - tak. Jest to sygnał zastępczy jaki daje komputer w razie uszkodzenia sondy.
Sonda w tym silniku jest napewno dwuprzewodowa jeden przewód to masa drugi to sygnał sondy . Możno zastosować jednoprzewodową .
Ale sygnał emulacji a rzeczywisty są różne i fiaty bardzo uciekają i nie tylko fiaty.
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
witam, czujnik przed katalizatorem daje info do kalkulatora proporcjonalnie do zawartosci tlenu w spalinach , bogata mieszanka sygnał wysoki, uboga sygnał niski, opór na białych przewodach 3-15 om, czarny sygnał, a szary masa, i zmienia dość szerokim stopniu od 0,9Vdo 0,1 V, zamieszcze info na dowlandzie to sobie ogladnij,pozdrawiam
Jeżeli obroty masz na 1000, to sterownik pewnie odczytuje "brudne" obroty, czyli sygnał jest czymś zakłócony, lub masz wpięty generator obrotów, możesz to sprawdzić wpisując w zakładce Sensors, parametr RPM_fac cyfrę 2,(teraz masz 13 lub 0) wtedy na obrotomierzu w programie pojawią się rzeczywiste odczyty sterownika, zasadniczo wyłączenie tej nie ma...
Aby "zeskanować" ECM za pomocą lampki kontrolnej silnika,muszisz w gnieżdzie diagnostycznym(gniazdo znajduje się po prawej stronie w kabinie od strony pasażera i jest zaślepione zatyczką),zewrzeć piny A i B.Następnie włączyć zapłon(nie odpalając silnika) i obserwować mrugnięcia lampki kontrolnej).Kody błędów wyswietlane są następująco: -każdy kod błędu...
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. . Ja cię pierniczę, nie ma ratnku dla tego forum. Co jest? 0,15V to cymeśny sygnał?
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Też mam taki sterownik w jednym z aut. Jednakże to fiat ale wnioskuje z Twego problemu ze masz złą emulację sondy przez co mapy benzyny w sterowniku silnika dopasowują się do sygnału sondy lambda przy pracy na gazie . Efektem jest zła praca na benzynie. Są dwa wyjścia - wybrać odpowiednią emulację . Ja mam u siebie masa bo mój sterownik najlepiej pracuje...
lambda sygnał niski sygnał lambda sygnał sonda lambda
saleae logic analyzer dobór tranzystor mosfet composite commodore
instrukcja obsługi electrolux odkurzacz rozebrać
Dobranoc w ASCII – zapis kodów, konwersja, mikrokontrolery, UART, C, Python Alarm 257 w kotłach DEFRO - zatrzymanie silnika podczas cofania