Myślę że instalacja jest doprowadzona do licznika. Jeśli nie to musisz doprowadzić ze sterownika z nogi C1 sygnał obrotomierza. Dodałem schemat do Vectry 1.6i
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Nie. W twoim aucie brak czujnika obrotów wału, a sygnał do oryginalnego obrotomierza brany był z alternatora. Tak wiec trzeba by zrobić urzadzenie dopasowujące sygnał. Bez sensu.
Sprawdź czy ma on zasilanie oraz sygnał.
Jeżeli to silnik NZ i sterownik multec , to sygnał na obrotomierz bierze z modułu zapłonu.
A skąd te zegary masz Astra/Calibra? Qrde zastanawiają mnie rozbieżności w schematach, ja mam b podobny jednak różni się od powyższego. Mam wiązki z Vectry komplet i dam znać jak to jest dokładnie nie raz takie zakładałem i sygnał szedł z cewki
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
Grzyb - co wreście robiłeś , remontowałeś czy wymieniłeś silnik? Jeżeli odpala i pracuje silnik dobrze , to nie czujniki , a szczególnie na wale. W osprzęcie silnika X16XEL , sygnał obrotomierz jest brany z pinu 13 wtyczki B ECU. Może masz niekontakt .
Tak, to jest czujnik przebytej drogi (VSS) w niektórych modelach bywały przy skrzyni dlatego w zegarach nie ma. Co do podłączenia to idzie tam +12V po stacyjce, masa i sygnał do ECM(przewód niebiesko- czerwony)
W 1.7 TD sygnał obrotów jest brany z czujnika pod bagnetem oleju.
W przypadku c16nz nawet schemat podaje, że sygnał jest brany z cewki. Nie masz tego licznika z vectry V6 albo diesla?
Wydaje mi się, że tam nie chodzi o napięcie tylko o częstotliwość (sygnał jest brany z 1 fazy uzwojenia prądowego - przed diodami prostowniczymi). Pasek naciągnięty? I jeszcze jedno "poza skale" tzn do końca obrotomierza?
Tego niestety nie wiem bo tak juz jest od momentu zakupu auta ale też mi sie wydaje ze moze koło pasowe alternatora jest przyduże. Jeśli jednak okaże się że jest przy duże to jak sie bedą miały wskazania obrotomierza bo jak wiemy sygnał jest brany z alternatora?????
sygnał mam z obrotomierza ale mozę mam zasyfiony parownik bo ma ze 4 lata i pewnie nie był czyszczony
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Witam. Mam Vectrę z silnikiem C18NZ i standardowe zegary bez obrotomierza. Czeka mnie ich wymiana, bo prędkościomierz nie działa (wskazówka na 0 bądź maksimum). W związku z tym zastanawiam się, czy będą pasowały zegary z obrotomierzem od 2-litrowej Vectry (silnik C20XE). Nie wiem, czy sygnał prędkości obrotowej dostarczany jest zawsze do złącza liczników....
A jaki przebieg ma sygnał obrotów który występuje przy liczniku? ten z którego korzystaja np. gaziaze? tez zmienna czestotliwość zaleznie od obrotów? myslałem o zastosowaniu Lm2907
Montowałem liczniki z obrotomierzem do vectry 1,6 oraz 1,8 i zawsze działały bez problemu. Bez podłączenia żadnych dodatkowych wtyczek. Porównaj gniazda w obu licznikach to dowiesz się gdzie we wtyczce powinien być styk sygnału obrotomierza. Dokładnie nie pamiętam ale chyba był to pierwszy od lewej (patrząc na wtyczkę po wyjęciu licznika). W tym liczniku...
Czujnik chyba ma i to przy licznikach ( między linką prędkościomierza a licznikami - tak znalazłem na forum). Trzeba będzie kombinować. Skoro piszecie że nie jest to problem z wiązka to trzeba będzie parę złoty więcej zapłacić, wyjąć wiązkę i najwyżej "odciąć zbędne przewody". Dodano po 4 kupuję cały komplet, więc skrzynia będzie oryginalna. Na liczniki...
Co sie tyczy wskazań temperatury, obrotów i prędkości - to sygnały te są brane z ECU. Brak wskazań może wskazywać na uszkodzenie elektroniki. A co ty za głupoty wypisujesz. Jedynie impulsy obrotomierza deska ma ze sterownika silnika.
Teoretycznie sam uC wystarczy. Podajesz sygnał na timer0, timer0 ustawiasz jako licznik impulsów, timer1 będzie służył jako odmierzacz czasu. Liczysz liczbę "1" w czasie trwania np. 1 sek. Timer0/timer1=Hz Poszukaj programu na obrotomierz. Możesz podawać sygnały przez dzielnik rezystorowy tak by na uC trafiało 5V bądź podawać sygnał np przez ULN2003...
Tam nie ma linki sygnał prędkości idzie z abs,wymontowanie: 1.Podważyć i wyjąć kratki nawiewu lewą (na początek przełącznik świateł podważyć i wyciąnąć)i środkowe dwie. 2.Odkręcić obudowe kierownicy,trzy śruby od dołu na krzyżaka i dwie patrząc od kierownicy między jedną a drugą obudową,pod takimi zaślepkami plastikowymi. 3.Odkręcić obudowy licznika...
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Chyba trudno będzie znaleźć osobę, która ma w tej materii doświadczenie to pozostaje eksperyment. A więc czy aby nie da się wykorzystać sygnału z obrotomierza? Pewno w zalezności od przyjetych w samochodzie rozwiązań może być potrzebny układ całkujący. Albo układ opóźniający (w zasadzie tez całkujący) sygnału z zacisku wzbudzenia alternatora/kontrolki...
Wymiana wkładki stacyjki konieczna lub całej stacyjki ze szrotu. To przy okazji załatwi sprawę otwierania szyb, Zamek do sprawdzenia, sygnały wysterowania z drzwi kierowcy i ciągłość wiązki, Wyciek oleju - nie pomogę, nie mam szklanej kuli, na pewno nie powinno go być. Jeśli cieknie ze skrzyni długo nie pojeździsz.
Dzięki Work-Shopa też posiadam, to nie rozwiązuje mojego problemu. Chodzi mi o opis pinów ECU tu oznaczonego jako "100", a konkretnie o piny 49, 50, 51 które idą do cewki zapłonowej (DIS-u) tu oznaczonego "11" Interesuje mnie jakie sygnały płyną w tych 3 kablach, a konkretnie w którym z tych kabli jest sygnał obrotów silnika lub ewentualnie to zmierzyć....
Nie denerwuj mnie niepotrzebnie ;) Ok.. to napisz co jeszcze może być przyczyną jak już zacząłeś. Nie sprawdziłem jeszcze diod, bo nie odkręciłem izolatora (plastikowa tarcza). Kupie 7ke klucz i odkręcę. Ale... na chwilę obecną mogę napisać, że tuz przy mostku, gdzie 2 druty stojana są przykręcone, było zwęglone i odpadało, jakieś tworzywo. Tak jakby...
Obrotomierza nie ma. Jak pisałem wcześniej, na początku usterki słychać było szalejącą iskrę, takimi nieregularnymi seriami, kilka dni później padło całkiem. Więc wskazuje to raczej na zły kontakt. Jeszcze jeden fakt - w momencie kręcenia rozrusznikiem drga wskazówka prędkościomierza. Gość twierdzi, że przed usterką tego nie było. I jeszcze jedno -...
Zapewne kod silnika tej Vectry to X16SZR. Powiem tak sterowniki tego typu często ulegają wewnętrznemu uszkodzeniu. Ostatnio w Astrze G tez miałem ten kod błędu. Auto paliło, śmigało bez problemu, jedyną usterką był nie działający obrotomierz, no i oczywiście kontrolka silnika. Co spowodowane było brakiem wyjścia sygnału z sterownika silnika na zegar....
Witam. Mam problem z obrotomierzem pewnego dnia wróciłem do domu i gdy miałem już gasić samochód, zauważyłem, że obrotomierz oszalał, skakał sobie od 1tyś nawet poza skale, albo był spokojny na 2,5tys, oczywiście te wskazania nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi obrotami, po samym przekręceniu kluczyka na 1 stopień obrotomierz już pokazuje 1tyś, sprawdziłem...
Na wszelki wypadek odciąłem ekran od masy-dalej nic! Ale zauważyłem coś ciekawego: po odpięciu czujnika wałka rozrządu i włączeniu zapłonu obrotomierz sam podskakuje chaotycznie, nawet na ful w tym czasie co jakiś czas przeskakuje iskra! Sprawdzałem w tych momentach masy i zasilania na sterowniku-wszystko stabilne! Sprawdziłem na pinach sygnałowych...
Witam, potrzebuję pomocy mianowicie moja viki pali na 3 gary, gdy ją odpalam pali na 4 po jakimś czasie np. po 4 min jazdy zapala mi się Check i pali na 3 gary, obrotomierz nie działa i nie ma mocy, a po jakimś czasie znowu wraca do 4 i Check gaśnie i tak w kółko 4 - 3- 4 -3 co mam robić wyskoczyły takie błędy jak: P0725 - Nieprawidłowy sygnał z obwodu...
Witam! Mam następujący problem z obrotami w w/w vectrze. Na zimnym silniku jest ok. W miarę jak nagrzewa się silnik zwiększają się wolne obroty. Obroty są na poziomie ok 2000 obr/min (nie mam obrotomierza) Po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy silnik jeszcze bardziej przyspiesza. Po odłączeniu silnika krokowego też obroty się zwiększają. Komputer...
ok koledzy, zaczynam od szczelności układu zaczynając od filtra powietrza i po kolei, o wynikach poinformuje, gaz już odliczyłem od jutra zaczynam naprawę Dodano po 1 przejrzałem wszystko po kolei była pęknięta uszczelka pod korpusem taka papierowa zrobiłem drugą i zrobiłem jazdę próbną po przejechanu 50 km na benzynie wyświetlił sie błąd 19 Sygnał...
Odczytałem u kolegi na kompie następujące błędy : P0400 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) (05) - Nie występuje P0725 - Brak sygnału obwodu wejścia sen- sora prędkości silnika (0D) - Nie występuje P1335 - Pompa wtryskowa: brak sygnału wejścia prędkości silnika z Modu- łu Sterującego (0A) - Nie występuje...
Witam, w/w vectra miała podmianę silnika i tylko silnika. Żadnych przeróbek. Silnika zapala i pracuje ok, natomiast jest problem ze skrzynią automatyczną. Włączenie któregoś (obojętnie jakiego) z biegów nic nie powoduje. Tak jak by samochód był na pozycji zaparkowanej. Mechanik zaklina się że prawidłowo połączył sprzęgło (niestety tutaj na mechanice...
Witam. A ja mam zgoła odwrotny problem bo silnik traci moc dopiero po osiągnięciu 80st. C., zaświeca się kontrolka silnika, przestaje działać obrotomierz (pokazuje 0 obr/min), silnik nie ma mocy, komputer nie pokazuje spalania chwilowego, na wolnych obrotach silnik nie pracuje równo. Niby da się pojechać powyżej 100 km/h, ale rozpędzanie trwa bardzo...
OBJAWY: Licznik przebiegu i prędkościomierz nie działają, w polu informacyjnym świeci się klucz, świecą się kontrolki ABS i TC - ABC i kontrola trakcji oczywiście nie działają, poza tym wskazania temperatury chłodziwa, wskaźnik poziomu paliwa i obrotomierz działają bez zarzutu, inne objawy nie występują. ODCZYTANE BŁĘDY: - Brak komunikacji CAN z ABS/TC...
Dzień dobry, przeszukując fora nie byłem w stanie znaleźć podobnych usterek jak moja więc piszę z prośbą o poradę/pomoc jak to bywa tutaj :) Mój samochód (jak w temacie) ostatnimi czasy dziwnie się zachowuje i zauważyłem kilka niepokojących objawów. Mianowicie: 1. Przy pierwszym uruchomieniu, w momencie ruszania ( jeszcze na benzynie ), gdy dodaje gazu...
Kolega elektrit chyba mi nie wieży bo nie widział, ale w załącznku jest zdjęcie, że włożyłem zegary od Astry 2 do Vectry A z silnikiem C18NZ i działają, ale działo się dokładnie tak samo jak koledze Spawnbee i sygnał musi być filtrowany i obrobiony przez tą płytke, można zbudować swój ukałd, ale po co się męczyć jak można założyć gotowy. A z tego co...
Według schematu W Vectrze A z silnikiem 1.6i C16NZ sygnał do sterowania obrotomierzem wychodzi bezposrednio z komputera. W Kadecie z tym silnikiem sterowanie było brane z cewki zapłonowej. Ignacy
Moze by cos z tego wykombinował, tylko ja chce to podlaczyc do Vectry A, a nie do Poldka. Mam tylko obrotomierz od poloneza i chciałem go jakos zaadoptowac do Vectry, napsalem kilka postow wyzej. Narazie brak mi juz pomyslow.
Sprawdzilem wychylkowym miernikiem.Mierze co roku ładowanie i jest jak narazie prawidłowe.A zegary od niedawna szfankuja.Jeszcze zastanawiam czy jak bym sprawdził testerem diagnostycznym czy tam mi pokaze wskazania obrotomierza,bo jesli tak to sygnal jest tylko ze zegary maja awarie i niepokazuja wskazan.
Nie,nie wychyli się,dlatego że zareaguje dopiero na ściśle określoną rezystancję.Pomijamy tutaj fakt uszkodzonego licznika,dobrze by było z nim zagadać i obserwować temp.i zobaczyć jakie błędy. Dzieki kolego, miales racje , rezystancja czujnika ktory ma temp. ok 12 st to jakies 1.5k ohma a jak go podgrzalem do 100st to okola 150 ohm wiec po podlaczeniu...
Hmm. Proponowal bym kupic caly licznik z obrotomierzem. Na allegro widzialem od 50 zl. A obrotomierz powinien dzialac odrazu po podlaczeniu, bo seryjnie kazda wectra miala montowana instalacje w ktorej jest nawet podpiecie do obrotomierza. A jak nie bedzie to zregoly do obrotomierza trzeba podpiac 3 kable(+,-, i sygnal z cewki zaplonowej. tzn musisz...
vectra obrotomierz sygnał obrotomierz obrotomierz sygnał
usterka napędu bramy silnik kalkulator bateria tranzystor antenowy
łucznik ustawienie transportera daewoo lt42l2
Czarny ekran poza zakresem po zwiększeniu Hz Znaczenie i użycie słowa "serwus" w języku polskim