Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Gdzieś musi być jakiś błąd tylko nie wiem gdzie. AF wskakuje hamulec się zwalnia i silnik jest utrzymywany w polu magnetycznym, ale się nie kręci. Jogi które powinny być pod przyciskami też nie działają. Straciłem na niego już trochę czasu. Jedyne co to sam może wykonać obrót w momencie programowania w chwili kiedy dobiera parametry Control Loop. Po...
Tak, to prawda; ale kolega piter253 w swoim wcześniejszym poście napisał "Koło alternatora jest delikatnie mniejsze, ale koło na wale jest większe niż poprzednie" stąd prosty wniosek że w jego przypadku zwiększył przełożenie, i na jeden obrót wału (koła napędowego) jego alternator (koło napędzane) wykonuje więcej obrotów. Załóżmy że poprzednio było...
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
To trochę dziwny samochód. Czasami się nie odpala - choć światło immobilizer gaśnie. Po wodzie immobylayzer odbiera sygnał, ale nie przekazuje go modułu sterowania. W tym przypadku, obrotów wału silnika również nie widać
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Tak chodzi o sprintera 98r. Czy istnieje taka możliwosc ze obrotomierz zacznie chodzic z pod 5pin od diagnozy bo tam jest sygnal obrotów.?
zalatuje i to poważnie zimnym lute na wejsciu sygnału z tachometra albo zobacz czy magnes jest na swoim miejscu!
Pochwal się lepiej jaką masz tam instalację gazową i gdzie podpięty sygnał obrotów.
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Sprawdziłem cewę teho jest w porządku po podłączeniu miernika podczas obracania silniczkiem jest przerywany sygnał.
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
To że ma 65 ohm i nie ma sygnału po zbliżeniu magnesu nie stwierdza w 100% że tu jest problem. Typowo pada w takich urządzeniach potencjometr (ten od regulacji obrotów - regulator widzi obroty skręcone jakby na minimum). Trzeba by go wylutować i sprawdzić jak zmienia się rezystancja na jego wyprowadzeniach przy kręceniu pokrętłem.
Tak też próbowałem za pierwszym razem i nic. Tu musi być coś bardziej subtelnego na rzeczy, bo gdy raz zadałem sygnał na FG- 24V i właśnie tak jak ty mówisz zasilacz to włączyła się blokada obrotu i jednocześnie zadawało sygnał na silnik
lewe powietrze oraz sygnał z TPS sprawdzone??
Możesz jaśniej ? Możesz w końcu napisać jakie masz oznaczenie silnika lub podać numery ECU ? ...czy wszyscy mają zgadywać? Nie szukam gotowca (...) (...) proszę o konkretne info do którego, a nie tylko numer pinu, wolę wiedzieć co odcinam. Na przykładzie sterownika Bosch EDC17 C74, Np: A038 Czujnik rozrządu Halla – sygnał A057 Czujnik liczby...
Pomiar rezystancji przeprowadzony na wtyczce gdzie wchodzi do sterownika. Prądniczka tacho daje zmienne napięcie przy ręcznym kręceniu bębnem, wiec wydaje mi się że jest sprawna. Postaram się sprawdzić na płytce sterownika obwód prądniczki tacho, tylko nie mam pojęcia czy ten sygnał jest formowany dla mikrokontrolera na sygnał logiczny czy analogowy
Nie mogę się z tym nie zgodzić. Akurat miałem 90% potrzebnych narzędzi w domu, musiałem tylko dokupić jeden ściągacz do łożysk oraz obcęgi do ściągania pierścieni zaciskowych. Co do pras – posiadam manualną z różnymi końcówkami, coś jak klucz do suportu. Przy odrobinie uwagi i kreatywności nie miałem absolutnie żadnego problemu, żeby sobie ze wszystkim...
Podpowiem tylko żebyś sygnału obrotów nie brał z cewki zapłonowej żeby nie zakłócać jej pracy, tylko w sterowniku masz wyjście na obrotomierz i tam podłączaj. Będą to 2 impulsy na obrót wału, czyli w sterowniku (o ile to będzie jakiś bardziej cywilizowany niż ten śmieć stag l) ustawiasz "4 cylindry 1 cewka" mimo że faktycznie masz 2 cewki.
Na przyszłość- nie mieszaj swojego,innego problemy w temacie MF-EHR kody błedów.My ci tu pomożemy a ktoś inny juz tego nie znajdzie. Troche własnego wkładu w rozwiązanie problemu. Czy tarczki sie skonczyły widac po odkręceniu lewej pokrywy. Czy to czujnik wom-u-po 5 sek od wysunięcia czujnika wom powinien sie wyłączyc jesli czujnik sprawny. Podłączyc...
Papuga II ; EDC 15V , silnik AHU , ze sterownika na zegary idzie 4 sygnały: - 51 szybkość pojazdu' - 6 obroty, - 18 i 45 nie opisane. Za cholerę nie nie chce być inaczej .
Wygląda to na jakiś Motronic Boscha z początku/połowy lat 90-tych. Z tego co pamiętam, to tam największą słabością były ścieżki oporowe TPSa, przez co ECU nie potrafił utrzymać biegu jałowego. Czy to dlatego chcesz utrzymywać jałowe na poziomie 1100rpm? Czy może silnik jest dłubnięty na rozrządzie i potrzebujesz tak wysokie jałowe? ECU steruje tym przez...
Witam, mam problem z autem jak z tematu. W trakcie jazdy nie ma mocy, praktycznie w całym zakresie obrotów. Błędy jakie rejestruje to: 16485 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza. 16683 Turbosprężarka podciśnienia. Jakie powinno być wskazanie przepływomierza na wolnych obrotach? U mnie na biegu jałowym pokazuje 585 mg/h, natomiast jak trzymam...
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Odczytałem kody błędów 19- przerwany sygnał obrotomierza(wyjaśnia skoki obrotów) 34-Zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych – okablowanie lub obwód układu recyrkulacji gazów wydechowych, wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic)
bardzo dziękuję ale czy mógłbyś podrzucić jakiś schemat albo jakiąś fotkę Dodano po 4 ja mam deskę wraz z obrotościomierzem z benzyniaka i wyczytałem że w benzyniaku to są dwa impulsy na obrót a dieslu na obrót to jest ich dużo więcej potrzebny będzie najprawdopodobniej jakiś dzielnik. Jak to zrobić czy może mi ktoś coś poradzić?
Aaa, ten sterownik. Mam pamięc, ale EPROM, i prościutki procesor ( MABxxxx) więc nie wiem jak proc może tam coś sobie zapisywać. Masz problem gdzie indziej, prawdopodobnie sterownik źle widzi pozycję przepustnicy. Błędów nie rejestruje. W międzyczasie wymieniłem kable (jeden skorodował w środku) i cewkę (miała przebicie do masy). Potem jeszcze sondę...
Po wymianie obroty już są , jedynie 3x klik rygla pozostał a tak to OK. Zawsze tak klika, więc nie rozumiem co miałoby pozostać xD[/quote] 3x elektomagnetycznie otwiera , nie chodzi mi o sygnał dźwiękowy. Błąd F34 też puki co pozostał. Poza tym OK, chyba że jutro ,, cos w praniu wyjdzie" : )
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze
Na 100% szczotki. Jednak co będzie jak to nie będą szczotki, po drugie jakby to były szczotki to byłyby też pewnie problemy z normalnymi obrotami, a autor nic o tym nie wspomina, a jak hydrostat nie poda sygnału pusty zbiornik to też wirowania nie będzie.
Sonda ma oscylować 0,2-0,9V Nawet jak mieszanka jest zaburzona? Czy sonda wtedy nie powinna oscylować przy wartościach zbyt bogatej lub zbyt ubogiej mieszanki? standard brak masy na sondzie sprawdzałeś czy miedzy puchą kata (obudową sondy) a głowicą jest około 0 Ohm? Miałeś rację, że tryb awaryjny był spowodowany brakiem sygnału z sondy, a powodem...
Po założeniu starego sygnał jest stale dopóki sie nie zagrzeje więc obstawiam że czujnik EPS nie jest dobry do tego auta. Trzeba z Boscha :-)
Hmmm... albo coś źle patrzę na te schematy, albo ustrojstwo co podłączam jest uszkodzone. Sygnał cewki podpinam pod piny 29,30 Sygnał rpm pod 48, 18 ( jak daję pod jeden z nich to rozrusznik kręci ale auto nie odpala wgl, przy drugim nic się nie dzieje) Sygnał 12v+ pod 21, próbowałem też 17. Ogólnie urządzenie ma na celu odciąć zapłon przy ustalonych...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Chińska firma Hikvision jest jednym z czołowych dostawców kamer monitoringu na globalnym rynku, który w zeszłym roku zwiększył się aż do 20 miliardów dolarów. Zapotrzebowanie na systemy nadzoru wzrosło w ciągu ostatnich kilku lat, zarówno w Chinach, jak i na całym świecie. Wiele samorządów i korporacji uważa kamery za niezbędne do budowania tak zwanych...
Roboty nie ma dużo. Da się to wykonać na logo. 3xSilnik 24V <pytaniejak regulować obroty silnika 24V DC?> Jesli chcesz regulowac analogowo, to proponuję moduł wyjścia analogowego 0..10V a do tego podłączyć układ na tranzystorach jako driver. 6ED1055-1MM00-0BA0 2xElektrozawor BOSCH Dodano po 4 2.Możliwe jest na wejścia np. czujnika temperatury...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
pytanie czy dobrze wybrales typ TPS Typ TPS - Bosch mono. Sygnał napięciowy TPS rośnie od ok. 0,45 V (na wolnych obrotach) do ok. 4,7 V (przy pełnym otwarciu przepustnicy). Mam jeszcze pytanie: Do czego powinien być podłączony sygnał obrotów (brązowy przewód) w Bingo-M - do środkowego kabla wtyczki modułu wzmocnienia czy do zacisku "1" cewki zapłonowej...
Wszystkie błędy jakie mogą wystąpić w 2.5 tdi : AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA - 01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY - 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER - 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA - 00628 KONTROLA RÓŻNA...
W/g Boscha sonda powinna być: silnik do 09.95r. 0 258 003 231 silnik od 09.95r. 0 258 003 810 Sonda może być t.zw."prądowa" nie zmierzy się tego multimetrem widać to tylko po podłączeniu przynajmniej do MOT-250/tester Boscha/. Brak sygnału z potencjometru może też zakłócać pracę silnika na biegu jałowym.
A gdyby sygnał zamiast z czujnika prędkości brać z"przewodu wysokiego napięcia"<ilość obrotów silnika a nie koła> - jest to oczywiście skrót myślowy ale mam nadzieje ze rozumiecie . Skoro zmiana biegu wiąże się z wciśnięciem sprzęgła a wiec wyłączeniem tempomatu ..... Czy np 3000 impulsów na minute wystarczy do prawidłowego działania takiego tempomatu...
Witam. Mam problem ze zmywarką Amica ZIM 609 TBE IN. Kupiłem dom, zmywarka 2-3 lata nieużywana. Żona zrobiła kilka myć i zaczęła wywalać błąd. Objaw. Błąd 1 - brak poboru wody. Sprawdziłem wąż aquastop. Działa, podaje wodę. Nie kręcił się wirnik przepływomierza. Odkręciłem wąż, okazało się, że było dużo kamienia, który zablokował wirnik, wyczyściłem....
Mam podobny problem. Nissan Interstar 2,5 DCI 145 KM. Silnik był wyjęty i poddany gruntownej odbudowie. Po włożeniu do auta i spięciu wszystkiego do kupy nie chce odpalić. Startuje może na 1 s i gaśnie. Gdy potrzymam na rozruszniku dłużej to jak sinusoida próbuje startować i gaśnie naprzemian. Rozrząd dla sprawdzenia przełożony o 180 - wogóle nie gadał...
Ponieważ korzystałem z tego wątku przy podejmowaniu decyzji o wyborze suszarki, napiszę coś od siebie po dwóch miesiącach użytkowania. Jak pewnie większość którzy przeczytali cały ten wątek miałem dylemat czy kupować z PC czy jednak bez. Od ponad czterech lat mam zainstalowaną powietrzną pompę ciepła do ogrzewania domu więc ta technologia nie przerażała...
Jeżeli nie ma układu bezpośrednio kontrolującego prędkość obrotową to sam opisałeś sposób określenia kontroli stanu silnika. W mikroprocesorze na kolejne wejścia przychodzą sygnał zadający (np. z potencjometru ) oraz sygnał sprzężenia prądowego. Spotykają się one w układzie komparatora. Wynikowy sygnał zadaje wartość przesunięcia w fazie impulsów wyzwalających...
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Tego typu silniki mają wysokie obroty (typowo 13000-18000rpm). Bez obciążenia istnieje ryzyko rozbiegania się silnika (wejście na niebezpiecznie wysokie obroty i zniszczenie (rozerwanie) silnika). Producent kitu pisze o stabilizacji obrotów. Zapomnij o tym. Stabilizacja obrotów będzie wtedy gdy układ będzie odczytywał sygnał z tachogeneratora. A tak...
Witam! Potrzebuję porady, dotyczy auta bmw 320i, ale to mniej ważne. Ważne jest to, że mam uszkodzony regulator wolnych obrotów i chciałem go wymienić. Oryginał jest to bosh na 3 przewody, niestety przez pomyłkę kupiłem prawie takiego samego bosha na 2 przewody.:(( Czy będzie to jakoś grało? Tzn. jutro mam zamiar podłączyć nowo zakupiony zawór opuszczając...
pepe150 - czyli sugerujesz, że niepotrzebnie skusiłem się na zamiennik (firmy GETZE), zamiast kupić oryginalny silniczek krokowy BOSCH? Ja zas sugeruje, ze prawdopodobnie niepotrzebnie go wymieniles. Pierwsza rzecz do zrobienia, to sprawdzic, czy sygnal zamkniecia przepustnicy (wylacznik na koncu trzpienia nastawnika) dochodzi do ECU. To na jego podwstawie...
bosch sygnał sygnał bosch bosch obrót
podciśnienie układ ciśnienie schemat elektrowni wiatrowej akumulator czujnik zbliżeniowy diody
Lokalizacja mikrowłącznika w piecu Junkers ZW 20 Smar do klocków hamulcowych w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM kombi