Schemat ze stykami pomocniczymi, aby przełączały silniki na przemienne, jest prosty i oczywisty. Do kompletu musisz dołożyć np. (czujniki obrotów silnika), coś musi dawać sygnał, że silnik pracuje, i połączyć wszystko w jeden układ (czy inny układ, który daje informację, że pracuje).
Sterowanie to szeroka dziedzina, często pod tą nazwą rozumie się sterowanie automatyczne. Przykładowo silnik może pracować w układzie w którym ważne jest osiągnięcie konkretnego płożenia, jak napęd do bramy z czujnikami krańcowymi, albo wycieraczki samochodowe które muszą zakończyć ruch w najniższym położeniu niezależnie od tego kiedy kierowca je wyłączy....
Przewód podciśnienia idzie od parownika do kolektora ssącego, a czy auto kichnęło przy odpalaniu? jeżeli tak to mogło zapchnąć jakiś wężyk, trochę dziwne że akurat przy pustej butli, bo to nie ma nic do tego, ale według mnie to elektryka gazu coś szwankuje. Sprawdź kabel od gazu który owinięty jest na przewodzie wysokiego napięcia cewki albo podłączony...
Jeżeli to 60 kW, to odpowiada 81.6 KM, co daje 20.4 KM/cyl. Z tego wynika, że masz właściwe wtryskiwacze (niebieskie - na zdjęciu kropka wygląda na zieloną), a RC_inj może być poprawnie dobrane. nadal nie wiem dlaczego nie chce się przełączyć po osiągnięciu temperatury. Ta temperatura jest brana z programu diagnostycznego? Jeżeli tak, to po przekroczeniu...
Jest to silnik bldc z magnesem w środku. Vdc- 310v napięcie stałe. Gnd- masa Vcc- napięcie zasilania elektroniki +12V FG- sygnał dla elektroniki z klimatyzatora że silnik pracuje poprawnie. Vsp- napięcie sterowania od 0 do +12 V większe napięcie = większa prędkość.
Witam mam problem z moim Golfem IV. Otóż po przekręceniu kluczyka na zapłon nie podświetla się kontrolka od ciśnienia oleju. Dodam również, że podczas jazdy mam trzy sygnały dźwiękowe które występują co jakiś czas, ale nie zapala się przy tym żadna kontrolka na liczniku. Czasem jest tak że podczas jazdy nie ma ani razu żadnych sygnałów. Silnik pracuje...
jeżyk sterowany jest z urzadzenia sterujacego silnika na podstawie sygnału o temperaturze silnika , ecu steruje jeżem przez przekaznik
:arrow: Błąd ED8 – brak obrotomierza silnika wentylatora układu WDM Alarm ten uaktywnia się, gdy pracuje silnik wentylatora, ale nie jest dostępny sygnał zwrotny z obrotomierza.
TCU 03117-00 - Fly Out Bearing TCU 03117-00 - (Świeci się sygnał zatrzymania, prędkości nie włączają się, silnik pracuje.) - Samo-wyrównanie sprzęgła jest uszkodzone, najprawdopodobniej łożysko karbidowe uległo uszkodzeniu, gorzej, jeśli CCG ulegnie awarii, ale najczęstszą przyczyną usterki jest łożysko zwalniania sprzęgła.
(at)rafkawasaki A co ma ten silnik realizować? Pytanie czy jest wymagane sprzężenie zwrotne czy stycznik jest załączony. Do tego pasowałoby puścić jeszcze sygnał przez styki NO wyłącznika silnikowego/termika aby się upewnić, że czasem stycznik jest załączony a silnik nie pracuje bo zadziałał wyłącznik silnikowy.
Napiszę dokładnie jeszcze raz jak to ma wyglądać. Mam zewnętrzny sygnał, który pojawia się na pewien czas co pewien czas, jest on zmienny, czasami dłużej czasami krócej i przerwy między jego pojawieniem się też jest różna. Potrzeba mi układu, który będzie sterował pracą dwóch silników, ma to wyglądać w następujący sposób: pojawia się sygnał, załącza...
sądząc po objawach wszystko wskazuje na sondę lamda, wpoczątkowym okresie tuż po rozruchu sterownik nie bieże pod uwagę jej sygnału , silnik pracuje na wzbogaconej mieszance i jest w porządku. w okresie nagrzewania sonda działa za wolno i powstaje problem.
BOSCH Motronic ma to do siebie że sygnalizuje brak sygnału prędkości obrotowej silnika podczas gdy silnik nie pracuje. W przypadku faktycznego braku tego sygnału silnik nie będzie pracował.
może centralka od gazu dostaje zbyt maly (ew wogóle nie) sygnał z instalacji zaplonowej i stwierdza że silnik nie pracuje więc odłacza gaz
Jeśli wentylator pracuje w podzespołach wykonawczych na pierwszym i drugim biegu to sterowanie jest ok jedynie sygnał zwrotny do edc może nie funkcjonować. Bsm jest ok.
Witam. Mam problem z mazdą . Nie zapala , brak sygnału na wtryski po podaniu plaka silnik pracuje normalnie. Wtryskiwacze sprawdzone i sprawne , ciśnienie na szynie podczas kręcenia dochodzi do 500 bar zawór scv wymieniony. Nie ma sygnału na wtryskiwaczach podczas kręcenia po zapaleniu na plaku sygnał poprawny, silnik pracuje na jałowym ok. W sterowniku...
Polaryzacja sygnału 0-10 V była prawidłowa?
Tak robie sterownik do gazu LPG i potrzebyje mieć sygnał że silnik pracuje. Wszyscy producenci tych sterowników biorą sygnał z cewki albo jeszcze lepiej wystarczy owinąć kabelek wokół przewodu ze świecą ale jak kombinuje to coś mi nie wychodzi. Kto może mi pomóć !!!!
W sterowaniu typu czołgowego wykorzystuje się różnicowanie prędkości i kierunku obu napędzanych stron. Dlatego wykorzystuje się regulatory kierunkowe. Mikser powoduje, że zadając tylko jeden sygnał, np. skręt - odbiornik steruje dwoma kanałami na raz. W tym wypadku: Sygnał do przodu/tyłu - oba silniki pracują jednakowo. Sygnał skrętu - każdy silnik...
wszystko możliwe,przecież w japońcach altki pracują w oleju!!!
Jeśli złodziej zasili sam sterownik "plusem po stacyjce", to faktycznie uruchomi silnik, ale pod warunkiem, że silnik nie ma niezbędnego osprzętu potrzebującego tego plusa (np: zasilanie wtryskiwaczy, pompy paliwa). Ale w takim wypadku raczej nic nie zrobisz, bo - choćby w alternatorze - nie będzie wzbudzenia (zakładamy, że sam się nie wzbudzi), a sam...
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Mają związek, przywróć ładowanie kontrolki zaczną normalnie pracować.. Po prostu MC nie widzi uruchomionego silnika, brak sygnału D+..
W podobnych warunkach jak opisałeś #1 pracują silniki w bieżniach i żyją długo.
da się tak spreparować sterownik grzania aby grzał tylko w momecie rozruchu, bez dogrzewania. Trzeba po prostu zlikwidować mu sygnał że silnik pracuje, i tyle powinno wystarczyć. Dodam że trza ciachnać jeden kablek.
A podłączyłeś do modułu odpalania sygnał świadczący o tym że silnik pracuje ? Np. kontrolka oleju, sygnał z cewki, przewodów w.n. itp
To teraz zostaje sprawdzić VCDS czy jak kręcisz ECU widzi obroty silnika. Bo na podstawie danych z czujnika położenia wału sterownik wie że kręcisz lub silnik pracuje i wtedy daje sygnał na przekaźnik pompy.
Być może. Jak na razie zbadałem sygnał z hallotronów i okazało się że gdy silnik zrobi się ciepły to zanika sygnał, podczas gdy silnik pracuje. Jak znajdę czas to rozbiorę ten moduł zapłonowy. Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. A te szyderstwa z tego bezpiecznika - hm mam nadzieje że ubawiliście się dobrze - panowie moderatorzy.
Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. 1.czujnik/obwod RPM; brak sygnału -obroty wału silnika gaśnie gdy silnik pracuje czujnik doładowania należy rozpatrywać pod względem poziomu napięcia na wyjściu czujnika. 15. dawka paliwa: sygnał za niski- czujnik HDK przerwa lub lużne połączenie lub listwa poniżej wartości zadanej (0.480V)...
Do uruchomienia sprzęgła na sprężarce musi pracować silnik po załączeniu sprzęgła na sprężarce nie potrzeba już sygnału obrotów. Dlatego klima działa do momentu zatrzymania silnika.
Może być brak sygnału z czujnika i wtedy też włączy wentylatory a brak sygnału może być przez przerwany przewód. Odczytać testerem jaką temperaturę widzi silnik i jakie są zapisane błędy.
Magnetofon nie reaguje wcale na przyciski sterowania . podczas przewijania słychać, że silnik przewijania pracuje, ale o coś ociera. To urządzenie od wystawiania głowic włącza się chwilę po uruchomieniu Decka. Wcześniej piszesz, że jednak reaguje, bo kieszeń się wysuwa, magnetofon zatrzymuje odtwarzanie, itd. Myślę, że należy zacząć od analizy schematu...
Gazu na pewno bo brak iskry to przecież sygnał że silnik nie pracuje.
Wzbudzenie powinno się pojawić jak silnik będzie pracował. Drugi przewód to jest sygnał dla silnika, że alternator ładuje. Wymień regulator napięcia. Jeśli cały czas będzie komunikat to masz sterownik do naprawy.
Witam. Jaki pomysł ? Oba silniki sterujesz z jednego źródła ( generator czy coś tam ) . Dostają jednocześnie impulsy " step " więc pracują synchronicznie . Wystarczy że na jeden sterownik podasz sygnał " dir " odwrotnie niż na drugi i silniki kręcą się w różne strony . Pozdrawiam .
czy zmiana kierunku obrotów następuje przy stanach: sygnał, brak sygnału ? Nie, kierunek obrotów zależy wejścia P1 lub P2, na którym jest sygnał. czy zastosować termiki ? (silniki nie będą pracowały bez dozoru), czy wystarczającym zabezpieczeniem jest prawidłowe ustawienie prądów i przekroczeń falownika ? Zazwyczaj się stosuje.
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
O jaką cewkę ci chodzi? ECU widzi sygnał z czujnika położenia wału - ten sygnał jest na peno ok - przecież silnik pracuje. Sygnał obrotomierza z ECU powinien być na pinie 8 - zielony przewód
Silnik zawsze jest uruchamiany przez system po zamknięciu tacki, wtedy silnik "sleed" ustawia laser w położeniu najbliższym środka napędu, wtedy włącza się silnik napędu płyty. Jeśli laser nie świeci to nie ma sygnału do procesora aby pracować dalej. Ale też może być inaczej i wtedy system może zachowywać się inaczej i kręcić silnikami. Trzeba jeszcze...
Nie sądzę, że to problem niskiego poziomu sygnału. Raczej zakłócenia / pojemności przewodów / źle podłączenie. Czy na pewno wszytko dobrze podłączyłeś? Czy możesz zmierzyć napięcie zasilające na tym czujniku IR? Czy układ nie działa tylko gdy silnik pracuje czy w także gdy silnik nie pracuje?
Z tego co widzę są tylko podane parametry pracy tych wentylatorów typu napięcie, prąd, częstotliwość, RPM itp. Nie widzę jaki to rodzaj silnika (np indukcyjny klatkowy) oraz dlaczego wystarczy wystarczy sterowanie zapewne sygnałem prostokątnym na wyjściu, gdzie zwyczajnie silniki nie pracują z takim kształtem sygnału ze względu na wytworzenie wirującego...
To nie takie proste jest to silnik bldc on podaje sygnał zwrotny do płyty głównej że pracuje i że pracuje z zadaną częstotliwością. I tu jest problem czy silnik pracuje i podaje sygnał czy płyta główna ma problem z odczytanie sygnału.
A jak immobiliser, działa? Czy jego kontrolka miga / błyska normalnie? Miganie kontrolki check przy przekręceniu kluczyka może oznaczać brak komunikacji z immo, a zachowanie też podobne. Błędem czujnika z tytułu bym się nie sugerował - silnik nie pracuje, to i brak sygnału...
Bład Halla będzie - bo niby skąd sygnał, jeśli silnik nie pracuje. Żadna to usterka. A skoro się dławi, to do podglądu - ciśnienie sprężania, ciśnienie paliwa, wartość sygnału MAP. Jak podasz te wartości, to będziemy wiedzieli o czym dalej rozmawiać.
Ja piszę o napięciu na czujniku temperatury Czujnik sprawdzony , rezystancja ujemna zmierzona na złączu ECO. Jest OK zgodny ze specyfikacją. Odłączyłem wszystkie wtyczki i zasilanie elektryczne gazu. Nadal obroty wysokie. Pomierzyłem sygnał z czujnika ciśnienia zasysanego powietrza( podciśnienie) i mam wartość 1V , odłączyłem wężyk 5V a tu obroty spadły...
Wygląda, że silnik nie ma enkodera. Dzisiaj sprawdzę, fotokomórki, czy zmienia się sygnał po przecięciu wiązki. Chciałem dodać, że po wysprzęgleniu napędu, silnik pracuje poprawnie, tj. po podaniu Start słychać że kręci się aż do podania Stop - zatrzymuje się, przy następnym Start kreci w drugą stronę, po podaniu Stop zatrzymuje się.
Nie napisałeś o jaki samochód chodzi, jeśli auto jest na wtrysku i ma elektryczną pompę paliwa to najlepszym wykładnikiem pracującego silnika jest właśnie przekaźnik od pompy. Jeśli silnik pracuje - przekaźnik jest załączony, jeśli zanikną impulsy z czujnika obrotów, to ECU automatycznie odcina pompę ze względów bezpieczeństwa (np. wypadek). Na cewce...
Stary typ pompek to zwykłe silniki asynchroniczne. Regulacja wydajności jest przez zmianę poślizgu. Chcąc to sterować zewnętrznym sygnałem to trzeba by podać minimalne napięcie na poziomie 120-150V żeby silnik w ogóle miał siłę pracować. Czyli regulacja PWM 0-100% to byłby zakres 120-230V.
Witam! Płyta i problem jak w temacie. Błąd FL to wentylator lub sieć zasilająca. Wentylator pracuje , ale oprócz GND i +12V posiada trzeci przewód wchodzący na pin opisany jako motor sensor. Czujnik silnika kojarzy mi się jako sygnał informujący że wentylator pracuje, ale nie jestem pewien czy o to chodzi i jaki powinien być ten sygnał. Włączyłem silnik...
Witam. Mogę wziąć z obrotomierza, ale to nie zmienia sytuacji o tyle, że też będzie sygnał prostokątny. Tylko że tu, jak silnik będzie pracował, to będzie sygnał o jakiejś częstotliwości zależnej od jego obrotów, a jak silnik nie pracuje, to częstotliwość będzie równa 0. Teraz wystarczy detekcja częstotliwości np: powyżej 10Hz (to tylko przykładowa...
Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc. Problem rozwiązany. Okazało się, że przewód "+" był trafiony. Po przelutowaniu kabla czujnik na sygnale dawał 0,5V. Wszystko wróciło do normy, żadnych błędów, silnik pracuje prawidłowo, nie szarpie. Pozdrawiam wszystkich
Czy sterowniki sprężarki od diesla i benzyny różnią sie od siebie Tak różnią się. Wiąże się to z charakterem sygnału prędkości silnika który w benzyniakach jest przetworzonym sygnałem impulsów zapłonowych, w diselu natomiast wytwarzany jest na podstawie impulsów z czujnika przy kole zamachowym. Idąc dalej: sygnał będzie taki sam, dla diesli z różną...
Ale i tak nie naprawie sam silnika Powinieneś ustalić, co jest uszkodzone, by móc rozważyć, czy opłaca się naprawić. napięcie z tachopradniczki na około kilkuset obrotach wynosiło ponad 14V A w momencie rozpędza się do maksymalnej prędkości szarpie iskrzy Tacho powinno w tym momencie generować napięcie, jeśli nie, to tacho uszkodzone albo zawyżone...
UPS typu on-line do tego zastosowania jest niepotrzebny. Zwiększy niepotrzebnie koszty zakupu i eksploatacji. Maksymalnie to UPS typu line interactive. Jeszcze lepiej było by użyć typu off-line, ale nie wiem czy dla takich mocy są produkowane. Zazwyczaj stosowałem on-line, ale miało to związek z potrzebą eliminacji zakłóceń dla delikatnego sprzętu elektronicznego....
A pracuje na wszystkie cylindry? Sprawdź luz zaworowe.
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
nie chcę podważać twojej wypowiedzi elektrit ale jak możesz to napisz coś więcej o tych sondach rezystancyjnych bo nic na ten temat nie słyszałem!!! a sondy jednoprzewodowe są tez chemiczne czyli ich składnik w zetknięciu z tlenem zawartym w spalinach wytwarza napięcie!! jeśli chodzi o katalizator to bedzie miał on zasadniczy wpływ na działanie sondy...
Masz podłączony przewód balansera? T22 podaje pełne napięcie akumulatorów na silnik i jest kluczowany sygnałem PWM, silnik ma 2 biegi. Przy zwarciu tranzystora (Source + Drain), silnik powinien pracować na najwyższym biegu. Możesz to sprawdzić robiąc mostek (sprawdź w datasheet gdzie są te wyprowadzenia). Jeśli pierwsza awaria tranzystora zwarła go...
Przekaźnik ma być aktywny kiedy silnik pracuje. To nie lepiej pobrać sygnał z zapalniczki?
Nie zobaczysz żadnego odpowiedniego sygnału jeżeli silnik pracuje synchronicznie i bez obciążenia. Kiedyś też się dziwiłem dlaczego nie ma takiego ładnego przebiegu trójkątnego. Pojawi sie jak obciążysz silnik. Sygnał będzie coraz ładniejszy a najładniejszy na granicy zerwania obrotów. Bo właśnie to sprzężenie zwrotne działa tak że utrzymuje silnik...
Da się zamontować elektryczne, wszystkie sygnały potrzebne do uruchomienia są w aucie, np, sygnał pracującego silnika to nic innego jak sygnał obrotów lecący do wskaźników (pin 70 w syrius32).
Oprócz zasilania na zaciskach 1 i 2, powinno się pojawiać +12V na zaciskach 6 i 7. Moduł rozbudowujący jaki posiadasz symuluje te sygnały w zależności od tego jak dogrzewacz ma pracować. Jeśli włączasz zapłon i uruchamiasz silnik to napięcia na 6 i 7 masz z czujnika temperatury na podszybiu i z alternatora. Przy załączeniu zegarem (bez zapłonu), elektronika...
Mam mały problem co jakiś czas zapala mi się przynajmniej raz dziennie kontrolka silnika. Komputer pokazuję błąd o numerze P0118 Temperatura cieczy chłodzącej silnika (G62) wysoki sygnał. Dodam że silnik pracuje okej odpala za każdym razem rano o po jakiejś jeździe zegar pokazuje 90 stopni temp. cieczy chłodzącej. Zaczął pojawiać się ten błąd po wymianie...
Sygnału sie nie emuluje bo silnik pracuje na sygnale z sondy i musi być sprawna i nie potrzeba emulacji bo i po co żeby ECU benzyny sie rozstroił. Pozatym podczas pracy Sequent nie potrzebuje podłaczenia tego sygnału. Potrzeba jedynie podłączyć wtryski benzyny/ gazu, sygnał +15,+30, masę, wyjścia na zawory gazowe i czujnik temperatury. Podjedz do Brzeska...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Reasumując: jeżeli sterownik na pin 28 w złączu K wystawi plus sterujący cewką przekaźnika, to silnik pracuje nawet kilkanaście sekund potem ten sygnał gwałtownie zanika silnik gaśnie. To sterownik gasi auto. Pytanie czemu, czyżby gdzieś jest zbyt mała oporność? Podłączyć trzeba oscyloskop i obserwować co dzieje się tuż przed zgaszeniem silnika.
Witam , przekładałem silnik w swoim Fiacie ponieważ stary był już mocno dojechany , mianowicie problem wyglada tak , ze po przekładce nie moge go odpalić . Brak sygnału na przekaźnik pompy paliwa błąd P0657-16 . Wymienione wszystkie przekaźniki , wiązka silnika czujniki walka i wału i nic . Podmieniony sterownik silnika . Pompka na krótko pracuje lecz...
Teraz nastąpiła zmiana planów odnośnie tego sterowania ponieważ chciałbym aby to działało w taki sposób: Mam stycznik który załącza silnik on pracuje jakiś czas i chciałbym aby easy dostawało sygnał po tym jak stycznik się wyłączy i silnik przestanie pracować. Jak to najlepiej zrobić??
czy jest możliwość, że ta kostka jest w ogóle nie potrzebna? Tak. Główne sygnały sterujące i zasilanie jest w tej czarnej 8 pin. Fioletowy to sterowanie dodatkowym wentylatorem, szary ADR (blokada uruchomienia gdy pracuje silnik pojazdu), zielony z białym paskiem to diagnostyka; https://obrazki.elektroda.pl/7550213400_...
To brzmi jak prawdopodobna przyczyna problemów, jeśli sygnały hall-i są zakłócane silnik może pracować nierówno. Kondensatory dodane do czujników, to nie jest dobry pomysł. To jak inaczej próbować niwelować szpilki? jakiś feryt? Chociaż nie wiem dlaczego. Szpilki pochodzą od przełączania impulsowego kluczy z kontrolera które trafiają na cewki. I mają...
Rozumiem zatem, że pomimo iż pompka pracuje przy 50Hz to chciałbyś zwiększyć jej wydajność przez zwiększenie obrotów zwiększając częstotliwość. Najławtwiej skonstruować układ generujący sygnał prostokątny. Silnik będzie pracował ale nie potrafię odpowiedzieć na pytanie czy nie straci na momencie i czy nie będzie się grzał (na szczęście ma być zanużony)....
Podłączenie obu zaworów na krótko czy wyjecie z nich trzpieni nic nie dało. Moim zdaniem dało, szczególnie wyjęcie trzpieni dało odpowiedź, że to nie jest wina elektrozaworów. Jest jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia, a mianowicie czy do sterownika dociera cały czas stabilny sygnał obrotów. Ja z tym problemem u siebie się nie spotkałem, ale czytałem,...
To działa tak: sterownik pracuje po uruchomieniu silnika w tzw "open loop", ignoruje sondę lambda, czeka aż ta osiągnie temperaturę pracy, jak sonda zacznie dawać sygnał, to sterownik przechodzi w tryb zamkniętej pętli "closed loop" i reguluje skład mieszanki w oparciu o nią. Jak Twoja sonda jest uszkodzona i nie daje sygnału, to sterownik pracuje cały...
Nie ! to by była duża ingerencja w układ kierowniczy . Wspomaganie elektryczne to wycięcie kawałka kolumny kierowniczej , dorobienie jakiś przegubów , sprzęgiełek i włożenie serwomechanizmu . Wszystko mieści się pod deską rozdzielczą . Dla mnie problemen jest - jak spowodować , aby silnik elektryczny wiedział kiedy się kręcić , w którą stronę kręcić...
UKP może realizować niezależnie pomiar zużycia paliwa dla gazu i benzyny. W instrukcji masz wyjaśnione, że są dwie różne metody pomiaru (co kto woli). 1)na podstawie sygnału z wtryskiwacza benzynowego z odpowiednim przelicznikiem gdy auto pracuje na gazie. Sygnału nie można pobrać bezpośrednio z kostki wtryskiwacza (jest odcinany przez instalacje gazową...
Jeżeli piszesz że po zdjęciu wtyczki z masomierza układ pracuje lepiej(znacznie lepiej) i dokręca się powyżej 4tys obrotów to 100% problemy jest w masomierzu powietrza lub jego instalacji(mało prawdopodobne) . Przy założeniu nowego masomierza konieczne jest wykasowanie adaptacji masomierza ponieważ układ ME sam na podstawie sygnałów z sond lambda sam...
http://obrazki.elektroda.pl/4885927500_1... Obwód rozrusznika w XF105 skonstruowany jest tak jak na zdjęciu moich notatech sprzed lat jakie mam ze szkoleń. Na załączonym schemacie oznaczenia mają następujące synonimy: Switch contact start - stacyjka DO - Digital output - wyjście sygnału (co jest niezupełnie ścisłe bo nie jest to sygnał...
Witam to kwestia czujników .Na reduktorze Żeby sterownik przełączył na LPG to musi widzieć: plusa po stacyjce, sygnał obrotów i czasem odpowiednią temperaturę reduktora. Możesz wyjaśnić skąd po przekręceniu stacyjki sterownik widzi sygnał obrotów? Póki silnik nie pracuje to nie ma sygnału o obrotach. Co mają do tego czujniki na reduktorze i o jakie...
Witam! Sprawdz czy jest szczelny układ dolotowy (uszczelka pod monowtryskiem, przewód podciśnienia do MAP SENSORA, połaczenie do wspomagania pompy hamulcowej) Jeśli chodzi o MAP SENSOR są trzy wyjścia; 1 - masa 2 - sygnał 3 - zasilanie Wartości kontrolne bez odłaczania przewodów masą a sygnałem Załaczony silnik (nie pracuje)--około 5 V Silnik pracuje...
Gdyby udało mi się wykryć zmianę mocy sygnału radiowego np. w silniku 4 cylindrowym, inna moc sygnału co czwarty zapłon, to byłbym zadowolony. W takim silniku to wypadanie zapłonów wykryjesz na ucho i oko, silnik na biegu jałowym pracuje idzie cicho i miarowo jak jest wszystko ok, a jak wypadają zapłony to silnikiem szarpie, i to widać i słychać. Wiem...
Czy one ciągle pracują? "...pobór prądu przez silnik krokowy, jest niezależny od obciążenia. Zużywają one najwięcej prądu, gdy nie pracują. Z tego powodu, mają tendencję do nagrzewania się." "Prąd podtrzymania (Holding Current): Jeśli silnik jest w stanie "czuwania" i sterownik podaje na niego prąd podtrzymania (aby utrzymać pozycję), w uzwojeniach...
z tego co można zorientować się z dokumentacji ( z angielskim u mnie kiebsko ) istnieje również możliwość sterowania sygnałami step / dir , może zbudować prosty generator np 555 i pozostawić pracujący układ na jakiś czas , zobaczyć co się będzie działo
dziqus tutaj chodzi o lans na mieście :roll: a może jest gdzieś w silniku jakieś urządzenie gdzie + pojawia się jak już silnik na dobre pracuje to bym tam podpiął. Wyjaśnij mi pojęcie "silnik pracuje na dobre " - czy to znaczy że silnike prawie pracuje a prawie nie ;) nie ma takiego urządzenia w silniku, altek podaje sygnały jak tylko zacznie sie kręcić...
O matko, ile tych herców!? Silnik to nie transformator ferrytowy, nie pracuje z w.cz. :) Nadto wedle noty ten scalak nawet nie da rady pracować z taką częstotliwością. Częstotliwość PWM sterującego silnikiem powinna mieścić się poniżej 1kHz, w okolicach kilkuset Hz. Sterując z taką częstotliwością to nie ma prawa zadziałać. Poza tym, oba kanały powinny...
Według mojej wiedzy silnik pracuje w pętli zamkniętej, czyli korzystając z sygnału sondy lambda w ściśle określonych warunkach, czyli przy rozgrzanym silniku i małym oraz średnim obciążeniu silnika. W pozostałych warunkach pracuje w pętli otwartej, czyli nie korzystając ze wskazań sondy lambda. Jeśli nie ma sygnału z czujnika, bądź sygnał jest poza...
Jedna czasowka z regulatorem powinna rozwiązać sprawe. Po wyłączeniu zasilania pełnych obrotow czasowka po zaniku tego zasilania podtrzyma zasilanie regulatora na nastawiony czas. Należy pamiętać ze niektóre układy nie można zasilić „od tylu” gdyby element wykonawczy bym przekaźnik ok ale elektronika to co innego. Napewno istniejący sygnał...
Po co antena ferrytowa LW-MW, skoro tuner pracuje tylko na AM-FM? To jest ogólnie przyjęte "zachodnie nazewnictwo", LW i MW to zakresy częstotliwości (fale długie i średnie) a AM i FM to rodzaje modulacji. AM był i jest stosowany dla fal długich, średnich, krótkich (w typowej radiodyfuzji) a FM dla fal ultrakrótkich. Bo akurat oba tryby wymagają anteny,...
Czy macie takie objawy, że po samo-nauce wyskakuje błąd e07 na 1 biegu a gdy dam bieg 2 lub większy błąd znika? Drugie pytanie, mam taki lcd 866 i przy niskim biegu silnik pracuje ale słychać takie cykanie, bzykanie... też tak macie?
mk731 To jest TDI 1Z kąt wtrysku ustawia się kręcąc pompą co jest potrzebne przy odpalaniu auta natomiast podczas jazdy kątem poprzez elektrozawór steruje ECU. U mnie kąt jest opóźniony maksymalnie (pompa jest przekręcona maksymalnie) a ECU nie daje sygnału na elektrozawór sterujący kątem. i dlatego silnik twardo pracuje... Jak podłącze ten elektrozawór...
Jeżeli nie rusza pompa myjąca to zacznij od sprawdzenia jej stanu: https://shop.aeg.pl/zmywarki/zmywarki/si... Zmywarka nie rozpocznie grzania gdy nie pracuje pompa myjąca.
Bez sygnału pracującego silnika(sygnał prostokątny) wspomaganie nie ruszy. W Clio II czujnik kata obrotu kierownicy jest w maglu, bez niego też nie ruszy.
Witam.Ginie sygnał obrotów .Autotronic widzi że silnik nie pracuje.
Witam, proszę o poradę jak można przystosować sterownik kontrolujący obroty silnika hydraulicznego (wydatek oleju regulowany jest elektrozaworem poprzez sygnał PWM). Tak aby ten sterownik pracował z silnikiem DC . Zawór ma rezystancje 4om. Silnik natomiast 12v 160W. Zastanawiam się czy nie można by wzmocnić sygnały PWM tak aby regulował obroty silnika.
Przepraszam ale wprowadziłem Cię w błąd z tym opisem kabli ponieważ myślałem że jest to inwerter ale przeszukałem neta i okazuję się że to ON-OFF , one miały inne podłączenia. Znalazłem nawet schemat ,więc dobrze podłączyłeś natomiast biały przewód to sterowanie do sprężarki przez przekaźnik. https://obrazki.elektroda.pl/2884640700_...
Czegoś tu nie rozumiem. Piszesz, że sygnał wyprowadzasz z serwomechanizmu a na schemacie rysujesz odbiornik. Na dodatek źle podłączony: czerwony przewód to plus zasilania a nie sygnał PWM! Chyba, że to jest płytka wyjęta z jakiegoś autka. To nie wiem :) Jeżeli ten silnik ma pracować jako serwomechanizm to w układzie musi być potencjometr, który "odczytuje"...
Sygnał o pracy silnika brany jest z kontrolki ładowania. Gaśnięcie tej kontrolki powoduje załączenie przekaźnika. Tak samo wygląda sprawa w wersjach z BSI tyle, że przekaźnik wbudowany jest w ten moduł. Wystarczy odpiąć kabelek kontrolki z alternatora i już przekaźnik/BSI "myśli", że silnik pracuje i załacza przekaźnik.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
12 Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje) 13 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Sygnał z czujnika w granicach 340-540 mV Takie błedy wyskoczyły mi z checku co mam z tym zrobić
może zanika sygnał z jakiegoś czujnika obrotów, halla Czy wtedy by była iskra i silnik pracował przy podawaniu minusa na pin od wtrysków benzynowych? No tak, masz w 100% racje. To możliwe, ze w jakiś sposób jest uszkodzony sterownik bądź jego zawartość. Sprawdzałeś masy i zasilania na sterownik?
Witam. Wiem że temat jest bardzo stary ale ja mam dokładnie takie same ja sienio19 i nie mogę nic znaleźć na ten temat. Auto to autobus na bazie Mercedesa Vario 815D z silnikiem OM904.923 z roku 2001. Wszystko zaczęło się od wymiany oleju. Ukręcił się korek spustowy oleju. Została wymieniona miska i oczywiście olej i filtr. Olej wlany jest Mannol 15W40....
silnik pracuje ssaniu silnik szycia pracuje silnik pracuje nierównomiernie
podłączyć tablica liczyć godzina minuta renault skrzynia automat
Utrata komunikacji z pompą wspomagania TRW w Skodzie - przyczyny i rozwiązania Wymiana pampera w drukarce Brother DCP-115C