Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Jeżeli masz dwie kontrolki to musisz zasilić troszkę inaczej : - buzerka do masy +buzerka oddzielnie poprzez diody do lewej i prawej kontrolki Pozdrawiam :D Żeby był ciągły (albo niemal ciągły) dźwięk? Po co? Wystarczy do jednej.
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
Pomoge Ci troszkę.Jak jest jeden kabel do kierunkowskazów to należy zastosować 2 diody prostownicze żeby odseparować lewą strone od prawej czyli z tego kabelko jedna dioda do lewych a druga do prawych.Masa wiadomo do masy czyli minus akumulatora lub gdziekolwiek do metalowej obudowy jeżeli takowa jest w tym skuterze.Wyzwolenie masą znaczy że jest to...
To wychodzi na to, że sterownik daje inne napięcie lub muszę zmienić manetkę. Odwrotnie, sterownik zasila manetkę(czujnik hall w niej) napięciem 5v, a manetka "odsyła" do sterownika od 1 do 4v jako sygnał zwrotny.
Schemat nic mi nie mówi To pokaż schemat, z którego korzystasz. Opis przewodów też masz? Bo to standard w skuterach i w 95% po kolorze dochodzi się do tego, co to za sygnał.
Miernika nie mam może i akumulator siadl z tego zimna spróbuję go naładować i zobaczę czy będzie przerywał jak włączę kierunki I czy sygnał będzie
Na antenie z symetryzatorem są zakłócenia od samochodów, skuterów? Na antenie z symetryzatorem sygnał jest za mocny?, przesterowany? Potem przeczyta te wywody ktoś kto się nie zna i będzie robił zbędne przeróbki instalacji. A zdaniem kolegi symetryzator to jakiś magiczny filtr wycinający szerokopasmowe zakłócenia? A dlaczego kolega uważa że w odbiorniku...
ale gdy przez noc, gdy nie jeżdżą skutery i motory sygnał jest przez cały czas 100%
Radziłbym wstrzymać się z większymi pracami antenowymi do końca lipca. W Chwaszczynie są prace modernizacyjne na systemach antenowych, dobrze poinformowane źródła donoszą że zmniejszenia mocy są bardzo możliwe. http://www.emitel.pl/strona-glowna/przer... Zdecydowanie popieram testy bez wzmacniacza. Bywa że wzmacniacze...
Musisz zakupić potenciometr logarytmiczny podwójny (żeby obsługiwał 2 kanały) o oznaczeniu B. Patrząc od tyłu to pierwsza nóżka wejście sygnału, 2 wzmaniacz a trzecia masa.
Kolego mam dwa skutery (dwusuwowy i czterosuwowy - 50 i 125 cm3), które przy braku akumulatora można awaryjnie uruchomić z kopnika. Zwykle akumulator w skuterach służy do uruchamiania silnika, a także do światła stop, sygnału i kierunkowskazów, natomiast światła mijania, drogowe i postojowe zasilane są z prądnicy-alternatora. Jeśli będziesz jeździł...
Podłącz czujnik położenia wału ze skutera za 6zł... Kondycjonowanie sygnału z takiego czujnika nie jest takie proste. Chociaż na potrzeby tylko pomiaru prędkości obrotowej w zasadzie jest.. Ale taki czujnik jest duży. Wprowadza opóźnienie fazowe. Najlepszym tutaj rozwiązaniem może być liniowy czujnik Halla z wstępnym polem magnetycznym z tyłu wykrywający...
W cewce masz 3 wyprowadzenia, bo są w środku 2 cewki mające wspólną masę. Czyli jest wejście z iskrownika, wyjście na świecę i masa. Jeżeli masz wyłączoną stacyjkę to wejście zwarte jest do masy. Z uwagi że na wejściu jest są małe sygnały, nie powoduje to żadnego uszkodzenia.
Skuter router bassa50 padł klakson sygnał dźwiękowy bez echa pomocy
Trzeba sprawdzić czy znika napięcie wchodzące na moduł,oraz sygnały. Będzie wiadomo co znika pierwsze.
ln339ni lm339n to są te same operacyjki zresztą często stosowane w przetwornicach regulacja obrotów przebiega zapewne następująco sygnał zadany z manetki gazu jest porównywany na kompratorze zbudowanym z operacyjek które wysterowują tranzystorki mocy
Zdecydowanie to wina zakłóceń. Problemy z odczytem (bo oprócz sygnału pojawiają się zakłócenia które uniemożliwiają prawidłowy odczyt) więc układ wyświetla kreski. Można próbować z ekranowaniem, ale to ciężka walka.
Dziwi mnie jedna rzecz faktycznie nie da się zmierzyć napięcia wychodzacego z modułu Da się. Można by tylko oscyloskopem z sondą wysokiego napięcia. I spokojnie sobie podejrzysz wartość i przebieg impulsu. Ładnie widać, dziś właśnie sprawdzałem tak układ zapłonowy w ktmie. Tak samo ładnie widać, co na zasilaniu i wyzwalaniu. A na dwukanałówce widać...
Sprawdziłeś te kondensatory? Masz oscyloskop? Sygnał z generatora jest "czysty" dlatego układ w obrotomierzu może go odczytywać poprawnie w przeciwieństwie do zaśmieconego sygnału ze skutera, który powinien być odfiltrowany przez kondensatory. Jak masz oscyloskop to podejrzyj sygnał obrotów.
"Skuter mi palił, a teraz nie pali - co się zepsuło?" to niestety sprawa dla wróżki, a nie do dyskusji na forum. Co zmierzyłeś, co sprawdziłeś prócz wymieniania w ciemno? Ciągłość cewek zasilającej i wyzwalającej CDI? Napięcie cewki zasilającej CDI? Sygnał z cewki wyzwalającej? Blokowanie modułu? Stan mas? Cokolwiek?
Prosze http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-p... i dalej pomysl sam troszke na wejscie sygnał z kierunków na któryms z wy sc zatrzask (moze byc z przekaznika) i juz :-)
Kolego jeśli nie dysponujesz schematem, to musisz intuicyjnie dochodzić do celu tj. porównywać wtyczki tzw. "męskie i żeńskie" oraz po kolorach kabli. Zwróć uwagę na wtyczki reflektora oraz podłączenie włącznika świateł na kierownicy oraz wyłącznika odcinającego zapłon przy bocznej stopce. Ponadto masz jeszcze wtyczki od włącznika sygnału i od uruchomienia...
Kolego usterka może dot. różnych podzespołów tj. zależności od tego, czy masz światła mijania/drogowe z akumulatora, czy z "prądnicy". Jeśli masz je bezpośrednio z "prądnicy", to sprawdź, czy cewka świetlna nie jest uszkodzona i czy generuje ona właściwe napięcie. Sprawdź, czy napięcie po "drodze" do żarówki nie ginie np. w skutek przerwania przewodu,...
Sterownik chyba nie ma ograniczenia mocy,bo nie ma wi-fi. Chyba że w wyświetlaczu jest. Sterownik łączy się z wyświetlaczem tylko jednym przewodem. Na wyświetlaczu nie ma żadnych przycisków,a na kierownicy: kierunek, światła, sygnał i biegi.
I takim cudem "syfi" cały sygnał. Wymień wzmacniacz i antenę pokojową na zewnętrzną z symetryzatorem to poczujesz różnicę. Antena 3el Dipola chyba nie jest aż taka wielka żeby były problemy z jej montażem. :) http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyj...
Witam cie piotrek**, mam problem z tym samym skuterem bajaj spirit. W skuterze brak iskry, tzn czasem zdarzy sie pojawić na sekunde. Cewka na 100% sprawna, podejrzewam moduł o którym mowa w temacie, tylko jak go sprawdzić?? i za co odpowiada drugi moduł który jest przy baku ten na 2 wtyczki, skąd bten skuter bierze sygnał kiedy ma dac iskre skoro nie...
Potrzebny ci będzie obrotomierz który będzie zdolny działać z silnikiem 1 cylindrowym. Podłączenie jest proste - 1 kabelek plus, drugi minus, trzeci (sygnałowy) z cewki zapłonowej (w przypadku 2 suwa niewiem skąd bierze się sygnał, ale napewno ktoś z elki Ci podpowie). Najtrudniej będzie go zamontować ponieważ niemoże on zabardzo przeszkadzać, a także...
Wykonaj sprawdzenia jak koledzy sugerują. Pewnie w tym skuterze masz kierunki i sygnał z akumulatora, więc sprawdzenia rozpocznij od akumulatora i bezpiecznika. Następnie oceń wiązki kabli od przełączników w kierownicy do poszczególnych odbiorników, zwracając uwagę na wiązki kabli, które są "naciągane i wyrywane" podczas skrętu kierownicą w lewo i prawo....
Myślę, że może podejść. Zasilanie musisz podłączyć po prostowniku, lub z akumulatora. Jeśli masz w skuterze obrotomierz elektroniczny to pozostanie dopasowanie sygnału (impulsu) Nie co trudniej będzie jeśli nie posiadasz w skuterze obrotomierza, lub jest na linkę. Wtedy sygnał będziesz musiał pobrać z impulsatora zapłonu (wykonanie układu dopasowującego)
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
(at)KaKamilo A zasilanie kierunkowskazów, sygnału, światła stop i wskaźników ? Dalej męczysz temat ? :cry:
Skuter podczas pracy silnika i bez akumulatora powinien mieć czynne światła i kierunki, przy czym będą one mniej stabilne podczas małych obrotów silnika. Przy wyłączonym silniku i sprawnym akumulatorze oraz stacyjce w poz. "zapłon" skuter powinien mieć czynne: światło hamowania, kierunkowskazy i sygnał. W niektórych skuterach od akumulatora czynne są...
Najprościej było by to zrobić na obrotomierzu. A zamiast bloku wskaźnika zrobić układ działający progowo. Najlepiej jakiś komparator, który porównywał by poziom napięcia wejściowego z jakimś zadanym (ustalonym) i jeśli to drugie by wzrosło ponad poziom, to następowało by zadziałanie układu i odcięcie zapłonu. Można też zrobić wykorzystując linijkę diodową...
Tak mają. Ze schematu wynika że sygnał przełącznika idzie do pinu 17. Sprawdź czy dochodzi
3 kabelki potrzebujesz. GND TX i RX. RX to "odbiór" czyli sygnał z kontrolera do adaptera. TX to "nadawanie" czyli sygnał z adaptera w stronę kontrolera. GND to masa i ten kabelek podpinasz pierwszy . Wiadomo, pierwsze co, to musisz zasinstalować sterowniki do adaptera. Tedy system wykryje port COM o jakimś numerku. Może być COM1, ale możliwe, że przydzieli...
nie odpalisz bez modułu sprawdz czy dochodzi sygnał miernikiem lub oscyloskopem
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Kolego, czy sprawdziłeś włącznik kierunków, bo przy zwarciu również mógł ulec uszkodzeniu. Miernik do dłoni, sprawdź instalację elektryczną oraz bezpiecznik znajdujący się przy akumulatorze. Czy pozostałe odbiorniki zasilane z akumulatora działają np. światło stop i sygnał.
Musisz zrobić przedwzmacniacz , bo gitara ma bardzo mały sygnał wyjściowy.
Kolego sprawdź instalację elektryczną - prądnicę, bowiem z niej masz światła mijania, drogowe i postojowe. Kierunki, stop i sygnał masz z akumulatora.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Sam silnik podłączałeś na krótko do aku? Działa w obie strony? Dalej podzieliłbym diagnozę na dwie części: 1. czy tranzystory są sprawne, 2. czy do bramek tranzystorów dochodzą odpowiednie sygnały sterujące. Do przodu dochodzi, do tyłu - nie wiadomo.
z tego co widzę to wszystkie akumulatory spięte szeregowo. Daje to napięcie 48V Dokładnie ! Oczywiście jest przetwornica. Odpowiada za światła, kierunki, sygnał itp. To może wskazywać na jej uszkodzenie?
Pokręć się po forach dot. Skuterów i popytaj właścicieli modelu "Router-Bassa". W desce rozdzielczej jest zamontowany LED do telefonów. Może ktoś tam zaglądał i Ci podpowie jak to wygląda? http://obrazki.elektroda.pl/8996453400_1...
Z tego schematu nie wynika, żeby manetka była dołączona którymkolwiek końcem do masy zasilania. Sądzę, że może gdzieś być wypracowywana sztuczna masa (np. Pomiędzy 0, a 5 lub 10V. W rozwiązaniu, które kiedyś widziałem w takim skuterze +5V podawane było na ślizgacz manetki, a z końców był brany sygnał do wzmacniaczy, które sterowały mostkiem H i regulatorem...
Podłącz wszystko tak jak do tej pory ale sygnał na wzmacniacz daj z innego źródła - magnetofon, mp3 itp.
Po co wam schemat......... niech kolega (at)kszych 232 dołoży do swojego obrotomierza prosty dzielnik :2 zrobiony na liczniku 7493 i dostosuje wejście układu do sygnału TTL
A jaka antena byłaby najlepsza w tej sytuacji? Długość kabla to około 5-6 metrów, antena zamocowana na skraju budynku przy dachu piętro nad pomieszczeniem z tv. Ponadto zaobserwowałem, że sygnał traci moc/jakość gdy nieopodal (100 - 150m) przejeżdża skuter lub coś motoropodobnego. Najlepiej taka ze zwartym do nośnika promiennikiem. Czyli jakaś długa...
Masz za siny sygnał z anteny. Wskazany jest tłumik tak minimum 20 dB. W tej odległości im mniejsza antena tym lepiej. Pamiętaj ze oprócz sygnalów cyfrowych Chotycze nadajaą także sygnały analogowe i te sygnały przesterują z tej odległości wszystko. Tłumik ma jeszcze jedna zaletę: dobrze ustawiony skutecznie niweluje zakłócenia od motorowerków, skuterów...
Prawdopodobnie mikroswitch już wyrobiony,trzeba nowy wlutować.
Kolego więcej własnej inicjatywy. Skuter nawet z "górnej półki" też się psuje, a więc warto kupić miernik (koszt ok. 10 złotych), a jest to urządzenie wielofunkcyjne. Czy sprawdziłeś bezpiecznik, przerywacz, żarówki i stan okablowania instalacji elektrycznej. Kierunki, światło "stop" i sygnał działają z akumulatora (w skuterach z akumulatorem).
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
A jakie napięcie zasilania . Po drugie na wyjściu sterownika nie ma napięcia stałego ,tylko jest zapewne sygnał PWM. Także pomiery miernikiem niewiele nam powiedzą .
No to już mamy coś. Teraz postaraj się sprawdzić 2 różne kombinacje : 1. Podłącz układ pod głośnik w skuterze, a zasilanie weź z innego źródła (np. jakiś zasilacz z komputera) 2. Podłącz zasilanie układu ze skutera, a sygnał weź z innego źródła (głośnika). Podejrzewam, że w obu przypadkach wszystko powinno działać sprawnie. 3. Jeżeli działa - sprawdź...
Witam. Mam skuter TGB R50X z licznikiem jak na zdj. poniżej, który nie pokazuje obrotów, prędkości i nie liczy przebiegu. https://obrazki.elektroda.pl/2877295700_... Ślimak i linka OK. Jak działa obrotomierz w skuterze, skąd bierze sygnał? Czy obrotomierz i prędkościomierz jest zależny od siebie, skoro nie ma obrotów nie pokazuje prędkości?...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
Kolego ile razy od zakończenia sezonu (dla skuterów) ładowałeś akumulator i czy przechowywałeś go w ciepłym pomieszczeniu ?. Literatura fachowa mówi, iż trzeba podładować akumulator raz na miesiąc max. 2 miesiące. Zwykle w skuterach od akumulatora działają: sygnał dźwiękowy, kierunki, św. stop i postojowe oraz rozrusznik elektryczny silnika, pod warunkiem,...
Witam. Miałem ten sam problem ze skuterem torq formax. Po głębszych oględzinach tego cuda i trzech papierosach później. Spokojnie lata na oryginalnych częściach do 60km/h z moim 100kg zadkiem. Fakt pod górkę brakuje mocy, ale cylinder 70 pewnie rozwiąże ten problem. Panowie niepotrzebnie walczycie z tym ustrojstwem, zacznijcie współpracować z tym. Nakopałem...
Cześć! Chcę wykonać kolorofon (albo coś w tym stylu :P). Chodzi mi o to, żeby ten kolorofon był na 12V (zasilany z akumulatora w skuterze), żródło sygnału jest mi obojętne (czy sygnał audio bedzie szedł z mikrofonu, odtwarzacza Mp3 czy prosto z wyjścia na głośnik we wzmacniaczu. Miał by on zasilać diody LED (ok. 20 szt (~500mA w sumie)). Może być jedno-kanałowy...
Back tutaj schematy? Odcinasz sterowanie cewką zapłonową, paliwo przelatuje przez tłumik a na końcu zapala się od świecy zapłonowej w końcówce tłumika. Trzeba dać jakiś przekaźnik który po załączeniu odetnie cewkę zapłonową silnika a uruchomi tą co steruje świecą w tłumiku. Możesz wykorzystać cewkę że skutera i salon CDI na który podasz sygnału z NE555....
Nie zlikwidujesz zakłóceń od instalacji zapłonowych. Jedyny sposób ich zniwelowania to zainstalowanie anteny tak wysoko, gdzie są na tyle silne sygnały TV, że zakłócenia od motocykli/skuterów nie maja wpływu na odbiór.
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
Antena Telmoru jest dobra ale nie do obecnych warunków odbioru. Sama z siebie ma mały zysk. Zysk sygnału z niej pochodzi od zamontowanego wzmacniacza. Wzmacniacz wprowadza szumy, a wzmacniając sygnał DVB-T wzmacnia też zakłócenia, od skuterów telefonów itp...Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie anteny wieloelementowej (kierunkowej) o większym zysku....
Gruby czerwony i czarny. Tam masz mieć napięcie. A też 3 przewody razem to wyjście na silnik. 3 fazy, napięcie zmienne. A żeby się pojawił to trzeba mieć potwierdzony sygnał z czujników halla. A jeszcze stacyjkę spiętą i hamulce rozlokowane.....
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
Wszystkie sygnały musisz posprawdzać. Możesz mieć inne kolory kabli - rozszyfruj je na podstawie schematu modułu zapłonowego jaki znajdziesz w necie (np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... napisz jakie kolory dochodzą i co na nich jest. Czy to napięcie na zdjęciu jest podczas kręcenia rozrusznikiem? Jeśli tak, to jest to sygnał z impulsatora....
Skuterki z Euro5 to już inna liga.. to już nie stary poczciwy, używany od lat gaźnik.. W tym już jest pompa paliwa, wtryskiwacz, oddzielnie przepustnica, sterownik.. - rodem z samochodów MPI, tylko 1 cylinder ;) Prawdopodobnie instalacja została zalana, i zanikły zasilania/sygnał.. odszukaj przepustnicę, sterownik, posprawdzaj wtyczki czy woda nie dostała...
Prosta sprawa. Schematy obu pojazdów i patrzysz, jak jest zasilany i skąd bierze sygnał obrotomierz w oryginale i szukasz równorzędnych miejsc w drugim pojeździe.
Gdzies w necie znalazłem schemat instalacji podobnogo skutera jak mój tyle że z zupełnie innym układem ładowania/zasilania .... http://obrazki.elektroda.net/94_12332654... SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ 1. wyłącznik zapłonu (boczna podpora) 2. alternator 3. regulator napięcia 4. wzbogacacz 5. moduł zapłonowy 6. świeca zapłonowa 7. cewka zapłonowa...
Tylko stabilizator 5V. Można dać kawałeczek radiatora, jeśli bardzo by się grzał. Co do "wejścia" to zrób zwykły dzielnik rezystorowy np. 10 k i 5 k do masy a sygnał zbierać z 5k
Jeden biegun cewki to masa drugi to sygnał od modułu, moduł dostaje sygnał od impulsatora i podaje odpowiednio prad na cewke ,jest to przewód na kostce 4 pinowej prawy górny róg.
Sygnał obrotów weź z cewki zapłonowej, odcięcie załóż na cewkę czujnika wału.
Witam.Obawiam sie że może byc problem z podłączeniem obrotomierza do takiej instalacji.Poniewż elektroniczne instalacje zapłonowe działają troche inaczej niz tradycyjne-mają najczesciej dużo wieksze napięcia.Pewnie dlatego spalił sie stabilizator. Wiesz o czym piszesz? Zasilić obrotomierz z 12V i dać sygnał z przewodu sterującego cewką
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
Ale takie małe pytanie? jak chcesz ten buzer usłyszeć podczas jazdy? przeciesz żeby to przez kask przeszło musiało by być głośniejsze od samego motoru. "Motor" to może być skuter 50ccm, a jak sygnał będzie odpowiednio wyjący lub kierunkowy to coś tam usłyszy...
Witam mam problem ze skuterem Benzer Barnet 4t i nie chce odpalić ani na starter nożny, ani na starter elektryczny. Skuter ma wymieniony silnik na nowy tylko nie 50ccm, a na 80ccm. I problem mam też ze światłami mijania oraz nie ma długich i postojowych, sygnał jest i stop i kierunkowskazy. Gaźnik kupiony nowy już do 80, wymieniłem też moduł, cewkę,...
Może spróbuj kupić dotykowy włącznik oświetlenia i podłączyć klamkę zamiast jego sensora. Oczywiście można pokusić się o zasilenie jego elektroniki z napięcia 12V i sygnał z niego podać na alarm od skutera. Pozdrawiam.
Właczając lewy/prawy kierunkowsk pojawia sie napięcie tylko na jednym pinie Schematu nie mam. Jest jeszcze jedna wtyczka , ktorej nie mogę wrzucić,bo obrazka nie ładuje,to właśnie ta od kierunków. Linka wypięta i jej nie ma z oryginalnego licznika,więc kolejne pytanie: czy można wziąć sygnał na licznik elektron. aby pokazywał prędkość?
Dzień dobry,w skuterze w czasie postoju mruga kontrolka od silnika,gdy jadę nie. Czy jest to sygnał o awarii silnika czy tak ma być i jest wszystko w porządku?
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Kierunkowskazy, stop i sygnał działają, ponieważ są zasilane z akumulatora. Poszukaj na forum, było już omawiane wielokrotnie. Na przykład tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Tak przy okazji co zrobić jeśli telewizor tnie gdy szosą przejeżdża jakiś chiński skuter czy obok ktoś kosi trawę kosą spalinową,tylko wtedy mocno tnie czyli powodem jest ten skuter czy włączona kosa. Instalacja antenowa pasywna, czy to ta na wspomnianym Telkom telmor czy inne na siatce i zwykłym symetryzatorze za sześć złotych. Można coś z tym zrobić[nie...
Cześć. Chciał bym wykonać licznik obrotów silnika 4suwowego Programując w ArduinoIDE płytkę ESP32, Zastanawiałem się nad sposobem pobrania sygnału o obrocie wału. Wpierw pomyślałem by czujnikiem halla zamontowanym przy magneto zbierać impulsy. Ale trzeba go jakoś zamontować pewnie do obudowy silnika i jakiś uchwyt wykonać z drukarki 3D nie wiem jak...
Przepraszam za literówkę w nazwie miejscowości, mea culpa.. :) W Przypadku Nowych Piekut nie jest to bardziej odbiór z rozproszenia. teren jest jaki jest a anteny i tak trzeba umieścić wysoko. Jakiś czas temu wykonywałem instalację w Szepietowie blisko stacji kolejowej, sygnały były stabilne, chociaż niezbyt silne. A czułość współczesnych dekoderów...
Jako wzmacniacz może być radio samochodowe tanie i zawsze jakaś moc jest. Podłączasz je pod akumulator sygnał z mp3 dajesz na końcówki mocy lub wejście IN radia. W radiu oczywiście masz też wyjścia na głośniki wtedy tam wpinasz sobie jakiś głośniczek np GDS jeden a odegra całe pasmo.
A w skuterze jest 6 czy 12V? A tak na marginesie to myślę, że ten "wzmacniacz" może mieć tyle mocy co radio albo mniej... O czym wy tu gadacie, normalnie ręce opadają, każdy mały gówniany player zagra tak samo cicho z racji wielkości poziomu sygnału wyjściowego - jak mniemam masz tam pewnie ze 100mV napięcia hehehehe więc o co Ci chodzi.
Witam serdecznie :) Potrzebuję zbierać impulsy z aparatu zapłonowego skutera, czytałem łe można owinąć cewkę wokół fajki aparatu (?), bądź kabla wysokiego napięcia. Sygnał będzie podawany do mikroprocesora na przerwanie i liczone obroty silnika. Pytanie moje jest takie, jak dokładnie coś takiego wykonać (chodzi mi o strone od motocykla bo z elektroniką...
Prawdopodobnie przesterowanie i zatykanie przedwzmacniacza. U mnie pomogła zmiana płytki na taką z mniejszym wzmocnieniem. Niektóre anteny kierunkowe mają nadzwyczajną zdolność wyłapywania zakłóceń elektromagnetycznych od aut a zwłaszcza skuterów - może na taką trafiłeś.
Nie podałeś informacji jaką konkretnie teraz masz antenę, wiemy tylko, że ma wzmacniacz. Jeśli nie chcesz mieć problemów z zakłóceniami od przejeżdżających pojazdów (skutery, motorowery itp.) sygnały na wejściu do odbiornika muszą mieć min. 46-47 dBuV (na wskaźniku odbiornika to jest ok. 75-77%) z instalacji pasywnej . Lepiej dać odpowiednie (większe...
Pisałem już. Po zrobieniu trófazowego alternatora i zbadaniu jego charakterystyki - stabilizator napięcia PWM na powiedzmy 14,5VDC na wyjściu i do akumulatora. (schematów na Elektrodzie cała masa) Wszystko wtedy zasilane z akumulatora, światła drogowe, stop, sygnał, kierunkowskazy itp. Rezystor, dioda Zenera i LED i masz kontrolkę ładowania :D
Witam. Schemat będzie załączony, wszystko opisane tam będzie. Dasz sobie rade napewno. Już na tej płytce widać gdzie ma być sygnał podłączony(in "L" i in "R") i głośniki też. Pozdrawiam.
Wszystko jest podłączone, kostki sprawdzałem. Z tą sama podmianą gaźników to nie wiem czy tak będzie działać, ale spróbuję. Tam jest sonda lambda. Podejrzewam że ona może być uszkodzona skoro zalewa świecę i mieszanka jest bogata. Nigdy nie naprawiałem skuterów, z motorowerów to jedynie simsona s51. Co tamw normalnym skuterze wchodzi w skład układu...
Skuter stał pod ładowarką dostarczoną od producenta przez 8h ale akumulatory są za słabe aby ruszył. Na wskaźniku stan naładowania jest na 1/2 zakresu - działają światłą, sygnał dźwiękowy itd, jednak po ruszeniu manetką nic się nie dzieje - jak stoi na nóżce to wydaje się jakby koło chciało lekko zakręcić ale nie ma siły. Przy "dodawaniu gazu" wskaźnik...
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe...
Hmmmm... Jedyny szary jaki mam to jeden z przewodów cewki ładowania. Oryginalnie regulatora w tym silniku nie było, założyłem sam od skutera i hula. Na schematach Mercurego faktycznie sygnał tacho jest z szarego przewodu, ale czy mozna pobrać sygnał z cewki ładowania???? tu instrukcja podpięcia mojego obrotomierza- zał
Kolego jeśli uruchomisz silnik, to światło zarówno drogowe jak i mijania masz z prądnicy. Pozostałe odbiorniki takie jak: kierunki, stop, sygnał i rozrusznik działają z akumulatora. Sprawdź bezpiecznik (w niektórych skuterach może być ich 2 lub więcej) i czy tzw. klemy nie są utlenione (zanieczyszczone). Ponadto sprawdź kable przy reglerze oraz sprawność...
Cześć. W skuterze chińskim 4t baotian bt49qt-12 raz działają/ raz nie - przednie światla i tylnie, podświetnie tablicy prędkościmierza, sygnał ostrzegawczy ledwo piska - wcześniej głośno trąbił. Działają zawsze kierunkowskazy oraz tylnie światła stop a także błyskaniem światłami długimi. Światła przednie i tylnie zaświecają się podczas zapalenia skutera...
Witam, planuje sobie zrobić w skuterze flamer kit`a czyli strzelanie ogniem z wydechu, nie pytajcie mnie po co itp. mniej więcej mam to już obmyślone, chcę rozdzielić sygnał płynący do cewki WN na 2 cewki za pomocą przekaźnika który po wciśnięciu przycisku będzie przełączał prąd między cewkami. http://obrazki.elektroda.pl/9724967100_1...
Oznacza to, że pokonany dystans i prędkość jest ustalana bezpośrednio z sygnału GPS. Według mnie przez to rozwiązanie dużo traci. Właściwie to nie traci a zyskuje, prędkościomierze w pojazdach zawyżają prędkość o ok. 10%, w skuterach przekłamanie jest jeszcze większe. Dziwi mnie jedynie podejście do montażu urządzenia (głównego modułu) w skuterze,...
skuter skuter magnus iskra skuter skuter peugeot przebicie skuter
nissan qashqai obroty silnika biało szary płyta gazowa bezpiecznik
internet mobilny internet mobilny
Płyta główna do telewizora Samsung UE46F8500SL - wymiana i diagnostyka Wybór sprzęgła do Opla Vectry C 2.2 Direct (Z22YH)