Albo instalacja albo zawór (bardzo rzadko ECU) ale ... Przy zaworze głównym na wtyczce powinieneś mieć oznaczenia 1-6 pin 1 i 2 = zasilanie 5 V Piny 4,5 to sygnały.
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał.
Czyli ten konwerter jest Ci na razie zbędny, bo niektóre wzmacniacze mają wejścia HI-Input .
Wygląda to na czujnik rezystancyjny - potencjometr. Na skrajnych pinach mam plynnie 400-4500 on. Pin środkowy wygląda na pusty. We wtyczce z auta mam gnd +5v i sygnał?
Skoro nie działają dwa piloty, raczej wykluczyłbym, że wina leży po stronie urządzenia wysyłającego sygnał.
Zobacz jakie ma żądane a jakie rzeczywiste obroty, tutaj widze że albo nieszczelność albo jakiś fałszywy sygnał.
Taśma często pęka. Oddziel przewody od AirBaga i wtedy sprawdź podaniem masy przez kontrolkę.
Taki przekaźnik: https://ihe24.pl/przekazniki-elektromagn...
http://obrazki.elektroda.net/81_12569788... sprawdzone.
Obawiam się że masz racje, wiele Volvo miało standard Alpiny ale pewności nie ma. Może na radiu, na płycie radia będą opisy sygnałów które rozjaśnią sytuację. SławeK
ZObacz czy na przednim pasie masz sterownik wentylatora, i czy dochodzi do niego sygnał.
Zbyt niski sygnał
Jeśli jestes pewny tej dmuchawy(wentylatora) bo to jest najczęstsza przyczna przepalania się tego tranzystora, to trzeba sprawdzić instalacje i sygnał sterujący z panelu klimatyzacji.
Pierwsze to zobacz oscyloskopem sygnały z wału. Potem sygnały idące na obrotomierz. No i tu jest problem bo nie mam dostępu do oscyloskopu. Faktem jest, że dużo by mi powiedział gdybym sprawdził sygnały.
Ten bład wystepuje po modyfikacji softu, oraz odpiety jest sterownik od dodatku
Może siada ciśnienie gazu i przełącza.
Mam na myśli czujniki z zacisku Meritora, tak sprawdzałem napięcie podłączając pod 5V. Tylko tam jest czerwony +5V, biały GND, żółty sygnał.
Sprecyzuję...Trzymam grzanie świec do "pyknięcia" przekażnika więc (chyba) po odpaleniu one już nie grzeją ale sprawdzę to.Jeśli ma ktoś inny pomysł będę wdzięczny:) grzeja, grzeją. Jak kontrolka zgaśnie i "pyknie" coś to jest tylko sygnał że możesz kręcić.
Powinno pomóc
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
Ale czy te rezystory nie za bardzo będą tłumić sygnał audio?
Witam wszystkich, wlasnie zakupilem volvo s60 d5 z roku 2004, mam nawigacje RTI DVD i także jestem zainteresowany podlączeniem tam wszystkiego co sie da:) proszę o pomoc! Proszę założyć nowy temat. Przypominam o pisowni.
Czy ta usterka nie jest związana przypadkiem z sygnałem przetwornika ciśnienia poduszek? To jest ABS czy EBS?
Trzy pierwsze dotyczą systemu ciśnienia paliwa (zły sygnał, sygnał za duży, sygnał za mały). Dwa ostatnie długoterminowej regulacji mieszanki.
Witam ! Pacjent Volvo S60 D5, 2006 r, z DSTC. Problem z sygnałem czujnika położenia pedału hamulca. Może ktoś ma wiedzę, jaka jest wartość na pinie sygnałowym czujnika w pozycji spoczynkowej pedału hamulca ?
Acha jeszcze dodam że auto rozbierasz jak Vectrę bez bulu i ma normalne sygnały (bardzo mało cyfrówki) czyli technika lat 90tych
Sygnały z czujnika 3 i 4 mają razem wynosić 5V.
Zobacz czego zaczyna brakować jak faluje i gaśnie. Podłącz oscyloskop pod wtrysk, potem pod sygnał obrotomierza, Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem paliwa.
ok problem w kablu antenowym - nowy a zerwany.. ehh..
Witam, mam prośbę. Byłem po wymianie rozrządu w Volvo 2.4 T, mianowicie rozrząd znajomy mechanik wymieniał rozrząd i od tamtej pory występuje błąd 644A, zmienny wał rozrządu, błędny sygnał. Rozrząd prawidłowo ustawiony, a błąd po jakimś czasie od usunięcia dalej występuje.
Na moje oko sygnał z tacho
A lusterka nie były wymieniane? Jaki masz błąd gdy sygnał usterki jest?
Dzieńdobry mam pytanie,co sie stanie jak podłącze kabel sygnałowy od jednego sprawnego czujnika na osi do obu wejść modulatora? Nic wielkiego sie nie stanie. Po prostu ECU bedzie widzieć identyczną wartość zużycia na jednym i drugim kole co nie jest stanem nienormalnym wiec bląd zgaśnie i system uzna układ za sprawny.
Na 99% sterowanie jest po LIN.
Nie wiem jak jest w volvo s40, ale w nowych systemach jest przy stacyjce mikrostyk informujący o wyjęciu lub włożeniu kluczyka. Jak nie będzie sygnału, że kluczyk jest wyjęty to piloty nie będą działać.
To masz tam namieszane w tej instalacji bo oryginalnie jest zielony wspólny plus i kolorowe do komputera silnika sterowane minusem. Nie było w żadnym volvo wspólnego kolory minus dla sygnałów z komputera na wtryski bo jak by wtedy można odróżniać poszczególne wtryskiwacze.Napisz jeszcze dokładnie jaki to model i 10 cyfra z numeru nadwozia to sprawdzę....
Sygnał z tachografu o prędkości to D3 on jest podawany na ret,edc, speed limiter natomiast ten do sterownika kombinowanego i zarazem mała-duża to sygnał C3.
A10 Bat + 12V A13 GND A17 Bat + 12V B07 RPM B15 sygn. prędkości Posprawdzaj te sygnały, jak o.k to wymień szafę, ewentualnie potraktuj hotairem pady Neca.
w tym modelu z tą stacyjną wkładka raczej niema nic wspolnego bo kontrolki zaoalaja sie normalnie ale kiedy nie pusci rygiel kierownicy to Ecu silnika nie zezwoli na odpalenie , bo sygnał dla przekaznika rozrusznika idzie z ECU
Diagnostyka mówi ze jest brak komunikacji z pompa abs Przyjrzał bym się w takim wypadku Lini sygnału, z volvo mało miałem odczynienia ale albo ta linia będzie uszkodzona albo nie masz wszystkich napięć potrzebnych pompie abs, czy nawet brak masy. Sprawdził bym zasilania, sprawdził bym masy, i linie komunikacyjną.
Więc zacznij od sprawdzenia sprawności anteny - możliwe że jak złapie sygnał to "problem" zniknie.
a ja nie wiem czy ma oryginalny wzmacniacz. ja chce właśnie zamontować jakiegos suba pod inny wzmc. nie maja oryginalnych subwooferów(w a6 jest). a czy z adaptera bedzie dobrej jakości sygnał??
[/quote] Istnieją redukcje/przejściówki 13->7 i 7->13.[/quote]. Przejściówka z 7 na 13 nic nie da skoro w 7 pinowej i tak nie ma sygnału wstecznego 😉
No to mamy ten sam problem. Gdyby coś się ruszyło to proszę o sygnał!
"Jest to standardowe przewietrzanie samochodu. Akumulator jest bezpieczny , gdy komputer dostanie sygnał o spadku napięcia to automatycznie -wyłączy przewietrzanie. Dmuchawa również będzie włączać się automatycznie zimą ,w celu przewietrzenia auta aby szyby nie zamarzły od środka" Gdybyś chciał więcej poczytać -> [url=http://volvoforum.pl/postlink/26308...
Z prawej strony masz przy bezpiecznik ach jak się nie mylę 9 pin przełącznik nastawiasz na światła z + włączasz światła dalekosiężne i powinien pojawić się tam sygnał
cztero przewodowy czerpie masę do przełącznika wewnetrznego (który daje info do centralki zamknij otwórz )z kabli zasilających silniki siłowników - w poz spocz .jest tam zawsze masa (bywały tez takie z plusem ale rzadko i wtedy jest analogicznie) a piecio przew ma dodatkowy kabel najczęściej podł do masy.z którego sygnał idzie przez przeł w siłown.do...
Po pierwsze to sprawdza się co widzi sterownik. Jak on widzi pracę sondy. Druga sprawa to tylko sonda dedykowana. Już nie raz okazywało się że sonda uniwersalna różni się od oryginału. Nr z sondy i taka samą trzeba kupić. Potem szukać problemu. Kupowana w ASO. Sonda DOX-0405 Denso. W ecu volvo nie idzie wyświetlić parametry sondy 1 na kolektorze, nie...
Tak na początek skąd weźniesz sygnał obrotów i pewnie jeszcze can.
Połącz jakimś kabelkiem obudowę radia (masę) z masą wyjścia sygnału RCA (zewnętrzna okrągła blaszka obu chinchy) i sprawdź czy pomogło.
Dobra, powiem co w temacie. Po zmostkowaniu kanału pograło chwilę i zdechło znowu, tylko cały tył przestał grać. Cały czas szukam bezskutecznie schematów, ale niedostępne nigdzie, więc szukanie w ciemno. Przykładam się do wymiany tea6320t. Rozumiem, że ten układ daje mi sygnał na poszczególne kanały. Zobaczymy czy wstanie. Jak poskutkuję, napiszę dla...
Interesuje mnie schemat elektryczny radia SC-802 (fabryczne Volvo) bo nie wiem gdzie się wpiąć z sygnałem audio w decku kasety. Może ktoś to robił i wie?
Zasilanie,sterowanie oraz sygnał jest.Po prostu brak wzmocnienia sygnału liniowego.
1) Osuszacz wymieniony, jak mogę wyzerować wymianę? 2)Brak sygnału z tachografa? do czego idzie sygnał?
Miernik czasem daje fałszywe wskazania , dopiero oscyloskop pozwoli w pełni zdiagnozować czy jest sprawny - dodatkowo można zwykłym miernikiem uszkodzić czujnik gdy jest 5 V. W mierniku włącz testowanie diody i tym zobacz czy po nagrzaniu będzie dawał sygnał przejścia.
na dwóch żarówkach nie działa..niestety.. sprawdzałem bezpośrednio dwoma kabelkami pomijając oprawkę i też nic.. ale spróbuję jeszcze.. może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł..? Dodano po 2 jest tam jakiś sygnał sterujący ?
Raczej tak odbiera sporo stacji. Dzieje się tak nawet w centrum Łodzi gdzie sygnał UKF jest silny.
z tego co kojarze to sterownik w takim volvo nie ma anteny na zewnatrz a sam sterownik znajduje sie pod radiem i trzeba by go rozebrac to wprawne oko elektronika rozpozna odbiornik radiowy.Napewno nie opłaca się kupować orginalnego pilota i napewno jak są elektryczne szyby to nie domkną sie z sygnału komfort
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Daj jeszcze front radia. https://pinoutguide.com/Car-Stereo-Ford-... Zamiast lutować do pinów nabądź odpowiedni wtyk lub wsuwki.
Jaki flash, jaki eprom, co Ty tam wydziwiasz ? Paliwo dostaje, sygnał na wtryski idzie ?
Zmierz omomierzem połączenia między EA37-EA38 i EA45-EA46 oraz te punkty do masy silnika (ECU). Podaj wartości pomiaru. Jeśli masz oscyloskop pomierz sygnały z czujników.
Zobacz czy masz sygnał w innym miejscu. Przy nogach pasażera, za osłona biała wtyczka - na przewodzie żółto/czerwonym. Przy przetaczaniu samochodu powinieneś widzieć jak na mierniku zmienia się napięcie.
P0299 to ciśnienie za małe, miałem ten błąd w passacie 2.otdi 2006r. tam akurat jest zwykła gruszka i zacinała się.Sprawdź okablowanie (sygnał z Map do Ecu).
Jak zadajesz takie pytania to i nie sprawdzisz. Trzeba sprawdzić zasilanie 5v ,masę ,sygnał. To samo na przepustnicy jak i jej zasilania. Do tego patrzeć w parametry przed i podczas usterki. Ogólnie to robota dla kogoś kto się na tym zna.
To ja wszystko wiem szukam przekaźnika od edc co jest na rozpisce ponieważ on może być winny.Te co ty pokazałeś są chyba od czego innego bynajmniej mi tak się wydaję. Dodano po 5 Wtedy kiedy samochód nie odpala nie da się odczytać kodów.Kiedy chodzi da 3 błędy ale całkowicie nieistotne,typu brak sygnału z ABS
Zadajesz to pytanie po raz trzeci .Zrób wylut układu zobacz gdzie masz GND gdzie VCC i coś ci sie doradzi.Ponadto jeszcze na które piny wchodzi sygnał?Więcej szczegułów
Witam czy ktos z kolegów wie co oznacza kod 13 -/sygnał predkosci zczytany z kodów błyskowych dla volvo fh12 z 1996 roku. Jesli ktos potrzebuje kody błyskowe do volvo to są w załaczniku
Witam, poszukuję schematu by rozwiązać problem jaki mam w Volvo fh 2005. Świeci się kontrolka ładowania a ładowanie jest, wymieniłem przekaźnik K13, dwa alternatory i nowy regulator i najprawdopodobniej problem leży po stronie instalacji. Kierowca zauważył, że kiedy przejeżdżał przez nierówności to raz zgasła lampka ładowania. Prosiłbym o schemat elektryczny...
myślę ,żę mogę ci pomóć z synchronizacją
O ile pamiętam w przypadku odłączenia usterki sondy ECU podaje sygnał 0.5V aby mógł przejść w awaryjny tryb pracy.Przyłączenie do masy może wywołć perturbacje z trybem pracy.
Wepnij się do cewek przekaźników w środku oryginalnego sterownika centralnego. Jako sygnał sterujący użyj masy.
Z tego co pamiętam to nic się nie programuje. Jeśli masz naczepę z EBS to sygnał sterujący podnoszeniem/opuszczaniem osi jest dostępny na złączach naczepy.
A sygnał frc gdzie wpiasc w jaki pin
Witam ponownie, sprawdzałem egr i jest przez cały czas na 1,8% więc niestety to nie to. Na komputerze widać że sterownik silnika cały czas próbuje ustawić ciśnienie na listwie wtryskowej ale tylko podczas jednostajnej jazdy, tak jak by coś sterownikowi dawało zły sygnał przez co sterownik usiłuje dostosować ciśnienie.
Kolego u mnie ten błąd opisany jest jako (czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność).
A masz sygnał na wyjściu z ICM?
Witam. Ten sam przypadek, auto odpala, a brak reakcji na pilot od centralnego zamka (od wnetrza auta centralny dziala) Pilot sprawdzony, wysyła sygnał, bateria sprawna. Ktos rozwiązał problem?
Witam. Wczoraj zauważyłem, gdy miałem podgląd wykresu z pedału gazu przy jeździe do przodu na D albo S, parametry wariują, a na wstecznym wszystko powraca do normy. Czy lewarek zmiany biegów (automat) może zakłócać działanie sygnału z pedału gazu? Dziękuję za odpowiedzi.
Tacho jest na 24V tak więc tylko do aut z instalacją 24V, kostka A (biała) rozpiska pinów: 1-Stały "+" 2-"+" po światłach 3-"+" po stacyjce 4-"+" po głównym włączniku prądu tzw."hebel" 5-Stała masa"-" 6-masa "-" Kostka B (żółta): 1-"+" przetwornika 2-"-" przetwornika 3- sygnał dodatni przetwornika 4-kod przetwornika Powodzenia przy podłączaniu :)
Dokupiony sterownik zapewne będzie jeszcze potrzebował +12V i masy. Pod piny 16 i 18 podłączamy sygnały zamknięcia i otwarcia auta. +12V można wziąć z czerwonego przewodu pinu 1 mniejszej wtyczki. Masę z czarnego przewodu pinu 1 większej wtyczki.
W Volvo v40 subwoofer nie jest sterowany z radia lecz ze wzmacniacza który znajduje się pod deskę rozdzielczą. Radio daje tylko sygnał audio do wzmacniacza który steruje wszystkimi głośnikami
Traci sygnał obrotów i odcina gaz.
Problem rozwiązany brak sygnału na jednym z kabli prowadzących do osuszacza
Witam dzisiaj elektronik zrobił mi wszystkie luty, ale niestety samochód nie odpala. Kontrolka check tym razem świeci, rozrusznik kręci ale nie odpala silnik. Sprawdziłem błędy został nr: 4 czujnik obrotów głównych (Brak sygnału). Volvo ma 2 czujosy i na jednym zagada... Dobrze odpowietrzyłeś układ paliwa po włożeniu sterownika ? Odkręć ponownie przewody...
Zdemontowałem sterownik - nic strasznego . Wywaliłem filtr powietrza ,odkręciłem 4 śruby mocujące sterownik ,wtyczką , no i na wierzchu . Ciężko się dostać do wewnątrz -jest zaklejony dekiel silikonem. Po otwarciu i wyczyszczeniu z silikonu poprawiłem luty na płytce w miejscu łączenia się z pinami wtyczki . Zakleiłem silikonem ,zamontowałem do auta...
Tak pętla regulacji kąta wtrysku wykorzystuje sygnał z czujnika wału i właśnie sygnał z wtrysku sterującego. Na jego podstawie ustala faktyczny kąt wtrysku i koryguje go w razie potrzeby. Jak brak sygnału kąt ustalany jest na ślepo z mapy. Więc pewnie teraz masz lepiej ustawioną pompę i wartość ustawiana z mapy nie wymaga korekty albo bardzo małej
dziekuje
Mod 136 to Bł EBS sid 76 bł zaworu pedału hamulca fmi 2 nieprawidłowe sygnały z potencjometrów pedału. Sprawdzić zasilanie potencjometrów +5V X1:2 ,x1:8 do masy. (Uszkodzone kable lub zawór pedału do wymiany).
W trakcji jest błąd - nieprawidłowy sygnał obciążenia, mam przycisk DSA
Koledzy pokazał się błąd CEM-1A62 komunikacji z modułem sterującym silnika (ECM). Brak sygnału .Mogą koledzy pomóc w temacie
Do sprawdzenia sygnał z wybieraka biegów widzi włączenie dwóch czujników jednocześnie.
W feli czujnik halla jest podstawowym elementem inicjującym i auto zgaśnie. W tym Volvo służy do rozpoznania cylindrów.Sprawdź sygnał z niego-na srodkowym pinie fala prostokatna .
sygnałem masowym Oświecisz mnie co to sygnały masowe ? P. S. Bo Google nie znajduje :D
Nie spotkałem się jeszcze z lampą ,która działa wyłącznie po can Najnowsze Volvo FM ma światła po CAN. Co ciekawe nie jest puszczony osobny, tylko wspólny dla Powetrain CAN (P-CAN) , tzn. silnika, itd... Czyli na chłopski rozum usterka świateł ma prawo wywołać unieruchomienie silnika. Ja taką usterkę właśnie robiłem w tym samochodzie. Tak wymyślają...
Witam. Okazało się że problem polegał na nieprawidłowym ustawieniu rozrządu. Potrzebne są oryginalne blokady. Powyżej 3500 obrotów czujniki traciły sygnał i wywalały silnik w tryb awaryjny.
Aby wykasować błędy należy przy wyłączonym zapłonie wcisnąć przycisk "Chech Engine" i trzymając wciśnięty, włączyć zapłon, odczekać ok 10 sek. i puścić przycisk, wyłączyć zapłon. Część z tych kodów to kody informacyjne: zaciągnięty ręczny, brak sygnału z alternatora - silnik stoi, itp. Masz silnik z EDC, jak w VOLVO F12 ( nie FH12 ), poszukaj w Google...
Bład przepustnicy bierze się stąd, ze ecu stwierdził zwiększenie prędkosci wału bez zwiększenia napiecia na potencjometrze, więc uznał że pedał gazu został jednak naciśnięty ale potencjometr tego nie odzwierciedlił. W czasie jazdy do takich wniosków nie dojdzie, do dostaje sygnał z VSS
Na forum zmieściłem schematy do FH FM - szukaj w "download"- Volvo FH Tam jest i schemat i na końcu schematów rozłożenie czujników i innych elementów wchodzących w skład systemu. Najprawdopodobniej jest brak sygnału lub niewłaściwy sygnał z czujników skrętu. Trzeba pomierzyć zmianę sygnałów podczas kręcenia kierownicą czy widzą przemieszczanie się elementów....
Oscyloskop do ręki i sprawdzenie sygnału z czujnika i to wszystko wyjaśni
volvo sygnał volvo sygnał obrotów volvo sygnał obrót
pilot zmiennym kodem halogenowy transformator magneśnic wirnik
analizator widma analizator widma
Masa silnika w skuterze Piaggio X8 125 2006 - lokalizacja i poprowadzenie nowej Adres serwisu Kompernass w Polsce - Lidl, Aldi