Witam serdecznie, potrzebuję porady dotyczącej Ciągnika siodłowego JELCZ C417. A mianowicie, chciałbym zamontować sygnał pneumatyczny, tzw. fanfarę i nie bardzo wiem gdzie mógłbym się wpiąć w układ pneumatyczny aby ją zasilić. Na załączonych obrazkach Jelcz o którym mowa i fanfara którą chciałbym zamontować. https://obrazki.elektroda.pl/3411515000_...
Od kilkudziesięciu lat stosuje się w przemyśle siłowniki pneumatyczne sprzężone z pozycjonerami, dzięki którym siłownik można wysunąć na dowolną, programowaną odległość od 0 do maximum wysunięcia, a każda wartość wysuwu jest powtarzalna. Są pozycjonery analogowe, które steruje się standardowym sygnałem analogowym np. 0-5V, 0-10V, 0-20mA, 4-20mA lub...
Link dobry, sygnał super.:D
Montowałem kilka razy pneumatyczne sygnały z melodią "La cucaracha". Jak się włączy to już nie wyłączysz, musi swoje "odegrać".
Ze względów bezpieczeństwa nie powinieneś w układ hamulcowy nic wpinać a już tym bardziej w zawór pedału hamulca.
Witam, chciałbym założyć fanfary w ciągniku ale nie mam do mich sterownika. Chciałbym zrobić elektrozawór i mam pytanie. Czy do elektrozaworu mogę użyć zwykłego przełącznika? https://obrazki.elektroda.pl/3108871500_...
Witam. Możesz zastosować czujnik ciśnienia oleju z jakiegoś pojazdu lub czujnik hamulca ręcznego z pojazdów ciężarowych (Tylko większość zwiera przy braku ciśnienia powietrza).
Proszę o pomoc
koledzy a ktos moze wie za co odpowiada bezpiecznik nr 18 ?? napewno zasila sygnał pneumatyczny oraz cos innego 24V int. co zasila ten bezpicznik oprócz trąbki ?? odpiąłem sygnał i nadal go pali.
Każda ciężarówka poradzi sobie z sygnałem kolejowym , każda posiada instalację pneumatyczną by skutecznie zasilić ten rodzaj sygnału jak i instalacja elektryczna ( 24V) poradzi sobie napięciowo jak i z dostępnością akcesoriów by wszystko działało. Tylko po co? sygnał dźwiękowy pneumatyczny drogowy a kolejowy jest charakterystyczny dla obu rodzajów transportu...
powrót jest do 4. Powrót przez 4. do 5.
W elektrozaworze sygnałem wejściowym jest sygnał elektryczny a wyjściowym jest pneumatyczny czy jakiś inny? Chyba najzwyczajniej ruch siłownika W elektrozaworze sygnałem wejściowym jest sygnał elektryczny, wyjściowym pneumatyczny. Ruch siłownika to sygnał mechaniczny, jeśli można nazwać go sygnałem. Ale na pewno sygnałem wyjściowym z zaworu nie jest...
We włączniku są kable o takich nr : To inny układ połączeń ... poszukam. 31503 masa sygnał elektryczny 31504 masa sygnał pneumatyczny
zawór zwrotny sprężonego powietrza To nie jest zawór zwrotny a pneumatyczny zawór różnicowy /czujnik położenia/, widać, że kompletnie zapchany trocinami. :cry: Wyczyść to najpierw, bo w obu tych niebieskich blokach masz dysze o średnicy milimetra, albo i mniejsze. Przy środkowym położeniu dźwigni czujnikowej ciśnienie na obu wyjściach wynosi zero....
https://obrazki.elektroda.pl/5925318300_... 1 - regulator ciśnienia 2,3 - elektrozawory 4,5 - zawory sterowane pneumatycznie 6,7 - dławiki 8,9 - siłowniki 10,11 - krańcówki pneumatyczne 12 - zawór podwójny sygnału, zaworów logiczny AND Na wejściu jest regulowane ciśnienie powietrza, poszczególne elektrozawory podają impuls przełączający...
Sterownik eas jest wewnątrz głównej pompy Adblue- koło zbiornika Adblue.Duża aluminiowa skrzynka z rurkami, kopułką piltra i kostką od spodu.To koło resoru przy o/s/F kole to jest moduł miksujący- to nie to. Wysokie biegi zostają jako default range w przypadku, jak elektrozawór do niskich straci zasilanie elektryczne, chociaż nie wykluczam i usterki...
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
https://allegro.pl/oferta/sygnal-pneumat... Ja kupowalem mniej wiecej cos takiego. Wpinasz sie do zbiornika i dajeaz przewod bezpośrednio do traby. Przy trabie masz już elektrozawory ja znalazłem sobie prad po zaplonie( chyba nad pedałem hamulca lub sprzęgła masz puszkę z bezpicznikami) na przełacznik i dalej na...
Jeśli sądzisz Kolego że to prosty układ to się mylisz. W załącznik opis APS Good Luck :D 1720000 to numer jednostki. kod 647: Regulacja ciśnienia Ciśnienie w układzie wynosi lub wynosiło ponad 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Zapala się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża...
Witam, rzecz dotyczy DAFa XF105.410, VIN: XLRTE47MS7E795637 Mam zamontowany seryjny sygnał dźwiękowy (pneumatyczny za zderzakiem) i dodatkowo założyłem 2 trąbki Hadley-a. W chwili obecnej sterowanie dodatkowym sygnałem dźwiękowym (elektrozawór 24V) odbywa się za pomocą przełącznika klawiszowego monostabilnego. Chcę wprowadzić modyfikację, by można było...
W moim VW "Pasku" jest również centralny zamek pneumatyczny. Alarm mam "dorabiany", który ma możliwość podania sygnału na 1 lub 3 sekundy tj. w zależności, czy ma się zamek pneumatyczny, czy elektryczny. Z instrukcji alarmu wynika, że zamek pneumatyczny wymaga sygnału dłuższego -3 sek.
W poniedziałek robię tak jak piszecie i oczywiście każdemu klikam pomógł. A czy wiecie lub macie schemat jak podłączyć klakson pneumatyczny i zrobić tak że po wciśnięciu przycisku mamy i sygnał elektryczny i pneumatyczny?
Rozwiązanie Hektora jak najbardziej poprawne. Tylko pytanie co to za passat , czy na pewno tam potrzebne dwa impulsy na sygnał otwórz? Zamek jest pneumatyczny?
Witaj Zawór proporcjonalny pneumatyczny jest to zwykły zawor z tym, że najczęściej sterowany analogowe. Jego ewentualna pozycja jest strikte uzależniona od sygnału ze sterownika i ciśnienia działającego na sprężyne. Najczęściej ma zastosowanie w przemyśle spożywczym przy nalewarkach. Jego wykorzystanie pozwala utrzymać stały poziom cieczy w zbiorniku...
airmaric to pneumatyczne zawieszeni Oczywiście , ale program diagnostyczny tak mi go podaje i w trakcie słychać sprawdzanie lampy prawej lewej z wynikiem lewa ok prawa brak sygnału can. Nie posiadam pneumatycznego zawieszenia, wiec na początku pomijałem ten błąd, jednak z lewą lampą się łączy i wynik jest ok.
Podaj jaki masz potencjometr i jakie napięcie zasilania
Witam. Czy jak w trakcie hamowania blokuje koła w przyczepie? to: Tylna oś modulacja stronami (zależy które koło w poślizgu), przednia-modulacja obu kół jak tylko zostanie zarejestrowany poślizg któregokolwiek koła na tej osi. Czy będzie tak dla tego że pneumatyka w przyczepie nie nadąża za elektroniką w aucie Tak będzie, bo sygnał pneumatyczny ma pewne...
witam tak ale a klasa ma pneumatyczny centralny zamek i to tylko trzeba podać sygnały na kompresor ale jakie ? pozdrawiam
Ten czujnik umieszczony jest w poduszce pneumatycznej z tyłu i podłączony bezpośrednio do modulatora EBS tył pod siodłem.
Spotkałem sie kilka razy z czymś podobnym w mercedesach busach.We wszystkich przypadkach służyły one do włączania dodatkowego pneumatycznego sygnału dźwiękowego napędzanego dodatkową pompką elektryczną. Sygnały te ze względu na swoją specyfike i karalnośc za używanie były wlasnie wyłańczane takimi klawiszami i używane tylko okazyjnie.Podobne oznaczenie...
Sterowanie z wkładki (klucza) działa.
Można również wykorzystać krańcówkę do otwierania połowy bramy w siłowniku, jako sygnał. I wtedy działa góra - dół z podtrzymaniem i bez listwy pneumatycznej.
Nie do końca o to mi chodzi. Siłownik ma być sterowany dwoma pedałami 3/2NC (po jednym na stronę). Z jednej strony ma być dodatkowo krańcówka, która odetnie sygnał z pedała i siłownik się zatrzyma. Odpuszczenie pedała i ponowne naciśnięcie spowoduje, że siłownik znowu ruszy (sygnał powróci)
Witam koledzy mam pytanie skąd brany jest sygnał ciśnienia powietrza w układzie pneumatycznym. Z podstawy osuszacza, z zaworu czterodrożnego, czy jest jeszcze jakiś czujnik
A4 (rok 94-99) Otwieranie masą i zamykanie masą. Wepnij się między drzwiami kierowcy i centralką centralnego zamka przy 6 pinowej wtyczce pod deską rozdzielczą. Kolory w zależności od rocznika. Otwieranie- szaro-biały lub żółto niebieski, zamykanie - brązowo-szary lub czerwono- niebieski. Rocznik 94-96 ma zamek pneumatyczny sterowany naprzemiennie+-....
Spotkałem, a nawet zrobiłem. Tyle że w trochę innym zakresie. Potrzebowałem sinusa, w zakresie 0.2-30 Hz, z mocą rzędu 100W, na obciążeniu ok. 4 omów. Było to źródło sinusoidalnego sygnału pneumatycznego z regulowaną częstotliwością. Oczywiście na wyjściu był głośnik od suba. Rozwiązanie było trywialne, generator i wzmacniacz mocy. Tyle że generator...
A czy są jakies inne symptomy np: wybiera tylko biegi np. tylko wysokie lub tylko niskiej skrzyni, albo nie da sie zmieniać biegów w góre lub w dół w czasie jazdy manualnie, lub:jeśli zmieniasz biegi w czasie jazdy (manualnie) to jak tylko ten błąd jest aktywny, to np.zmienia biegi z opóźnieniem czasowym, lub: tryb auto wogóle nie wchodzi w rachubę...
To nie jest zawór ciśnieniowy? nie bierze sygnału z ciśnienia oleju i steruje powietrzem bez ciśnienia oleju w jedną stronę jak ciśnienie się pojawi w druga? Tak działają u mnie , ale elektrozawory sterowane napięciem
Ten +\- jest do sterowania bagażnika,tylko musisz obejrzeć centralkę w celu zlokalizowania zworki która zmienia sygnał plusa na sygnał masy. Zworka jest tylko na pinach decydujących o sygnale elektrycznym lub pneumatycznym. Na pinach z tym +/- nie ma żadnej zworki. W ogóle nigdzie indziej zworek nie ma... Najlepiej zilostruję to zdjęciem http://obrazki.elektroda.pl/6750983700_1...
Kup standardowy przekaźnik Dodatkowo polecam zrobić dodatkowy wyłącznik w razie czego tak aby oryginalny sygnał dźwiękowy działał osobno
A jaki ma centralny? Przy pneumatycznym potrzebny jest dłuższy sygnał na otwarcie, niż przy elektrycznym. -Jak za krótki to nie otworzy.
Witam. OBDU; ECAS - sygnał CAN zniekształcony, błędny. Błąd dotyczy wlaśnie układu zawieszenia pneumatycznego.
Jeżeli chodzi o metodę postępowania jak wykonać układ pneumatyczny czyli jak podobierać zawory by siłowniki wykonywały odpowiednią pracę to znam dwie metody- intuicyjną i algorytmiczną a ta się dzieli na tzw "polską " i "francuską". Uczą tego na politechnice na wydziałach mechanicznych na przedmiocie napęd i sterowanie pneumatyczne. W internecie chyba...
Tak.Zastosowałem taki przycisk ze względy na długie działanie sygnału z czujnika.
Witam, Czy do sterowania siłownikiem pneumatycznym dając sygnał ze sterownika PLC wystarczy elektrozawór ? Mam nam myśli siłowniki zarówno jedno- jak i dwu-położeniowe. Jak wygląda polączenie z PLC ? W układzie siłowniki mają pracować w cyklu automatycznym, a zmianę pozycji ma wymuszać sygnał ze sterownika PLC. Jeszcze nie mialem do czynienia z takim...
A elektryczny nie powinienem podzielić na sygnał wyjściowy, przetwarzanie sygnałów i sygnał wejściowy? Tzn opisać.
Spuść z niego powietrze, i znajdź parametry napięć z czujników w testerze, bez powietrza podnoś auto równo do góry obserwując czy sygnały się pokrywają. Jeśli błędów brak, to najprawdopodobniej problem będzie leżał po stronie mechanicznej. Czujniki powinny być bezpośrednio na tylnych wahaczach i należało by sprawdzić mocowania czujników i ramion, oraz...
Potrzebne proste na przekaźniku czasowym sterowanie siłownikami pneumatycznymi na zmianę w taki sposób że po otwarciu i zamknięciu jednego siłownika sygnał z krańcówki pozwala na otwarcie i zamknięcie drugiego, sygnał z krańcówki pozwala na otwarcie pierwszego.
Słynne amerykańskie ciężarówki - ten sygnał dźwiękowy uruchamiany takim strzemieniem wiszącym z sufitu. Sygnały dźwiękowe w pociągach i często także naszych samochodach ciężarowych - w tych pojazdach masz układ pneumatyczny do zasilania hamulców, hamowania przyczepy/wagonów, obsługi innych urządzeń (np podnoszenie/opuszczanie pantografu). Niekiedy są...
Sygnał sterujący jest z karty w komputerze. Sygnał sterujący to 0 - 10V DC. Czy sygnał sterujący to sygnał analogowy 0-10V, czy sygnał binarny 0/10V?
Witam. Mam dość ciekawy przypadek z EBS naczepy Schmitz jest wniej zamontowany Knorr TEBS ES2053. Problem polega na tym że w momencie zwolnienia lub zaciągnięcia hamulca ręcznego bądź wciśnięcia hamulca nożnego zapala się kontrolka ABS w ciągniku. Wiem że problem jest w momencie podania powietrza na żółtą linię,dodam że gdy usterka się zapali tracę...
Zawór LUB spełnia rolę funkcji logicznej LUB: A B Y 0 0 0 0 1 1 1 0 1 1 1 1 A -sygnał z jednego zaworu sterowanego ręcznie B -sygnał z jednego zaworu sterowanego ręcznie Y -sygnał na wyjściu
Najprostszym tu rozwiązaniem jest pneumatyka. Zasilanie z zewnątrz można spokojnie puścić przepustami EMC, a w środku zastosować jakieś styczniki pneumatyczne. Problem z światłowodem jest taki, że może nie wprowadza zaburzeń z zewnątrz, ale samo przekształcenie sygnału na elektryczny może generować zaburzenia.
Witam, zawsze możesz zastosować jakiś konwerter rs232 na napięcie 0-10V (zależy od elektrozaworu), tzn. wysyłasz przez port COM ramkę do konwertera, a ten zamienia to na odpowiedni sygnał wejściowy elektrozaworu proporcjonalnego
Brakuje informacji od czego są te trzy wykresy; można zgadywać, że pierwszy - sygnał wejściowy a drugi i trzeci to dwa siłowniki?!
sprawdź zaworek w obudowie wybieraków który podaje powietrze do zaworka niska-wysoka skrzynia.Tam jest taki sworzeń z kulą na łożu z malutkich jak kulka od długopisu kuleczkach.Jak te kuleczki się wysypą to blokują sworzeń w obudowie zaworka.Zaworek powinien umożliwiać przepływ sprężonego powietrza jeżeli wybierak jest w pozycji luz. Ponadto sprawdź...
1. Pompa pneumatyczna a w zasadzie wtyczka do niej, do przeglądu. 2. Sprawdź, czy po otwarciu pojawia się sygnał z wkładki drzwiowej. 3. Długa praca pompki może świadczyć o nieszczelności przewodów pneumatycznych, lub niesprawności wyłącznika w pompie. Ogólnie łatwy temat - powinieneś dać radę.
Czy gdybym użył sterownika PLC, to on może podawać sygnał do wybranego elektrozaworu w określonym czasie (kolejności)?
Ciśnienie powietrza nie osiąga żądanego poziomu APS nie jest w stanie wykonać regeneracji.Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu pompowania.Przyczyną może być nieszczelność układu pneumatycznego, zawór spustowy APS zaciął się i upuszcza ciśnienie, nieszczelny przewód sygnału sprężarki do złącza nr.4 w APS.
Tu nie tylko osuszacz powinien "kichnąć" przy nabiciu ciśnienia w układ ale też powinna wyłączyć się sprężarka czyli powinna pracować w pozycji jałowej. Więc albo nieodpowiednia podstawa, pomyłka w podłączeniu przewodów pneumatycznych lub brak sygnału w formie ciśnienia zwrotnego z podstawy przewodem fi 6 do głowiczki sprężarki. Warto sprawdzić czy...
opd4 FMI 9 Nienormalna częstotliwość aktualizacji. Warunki wygenerowania kodu usterki: Brak komunikacji z modulatorem przyczepy jednostka sterująca traktuje jako usterkę i wygenerowuje kod usterki. Możliwa przyczyna: Wewnętrzna usterka modulatora przyczepy. Przerwa w przewodzie (zasilania lub szyny hamulców) między jednostką sterującą i modulatorem...
Dzień dobry wszystkim Potrzebował bym schemat układu, który jest sterowany sygnałem 5V maks 10mA- pochodzi z układu scalonego, do sterowania cewki sterowika pneumatycznego 12V 400mA. Dodatkowo sygnał sterujący musi być zanegowany przez układ - to znaczy ze daje napięcie na cewkę gdy wartość sygnału sterującego jest równa zeru. Dla wartości sygnału 5V...
Np. kawałek blachy i serowo modelarskie. System wizyjny da sygnał 0/1 więc łatwiej będzie zrobić wyrzutnik na elektromagnesie, siłowniku pneumatycznym lub odstrzelić ziarno sprężonym powietrzem niż generować sygnał pozycji dla serwa. Chyba że idziemy w rozwiązania amatorskie - czujniki koloru + arduino Oprócz omrona są jeszcze fajne checkery cognexa...
Witam Wpadłem na pomysł żeby zamontował moduł do domykania szyb ale zamiast szyb domykać lusterka zewnętrzne ( w modelu w208 niestety nie ma tego w opcji alarmu) . Z tego co się zorientowałem potrzebuje doprowadzić sygnał od alarmu w chwili kiedy się uzbraja. Proponowano mi aby wyprowadzić ten sygnał z pompki pneumatycznej ponieważ cały system centralnego...
Witam, Mam takie zadanie. Zaprojektuj układ pneumatyczny realizujący, po podaniu sygnału start(x), cykl pracy: -wysunięcie siłownika A -wysunięcie siłownika B -wsunięcie siłownika B -wsunięcie siłownika A Należy wykonać układ z zaworami roboczymi monostabilnymi, oraz drugi układ z zaworami bistabilnymi. Jeśli otrzymam pomoc to z góry dziękuję.
To jest zestaw do sterowania zamkami elektrycznymi a nie tak jak w Golfie elektropneumatycznymi.Patrząc na zdjęcie sterownika od lewej masz : 1)Czarny-masa 2)Czerwony -plus stały 3)Niebieski i zielony do sterowania silniczkiem-na nich naprzemiennie pojawia się plus i minus. 4)Białe i brązowe możesz pominąć. Żeby twój zestaw wysterował zamkiem musisz...
To jest tzw. zawór podwójnego sygnału i jak sama nazwa na to wskazuje działa, gdy na obydwu wejściach jest to samo ciśnienie, jeśli nie - podaje stan niższy. Można użyć np. do zabezpieczania urządzeń, w które nie warto wstawiać ręce
Witam Mam problem z ciagnikiem siodłowy 4x2 Man tgx 2010r, wyskakuje komunikat usterka zawieszenie pneumatyczne, po podpieciu komputera pokazuje błąd 03260-10, w internecie znalazłem tylko wzmiankę że to błąd sygnału zwrotnego? Poprzedni właściciel mówił że to auto miało kiedyś jakieś elektrycznie sterowane amortyzatory które wymienił na normalne, ale...
Element z dwoma fasolkami w kształcie wycinka okręgu, jakieś ślizgi z ptfe albo brązu i jakiś siłownik (elektryczny, pneumatyczny lub hydrauliczny.
Witam Chciałbym poprosić o podpowiedź co do rozwiązania problemu związanego z regulacją prędkości posuwu siłownika pneumatycznego. Otóż chodzi mi o to żeby siłownik gdy jest w połowie wysunięty zmienił prędkość wysuwu na mniejszą. Siłownik sterowany jest elektrozaworem. Pytanie brzmi jak najprościej to zrealizować. Nasuwa mi się rozwiązanie: Drugi elektrozawór,...
Witam W Golfie III sterowanie centralnego jest "+". Większość dokładanych urządzeń do sterowania centralnym ma na wyjściu "-". W związku z tym musisz dołożyć dwa przekaźniki aby zmienić biegunowość sygnału sterującego. Ponieważ jest to system pneumatyczny to w przypadku zamontowanego alarmu należałoby wydłużyć czas uzbrajania, w niektórych (lepszych)...
Miałem podobny temat na hydroforni a mianowicie płukanie odżelaziaczy zrobiłem to w ten sposób: zamówiłem dwa zawory pneumatyczne jeden normalnie zamknięty a drugi normalnie otwarty po dwa zestawy do każdego odżelaziacza. Zawory sprężynowe jednostronnego zasilania i rozdzielacze 3/2 podając sygnał na cewkę rozdzielacza jeden zawór się otwiera a drugi...
Witam. Nie mogę nigdzie się doszukać, z modułu AIRBAG z pinu 69 przychodzi crash-signal na połączenie A125, które dalej rozdzielane jest na licznik, na centralny zamek i zapewne ECU (tego już nie sprawdzałem). W sterowniku ECU i AIRBAG brak błędów, auto nie uczestniczyło w kolizji, problem pojawił się nagle i polega na pojawieniu się błędu "Opened due...
Tu troche o organach wraz z konstrukcja piszczałek drewnianych i metalowych. Raczej wszystkie da się stroić. http://www.organy.net.pl/piwardr.html I tu nie jestem pewny czy samo wyjecie wnetrza instrumentu nie spowoduje calkowitego rozstrojenia, bo chyba chodzi tu o dlugosc dzwigienek i ciegiel laczacych klawiature z instrumentem. Dźwigienki i cięgna...
Pozycjoner elektroniczny, gdzie na wejście podaje się sygnał 4-20mA, z dwoma wyjściami pneumatycznymi do siłownika 2-wejściowego (Ewentualnie pozycjoner z jednym wyjściem do siłownika na sprężynie). Zastanawia mnie jakiego regulatora użyli w środku tego pozycjonera, że jest to takie szybkie. Według mnie pozycjoner jest pewnego rodzaju regulatorem, w...
27 - czujnik ciśnienia ( na poduszce pneumatycznej , most napędowy), zbyt niskie napięcie między przewodem sygnału a masą. Zdejmij wtyczkę z czujnika i sprawdź czy nie ugnite styki lub sam czujnik szwankuje.
Sprawdź położenie hallotronu na cylindrze pneumatycznym. Bardzo często tłok w siłowniku ,,ubija" dławnicę, i zwyczajnie przeskakuje przez czujnik.
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
Modulator sterujący hamulca przyczepy rozprowadza ciśnienie w obwodach zasilania i pracy przyczepy. Moduł przyczepy jest sterowany elektronicznie i pneumatycznie. Część elektroniczna zawiera trzy elektrozawory i czujnik ciśnienia dla przewodu sterującego do przyczepy. Ciśnienie z zaworów elektromagnetycznych (wraz z ciśnieniem roboczym z obwodu przedniego...
Przy układzie jaki teraz założyłem niema problemu żeby uzyskać odświeżanie na poziomie 100kHz ;) Zanim z klawiatury organów powietrze dotrze przez wiele układów pneumatycznych do "piszczałki" to zakładam, że czas o którym piszesz 10-12ms nie jest możliwy do uzyskania, choć tego nigdy nie mierzyłem. co do łączenia elektroniki z zabytkiem - nie jestem...
1Sprężarka nie wyłącza się przez długi czas. Ubytki w układzie pneumatycznym , wymień osuszacz. .2/ czujnik prędkości koła oś 2 prawy; Zbyt doża przerwa między kołem polaryzacyjnym a czujnikiem. 3/ sprawdź przewody między ciągnikiem a naczepą bo masz zwarcie do (+).4/ usterka spowodowana wcześniejszymi błędami. Jak naprawisz te wcześniejsze to ta zniknie.
Nie wiedziałem jaki masz auto,jeśli możesz to zrób skan schematu sterowania zamkiem pneumatycznym i elektroniki z nim związanej,ja spróbuję jeszcze coś wymyślić.
Zawór można podłączyć do instalacji elektrycznej 12v albo do instalacji elektrycznej 24v. Zawór powinien się otworzyć gdy będzie prawidłowo podłączony do akumulatora. ten zawór jest identyko jak ten (zawór jest w klaksonie widać go ma kabelki dwa czarne a chodzi mi w linku tylko o fote ) http://allegro.pl/fanfara-sygnal-pneumat...
Chyba mam coś dla ciebie, jest tylko jedno ograniczenie skok tłoka maksymalnie 330mm. Poza tym sygnał sterujący 4-20mA. Mam nadzieję że cię to naprowadzi. Potrzebny teraz tylko sygnał sterujący:)) http://www.festo.com/INetDomino/files_01...
Grot można dorobić nowy i warto to zrobić. Ja bym zaczął właśnie od tego. Potem sam kluczyk, jeśli działał to powinien dalej. Otwórz to, sprawdź elektronikę, baterię, zimne luty itp. Bardzo łatwo to przywrócić do życia. Co do sterowania zamkiem i przyciskiem trzeba szukać przekaźnika (-ów) od pompki pneumatycznej. To tam podpinasz nowy sterownik zamka...
Witam! Pojęcia: - siłownik pneumatyczny dwustronnego działania - element roboczy, zamyka i otwiera drzwi. - zawór rozdzielający 4/2 lub 5/2 sterowany elektromagnesem - do sterowania wysuwem/wsuwem tłoka - 2 zawory zwrotno-dławiące - żeby drzwi sie nie rozwaliły, albo nie zrobiły komuś krzywdy (w zależności jakie ciśnienie ustawisz siłownik pneumatyczny...
Zdemontuj tłoczek załączający przystawkę i zobacz, co się dzieje w środku. Miałem kilka przypadków, że woda w układzie pneumatycznym powodowała zacieranie się tłoczka lub ewentualnie tylko uszkodzenie czujnika sygnału zwrotnego.
Popieram kol. pawelradomsko - podnoszenie listwy przytrzymującej na dwóch siłowniczkach pneumatycznych + jeden zawór (sygnał na cewkę=podniesiony, brak sygnały=opuszczony); przesuwanie poprzeczne można zrobić na siłowniku typu JACK - jednak duże wymiary... np. https://www.ebmia.pl/silownik-liniowy-su...
Nie napisałeś dokładne jaki masz centralny zamek czy jest to pneumatyczny w którym to mowa jest o pompie pod tylna kanapą (wytwarza ciśnienie bądź podciśnienie co powduje ruch rygli) a w drzwiach są tylko styczniki dające informacje o tym czy drzwi mają być zamknięte czy otwarte. Jeśli masz takowy układ sprawdź czy nie powstały gdzieś zimne luty zacznij...
Kod usterek: MID 136 - SID 7 - FMI 14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID7 Modulator, oś pierwsza, strona lewa FMI-14 Instrukcje specjalne Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G007 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem hamowania osi przedniej G051 Blok...
Witam! W mojej ocenie 8Hz jak dla hydrauliki to za dużo. Trzeba też wiziąść pod uwagę bezwładność płynu hydraulicznego. Dlatego proponuje układ pneumatyczny ( kiedyś na laboratorium złożyłem taki układ, skok tłoczyska 100 mm, częstotliwość ( na oko ) 5 Hz, trójkąt ). 1. Trójkątny przebieg można otrzymać bardzo łatwo, na skrajnych położeniach końca tłoczyska...
Tak to jest jak tłumaczenie po wuju. :) P1107 Błąd elektrozaworu zawirowania Swirl Zakładam, że to Silnik DW10ATED4 (BOSCH EDC15C2). https://obrazki.elektroda.pl/7741962300_... https://obrazki.elektroda.pl/2349534800_... (1) pompa próżniowa. (2) Siłownik (serwo) układu hamulcowego (ISOVAC). (3) Elektrozawór sterujący...
To jest redundancy Valve kolego. Zawór, który w przypadku gdyby zawiodła elektronika uruchamia obwód awaryjny będacy wyłącznie obwodem czysto pneumatycznym działającym bez ingerencji elektroniki.Istnienie tego zaworu w twoim aucie sugeruje mi, że był to na pewno ciągnik o więcej niż dwu osiach- np. był to trzyosiowy ciągnik o pierwszej i drugiej osi...
Nawet na pewno jest pneumatyczny co wcale nie komplikuje niczego bo niby z jakiego powodu. Ciebie interesują tylko styki z siłownika w przednich drzwiach lub ewentualnie sygnały dochodzące do pompki a czas impulsu centralnego na wszelki wypadek można ustawić na 3 sekundy chociaż i to nie zawsze jest konieczne.
Sygnał z potwierdzenia kierunkowskazami weź (jak masz 2-3 mignięcia ) i odseparuj przekaźnikiem sterowanym wyjściem pneumatycznym 3,5s. "otwórz" i diodą od instalacji.
to urządzenie to moduł sterowania pneumatycznym zamkiem centralnym zamieniający 1s sygnały masy na naprzemienne sterowanie masa/plus-starsze audi i mercedesy,sterowanie z drzwi kierowcy straciłeś dlatego,że przewód sterowania przechodzi przez układ przekazników tego modułu[jest uszkodzony dlatego brak przejścia],możesz bez kombinacji naprawczych kupić...
Można magnetycznie: (1) pod wózkiem przyczepiony magnes, na torze dwa kontaktrony, przejazd wózka powoduje zwarcie na chwilę jednego, potem drugiego - kolejność zależna od kierunku jazdy, ostatnio zwarty przełącza światło na swoją stronę - ale może być problem, czy przy szybkiej jeździe zdążą zadziałać, chyba magnes musiałby być dość duży (przez to...
Schemat ideowy to graficzne przedstawienie rodzaju elementów elektronicznych (elektrycznych, hydraulicznych, pneumatycznych) użytych w układzie oraz ich wzajemnych połączeń. Schemat zawiera także numery porządkowe elementów (R1, T1 itp) oraz ich typy fabryczne (np. BC 107). Dodatkowe inforamcje to: napięcia, prądy czy przebiegi elektryczne w układzie...
Niewiele w sumie alarmów ma wbudowany wewnętrzny sterownik centralnego zamka. W samochodach jest zbyt wiele systemów zamykania, dlatego też alarmy posiadają zazwyczaj wyjścia impulsów masy, którymi to steruje się oryginalne systemy lub poprzez dodatkowe moduły dopasowuje (np. ford ma sterowanie impulsami plusa i trzeba zastosować układ na dwóch przekaźnikach,...
Problem z instalacją sterowania centralnym zamkiem z pliota. Centralny jest pneumatyczny. Jak wyczytałem Szary przewód z drzwi to sygnał zamykania zielony to sygnał otwierania. Schemat: http://phill.czuby.net/odma/sch1.jpg http://phill.czuby.net/odma/sch2.jpg I tutaj problem z interpretacją. BIAŁY ze sterownika - ? z szarym/zielonym z drzwi? POM/CZARNY...
diagnostyka układów pneumatycznych smarowanie układów pneumatycznych kolor przewodów pneumatycznych
grubo drutu nawojowego zasilanie odkurzacza przekrój przedłużacza
Odzyskiwanie numeru telefonu na koncie Google Lokomotywy spalinowe H0 z systemem dymienia - dostępność i funkcje