Dobór oleju do skrzyń biegów VAG jest uzależniony od jej typu (najlepiej posiłkować się oznaczeniami na skrzyni, bo na papierowej wlepie w bagażniku lepiej nie polegać). Z opisu wynika, że wlałeś nie ten olej do tej skrzyni. Oprócz lepkości ważna jest specyfikacja wg API: np. GL4, GL4+, GL5 itp. (określająca zawartość dodatków i uszlachetniaczy). Synchronizatory...
Planetarka do naprawy. A przy tym roczniku to pewnie i cała skrzynia. Mam na myśli synchronizatory.
Witaj. Niestety jest to problem wszystkich FZR 2la i 3le,w większości jest to problem bębenka wybierającego biegi (potocznie choinki) oraz samych wodzików, przeważnie idzie to w parze. Jeżeli jeździłeś na wypadającym biegu na 80% jest też zakrzywiony wodzik załączający, ale też trzeba sprawdzić kły trybów łączących. I nie wierz w żadne synchronizatory...
Trzeba podpiąć kompa i zrobić test sprzęgła. Można też zrobić dostosowywanie zmiany biegów silnika. Jeśli to nie pomoże (a pewnie nie pomoże) to trzeba wyjąć skrzynię i sprawdzić sprzęgło. A na koniec okaże się, że problemem są synchronizatory w skrzyni biegów.
witam, czy pozostałe biegi wchodzą normalnie? ten mechanizm jest dość zawodny, ze wzgledu na popie.... system wybierania biegów, sprawdż czy nie masz luzu między wybierakiem a dżwignią bezpośrednio osadzoną na trzpieniu wybieraka, jest to plastykowe badziewie pracujące w wycięciu właśnie trzpienia wybieraka, możliwe że masz już lekko wyciagniete linki...
Wygląda na zużyty synchronizator 2 biegu, skrzynia do wymiany. Spróbuj jeszcze wrzucić "dwójkę" podczas jazdy przy niecałkowitym wysprzęgleniu, jeśli "wejdzie" to masz odpowiedź
Zresztą vagi gniją od spodu głównie. Oczywiście nie w 100% przypadków wiadomo, ale spod jest najważniejszy. Moja jedynka po lifcie 2004 1.9 110 z przebiegiem 350 miała do zrobienia tylko miejsce pod rej. na klapie bagażnika, cała reszta piękna, bez rudej, a miałem ją od 2018, tyle że progi zabezpieczone "anty-chlapaczami". Dobił ją synchronizator skrzyni...
Witam wszystkich.Chce zrobić skrzynie od żuka a mianowicie trzeci bieg bo nie działa tylko nie wiem jak sie za to zabrać tak a żeby wyciągnać cały środek{tryby} .Jak sie juz dowiedziawszy od znajomego mechanika jest padnięty SYNCHRONIZATOR SKRZYNI Biegów ,i teraz moje pytanie jak to wymienić,i czy dam sam rade?
Skrzynia do wyjęcia synchronizatory przy wałku sprzęgła i koło zębate do przeglądu
nie wiem co to "element eksplodacyjny" Jak zaczyna brakować argumentów to literówek się czepiamy? Oj nieładnie... podczas redukcji biegów wał sprzęgłowy zawsze ma wyższa prędkość od wału korbowego, chyba że dodamy gazu. Nie zawsze, a właśnie tarcza sprzęgła pełni tu rolę synchronizatora, pozwalająć dzięki poślizgowi płynnie przenieść moment obrotowy...
Niechaj sztuczna głupota przedstawi mi synchronizator skrzyni biegów motoroweru. po skręceniu śrub w karterach jest tylko 1 i 2 nie ma luzu i 1 bardzo ciężko chodzi. Zbyt mała odległość pomiędzy karterami, wałek główny jest ściśnięty z obu stron. Skrzynia biegów ma budowę współosiową. Trzeba zwrócić uwagę na grubość uszczelki pomiędzy karterami. Zapewne...
Gdybyś wiedział jak mechanizm działa, to może byś takich "ciekawostek" nie pisał. Skrzynia jest do naprawy - zużyty synchronizator 3 biegu. Tyle. Nie pytaj jak to naprawić, bo innej ekonomicznej metody oprócz wymiany skrzyni nie ma.
W skrzyni biegów a dokładnie synchronizator, o ile on ma na pierwszym biegu takowy, nie wszystkie fiaty miały ale twój już powinien mieć. ewentualnie sprawdź cięgno od drążka do skrzyni to na łączeniu gumowym, jeżeli za bardzo się wygina po prostu drążek go go nie dopycha do końca i bieg nie wchodzi.
Wina synchronizatory. Wymieniłem skrzynie biegów było taniej. Samochód juz od ponad roku jest w rekach nowego własciciela i jest wszystko ok :)
Zużyte synchronizatory a raczej ich hamulce dają efekt zgrzytania przy włączaniu biegów niezależnie czy z górki czy pod górkę czy na płaskim . Synchronizator powinien wyhamować wałek aby bieg zapiął się łagodnie a przy tym prędkość obrotowa silnika była wyrównana ze skrzynią biegów ( na to synchronizator nie ma wpływu).I masz rację ,że jest to dziwne...
Regeneracja skrzyni biegów, wyrobione były bodajże synchronizatory; Uwaga obudowa skrzyni do robota jest lekko inna niż do manuala więc nie kupować na wymianę tylko swoją skrzynię dać do regeneracji; Po naprawie wszystko ok :)
Hmmm ... Może coś z Synchronizatorami w skrzyni biegów ?
Bardziej od synchronizatora
Uszkodzony synchronizator w skrzyni biegów, mam właśnie 2szt z tym problemem tyle że u mnie nieparzyste wywala.
Jaki znowu słaby pomysł? Po to wymyślono synchronizatory w skrzyni biegów żeby nie cudować. Dziwne rzeczy piszesz, tak to się można bawić w między gazy na torze. Bo na pewno nie w codziennej jeździe.
Do wymiany prawdopodobnie synchronizator w skrzyni biegów
Jeżeli mechanizm zmiany jest dobrze ustawiony, to pozostaje demontaż skrzyni i wymiana synchronizatorów ( na to stawiam). Zużyte koła zębate.
Faktycznie problemem były "wypadające" biegi. Do naprawy wziął się w końcu mechanik znający się na rzeczy. Wymienione zostało sprzęgło i synchronizator w skrzyni biegów.
Czyli wybierak Lub synchronizatory w skrzyni biegów. Zacznij pierw od skasowania luzów na zewnątrz skrzyni biegów to będziemy myśleć co dalej.
synchronizatory są całe oby dwa Więc jakim cudem znalazłem tez na dnie skrzyni kamienie od synchronizatora 4i5 biegu ???
Kolego ale bieg wsteczny nie ma synchronizatora Nie szkodzi. Przeanalizuj budowę skrzyni biegów i zobaczysz, co robią poszczególne synchronizatory.
Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów i stan poduszek podsilnikowych i skrzynią biegów. Mogą byc również uszkodzone synchronizatory w skrzyni biegów. Może byc zapowietrzony siłownik hydrauliczny sterujący pracą sprzęgła, który niewątpliwie ma wpływ na wysprzęglanie - zmiane biegów.
Wygląda na to ,że masz sprzęgło do wymiany.Możesz spróbować odpowietrzyć tak jak sugeruje IRENO.Ato że na zgaszonym silniku biegi wchodzą to normalne, po prostu skrzynia biegów nie ma napędu. Przy zapalonym silniku wciskając sprzęgło rozłączasz napęd na skrzynię biegów synchronizatory wyhamowują wałki w skrzyni i możesz włączyć bieg, u ciebie to nie...
Witam! Mam problem z redukcją biegu w czasie jazdy z czwórki na trójkę. Z trójki na czwórkę nie ma żadnego problemu. Pozostałóe biegi są ok. Gdy najpierw lekko cofnę w stronę dwójki to trójka wchodzi. Nie ma żadnych zgrzytów. Stało się to w dwa tygodnie po wymianie oleju. Wymieniałem simmering i uszczelki oraz klin aluminiowy będący łącznikiem wybieraka...
Tak, ale miałem na myśli formę. Powinno być tak: Usterki związane z synchronizatorami w skrzyni biegów. Na każdy bieg przypada jeden synchronizator. Ale to nie to, ponieważ da się "coś" przestawić i działają inne biegi.
Synchronizator 5 biegu ? Trzeba dorwać schemat bo może wystarczy tylko dekiel skrzyni odkręcić i zobaczyc co tam sie dzieje.
Wymiana sprzęgła, poduszek silnika i pod skrzynią rozwiązał problem. Przy okazji wyregulowane zostały linki. Wymieniłem również płyn hamulcowy, ale to wątpie, że miało znaczenie. Co do dwumasa, nie było potrzeby wymiany, ponieważ był w idealnym stanie. Podobno nowe przychodzą w gorszym stanie. Teraz w końcu biegi wchodzą jednym palcem ciepły czy zimny,...
Witaj, problem może być z samą regulacją zwłaszcza, że coś tam było grzebane. Natomiast ja bym stawiał na synchronizator w skrzyni biegów. Najczęściej to właśnie jest przyczyna takiego dziwnego zachowania.
Zamienników nie lubią synchronizatory w skrzyniach VAG.
Witam Mam problem z autkiem ... otóż, jakiś czas temu było w nim wymieniane sprzęgło i od tego czasu rozpoczęły się same kłopoty :(. Przy przełączaniu biegów słychać charakterystyczny zgrzyt ... nie wiem, czy winą jest tu synchronizator skrzyni biegów, czy też może regulacja sprzęgła, albo też regulacja samego pedału sprzęgła ??? Zauważyłem, że pedał...
Święte słowa kolego RobertLodz09.Sory za mój sarkazm,ale krew mnie zalewa jak sobie pomyśle,że pierwotnie ta skrzynia została zaprojektowana do poj.silnika 1300cm.Przez 10-cio lecia nikt jej nie wzmacniał.Nie wnikam w konstrukcje sprzęgła/wałka sprzęgłowego jeśli reszta skrzyni to to samo.No jak już zagłębiać się w szczegóły,to skrzynia pod szyldem...
Może być już zużyte sprzęgło Mogą być zużyte synchronizatory Może nie być oleju w skrzyni?
w skrzyni AsTronic wskutek braku synchronizatorów skrzynia biegów przy zmianie w górę jest automatycznie synchronizowana hamulcem wewnątrz skrzyni (przekładniowym), ale również sam silnik jest zwalniany hamulcem wydechowym.Sprawdź, czy hamulec wydechowy nie otwiera się i zamyka z opóźnieniem czyli przycina się. Przy max. ciśnieniu 10 bar zasilaj elektrozawór...
Dokladnie tak jak kolega wyzej napisal synchronizatory w skrzyni biegow sa po to by wyrownywac predkosci obrotowe poszczegolnych kol zebatych a jak w wiesz najprosciej jest porownac to do skrzyni malucha w ktorej pierwszy bieg jest niesynchronizowany i nie da sie wrzucic tego biegu podczas jazdy. Tak ze z tego opisu wychodzi ze zuzyty masz synchronizator...
wyskakuje reduktor w tylnej części skrzyni reduktor do rozebrania do wymiany synchronizator bądź kamienie
Zbyt ogólnie opisałeś problem ,bo albo się zakleszczyła i wtedy wystarczy zdjąć pokrywkę lewarka i naprowadzić przesuwki na swoje miejsce ,ewentualnie zablokował się pierścień synchronizatora i żeby to odblokować konieczne będzie zdjęcie bocznego dekla skrzyni i pod pierścieniem synchronizatora umieszczone są trzy kostki ze śrutami ,i to one się klinują...
Niewiem czy to wina systemu dźwigni łącznie z drążkiem od zmiany biegów czy już w samej skrzyni synchronizator nie pozwala. Za mało opisu.
Witam Skrzynia czterobiegowa jak się domyślam,jeśli tak to problem jest z synchronizatorem,powtarza się problem z tym samym biegiem tyle że numer 5 jest to nadal pierwszy bieg lecz po przełączeniu planetarki na wysoki zakres. pozdrawiam
Witam, mam podobny problem ze skrzynią. Obecnie jestem po wymiańie synchronizatorów i skrzynia jest ok natomiast czasem wskakują mi jakby dwa biegi na raz albo zacina sie jedynka i nie moge wrzucic żadnego innego biegu. Na luzie jak puszcze sprzęgł to samochód sie toczy. Może ktoś wie jaka może być przyczyna?
Napisałeś w pierwszym poście, że na zwolnionym/przyśpieszonym przód jedzie do tyłu. W rzeczywistości wcale nie jedzie. To dużo zmienia. Sterownik i hydraulika działają poprawnie, wodziki powinny ustawiać się prawidłowo na swoich miejscach. Wszystko wygląda na usterkę mechaniczną w skrzyni biegów, synchronizatorem i sprzęgłem kłowym który nie zapina...
A na wyższy bieg odwrotnie: wciskasz sprzęgło, puszczasz gaz, wyłączasz niższy bieg, puszczasz sprzęgło, wciskasz sprzęgło, włączasz wyższy bieg, puszczasz sprzęgło, wciskasz gaz. Znaczy trzeba puścić gaz na luzie z puszczonym sprzęgłem bo wałek sprzęgłowy musi zwolnić a nie przyspieszyć żeby wyrównać obroty z kołami o wyższym przełożeniu. Chodzi o...
Musi wejsć pełny bieg bo inaczej nigdzie nie pojedziesz. Zrób auto test skrzyni biegów.
prawdopodobnie uszkodzony został tzw piesek element blokujący synchronizator. Raczej będziesz musiał wyjąć i rozebrać skrzynie
Skoro występuje to przy zmianie biegów to raczej jest to odgłos ze skrzyni biegów. Może synchronizator w skrzyni.
Usterka mechaniczna. Skrzynia do naprawy a zwłasza synchronizator 1 biegu.
Jeśli bieg źle wchodzi, to masz problem z synchronizatorami w skrzyni biegów. Są to elementy które podczas zmiany biegów wyrównują prędkości obrotowe kół zembatych poprzez tarcie (hamuje jeden element rozpędzając drugi) tak, abyś mógł zmienić bieg. Przy wyrównanych prędkościach obrotu koła zazębiają się bez chrobotania. Gdy te części są zużyte - sam...
Walek ma tylko 3 biegi! A zatarł się bieg 1. Walek będzie pasować bez problemu ale trzeba zwrócić uwagę na moduł zębów biegu 3 jeśli walek pochodzi z pierwszej połowy lat 90. Oczywiście nakretka końcowa nie będzie pasować, trzeba zakręcić starą. Jedyna różnica to ta nakretka, pomijając modernizacje synchronizatorów jakie występowały w czasie produkcji.
Myślałeś o synchronizatorze 1 a zarazem i 4 biegu??
Witam Obecnie robie taką skrzynię przebieg 120tys km poleciały synchronizatory, połowe zebów zostało uszkodzonych. Obiawy zgrzytanie przy próbie włączenia biegu To chyba nie mówisz o skrzyni do Actrosa. :) Samo zgrzytanie może być spowodowane nieprawidłowym działaniem któregoś czujnika obrotów. Skrzynia pod komputer zanim zaczniecie oglądać ją od środka....
Masz ręczna skrzynie biegów regenerowana czy używana? W takiej skrzyni problem z biegami albo mechanicznie w środku któryś synchronizator ewe coś z linka biegów ale wątpię. Czujnika oprócz wstecznego to chyba położenia biegu nie ma. Przecierała się tam wiazki w tym miejscu co może powodować błąd walka. Możesz sprawdzić czy na kostce jest masa i zasilanie
Okazało się, że był pęknięty synchronizator czwartego biegu.
.... niestety nadchodzi ten czas kiedy bedziesz musial wreszcie sciagnac skrzynie i wymienic synchronizatory ;)
Różne opcje mogą być. Przykładowo synchronizator w skrzyni, cięgna, poduszka skrzyni biegów.
Wina synchronizatora lub zębatki w skrzyni biegów.
Objaw wskazuje na zużycie synchronizatora 1 biegu. Nie sądzę. Do autora tematu: zainteresuj się tulejką wybieraka skrzyni biegów.
Coś z hydrauliką, łożysko, może być też synchronizator. Trzeba diagnozować.
Wrzucaj wstekola po uprzedniej trójce czy(lub i) czwórce, a gwarantuję, że nawet delikatnie się tocząc(na sprzęgle) w żadnej skrzyni nie będzie zgrzytu (synchronizatory 3,4 biegu wyrównają obroty skrzyni z silnikiem).
Piątkę wsadziłem z innej skrzyni (jakiegoś TDIka). To chcesz powiedzieć że nawet nie wiesz co włożyłeś?A przeprowdziłeś regulację piątego biegu?Widełki pierścień synchronizatora oczywiście ok?
Skrzynia zrobiona. Jeszcze nie włożona w silnik. Biegi na sucho działają, służę schematem.
do kolegi (at)ddobry10 kończy Ci się sprzęgło - to odnośnie objawu pierwszego. Odnośnie objawu z biegiem nr. 2 to kończy Ci się synchronizator tegoż przełożenia w skrzyni biegów :)
Skrzynia Power Command jest skrzynia fps i nie posiada synchronizatorów. Jaki masz wyświetlacz biegów?
1. Pojechać do autoryzowanego serwisu Renault na diagnostykę skrzyni? Ale czy komputer wykaże przyczynę huczenia? Jeśli chodzi o podpięcie komputera to nie ma sensu - skrzynia jest mechaniczna i nic nie zdiagnozujesz komputerem . Jeśli chodzi o wycieczkę do ASO Renault to polecam jak najbardziej ale do takiego które istnieje od dłuższego czasu na rynku...
Jeśli wszystkie sposoby zawiodły to czeka Cię rozbiórka skrzyni. Możliwe, że pierścienie synchronizatora się zacięły czy też nawet wycięło kilka zębów na nich i teraz to wszystko blokuje.
Jak pamiętam to pierścień synchronizatora się wycierał. Trzeba rozbierać skrzynię biegów.
Synchronizator 1/2 biegu zużyty, lub luz na łączeniu dźwigni zmiany biegów z wybierakiem skrzyni. Ale stawiam na to pierwsze, skoro po "pedałowaniu" sprzęgłem oraz rozgrzaniu problem ustępuje, w tym przypadku skrzynia do demontażu. Do pablito2, linek tam nie ma.
Czy bezpieczna dla skrzyni i synchronizatorów jest redukcja biegów w dieslu, powiedzmy z 5 na 3, tak, że wbijemy 3 bieg, obroty wzrosną nam do 3 tys?
Masz popękane albo przetarte sprężynki w synchronizatorach te które ustalają blaszane płytki synchronizatora.
Bo to dostawczak i ma więcej kosztować. A w zasadzie używki są wszystkie tak samo wyrypane. Dlatego ja robiłem taki ulep, ale w zasadzie drugi rok mija i ten wóz nadal jeździ. Skrzynia z laguny którą miałem była w środku jak nowa. Z vivaro to i łożyska, przesówki synchronizatory, wszystko było zużyte.
W mp4 lubiły się sypać sprężyny synchronizatora..
Olej do twojej z uwagi na synchronizatory skrzyni musi być GL4 ja używam castrol taf-x 75w90
Witam, w maju będę zdawał maturę, a po maturze chciałbym studiować na Politechnice Poznańskiej. Kierunki które preferuje to Mechatronika lub Mechanika i budowa maszyn. Ogólnie to Motoryzacja jest moja pasją, od małego kocham samochody, miałem w swoim życiu już dwa motorowery i znam w nich każda śrubkę, mam Quada i bardzo często pracuje z ojcem który...
Mam podobny problem tylko w moim przypadku jest tak samo z 4. wiecie może ile kosztuje naprawa bo prawdopodobni synchronizator biegu 4 poszedł czy coś takiegol
Kup drugą skrzynię. Przed zakupem można zerknąć do tej, ale wydaje mi się, że będzie z niej mały pożytek. Pozostaje szansa, że to tylko wodzik. A rodzaj usterki powinien mechanik dokładniej określić, z wywalonym synchronizatorem można włączyć każdy bieg. Trzeba wiedzieć jak. Kiedyś w ogóle nie było synchronizatorów w skrzyniach.
Ktoś się pobawił i wodziki nie są w https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-przesuw...
Witam ponownie po wizycie w serwisie stwierdzono uszkodzenie skrzyni biegów padły synchronizatory i przy więkrzej prędkości redukowanie biegu kończy się zgrzytem
Witam, może synchronizator do wymiany ?
Dzięki wielkie Panowie. Szukam chętnego do grzebania w skrzyni biegów (wymiany synchronizatora) ale nikt się nie chce podjąć. Skrzynie chcą całą wymienić :( Przeczuwam, że za dużo roboty i za mało zarobku jak na tyle roboty.
Wytarte zęby synchronizatora powodują wyskakiwanie biegów są frezowane pod takim kontem żeby pod obciążeniem zaciskać synchronizator jak się zużywają działają zupełnie odwrotnie
Możesz mi podpowiedzieć w jaki sposób dostać się do synchronizatorów bez rozbierania?
Biegi płynnie wchodzą?? Wygląda tak jak by gdzieś był luz w skrzyni albo synchronizatory zużyte na dużej skrzyni czyli w planetarce
Auto trafiło do mechanika. Rozebrali skrzynię biegów. Wymienili synchronizator pierwszego i drugiego biegu. Dodatkowo kompletne sprzęgło. Od tamtej pory zaczęło wszystko działać ok.
temat poruszany już na tym forum,sprawdz synchronizator i jego potencjometr traktor zmienia biegi prawidłowo nie ma błędów?
Kuźwa nie wiedziałem że tak jest e golfinie. Jest tak u takich co lubią trzymać rękę na drążku zmiany biegów, bo synchronizator już dawno zdarty.
Najczęściej w tych modelach siadały łożyska i synchronizatory w skrzyni.....
Wychodzi na to że uszkodzona przesuwka lub synchronizator 4 biegu. Bez demontażu i rozebrania skrzyni biegów się nie obejdzie.
Witam :D Częstym powodem tej usterki są źle wyregulowane lub zatarte linki lub awaria wybieraka. W Twoim przypadku to drugie. Żebyś sam sprawdził układ położenia biegu 5-ego musisz kogoś poprosić. Ty zaś uważnie patrz, które z wybieraków są za to odpowiedzialne (linki muszą być podpięte). Następnie należy odpiąć linki i sprawdzić na sucho 5-ty bieg....
Zgrzyta jeden z biegów? Jak tak, to wymiana syncho=remont skrzyni albo wymiana na drugą.
Ciągnik działa w 100%. Więc nie rozumiem o co Ci chodzi. Błąd dotyczy sekcji przeniesienia napędu a synchronizator najczęściej można znaleźć w skrzyni biegów i raczej żaden kabelek do niego nie jest podłączony w sposób bezpośredni.
Witam. Jak dobrze pamiętam to tak zwana choinka jest przyczyną tego, że nie ma pierwszego i wstecznego biegu i jest to element do wymiany. Raczej nie ma tam regulacji a przy okazji rozebrania skrzyni biegów okaże się ci jest jeszcze do wymiany np. synchronizatory raczej pewne. Jednym słowem skrzynia biegów do remontu. Wiem że cię nie pocieszyłem.
Zauważyłem że gdy jest zapięty lockup dziala hamowanie silnikiem ale gdy rozpina poniżej 70km to już rozłącza na luz, w manualu dziala hamowanie silnikiem chyba aż do 1 Czy każdy automat hydrauliczny posiada możliwość hamowania silnikiem przy dojeździe do skrzyżowania bądź jazdy z górki w górach nawet te bez lockapu jeśli takie w ogóle są? W jaki sposób...
Witam Mam problem ze skrzynią dual command Problem polega na tym że po ustawieniu rewersu na neutral i wciśnięciu pedału sprzęgła nie można swobodnie włączyć biegu Ciągnik cały czas ma ochotę jechać Przy wkladaniu biegu chce ruszać do przodu lub do tyłu (w zależności w którym położeniu znajduje się synchronizator rewersu) więc obstawiam że chrzani się...
Usterka naprawiona . Okazało się że elekrycznie wszystko ok. Skrzynia była uszkodzona mechanicznie - rozwalony synchronizator. Pozdrawiam
Ostatnio obiło mi się o uszy, że do mostów się leje zupełnie inne oleje niż do skrzynek. Do mostów i reduktorów można lać GL5, a skrzynie w których są mosiężne synchronizatory go nie tolerują i musi być GL4, zazwyczaj droższy i trudniej dostępny więc w sklepach będą chcieli Ci i tak do wszystkiego GL5 wciskać.
Mało oleju w skrzyni ( ociz gdyby go nie było skrzynia by huczała) druga sprawa to pewnie walnięty synchronizator dlatego zgrzyta przy wrzucaniu biegu...
Witam. Mam problem z Mercedesem Actros 8x6, skrzynia biegów G240-16. Gdy przełączam z małej skrzyni na dużą, podczas jazdy, to wchodzi ze zgrzytem i odwrotnie tak samo. Wymieniłem już przesuwkę i synchronizatory na reduktorze i nadal jest tak samo.
synchronizator skrzynia synchronizator skrzynia renault iveco biegi skrzynia
regulator nagrzewnicy makro kolor komórki volvo silnika
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
De Dietrich D13 – błąd czujnika temperatury lub przegrzania w zmywarce i kotle Ustawianie czasu rozmowy w telefonach Maxcom