Ja bym sprawdził system EVAP. Nie pierwszy raz pada to to.
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
błędy są 3 a przyczyną coś z nieszczelnością za przeputnicą tzw. lewe powietrze lub system EVAP (odpowietrzenie zbiornika paliwa) w silniku benzynowym.
zawór wentylacji opar paliwa bym sprawdził może się zacioł. Odkręć korek wlewu jak zaciągnie powietrze to system evap nie sprawny.
Na początek zaślepił bym system EVAP czy zawór nie przepuszcza. Może pojawić się CHECK ENGINE ale jak znaczenie odpalać normalnie to zawór nieszczelny. Najczęściej zasyfiony drobinkami aktywnego węgla . Wtedy wymiana i dla zabezpieczenia nowego zawory filtr paliwa z malucha (taki przezroczysty) tak by drobinki z zasobnika EVAP nie zabiły go za szybko.
Kolektor ssący składa się z 2 części. Rozkręcasz go na łączeniu - 5 śrub na imbusa. Później od ściany grodziowej jest jedna śruba. W sumie zdjęcie kolektora to maksymalnie 10min roboty. Ściągasz rurę od przepustnicy i powinno być wystarczająco miejsca a jak mało to odpinasz wąż od serwa i od systemu EVAP. Więcej roboty przy demontażu pokrywy niż przy...
To jest zawór EVAP a puszka to zasobnik sytemu EVAP. Jest to system wychwytywania par paliwa z baku. Potem przy prac silnika w odpowiednich warunkach zawór się otwiera się pary paliwa są wpuszczane do dolotu (za przepustnicą) i ulegają spaleniu (nie marnują się ).
EVAP system wyłapywanie par paliwa z baku i przekazywania ich w dolot w celu spalenia w silniku. System składa się zasobnika z węglem aktywnym do gromadzenia par oraz zaworu który otwierając się przekazuje pary paliwa w dolot. Najczęściej drobinki węgla aktywnego blokują zawór (pozostaje otwarty lub zamyka/otwiera się z opóźnieniem). Przewody systemu...
Napisz sobie w szukajce ,,system EVAP,, i szkól się ile wlezie :D
Zdemontowałem pokrywę silnika i zająłem się próbą rozruchu. Silnik z malucha ale chyba ostatnia wersja bo widzę zasobnik z węglem aktywowanym (znaczy system EVAP). Tutaj jest zbędny. Przewód od zbiornika sobie tak wisi i już. Mniejsza o to. W zbiorniku paliwa totalne bagno. Nie mogłem po prostu nalać paliwa i próbować uruchomić. Chodziło mi tylko o...
Tam nie ma co , za bardzo namieszać !!!! Dodano po 3 X18XE/1 Z18XE . To zależy od rocznika , ale cóż można tam zamienić.......jedynie system EVAP...
Nie wiemy o jaki silnik chodzi więc cóż można powiedzieć, mogę tylko tyle że raczej powinien być system EVAP odpowietrzania par paliwa i tam zapewne będzie problem.
Witam, a system EVAP sprawdzony? Co z jakością paliwa? Jaki jest stan układu wydechowego? Korekta sprawdzana na obrotach biegu jałowego? Jeśli tak to jaka jest na wyższych obrotach lub pod obciążeniem?
Do odpowietrzania zbiornika służy system evap (zasobnik z węglem aktywnym) i zawór (elektryczny lub podciśnieniowy) umożliwiający zassanie oparów paliwa przez silnik
Witam czy ktoś jest w stanie doradzić Jakiego rodzaju porady potrzebujesz? Sprawdzane było dosłownie wszystko filtry, oleje, stan kabli, wymieniane dwie sondy lambda a błąd nadal występuje To wymieniaj dalej. Może następne w kolejności powinno być np. łożysko w kole... Macie jakies propozycje co moze to powodować? Ok. Do zaworu idą dwa przewody. Na...
filtr paliwa jest umieszczony tuż pod lampą przednią To nie filtr paliwa tylko pochłaniacz z węglem aktywnym systemu EVAP Dodano po 41 trzymajcie się bo pomagać sobie trzeba. Nooooo pomogłeś..... ale masz plusa za dobre chęci :)
Słyszałem kiedyś pierdy z systemu EVAP ale chrapania nie. Może jeszcze śpi a ty chcesz nim jechać? Napisz normalnie jaki silnik i co to za hałas.
Czy mógłbym prosić o krótką instrukcje, jak włączyć diagnostykę za pomocą CEL? Dodano po 4 ok, już nie trzeba, udało mi się dorwac OBD2 ScanTool, wyszło, że uszkodzona sonda lambda i system EVAP (odprowadzanie par do baku), obydwa bezpośrednio związane ze spalaniem (może mam dziurę w baku ;-)). Dziękuje za pomoc
Wymieniłem czujniki i skasowałem błędy teraz został tylko błąd 11-Czujnik ciśnienia zbiornika (EVAP System) i dalej nie odpala czy ten czujnik może być aż taki wredny?
Tzw. kanister systemu EVAP - odpowietrzania zbiornika i utylizacji par paliwa.
Zostaw to w spokoju, pracuje zawór systemu EVAP i tak ma być.
Pokaż zdjęcie tego MAP-a, najlepiej całego silnika. Nie widziałem C20NE z MAP-em. Zapewniam Cię że to nie jest MAP. To elektrozawór systemu EVAP, tak jak wcześniej podejrzewałem. Jego działanie nie ma wpływu na właściwości trakcyjne samochodu.
Witam, Mam takiego grata, co jakiś czas w szczególności w korku wyskakuje mu check z p0170, w tym czasie STFT goni jak szalone i wg ELM327 B1S2 stoi. Nie ufam ELMowi w tym przypadku, nie jestem specem od VAGów, mam VAG COMa 409, przeglądnąłem też stronę ross-tech i są tam tabelki z tym co mnie interesuje ale powtarzają się te same parametry wiele razy...
Jak na razie problem u mnie ustał - po gruntownym osuszeniu z benzyny. W mojej ocenie powodem było nadmierne tankowanie benzyny. I przelanie się do systemu EVAP paliwa. Przetankowywanie paliwa ("pod korek") i podróż powodowało otwarcie się zaworu po rozgrzaniu w celu oddessania oparów benzyny z puszki (rezonator powietrza) i przelanie się paliwa. Później...
Ja po założeniu instalacji sekwencyjnej do Accenta II 1.5 12v 19 razy byłem u gazownika żeby korygował mapę; trwało to jakieś 3 tysiące km. Efekt: od 10 tys km nie mam ŻADNYCH problemów; nie wiem co to check engine, nie wiem co to dolewanie oleju. Notuję spalanie na poziomie 7,5 - 8,5 litra (trasa/miasto 50/50). Kolego doman76 zwróć swoją uwagę (lub...
Sprawdź szczelność EVAP, węże....przydałaby się dymiarka...
16825P0441System kontroli emisji wydechu (EVAP) – niewłaściwy przepływ odpowietrzania. Przedewszystkim sprawdz czy zaworek odpowietrzajacy zbiornik paliwa jest sprawny . lub czy silnik nie zasysa lewego powietrza zaworek znajduje sie przewaznie w okolicach komory silnika lewe lub prawe nadkole w skodzie zdaje sie jest z prawej strony na przewodzie...
Błąd 92 Evaporative Emission Control System, to nic innego jak układ kontroli czystości spalin. Ściągnołem sobie serwisówkę, a zdjęcia opisów przesyłam w linkach pod spodem: http://img502.imageshack.us/img502/3386/... http://img295.imageshack.us/img295/3273/... http://img444.imageshack.us/img444/4850/... Mimo to,...
EVAP to nie egr tylko system pochłaniania par paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/7767109400_... Dodano po 9 Co do błędu sondy lambda to przerwa w obwodzie grzałki. Czyli albo grzałka w sondzie spalona albo uszkodzona wiązka (pewnie tam gdzie te plastry widziałeś). A przepustnica może być czysta piękna i zepsuta.
Witam. Mam problem z przewodem par paliwa który idzie od zbiornika pod maskę do systemu EVAP. Jest on przerdzewiały do tego stopnia że czuć opary przy wysiadaniu z auta po podróży. Niedługo zbliża się przegląd i nie chodzi mi o czepianie się diagnosty tylko o bezpieczeństwo dla samego siebie i reszty podróżujących ze mną. Fabrycznie był on stalowy....
Witaj ,widzę że kolega dosonale zna temat moich problemów.Nie bardzo rozumiem,gdzie są te podane elementy,jak je sprawdzić-rozumiem że są to skladniki systemu EVAP (wiem że tam jest zawór-reguluje ciś kolektor-zbiornik paliwa,zbiornik z węglem aktywnym).Czy mógłbyś szerzej rozwinąć swoją myśl. Nie mam dokładnej interpretacji kodu P043E .Chcę jechać...
Cześć, posiadam smarta roadster na którym uczę się hobbystycznie. Odczytałem z ecu bosch MEG 1.1 dwa pliki, z pamięci eeprom oraz po wprowadzeniu sterownika w tryb boot plik z pamięci flash. Samą mapę przerabiam programem TunerPro, niestety plik XDF który posiadam jest bardzo podstawowy i nie zawiera praktycznie żadnej opcji do wyłączania diagnostyki....
Silnik 157FMI-2 4T na wtrysku. Posiadam go od niedawna. Przez 200 km nie było z nim problemów. Obecnie ciężko go odpalić, a jak już go odpalę, to albo gaśnie na luzie, albo sam się rozkręca do 7000 obrotów. Z rzeczy, które już sprawdziłem, to: czujnik TPS, ustawiłem go na 0,52 V, czujnik temperatury jest sprawny, oraz moduł IAC, wymieniłem filtr paliwa...
Wykasuj dane wyuczone,błędy , i zaraz po tym sprawdź co dzieje się w grupach 032 i 033. Wtryski,egr evap i inne cuda mogą być.
Błąd p0441 nieprawidłowy(inny niż zakładany) przepływ z systemu wyłapywania par paliwa. Pojawia się zarówno jak jest za duży jak i za mały. Problemem w 99 % przypadków jest dziura lub częściej zablokowany cały układ drobinkami węgla aktywnego od zbiornika po zawór evap w komorze silnika. Do naprawy tego systemy wystarczy w większości wypadków wyczyścić/wymienić...
CCCP = Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich CCP = Charcoal Canister Purge ≈ EVAP = Evaporative Emission Control System Zgłoś poprawkę do autora fabrycznej instrukcji naprawy Daewoo. Bo tam wyraźny opis podzespołów i procedur. A jak się sprawdza szczelność i gdzie one są? Poza wężykiem do regulatora ciśnienia paliwa, to w żadnych innych...
Mój pierwszy temat. Otóż posiadam obecnie Lagunę II ph1 2003 rocznik z silnikiem 1.8 16V. Zauważyłem jakiś czas temu wiszące przewody pod autem. Z tego, co się orientuję, są one od systemu EVAP. Czy macie jakieś zdjęcia poprawnego podłączenia tych elementów? U mnie to wygląda jak na zdjęciu. Są 2 końcówki, jedna kątowa, a druga prosta, i jeden króciec....
Witam zaślepiłem kruciec na przepustnicy od Evap a wezyk puscilem luzem w atmosfere po paru km wywala bład od Evap .Jak to mozliwe skoro wpiety wezyk w przepustnice to prawie to samo jakby nie byl wpiety co za roznica gdzie wywala opary skoro w przepusnicy nie ma podcisnienia by system wylapywał zmiany za zaworkiem.Co innego nieszczelnosci przed zaworkiem...
Ostatni błędy to brak zasilania PLUS. To? 00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19) 31-00 - Open or Short to Ground 01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 29-00 - Short to Ground Czyli jest nawet szansa że przepływka jest sprawna tylko problem z elektryką? Short to Ground to nie jest czasem zwarcie do masy? co z...
Seicento 0,9 czasem pali czasem nie ręce opadają. Kody błędów : 110 czujnik temperatury powietrza zasysanego 201 impuls wtrysku 210 system odzyskiwania oparow paliwa evap przeka_nik zaworu 302 uszkodzenie pamięci programu - usterka pamięci ram W momencie gdy nie odpala nie ma iskry na świecach. Komputer wymieniony świece też i przewody. Nwm co jeszcze...
Znalazłem tylko inny schemat do opisu. Niestety niczym więcej nie dysponuję. https://obrazki.elektroda.pl/2205016400_... [syntax=text]X88 AC connector 31 Battery - 30 Battery + B132 Camshaft position (CMP) sensor S258 Clutch pedal position (CPP) switch B54 Crankshaft position (CKP) sensor X1 Data link connector (DLC) EP1 Earth point...
Być może przeciek z EVAP albo z reduktora do dolotu.A do tego jak jest puszcza zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie.
Objawy dosc klasyczne i wskazuja na uszkodzona sonde lambda (zwiekszone spalanie, falowanie silnika). Na rejestracje przez komputer usterki sondy w systemie z jedna sonda trudno liczyc - chyba ze jest juz totalnie uszkodzona. Sprawdzenie takiej sondy na warsztatcie to rowniez watpliwa sprawa. Najpierw sprawdz to co sugerowali koledzy czyli: EVAP, lewe...
Witam. Od jakiegoś czasu pracuję przy powypadkowym, zdekompletowanym BMW E36 na Motronicu M1.7 i w automacie, a jako fejsa do diagnostyki mam Euroscana. Łączę sie bez zadnego problemu, moge odczytac bledy i kasowac, moge obserwowac parametry na unieruchomionym jeszcze silniku, i niektore elementy "tykają" w testach. Pytanie jest takie, po prawej stronie,...
Rzeczywiście słuszna uwaga już poprawiam błąd. P1442 Evaporative Emission Control System Leak Detected - (System kontroli emisji oparów Leak Detected) P1107 Dual Alternator Lower Circuit Malfunction/ Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage (P1107 Podwójny Alternator Dolna Circuit Malfunction / Manifold Absolute Pressure...
witam Mam problem z zaworem "evap" w renault clio II ph2 2.0 172KM 2002r. (silnik F4R bodajże 732). zawór evap produkcji Sagem (normalnie otwarty). Wyrzuca oczywiście ciągle check engine co jest spowodowane obwodem zaworu oparów paliwa. Wiązka od ECU (simens sirius ) sprawdzona - pin8 ecu ma przejście z jednym ze styków wtyczki elektrozaworu, a drugi...
Witam, na wstępie skłamę: czytałem chyba wszytkie wątki o feli ale nic nie znalazłem. Wymienione: 1. Czujnik temperatury płynu. 2. Gumki na listwie 3. Świece 4. Pompa paliwa 5. Czyszczone wtryski 6. Czyszczona przepustnica + adaptacja 7. Sprawdzone wtyczki od mapsensora, są OK, na kompie brak błędów. 8. Błędy z kompa: 8 Faults Found: 00525 - Oxygen...
Jest to silnik Z14XE bez modułu w lewym nadkolu. Dodatkowo zauważyłem ze podczas zmiany biegów gdy wysprzegla sie z biegu aby przełączyć na inny podchodzą do góry obroty i natychmiast spadają. Tak jakby podrzucac go gazem. Dzieje sie tak przy kazdorazowej zmianie biegu. Dodatkowo siewci sie kontrolka komputera. Są błędy: P0130 - Generic O2 sensor circuit...
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Witam. Auto to Volkswagen Polo 9N3 2006 pojemność 1.2 Co około 100 kilometrów zapala się lampka CHECK ENGINE. Po przeskanowaniu VAG: 18528 Post Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction: Bank 1 Too Lean P2096 - 007 - Short to Ground - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 006 - Short to Plus - Intermittent...
Test wygląda dobrze, choć nie podoba mi się prąd pompy, albo jeden parametr zachodzi na drugi. Tak czy tak, błąd wyraźnie mówi: System Too Lean. Jak mamy teoretycznie wydajną pompę paliwa, to zostają nieszczelności dolotu. Teraz powinieneś zająć się korektami długo- i krótkoterminowymi. Nie powinny przekraczać +/- 5%. W VCDS była to grupa około 32/33/34,...
Witam, ostatnio w moim audi a3 8l 1.8 125km AGN pojawił się problem przy jeździe na zimnym czy rozgrzanym silniku auto na drugim i trzecim biegu przy zakresie 2500-3000 obrotów łapie jednosekundowego muła i potem już idzie normalne. Na innych biegach problemu nie ma. Auto odpala i nie ma innych problemów z drganiami czy też falowaniami obrotów na biegu...
16825 system kontroli emisji wydechu niewłaściwy przepływ odpowietrzania A Mam nie podłączony wężyk wychodzący z głowicy i niewiem gdzie go podpiąć Dodano po 47 Czy ten wężyk ma coś wspólnego z evapem
Witam mechaników. Opiszę mój wczorajszy problem z owa jednostką,niegdy nie miałem z nim żadnych problemów aż do wczoraj. Więc zgasł podczas jazdy...na rondzie,prawie doszło do kolozji ale jakoś udało się wybrnąć.Proba odpalenia,kręcił normalnie ale troszkę ( jakieś 10 sek. ) minęło zanim odpalił na jakieś dwieście metrów,udało sie dotrzeć do parkingu.Ponowna...
Człowieku, nie ma tam żadnego krokowca, a jest zawór powietrza dodatkowego. Widzisz tą subtelną róznicę? To raz. Poza tym niestabilny bieg jałowy może tam być spowodowany tym, że system nie widzi położenia spoczynkowego przepustnicy bądź widzi, że czujnik EPS jest w stanie wysokiego ciśnienia. Może tez być przeciek powietrza, np przy układzie EVAP.
Witam wszystkich mam taki problem jak w tytule jak postoi auto na słońcu to ma ciężko odpalić musze pokręcić kilka nieraz kilkanaście sekund i dodać gazu wtedy odpala co zrobiłem : podmienione czujniki temp. płynu nic to nie dało wyczyszczona przepustnica wymieniona sonda lambda ale nic nie pomogło błędy jakie wywala vag to: 561-mixture adaptation 14-00-adaptation...
C20NE Sprawdz cisnienei paliwa przy obciazeniu oraz wydajnosc pompy. A sterownie wtryskow nie odcinaczasem paliwa ? Jak sprawdzlaes wtryski? Ile barow daje pompa i w jakich warunkach? Dodatkowo sprawdz: ect, evap, iac, ho2s, tp, vaf, ckp, poprawnosc przebiegow w systemie zaplonowym, bo przyczyn moze byc mnostwo. Najlepiej na poczatek zczytaj bledy w...
Napisz dokładnie co się dzieje.Zamieść film jeśli masz problem z odczytem kodów. Opisz ile możesz a postaram się pomóc. Jeśli jesteś zaangażowany i nie boisz się podwinać rękawów to możesz mieć nawet odczyt danych przez USB. Kodów nie przeczytasz,ale dane są ważniejsze bo mając je możesz wszystko. Wiedz że wymiana części o których będzie mowa w kodach...
2-kod nie ma zastosowania,coś poknocone 12-wejście 144,145-immobiliser problemy (nie zwracać uwagi na ten kod w samochodach z systemem Simtec 56.x które nie zostały zsynchronizowane z immo) 61-zawór EVAP (pochłaniacza oparów paliwa),zwarcie z masą 13-sonda lambda-brak sygnału 135-defekt sterowania lampki usterek 31-brak sygnału obrotów silnika (nie...
Witam wszystkich jestem świeżak na forum ale liczę na konkretną odpowiedz konkretnych Forumowiczów :) opisze wszystko odpoczątku. 3 tygodnie temu stałem sie posiadaczem Seata LEONA 1.6 16v BCB 2005r. Samochodzik ogólnie był ok i praca silnika jak na 150tyś była miła dla ucha do momentu kiedy nie odpiołem mu akumulatora. Wymieniając filtr powietrza odrazu...
Nie powrot tylko EVAP. Jak nie rozumiesz to wytłumacze. Jest to recyrkulacja par paliwa ze zbiornika, opary tworzą wzrost cisnienia w zbiorniku i nalezy cisnienie to upuscic, w starych padłach jak np 126p szlo do powietrza i zawsze smierdzialo paliwem obok auta, w nowych tego zakazali i zrobili system przez który te pary trafiaha do kolektora ssacego,...
:) Zrobiłem test Sondy lambda, wykazało 7-8 mignięć diody w czasie 10s, a przy optymalnej dawce powinno być 8 mignięć. Więc dawka wydaje się w porządku :) Fakt, z tym ECU to pojechałem :D kolego manta , możesz mi przybliżyć jak wygląda ten cały EVAP? :) Szczerze mówiąc pierwszy raz o tym słyszę, wygooglowałem sobie, że to system odpowietrzenia zbiornika...
Tak "na oko": 1) Potrzeba dłuższej jazdy do zakończenia testu 2) Uszkodzenie w podstawowym obwodzie wentylatora Żeby zakończyć test powodujący P1000 trzeba: Uruchomić silnik i pozostawić go na min. 15s, następnie ruszyć i jechać z prędkością przynajmniej 40mph (65km/h) aż silnik osiągnie temperaturę 77*C. Test musi być przeprowadzany na wysokości nie...
Na całej instalacji przejechałem jakieś 50 tys. km. Problem występuje od dawna, przynajmniej od roku jak nie dwóch. Zarówno w lecie (co prawda w tym przypadku silnik bardzo szybko się rozgrzewa ale bywają też chłodne poranki) jak i w zimie. Dokładnie, jak mówisz Ogimas. Wystarczy, że trochę wcisnę i puszczę gaz to wracają na prawidłowe 900 obr/min....
Dlaczego nie rozumiesz? Nie da się przy błędach tupu p0170 wskazać jednej typowej usterki dla danego typu auta. Bez znajomości zasady działania systemu diagnoza musi być skazana na niepowodzenie. Nawet w tym samym łoplu możesz mieć p0170 a przyczyny zupełnie inne . W jednym może być pompa ,w drugim MAF,w trzecim zawór EVAP, w czwartym dziurawa odma...
Witam mam następujący problem z samochodem jak w temacie: Audi A4 96r. 1.8 ADR 125KM + gaz . Na Benzynie Samochód bardzo ciężko odpala na zimnym silniku , odpala za 7-10 kręceniem. Jak już załapie trochę przerywa i lekko "strzela". Po chwili pracuje w miarę dobrze, ale tylko na biegu jałowym, jak się wtedy spróbuje choćby trochę dodać gazu w tym momencie...
Ja już zgłupiałem, może ktoś mądrzejszy coś podpowie. Sterownik na 60 bolców, błąd P0433 zawór kontroli emisji oparów-usterka obwodu. Zawór przemierzyłem i ma katalogowo 52 omy. Dalej-jak zwieram do masy pin 11 PCM to zawór klika, więc obieg pradowy ok. I teraz to, co mnie wprowadza w zdumienie-jak robię autodiagnozę systemu-w tym czasie kiedy PCM uruchamia...
Wygląda to jakby załączał się jakoś alarm anty-napadowy. w Hondzie był alarm ale ponoć został wymontowany przez poprzedniego właściciela. Najwidoczniej nie został poprawnie zdemontowany. Może tylko dezaktywowany i jest niesprawny. zapala się "check engine" To może się włączyć, gdy odłączysz przekaźnik pompy paliwowej. Jeśli dobrze pamiętam, przekaźnik...
16556 - Trym paliwa; Bank 1 P0172 - 35-10 - System Too Rich - Przerywany 16705 - Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) P0321 - 35-10 - Nieprawdopodobny sygnał - przerywany Wejdz na tą stronę i poszukaj kodów p172 to wskazanie o nie szczelności ukaldau evap Taka średniej wielkości puszka połączona z listwa zasilania paliwem i linia powrotną do zbiornika....
https://obrazki.elektroda.pl/7368899400_... 12 stycznia wybuchła afera o tym, że kupowany na Aliexpress adapter RJ-45 na USB, zawiera złośliwe oprogramowanie. Pierwsze doniesienie pojawiło się na platformie X i zostało przeczytane ponad 4mln razy, tłumacząc "Chińczycy znów się tym zajęli... (aliexpress) To adapter rj45, ale z pamięcią...
No chyba mam szczególny problem, z którym jeszcze się nikt nie spotkał... Ale idąc dalej, znaczy się drążąc temat. Zlokalizowałem czujnik ciśnienia klimy, 1H0 959 139B , czujnik ten ma cztery wyprowadzenia ponumerowane od 1 do 4 i tak zaciski 1 i 2 są zwarte, 3 i 4 nie - czy tak powinno być, tzn. czy taki stan oznacza ciśnienie w układzie OK? Czujnik...
EVAP ma tykać, jeśli hałas jest uciążliwy to spróbuj go na jakiejś gumie zamocować, no i to recyrkulacja oparów paliwa a nie spalin. W zakolu masz pochłaniacz tych oparów. Styk w nastawniku jest na końcu tej osi, kiedy zderzak przepustnicy jest oparty o nastawnik to ma być zwarty. Poniżej masz trochę ogólnych informacji na temat tego systemu, tylko...
Osuszacz podejmuje pracę, jednak wyświetla cały czas SERVICE na LCD. Czujniki w koło posprawdzane wszystkie ok. 1,9 kohm -evaporation temp 3,4 kohm. zbocznikowałem rezystorem w celu obniżenia do ok 2 kohm, bez zmian.Usterka, czy przegląd okresowy.Co można z tym zrobić ? Podłączenie systemu diagnostycznego i kasowanie ? Ew. wsad do EEPROM w atmega64...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Witam Posiadam świeżo zakupionego Seata Ibize 2011 1.2TSI Automat. Auto zakupione w salonie Toyoty z potwierdzonym przebiegiem 45.000km. Dziś mija miesiąc od zakupu i pojawił się problem podczas przyspieszania. Sytuacja wygląda obecnie tak jak na filmie. https://youtu.be/-DGdAnm_YnM Mam wrażenie że na zimnym silniku jest nieco lepiej, ale na postoju...
W drugiej generacji zawsze najlepiej emulować na masę, niestety niektóre nowsze sterowniki wchodzą w dość restrykcyjny tryb awaryjny po stwierdzeniu usterki sondy i wtedy trzeba emulować na lambda=1 (przebieg 50%) i dodatkowo stosować resetter ECU, by przy każdym włączeniu/wyłączeniu zapłonu korekty były kasowane. Po stwierdzeniu awarii sondy sterownik...
Dobry elektronik może da radę - oczywiście musiałby mieć dostęp do schematu - co jest mało prawdopodobne. Skąd jesteś - może kogoś polecę... Dodano po 4 Oto kody błędów: P0100 Mass or Volume Air Flow A Circuit P0101 Mass or Volume Air Flow A Circuit Range/Performance P0102 Mass or Volume Air Flow A Circuit Low Input P0103 Mass or Volume Air Flow A Circuit...
https://obrazki.elektroda.pl/8215958100_... To urządzenie może nie wyglądać poważnie, ale to coś więcej niż zwykłe plastikowe pudełko - to kompletny silnik, który zasilany jest jedynie parowaniem wody. Wydaje się, że energia do jego pracy bierze się znikąd, gdyż wykorzystuje on jedynie parującą wodę w temperaturze pokojowej. Zespół...
Płytki - oryginał kiedyś Siemiens VDO, później VDO sprzedane do Continentala. Końcówki NGK, może nawet w Gliwicach robi (ma ktoś wejście? ;) ) U mnie jakoś końcówki ciągle padają (najpierw błąd na zwarcie - EMS 8706, później oczywiście na otwarty obwód EMS 8704). Błędy na samą płytkę to chyba raczej 4106 i kolejne, niech mnie ktoś poprawi, jeśli się...
Zaczęło się od problemów z zapalaniem i pomarańczową kontrolką silnika. Po skanowaniu błędy sugerowały problem z cewką wysokiego napięcia. Wymieniłem świece i zespół cewek. Samochód zapalił i po chwilowym stabilizowaniu pracy zaczął pracować normalnie. Wyjechałem nim na miasto aby się upewnić wszystko jest OK i wszystko było OK. Kilka razy stawałem...
Witam. Mam problem z ww. autem. Jest to silnik 1,4 75km świeci się kontrolka silnika. Po sprawdzeniu błędów wychodzi kod 92 (kody rozszerzone) czyli Evaporative Emission Control System insufficient purge flow- zbyt niski przepływ oczyszczania? :/ Honda po zapaleniu chodzi normalnie w granicach 800 obrotów na ciepłym motorze. Po przegazowaniu obroty...
"HEATER-A/C CONTROL CALIBRATION The heater-A/C control module must be recalibrated each time an actuator motor or the control module is replaced. If the vehicle is so equipped, the calibration procedure also includes rear HVAC positions for each actuator motor. 1. Turn the ignition switch to the On position. Simultaneously depress and hold the Power...
Witam Państwa, chciałbym prosić o pomoc w interpretacji usterek w moim samochodzie. To Passat B5 z roku 2000. Silnik to 1.6 101km z instalacją LPG firmy STAG. Problem zdarzał się sporadycznie i nie zwracałem na niego uwagi do dzisiaj. Gdy jechałem w sznurze samochodów, zjeżdżając z górki na biegu, bez gazu. Samochód gasł, wyrzucało komunikat "Engine...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam wciąż borykam się z problemem z silnikiem. Jak jeździ to jeździ jak ten chochlik co się tam chowa gdzieś się uaktywni silnik nie ma mocy nie jeździ strzela w kolektor ostatnio nawet już nie wkręca się i chodzi na wolnych obrotach góra do tysiąca z gazem w podłodze.Wygląda to tak jak by silnik nie dostawał w ogóle paliwa.Zdeterminowany przegrzebałem...
Dzięki za odpowiedź. Pozycja pieca jest chyba dobra. Stoi w pozycji "normalnej" tzn. napisami do góry, jest poniżej zbiorniczka wyrównawczego i przewodów paliwowych przechodzących przez ścianę grodziową. Wylot skierowany w dół i ku tyłowi pojazdu, by nie tłumiło go powietrze w czasie jazdy, wlot zrobiłem za reflektorem - zagięty w dół by nie łapał brudów....
http://obrazki.elektroda.pl/6242282200_1... Około 2015 roku NASA zamierza wprowadzić do użytku nowe skafandry kosmiczne - Z-1. Oferują one wiele ulepszeń w porównaniu do obecnie stosowanych skafandrów typu Extravehicular Mobility Unit (EMU). EMU są stosowane od 1982 roku i składają się z dwóch części: dolnej i górnej, które astronauta musi...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
PVDF jest powszechnie stosowanym tworzywem, bo ma dobre własności. To jest tylko materiał obudowy. Folia piezoelektyczna z PVDF to tzw. "inna bajka" - ten sam materiał, ale zupełnie inaczej przygotowany. Przede wszystkim polaryzowany, ale także odpowiednio obrabiany. Nie ma nic wspólnego z obudową przetworników. Cytat z Wikipedii: PVDF is commonly used...
Witam! Zatkal mi sie odplyw wody przy komputerach i klika dni stala tam woda :/ Objaw byl taki, ze auto po odpaleniu i dodaniu gazu gaslo. Porozlaczalem kompy zeby to wszystko osuszyc i przeczyscic, po podlaczeniu na nowo, auto nie odpala, a vag pokazuje takie bledy: Control Module Part Number: 4D0 907 557 N Component and/or Version: 4.2L V8/4V MOTR...
na sieci mało jest fachowych tematów związanych z pochłaniaczem par paliwa. można znaleźć ogólniki, albo wypowiedzi przypadkowych osób: tzw pochlaniacz par paliwa ktore do niego naplywaja z nad lustra paliwa w baku. jak auto stoi w wysokich temperaturach to benzyna w baku wydziela opary i i wszystkie wedruja do pochlaniacza w ktorym jest aktywny wegiel...
Nr nadwoziaYV1MK84F1C2273516Rok modelowy2012 modelC30km/h lub mphK Fabryka (kod)22Numer produkcyjny przekładni kierowniczej31317350 Tydzień strukturyzowany201138RodzajC30 Podwozie273516Grupa partnerówEurope Pokrowce na siedzenia / wyposażenie (kod)5DSM00Pokrowce na siedzenia / wyposażenieLEATHER2 OFF BLACK/PEPPER kolor zewnetrzny45200kolor zewnetrznyBLACK...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Witam serdecznie, Mam pytanko, czy jest mżliwa naprawa zaworu Delphi 1992778. Jest to część systemu odpowietrzajacego zbiornik paliwa EVAP. Zawór prawdopodobnie został zablokowany w pozycji zamkniętej. Mam problemy ze startem po kazdym tankowaniu, jak rownież spadek mocy (doładowania) na gorącym silniku, co również może być spowodowane przez niesprawny...
Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) for 1996+ models Circuit Malfunction P0466 Purge Flow Sensor Circuit Range/Performance P0467 Purge Flow Sensor Circuit Low Input P0468 Purge Flow Sensor Circuit High Input P0469 Purge Flow Sensor Circuit Intermittent P0470 Exhaust Pressure Sensor Malfunction P0471 Exhaust Pressure Sensor Range/Performance...
Witam Ponieważ zmieniłem ECU z MSA15 na EDC15 i licznik bez FIS na licznik z full FIS przyszła kolej na sterownik klimatyzacji. Oryginalnie był sterownik Climatronic by Hella 3B1907044A a założyłem 3B1907044K. https://obrazki.elektroda.pl/5382644200_... https://obrazki.elektroda.pl/4584129200_... I od razu problemy...
system antypoślizgowy ignition system system strefowy
seagate barracuda elektronika czujnik ruchu zasada działania instalacja windows laptop aspire
Kia Ceed vs Ford Focus: Porównanie kompaktów Objawy luźnej przepustnicy w Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004