Szkoda ,że nie napisałeś jaki masz gaźnik.Lewe powietrze sprawdza się w ten sposób,że zdejmuje się filtr powietrza i zatyka gardziel gaźnika-jeśli zgaśnie -nie ciągnie lewego powietrza,jeśli tylko spadną obroty tzn.,że ciągnie.Pod gaźnikiem jest elastyczna podstawa,może trzeba zdjąć i obejrzeć.
Opis bloków pomiarowych , które bloki odczytujemy i które wartości w blokach i wiele innych opisów , instrukcji dla tego silnika.
Witam kolego T5 1.9 105 KM 300.000 KM ja miałem takie same objawy jak ty.I powiem ci tak że do wymiany są wszystkie 4 uszczelniacze na pompowtryskach koszt to 470 złotych w serwisie.Oraz będę niedługo zmieniał popychacze zaworów bo przez to auto na jałowym biegu nie równo pracuje i koszt tego mi powiedzieli ponad 850 złotych za komplet 8sztuk.
A sprawdzałeś ciśnienie na rolkach
Clip to urządzenie diagnostyczne przeznaczone do aut renault i dacia.Wpisz na alegro Clip renault i poczytaj co można nim zrobić.
Zobacz czy w czasie szarpania nie giną obroty pompy albo wału ale stawiałbym na czujnik położenia wałka pompy wtryskowej
Cześć, czy udało się rozwiązać ten problem?
Witam ponownie Paliwo ok, czujnik też, wymieniłem palec rozdzielacza bo już fakt był kiepski, po podmianie iskra lepsza, jeszcze kopułka będzie do wymiany ale to później. Główny problem to jednak jak się okazało, przeskoczył rozrząd, a te trzy zapłony o których pisałem to się okazało, że ma cofkę do kolektora ssącego. Dziękuję za podpowiedzi i temat...
A przepływkę sprawdzałeś?
Czujnik temp.
Witam Udało się rozwiązać problem? Mam podobny objaw w dieslu
Witam, samochód jak w temacie przy którym już ręce opadają, od pewnego czasu zaczął szarpać na wolnych obrotach raz mocniej raz słabiej jak zimny to mocniej na rozgrzanym stwierdzam lekką poprawę ale dalej przerywa, sterownik nie raportuje żadnych błędów, zmieniłam rozrząd na nowy, bez rezultatów, wyczyszczony egr, przepustnica (adaptacje itd) i nic...
Miałem ten sam problem jak mówisz póki auto całkiem nie straciło Iskrę na autostradzie. Wymieniłem ostatecznie moduł i chodzi tylko problem nie ustał dodam że kable zmieniałem 2 miesiące temu ngk i tak samo świecę denso. Żeby już padły?
Witam szanownych kolegów ja też mam taki problem tyle że mój pali na dotyk moc idealna tyle że jak przekroczę prędkość 120km/h i puszcze tylko gas samochód zaczyna mi szarpać byłem na diagnostyce i zero błędów wymieniłem poduszki pod silnikiem i agr i dalej to samo. Czy mógł by mi ktoś pomóc.
1998r to pewnie nie sekwencja tylko mieszalnikowa? Podjechać do gazownika na regulacje.
Jak widać na osc to ma dotryski PB wytnij dotryski poniżej 1,3ms
Witam wszystkich mam problem z swoją 80 pali na dotyk i zaczyna nie równo pracowac szarpać na biegu jałowym i podczas przyszpieszania pompa po regeneracji spalanie około 5, 5 litra
może sterownik silnika
Problem rozwiązany temat zamykam .
Wszystkie te błędy mogą być spowodowane brakiem ciśnienia oleju więc pierwsze co to pomiar manometrem tego ciśnienia, po drugie jak widzisz masz wypadanie zapłonu na 3 cylindrze dlatego może kuleć na jałowym.
Pod głowicą czy pod pokrywą wała rozrządu? Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i przewody zapłonowe? Jak silnik pracuje na biegu jałowym?
sprawdz czujnik Halla - moze to pierwsze oznaki jego padnięcia. Bo swiece i moduł zapłonowy to chyba już sprawdziłeś :)
Odepnij na próbę i zobacz czy szarpie.
Ani przez jedno, ani drugie nie zgasnie na jałowym.
Kod silnika to CBZB. Rok samochodu koncowka 2013. Ewentualnie gdzie mogę się dowiedzieć który to jest EA? Moim zdaniem jest to EA111.
tylko ten na drugim
lukaszpondo napisał: Gdy silnik jest zagrzany zaczyna szarpać silnikiem na biegu jałowym. Tak jakby nie palił jeden cylinder. Pomierz kompresję na ciepłym silniku
Ostatnio miałem Clio które totalnie świrowało (obroty, szarpanie itp.). Okazała się uszkodzona cewka zapłonowa (fajkocewka).
Jakaś diagnostyka by sie przydała to raz, jak może szarpać na biegu jałowym to dwa, dajesz odpowiedzi zamiast najpierw sprawdzić to o czym piszesz że jest do sprawdzenia, tak więc...
a możesz napisać w którym miejscu mam go szukać???? gdzie sprawdzać?
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Czyli co skrzynia się sypnęła czy tez nie umiesz wyluzować skrzyni?
1.Co to za auto 2. Czy wyświetla jakiekolwiek ostrzeżenia na desce? 3. czy są jakieś błędy w systemie? 4.Ile ma przebiegu i ile lat ma to auto? 5. Czy jest różnica czy szarpanie występuje na pustym, czy na załadowanym? 6. Czy jest różnica w szarpaniu jak ruszasz w trybie "manouvering" (czyli w położeniu z żółwikiem) aniżeli w położeniu D? 7.Czy to,...
Sprawdz ponownie co to za błąd.
Witam, problem dotyczy astry F '94 C14NZ gaz + benzyna. Powyżej obrotów jałowych silnik zaczyna szarpać i pracuje nierówno, na jałowych wszystko działa jak należy. Sprawdziłem już czujnik temperatury cieczy chłodzącej, potencjometr przepustnicy i cewkę - wszystko działa. Co jeszcze powinienem sprawdzic? Silnik szarpie zarówno na gazie jak i na benzynie....
Koledzy mam taką małą zagadkę. Seacik ma niestabilne wolne obroty ale to nie jest falowanie, a wypadanie zapłonów. Na gazie i benzynie to samo. Po odpaleniu z rana silnik chodzi idealnie po kilku minutach zaczyna nim szarpać. Przestaje chodzić na pierwszym i ostatnim cylindrze. Świece założone nowe, przewody także. Podmieniony czujnik położenia wału,...
Wyczyszczona na błysk razem z tymi kanałami.
problem powraca samochód stał 2 dni pod chmurką i dziś jest niezłe kongo odpala albo nie odpala, obroty falują, po włączeniu zapłonu słychać chyba pompę paliwa - takie bzyczenie, cisza na kilkadziesiąt sekund i ponownie to samo sprawdzać wtryski czy pompę
Ok mam już diagnozę, ale bez wytłumaczenia dlaczego. Otóż, tłumik wiadomo poszedł się paść - wymieniony. Szarpanie na jałowym było spowodowane dziurą w kolektorze dolotowym. Została ona zaklejona jakąś masą (plastikowy element dolotu, pewnie ABS). Nie otrzymałem jednak odpowiedzi dlaczego wywaliło mi tą dziurę w dolocie po zatkaniu wydechu. Może ktoś...
Witam. Miałem podobny problem, falujące obroty silnika na biegu jałowym, szarpanie, efekt jak by czasem wypadał jakiś gar przy jeździe, auto oddane do mechanika i ten stwierdził że trzeba na nowo wprowadzić ustawienia do komputera. Ja odebrałem auto po naprawie i miesiąc ok ale po miesiącu znów zaczyna szarpać teraz oddaje go ponownie by to doprowadzili...
Temat zamykam. Rozwiązany. absurdem jest to że taka dziura w dolocie jak na zdjęciu nie powodowała falowania biegu jałowego i szarpania na LPG. Psikanie plakiem w tym miejscu też nic nie dawało. Teraz chodzi na PB bez szarpania i dławienia https://obrazki.elektroda.pl/6712585200_...
Zrobione ze 300kmi dalej obroty 900.Ile potrzebuje km na samo zaadaptowanie.
Problem nie dotyczy tylko biegu jałowego ,ale także szarpania w czasie jazdy.
no opisy do znam wadliwe działanie wtryskiwacza tylko dlaczego czasami 3 wtryskiwaczy czasami 1 wtryskiwacz i tak sie zmienia cały czas. I jeszcze ten obrotomierz się rusza na biegu jałowym
Wymień reduktor gazowy, to on powoduje problemy w twojej asterce. Dodano po 8 Wiele problemów z rozruchem na zimnym lub po dłuższym postoju. Niesprawny reduktor gazowy puszcza gaz do kolektora ssącego, gdzie dochodzi do nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej. Skutkiem tego jest szarpanie na biegu jałowym i wyświetla się komunikat "czek".
Po wymianie sterownika silnik przestał gasnąć. Problem z szarpaniem i nierówna pracą na biegu jałowym pozostał. Szarpanie nasilało się wraz ze wzrostem temperatury silnika.(na lpg również). Diagnostyka nie pokazywała żadnych błędów. Objawy wskazywały na jakieś zakłócenia w układzie WN. Podmiana cewek rozwiązała problem. Auto płynnie przyśpiesza. Dziękuję...
Ewentualnie warto sprawdzić jeszce map sensor ale to w całym zakresie obrotów by ci szarpał i nierówno chodził
3040obr-21,4kg/h 850 obr-6,3kg/h przy temp silnika 65 stop. czas wtrysku 4ms na jałowym
na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
Słuchaj - sprawdź czy napewno nie jest za bardzo wkręcona śruba od ręcznej regulacji przerwy styku biegu jałowego przepustnicy. Pozdrawiam.
Jestem pewien, że objawy u kolegi wyglądają tak : przy zmianie z 1 na 2 bieg zaczyna bardzo szarpać samochodem jeśli nie depnie się od razu ostrzej na pedał gazu - auto dosłownie skacze do przodu jak żaba, odczuwalne jest to również na 3 biegu jeśli znowu zbyt mało stanowczo wciśnie pedał gazu, na biegach 4 i 5 jest ten problem pewnie już najsłabiej...
Podaj jakie błędy występowały wcześniej. U mnie w samochodzie niestety kolektor był nieszczelny i dlatego latały mi obroty biegu jałowego a dodatkowo szarpało podczas jazdy.
Może warto by sprawdzić stan łap i poduszek silnika i skrzyni.
Pudło. Okazało się że nastawnik pompy nie wyrabiał. Przestawiłem dawkę z 2.8 na 3.8 i wszystko jest OK.
Jeżeli chodzi o sondę to ona nie ma wpływu na tak mocne szarpanie !!!! ciśnienie mierzone na biegu jałowym....
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem golfa 2, 1,3+gaz, 1991r. Na gazie wszystko OK, po przełączeniu na benzynę zaczyna szarpać na biegu jałowym, po dodaniu gazu jest dobrze, jest wyraźnie mocniejszy na benzynie ale jakby miał za małe obroty na biegu jałowym. Od czego zacząć?
Tyle, że u mnie podczas jazdy wszystko jest ok. Szarpanie pojawia się tylko na biegu jałowym i przy ciepłym silniku. Na zimnym wszystko gra.
witam. potrzebuje rady odnośnie pompy wtryskowej. mam mały problem w postaci takiej iż na biegu jałowym silnik szarpie i troche nie równo pracuje. początkowo myślałem, że ucieka kompresja, ale po wymianie uszczelki zero poprawy. myśle, że to moze byc wina zbyt dużej dawki paliwa. posiadam pompe wtryskową lucas, silnik mam o pojemnosci 1.9 D. dziś przyjrzałem...
Napisałeś:" tylko od razu ten hałas.Trzęsie autem i wszystko tyrkocze jak nie wiem co".Co z tym telepaniem silnika?Bo przecież w tym przypadku turbo nie powoduje szarpania na biegu jałowym.
Dziękuje za liczne pomocne rady, bez nich bym sobię nie poradził. A więc kolejnego dnia odpalił jak trzeba. Po całym dniu stania również. Tematu nie zamykam poczekam kilka dni, ale na razie mu przeszło samo z siebie.
Masz komputer w tej instalce? Jeżeli nie to powodem szarpania silnika na biegu jałowym jest zbyt uboga mieszanka. Włącz wszystkie odbiorniki prądu i śrubą z boku parownika ustaw skład mieszanki biegu jałowego. Odkręcaj do czasu aż przestanie szarpać silnikiem.
Ja właśnie mam takie obroty 500/600 obr/min...
Ja też miałem takie poszarpywanie co kilka sekund na luzie i okazało się że to faktycznie problemy z zapłonem - na porcelance pojawiło się takie maluśkie nadpęknięcie w czym zbirał się brud i zaczynało przewodzić - iskra zamiast między elektrodami przeskakiwała co parę sekund z kabla po izolatorze na masę silnika. Po wymianie świec wsio ok.
Ja tam pisałem że za każdym razem u mnie akurat cewki były ok :D Silnika krokowego nie ma. Uchylanie przepustnicy przez sterownik reguluje powietrze na biegu jałowym.
Pytanie podstawowe czy szarie ,czy się dusi.Jeśli na biegu jałowym poszrpuje to jedno,jeśli podczas dodania gazu na postoju szarpie(a nie szarpało na biegu jałowym) to przewód WN,kopułka,może świeca.Jaśli szarpie podczas przyśpieszania (duże obciążenie) to świeca,kopuł.,przewód wn i jak ktoś słusznie zauważył gumowa podstawa wtrysku.Jeśli się dusi to...
regulator biegu jałowego tzn silniczek krokowy dobrze rozumuje?.
Witam! Jestem nowy na forum więc wybaczcie jak zrobiłem coś nie tak. Wiem że ten wątek był już poruszany ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi która by mnie sadysfakcjonowała dlatego proszę o pomoc. Otóż mam problem z fordem mondeo mk1 silnik 2.0 benz. fordzina szarpie na wolnych obrotach na biegu jałowym(luzie), nie może utrzymać obrotów co prawda nie...
przepływomierz sprawdzić, kostki na wtryskach-poruszać nimi ,może być gdzieś pęknięty jakiś przewód
Echhh, powiedz mi teraz - co komu z urządzenia diagnostycznego, jeśli nie potrafi z niego korzystać? Masz odczyt MAF rzędu 8kg/h - silnik na biegu jałowym pobiera 6 kg na każdy litr pojemności. Czyli jakby nie patrzeć, powinieneś mieć wartość w okolicach 11kg/h, żeby było dobrze. Wniosek - albo przepływomierz zaniża, albo masz dziurę w dolocie - to...
Czy rozwiązał ktoś problem z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym?
Jakie cisnienie na pompie wstepnej na jałowym? sitko w pompce ręcznej zweryfikowane?
U mnie szarpanie występowało w instalacji BRC sequent 54, stary typ. Nie było ekstremy jak u ciebie, z przygasaniem świateł, lecz było nieprzyjemne szarpanie na obrotach jałowych. Przyczyną był jeden z wtryskiwaczy, czyszczenie nie pomagało (zarówno w myjce ultradźwiękowej, jak i środkiem wlewanym do zbiornika gazu). Pomogła dopiero wymiana na nowy.
Cześć wszystkim, mam Simsona SR50. Od roku męczę się z "szarpaniem" podczas jazdy. Wiele osób mówiło mi, że trzeba odrdzewić bak. Zrobiłem to, lecz bez skutku. Wczoraj postanowiłem zacząć regulować gaźnik. Po odpowiednim przekręceniu śruby od obrotów na jałowym, motorek jechał bez szarpania. Ale oczywiście nie wszystko było takie piękne - po zrzuceniu...
Nie ma tam rozdzielacza.
Równie dobrze to i pompa może niedomagać. Podobny przypadek był z 8V gdzie po czasie szarpał a na jałowym gasł. 2 dni je^&$ia, ciśnienie piękne, ale z ciekawości wziąłem baniaczek 5l w którym jest pompa na czas testów, jak ręką odjął.
Witam A co na to komputer diagnostyczny w ASO. Pozdrawiam
Przerywa w trakcie jazdy (ok 2k rpm)? czy na jałowym?
Dwumasa też potrafi szarpać.
Wracam do tematu niestety. Gazownicy stwierdzili że z instalacją LPG jest wszystko OK. Przypomnę, wymieniłem świece na NGK, przewody na BERU, i cewkę na oryginał używaną z auta z 2012roku, więc prawie nówka. Po każdym z wymienionych elementów objawy takie same, szarpanie w niskim zakresi obrotów, poniżej 1000/obr, oraz szarpanie na biegu jałowym gdy...
Miałem podobne objawy tj: falowanie obrotów na biegu jałowym i szarpanie oraz "Check" palił sie przez chwilę. Po podłaczeniu kompa pokazał się błąd wypadania zapłonów. Po wymianie cewek problem został rozwiązany.
U nas podobnie jest, zaraz po odpaleniu jak się ruszy to narywa przez kilkanaście sekund tak że się nie da jechać. Ale w moim przypadku wywąchałem wyciek paliwa, może wężyk sparciał(I się układ paliwa zapowietrza). Wszystko tak jak autor opisał, odpala i pracuje na jałowym wzorowo. Odpal go rano przejedź się aż przestanie szarpać, nawet żeby się nie...
Sprawdz czy to samo występuje na biegu jałowym.
Witam. Co do szarpania i gasniecia to ten egr może Ci się przysłuźyc. Miałem podobny problem. Na jałowych pracował ok, po dodaniu gazu szarpanie i w dalszej kolejności gasniecia. I faktycznie nie szło go odpalić. Dla próby zaslep ten zawór i zobacz co się zadzieje.
Odłącz czujnik całkiem. Nie będzie miał mocy i będzie szarpał po dodaniu gazu ale na jałowych powinien chodzić względnie normalnie. Wykluczysz albo potwierdzisz.
nie, a po co? Jak mam tylko szarpanie przy niskich obrotach przy jeździe na jałowych na jedynce albo w ogóle przy ruszaniu, obroty lekko falują w tym zakresie, jak próbuję utrzymać stałe, a na dodatek mieszanka jest bogata. Poza tym, no jak już mam nowy czujnik, to dobrze wiedzieć, z jaką siłą go przykręcić, bo to jest kluczowe.
Witam, jakiś czas temu silnik zaczął jakby nierówno pracować więc zostało odstawione do mechanika. Wymienił cewkę zapłonową i świece i skasował prawie 400zł. Było to miesiąc temu. Dziś podczas jazdy auto zaczęło nierówno pracować i zgasło w trasie. Nie chciało odpalić. Okazało się że gdy wcisnę przy odpalaniu trochę gazu odpala ale obrotu biegu jałowego...
możliwe iż reduktor mówi pa pa.
Czujnik przy przepustnicy możliwe, sprawdzałeś auto VAGiem?
Chłopaki zdarzył się cud odpiełem na noc klemy i dzisiaj rano wybrałem sie w trasę i o dziwo problem z szarpaniem na dwójce ustąpił a na biegu jałowym też jakby szarpał już trochę mniej pojeżdżę jeszcze z tydzień na samej benzynie tak jak polecił robi 1214 to może całkowicie problem ustąpi:D Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie się tematem.
masz gaz,jaki silnik:8v,16v?,podaj kod:),utrzymuje bieg jałowy?
może byc regulator biegu jałowego oraz przerwa w czujniku położenia przepustnicy. pewność będzie gdy podłączysz kompa chodź to tez nigdy nie daje 100% pewności
No i wszystko jasne - servo jest nieszczelne.
Witam. Posiadam audi a3 8l 1.6 101km. Mój problem polega na tym że od jakiegoś czasu auto zaczęło falować na obrotach na biegu jałowym i szarpać przy nabieraniu prędkości efektem tego przestało pracować na jednym garze nadmiernie pobierać olej i benzynę po wymianie świec i przewód na kilka dni wszystko wróciło do normy jednak znowu pojawił się ten problem....
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
Ciśnij ten zawór egr. Na bank stoi otwarty. Na jałowym chodzi dobrze, tylko podczas przyśpieszania brak mocy, może szarpać i czarny dym?
Jak wypali ten syf to przestanie kopcić. do ilu obrotów rozpędził się po tej nafcie na jałowym?
Witam grupę, RENAULT MODUS 1,6 16v k4m 88km 2005 - niedawny zakup. Działał pięknie 2 tygodnie. Potem kluczyk i migający MIL - wymiana dwóch cewek. Znowu jeździł pięknie przez tydzień. Następnie znowu ten sam błąd i objawy. Wymiana kolejnych dwóch cewek (W sumie 4xNTY). Po kolejnym pięknym tygodniu zaczął szarpać podczas przyspieszania - wymieniłem wówczas...
Dopiero odpisuje, zabiegany człowiek. Auto mam od 5 miesięcy servisowane było w ASO. 140tys.km przebieg. Po wymianie oleju 5w30 total, rozrząd komplet wymieniony. Żadnych błędów nie wyświetla. Zaczęło się gdy chłodniejsze dni nastały. Tylko po odpaleniu (zimnego) silnika, jeszcze wtedy gdy silnik utrzymuje nieco wyższe obroty na ssaniu czuję w kabinie...
Tak, ma Pan (bestler) dużo racji: Co do napisu to zwykła literówka, której nie zauważyłem. Są tam takie trzy moduły po jednym na każdą farze. Trzy tyrystory SKKH92/16 po jednym na każdą fazę i dodatkowy jeden moduł CM100DY-24H. Ja też mam wątpliwości czy to któryś z modułów jest tego przyczyną. Powracając do poprzedniej wypowiedzi Pana to dodam, iż...
Odpal autko, przejdź na gaz, pokręć delikatni śrubką i jeżeli bedą sie zmieniać obroty to znaczy ze od składu mieszanki biegu jałowego. Bez żadnego analizatora spalin to możesz jedynie tak wyregulować: aby znaleźć położenie przy których silnik ma najwyższe obroty na biegu jałowym. Jeżeli okaże sie że to regulacja mieszanki pracy to wykręć pare stopni,...
jałowy współczynnik jałowy transformator pompa jałowy
automapa głosy serwis pozna wzmacniacz monter elektronik
Technics SA-EH680 C70 – błąd komunikacji magistrali, taśma FFC, naprawa wieży SC-EH680 Szlamówka zablokowana w rurze – jak wyciągnąć, narzędzia fishing, hydro-jet, overshot, jar