Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
siada pompa wtryskowa to normalka w tych ałtach wyjmij zawur i zobacz pod lupą czy nie ma w nim opiłków lub w filtrze paliwa
Czy były sprawdzane takie rzeczy jak zawór EGR oraz sonda lambda?
Krokowy do czyszczenia; pewnie jest zabrudzony od par oleju z odmy i przy wilgotnym powietrzu klei się do ścianki, nagłe odklejenie się czopu od ścianek przy kolejnych krokach powoduje szarpanie silnikiem.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Po co drugi silnik,zdjąc głowice ,splanowac ,przeszlifowac zawory i śmiga.Oczywiście nowa uszczelka.
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
witam sprawdź jeszcze i popraw po gazowniku przewody przy wtryskiwaczach benzyny. najczęstsza przyczyna i najczęstsze błędy to właśnie wypadanie zapłonów i nierówna praca silnika
Myślę że jeszcze można kilka razy się zapytać czy aby na pewno???Tracisz czas . No chyba że chcesz je podnosić na drodze 1000km od domu
a jest mozliwośc że zawory są zaciasno ustawione ?
Jeśli mokro jest przy wężyku to weź klucz i dokręć nakrętkę ... dociśnie się i powinien wyciek ustać
Wiam Polecam zajerzeć na forum Klubu Renault Laguny - dział techniczny i zadać pytanie: http://www.renaultlaguna.pl/forum/ Tam prędzej na ten temat uzyskasz odpowiedź Pozdrawiam
Którą??? zasadniczą czy PLD
To pierwsza sonda i tu jest dobrze. Coś bardzo wcześnie zaczęła oscylować, chyba że zgasiłeś na krótko przed nagranym odpaleniem. Jest ok. Drugi wskaźnik to temp silnika.
Złącze jest na skrzynce z bezpiecznikami, poniżej kierownicy z lewej strony. Bez interfejsu nie dasz rady. Jakiś błąd z pompą paliwa - skoro nie działa Ci poprawnie pompa paliwa to jak ma silnik poprawnie pracować?
Tylko o filtrze przeczytałeś? To może przeczytaj raz jeszcze?
Ten silnik odpala przy -20stopiach nawet jak wszystkie świece żarowe są przepalone, taka konstrukcja. Sprawdź czujnik ciśnienia na magistrali CR.
Od niedawna jestem posiadaczem safranki i zauważyłem pewnien problem. Samochód gdy sie rozgrzeje zaczyna szarpać i tylko w momencie dodawania gazu. Tego problemu nie ma na krótkich dystansach, ale po przejechaniu około 10km zaczyna sie dziwne szarpanie... Na wolnych obrotach pracuje idealnie, jak juz sie rozpedzi, to tez pracuje bardzo dobrze. Samochód...
A co to są przelewy ?? Sorry ale po prostu jestem zielony jeśli chodzi o samochody :D Jeśli chodzi o kompresję to nie sprawdzałem, ale czy może mieć cos wspólnego z szarpaniem na ciepłym silniku ???
Wielkie dzięki za sugestie, mam tylko pytanie, jak w prosty sposób sprawdzić samemu, która cewka padła?
Pomocy!!! Czym mogą być spowodowane takie objawy??? Dzieje się to sporadycznie, silnik spada z obrotów i do tego takie szarpanie. Co może być przyczyną? Film w załączniku czemu jest tak wysoka temperatura silnika ????
Witam ! Ostatnio pojawił się w moim samochodzie problem, czasami jak ruszam (na pół-sprzęgle) lub przy zmianie biegu na dwójkę szarpie silnikiem (ale nie całym samochodem). To dzieje się przy puszczaniu sprzęgła. W trakcie jazdy nic takiego się nie dzieje, nawet pod górkę. Tak się zastanawiam czy sprzęgło "siada"? Czy do sprzęgła mogło dostać się trochę...
Okazało się, że mechanik wymienił cewki i wszystko gra.
Czujnik temperatury silnika do przeglądu , najlepiej podmienić!
Szarpanie też może być przez niego spowodowane.Znajduje się on na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem od góry będzie widoczny.Dokładnie nie pamiętam ale mocowany jest na dwie śrubki.
tylko nagraj w stereo
a jak z zapłonem jest tam palec z rozdzielaczem i kopułką czy osobne cewki a ten silnik to na wielopunktowym wtrysku czy jednopunkt
Silnik krokowy posiadający komutator i szczotki, takie rzeczy tylko na elektrodzie
Mogla by być np winna poduszka silnika
Witam u mnie był ten sam problem wymieniłem cewki na nowe i przestało szarpać
Już w silnik poszło 4-5 tys. I to już zbyt za dużo.
zapomniałem dodać że sterownik silnika nie rejestruje żadnych błędów
W mojej Lagunie gdy padała dwumasa nie było żadnych hałasów tylko właśnie telepanie silnikiem na wolnych obrotach.
Tak własnie jest jak piszesz. Pozdrawiam.
A sprawdzałeś układ wysokiego napięcia, świece zapłonowe, przewody, wieczorem odtwórz pokrywę silnika, delikatnie zroś układ wysokiego napięcia, odpal silnik i zobacz czy nie przeskakuje iskra między przewodami wysokiego napięcia a silnikiem.
Czyli nie zbiera sie? Może pompka albo wytryski zasyfione.
Wyczyść silnik krokowy.
Jeszcze co do gasniecia i falowania obrotow to zobacz na kolektorze ssacym, niedaleko linki od gazu jest taki kruciec zakonczony gumowa zaslepka---lubi sie w niej zrobic dziurka----na wlaczonym silniku przyloz palec do niej od tylu i zobacz czy nie robi sie podcisnienie tz. czy nie ciagnie Ci palucha :lol: jesli tak to silnik bierze lewe powietrze(szarpanie,...
Patrz wyżej...
Sprawdz przewód masy miedzy silnikiem a ECU silnika czesta usterka w megankach.
dokładnie tak po odpaleniu na silniku jest szarpanie tzn. silnik cały lata. co do świecy i przewodów są wymienione na nowe.
Cewka zapłonowa,dość częsta usterka jeśli jest jeszcze firmy Siemens.
Podłącz pod kompa - przyczyn może być mnóstwo.
Więc pompa jest Lucasa, jakieś dalsze wskazówki? Co z tym fantem zrobić?
105a to zdaje się że dotyczy ciśnienia ale to jest wolnossący silnik trzeba było clipem odczytać jak trzeba albo bardziej normalnym testerem bo to APK, to wiesz.
Podepnij tester. Odnośnie szarpania i gaśnięcia pewnie będą błędy związane z ciś. paliwa.Druga usterka -szukanie mas.
Witam wszystkich, mam auto renault megane scenic 1.6 KAT 1996r. i ostatnio pojawiło mi sie parę usterek. Jedna to gdy jadę na benzynie auto zaczyna przerywać (szarpać) po spuszczeniu nogi z pedału gazu, a gdy jest przełączone na na gaz zachowuje sie normalnie (ostatnio była wymieniana pompka paliwa). Druga to po przejechaniu kilku kilometrów w aucie...
Np. cewki do podmiany. Masz LPG?
Dominikr8 Bardzo uprzejmie proszę , podaj które konkretnie gumy trzeba wymienić. Bo mi też "fachowcy" sugerują wymianę świec, cewek wn., czujników i... wszystkiego, tylko nie uszczelek. Pozdrowionka
nie bierze oleju kopci na biało.
Czy jeśli zamienię komputer sterownika silnika z wyciętym immo mój problem zniknie? Dodam ze od czasu wymiany stacyjki zaczęło szarpać silnikiem. Może być to konsekwencją wymiany stacyjki?
masa
Zrób ponownie mapę gazu.
Czy samochód wcześniej dziwnie się nie zachowywał? Nie szarpało podczas jazdy? Nie miałeś Falowania obrotów silnika?
witam czy sprzęgło dobrze wysprzęgla może pokrzywiony jest docisk i ta szarpie bo nie bierze równo sprawdz sprzęgło
Coś więcej ,który rok tego masterka i jaki tam jest silnik na EDC czy CR
Czy silnik na wolnych chodzi równo, czy jest wypadanie?CZy tam są kable czy same cewki?Nic nie napisałeś o sprężaniu.A sonda to ma stać na bogato przy przyspieszaniu, i nie jedna ale obie. Na jałowym też wypadają. Są kable. Kompresja jest niestety kłopotliwa do zmierzenia bez przeróbki próbnika, ale jest równa. Odnośnie sond zauważyłem, że po kilkunastu...
Problem był podparty zawór. Po regulacji jest OK.
po minucie od zgaśnięcia zapala się lampka że jest prąd po kolejnej próbie auto zapala. Sprawdź klemy
pompa paliwa się skończyła
Co?
Świece żarowe wymienione, a czy układ żarowy działa poprawnie? Paliwo się nie cofa?
Witam.Cewki nie doszły ale mam pytanko.Czy takie objawy może powodować czujnik temperatury czy raczej nie ma wpływu na prace silnika na gazie .?
Syrius to ECU tego Autka.
Mam podobny problem wymienione świece, wykluczona cewka i przewody może ktoś pomoże. Dodam że słychać otwieranie elektrozaworu par paliwa na zimnym silniku.
Wczoraj popsikalem z wierzchu cewkę, kable sprayem oczyszczajacym WD. Dzisiaj podczas jazdy mrugała mi ikona check engine i delikatnie przerywało obroty, szarpało lekko, odgłos silnika nie był jednolity na różnych obrotach. Jest to nowa usterka? Czy wynikiem psikania?
Parownik wali zmarznietym gazem na maxa i "zalewa silnik". Membrana jest juz z "kartonu". Powód tego szarpania na niskich obrotach podczas jazdy ??
Panowie proszę o pomoc! Renia, którą przejeła po mnie małżonka bardzo ciężko odpala. Szczególnie teraz jak są mrozy. Wcześniej, przy dodatnich temperaturach, odpalał ale po kilku sekundach pracy silnik zaczynał szarpać na wplnych a także w czasie jazdy (zimny silnik). Po rozgrzaniu było ok. Odpalał i pracował bez zarzutu. Teraz rano odpala po 20-30...
Rozrząd parametry oraz odczyt błędów był sprawdzany clipem a nie jakimiś magicznym urządzeniem
Sprawdzałeś czy dostają napięcie z przekaźnika .
Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post autora tematu, a szczególnie na to wróciłem z powrotem te 200km,potem jeszcze 3 trasy po 30km i co sie okazuje następnego dnia jadę do pracy a auto szaleje,szarpie częsie cuda,przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie, Wg mnie silnik...
Jesli nie chce palic przy duzej wilgotnosci powietrza to na 99% cewka zaplonowa zaciaga wilgoc. Jesli masz cewke koloru czarnego to ja wymien i problem powinien zniknac. Test cewki : przy zapalonym silniku wez zraszacz do kwiatkow lub plyn do szyb ze specjalnym spryskiwaczem i zros wtedy cewke. Jesli samochod wtedy zacznie szarpac i zgasnie to na 100...
Jaki silnik i nr błędu?
Clip to urządzenie diagnostyczne przeznaczone do aut renault i dacia.Wpisz na alegro Clip renault i poczytaj co można nim zrobić.
z tego co wiem to w tym aucie ecu się nie resetuje po odłączeniu zasilania, może klemy masz zardzewiałe? bo w moim tak było i przez to czasem nawet szarpał silnik i radio się wyłączało jak podnosiłem szyby
Ale dodawając gazu na jałowym biegu to nie szarpie i silnik jest rozgrzany Dodano po 57 tylko w czasie jazdy i nie zawsze Dodano po 5 jedna cewka jest luzna i niemożna jej dokrecic zerwany jest gwint czy morze byc to przyczyna tego szarpania ?
Przyczyną dziwnych rzeczy z elektryką w samochodzie jest najczęściej urwany kabel masy. Sprawdź kabel masowe do akumulatora, bloku silnika, komputera silnika i deski rozdzielczej.
jak masz przebicie na kablach wysokiego napięcia to odpal samochód jak będzie ciemno i popatrz czy Ci iskra nie przeskakuje to będzie widac w ciemnosci. A to "klik" to po prostu sprzęgo na granicy zuzycia lubj/w poduszki silnika.
Witam, mam pytanie. Wymieniłem turbo w Renault Laguna 2 z 2002 roku i było wszystko ok. Na następny dzień zaczął świecić silnik i wtedy tak szarpało autem po tym, jak się zaświecił. Nie wiem, od czego może to być. Macie jakieś pomysły? Z góry dzięki. Przypominam, że jeszcze pompa paliwa była wyciągana.
Moj problem dotyczy szarpania, ale nie szarpania podczas jazdy tylko podczas zmiany biegów, nie wiem może za szybko puszczam szrzęgło, albo jednak coś jest nie tak. Problem występuje tylko przy zmianie biegów. Szykuje się do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów, możę to jest tym powodem, żeolej wyciekający na świeca tylko jedna powoduje te szarpnięcia....
Nie, skrzynia biegów nie sprawdzana, ale myślę, że gdyby był ząb ukruszony, to by szarpało, tu nic, wszystko ok,a dzieje się tak tylko przy dużym wysiłku i nie ma różnicy jaki bieg...
do sprawdzenia - silnik krokowy , sonda lambda (kabelki), rozdzielacz zapłonu (pękniety "palec")
Model znamy rok i typ silnika to ułatwi wróżenie ze szklanej kuli.
Jedna z cewek miała minimalne przebicie, to znaczy przestało szarpać silnikiem, choć obroty nie wzrosły znacząco 900-1000, ale jest dużo lepiej - DZIĘKI!!!
Nic nie pomogło :cry: Dodano po 5 Aha, mam jeszcze pytanie ni z gruszki ni z pietruszki o licznik w Clio I. Ponieważ mam licznik bez obrotomierza, czy kupując licznik od innej wersji (z obrotomierzem i np. czujnikiem temp. wody) przypasuje bez ingerencji w elektronike?
Koledzy Jestem nowym użytkownikiem elektrody.pl i zacznę od razu o co chodzi. Moja laguna II z 2002 r szarpie i dymi na czarno.Szarpnięcia lekkie.Przy spokojnej jezdzie dzieją się takie cudaGdzie szukać przyczyny ? Dwa miesiące wstecz czyszczony był EGR.Proszę o pomoc. :cry: Renault laguna 2002 r 120 KM. silnik 19dci. :|
Podłączenie może i nie wykazało, za to diagnosta powinien wyciągnąć wnioski. Nawet jeśli nie dało się połączyć ze sterownikiem silnika, nawet jeśli połączył się ale błędów brak...
Renault Kangoo 1,2, benzyna - auto kręci, ale nie odpala. Od wczoraj samochód gaśnie podczas jazdy, czasem można go jeszcze odpalić ponownie, a czasem już nie. Jak postoi kilkanaście minut odpali. Był już sprawdzany u dwóch mechaników, ale żaden nie wie co się dzieje. Wczoraj zapalał się check silnika podczas jazdy i autem lekko szarpało, dzisiaj już...
po wymianie świec na nowe takie same jak były wcześniej NGK -> auto odpaliło ale silnik szarpał i zgasł - Przed wymianą palił normalne?
szarpanie takie powstaje często gdy silnik dostaje paliwo albo z przerwami albo za mało więc szuka w układzie paliwowym, chyba że zatankowałeś gdzieś u kazia albo zapowietrzyłeś
dlaczego niemożliwe?? gdy odłączyłem jeden przewód pracował na trzy bardzo ciężko lecz pracował.. dodam ze silnik ma moc nie dławi się...
robi1214 napisał: Wchodzą dwa biegi na raz.Tak na marginesie stawiam na problem z 5 biegiem. Raczej nie, bo: Natomiast auto jest fizycznie na luzie, bo można pchnąć. półsprzęgle trochę ruszy (czy do przodu czy tyłu), ale po chwili zaczyna mocno szarpać Czytamy ze zrozumieniem.
Witam mam problem z Renault Nie chciał odpalać więc wymieniłem mu świecę zapłonowe i cewki naładowałam akumulator i zaczęło wszystko grać nie szarpało płynna jazda lecz po godzinie postoju chciałem odpalić a silnik nie odpala rozrusznik kręci Polska paliwowa działa iskra jest w czym tkwi problem?
Zapomniałem powiedzieć że jak już odpali to zanim się nagrzeje silnik to gaśnie przy każdym wysprzęgleniu
Jeśli silnik jest zagazowany i opisane objawy pojawiają się gdy silnik jest nagrzany to winne są zawory. Trzeba dokonać regulacji zaworów.
sprawdź przewody idące od sondy do silnika, międzyinnymi wtyczke czy nie jest zaśniedziała...
Witam! U mnie objawy złej pracy cewki to samochód wogule się nie uruchamiał - a czasem odpalał i nic nie wskazywało na cewkę I TU znalazłem odpowiedź w sklepie w B-stoku "franscar czy jakoś tak - że jeżeli jest uszkodzenie (przebicie) na pierwszej cewce od paska rozrządu to samochód wcale nie odpali - będzie kręcić i nie zapali Natomiast jeśli uszkodzeniu...
Na sam początek wyczysc przepustnicę.Jesli problem nie ustąpi najlepiej podłacz pod diagnostykę. I napisz jaki silnik i który rok
renault szarpać silnik szarpać renault szarpać zimne silnik renault
odblokowac zablokowany telefon silnik moment dokrecenia drukarka paragon
pralka indesit innex golarka braun
Ekspres Saeco - Słabe Ciśnienie i Szybkie Napełnianie Tacki Błąd F43 w pralce Bosch - przyczyny i rozwiązania