Wysłałem ci.
Miałem podobnie w lagunie, zakończyło się na wymianie cewka i czujnik położenia wału korbowego. A zapach spalenizny to może z nagrzewnicy z nawiewów bo kratki nawiewów są niedaleko radia, spalenizna to zapach spalin które dostały się do układu chłodzenia przez uszkodzona uszczelke głowicy. 1,3 mpi z 99 rok ma pełną cewke z 4 fajkami i ma napewno czujnik...
Przy zmianie biegów czy podczas puszczania sprzęgła? Jeżeli podczas puszczania sprzęgła to możliwe że zdechła poduszka skrzyni biegów lub silnika, która była już na wykończeniu a maltretowanie podczas demontażu skrzyni ją wykończyło.
Zastrzegam się, że nie jestem mechanikiem samochodowym. Jednak Fabię I 1.4 16V użytkowałem przez ponad 14 lat i miałem okazję "obserwować" jej systematyczne zużycie. Poza tym od dwóch dni nikt nie pospieszył Ci z pomocą. Jeśli samodzielnie nie zmieniałeś ustawień sterowników to są bardzo niewielkie szanse na to, że zmieniły się one "same z siebie"....
Szarpanie wystąpiło po wymianie świec?
W sumie to wtryski były niedawno regenerowane, wiele się poprawiło ale to szarpanie jak było tak jest.
Takie szarpanie moze byc objawem problemow z wysokim napieciem. Na probe zmniejsz przerwe o 0.2-0.3 mm.
sprawdź węże filtra powietrza może gdzieś być dziura stąd falowanie i szarpanie
A jak łańcuch rozrządu też będzie rzucać szarpać.
Twój wybór gdzie zrobisz aktualizacje , skoro znasz nową wersje więc po co te pytania co i jak. W okolicy pewnie masz kilka aso więc można spytać o koszty albo kogoś kto zajmuje się grupą vw z vas, odis .
Prawdopodobnie masz uszkodzenie w cewkach WN. Podstaw na próbę inne cewki. Pozdrawiam.
ok. Jak mogę sprawdzić te przeguby? Czy jak będe skręcał jeżdząc w kółko coś powinno więcej szarpać?
Szarpanie ustąpiło.
4 wtryskiwacz do śmieci. Pytanie jest jeszcze takie w jakim stanie są gniazda w głowicy, czy zakładałeś nowe, oryginalne oringi, czy podoginałeś piny w złączach elektrycznych, czy pompki masz dobrze ustawione względem głowicy i na jaki kąt wyregulowałeś dźwignie.
Kiedy ostatnio kontrolowany był stan przepustnicy? Może nazbierało się brudu i czyszczenie wystarczy? Łatwo to sprawdzić... Poza tym to auto powinno mieć już gniazdo OBDII - prosty czytnik (np. ELM327) i pokaże, w czym problem...
Najprościej ,odczytać kody usterek.Powodów cała lista.
sprawdz czujnik Halla - moze to pierwsze oznaki jego padnięcia. Bo swiece i moduł zapłonowy to chyba już sprawdziłeś :)
wszystkie skody felicje 1.3 z takimi objawami mialy uszkodzony czujnik polozenia walu jestb to usterka nie do wykrycia bo jak czujnik jest zimny to dzala dodatkowym utrudnieniem jest to ze zadko wystepuje blad tego czujnika
Przesyłam zdjęcia. Coś jeszcze jest nie tak bez problemu przechodzi kalibracje ale jak gazu dam to trochę jak by się dławił. Wczoraj po kalibracji ładnie chodzi i robiłem jazdę testową na drugim biegu bez problemu szedł ale już na trzecim biegu nie chciał na obroty iść szarpał.
A co zrobiłeś ze świecami popartz co napisałem wyrzej a co do łańcucha to to jest to możliwe i nie bedzie palić sie żadna kontrolka zmienia się faza rozrządu i ma prao szarpać.
Rura wydechowa, tłumiki nie walą o podwozie ? Ogólnie przez internet można wiele rzeczy podejrzewać, np te sprawdzone poduszki, jak je sprawdzałeś ? http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.ph... takie coś wyeliminowałeś ? Dodam też sprzęgło, choć pewnie też by szarpało.
No to regulacja instalki sie klania - wyglada na to ze na wolnych ma zbyt rozkrecony reduktor tzn za bogato i aktuator idzie mocno w dol .Po wdepnieciu gazu nie zdazy sie szybko otworzyc- nastepuje zubozenie mieszanki i szarpniecia ew.strzaly.
Ciśnienie sprawdzone - ok
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
Opis bloków pomiarowych , które bloki odczytujemy i które wartości w blokach i wiele innych opisów , instrukcji dla tego silnika.
Nie ma co gdybać tylko oscyloskop i do dzieła
30 minut to trochę za długo na nagrzanie silnika, poza tym gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. To wskazuje na stale otwarty termostat.
Sprawdzałeś filtr , ciśnienie paliwa ?
Istnieje - trzeba zrobić wpierw analizę spalin. Kosztować będzie to równowartość flaszki, a da jakieś pojęcie odnośnie faktycznego przebiegu spalania.
Hm, tam są trzy pozycje stacyjki gazu: 1. Benzyna 2. Sam zapłon 3. LPG 2 jest po to, żeby silnik wypalił benzynę z gaźnika, bo dopóki gaznik nie będzie pusty na LPG nawet nie dygnie. Jak już zaczyna mu tej benzyny brakować, dlawi się, wtedy ręcznie szybko zmiana na 3. Nie bardzo rozumiem jak przeprowadzić wobec tego ten test :/ Zresztą przed remontem...
przekaźnik R5
przyczyną był przestawiony rozrząd !! Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Ja stosuję metodę z petem i mnie nigdy nie zawiodła. Mała porada-puśc ją bez korka wlewu olegu (zasłoń tylko szmatą, bo schlapie wsio dookoła) lub zdejm węża od odmy i zobacz jak bedzie pracował silnik. Z petem nie wyjdzie bo nie palę :). A to co piszesz to robiłem już tak i czas wtrysku się wydłużył (no i silnik mocniej szarpał).
koło dwumasowe
Dziękuję za odpowiedź. Czujnik położenia wału był wymieniany, ale wałek rozrządu nie. Zrobię to i dam znać! Pozdrawiam ☺️
Witam. Po podłączeniu ELM-a wykrył bład P0420 (katalizator). Podczas jazdy ze stałą prędkościa auto zaczyna przerywać, dusić się. Gdy wcisnę pedał przyspieszenia to ustępuje. Jeden błąd nie daje mi spokoju: 0-15-1 krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 czujnik 2 jest na stałym poziomie 99,2% Czy wpływ na ten stan maja dane z sondy lambda w katalizatorze?...
Wiesz że obecnie paliwo z biododatkmi bedzie powodowało korozję w tych gaźnikach co zpowoduje probelmy z ich pracą.
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
Przebicie na układzie zapłonowym może powodować szarpanie na równym gazie.
kod skrzyni: PUL
W swoim poście nic nie pisałeś o oleju. Jeżeli jest czarny to skrzynka do demontażu z pojazdu i rozbiórki, uszkodzenie kosza forward (prowadzącego). Dlatego masz opcje w możliwych przyczynach usterek czujniki obrotów G182 i G195. Wnioskuję że sam nie będziesz naprawiał tej skrzyni biegów i nie będę się tu rozpisywał od strony technicznej. Twoja skrzynka...
Kompletny remont silnika rozwiązał problem.
a masz jakiś sprzęt?
Co uszkodzić 2 śruby 2wkręty resztę szarpiesz. Ew.npwe kolki
Wymiana sterownika załatwiła temat
Samochód Skoda Roomster 1.4 benzyna 2012. Mam problem z odblokowaniem kierownicy przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce. Muszę szarpać się z kierownicą, żeby ją odblokować. Czy to kostka stacyjki do wymiany? Czy coś innego? Proszę o rady.
Witam. Miałem podobny problem, falujące obroty silnika na biegu jałowym, szarpanie, efekt jak by czasem wypadał jakiś gar przy jeździe, auto oddane do mechanika i ten stwierdził że trzeba na nowo wprowadzić ustawienia do komputera. Ja odebrałem auto po naprawie i miesiąc ok ale po miesiącu znów zaczyna szarpać teraz oddaje go ponownie by to doprowadzili...
(at)rtesadfg56 temat rozwiązany padła skrzynia
Możesz sprawdzić przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, a także przyjrzałbym się cewce. Jak z układem zapłonowym było by wszystko w porządku, to zmierzyłbym ciśnienie paliwa.
Witam potrzebuje pomocy a mianowicie chodzi o skode felicje 1,3 lpg 95 r. Moja skoda przy dodawaniu gazu podczas jazdy zaczyna szarpać na gazie i na benzynie ;-[
Jak sam wyregulujesz zawory to będzie pewne,że jest ok i szarpanie powinno przejść.Regulacja nie jest taka trudna.
W jakim zakresie obrotów szarpie?
adaptacja tylko pewnie nie wypali trzeba cos jeszcze zrobic jak nie to wymiana
Jakie oznaczenie silnika, który EA ?. Jeśli EA111 to sterowanie silnika.
Odczytaj błędy. Wymiana w ciemno generuje tylko koszty.
w takim razie zaczniemy od wymiany świec, może to coś da.
Komputer mowi o wypadaniu zaplonu...trzy razy podlaczalem i za każdym razem inny cylinder...oraz za są zle spaliny czy jakos tak chodzi o zle spalanie Dodano po 10 A moze ktos wie na jakiej stronie dostane kod do radia do skody? Silnik naprawiasz, czy szukasz kodu do radia? Takie pytania nie w tym dziale.
Proponowałbym więc komputerową diagnozę wykonywana podczas jazdy "na żywo", gdyż powodem może być usterka układu zapłonowego, układu wtryskowego czy nieodpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej. Sprawdzenie błędów w takim przypadku może być nieskuteczne, gdyż sterownik może nie zgłaszać błędów w przypadku, gdy uszkodzony jest chociażby jestem z czujników.
To jakie świece w takim razie polecasz do tego silnika i gazu?
Witam, Czy cewka zapłonowa w Skodzie Octavi 1.6, może brzęczeć na zimnym silniku? Inne objawy to przerywanie, szarpanie i czasami widać iskrę pod fajką. Pozdrawiam.
dzięki sprawdzę.
Witam mam problem w moją skodzie. Jest coś takiego że gdy samochód stoi na wolnych obrotach to pracuje bez zarzutów tylko co jakiś czas schodzi na chwilke z obrotów a następnie powraca do stanu poprzedniego podczas jazdy objawy są następujące: gdy chce ruszyć z pierwszego biegu gwałtownie to zaczyna szarpać silnikiem i potafi zgasnąć a później na wyszych...
Sprawdź czy nie wybulwiło oponę.
Diagnostyka na komputerze powinna wyjaśnić .
Z tego co powiedzieli to tego typu usterka nie nadaje się do regeneracji
Problem rozwiązany... uszkodzony był wąż podciśnieniowy (plastikowy) idący od elektrozaworu do egr. Na szybko podmieniłem go wężykiem paliwowym i cięgno od gruchy chodzi jak należy, nie ma żadnych spadków podciśnienia, auto przestało szarpać. Dzięki za pomoc.
Katalizator zapchany może?
jak długo jest zainstalowana instalacja??
Sprawdz czujnik temperatury.
czyszczenie przepustnicy,silnik krokowy
Wyczyść przepustnicę na początek.
Hej filtr paliwa nowy ,co do błędów to mogę tylko powiedzieć to co na liczniku ,żadnych ...
Problem może być też w wiązce idącej od czujnika halla (z zaparatu zapłonowego środkowy biały przewód do ECU). Przetarty kabel = świrowanie obrotów i wypadanie zapłonów, szarpanie przy przyspieszaniu itp.
Stan akumulatora sprawdzony? Napięcie ładowania w normie? Aparat zapłonowy podmieniany?
Grzałkę można sprawdzić.
Zmień gazownika skoro nie potrafi tego naprawić i zwala na cewki itp. A na PB nie szarpie ?
Najpierw porządna diagnostyka komputerowa.
Dzisiaj problem eskalował. Auto jeździ już tylko na benzynie. Po przełączeniu na gaz natychmiast świeci engine check, telepawka jakiej jeszcze nie było, odgłos pracy jak starego klekota, o jechaniu nie ma mowy, bo jedzie tak jakby ktoś rytmicznie kopał mnie w tylny zderzak. Jestem dzisiaj umówiony do gazownika, zobaczymy co mi powie. Dodano po 4 I po...
Raczej gazownika.
Masz uszkodoną nową listwę, lub listwa podróbka ( Hans Pries)
Na 99 procent wypalone gniazdo zaworowe .
Witam, na wstępie chciałem wyjaśnić iż mam świadomość, że być może ponawiam tematy które były już kiedyś poruszane na forum i ktoś będzie chciał mnie o tym uświadomić, ale jest jedna rzecz która wyróżnia moje zapytanie mianowicie: Posiadam Skodę Octavie 1.6 Benzyna z 1997 r. Od jakiegoś czasu przy mokrej aurze silnik szarpał nie zależnie od prędkości,...
Witam, mam instalację firmy BRX Just. Mi przełącza przy opadaniu obrotów, gdzieś około 3500 muszę wpierw osiagnąć i wtedy przy opadaniu przełącza. Wówczas nie ma takiego szarpania. Ale to najprawdopodobniej da się ustawić na komputerze tak jak koledzy wyżej pisali. pozdrawiam
Witam proszę sprawdzić immo
Witam ,po wymianie cewki wszystko jest OK. Dzięki za pomoc.
Na te objawy dla silnika CDAA jest aktualizacja oprogramowania .
Dzięki "Kolego" na prawdę mi pomogłeś , widzę że to forum schodzi na psy .
Chodzi o sprawdzenie napięcia na pompie? Jeszcze tego nie sprawdzałem. Do tej pory o tym nie myślałem. A czy poza sprawdzeniem napięcia pompy paliwa jest jeszcze jakiś sposób żeby ją sprawdzić?
Pytania nadal aktualne.
w kolektorze wylotu? A co z kolektorem dolotu? Jakie tam jest cisnienie? sprawdź lewe powietrze i co widzi MAP sensor?
Modelu instalacji nie znam , a przebieg na niej ma ok 250 000 km. Skoda zapala jak jest zimna na benzynie , więć zawsze to szarpanie przez te 10-15 sekund na niej występuje.
Zrób logi w kanale 003 i 011.
Witam, Posiadam skodę fabie z silnikiem 1.4mpi z instalacją gazową sekwencyjną. Od dłuższego czasu borykam się z problem nie równej pracy silnika i dużym szarpaniem po przełączeniu się na gaz. Podczas jazdy, gdy redukuję biegi i obroty spadają w okolicach 2000 obrotów samochodem zaczyna szarpać jak cholera. Jeszcze jedno co zauważyłem, że nie ma równego...
Witam , ale to silnik benzynowy chyba nie ma dwu masy ...czy jest możliwe że będzie uszkodzony jakiś sterownik sterowania pedałem przyspieszacza- nie wiem czy jest elektryczny jak w w moim byłym Dieslu.. czy jakaś linka ? bo mam wrażenie ze działa trochę opornie i przy delikatnym wciskaniu nie słychać większej reakcji na przyśpieszenie... czy ten typ...
Ale szarpałeś silnikiem na biegu? Chodzi o lekkie dodawanie gazu na ręcznym tak żeby szarpać silnikiem parę, potem na R parę razy czy w którąś ze stron poduszki nie amortyzują. Ewentualnie może któryś z przegubów, podnieś koło i i zobacz czy nie ma nadmiernych luzów przy obrocie - ale na to bym nie stawiał.
uwierz to nie to.....
Zmień sondę potem dalej walka.
Odczyt RPM z czujnika wałka to może pomoże. Diego to mega szit wynalazek często w VW potrafi szarpać i jest to wina sterownika :-D
Witam. Podobne objawy miałem przy uszkodzonym czujniku Halla.
16555 - P0171 - Wyważenie paliwa – system osłabiony (bank1) -trzeba sprawdzić poziomnicą murarską czy bak trzyma poziom 18020 - P1612 - ECM – niewłaściwie zakodowane -trzeba u operatora skody kupić kody i wpisac je na nowo
skoda szarpać skoda felicja szarpać szarpać przyczyna skoda
zelmer obudowa miksera pralka wymiana spalić silnik pendrive write protect
pralka whirlpool mokre pranie odcięcie pompy paliwa
Przerwanie przewodu neutralnego w instalacji jednofazowej Błąd FEOC w pojazdach Iveco - diagnostyka i przyczyny