Czasem w tych chińskich zabawkach źle dobrana jest szczelina powietrzna wirnika i stojana, i następuje przywarcie wirnika do stojana. Łatwo to sprawdzić, bo wtedy wał jest zablokowany na amen. Ale jak po podaniu napięcia silnik stoi, ale można ręcznie przekręcić wałem, to obstawiam uszkodzenie, jak pisałeś, wirnika.
Od tego czasu nie dało się uruchomić wirowania i spustu wody. Jest zasada- jak nie spuści wody to nie zacznie wirować. Proponuję na początek sprawdzić pompę na opory obrotu wirnika, w Wiatkach lubiły puszczać uszczelniacze osi wirnika i wtedy woda zacierała wirnik na łożyskach ślizgowych lub zabrudzała szczelinę wirnik-stojan. Najlepiej wymontować...
Witam . Być może jest nierównomierna szczelina i wirnik zostaje przyklejony do rdzenia stojana . Przydałaby się fotka lub szkic uzwojeń tego silnika . Pozdrawiam
Jeśli obudowa jest z tworzywa,to powodem takiego zachowania się silnika może byc luz w obsadzie łożysk,przez szczelina między wirnikiem a stojanem może być nierównomierna i stąd ten efekt.Jednak wszystko (o czym pisali przedmówcy)trzeba sprawdzic.
Szczelina miedzy wirnikiem a stojanem ma być jak najmniejsza.Zwiększenie szczeliny skutkuje bardzo dużym spadkiem mocy.
Uważaj przy składaniu silnika szlifierki, tak abyś uzyskal właściwą centryczność wirnika (chodzi o jednakową szczelinę między wirnikiem a stojanem na całym obwodzie). Starsze korpusy z tworzyw sztucznych, to dwie połówki z gniazdami łożyskowymi i przy mniejszym doświadczeniu w składaniu, może wystąpić przesunięcie osi stojana względem osi wirnika. W...
Słuchaj, tu problemem jest za duża szczelina pomiędzy pazurem wirnika a nabiegunnikami jarzma magnetycznego. Ale nie będziesz spęczał wirnika...
To nie jest zwyczajna pompa odśrodkowa, szczelina między tym wypustem a wirnikiem spowoduje cofanie się wody i spadek wydajnosci. Powodem powstania korozji był pewnie zbyt długi przestój. Przetrzyj lekko papierem górną powierznię wirnika, tak żeby moment rozruchowy wprowadzał pompę w ruch, a podczas pracy ona już dotrze się sama. Szczelina miedzy wypustem...
Możesz podłączyć bezpośrednio do sieci tylko odłącz go najpierw od kuchenki, WD raczej nie nadaje sie do smarowania łożysk, użyj oleju np. do maszyny do szycia, zwróć uwagę na szczelinę pomiędzy wirnikiem a stojanem, często zbiera się tam kurz.
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
Moim zdaniem w tabelce przydało by sie wstawić jeszcze parametry średnice wirnika z magnesami i długość stojana i wirnika, szczelinę powietrzną miedzy magnesami a stojanem.W mojej prądnicy wirnik przed przetoczeniem miał średnicę 97mm a długość stojana to 37mm.magnesy użyte docelowo to były 40X15X6 .Stojan o 36 żłobkach
Można. Silnik z wyjętym wirnikiem, i obciętym w połowie stojanem jako sonda. W szereg z uzwojeniem żarówka 25W. Przykładając wirnik silnika DC do szczeliny magnetycznej obserwować zmiany w świeceniu żarówki.
Witam, ... A ponadto prędkość obrotowa silnika indukcyjnego klatkowego asynchronicznego wynika ze wzoru 60 * częstotliwość sieci podzielone przez liczbę par biegunów. ( minus oczywiście tzw poślizg zależny min od szczeliny magnetycznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.) Prawda, ale prędkość obrotowa silnika asynchronicznego (w obr./min) nie jest daną rożnicą...
W tych silnikach łatwo dochodziło do zetknięcia wirnika ze stojanem, jeśli panewki są wytarte, albo zza mała siła/luzy na sprężynach trzymających panewki, albo panewki nie są współosiowo względem stojana, to może tak się zdarzyć. Pole magnetyczne w tej sytuacji powoduje przyciąganie między elementami i skuteczne zahamowanie. Mocowania łożysk mają tulejki...
W tych pompach, jeśli jest problem z uzyskaniem ciśnienia trzeba sprawdzić czy szczeliny wirnika nie są zatkane rdzą, kamykami itp.
Prąd prawidłowy, przyczyną zastygły smar na osi wirnika i szczelina magnetyczna pomiędzy wirnikiem i stojanem, po włączeniu pole magnetyczne przyciągało wirnik do stojana i nie ruszał.
Najpierw sprawdż czy wałek aparatu zapłonowego nie ma dużego luzu, jak jest duży to występują zakłócenia wielkości szczeliny powietrznej pomiędzy wirnikiem a cewką. to co nazywasz ustrojstwem to cewka. Sprawdż czy ma przejście. Jak masz wątpliwości to wyjmnij aparat i obejrzyj organoleptycznie czy nie ma np. uszkodzeń mechanicznych .
Z każdego. Ważna jest szerokość szczeliny wirnik->zblachowane jarzmo magnetyczne.
Ja bym sprawdził łożyska, luz na łożyskach nierówna szczelina wirnik stojan wzrost prądu
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
Witam możesz podać jak nawinąłeś na stojan(grubość drutu ilość zwoi jak połączyć te cewki) , jakie dałeś neodymy jaka szczelina między wirnikiem a stojanem i jaką moc wyciągłeś przy jakich obrotach, pozdrawiam
Ciekawe co teraz... druga pokrywa nie ma nic, o co by można zaczepić ściągacz A po co Ci on tam ? Otwórz ten pierścień Segera z drugiego zdjęcia, wyjmij go, to Ci wyjdzie wirnik z magnesami i tarcza hamulcowa z drugiej strony. Tam pokrywa jest stała jako część felgi. Popsikaj WD 40 w szczelinę pomiędzy wirnikiem a stojanem, trochę korozję zneutralizuje.
Jak to czytam to płaczę. Zniszczyłeś wirnik,juz zapomnij o prawidowej pracy. Jak mozna zwiększyć szczelinę wirnik-stojan zamiast dopasowac tuleje nadwymiarowe??????????? DRUT MEGA!!!
Witam ! Do układu równoległego diod i rezystora podłączmy uzwojenie wirnika - wzbudzenia. Początek jest podłączony pod wspólny punkt katod zaś koniec uzwojenia pod anody . Układ ten jest wciśnięty w szczelinę tworzywa izolacji wirnika . Pozdrawiam.
Jak długi okres ta pompa już pracuje?Może tuleje grafitowe są już wypracowane i nie ma odpowiedniej szczeliny między wirnikiem a stojanem pompy.
Poszukaj takie nazwy jak Altistart erzet na jakim poziomie nauczania ? bo dziedzina jest rozległa czy zależy tobie na podstawach teorii silników , gdyż podstawą jest chęć sterowania silnikiem indukcyjnym w u/f=const ze względu iż warunek powyższy spełnia zależność sterowania strumieniem w szczelinie między wirnikiem a stojanem , ponieważ przy małych...
A co kolego Jesiotr1 , z oryginalnym uzwojeniem wirnika tego silnika? I jak dokleić te magnesy na ten wirnik, jak normalnie szczelina stojan- wirnik ma około 1.5mm?
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Nie jestem w tym biegły : agregaty prądotwórcze, ale po pomiarach : częstotliwość 50hz,zaś napięcie 216V (pomiar robiony bez obciążenia agregatu , napęd ciągnik) Teraz pytanie jak i gdzie ustawić szczelinę i czy jestem w stanie to sam wykonać i czy w tym agregacie jest taka możliwość , bo jest tylko jedna szczelina: wirnik a stojan. Jeszcze dla ciekawości...
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go Dokładnie to. Może być nawet zbyt mała szczelina pomiędzy wirnikiem a stojanem w jakimś miejscu. W wyniku krzywo osadzonego łożyska lub luzu na drugim łożysku, którego autor już nie wymienił. Na tyle mała że przy swobodnym kręceniu...
Tzn gdyby wirnik albo ścianka zamykająca się wytarły, np od kamyków zassanych z dna to tak, ale na oko wygląda to na w miarę nie zniszczone. Na zdjęciu nie widać żeby wirnik miał jakieś wytarcia, więc ściana zamykająca komorę tłoczenia nie będzie zużyta, ale być może mogła się przez zimę odkształcić (wygiąć) i przez to odsunąć od wirnika zwiększając...
Obliczyć pewnie by się dało, ale potrzebne są wymiary: przekrój rdzenia, szczelina rdzeń-wirnik.
Wątpię, że to wina łożysk. Strasznie zmalała szczelina pomiędzy wirnikiem a stojanem, do 0 ?
Alternator źle poskładany /nierówna szczelina pomiędzy wirnikiem i stojanem/ lub zagięty pazur wirnika.P
Można dać magnesy neodymowe na wirniku ale jest duża strata pola magnetycznego na szczelinie miedzy wirnikiem a stojanem Przy dużej szczelinie jest strata niezalężnie od materiału magnesów - po to robi sie nabiegunniki by szczelinę zmniejszyć.
jeżeli są to male silniczki do to http://www.jupitel.com.pl/rete_pl.php może się nada. Pozdro Chyba nie bardzo wiesz o co chodzi autorowi tematu. To co produkuje Jupitel kompletnie się do tego celu nie nadaje. :!: User poszukuje przyrządu w formie profilowanego elektromagnesu, który swoim polem zasila badany wirnik. Sprawdzanie polega na pomiarze napięcia...
Szczelina pomiędzy wirnikiem a stojanem ma decydujące znaczenie na moment rozpoczęcia ładowania, chodzi o odległość w mm jak i czystość powierzchni.
Chodzi o szczelinę między wirnikiem, a magnesami i grubość warstwy kleju między magnesami a obudową.
Uzwojenie wirnika wygląda na przegrzane, ale sam wirnik powinien dać się lekko wyjąć. Czy wirnik daje się obrócić w stojanie? Spróbuj zaświecić latarką w szczelinę między wirnikiem a stojanem, może wpadła tam wyłamana działka komutatora?
Napędziłem prądnice silnikiem i napięcie tylko 48V. Jakieś pomysły ? Czy napęd był taki sam jak poprzednio gdy Dzisiaj chciałem wypróbować czy będzie to działało i niestety gdy zmierzyłem napięcie miernikiem wskazał on około 5V. Jeżeli tak to już się poprawiło bo napięcie jest ok 10x większe. Te magnesy są ciągle w rowkach wyfrezowanych w pakiecie...
Tak jak koledzy wyżej piszą. Nie chce sie wzbudzić na zasilaniu przez kontrolkę + magnetyzm szczątkowy i tyle.. Winna byćmoże szczelina wirnik stojan, może rgulator wybredny.. Można: - namagnesować wirnik, ale to "miękka" stal, na dłuższą metę nieskuteczne - wkleić mały magnesik neodymowy w wirnik ;) - równolegle do żarówki od ładowania dać drugą (niewidoczną)...
Sztanga już prawie ok. Na razie bym zostawił. Wkręć śrubę stopu jeszcze jeden obrót i log. Jak zabawa śrubą stopu nie pomoże to albo masz słabe podciśnienie albo to turbo to złom (duża szczelina miedzy wirnikiem a obudową i potrzebuje wichury do działania).
Padł alternator. Wymieniłem na regenerowany. Przed tym wymieniłem jeszcze regulator napięcia. Szczotki w starym regulatorze były skończone. Jedna nadwyraz zużyta. Do tego wytoczyła pokaźną szczelinę na wirniku. Po wymianie alternatora wszystko jest ok :)
Czytaj uważnie to co napisałem - szczelina pomiędzy wirnikiem a bieżnią wcale nie musi być zbyt duża, łopatki ją przeciez z powodzeniem wypełnią. Zwróć uwagę na dekle - pompa prawdopodobnie ssie "bokiem" i stad te kłopoty z wydajnością.
Jeśli jeden magnes masz dokładnie na swoim miejscu (i nie zamieniłeś magnesów o przeciwnym kierunku namagnesowania), to pozostałe mają być naprzemiennie (kolejne magnesy mają mieć przeciwne bieguny) - tak, jak bieguny na wirniku. I przy takim montażu magnesów powinno poprawnie działać, zwróć jeszcze uwagę na symetrię montażu (równe przeciwległe szczeliny),...
Wkleisz magnesy w wirnik? Ciekawe, to powiedz czym wkleisz, następnie jak to wyważysz, jak uzyskasz odpowiednią szczelinę złożenia wirnik stojan? Tym bardziej że magnesy raczej średnio nadają się do obróbki :D
Wyprowadź tak by szczelina między nimi a wirnikiem była jak najmniejsza. Im więcej pola magnetycznego uda Ci się zebrać i przepuścić przez środek cewki tym większą sprawność uzyskasz.
Szczelina między wirnikiem a stojanem jest ~0,5mm. Magnesy układane zgodnie z obliczeniami: Wirnik fi-151mm, 151 x 3,14 = 474 mm 474mm ÷ 12 biegunów = 39,5mm 2/3 z 39,5 to 26,3mm - magnes ~25mm- tak zrobiłem, bieguny napewno nie pomylone. Dodano po 2 A te uzwojenia to jak niby miałyby być połączone? Łączyłem tak jak na forum pisane było.
A jak już rozkręcisz silnik to od razu zobacz jak się szczotki mają i przeczyść szczeliny pomiędzy ścieżkami w wirniku tam gdzie szczotki chodzą
Na początku zabawy miałem jeszcze grubszy drut 1.5 -1.6. też 10 zw na cewkę i wtedy przy 150 obrotach miałem tylko 4.6v. Ale mniej cewek, z obrazków które pokazałeś na początku wygląda na osiem cewek na fazę. Jaką masz obecnie szczelinę między wirnikiem a stojanem? Jaka nierównomierność na obwodzie? To wszystko ma znaczenie na rozproszenie strumienia...
Wirnik ma szczelinę na skos - jest potrzebna, by zmniejszyć wibracje, a jednocześnie przy dużych obrotach działa jak wentylator - więc jest chłodzenie.
Witam . Jeżeli wymiana kondensatora nic nie pomogła (wpięty w to samo miejsce,nic na przewodach nie pozmieniane)to sprawdziłbym stan łożysk (luzy)jak również osadzenie łożysk w pokrywach silnika,jak i na samym wirniku.Częstą przypadłością silników jednofazowych ,jest właśnie luz,który w ten sposób się objawia że silnik nie startuje.Luzy te powodują...
Witam, Prawdopodobnie pompa zaciera sie na tylnej/przedniej płaszczyznie wirnika(za mała szczelina miedzy wirnikiem a pokrywami.Pomiędzy pokrywy a korpus pompy daje sie papierowe uszczelki,które jednoczesnie sa przekładkami dystansowymi.Daj uszczelke z grubszego papieru uszczelkowego/bristolu pomiedzy korpus i tylną pokrywei problem powinien zniknąc...
W takim razie musisz się zaopatrzyć w ściągacz. Nie wiem ja ci wytłumaczyć jak on ma wyglądać, ale np takich miniaturowych ściągaczy używały kiedyś serwisy tachografów do ściągania wskazówki prędkości w polskich tachografach. Możliwe że też u zegarmistrza mógłbyś zobaczyć jak takie coś wygląda i być może tam byś zdjął to łożysko. Ale u prawdziwego zegarmistrza,...
Witam, podałeś za mało danych kolego do nawet szacunkowego określenia wydajności twojego generatora, średnica wirnika - ? mm, długości wirnika ? Magnesy N38 ?? szczelina pomiędzy wirnikiem i stojanem też ma duże znaczenie. załącz fotę wirnika i silnika Jak podasz powyższe informację napewnno ułatwisz sprawę. "Lakier służy do nasycania uzwojeń małych...
No wreszcie widać. Sprawa dotyczy wirnika silnika dmuchawy. Ociera z jednej o stojan silnika. Jeżeli łożyska wymienione, bez luzu, może te trzymacze łożysk (mają takie tulejki centrujące) nie są dokładnie symetryczne? Po złożeniu silnika widać porzecież szczelinę pomiędzy wirnikiem i stojanem. Powinna być jednakowa na całym obwodzie.
takie coś mam. Tylko że wirnik jest na równo z korpusem , i muszą być łapki które wejdą w szczelinę i zahaczą się za wirnik i będzie można wyciągnąć.
Jeśli silnik nie startuje, to problem leży gdzie indziej. Sprawdź kondensator. Ewentualnie przerwa w uzwojeniu. Często właśnie w kosiarkach minimalny luz łożysk uniemożliwia start - ze względu na b. małą szczelinę powietrzną wirnik przykleja się do stojana.
To jest relikt PRL-u.łożyska osadzone bezpośrednio w plastikowych obudowach szlifierki.Jak taka dłużej popracuje to wewnątrz silnika podnosi się temperatura do tego stopnia że wirnik silnika gubi szczelinę magnetyczną między stojanem a wirnikiem `i wirnik jest przyciągany do stojana i silnik bucząc staje.Nie polecam choćby używki.Ja zapolowałem na podobną...
(at)jarzabek666 Tutaj w grę wchodzą nie ogniwa ani telefony, tylko standardy napięć USB. Do tego spora część telefonów współczesnych z 5 V nie będzie ładowała się wcale, najwyżej tylko podtrzymywała swoje działanie z poziomem naładowania baterii rzędu kilkudziesieciu procent. Także różne tryby szybkiego ładowania napięciami po 12-20 V to już nie opcja,...
Dziekuje za odpowiedz. Skoro to nie jest takie proste no to trudno, wirnik wyląduje w śmietniku. Chciałem się upewnić co do tego procesu bo wcale nie tak sporadycznie mamy do czynienia z takimi wirnikami, a wizulanie wirnik wygląda na nieuszkodzony przynajmniej mechanicznie. Rozmagnesowanie, nie to nie możliwe sprawdz nawet śrubokrętem, podejrzewam...
Nie wiem jakie masz zaplecze konstrukcyjne warsztatu, ale w warunkach domowych masz niewielkie szanse na konkurencyjny silnik do fabrycznego. Największe rezerwy są w materiale ferromagnetycznym (magnesy stałe i magnetowody ze stali miękkiej). Sam materiał zapewne mógłbyś gdzieś kupić, ale jak obrobić precyzyjnie magnes, aby jego linie sił były dokładnie...
Witam, Dotyczy (Wingo 4000 /230V) jeden z siłowników po 4 m-cach użytkowania przestał prawidłowo otwierać i zamykać. Rezystancja uzwojeń ok., mierzona w porównaniu do drugiego, podmieniony kondensator i dalej to samo. Po ponownym zdemontowaniu siłownika i rozkręceniu silnika okazało się, że wirnik obcierał o stojan i to powoduje jego blokowanie się...
W Buschu 250m3/h od pakowarki próżniowej było ok. 0,2mm luzu osiowego, czyli 0,1mm na stronę. Mierzyłem szczelinomierzem po jednej stronie, mając wirnik osadzony w cylindrze z jedną pokrywą. Pompa miała planowane tylko pokrywy, cylinder i wirnik nie miały obrabianych powierzchni czołowych. Nieprecyzyjnie się wyraziłem.
Witam,czy ktoś z Was rozbierał lub naprawiał aparat zapłonowy w Tikaczu.Konkretnie chodzi mi o szczelinę między wirnikiem a czujnikiem indukcyjnym czy można ją zmniejszyć,żeby wzmocnic iskrę-bo mi coś nie chce rano odpalać.(kable,kopułka,palec,świece-nowe... jeszcze jedno.Mam niewielki luz poprzeczny na wałku w aparacie.może tak być?
Nie wiemy o szczegółach więc trudno radzić. Ale całkiem niedawno bawiłem się z podobnym urządzeniem, gdzie start był utrudniony i z czasem niemożliwy. Okazało się, że wadliwie centrowany wirnik co skutkowało ocieraniem o stojan. Mnie wyglądało, że ktoś już rozbierał i trochę źle złożył, ale użytkownik zapierał się. Czyli obejrzyj i oceń stan szczeliny...
czy może mieć to jakiś wpływ na funkcjonowanie alternatora. Elektrycznie na pewno wpływu mieć nie będzie. Jedynym problemem może się okazać grubość warstwy tej powłoki ochronnej i ewentualne opory mechaniczne związanie z ocieraniem elementów wirnika i stojana - ta szczelina z założenia jest niewielka. W skrajnych przypadkach może być tak, jak wyżej...
Czy drugi siłownik pracuje?.Sprawdzasz go na stole ,czy jest podłączony do centrali. Dodano po 9 silniki 1-fazowe mają jeden feler, mianowicie nie mogą być wybite gniazda łożyskowe,gdyż jeżeli nie posiadają idealnej szczeliny między wirnikiem a stojanem ,mimo że wirnik nie obciera o stojan,mogą mieć trudność z rozruchem(objawem jest właśnie buczenie).
Usiłuję wyciągnąć jakieś wnioski z dyskusji i bez efektów. Właściwie nie mogę znaleźć stałego zaczepienia. Ale rozwiązywanie problemu zacząłbym od wirnika. Czytam mało wyjaśniające informacje o przerabianiu i nie wiadomo z jakim efektem (wymiary, parametry). Nie podoba mi się oporność wirnika. Tutaj jest ograniczenie strumienia magnetycznego i rozwijanie...
Niestety sam silnik nie startuje. Zastanawiam się czy może być to wina uzwojenia wzbudzającego- taki gruby drut. Powinien on być czarny, czy miedziany? Mój albo jest pomalowany albo okopcony. Drut miedziany, pomalowany na czarno. Sugeruję sprawdzić: - zgrzeinę pętli drutu - czy nie jest pęknięta - łatwość obrotu wirnika - ewentualne śmieci, zwłaszcza...
...to jest regulacja toru przesuwu taśmyod głowicy audio i synchronizacji Jest to nieprawda, zaznaczony element na trzpieniu Capstan-a służy do regulacji szczeliny pomiędzy wirnikiem a uzwojeniami silnika. Regulację przeprowadza sie tylko po wymianie trzpienia z tulejkami :!:
A może by tak mierzyć nie prąd, a moc? (np. licznikiem energii elektrycznej) Prąd może być całkiem spory, bo musi wytworzyć pole magnetyczne w szczelinie między wirnikiem a stojanem - załóżmy jakieś typowe rozmiary silnika, powierzchnia wirnika 500 cm^2, szczelina 0.5mm, i przyjmijmy pole skuteczne 1T, takie pole ma gęstość energii 0.4J/cm^3, moc 63W/cm^3,...
Hm... zdaje się, że widziałem, iż na te magnesy dawano dożywotnią gwarancję, że się nie rozmagnesują? Pod warunkiem, że nie zostaną przegrzane. A jeśli producent zastosuje przewód w emalii wysokotemperaturowej, żeby móc puścić większy prąd przez uzwojenia, a silnik będzie pracował bez przerw na ostygnięcie, choć rzetelny producent takie zaleci, to może...
Naprawdę elektroda jest cudowna. Sądzisz, że ktoś w zupełnie niewiadomym celu powiększył szczelinę pomiędzy pazurami wirnika a jarzmem?
Ciekawe jak to się pokryje z trójkątnym kształtem zębów wirnika oraz dużą szczeliną pomiędzy nimi. Jestem ciekawy efektu.
Grubość powłoki cynkowej nakładanej galwanicznie to 7 do 14um - standardowo - teoretycznie można dobić do 70um co mi się niejednokrotnie udawało ;). Coś takiego dało by się ocynkować selektywnie - tylko końce wału wystające poza obudowę żeby ładnie wyglądało ale żadna galwanizernia tego nie zrobi a przynajmniej nie za sensowne pieniądze bo to zabawa...
Magnesy profilowane są na zamówienie - taniej jest jak zetniemy im ponad gabarytowe rogi. http://obrazki.elektroda.pl/4632864100_1... http://obrazki.elektroda.pl/8283072800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2492433900_1... Taka technologia zapewnia minimalną szczelinę powietrzną i powłokę antykorozyjną...
Zbyt głęboko wchodzą w szczelinę brzęczyka zapewne.
dzieki juz go mam wiec zaraz bede meczyl na wszystkie sposoby , strasznie ciezki ale solidnie wyglada. niestety chyba gwiazde trzeba wyprowadzic jeszcze nie znalazlm srodka gwiazdy , jesli wirnik ma 8 zamiast 6 "pazorow" -thch wypustkow ktore tworza bieguny to procentowo mniejsze obroty wystarczaja do wytworzenia tegosamego pradu??? Poza tym niesamowicie...
ale jak jest gesty i przedostanie się do środka silnika może powodować opór dla obracającego się wirnika w szczelinie ze stojącemu Wytłumacz to w języku polskim.
... ile mocy dalo by rady wyciagnac za pomoca najlepszej znanej technologii z 1 kg miedzi? przy obrotach 120/min i magnesach 30x10x5 ... To zależy od baaaardzo wielu czynników, w tym zarówno od użytych materiałów, jak i konstrukcji. Ogólnie można powiedzieć, że moc obliczeniowa (w Watach) maszyny elektrycznej (silnika, prądnicy lub transformatora)...
Dziwne zjawisko.Pracuje w przewijalni silników i przyszedł silnik 1faz. do przewinięcia . Spalona cewka pracy ale,wentylator stopiony,wirnik sklejony ze stojanem,łożyska sklejone a oś wirnika fioletowa.Po przewinięciu złożyłem i puściłem.Po paru ninutach dekle były ciepłe.Rozebrałem a wirnik gorący,był idealnie w polu,szczelina prawidłowa,wirnik nie...
Ten sprzedawca uświadomił mnie, że ten alternator jest wykonany już z takich materiałów. Nic nie kombinuj z żarówkami bo go spalisz i wtedy będzie problem, a temu sprzedawcy to powiedz żeby bzdur nie opowiadał i oddaj go niech Ci da sprawny albo pieniądze. Zakładam że w instalacji masz wszystko w porządku. Skąd wiesz że wirnik spasuje z twojego jak...
Aluminiowa klatka ma większy opór niż miedziana, co zmniejsza prądy rozruchowe silnika dość znacznie. To nie do końca jest prawdą: oporność klatki jest transformowana na stronę pierwotną (silnik można rozpatrywać jak transformator) i sumuje się z impedancją rozproszenia strumienia (na dodatek jest szczelina między wirnikiem a stojanem), w sumie można...
Kolego elektrit. Twoja wypowiedz mnie totalnie rozśmieszyła. Jestem elektromechanikiem od 10 lat ale to co przeczytałem to jakaś "poezja i sztuka" MASAKRA POPROSTU! Z jakiej lektury to wyczytałeś? bo na pewno nie z praktyki! pozdrawiam. Dodano po 3 a ta zbyt duża szczelina pomiędzy wirnikiem a jarzmem stojana to juz totalna bzdura.
Dostałem od syna do naprawy rzeczony wertykulator z powodu braku oznak życia. Zacząłem od wyłącznika i okazało się, że styki są wypalone. Wymieniłem i wydawało mi się, że na tym naprawa się zakończy. Ale co prawda sprzęt ożył ale wydawał z siebie straszne dzwięki - ewidentnie coś nie tak było z mechaniką. No i zaczęło się. Po rozebraniu na części pierwsze...
Właśnie tego szukałem, Dzięki artykuł super Przeczytałem już artykuł, w jednym z pierwszych postów koledzy opisali wykonanie wirnika, z wirnika silnika DC, Ja proponowałbym wirnik 5-cio biegunowy ,nawinąć drutem fi 1.W pierwsze wycięcie drut do góry ,wraca drugim w dół trzecim do góry i tak dalej dookoła ,po objechaniu tak kilka razy zewrzeć początek...
Wata na festynach jest z urządzeń co mają atesty, a przynajmniej ja się nie spotkałem z maszyną samoróbką :D A którędy wylatywała wata? Jak duża była szczelina/otwory?
Zakazano nauczania wzorów w ramach wychowania bezstresowego - dla niektórych uczniów wzory były zbyt stresujące. Poza tym mocno ograniczono czas na uczenie fizyki, czy matematyki - chyba za to jest więcej na propagandę. Najsilniejsze pole magnetyczne przy najmniejszym prądzie uzyskasz stosując rdzeń o dużej przenikalności (najlepsze materiały mają około...
To jest syrena wirnikowa. Wirnik wygląda jak wentylator promieniowy, a obudowa ma takie kierownice, lub szczeliny. Powietrze wpada w tą szczelinę i jest momentalnie przecinane łopatką wirnika. Trochę podobne do tego jak śwista bat, albo jak dmucha się w krawędź kartki papieru, tylko na większą skalę.
Ne wiadomo jaka jest reaktancja silnika więc jedynie zmontowanie ukłądu i pomiar prądu. Bez włożonego wirnika "szczeliny" powietrzne bardzo drastycznie zmniejszą indukcyjność uzwojeń więc proponowałbym całkowicie ją pominąć, gdyż to żarówki lub dławiki do ograniczenia prądu będą miały największy wpływ na prąd.
Z linkiem ok. Nie zauważyłem PDF-a. Pompa jest rozbieralna, bez rozruchu. Prądy ma prawidłowe. Wyjmij wirnik a przekonasz się że będzie widać zużycie na ułożyskowaniu. Między wirnikiem a stojanem jest mała szczelina, więc lekkie luzy na łożysku powodują tarcie magnesu o obudowę. Nie raz to przerabiałem.
// Temat poprawiony po zgloszeniu do moderacji. W ramach przedmiotu elektromechaniczne przetwarzanie energii wytlumaczony został mi fakt, że dla generatora (brak konkretniejszych informacji), jesli obliczamy rozklad indukcji w szczelinie miedzy wirnikiem i stojanem, trzeba tak dobrac symetrie i liczbe zezwojów, aby ten rozkład był w miare jak najbardziej...
Pompy recyrkulacyjne (tak się nazywają) pracują w tej wywoływarce przez cały czas, jeśli urządzenie jest włączone. W tych pompach zastosowano silnik typu magnetycznego bez szczotkowego. Silnik pracujący może być ciepły, lecz nie gorący co może powodować wyłączanie się. Szczelina pomiędzy wirnikiem, a stojanem jest bardzo mała co przy wyższych temperaturach...
Ja ustawiam na szczelinę między kierownicami. Mała szczelina turbina ładuje. Łopatki skierowane prostopadle na wirnik, ładuje mało. Jak masz kołek to jest to łatwe, wystarczy wiedzieć jaka jest minimalna dopuszczalna szczelina między kierownicami.
Zgadzam sie z Panem Aleksander_01 widząc na zdjeciu zkorodowany wałek roboczy najprawdopodobniej są to łożyska. Ale zalecałym bym sprawdzić również stan wirnika oraz blach pakietu stojana. Rdza przy niewielkiej szczelinie powietrznej bedzie powodowała zacieranie wirnika wzgledem stojana
wyczyść wirnik rozrusznika i szczeliny pomiędzy stykami i przemyj benzyną
Dwie rzeczy: -zły stojan. Jest to obwód trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku. Masz tam 6 podwójnych prętów ( bo jest zwojony bifilarnie), ale jest różny przeplot. Albo w środek gwiazdy idą trzy pierwsze dwójki albo co druga. Generalnie jest różnica w tych stojanach ( i mostkach). -druga opcja- za duża szczelina pomiędzy wirnikiem a jarzmem....
No tu możesz mieć rację-za duża szczelina zblachowanego jarzma magnetycznego i wirnika.
Z załączonych fotek można wywnioskować ,że jest to silnik o obrotach ; 2p=2 czyli ma 3000 obr./min - poślizg . Czyli w praktyce ma ok. 2700 obr/min i przezwojenie na inną ilość par biegunów jest niemożliwe . Przyczyną nagrzewania może być fakt przystosowania do pracy przerywanej lub zbyt duże opory mechaniczne przekładni . Z podanych dotychczas informacji...
świeca szczelina wąska szczelina lodówka szczelina
server power naprawa głośników altus zgrzytanie laptopa
indukcja elektrolux linijki cccam
Hydrofor nie wyłącza się - możliwe przyczyny i rozwiązania Podłączenie lampy ulicznej sodowej przez wyłącznik 230V