Może opóźnić otwieranie zaworu i przyśpieszyć zamykanie. W efekcie na ssącym - gorsze napełnienie cylindra. Na wydechowym - gorsze warunki opróżniania ze spalin. Niezależnie od pochodzenia skutera z nadmiernych luzów nic pożytecznego nie powinno wyniknąć. Uprzedzając: zmniejszenie luzów zaworowych może dać efekt niedomykania zaworów po rozgrzaniu się...
To w seacie montuja cos takiego?? Nie montują, montują w Volkswagenie ale Seat bierze od nich silniki :D
Jaka szczelina powinna być na zaworach silnika SW 400
Może masz padnięte popychacze.Posiadam komplet takich popychaczy po przebiegu 15tys.km. więc jakbyś kiedyś był w okolicy to mógłbym ci je sprezentować, mnie tylko zawadzają.Wysyłka raczej nie wchodzi w grę ponieważ zaraz po demontażu zanurzyłem je w oleju, gdzieś kiedyś usłyszałem że spoczywanie "na sucho" im nie służy.
Prawdopodobnie masz w tym silniku samoregulujące się zawory. Pozdrawiam.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Witam. Odkupiłem od znajomej skuter, który stał 3 lata. Koleżanka mówiła, że skuter wrócił od mechanika o własnych siłach i po wjeździe na podwórze zgasł. Skuter ciężko odpalał i nie miał mocy... Czytałem różne fora że może być szczelina zaworów. Zdjąłem pokrywę. Próbowałem ustawić szczelinę ale nie da rady, a na dolnym zaworze znalazłem coś takiego:...
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
ale sprawdzałem czy mi się zawory nie spotykają z tłokami zaraz po ustawieniu rozrządu , czy mi nie zablokuje itd (kręcąc silnikiem ręcznie kluczem) a jaki powinien być luz zaworowy ?? bo to jedyna rzecz która mi do głowy przychodzi , a wydaje mi się że zbyt duża jest szczelina. Dla zaworu dolotowego 0,10mm dla zaworu wylotowego 0,20mm
Witam. Odgrzebuję temat. Mam ten sam problem, zapaliła się kontrolka check engine i wywaliło błąd p0171. Silnik zachowuje się normalnie. Wydaje mi się, że trochę bardziej dymi na biało z wydechu, nawet jak jest rozgrzany. Jak przystawiam palec do tej szczeliny na pokrywie zaworów gdzie jest membrana to nic nie dmucha. Jak sprawdzam na ślinę, to delikatnie...
Lepsze od farby.. ona wnika chyba dokładniej w szczeliny takie wewnątrz zaworu.. POXILINA nie jest az tak wnikająca..
Na mój gust wina właśnie leży po stronie Danfosa, 1. Z wypowiedzi autora kaloryfery 2 sasiadów są wogóle bez zaworów więc woda niema "siły" przepchnąc się przez malutkie szczeliny zaworu regulacyjnego. Gdyby sąsiedzi mieli chociaż zawory kulowe w łatwy sposób można by było to sprawdzić zamykając je, a tak!!! 2. Jak wymóc na sasiadach założenie danfosów,...
Z tego co widzę to silnik z odprężnikiem Camshaft Part Number: 793880 Trochę poczytałem i pooglądałem filmów na YouTube i wydaje mi się, że to wina tego właśnie odprężnika. Przy okazji czeka mnie też regulacja zaworów, no i tu moje pytanie. Czy dysponuje ktoś taką magiczną tabelką ze szczelinami zaworów i informacją z jaką siłą dokręcić śruby obudowy...
Zaczynam mierzyć i ... szok!! W szczelinę zaworu wylotowego, w którą powinien wejść szczelinomierz 0,25mm nie mogłem wcisnąć 0,10mm. Pierwszy raz spotkałem się z tak rozregulowanymi zaworami. Ciekawe tylko ile teraz będzie palił. Miałem podobne problemy, jak malum (ten sam silnik). Długo walczyłem z układem elektrycznym, bezskutecznie. Zdopingowany...
Kombinuje właśnie załatać ten przeciek jakimś kitem hydraulicznym czy coś w tym stylu. To wg mnie źle kombinujesz. Z reguły przy pełnym (do oporu) odkręceniu takiego zaworu przeciek ustaje, ale nie zawsze. Jeżeli przeciek ustaje, wtedy można, bez zakręcania zaworu głównego, wymienić pakunek (szczeliwa) w uszczelnieniu. Polega to na odkręceniu nakrętki...
Musisz zastosowac zawór zwrotny za każdą sprężarką, wtedy będzie wszytko dobrze, cisnienie ucieka Ci bo nie masz zastosowanego tego zaworu. Pierścienie to musisz zmierzyć jaką mają szczelinę w cylindrze, wtedy będziesz wiedzial czy są zużyte:).
Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdż luzy na zaworach w razie rozbieżności skoryguj szczeliny według dokumentacji.Znajomy miał podobny problem i silnik miał trafić do mechanika,zdjąłem pokrywę a tam na jednym cylindrze brak luzu zaworowego a zatem brak sprężania.Po ustawieniu na szczelinomierz luzu na zaworach silnik ożył i obyło się bez mechanika.Zwróć...
Jeździłem niegdyś czymś takim. Jak coś się działo zawsze zaczynałem od gaźnika: skład mieszanki, dysza wolnych obrotów, wymontowanie mycie w benzynce, potem dolewki oleju, świeczki: szczelina w świeczce, czyszczenie fajek świec, aparat zapłonowy: wymiana kowadełka, znowu szczeliny, pokrywa zaworów: wymiana uszczelki. W dzisiejszych czasach jak to zrobisz...
T5 ma rację że wałki nie są montowane w głowicy ale też nie w pokrywie zaworów. Szczelina mogłaby być ale w innym miejscu miedzy głowicą a "płytą" trzymającą wałki. Tam jest dwuczęściowa głowica. W górnej są wałki w dolnej zawory, ale to nie tłumaczy szczeliny między pokrywą a górną częścią głowicy.
zgadza się, nie ma znaczenia czy będzie 50 czy 70, i tak się otworzy. Jednakże zakładając, że zawór otworzy się dokładnie przy 50 barach i przepływ przez niego będzie powiedzmy swobodny (zakładam że pompa pompuje na tyle mało oleju że nie tworzą się opory w przepływach przez przewody czy zawory), to nie ma możliwości aby ciśnienie między zaworami wzrosło...
Witam, czy może ktoś posiada dane regulacyjne do silnika 4M42, z Cantera, rozrząd znalazłem ale potrzebuje moment dokręcania głowicy i regulacje zaworów, szczeliny. Z góry bardzo dziękuję.
A jakim cudem "to" przedostało się przez 5-mm szczelinę pomiędzy gniazdem, a zaworem, dodatkowo jakim prawem poszło w górę, nie opadło do miski? Siłami nieczystymi mi tu pachnie. Ok no to sciągaj głowicę. Po co? Całość do wyrzucenia na złom.
Cześć, troche minęło ale czy pamięta pan gdzie kupowal zawor ssący i wydechowy do yamaha sr 125
Witam, wie ktoś może jak mogę wyregulować zawory w kosiarce NAC DY164PMB ? jakie powinny być parametry szczelin ? proszę o szybką odpowiedz :)
Podstawowe dane regulacyjne tego silnika to: - luz zaworu ssącego 0,13-0,18 mm; - luz zaworu wydechowego 0,23-0,28 mm; - odległość elektrod świecy 0,76 mm; - szczelina między cewką zapłonową a kołem magnesowym 0,25-0,36 mm. Luzy zaworowe regulowane przez szlifowanie. Przyczyny mogą być różne, ale powyższe dane warto sprawdzić. Warto też upewnić się...
Upuścić troche wody z centralnego, a później przytrzymać kombinerkami lekko za obudowę wkładki (nie za gwint) wykręconego już zaworu i odkręcić plastikową nakrętkę. Na szybko to mozna też to zrobić bez spuszczania wody, ewentualnie mozna wepchnąć płaski wkrętak w szczelinę miedzy wkladką (uważając zeby nie uszkodzić gumowej uszczelki) a grzejnikiem...
witam posiadam Actrosa czteryoske, 3235 czyli 350 koni 6 cylindrow V, mam dwa pytania, zaczeło mi stukac na piatym cylindrze takim metalicznym dzwiekiem, ponoc trzeba wymienic dziwgienke zaworu, moze sie koledzy ustosunkujecie do tego?? czy na pewno to jest to, czy po prostu zawor sie rozregulował, i to własnie jest moja druga czesc pytania, jesli sie...
Jeżeli pokrętło nie jest dzielone , to są nakładane na oś zaworu i trzeba dość mocno szarpnąć by zeszły . Na pierwszym zdjęciu widać , że jest szczelina między pokrętłem a obudową . Spróbuj tam wsadzić np 2 śrubokręty i delikatnie podważać
Nie wiem czy to widać ale sprężynka jest już zaczepiona dalej niż powinna... Odnośnie luzu zaworów znalazłem też takie dane: Dane regulacyjne* Model 120000 Szczelina powietrzna cewki 0,15 - 0,26mm Luz zaworu ss¹cego 0,13 - 0,18mm Luz zaworu wydechowego 0,18 - 0,23mm Tylko nie wiem czy mój model to 120000. W instrukcji kosiarki (NAC) jest napisane...
W tej szczelinie są widoczne wypustki. Do tego zaworu pewnie specjalny kluczyk istnieje lub pozostaje inwencja właściciela. Zresztą już chyba ktoś tam grzebał :-). Jakie masz ogrzewanie? Jeśli indywidualne, to raczej bez kłopotu wymienisz na inny.
A nawet gdyby ten hamulec dodatkowy był to rozumiem że szczelina i kolejność zostaje ta sama tak❓ Niestety trochę inaczej, natomiast kolejność zapłonu taka sama. Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz co masz. Regulowałeś kiedykolwiek zawory?
zobacz jescie ty szlauch malinke moge bic ze jest szczelina na nich
Bo to jest dość dziwne wg mnie że tylko po odkręceniu i zakręceniu leci. Pod wpływem różnic temperatur w rurce PEX szczelina kurczy się i rozszerza , a tym samym szczelina się zmienia . Czy cieknie z zaworu łatwo stwierdzić wzrokowo , ew. owinąć lekko sznurkiem i sprawdzić czy namoknie . :|
Jeśli mówimy o kanale tym od strony wtryskiwacza, czyli od strony popychaczy zaworów, takie pionowe szczeliny w głowicy to jak mówiłem ten "kanał" kończy się przy gnieździe wtryskiwacza i jak będzie luźno to właśnie tam się spaliny pojawią. Widać to oczywiście dopiero po zdjęciu osłony tej od wentylatora. Podczas pracy silnika dym widać by było po lewej...
Zaślepiony ale czy nie przepuszcza powietrza.Mała szczelina a robi problem.
Uporałem się z problemem. Jak to bywa u nas z mechanikami przez ich lenistwo i niechlujstwo ja płaciłem ( Syf w układzie ). Jeżeli przekładnia idzie do remontu trzeba zdemontować wszystkie węże i zbiornik u wyczyścić je bardzo dokładnie. Mechanik zazwyczaj tego nie robi bo to dodatkowa czynność i on wie lepiej. Jeżeli jest jakieś drobne zanieczyszczenie...
mam jeszcze jedno pytanko co do mierzenia,czy muszę to mierzyć tak jak się reguluje zawory po kolei,czy wystarczy że krzywka będzie u góry i wtedy zmierzyć szczelinę, mało mam doświadczenia w regulacji zaworów,więc wygodniej mi patrzyć na krzywki i mierzyć.Czy taki sposób mierzenia będzie dobry?
Niestety ściąganie głowicy jest wskazane. Są tam szklanki, które obrabia się odpowiednio do szczeliny luzów zaworowych(nie płytki ani hydraulika).
Z tego co się dowiedziałem w serwisie kosiarek to silnik jaki posiadam czyli BRIGGS & STRATTON VANGUARD 14 hp V-twin dwucylindrówka podobno nie posiada czegoś takiego jak dekompresor . Doradzili mi tak jak pisaliście sprawdzić luz na zaworach i go wyregulować. Szukam różnych opisów regulacji ale nie ma konkretnie do tego silnika. Czy moglibyście mi...
Może na początek zrób pomiar szczelin na zimno... zanim się weźmiesz za płytki..
Czujniki trzyprzewodowe. Sprawdziłem je "na stole" i działają. Zostały zamontowane, ustawione, złącze naprawione i jest postęp. Wszystkie koła są już kierowalne. Przełącznik działa - wszystkie trzy kontrolki odpowiednio się zaświecają. Niestety kierowanie odbywa się tylko w trybie jazdy w koło. Nie działa kierowanie tylko przodem lub tzw. krab. Myślę,...
Witam W wartościach których ci podałem uwzględniłem silnik 7.5 co musi się przełożyć na ok 700 obr. na pompie, te wymiary są zawyżone i tu słusznie zauważyłeś że praca zaworków przekłada się na żywotność, gdy byśmy otwór zrobili na styk strumień powietrza (ukierunkowany) działał by sporą siłą na zawór niepotrzebnie go znacznie odchylając, przy większej...
Kopci mi trochę Aha czyli każda krzywka odpowiada danemu zaworowi w pozycji max w górze , tzn żeby była ta szczelina 0,3 mm jak dobrze pamiętam
Witam. Posiadam Pt Cruiser 2.4, 2005, od jakiegos czasu mam problem z autkiem. Pt jest w automacie i przy wbijaniu biegu z N lub P auto pracuje inaczej, spadają obroty, auto przy dojeżdzaniu do świateł dusi się. Doczytałem, że to może byc problem z zaworami, których nigdy w nim nie regulowałem. Wymieniłem wczesniej olej z 10W40 na dedykowany 5W30 oraz...
Kolego Rycho T masz rację jest w rurce wypust który prawdopodobnie pełni rolę klina. Spodziewałem się tam klina zważywszy na to że działają tam dość duże siły. Przyszły dzisiaj nowe pierścienie (rozmiar standard) . Jakie powinny być szczeliny na zamkach?
Sprawdź membranę, znajduje się ona za kolektorem ssącym. Nie jest to duży koszt. O ile się nie mylę średnoi zaleca się wymieniac ją co 10 tys km. Wykręc ją i zobacz pod światło czy nie ma malutkich szczelin w miejscu przylegania "blaszek" do obudowy całego zaworu. :D
Problem dotyczy silnika 1.6 hdi i wycieku pomiędzy głowicą i pokrywą z wałkami rozrządu , w tylnej części silnika nad zaworem egr . Pierwszy tysiąc silników które zrobiłem w swoim życiu , kleiłem na hermetyk , obecnie używam podobnego preparatu Erlinga EL 035971. Problem spowodowany jest oczywiście brakiem płaskości powierzchni , naprawa wymaga zdjęcia...
Żarty sobie robisz. Na fotkach widoczna dość spora szczelina, ułożyskowanie wałka rozrządu luźne, a więc i luzy zaworowe niewątpliwie poza zalecanymi przez producenta. Wymień klawiaturę (nawet na używkę), wyreguluj zawory i będzie po problemie.
Proszę o pomoc z jaką szczelina ustawić zawory przy silniku perkins w wózku widłowym. Przesyłam zdjęcie numeru silnika na zdjęciu.
Art.B napisał: Napływ mieszanki przez okna z kanałów pod odpowiednim kątem daje korzystniejsze zawirowanie oraz bardziej efektywną wymianę mieszanki. Że co? Drogi kolego - powinien kolega jednak dokształcić się w dziedzinie tradycyjnych silników. Ja pozostanę przy swoim zdaniu, że silnik z rozrządem Knighta może być lepszy jedynie od silnika dolnozaworowego...
Jest i niedziela....gaźnik wygląda na "czysty" powiedzmy ale zrobimy mu pełny przegląd. Dodatkowo okazuję się, że górny zawór jest "zakleszczony". Mógłby ktoś polecić klucz do regulacji zaworów? Nakrętka jest na klucz nasadowy 9. Z tego co poszukałem w necie, szczelina górnego powinna być 0.1 mm a dolnego 0.05mm?
Sprawdź ciśnienie sprężania. To wykluczy/potwierdzi szczelność zaworów i nie tylko z resztą. Tak dla pewności sprawdź czy iskra skacząca z samego kabla WN do masy przebija szczelinę powietrzną min 8mm przy solidnym zakręceniu wałem.
Co tu Ci pomóc, skoro definitywnie przekładnia do remontu, a właściwie zaworki i kanały w tejże przekładni. Krótko obrazując, to obracając kołem kierowniczym w kierunku ruchu wskazówek zegara, nastąpi przesunięcie w lewo tłoka o lewo-skrętnym gwincie nakrętki, a w prawo - tłoka o prawo-skrętnym gwincie nakrętki. Ponieważ ruch tłoka ma być wspomagany...
Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi ale jak się okazało przyczyną problemów był pęknięty przewód podciśnieniowy i dopiero po odłączeniu węża w celu sprawdzenia zaworu zauważyliśmy na nim szczelinę. Zakleiliśmy to taśmą izolacyjna żeby zobaczyć czy to to jest przyczyną moich problemów. I działa, pedał nie idzie już do góry, fuczenie też jakby było...
nie jestem pewien co do zaworów czy dobre szczeliny sa ustawione... nie mam danych jakie powinny byc.. tam sa 3 głowice. 1 głowica na dwa cylindry. Silnik jest na zwykłym wtrysku. bez pompowtrysków. Jak masz kolego dane jak ustawić szczelinki zaworów to bym prosił bo to najprawdopodobniej to... ale nie mam pewności. Dodano po 6 chciałem jeszcze dodać...
Hyundai Coupe silnik 2.0 zasilany benzyną + lpg, rocznik '97. Cewka zapłonowa podwójna, przewody poprowadzone po plastikowej pokrywie zaworów w uchwytach. Świece NGK ze szczeliną 1,1mm wedle zaleceń Hyundai. Ps. Rzecz jasna brak kopółki i palca.
Z opisów wywnioskowałem, że najlepiej działa on, gdy jest założony pionowo. Nie "działa lepiej" tylko "działa". W innej pozycji nie będzie działał. Do zaworu na zasilaniu kulka cięższa od płynu w kotle i leży na zaworze (jak się w piecu nie pali i pompa wyłączona. Włączona pompa dociska kulę do zaworu. Wyłączona pompa i pali się w piecu - ruch wody...
Dobrałem się w końcu do grzejnika. Wykręciłem wkładkę od znajomego ze starego grzejnika i wykręciłem swoją. Ten czerwony to danfoss, tak był sprzedany w sklepie około roku temu. Obie prezentują się tak: https://obrazki.elektroda.pl/5769869000_... https://obrazki.elektroda.pl/1831608700_... Domyślam się, że po zamontowaniu...
Diagnostyka przeprowadzona błąd jaki jest zapisany to : Czujnik żądanego ciśnienia zaworu ebs-re typ usterki 12 Oraz Czujnik koła C Szczelina za duża.
Z bardzo pobieznych obliczeń wychodzi że zwora na 12V nie jest dociagnieta na 100%. Impedacja jest około 86 Ohm, na 24V jest około 120 Ohma. Jest szczelina powietrzna w rdzeniu przy 12 V. Czy to uszkodzi cewkę zaworu? Nie wiem, zależy od czasu otwarcia. Pozdrawiam serdecznie Krzysztof
Regulacja na zaworze jest po to by ustawić temperaturę przegrzania, a nie temperaturę gazu. Inaczej śrubą w tzr podpierasz membranę zaworu i zwiększasz lub zmniejszasz nacisk na iglicę która otwiera dyszę. więc nacisk iglicy wynika = śruba regulacyjna + ciśnienie mop(parownika)+ ciśnienie w czujniku temperatury zaworu, kumasz :D Więc im większa(w stosunku...
Ok, a jeszcze powiedz mi jedną rzecz. Pewnie trochę dotrę zawory i trzeba będzie je później ustawić. Szczeliny znam. Tłok w gmp jest wtedy gdy jest na samej górze? Na jednej stronie pisze że "Luz zaworów mierzyć kiedy tłok jest 6,5 mm .po zwrocie zewnętrznym." Czyli że ma być 6.5 mm "wciśnięty" w cylinder?
Takie wymienniki czyści się specjalnym zmywaczem i kerherem ustawiając strumień wody wzdłuż szczelin lamelek. Układ pompy ciepła nie ma tam chyba żadnych zaworów czyli jest podobny do lodówkowego. Natomiast jakimś wskaźnikiem jego wydajności jest temperatura powietrza w części chłodzącej, która powinna być poniżej punktu rosy wody, czyli poniżej 4°C.
Gdybyś zgłebił zagadnienie od strony teoretycznej, to byś wiedział, że prędkość kątowa nigdy nie jest równomierna - wał korbowy zwalnia przy sprężaniu i przyspiesza przy spalaniu - parametrem krytycznym jest wartość przyspieszenia, w fazie spalania. Za bardzo nie ma co tu zgłębiać. W teorii dla jednego tłoka jest tak jak piszesz, ale nie zajmujemy...
Witaj, jest możliwość zdemontowania obudowy tej odmy, ale trzeba niezmiernie uważać, aby nie uszkodzić pokrywki i delikatnych elementów z tworzywa sztucznego będących w środku. Jeżeli połamiesz jeden element, puszki odmy już nie zamkniesz i cala pokrywa zaworów będzie już tylko do wyrzucenia. polecam zastosować Haczyki do Ringów, i smar wd40, aby popsikać...
Musisz wyposażyć się w szczelinomierz. Są 2 szkoły regulacji. Ja robiłem na mijankę. Mijankę mam na 1 cylindrze, ustawiam na 4. Itp. Masz tam nakrętkę którą luzujesz, i regulujesz szczelinę na zaworze za pomocą wkrętaka płaskiego.
Jaką ustawioną temperaturę masz na układzie c.o.? Szczerze to winy bym szukał w braku izolacji budynku. Obniż sufit do 2,3-2,4m i powstałą szczelinę zaizoluj. Zużycie gazu spadnie na pewno.
własnie dzisiaj jade do znajomych na komputer i zobaczymy co to jest bop naprawde rece opadaja a znowu pakowac tyle kasy w samochod to tez moim zdaniem głupota ( chociaz ssentyment mam) okaze sie dzisiaj i dam znac na forum co wyszło Pozdrawiam Dodano po 5 bylem i znalezli problem a w sumie 2 blad czujnika przepływomierza i caly zabity zawor EGR szczelina...
Być może wytarł się wałek wytłukły się koniki i jak najbardziej można przeprowadzić regulacje wstępną ,czyli tłok w zz cyklu pracy popuszczamy śrubę regulacyjną tak aby pojawił się luz pomiędzy konikiem a zaworem następnie powoli dokręcamy śrubkę regulacyjną aż szczelina pomiędzy nimi wyniesie 0 i wkręcamy śrubę jeszcze o dwa pełne obroty .Ot i cała...
Witam. obecnie staram się doprowadzić do ładu silnik Briggsa Model 31G777 Typ0154 B1 Problem mam w tym że na wysokich obrotach silnik faluje (obroty) i to bez obciążenia. Najpierw myślałem że to problem z paliwem. Wymieniłem filtr paliwa i dwukrotnie przeczyściłem gaźnik. Na wolnych obrotach bardzo ładnie pracuje. Oczywiście zmieniłem świecę i ponownie...
powrót troche przykręcić, można tak. ze pompka za szybko pracuje i to przez to Nie wiem czy w tym kotle można zmniejszyć moc pompy. Wydaje mi się że można wchodząc w ustawienia ale pewności nie mam. Można byłoby (jeśli się da) zmniejszyć moc pompy ale jeśli się nie da to zdławić przepływ przez grzejnik. Buczenie czy szum słychać gdy głowica przymyka...
Problem rozwiazany. Wytlumaczenie wydaje sie niebywale. Zapiankowanie jednego lacza rozwiazalo probloem. Znaczy,ze powietrze dostawalo sie przez szczeline w laczu. Jednoczesnie (chyba ) szczelina byla za mala, aby woda sie wydostala na zewnatrz. Lub byl jakis przypadkowy zawor z pakul. Po prostu nie wiem
Do tartarini nie wpinałem nic ale wg mnie to bez znaczenia, byle był na 12V i ile sterownik tyle daje. Do autronica dawałem ze dwa różne i też do staga 2L. Średnica zaworu nie ma znaczenia byleby był domknięty do końca a nie ze szczeliną.
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
Witam grono. Mam problem z citroenem c3 1.4 benzyna 8v. Problem polega na tym, że cały czas wywala błąd drugiej sondy lambda P0138 napięcie za wysokie. Pojazd dotarł do mnie po wizycie przynajmniej 3 mechaników i każdy rozkłada ręce. Pierwsza sonda chodzi ok natomiast ta druga ma "skoki" napięcia. Aha zapomniałem dodać, że silnik faluje na biegu jałowym....
Witam ! Jeśli wg Ciebie silnik pracuje prawidłowo tj. nie dławi się i równo pracuje, ustaw obroty na 50 Hz / 3000 obr. / . Dalej napięcie bez obciążenia ustaw na transduktorze poprzez zmianę szczeliny w rdzeniu . Ja bym zaczął , patrząc na stan wizualny agregatu , od wymiany filtra powietrza , świecy zapłonowej , czyszczenia gaźnika , regulacji zaworów...
Jeżeli jest tylko sama cewka, bez przerywacza, to wystarczy ustawić szczelinę 0,35 mm i powinno być dobrze Proszę zwrócić uwagę na stan klina koła magnesoweg oraz jego prawidłowy montaż Uszkodzony klin powoduje przestawienie zapłonu i problemy z pracą silnika Zaworów w tym silniku nie reguluje się
witam,mam taki problem w moim audi a mianowicie,dochodzace buczenie w okolicy filtra powietrza,z okolic kolektora ssącego,cos jakby dziurawy tłumnik.Wydech jest okey,samochód przyspiesza dobrze,z tym nie ma problemów,tylko ten chałas od ok.2tys obrotów gdzies do 3tys.Niedwano wymieniłem szklanki bo stukały niemiłosiernie,ale to buczenie występowało...
Pytanie czy w oplu asterce 1.6 1996r 8 zaworowej możliwa jest samodzielna regulacja zaworów? Jedni mówią że można regulować inni iż nie jest to możliwe ponieważ jest to zrobione na stałe i nie można ustawić odpowiedniej szczeliny. Jeżeli nie można prosiłbym o wyjaśnienie. W necie nie mogę znaleźć informacji.
Jaką ustawiłeś szczelinę na zamkach pierścieni? Czy sprawdziłeś ją na całej drodze tłoka? Czy usunąłeś progi na cylindrach oraz czy sprawdziłeś zużycie trzonków zaworów?? Starej głowice nie można montować bez uszczelniania lub docierania do bloku (chyba że planowałeś jej powierzchnię).
Wszelkie pomysły koledze zaprezentowano. Od siebie już niewiele mogę dodać. Wszystko co nie powinno i nie musi zawierać wody MUSI być opróżnione. Żadne dywagacje tutaj nie pomogą. Kiedy woda zamarznie to po prostu zwiększy swoją objętość. Czy mam tłumaczyć dalej. Tłumaczę - woda zamarznięta zwiększa swoją objętość i dlatego nie ma potrzeby zawracanie...
Zostaw tą gradację 600, ale pamiętaj delikatnie, nie narób dołów. I co z tą uszczeleczką warto wybrać oryginalną która wygląda gorzej czy zamiennik który wygląda lepiej? To już sam zdecyduj. Regulację zaworów przeprowadza się we wszystkich silnikach benzynowych w podobny sposób. Musisz się tylko dowiedzieć jaka powinna być szczelina, luz.
Witam, pierwsze co przy braku kompresji - to przepuszczajace cisnienie zawory w gniazdach, mogl byc zbyt maly luz zaworowy ustawiony i grzybki zaworow mogly sie wypalic od tego lub tez mogl sie pomiedzy gniazdo a zawor - dostac kawalek 'nagaru/ spalenizny', ktory zostal ubity nastepnie i jest szczelina, przez ktora ucieka cisnienie / kompresja. Czasem...
No właśnie na logikę cały czas tak myślałem, żeby zluzować śrubunek przy zamkniętym zaworze grzejnika, ale nie od strony grzejnika tylko tak jak pisałeś od strony pionu no i właśnie tam nie ma śruby. Gdyby była,po odkręceniu poleciałaby woda i wyszło by powietrze na tym odcinku na żółto co zaznaczyłeś. Pod warunkiem żeby woda płynęła odpowiednio żwawo...
te z allegro nie różnią się niczym, jakość kiepska najgorsze jest to, że płytki potrafią pękać i wpadają do cylindra ( w tych zaworkach które mają szczeliny w tych z otworkami nie ma tego problemu) a dalej to już tylko wymiana cylindra. Teraz przerabiam swoją 3jw60 na tłoki z C-360 62mm średnicy i głowiczki również C-360m, filtr powietrza z malucha...
Błąd EBS 03104 dotyczy zbyt dużej szczeliny między czujnikiem a kołem sygnałowym koła lewego na przedniej osi. Błędy TCU ( sterownik skrzyni biegów) są konsekwencją awarii EBS .
Pierburg 2e2 fakt dobry ale pod wczesne pomidory Siłownik po zgaszeniu silnika wysuwa się - podczas pracy jest minimalna szczelina między trzpieniem a tym mechanizmem do podnoszenia obrotów. Zastanawia mnie jedno - jak przytykam palucha do rurki za zaworem jednokierunkowym (do strony gaźnika) to powinienem poczuć podciśnienie ??? a nic nie czuję - zresztą...
Prawdopodobnie ciezko bedzie go zakrecic-zamknac, a do wymiany uszczelnienia bylo by to potrzebne, aby nie lecialo zbyt duzo goracej wody, z rozkreconego uszczelnienia, bo moze zaczac parzyc zanim skonczysz wymiane uszczelnienia. Pod ta szesciokatna nakretkana osi zaworu zazwyczaj jest tzw. "sznurek lojowy". Po wielu latach jest juz pewnie za sztywny...
Na magnecie na znaczniku ustawiasz znak T, dalej ściągasz pokrywę głowicy, i po między dźwignię zaworu a trzonek zaworu wsuwasz szczelinomierz o wartości takiej jaką Ci podałem. Jak za luźno odkręcasz przeciwnakrętkę na dźwigience i kasujesz luz (wszystko bez szczelinomierza w szczelinie bo Ci sie rozkalibruje szczelinomierz). Dalej kontrujesz nakretke...
To jest bardzo stary typ zaworu. Osadzenie się kamienia świadczy o tym, że woda mogła się minimalnie sączyć przez dławik. Owszem, warto jest popsikać WD-40 (najlepiej po odkręceniu nakrętki dławika). Może być tak, że pokrętło w ogóle nie ruszy ręką i by przekręcić zawór trzeba je zdjąć i trzpień zworu przekręcić kluczem nastawnym lub szczypcami (ale...
Dotrzyj zawory ręcznie, trochę po piłujesz ale jak się uda wydech zrobić na 0,2 mm, a ssący na 0,15 mm to będzie chodzić. W kosiarce nie ma czegoś takiego jak wypalanie na brąz, to nie dwu suw, tu ma wypalać na czarno, a wypala na szaro bo ssący ma za dużą szczelinę i za późno się otwiera a za wcześnie zamyka- silnik nie zassie tyle ile potrzebuje....
Witam. Przyłączę się do tematu. Kupiłem kosiarkę niesprawną z silnikiem Briggs 12,5HP model:286707. Pomimo wielu prób nie udało mi się uruchomić silnika. Sprawdziłem ciśnienie sprężania- 2 bary, czyli bardzo mało, zdjąłem głowicę gdyż myślałem że kompresja ucieka przez tłok, pierścienie. Po zdemontowaniu głowicy zauważyłem że zawód ssący nie zamyka...
U mnie wystąpił taki problem, że zawór miał złamane łopatki sprzęgła (te dwa trzpienie okrągłego plastikowego elementu) Dokupiłem element zawór złożyłem. Ekspres zaparzył 4 kawy i zwariował. Zawór ceramiczny obraca się w kółko ekspres wywala Error 9 i się wyłącza. Samo złożenie tego zaworu jest dość proste. Jednak teraz już sam nie jestem pewny czy...
W starszych modelach blok zaparzający nachodząc na zawór (ten z czerwonymi uszczelkami) otwierał go (unosząc poprzeczkę która znajdowała się w szczelinie) w nowszych już w zaworze znajduję się zawór 5 barowy. Jeśli para wydostaję się przez ten zawór to oznaka jego uszkodzenia. Jednak to jest nowy ekspres a budowa zaworu "cepowata" spróbuj go wyjąć....
Dziękuję za odpowiedź. Nie myślałem o fazowaniu. Rozgrzebałem elektrykę i było rzeczywiście źle podpięte gniazdko. Miałem fazę na prawym bolcu. Zmieniłem fazy, ale dalej to samo iskry lecą do zaworu. Przewód raczej nie jest stary, tylko pięć lat. Wygląda z zewnątrz idealnie. Elektrody sprawdzałem i szczelina jest w normie. Mam 3,6mm a instrukcja podaje...
No nic, może jutro uda Ci się porobić jeszcze próby z tą pompą i zaworem zwrotnym, bo na samoistne ruszenie raczej nie ma szans. PS Rozumiem sytuację i gdyby nie odległość od małopolski ,to zapasowa pompa leży u mnie na półce a nowy zawór różnicowy to ok 70 zł. Może znajdzie się dobra dusza. tak sie tym zeczylem ze dalem sobie 3 dni przerwy zwaszcza...
Jak wykrece świece to nie ma problemu bardzo lekko idzie. i tu mamy bardzo ważną informację, że na pewno kto by nie próbował to kazdy mówi że strasznie cięzko sie kreci. nie ma pełnego obrotu bo blokuje. przyczyną nie jest usterka mechaniczna (dodam w nawiasie ,że jest to bardzo dobra informacja) przyczyny tego ciężkiego kręcenia trzeba szukać gdzie...
Silnik ma 190 tysięcy ale dopiero 40 tysięcy po remoncie kapitalnym, zapłon był sprawdzany jest ok. Umyłem cały gaźnik, ustawiłem pływak, pomyłem wszystko z oleju ale dalej to samo, chyba otworzę pokrywę zaworów i sprawdzę jak wygląda w środku. Co do paska to nie wiem kiedy był zmieniany Co do szczeliny ustawiłem 1 ale iskra przebija na cewkę, więc...
Nie polecam myjek B&D, skusiłem się i zakupiłem sobie na Allegro BLACK & DECKER PW1500WB z roczną gwarancją w sezonie użyłem ją może z 10 X po 20min. A po roku padł wyłącznik ciśnieniowy pompy, objaw jest taki że po zamknięciu zaworu na lancy pompa się nie wyłącza a woda pod dużym ciśnieniem tryska do wnętrza myjki. Po oględzinach, okazało się że pompa...
Witaj. Opiszę Ci jak ja ekspolatuję swojego poloneza, od nowości tj. od 1995 roku. Mam model Caro z silnikiem 1.6 GLI, pierwotnie z katalizatorem teraz już z pierwszym tłumikiem z modelu GLE. Ad. 1. Jeśli chodzi o zakres obrotów, to staram się stosować obroty w zielonym zakresie, choć w trasie najczęściej używam w okolicach dolnej granicy czyli 2 000...
szlifowanie szczeliny grubo szczeliny szczeliny czyszczenie
ucieka głos zasięg telewizji naziemnej onkyo podłączyć bluetooth
spawarka inwertorowa spalony rezystor spawarka inwertorowa spalony rezystor
Lokalizacja pompy paliwa w Kia Carnival 2007 Jak zdemontować drugi rząd siedzeń w Kia Carnival 2007?