Zablokowana szczotka.
Witam ! Udało się usunąć samodzielnie tą awarię ? U mojej córki dzieje sie podobnie - świeci szczotka .
Nie ma na końcu tabeli z objawami usterek? W środku jest zapewne regulator obrotów. Można go ominąć, żeby sprawdzić silnik. Może jest czujnik blokujący robota gdy nie ma przy nim misy i narzędzia? To też trzeba sprawdzić. Nie wiem czy sobie poradzisz. Jeżeli silnik jest szczotkowy, to może być zawieszona szczotka.
I pokazał się na wyswietlaczu taki znak " -o- " Zawieszona szczotka, silnik do sprawdzenia.
Czy ktoś miał do czynienia z taką szczotką węglową ? Jest ona od młota udarowego Dewalt . Świeci kontrolka SERVIS ! Czy jest możliwy jej pomiar aby stwierdzić że ta sonda jest uszkodzona. Z szczotki leci dodatkowy przewód wprost do płytki elektroniki. http://www.e-szczotki.pl/47,szczotka-bos...
Witam. Sprawdził może kolega w jakim stanie są szczotki węglowe w silniku? https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-...
Ewentualnie poproszę link do jakiegoś sklepu gdzie mogę je dostać ? Proszę bardzo [url=http://north.pl/karta/szczotka-siln...
Witam Zapewne do wymiany szczotki.
Może się szczotka przywiesiła...
Szczotki jeszcze na jakiś czas wystarczą: https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-... Myślę, że w kolegi przypadku uszkodzeniu uległ triack sterujący silnikiem pralki i warto by to sprawdzić.
Jak szczotka nie łączy, robi się matowa od komutatora.
Wszystko polutowane, a programator przeczyszczony (w ramach pomocy sąsiedzkiej). Zabieram się do składania : ) A które szczotki polecacie do WFL 2060? (kompatybilność, jakość) https://allegro.pl/oferta/szczotki-silni... https://allegro.pl/oferta/szczotki-silni... https://allegro.pl/oferta/szczotka-weglo...
Jak chcesz się jeszcze pocieszyć pralką to zwróć zakupione szczotki i kup te: https://czesciagd.pl/pralka-s1wtf3002a-0...
Witajcie. Odgrzewam temat. Ktoś coś? Przez tyle czasu nie zajrzał tutaj nikt, to znałby rozwiązanie problemu? :)
Czysciles komutator pumeksem po zalozeniu nowych szczotek?
Połóż pralkę na boku (tym od strony zasobnika proszku) i wtedy sam wszystko zobaczysz. Szczotki są osadzone w szczotkotrzymczach i właśnie te szczotkotrzymacze trzeba odkręcić.
długości nie zmierzę, bo szczotki są wytarte do zera praktycznie Zmierzysz, sprawdź jak daleko możesz cofnąć obecną szczotkę i dodaj tyle, ile jest luzu między szczotką a komutatorem do długości. Jeszcze tak całkiem nie są zużyte, jest jeszcze dość sporo mięsa na nich. Nowe szczotki kup dłuższe bo chyba będzie trzeba wyrzeźbić z jednej strony żeby...
Po sprawdzeniu szczotek Owe szczotki to raczej wymienione powinny być, bo sa za krótkie, praca silnika ewidentna dla zużytych szczotek.
Ta kropka to zabezpieczenie przed pracą przy zbyt krótkich szczotkach.
Próbowałeś zamieniać szczotki miejscami?
Silnik jest sprawny ponieważ raz na powiedzmy 15-20 razy bęben rusza. To nie potwierdza jego sprawności. Wymontować silnik i sprawdzić długość szczotek.
Szczotki silnika hałasują.
A czy te szczotki są wymienialne? Jaki mają symbol? https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-...
Tak jak kolega Machefi pisał i temat wyczerpał do cna. Wadliwe, niskiej jakości szczotki to całe zajście spowodowały. Jeśli części dostarczał serwisant to musi teraz ten problem rozwiązać. Jeśli szczotki były zakupione przez klienta wówczas serwisantowi nic do tego. Temat z szczotkami do Bosch'y znany.
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Kabel, włącznik, szczotki.
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Można zeszlifować . szczotka powinna luźno przesuwać się w szczotkotrzymaczu.
były czarne zadymione tak jakby przepalone To był pył ze zużytych szczotek silnika.
Wymień szczotki silnika.
Gdyby te diody uszkodziło, to rezystor by już na płytce najpewniej nie istniał, a wygląda całkiem dobrze. To co autor wskazuje jako okopcenia to zwykłe zjawisko elektrostatyki i przyciągnięcia pyłu z zużywających się szczotek silnika.
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Sprawdź szczotki silnika.
Możliwe, że lamelka jest podniesiona na komutatorze delikatnie - szczotka podskakuje na nierównym wirniku i przez to występuje iskrzenie, to taka luźna myśl. Może przetoczenie by coś pomogło
Poszukaj tu http://www.powertools-aftersalesservice.... .Może jeszcze tu coś znajdziesz http://www.serwis.specmajster.pl/cat-pol...
Sprawdź szczotki silnika.
Odczep się od przetwornicy, bo jak by przestała "gadać", to na amen. Sprawdź szczotki silnika.
Próbówka w dłoń i śledzenie fazy po kolei. Wtyczka najpierw, potem włącznik, stojan, szczotka, wirnik, szczotka, stojan, włącznik, wtyczka. Powodzenia.
Szczotki wymieniłem 2 lata temu więc myślę że nie to A jednak raczej szczotki.
To są bardzo dobre wiertarki. Pamiętaj żeby dłuto w futerku smarować. Tak łatwo jej nie spalisz. Typową wadą był odłączanie się jednego z przewodów na szczotce węglowej.
Czy silnik pracował głośno po wymianie szczotek? Oczyściłeś komutator? Kupiłeś tanie szczotki chińskie czy coś dedykowanego? Szczotki tego producenta są już godne uwagi: https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-...
Na przykład pod względem zbiornika to jest bezproblemowa możliwość naprawy bo łożyska są wymienne: https://north.pl/karta/zestaw-lozysk---s... Sprawdzona konstrukcja na silniku szczotkowym: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Sprawdź szczotki silnika.
Wymień szczotki.
Myślałem że może jakieś zabezpieczenie Szczotki Bosch-a mają zabezpieczenie minimalnej długości. Po jej osiągnięciu izolowana sprężynka odpycha szczotkę od komutatora.
Drugiego kondensatora odpowiedzialnego za silnik za nic nie mogę tam znaleźć. I nie znajdziesz bo go nie ma, ale sprawdź szczotki:!:
Witam, pierwszy raz korzystam z tego forum i nie bardzo umie się tu odnaleźć więc postanowiłam się podpiąć do istniejącego tematu. Mam problem ze zmywarką Bosch ( nie mam przy sobie jej modelu). Zmywarka nie chce ruszyć, nie pobiera wody itd. za to zaświeca się kontrolka "szczotka". Wg mojej instrukcji należy przeczyścić filtry odpływu i pompę. Zrobiłam...
Szczotki nie są wieczne. Mogły się znów zużyć. Rozpocznij od oględzin silnika napędowego: https://agdtechnik.pl/szczotka-weglowa-z...
E21 - zajrzyj do silnika i obejrzyj szczotki :)
W przypadku pralki z silnikiem szczotkowym zawsze warto w pierwszej kolejności sprawdzić stan szczotek węglowych w przypadku zaniku jego pracy. Prawdopodobnie jeżeli nikt tam nie zaglądał od zakupu pralki to szczotki będą wymagały wymiany. Gdyby była konieczność wymiany to proszę: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
po włączeniu cyklu prania następuje pobór wody,po czym pralka przestaje działać Sprawdź silnik a przede wszystkim szczotki.
Wydaje mi sie ze jakby łożysko było skorodowane to po roku używania by już padło? NIe czuć jakichś luzów a zużywana jest wyłącznie jedna szczotka. Wszystko czarne od węgla ale nie iskrzy. Komutator też czarny Szczotka zużyła się prawie cała więc chyba ją dociskało?
Zamień miejscami przewody idące do szczotek. Czyli przewód idący do górnej szczotki daj na dół a dolny do górnej szczotki.
Najlepiej doradzam zmień na nowe szczotki :|
Dzień dobry, Bosch VXAS012V18 odkurzacz pionowy akumulatorowy 18V. Nie działa elektro szczotka. Silniczek w elektro szczotce 16,8V. Na schemacie w elektro szczotce jest termistor PTC, który zaginał w akcji. Podpowie ktoś wartość?
Sprawdż szczotki w silniku.
Szczotki sprawdzone?
Witam Szczotki możesz sam sprawdzić, jeżeli są krótsze niż 8mm nadają się do wymiany. A z podłączeniem do sieci bezpośrednio nie spieszył bym się bo wiele tego typu silniki są zasilane napięciem obniżonym np. 200v. Najlepiej użyj autotransformatora do zasilania i prób.
Stawiam na szczotki silnika.
Jeżeli jesteś pewien, że z blokadą wszystko w porządku, to pozostaje sprawdzenie elektrozaworu (pod blatem górnym) i szczotek w silniku.
Tak jak wyżej. Podejrzany jest silnik a szczególnie wirnik, jego komutator i szczotki.
Nowe trzeba założyć tak aby odpowiednią powierzchnią przylegały do komutatora. jak założysz źle to ostrze szczotki będzie przylegać do komutatora.
Sprawdź szczotki w silniku.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Skoro jest już robiony, to dołóż kilka złotówek i daj mu nowe łożyska i szczotki.
Mogło zablokować w trakcie wiercenia, szczotka się przykleiła i wyrwało listek (lamelę). Wirnik do wymiany.
Więc pewnie znów szczotka się zawiesiła. Musiały zostać założone niedopasowane szczotki, lub uszkodzony jest szczotkotrzymacz.
Na 100% zużyte szczotki na silniku.
Było już wiele razy na forum. Wystarczy poszukać. Zużyte szczotki silnika.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Migająca "szczotka" to błędy od E14 do E18 - błąd systemu pobierania wody.
Silnik: https://czesciagd.pl/pralka-wae2449fpl96... Szczotki: https://agdtechnik.pl/szczotki-weglowe-5...
I tak w wersji orginalnej z niemieckim silnikiem BOSCHA to szczotki powinny mieć 5x7,9x25--pasują szczotki od żyrafy do gipsu VANDER VWS770. Tylko sprężyny dociskowe trzeba założyć oryginalne od szczotek Boscha bo od VANDER VWS770. mają za dużą średnicę i są za twarde.
Przede wszystkim sprawdź stan szczotek w silniku.
Zobacz z iloma szczotkami Bosch, bo stare typy do opli miały dwie i nie zabardzo kręci silniki o wiekszym stopniu sprężania. Jeżeli to rozrusznik z magnesami na stojanie to można zakładać. Tulejki dostać łatwo, a zwłaszcza w Krakowie
mam taka przecinarke i moj problem polega na, ze przy uruchomionym silniku iskrzy mi jedna szczotka.po zmianie kierunku wirowanie iskrzy druga szczotka(ale tylko jedna).nie wiem co jest tego przyczyna.po ogledzinach i jakis pomierach stwierdzilem, ze dwa wycinki komutatora sa nadpalone.
Bierz ze zmianą poprzez szczotko trzymacz. Mam w boschach i nie narzekam. Większość sprzętu profesjonalnego ma takie rozwiązanie.
Przecież nie masz szczotek. Więc jedno uzwojenie elektromagnesu nieczynne (podłączone do styku uzwojeń stojana).
Witam wszystkich. Piszę tutaj bo nigdzie nie moge znaleźć porady. Mój problem: ładowanie, a dokładnie jego brak, objawiało się tym, że po odpaleniu auta wskaźnik spadał na 9V i podnosił się na 12 po wejściu na wyższe obroty, potm już spokojnie pokazywał 14. Jednak wczoraj nie wszedł już na 12 i nie było ładowania. Wymieniłem regulator i szczotki, poprawiłem...
Szczotka w szereg ze stojanem a zasilanie na drugi koniec stojana i drugą szczotkę, prądniczkę tacho zostaw wolną ;)
Sprawdź, czy gdzieś nie jest zapchany, np. tak: https://obrazki.elektroda.pl/7910747900_... https://obrazki.elektroda.pl/7781970900_... Też Bosch i czy coś nie blokuje szczotki.
Musisz dokładnie wyczyścić silnik z pyłu po starych szczotkach.
Wymiana szczotek oczywiście bardzo była potrzebna temu silnikowi ale przyczyną nie odwirowanego prania mogła być pompa odpływowa. Mam nadzieję, że szczotki dobrej jakości bo te silniki łatwo uszkodzić byle szczotkami i oczywiście szczotki należy dotrzeć.
dokładnie szczotka ma wystawać jakies 15 do mm
Sprawdź szczotki w silniku.
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
Sprawdź szczotki
Wymień szczotki w silniku.
Szczotki są połączone ze stojanem wewnątrz szczotko-trzymacza (to białe) zmiana kierunku obrotów odbywa się przez obrócenie pierścienia, wewnątrz są styki odwracające "polaryzację" wirnika względem stojana. To ze wiertarka kręci się tylko na wolnych obrotach może być spowodowane: Uszkodzonym regulatorem obrotów (przełącznik) Uszkodzonym uzwojeniem silnika...
Witam. Sprawdź szczotki na silniku.
W jakim stanie są szczotki?
Witam Mało precezyjnie opisałeś co się dzieje, zatrzymuje się podczas prania ale co silnik przestaje pracowac czy wyłącza się całkowicie, gaśnie ? Pralka ma wyświetlacz? To okopcenie to jest pył , można moduł oczyścić, jest to pył węglowy ze szczotek od silnika.
Ten odgłos może pochodzić od szczotek, by wyeliminować go trzeba zdjąć pasek. Podobnie z silnikiem, by być pewnym, że łożyska silnika są w porządku trzeba pokręcić wirnikiem silnika bez założonych szczotek.
Krótkie szczotki na silniku.
Czy na początek powinienem spróbować wymienić szczotki ?
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
Wygląda mi to na uszkodzony wirnik, ale to raczej wróżenie z fusów. Napisz czy wszystkie wycinki komutatora są jednakowo nadpalone i jak wygląda iskrzenie na szczotkach.
Grzałke do tego modelu można kupić za około 35 złotych.Oczywiście zamiennik.Pytaj w lokalnym sklepie z częściami agd.Żeby długość się zgadzała.Ja założyłem nawet krótszą i też pasuje.Myśle ,że ze szczotkami pewnie będzie podobnie jeśli chodzi o cene
Kiepskiej jakości szczotki, niedotarte, zawalony komutator. Ktoś się po prostu nie przyłożył. O ile nie uszkodzi silnika to po kilkunastu praniach powinno się uspokoić. Ja bym czegoś takiego nie oddał do użytku. Tak pracująca szczotka ma zły docisk do komutatora, często powoduje nadmierne iskrzenie i może się zdarzyć, że uszkodzi wirnik motoru.
Czy podczas wirowania nie ma iskrzenia na szczotkach?Mogą być szczotki.
Sprawdź szczotki silnika
bosch szczotka szczotka bosch oryginalny szczotka odkurzacza bosch
obudowa pasmowo przepustowa elizabeth sanyo palec rozdzielacz objaw
cewki zwoje brama dwuskrzydłowa
Podłączenie instalacji WFM bez akumulatora Aparat Olympus: komunikat "sprawdź stan obiektywu" - rozwiązania