To niema już znaczenia będzie chodził prawo albo lewo.Odłącz od modułu, pisałem.A szczotka to zależy ile wystaje poza prowadnicę.
Witam. Wmoim pasku bylo po troche z karzdego postu. Mianowicie nieraz właczaly sie przy odpaleniu samochodu, zatrzymywaly sie w polowie szyby, nie dzialal najszybszy bieg, wogole chodzily jak chcialy. Zabralem sie za czyszczenie mechanizmu wycieraczek, ciezko sie tam dostac najpierw trzeba odkrecic komputer jedna srobka z prawej strony jedna w srodku...
Wycieraczki przednie działają , na tył nie miałem czasu , powodem była zawieszona szczotka w silniczku . Zamykam temat.
Od tych smarow glowa boli. W wiekszosci warsztatow sprawa wyglada tak. Szczotka druciana troche wysilku wkladasz klocki i koniec. Bez smaru takiego czy takiego. Odnosnie temperatury... Chyba sobie niezdajesz sprawy jakie tam sa temperatury bo zwykly smar zniknie ci po pierwszym tygodniu a jego braku nieodczujesz. Wyczyac dobrze nic niebedzie ci stukac!...
Wygląda jak by się szczotka w silniczku zawiesila albo zużyla, pasowalo by rozebrać i sprawdzic. Zdaża się też że w sterowniku wycieraczek zawodzi przekaźnik, taki do druku lutowany, ale tu mi raczej objaw nie pasuje. Stawiam na opcję No1.
Muszę podważyć stwierdzenie, że rozrusznik jest w porządku. Musisz sprawdzić elektromagnes włączający (bendix) a tam albo nadmiernie zabrudzony rdzeń albo mocno nadpalone styki. Późnie pewno yakże szczotki, które także z powodu zabrudzenia lub zużycia mogą nie kontować. Szczególnie złośliwa szczotka masowa. Jakąś opcją jest brak połączenia masowego...
W tym " palcu" brakuje półksiężyca mosiężnego ! Jak wygląda w środku kopułka , jaki luz na wałku rozdzielacza? No kolega ameryki to nie odkrył ;) O wyglądzie kopułki pisałem już wcześniej - brak jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych, jedynie szczotka grafitowa trochę wykruszona. Luzu na wałku, tyle na ile można to było sprawdzić "palcowo", nie wyczuwam.
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Jeśli naprawiana była głowica po strzale paska rozrządu to wytłumacz mi jak zrobiona była głowica bez wyciągania pompowtryskiwaczy.Chodzi mi o "zabielenie" głowicy,sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych,prowadnic etc.Jeśli piszesz,że pompki nie były ruszane to co robiłeś z głowicą? Przeczytalem ten watek i tez dochodze do tego wniosku co kolega. Jezeli...
Zgrzewane.
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Kup regulator napięcia ze szczotkami, klucz 8, 13 i śrubokręt krzyżakowy - i do dzieła.
Napięcie powinno byc powyżej 14V podczas pracy silnika. Akumulator jest niedoładowany. Czop akumulatora i klemę w środku oczyść szczotką stalową.
To może brak masy alternatora albo ślizgający się pasek, a podłączenia kabli na alternatorze odkręcałeś sprawdzić w ostateczności sprawdzić szczotki.
zobacz sobie do dmuchawy jak vag to wykrywa,połączenia,szczotki ...
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
No i co? Pompa hydrauliczna ABS. Sskończyły się szczotki albo brak poprawnego zasilania modułu. Naprawa modułu albo wymiana. Po wcześniejszym sprawdzeniu zasilania.
Wymień wentylator nawiewu na nowy. Może być nawet chińskiej produkcji, posłuży równie dobrze długo jak oryginalny. Szkoda Twojego czasu na zmianę szczotek.
Regulator napięcia (to ich słaby punkt)wypalona wew szczotka.
Odwrotnie, brak ładowania powoduje zapisanie błędu "terminal 30 voltage too low" w sterowniku ABS i jego wyłączenie W alternatorze zapewne skończyły się pierścienie ślizgowe i szczotki
Zmień alternator i załóż nowe szczotki. Cała prawda.
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
Passat B3 nie ma takiej samej dmuchawy jak golf 3. Koszt nowej dmuchawy do passata z klimą to ok 150 zł. Wymienisz szczotki a co z luzami na tulejkach które napewno są.
Temat zamknięty. Wymieniony silnik i chodzi bez zarzutu. Możliwe, że kończyły się szczotki.
Być może chodzi o znaczne zanieczyszczenie wewnątrz alternatora. W efekcie część prądu wzbudzenia płynie przez zanieczyszczenia do masy nie dając efektu wzbudzenia. A jak wiadomo zanieczyszczenia to pył ze szczotek. Passat ma do siebie, że wzbudzenie przez opornik, który w odróżnieniu od żarówki mało zmienia własności pod wpływem przepływu prądu. Czyli...
albo przekaźnik pracy czasowej ( takie pudełko wielkości paczki papierosów) albo zakleszczona szczotka w silniku
a regenaracja czasami polega na wymianie łożysk i szczotek. Odkręcic zaciski alternatora i sprawdzic czy swieci
Tam mogą być dwie usterki - albo przycisk albo silniczek szyby (szczotki węglowe wirnika).
temat był poruszany. zobacz czy masz szczotki w alternatorze
Robiłem to nie raz w golfach czy passatach bo tego zatrzęsienie na świecie. Za mało robiłeś . Bo nie napisałeś o zasyfionych szczotkach a to podstawa ,a sam silnik jest podłączony bezpośrednio do wtyczki bez żadnych switchy czy lutów.Do tego dochodzą usterki mechaniczne. Kiedyś to się naprawiało dziś nie opłaci bo zamek kosztuje poniżej stówy. Ale...
Witam! Wymontuj alternator, rozkręć i sprawdź wszystkie diody. Prawdopodobnie masz zimne luty. Zakładam, że szczotki sprawdziłeś. Pozdrawiam
Dzięki wielkie za pomoc. Jeśli chodzi o zacisk na konektor nr 2, wsuwka podłączona jakby do regulatora napięcia i szczotek, do czego ona służy?
na climatroniku pojawil mi się błąd 4F9 00 i przy tym nie dziala mi wentylator. wie ktoś co to za błąd i jaka może być przyczyna niedziałającego wentylatora Sprawdź szczotki.
miałem taki sam problem z wyciraczka i to były szczotki. Po wymianie jest ok1
idealnie nie będzie , w zależności od ilości włączonych odbiorników wahać się będzie Dodano po 2 Kiedyś jak w Fiacie 125P zrobiłem regulator z kompensacja temperatury to bardziej się dokładniej utrzymywało na stałym poziomie napięcie przy naładowanym akumulatorze. Dodano po 1 możesz podmienić na próbę z innym alternatorem jak masz albo z regulatorem...
Prawie jestem pewiem ze wina lezy po stronie rozrusznika, a najlepiej to go wyciag i posprawdzaj jak tam tulejki i szczotki wygladaja. Pozdrawiam.
Może ktoś napisać jakich szczotek mam użyć w wentylatorze klimatyzacji? Grafitowo-miedziane? Węglowe? Na internecie z tego co ludzie często pisali to mają być to grafitowo miedziane, ale majster któremu dałem je do wymiany, mówi, że takie to są do rozruszników, a nie do urządzeń, gdzie będą długo pracować. W oryginalnych szczotkach nie widzę domieszki...
A szcotkotrzymacz i szczotki sprawdziłeś. Na uruchonionym zimnym polej kilka kropel wody na pasek - będziesz wiedział.
Szczotki, a najpewniej pierscienie do wymiany.
Dzieki za podpowiedz. Okazalo sie ze siadly szczotki na silniczku dmuchawy. Pozdro.
Raczej łożyska w rozruszniku. W tym modelu nie ma łożysk... A co do pytania autora, to raczej bez regeneracji się nie obejdzie. Nie słychać, żeby miał zwolnione obroty, więc jeszcze go nie kleszczy. Tulejki i szczotki do wymiany i będzie ok.
Miałem identycznie w jakimś fordzie. Przyczyną był zużyty wentylator chłodnicy (szczotki). W pewnym momencie przestaje kręcić i ciśnienie idzie na ful. Usterka występuje tylko na postoju, w korkach.
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Czy były czyszczone np. Szczotką drucianą z nagaru końcówki rozpylacza?
Orientuje się ktoś ile taka przyjemność może kosztować ? I nie lepiej od razu wymienić szczotki jak altek będzie rozkrecany ?
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Stabilizator zasila tylko wskażniki poziomu paliwa i temp.cieczy chłodzącej. Nie ma nic do lamp i kontrolek. Usterka jest w obrebie alternatora-albo regulator,albo mocno zużyte szczotki.
Należy sprawdzić połączenia przy akumulatorze ( możliwe zaśniedziałe styki) , wyczyścić je papierkiem i szczotką drucianą. I oczywiście bezpieczniki do szczegółowej weryfikacji najlepiej żarówką
Wcale nie musi być brud, może być plama rdzy, przyschnięty smar, wszystko właśnie na piasty wskazuje. Poczyść szczotką drucianą kołnierze piast. Przy okazji sprawdź czy luzu na łożyskach nie wyczuwasz.
szczotki wymien i dopasuj je dobrze. Miałem to samo!
za pomoc chcesz zarobić punkty
Raczej nie a jesli ma szczotki to jak najbardziej mogły się one zawiesić.
Lepiej szybko sprawdź szczotki rozrusznika żeby ci nie popsuły wirnika
Jak miałeś wyjęty rozrusznik mogłeś go sprawdzić na stole czy działa. Pewnie szczotki zawieszone popukaj w niego delikatnie jak nie ruszy sprawdź czy przez bendix przechodzi napięcia na szczotki w momencie kiedy chcesz kręcić.
Nic nie sprawdzaj , wymień tulejki ,szczotkotrzymacz jesli masz mniej niż połowę szczotek. Nasmaruj smarem miedzianym i ok.
Pompa była stosowana w A4, A6, passacie FL, nie ma zamiennego numeru. Pompa nie ma elektroniki w środku. Jak na diagnostyce wyszedł silnik pompy, spróbuj wymienić szczotki.
Szczotki w alternatorze zostały zmienione przy wymianie sprzęgiełka.
. Moje pytanie brzmi czy próbowałeś podmienić w jakimś aucie te zaworki ??. Bo ja tak . Ponowie prośbę dziel się doświadczeniem . Jest inne oznaczenie tych zaworków TAK czy NIE ?? . Nie wprowadzaj teorii niewypróbowanej , szczotką do kibla idzie zęby też umyć podejrzewam - nie będę tego nikomu doradzać bo nie próbowałem . Mam passata 1,9 tdi AFN SYNCRO...
Na szczotkach rozrusznika nie ma napięcia. Występuje dopiero w momęcie kręcenia silnikiem. Już prędzej w alternatorze takie cuda.
na 100% zawieszone szczotki lub ich brak niedawno miałem ten sam problem
Szczotką nie można, ale np przemyć odtłuszczaczem w spraju.
Najczęściej regulator napięcia ,szczotki,brak ciągłości przewodu między alternatorem a deską rozdzielczą.
Mogły się zwiesić szczotki. Delikatnie opukaj motoreduktor zanim wsio zdemontujesz. Pozdrawiam Gietek
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
Passat B5 1.9 TDI 99r. kombi z wycieraczką z tyłu. Różnica pomiędzy sedanem jest taka, że od pompki odchodzą dwa wężyki do spryskiwacza przód i tył osobno. O ile dobrze myślę sterowanie przód/tył odbywa się przez zmianę obrotów silnika. Kilka dni temu przestał działać spryskiwacz. Bezpiecznik ok, na kablu przy silniku prąd jest więc dobieram się do...
Witam, mam problem z rozrusznikiem passat b4 1.9 tdi, wmienilem bendix,elektromagnes,szczotki,rozusznik strasznie sie grzeje w czasie jazdy,dzisiaj nie ma sily zakrecic. po zamatowaniu wszysko bylo ok.
A na sam koniec kup nowy regulator z nowymi szczotkami (różnią się twardością) i będzie ok. Szczotki powodują spadek napięcią, a w alternatorach bosh`a lepiej używać regulatorów tej firmy. Ja już się przekonałem. Pozdrawiam.
no szczotki trzeba jako pierwsze zobaczyć..... uważam że ogólnie regulatory się tak nie psują
Akumulator nowy w rozruszniku wymienione szczotki jakiś rok temu przy paleniu wolno kręci aż gaśnie fis i wszystko ale pali
Witam! Wiem, że temat stary, ale może komuś przyda się moja podpowiedź. Miałem zablokowane tylne prawe drzwi. Do siłownika dochodziło napięcie, ale nie ruszał. Domyśliłem się, że to może być wina szczotek. Podgrzałem więc suszarką cały siłownik. Zamek otworzył się normalnie z pilota. Wymontowałem i rozebrałem zamek (szczegółowy opis pomocny przy demontarzu...
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Ja sie już nie bawię w wymienianie samych szczotek to sie właśnie mści w ten sposób co u ciebie , tłumaczę to tak : słaby styk na pierścieniach powoduje pracę tranzystora regulatora na max parametrach a potem jak zmienisz szczotki to trach i po sprawie , albo słabo polutowałeś przewody szczotek do szczotkotrzymacza do poprawki
tak najchetniej bym to zrobil ale kostka wchodzi do silniczka na duzo kabelkow, a nie wiem za ktore sie wziac, chcialem zamienic rowniez bieguny szczotek ale za bardzo nie ma tam jak :/
A akumulator w pierwszej kolejności sprawdziłeś? Miałem tak samo kiedyś, były to szczotki, ale sprawdź akumulator. Napięcie przy rozruchu nie może spaść poniżej 10-9V.
Jeżeli gasła przy podwyższonych obrotach nie masz szczotek i pierścienie mogą być wątpliwe chociaż nie zawsze.P
Dziś wymontowałem szczotki/reg. napięcia. Alternator VALEO. Szczotki oczywiście zjechane. Przylutowałem nowe. Co prawda muszą się dotrzeć, ale objaw taki sam. Kontrolka raz świeci, raz nie. Na nowych szczotkach nie za każdym razem jest ładowanie. Chyba wychodzi na regulator napięcia. Rozumiem, że włączam zapłon, przewód od kontrolki ładowania zwieram...
Sprawdz czy masz sprawny alternator, zmierz sobie ladowanie, ktore powinno miescic sie w przedziale 13,8 - 14,4V. Jesli masz wyzsze to uszkodzony najprawdopodobnie jest regulator napiecia, jesli mniejsze to moga byc szczotki i do tego dochodza usterki diod. Pozdrawiam.
a sprężarka się załącza? jak tak to weź pierdyknij kluczem albo czymś metalowym. Powinien ruszyc. i zacznij sie rozglądac za nowym silnikiem do wentylatora. ;] albo cały wentylator. szczotki ci się zacieły albo się kończą ;]
Szczotki,regulator lub przetarty któryś z 2 cienkich przewodów co idą do alternatora. Np.takie mogą być przyczyny
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Mam taki problem. W w/w passacie miałem problem z ładowaniem. Wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami. Problem jest nadal brak ładowania przy zapalonym silniku. Gdy zmierzyłem pobór prądu na postoju wszystko wyłączony wszystkie lampki, brak radia, pobór wynosi około 2,8 A (było tak również przed wymianą regulatora w alternatorze). Jest to nie...
Makita też jest dobra, ale droższa. Milwaukee mozna kupic taniej , w promocji- mało znany sprzet u nas i wszyscy kupuja to co znane ( jak passaty, golfy). Mam tez z wyższej półki starszego boscha GSR VLI 36V- bardzo trwała, (wysokie napięcie =małe zużycie szczotek) ale milwaukee HD28 jest mocniejsza.
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
A może szczotki w silniku, trudno powiedzieć bo nie mam doświadczenia w tych sprawach ale zacząłbym od sprawdzenia silnika.
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
szczotki sie skończyły , nic strasznego , tylko ze nie pojeździsz z tym długi , bo akumulator Ci sie rozładuje , jak nie masz dwuch lewych rąk to sam to zrobisz
jak w temacie mój passat '98 ma problem z wentylatorem nawiewu-nie chodzi. Ostatnio szybko wszedłem w zakręt (jak by to miało znaczenie) i przestał działać wentylator. po samodiagnostyce climatronica wyskoczył jedyny błąd: 4F9 którego skasowałem i nic to nie dało. Jak sie dowiedziałem z netu (google i elektroda itp.) to błąd wentylatora albo sterownika...
Nie ewenement, tylko jak w 16 letnim aucie rozrusznik jeszcze nie ruszany, to o czymś świadczy. B4 to ostatni prawdziwy Passat i tego się będę trzymał :D Nie wiem o czym to świadczy, ale w wujka Hyundayiu z 92r. nie ruszany, w Audi 80 z 89r. dziadka nie ruszany, w moim poprzednim Citroenie z 93r. nie ruszany, ale powoli szczotki sie kończyły.
1. twój alternator nie ładuje, nie możesz tak jeździć 2. nigdy w życiu nie zdejmuj klemy z akumulatora w czasie pracy silnika !! Albo skończyły się szczotki albo padł regulator, podjedź do elektryka, ogarnie ci temat za pięć dych
Na 99% wentylator do wymiany, powód, brak szczotek, powód, wentylator obraca się nawet kiedy klima nie pracuje a auto jedzie ponad 80km/h to pęd powietrza go obraca. Dokładnie tak jak wyżej. Przy cenie nówki 115 PLN nawet szczotek się nie opłaca wymieniać. Wymiana zajmuje około 15 min (z przelutowaniem kabli).
Za cenę lekkiego przerobienia mocowania, ma Kolega alternator o lepszych parametrach, lepszej trwałości, łatwiej podłączany - kup Kolego z VW, Golf 2, może być i 3 (tu jest inne kółko, ale można zmienić) Passaty z 90-tych lat, T4, itd. Regler (z resztą wbudowany i już ze szczotkami) dostaniesz w każdym sklepiku, także łożyska. Ok niech kupi i sie przekona...
Między pedał gazu a membramę głośnika daj kij od szczotki (albo odkręcisz mamusi od mopa), zapal silnik i na wzmacniaczu podkręć trochę basssu i masz taki sam efekt.
Przelutuj sobie ten stary oryginalny zamek. Poradniki jak go rozebrać znajdziesz w internecie. Miałem B5 7 lat i te zamki to zmora tego modelu. Zamienniki działają kilka miesięcy. Sprawdź czy odpływy w podszybiu są drożne. Nie zapominaj o mikro przełącznikach jak i o wypalonych szczotkach w silniczkach.Ten zabieg nie daje żadnych gwarancji.Po za tym...
Witam, mam passata b5 z 2004r. problem z alternatorem miałem podobny...podczas jazdy wyświtlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP wraz z sygnałem dziękowym i zapaloną ikonką akumulatora . Po przejechaniu 50 km, bez ładowania auto mi padło zupełnie. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika a On wymienił łożysko i szczotki w alternatorze. Problem znikł...
1.Padł regulator alternatora i dlatego pulsują bo zmienia sie napiecie. zmierz miernikiem i zobacz czy skacze 2.Szczotki sie zuzyły 3.Popraw styki na regulatorze , przeczyść je, 4.Przeczyść połaczenie kabla łaczącego alternator z masą
Aku podmieniłem ojcu miał go jakieś dwa miesiące i było OK a ojciec na moim też nie ma problemów z odpaleniem auto jeździ codziennie po 25 km w jedną strone i stoi w ciepłym garażu ( zakład blacharski i naprawde ciepło ) kontrolka od ładowanie nie świeci i nie daje o sobie znać a szczotki są bardzo cienkie i moim zdanie wina leży właśnie tutaj regulator...
dziękuję bardzo za zainteresowanie, przyczyną usterki okazały się szczotki w regulatorze, widocznie jakoś to wszystko się kręciło na tych 5mm do momentu rozbiórki- po wymianie wszystko gra
szczotka rozrusznik passat szczotka dyson szczotka makita
zakup tunera combo odbieranie danych bluetooth przełączanie zasilania awaryjnego
Skoda Octavia 1U/Tour – opadająca szyba, pęknięte ślizgi podnośnika, naprawa i przyczyny Dekoder nie włącza się - przyczyny i rozwiązania